florinelu07
7 Dec 2007, 19:35
Salut !
Unde se afla filtrul de ulei la Twingo (C06-motor 1149cmc-8V-2004)?
Si daca masina nu este prevazuta cu aer conditionat .... mai are filtru de polen ?
Toate acestea in ideea ca ar fi posibil sa-mi fac singur schimbul de ulei !!!
Multumesc
cuculean
7 Dec 2007, 22:30
Filtrul de ulei este in spatele rotii din dreapta; daca rotesti maxim dreapta ai sa-l vezi.
Nu ai filtru de polen, doar filtru de aer de la motor.
florinelu07
7 Dec 2007, 23:24
Ok !
Multumesc !
Tocmai am dat comanda pt. luni la o firma partenera Autonet din BV pentru filtru ulei (21 ron)si filtru aer (25 ron) plus uleiul sintetic 5W40 din Germania (32€) (Addinol High) deja achizitionat ...
este seara si nu pot sa verific..... trebuie o cheie speciala pt. filtru ?
$$ilvviu
7 Dec 2007, 23:30
Pai ti-ar cam trebui.
Oare nu e acelasi filtru ca si la Logan?
Oricum tre sa te duci cu filtrul ala nou la mag de piese sa cauti cheie. Nu te costa mai mult de 10 lei.
florinelu07
8 Dec 2007, 18:14
azi m-am inghesuit un pic sub masina.... si l-am localizat !!!
nu stiu cum este cel de Logan dar este asemanator cu cel de Dacie (1300-1400) - in carcasa metalica !!!
desfacutul este super simplu...
o sa caut un pic pe net sa vad la ce cuplu trebuie strans cel nou ... de obicei la 25 Nm (VW, Audi, etc )
... prefer sa-mi fac singur schimbul de ulei pt. ca este o operatie destul de simpla... si nu vad necesitatea unui service decat din comoditate.....
o sa adaug noi informatii saptamana viitoare dupa ce ii fac schimbul....
cj98czh
8 Dec 2007, 18:23
QUOTE(florinelu07 @ 7 Dec 2007, 23:24)
plus uleiul sintetic 5W40 din Germania (32€) (Addinol High) deja achizitionat ...
Nu stiu de ce te complici sa pui te miri ce ulei cand producatorul recomanda si testeaza motoarele cu ELF....
florinelu07
8 Dec 2007, 23:09
pentru ca personal nu am incredere in ulei ELF fabricat de LUBRIFIN !!!!
sper ca nu gresesc dar cu asta se lauda eticheta produsului....
si este "fabricat" nu "ambalat"......
ca daca este doar "ambalat" de LUBRIFIN se numeste TOTAL este pentru PEUGEOT si CITROEN !!!!
Din punctul meu de vedere atata timp cat uleiul pe care intentionez sa-l folosesc respecta toate specificatiile Renault pentru Twingo (5W40) doar ca nu este ELF adica LUBRIFIN ... acestea fiind :
citez....
ACEA A3/B3/B4; APISL/CF , SH-EC
eu sincer nu vad unde este problema !!!!
si personal ... am mai mare incredere intr-un produs german certificat TUV decat intr-un produs frumos colorat (si ieftin) de pe raft de la METRO....
Daca gresesc ... va rog sa ma corectati !!!
cj98czh
9 Dec 2007, 13:04
QUOTE(florinelu07 @ 8 Dec 2007, 23:09)
pentru ca personal nu am incredere in ulei ELF fabricat de LUBRIFIN !!!!
sper ca nu gresesc dar cu asta se lauda eticheta produsului....
Gresesti rau de tot...ELF este importat....nu stiu de unde ai scos-o...
Da intradevar respecti ce spune producatorul dar fiecare producator auto are o marca de ulei cu care isi testeaza motoarele si pe care o recomanda ca fiind cea mai potrivita pt. motoarele sale...
sau uite altceva.... in fiecare pompa este benzina dar cu un anumit tip motorul merge mai bine cu alta nu... cam asa este si cu uleiurile...si daca tot nu vrei sa bagi ELF pune si tu Castrol, Mobil si alte chestii nu NO Name-uri...
AAa si spui ca ELF este oeftin...ai vazut cat costa 4L de 5W40??? nu cred...
florinelu07
9 Dec 2007, 13:23
ELF 5W40 costa la METRO, Carrefour (si nu numai) 107 RON !!!!
Cat despre productie la LUBRIFIN scrie foarte citet pe ambalaj.......
oricine poate sa verifice cand are un drum prin vre-un CASH & CARRY !!!
Cat despre ELF recomandat de Renault te cred.... si nu este valabil numai cu uleiul...
Toate modelele pentru Europa de vest au echipari cu produse din Franta (anvelope Michelin, ulei ELF, sisteme de siguranta AUTOLIV)
In Europa Centrala si de EST treaba sta diferit... ca sa vinzi un Clio sau Logan mai ieftin trebuie sa umbli pe la "consumabile" si "calitate" ....
Si atunci brusc au aparut in tara (Romania) produse "super performante" pentru gama Renault... anvelope MONTANA sau alte minuni Est Europene.... cat despre alte produse.... rulmentii INA, sisteme de siguranta AUTOLIV si ulei Lubrifin (pardon ElF) se fabrica la iesirea din Brasov spre Rasnov..... si toate sunt gard in gard....
Si cu totii stim ca produsele facute pentru Europa Centrala si de EST sunt la maxim 75 % din calitatea produselor pt. "occident"..........
si asta se vede de la mancare si sampon pana la autoturisme (pana in 20000€)....
cj98czh
9 Dec 2007, 15:42
Te contrazic...m-am uitat in Cora si scrie clar..."Produs importat si distribuit de Total Lubrifin" Made in Frace...asa ca nu o mai tine pe a ta ca nu este corecta..
renotgo
9 Dec 2007, 17:40
Eu am luat un bidon de 4 litri ulei ELF 5w-40 (din DEDEMAN) cu 75 lei.Curios,nu?
florinelu07
9 Dec 2007, 18:12
eu nu am gasit asha de ieftin !
renotgo
9 Dec 2007, 20:17
La DEDEMAN -Onesti gasesti cat vrei.
cuculean
9 Dec 2007, 23:20
Apropos de filtru de ulei, eu l-am cumparat dar nu am apucat inca sa-l schimb; in orice caz filtrul este doar elementul filtrant (hartia), cel putin asa mi l-au dat cei de la piese auto pt modelul meu - 2001, asa ca, banuiesc ca ceea ce se vede sub masina e doar carcasa (borcanul) filtrului.
$$ilvviu
9 Dec 2007, 23:31
Oare nu cumva ai luat filtru de combustibil?
Ma indoiesc ca Twingo ar avea filtru diferit de Logan, Clio, Megane, Laguna.
R19/16v
9 Dec 2007, 23:59
Aparent motorul lui are ("filtru diferit de Logan, Clio, Megane, Laguna")... cred ca i-a dat bine filtrul. Ciudat si pentru mine, dar documentatia asa zice
cuculean
10 Dec 2007, 06:50
Cand imi fac timp sa schimb uleiul si filtru, am sa vad despre ce e vorba, si am sa va confirm daca e asa sau nu.
cj98czh
10 Dec 2007, 09:07
Exista asa ceva...am o amica pe care o mai ajut cu reviziile si are element filtrant la filtrul de ulei...sistem asemanator cu filtrul de motorina la diesel...carcasa ramane se schimba doar hartia...
La motorul de 16V, filtrul de ulei este tip cartus montat intr-o carcasa de plastic. Se inlocuieste doar cartusul filtrant.
ionutz83
10 Dec 2007, 17:52
chiar si la cel 8v e la fel
Intradevar, si la al meu (8v)
renotgo
10 Dec 2007, 20:27
Oameni buni,cand schimbati uleiul la "bietul TWINGO" trebuie sa tineti cont de urmatoarele:Busonul de golire are o garnitura de cupru(inel) care ar fi bine sa o schimbati altfel riscati sa pierdeti ulei pe la acea garnitura.Va puteti face o cheie de baie de ulei dintr-una de Dacie 1300 (printr-o simpla polizare).Cand schimbati filtrul de ulei(cartus filtrant) schimbati si cele doua inele de cauciuc (cel mare de pe carcasa de plastic si cel mic de pe "chestia" din mijlocul filtrului).Sa fiti atenti la introducerea cartusului pe acea "chestie"(apasati bine).Nu este nevoie de o cheie speciala(pentru carcasa filtrului) se poate desfileta usor cu mana.Ar fi bine sa curatati cu o carpa curata locul in care se infileteaza carcasa filtrului.
cuculean
10 Dec 2007, 22:47
Multam de sugestii o sa tin cont.
florinelu07
12 Dec 2007, 21:02
Am avut recent probleme cu sonda lambda (rezolvate) si maine merg la mecanicul la care am rezolvat "sonda" ca a zis ca imi schimba el uleiul ...
am schimbat personal ieri filtrul de aer.. super usor.... mai greu se schimba la dacie ......2-3 minute....
renotgo
12 Dec 2007, 21:50
Cum a " rezolvat "mecanicul sonda ?
florinelu07
15 Dec 2007, 22:41
vezi TOPICU' cu "martor sonda lambda"...
am schimbat uleiul.... la 38722 km .... mecanicul mi-a recomandat sa nu depasesc sub nici o forma 15000 de km cu uleiul.....
de preferat la 10-12000 km.....
totul functioneaza super....
renotgo
15 Dec 2007, 23:31
OK !
$$ilvviu
15 Dec 2007, 23:39
QUOTE(florinelu07 @ 15 Dec 2007, 22:41)
vezi TOPICU' cu "martor sonda lambda"...
am schimbat uleiul.... la 38722 km .... mecanicul mi-a recomandat sa nu depasesc sub nici o forma 15000 de km cu uleiul.....
de preferat la 10-12000 km.....
totul functioneaza super....
Ai mers 40k km cu un schimb de ulei????
florinelu07
16 Dec 2007, 09:09
FIRESTE CA NU !
Acesta este primul schimb de ulei facut pe ROMANIA !
Masina am adus-o pe 2 nov. 2007 din Germania !
cu 37900 km la bord (reali)....
in cartea de service a avut primul schimb de ulei la 5000 km si al doilea la 25000 km....
BeastTwingo
15 Nov 2008, 21:18
Astazi am intrat si eu sub masina mea ... fireste masina am pus`o pe rampa .... si ... am dat "scutul" de plastic jos si am incercat sa schimb si eu uleiul ... usor de zis ... usor de facut ... pana am constatat ce surub are baia de ulei ... pentru evacuarea uleiului vechi ... ma gandeam ca este mai simpul ... p...a masi ... am tot incercat cu tot felul de instrumente... fara sanse... de dimineata sunt programat la un service pentru a`mi schimba uleiul ... voi aveti sau se gasesc ceva chei speciale ? vreau sa cumpar ...... ca pe viitor sa imi schimb eu uleiul ....
am achizitionat un ulei ELF 10w.... eu zic ca este bun ... am citit si in carte si il accepta motorul ... mai ales ca pe capacul de la motor (pe unde se introduce uleiul) scrie ELF.... deci nu e rau ... ceva comentarii mai sus ca nu este bun elf`ul ... cred ca se inseala acel user...
filtru de aer se schimba relativ usor ....... e cam mare pentru buburuza noastra ... dar e ok ...
ce pot sa zic ca am ramas uimit cand am scos filtru vechi de aer.... am gasit pe filtru vechi rugina ... de unde .. nu stiu ... poate ma puteti lamuri si pe mine ... altfel .... ca`ti mai multi km cu furiile noastre!
respect!
renotgo
16 Nov 2008, 21:43
Iti poti confectiona foarte simplu cheia de buson baie ulei dintr-o cheie de Dacie clasica folosita in acelasi scop.Patratul cheii de Dacie este ceva mai mare asa ca ,cu ajutorul unui polizor si un subler se rezolva treaba in maxim 10 minute .Cat despre filtrul de aer ...poti gasi "orice" pe acolo ,orice poate fi captat din exteriorul acestuia ,important este sa filtreze corespunzator .Cati mai multi km si tie ! Numai bine !
sau un ax (drug, nu stiu cum ii zice) de la o clanta de usa, cu tot cu maner ca sa fie ergonomic
asta am folosit pana am gasit cheie dubla (cu patrat mai mare la celalalt capat) la praktiker sau bricostore, nu mai stiu exact unde
dar e mai bun manerul de usa ca e ergonomic ;-)
saibe de buson am luat de la reprezentanta (mai multe bucati, sa fie)
renotgo
17 Nov 2008, 10:16
Ai dreptate ,aceeasi scula am folosit si eu o perioada ,singura problema este ca risti sa se rupa cand ti-e lumea mai draga .Saibe pot fi folosite tot de Dacie ,sint ceva mai mari dar puse cu atentie isi fac datoria cu brio .
Cand am cumparat masina din UK, am tinut neaparat sa schimb uleiul. La service am inteles ca ar fi costat cam 50 lire.
Am mers la magazin si am cumparat ulei 10W40 si cheia din imagine.
Este patrat de 8 mm.
Se poate schimba uleiul si fara a se demonta scutul deoarece are orificii prevazute ptr. schimbul de ulei la motor si cutie.
La Twingo 1.2 16v unde e filtrul de ulei? M-am benoclat eu, dar nu am gasit...
espacern
30 May 2014, 10:18
Cauta sub masina pe langa roata pasager.....e ascuns.
Sunt mai multe modele de filtru......metalice sau de plastic cu cartus de hartie.
@+
Am fost cu seria de sasiu la reno, si mi-au un kktel de filtru metalic..mic mic.
cristy_roibu
26 Jun 2014, 10:29
Baietii...ca sa nu mai deschid alt topic..am schimbat si eu ieri uleiul..am avut castrol magmatec si acum am bagat elf dar nu mai stiu de care..baiatul mi.a dat filtru original de renault dar nu s,a potrivit...era mai lat ca cel original asa ca am cumparat unul care se potriveste..am fost cu cel vechi si am luat...un baiat mi.a zis ca motorul meu d7f este de mazda si de aia nu s.a potrivit filtrul renault...e asa? Eu stiu ca d7f are twimgo, clio si kangoo....
devilgenius
26 Jun 2014, 10:47
Si eu la ultimu schimb am cumparat filtru original dupa seria sasiu si nu s-a potrivit la filet... Doar un model de la Mannol s-a potrivit, care culmea e mai scump decat cel de origine !
)
La motorașul meu pun īntotdeauna filtru MANN W68.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.