Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie GPL clio - topic general
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4
Murillo
Salutare,
Are cineva instalatie GPL montata pe Clio? Se poate pune o astfel de instalatie? Ce implicatii (pozitive si negative) are ea asupra functionarii motorului, eventual pe termen lung?
Multumesc anticipat pt raspunsuri, sunt nou pe forum (si proaspat posesor de Clio Symbol 1.4 8V Expression)...
VladSoare
Sigur se poate, pentru ca am vazut SuperNove cu GPL si e acelasi motor.



Despre efectul negativ asupra motorului s-ar putea discuta mult si bine, la fel ca despre diesel vs. otto. Unii spun ca nu se intimpla nimic rau, altii ca motorul se face varza. Eu nu stiu pe cine sa cred, pentru ca argumentele mi se par subtiri de ambele parti (dar pe mine oricum nu ma atrage ideea GPL-ului, asa ca oricum nu m-am straduit prea tare sa aflu cine are dreptate. biggrin.gif)
George
mda ... dupa ce ca si asa consuma putin masina aia , si dupa ce si asa e puturoasa ... ii mai dati si voi la cap ! rusinica .
VladSoare
Care putin? Consuma 10,5 in oras. biggrin.gif

Si de unde puturoasa? De la 4500 de ture in sus e foarte fisneata. Pacat doar de gap-ul ala imens dintre treptele doi si trei, ca altfel ar fi fost de nota 11. biggrin.gif
George
10.5 ti se pare mult ? :shock:



oricum ... lasati masina asa .



sa va spun ce implica montarea unei instalatii de GPL. implica alt calculator, alte fire , fire taiate, fire lipite !!! :evil:
VladSoare
Pentru un 1.4 da, e cam mult. smile.gif

Dar la mine orice masina consuma mai mult decit ar trebui. La mine nici Tico nu vrea sub 7,5. smile.gif
George
pai supernova mea lua 12.5-13% :roll: inainte de chip tuning

acum ia 11.5 % :roll:
Dem
Daca mergi mult si vrei sa te risti cu beleaua de GPL uita-te aici daca bunghesti ceva franceza:



http://www.forum-auto.com/sqlforum/section21/debut.htm



Sus clichezi "Rechercher" si bagi cuvit cheie GPL si vezi cite intrebari isi pun zgircitzii de francezi cu bagatul GPL pe Clio inclusiv la motorul de 16 valve!! Sunt vreo 12 topicuri per total
SorinN
Am inteles ca-s ceva probleme la montatul GPL-ului pe renault, inclusiv pe DSN din cauza ca e galeria de admisie de plastic. De fapt... probleme sunt doar la pret care din cate stiu ajunge pe la 700E pt o instalatie pe DSN.
cornel_t
Asa din cauza detonatiilor, galeria din plastic poate sa faca POC
andurs
Ma bate gandul sa-mi montez o instalatie GPL pe masina din semnatura.
As dori sa aflu pareri ale celor care au adoptat aceasta solutie: chestiuni legate de consum, putere, eventuale probleme intalnite etc.
Daca nu am postat unde trebuie va rog sa ma indrumati.
Va multumesc!! tongue.gif
Laurentziu83
Boon, pentru ca tu consideri ca sunt anumite amanunte diferite referitoare la motoarele 1.4 16V, incep prin a spune ca nu exista NICI O DIFERENTA intre o instalatie montata pe motorul meu 8V fata de una instalata pe un motor 16V, decat de amplasari diferite ale componentelor pe la motor.
Consum: fata de echivalentul pe benzina, iti va creste consumul cu aproape 2 litri. Mie imi consuma 9.3% afara si 11.3% in oras, ca medie 10% de gaz. Avand in vedere ca litrul de gaz e 1.8 ron...eu zic ca se merita.
Putere: singurele diferente le simt doar atunci cand ating prima data acceleratia, pe gaz nu are exact acelasi zvac, dar nu-i problema de asta. Am ajuns pe gaz la 180 lejer, A2-ul l-am facut integral cu 170-175, cu inca 3 persoane in masina (bine, a consumat aer-gaz in parti egale, dar asta e), merg constant cu 130-140 pe sosea, as merge si cu mai mult daca ne-ar permite drumurile.
Probleme intalnite: instalatia saraca nu are probleme, desi multe din componente sunt fabricate prin Polonia, cateva sunt italiene (n-am luat-o piesa cu piesa la puricat, dar..) problemele vin de la service-urile de 2 bani de pe la noi, pline de Dorel, care Dorel instalatorul si reglatorul instalatiei nu merge zilnic cu masina ca sa-si dea seama ce si cum trebuie reglat, iar AGROM, importatorul instalatiilor, nu ar vinde interfata de diagnoza si calibrare altcuiva decat service-urilor autorizate nici sa ii ameninti cu bomba.
Insa am gasit pe net pe un site polonez schema interfetei de diagnoza si sper sa o am gata intr-o saptamana sau 2 si sa le dau prin gurita la importatori.
Problemele pe care le am eu la instalatie sunt (exclusiv din vina montatorilor, sper sa le rezolv singur):
-dimineata, la trecerea pe GPL, motorul merge cam in suturi, rezolvat prin ridicarea temperaturii de trecere de la 25 la 30 de grade;
-consumul relativ mare, in sensul ca am consum de 9.3% atat la 90-100, cat si la 130-140, se va rezolva cand voi rescrie o noua mapa de injectie si voi corobora timpii de injectie de gaz cu cei de benzina (timpii de gaz trebuie sa fie cu 10-15% mai mari, mie mi i-au setat la fel cu cei de benzina, de aici si consumul mare, intrucat trebuie sa apas mai mult acceleratia pentru acelasi lucru); nu-i urgent, pentru 1 litru de gaz sau 1.8 ron cat dau in plus la suta de kilometri... sub 8% de gaz nu cred ca voi scadea, poate 7.5 daca merg cu vreun unchi de pe la tara.
-indicatorul de nivel de pe butelie format din 4 leduri verzi si unul pentru rezerva: pentru primii 18 litri de gaz din butelie se sting 3 leduri, al 4-lea corespunde ultimilor 16, iar cel rosu nu se aprinde. la fel, cu interfata si cu laptopul in mana le voi rezolva.
andurs
Credeam ca difera instalatia in functie de motorizare. Abia cu cateva zile in urma am inceput sa ma documentez despre gpl, deci stiu mai nimic. Dar ma bate (si ma bate tare) un gand sa trec pe gpl. Eu pana acum n-am intalnit pe nimeni cu gpl care sa fie nemultumit. Vad (din ce-am mai citit pe-aici) ca altii au probleme cu cei pe gpl si dau tot felul de sfaturi din auzite.
Multam pt informatii!!
Laurentziu83
Repet, problema nu e de la instalatie in principal, ci de la montatorii incompetenti, de nevoie am invatat toate draciile astea.
Montatorii nici daciile nu stiu sa le regleze cum trebuie, ori acolo e suficient sa regleze un surub pe vaporizator pana obtin cea mai mare turatie si inca un surub pe furtunul de debit, in functie de cum vrei sa traga masina.
dandutulescu
Andurs monteaza-ti GPL , iti recomanda o persoana care are o Dacia 1310, Logan 1.4 8v si Megane2 1.4 16v toate pe gpl si nu am nici o problema.
andurs
O sa-mi montez cat de curand.
Cum fac rost de bani... biggrin.gif
Laurentziu83
2000 ron, cu tot cu rezervor in locul rotii de rezerva.
PhilipMorris
Depinde foarte mult daca vrei cu adevarat sa iti montezi una, ca eu unul nu prea as fi incantat de idee. Vad mai sus ca o instalatie costa 2000 RON. La un calcul simplu(de cca 10 min wacko.gif ), imi da o amortizare in cca 22 000 de km. Calculul a fost facut la val. instalatie 2000 RON, pret gaz 2 RON, pret benzina 3.9 RON, consum gaz 9%, benzina 7%. Este doar o amortizare partiala, deoarece nu am pus la socoteala cantitatea insemnata de benzina pe care o folosesti la incalzirea motorului, si de confortul benzina gaz care nici macar nu se discuta... Nu imi pare rau ca nu mi-am montat, desi am deja 40k km cu iubita mea Thalia wub.gif .
Laurentziu83
Din august de cand mi-am montat-o, am facut deja 7000 de km. Intr-adevar, mai ales iarna, cand nu apuca motorul sa se incalzeasca complet, se consuma mai multa benzina. Dar benzina aia se consuma si fara sa am instalatia montata, asa ca oricum tot e o afacere. Ca o medie, am consumat benzina de cca 10 ron/mia de kilometri de cand mi-am montat instalatia, si asta depinde de cat de mult mergi cu masina cu motorul rece. Pentru cei care au doar 2-4 km de mers dimineata si alti 2-4 km de mers seara, ei vor merge 70% din traseu pe benzina, si asta pentru ca dureaza ceva pana antigelul atinge temperatura de 30-35 de grade necesara pentru vaporizator ca sa permita functionarea pe gaz. Asta e, e un risc pe care mi l-am asumat, nu totul poate fi perfect.
Insa, pentru cei ce stau mult in trafic, este un castig, ei arzand gaz de 1.8 ron in loc de benzina de 3.5 ron, avand in vedere ca motorul oricum este cald.
Eu nu pot sa zic ca am cheltuit pana acum mai putin pe carburant, in schimb au crescut kilometrii pe care ii fac lunar, ceea ce este totusi un castig. Mai adaug aici si efectul psihologic pe care il am la pompa, cand nici o alimentare nu imi sare de 60 ron.
Ca exemplu, week-end-ul la Lepsa, (2X160 km+20 de km pe acolo, si regim de talpa, nu economic) m-a costat aproape 60 ron. Eu zic ca merita.
billabong
De ce sa pui gaz pe o masina moderna?Nu mai bine iti cumperi direct un diesel daca te gandesti la consum?O instalatie buna costa destul de mult
Laurentziu83
Diferenta de pret de la benzina la motorina este de 1500 de euro (daca ma uit pe configuratorul de la Dacia). Instalatia de gaz costa 600 de euro cu tot cu montaj.
In oras se preteaza mai bine un motor pe benzina decat unul pe motorina, care nu are vlaga sub 2000 de ture.

Mai luam cazul particular de la Logan, unde diferenta de la 1.4 la 1.6 este de vreo 4-500 de euro. Sa zicem ca prinzi o promotie si iti cumperi 1.6 la pret de 1.4. Pe 1.6 ala ii pui GPL de 600 de euro si va rezulta ca ai o masina de 90 CP la fel de economica ca si 1.5 dci-ul de 65CP, dar mult mai puternica, evident.
Eu as alege diesel in locul GPL in conditiile in care merg mult extraurban si ar conta autonomia de combustibil (unde la GPL cu rezervorul toroidal nu este mai mare de 400 de km), dar cum nu merg prea mult extraurban, eu zic ca se merita.
Ar mai fi si argumentul poluarii, fara de diesel sau benzina, dar nu deschid subiectul, in conditiile in care pe mine nu ma intereseaza.
billabong
Se preteaza GPL-ul la motoare mai mari...gen 1.8 , 2.0l? asa asa ca offtopic pentru ca nu prea am auzit
Aleks
Se preteaza foarte bine pana la 120 kw -> 160,9 CP (cel putin asta-i limita pe care o cunosc).
andurs
CALCUL - rentabilitate instalatie GPL (valabil in cazul meu):

Ipoteze:
- 15.000 km/an: 7000 - oras; 8000 - exterior
- cost instalatie: 2500ron (inclusiv montaj)
- consum benzina: 10% - oras; 6,5% - exterior
- consum GPL: 12% - oras; 8% - exterior
- pret GPL - 1.8ron; pret benzina - 3.6ron
- precizare km in caz de GPL: oras: 6000 - GPL, 1000 - benzina; exterior: 7200 - GPL, 800 - benzina

Rezultate:
- cost carburant anual: varianta GPL(+benzina) - 2880ron; varianta benzina - 4392ron
- economie prima varianta: 1512ron
- amortizare investitie: aprox. 1 an si 8 luni

P.S.: recunosc ca este un calcul aproximativ, sper sa nu ma bombardati cu critici blush.gif
Aleks
Nici vorba s-ajungi la 2500 ron. Mai scade vreo 500...
andurs
Depinde de instalatie.
Mai e si montaju'...... unsure.gif
billabong
Vorba unui taximetrist:cat timp face suta de km prin oras cu 20lei (costul carburantului) iese banul.Acuma din punctul meu de vedere GPL-ul mi se pare rentabil daca faci cam majoriteatea drumurilor in oras:gen taxi,masina de firma etc.

Eu unul nu pot intelege o chestie:
-daca ti-au luat un motor in 16v de 98cp....nu cred ca te poti gandi la consum mic..te gandesti mai mult la prestari (senzatii)
-Daca vroiai consum mic luai un dci de 65cp.
Ce rost are sa bagi gaz pe un 16v ...adica bani in plus pe intalatie,etc etc => multa pierdere de vreme

Si eu am 1.4 16v si fac pe an cam 35000km.Singura alternativa pentru mine e dci-ul de 80cp sau 100cp.nici nu ma gandesc la GPL
Laurentziu83
Mai e ceva, si anume ca GPL-ul e scutit de accize, si nu e stabilit de romani, ci de UE, deoarece e carburant ecologic.
Satisfactia ca nu mai platesti accize statului la fiecare alimentare e priceless. biggrin.gif
PhilipMorris
QUOTE(billabong @ 6 Dec 2007, 08:38)
De ce sa pui gaz pe o masina moderna?Nu mai bine iti cumperi direct un diesel daca te gandesti la consum?O instalatie buna costa destul de mult
*



Decat diesel, parerea mea e ca merita gazul. Cu diferenta platita pentru un motor mai mare, mai scump de intretinut si la un pret al motorinei sensibil apropiat de cel al benzinei, chiar nu cred ca se merita... Cum am mai spus, sunt 100% dedicat benzinei. Am condus dieseluri, imi plac, dar de fiecare data cand ma urc intr-un benzinar imi schimb parerea fata de diesel. Parere personala, vrei economie la bani, mai bine GPL. Vrei confort-benzina. Vrei anduranta-diesel. wink.gif
cj98czh
QUOTE(PhilipMorris @ 6 Dec 2007, 12:14)
Cu diferenta platita pentru un motor mai mare, mai scump de intretinut si la un pret al motorinei sensibil apropiat de cel al benzinei, chiar nu cred ca se merita...
*



Motorul de 1.5 este cu 100cmc mai mare....sa nu mai vb. de cuplu care la diesel il simti din plin....ma rog cum ai spus si tu...fiecare cu ce ii place...io nu m-as mai intoarce la benzina...
billabong
Daca GPL-ul ar fi fost un combustibil rentabil si bun pentru masina ar fi conceput un motor specific care sa mearga numai cu GPL.Nu zic ca motorul pe benzina nu merge si cu GPL....doar ca nu a fost coneput pentru asa ceva => viata motorului scade,mers mai putin rotund al motorului.Deci mai simplu alegi varianta diesel pentru consum si confort la conducere

PS:La drum extern nu se compara un diesel cu un benzinar pe GPL.
Aleks
Cică "dacă GPL-ul ar fi fost un combustibil rentabil".
Mda, bine că e benzina rentabilă ...

Sau "... rentabil și bun pentru mașină ar fi conceput un motor specific care să mearga numai cu GPL ... doar ca nu a fost conceput pentru asa ceva" ...
Prin urmare, bicicleta cu motor, motoreta, bărcile cu motor, deltaplanul motorizat etc etc etc sunt, cu toatele, niște aberații.

Iar asta e de pus la "bula anti-gepeliștilor": "viata motorului scade,mers mai putin rotund al motorului".

Iarăși încep aberațiile (de acum) clasice despre "viața motorului", care "scade" ?

Cît despre "mersul mai puțin rotund al motorului", nu pot decît să rîd în hohote. Gepeliștii "știe" de ce.

Aș vrea să rog moderatorii să închidă topicul, pînă nu degerează iar în "flame"-uri, "versus"-uri și contraziceri inutile bazate pe idei preconcepute, pe de o parte, și pe susținerea unei realități (ne)plăcute (pentru unii), pe de altă parte.
billabong
Probabil nu ai inteles.Ma refeream la faptul ca motorul otto a fost conceput sa mearga cu benzina.Nu vad de unde si pana unde te referi la barci cu motor,la biciclete cu motor,etc DA toate au in comun ca folosesc acelasi motor ca pricipiu.Nu am zis ca sunt aberatii.

PS:ai vazut barci cu GPL? smile.gif
Laurentziu83
Motorul otto a fost conceput sa mearga cu orice se aprinde la scanteie, recte benzina, cherosen, alcool, gaz. In rest, pentru fiecare tip de carburant se pot face adaptari ale acestuia ce privesc supapele, timpii de aprindere, de injectie, etc.
Momentan motorul meu merge foarte bine pe gaz, nici nu stii cate taxiuri in jurul tau merg pe gaz si nu le simti, nici altii care s-au suit la mine in masina n-au stiut ca am gaz, asa ca nu vad rostul intoarcerii la benzina.
Iar ideile preconcepute sa le pastrati pentru voi, sunt satul zilnic sa le scot altora din cap. NU va convine, mergeti pe benzina sau diesel, e alegerea voastra, dar lasati-ne in pace cu ideile voastre.
Aleks
Barca a fost concepută să "funcționeze" cu vîsle. Bicicleta - cu pedale.

Ai prins ideea ? smile.gif

Așa că: n-am văzut bărci "cu GPL", dar am văzut cu motor. Și nu m-aș supăra să văd și vreuna cu motor alimentat (și cu) GPL.

Și înțeleg că te deranjează motoarele Otto din cauză că au tupeul să funcționeze (și pe) GPL. Trimite-le o scrisoare moștenitorilor dlui Otto și protestează contra violării ideii originale strămoșului lor. Cine știe, poate se interzice alimentarea cu GPL a motoarelor Otto și intrăm cu toții în pușcărie.

Abia atunci vor avea și adepții lui nenea Diesel loc de întors ! În sfîrșit, șoselele vor mirosi numai a aloe și levănțică, iar norii de fum eliberați de principiile sănătoase de fabricație ale motorului Diesel se vor putea deplasa spre stratosferă fără a inhala mizerabilele duhori emise de principiile depășite ale motorului Otto alimentat abuziv cu GPL ...

Ne lăsăm păgubași ?
billabong
GPL-ul e o ramura deja moarta in industria automobilului....numai ca noi romanii mai saraci nu vrem sa o acceptam.Mai toti constructorii merg pe "bio" care din cate stiu eu nu e GPL.Daca GPL-ul ar fi fost intradevar un carburant bun,econom,de viitor s-ar fi apelat la el.Asa ca sorry.Cine vrea isi pune GPL cine nu vrea,nu isi pune.Nu tin nici cu benzina care e 40.000litrul nici cu GPL-u;Daca vrei economie si vrei sa salvezi planeta ia o bicicleta.
Aleks
Bine. Ai cîștigat. M-ai plictisit definitiv.

P.S. Nu "ții" nici cu benzina, nici cu GPL-ul. Dar dai cu parul. Înțeleg că tu nu vrei economie, și nici să salvezi planeta ? Ai bani gîrlă și faci kk pe natură. Mișto. În schimb, mă sfătuiești pe mine să merg cu bicicleta...

P.P.S. Vezi că sînt Megane-uri (pentru ăia mai bogați decît "noi, românii mai săraci") mai noi ca Reno-ul din semnătura ta, care au un beculeț, led, ecrănel (nu știu exact, pentru că eu intru-n categoria "român sărac cu GPL") la bord, pe care scrie "GPL", nu "bio". Asta ține de "ramura moartă" din industria automobilului ?
billabong
Aleks inteleg ca esti adeptul GPL-ului.Eu unul am zis ca nu ridic in ceruri nici benzina si nici GPL-ul,dar daca vrei economie ia un diesel.Ai sistem de GPL secvential?Daca da spunem te rog cum stai cu consumul vara pe o zi torida?si cum stai cu puterea motorului smile.gif intreb asa ca si cunoscator.

6 Dec 2007, 15:37:
Vad ca toata lumea sa pus pe laudat GPL.spune-ti la cei ce vor sa-si puna nu numai partea buna(economie etc) spuneti-le de exemplu ca vara la temperaturi mai consumul pe GPL o ia razna si ca pana in 2000rpm abia trage.Sa nu mai aud ca dieselul e moale pentru oras ca ma pufneste rasul.Poate va referiti la dieselul din anii 80
hellcat
In continuare astept discutii "interesante" cu si despre GPL...nu discutii in contradictoriu. smile.gif
Laurentziu83
QUOTE(billabong @ 6 Dec 2007, 14:34)
Vad ca toata lumea sa pus pe laudat GPL.spune-ti la cei ce vor sa-si puna nu numai partea buna(economie etc) spuneti-le de exemplu ca vara la temperaturi mai  consumul pe GPL o ia razna si ca pana in 2000rpm abia trage.Sa nu mai aud ca dieselul e moale pentru oras ca ma pufneste rasul.Poate va referiti la dieselul din anii 80
*


Am prins si 41 de grade la umbra cu masina. Nu mi s-a parut nimic deosebit. Singurele probleme au aparut la statiile de alimentare romanesti, cu buteliile in bataia soarelui, la care nu reuseam sa fac plinul de gaz corect, incat mi se recomanda sa vin ori dimineata, ori seara.
La bulgari de exemplu, buteliile sunt ingropate in pamant.
PhilipMorris
QUOTE(cj98czh @ 6 Dec 2007, 12:18)
Motorul de 1.5 este cu 100cmc mai mare....sa nu mai vb. de cuplu care la diesel il simti din plin....ma rog cum ai spus si tu...fiecare cu ce ii place...io nu m-as mai intoarce la benzina...
*


Nimic mai adevarat. Este si motivul pentru care mie dieselul imi place cand il folosesc. Dar benzina ma face sa ma simt mai "proaspat, mai curat". Colegul nostru care a pus topicul cred ca ar trebui sa se gandeasca de 10 ori cand da banii pe un lucru, si sa fie sigur daca o sa ii placa si pe viitor, nu care cumva sa duca dorul benzinei rolleyes.gif . Nu cred ca masina o sa aiba de suferit, ca la calitatea benzinei din tara... Bafta si tine-ne la curent cu alegerea, ca poate maine poimaine ma razgandesc unsure.gif
SorinV
eu am gpl pe 1.4 16v.

il am de mai putin de doua luni am facut cam 4000 de km cu el ana acum si sunt avantaje si dezavantaje.

puterea scade evident, si consumul creste cam cu 1.5 l/100km regim de oras.
sunt unele probleme cu timingul in sesul ca la decelerari fara sarcina (deci cu ambreiajul apasat) bruste gazul nu tine pasul cu motorul si se trece inapoi pe benzina. gpl intra iar la accelerare.
am o evidenta foarte stricta ca sa vad cat imi ia sa amortizez investitia pe care o sa o pun pe aici cand am timp. din ce imi aduc aminte acum astia 4000 de km au insemnat deja 600 de roni economie.


Motorul merge rotund, nu are nici un fel de ezitari, nu miroase a gaze absolut deloc iar testerul de noxe indica niveluri ale concentratiilor cam de jumatate din EURO 4.

R19/16v
Jumatate din Euro 4 nu inseamna nici macar Euro 3.

Eu nu am nimic impotriva GPLului. Am totusi ceva impotriva improvizatiilor.
Orice nu e pus de fabricant e IMPROVIZATIE!
Cand o veni unu' cu un reno cu gpl din fabrica, pe ala il voi intelege.
Pe voi n-am sa reusesc nicioadata...
SorinV
TE GRABESTI CU AFIRMATIILE SI TE ROG AI RABDARE SA INTELEGI CU ADEVARAT CE SCRIU.

noxele sunt jumatate din euro 4 nu de doua ori euro 4. INtelegi
. adica sunt de doua ori mai scazute pe gaz decat pe benzina. asta ar fi una.
daca iau logica ta (ma scuzi ca trebuie sa iti spun asta dar e de garaj de colt) si un cd player pus dupa ce ti-ai luat masina e tot improvizatie pt ca nu e pus de fabricant. Diferentele intre sisteme adaugate si improvizatii sunt mari chiar daca tu nu vrei sa le vezi.
exista renouri cu gpl din fabrica in multe combinatii: alimentare duala, alimentare simpla doar cu GPL (pe bordul de clio exista martorul luminos GPL din fabrica la aproape toate variantele MK2 chiar daca nu au instalatia, exista si softul scris in ECU ) si exista alimentare simultana cu diesel si gpl (foarte rar pt ca un sistem complex cu pret foarte mare). Daca nu esti tu la curent cu astea nu inseamna ca nu exista.
pana si bmw a oferit GPL in serie . variantele se numesc e-gas.
nu te obliga nimeni sa iti pui gpl.
nu te obliga si nici nu are nimeni pretentia sa intelegi.
eu nu fac efortul sau nu vreau sau nu pot sa te inteleg , insa NICI NU TE-AM JUDECAT.
R19/16v
Domnule, aparent nu ne-am inteles.
Fii convins ca sunt cat de cat la curent si exact ce ai spus tu, am spus si eu, nu incercam sa fiu ironic.
Reno cu GPL din fabrica - da!
Reno cu GPL after-market - nu...
Bineinteles asta e doar parerea mea.


P.S. Si cd-playerul after-market tot improvizatie e, motiv pentru care se pierde garantia daca il schimba proprietarul de capul lui.
Ne-am inteles gresit si la partea cu noxele. Mea culpa.
SorinV
si ala din fabrica tot after-market e pentru simplul fapt ca numarul relativ mic de masini fabricate nu justifica o linie de productie dedicata. Ca si in cazul loganului de exemplu instalatia se monteaza dupa ce masina iese de pe linie. si e montata nu de fabrica ci de un producator agreat.

eu nu am optat pt gpl pt un moft ci pentru faptul ca merg numai in oras sinu am unde sa ma ,,dau'' la masina si nici nu e normal. oricum daca vreau sa fac asta pot sa trec pe benzina si gata.
cand stai pe bulevardul iuli maniu in coloane 30 de minute mi se pare mai logic sa folosesti un combustibil de 1,6 lei litrul decat unul de 3.5.
lumea se agita cu amortizarea instalatiei. la prima vedere e cam aiurea sa dai 2000 de roni gramada da nimeni nu se gandeste ca totusi dupa ce trec acei 15000 de km ( asta in cazul meu) in care se amortizeza, instalatia iti ramane si la pretul pe km bati un diesel de 1.5.
fiecare alege ce vrea. si mie mi-a fost greu sa pun instalatia datorita folclorului legat de ea.

te invit la un drive test prin oras si daca tu poti face diferenta intre bezina si gaz la cum se merge in bucuresti atunci eu scot instalatia.
billabong
offtopic smile.gif
O sa vin fara bagaje ca nu o sa le pot pune la tine in portbagaj.Era o gluma.Tu ai ales bine....daca mergi numai prin bucuresti cam tot timpul e oarecum rentabil GPL-ul,altfel nu-i vad rostul
andurs
@Laurentziu83
Am vazut ca de pe site-ul agrom la sectiunea download poti sa descarci soft-ul de dioagnosticare pentru STAG200.
Eu am descarcat kit-ul, l-am instalat, numa' ca n-am la ce sa-l conectez....inca wink.gif
La inceput m-am speriat, ca era in poloneza, da' ai optiune sa schimbi limba (de ex. engleza; poti sa descarci de pe site si interfata in romana)
Spor!

P.S.: sunt si ceva documentatii incluse in program (inclusiv in engleza)
PhilipMorris
Am un prieten foarte, dar foarte bun care monteaza instalatii GPL de cativa ani... Este una din firmele cele mai mari din tara ca numar de instalatii montate, au fost premiati de producatorul din Italia, si nici acum nu reusesc sa inteleaga cum au putut monta o medie de 14 instalatii GPL pe zi timp de 2 ani... E ceva, nu? O sa va inchipuiti ca fac reclama, nu? Ei bine, eu nu mi-am montat, intelegeti din asta unde bat blush.gif . Au montat pana acum aproape toate tipurile si modelele, au ajuns aproape la perfectiune. Din punct de vedere al montajului. Din punct de vedere al functionarii, mai mult de atat nu poate instalatia GPL. Este un sistem rudimentar si atat. Singurul avantaj este alimentarea duala, in cazul in care unul din sisteme "crapa", il ai pe celalalt. Daca nu cumva crapa pe calea comuna. Plus de asta, odata ce inlocuiesti traseul normal al benzinei cu cel al gazului, cel de benzina nemaifiind folosit nu mai este la fel de fiabil(furtune, pompa, filtru, etc.) Vorba aia, ce nu folosesti, rugineste. happy.gif . Avantaje si dezavantaje...
Laurentziu83
QUOTE(SorinV @ 7 Dec 2007, 00:08)
puterea scade evident, si consumul creste cam cu 1.5 l/100km regim de oras.
sunt unele probleme cu timingul in sesul ca la decelerari fara sarcina (deci cu ambreiajul apasat) bruste gazul nu tine pasul cu motorul si se trece inapoi pe benzina. gpl intra iar la accelerare.
*


Dute la service si spune-le sa-ti seteze turatia de trecere pe benzina la 0 rpm. By default e setata la 600 rpm, e posibil ca pentru o fractiune de secunda sa iti scada turatia sub pragul asta.

QUOTE(R19/16v @ 7 Dec 2007, 00:16)
Pe voi n-am sa reusesc nicioadata...
*


Poate iti mai aduci aminte acum 2 ani si jumatate cand injuram ca dau matizul pe o masina care consuma mai mult. Stii ca n-am suportat masina asta. Ei, de cand i-am pus gpl, alta satisfactie am sa o conduc, nu ca s-ar fi imbunatatit, dar stiu ca nu ma mai ustura la buzunar. Bine, ma ustura in alte privinte, dar macar stiu ca nu mai este primordial consumul.
Ce era sa fac, sa merg (mai degraba sa stau) in continuare pe benzina.

QUOTE(SorinV @ 7 Dec 2007, 09:09)
cand stai pe bulevardul iuli maniu in coloane 30 de minute mi se pare mai logic sa folosesti un combustibil de 1,6 lei litrul decat unul de 3.5.
lumea se agita cu amortizarea instalatiei. la prima vedere e cam aiurea sa dai 2000 de roni gramada da nimeni nu se gandeste ca totusi dupa ce trec acei 15000 de km ( asta in cazul meu) in care se amortizeza, instalatia iti ramane si la pretul pe km bati un diesel de 1.5.
fiecare alege ce vrea. si mie mi-a fost greu sa pun instalatia datorita folclorului legat de ea.
*


Normal, nu te mai deranjeaza ca arzi benzina, acum arzi gaz.
Da, o fi scump 2000 ron instalatia, eu unul am facut credit de nevoi personale ca sa mi-o cumpar, dar, pe de alta parte am scapat de o sursa de stres, mai ales ca eu merg ZILNIC cu masina, de 1 an si jumatate nu cred ca insumeaza o luna zilele cand nu m-am suit la volan.
In plus, cand am de umblat, nu mai stau sa astept week-end-ul sa iau dacia tatalui meu (pe GPL si aia), sau cand trebuie sa plec in alte parte sa iau Passat-ul, si asta pentru ca masina mea consuma cel mai mult din familie iar eu castigam cel mai putin.


QUOTE(andurs @ 7 Dec 2007, 09:43)
@Laurentziu83
Am vazut ca de pe site-ul agrom la sectiunea download poti sa descarci soft-ul de dioagnosticare pentru STAG200.
Eu am descarcat kit-ul, l-am instalat, numa' ca n-am la ce sa-l conectez....inca wink.gif
La inceput m-am speriat, ca era in poloneza, da' ai optiune sa schimbi limba (de ex. engleza; poti sa descarci de pe site si interfata in romana)
Spor!

P.S.: sunt si ceva documentatii incluse in program (inclusiv in engleza)
*


Aici gasesti toata documentatia si softul de conectare.
Interfata n-o vei gasi in Romania, intrucat cenzuratii de la Agrom nu vor s-o vanda la persoane fizice nici sa-i ameninti cu bomba, in Polonia costa echivalentul a 70-80 de lei, dar te rupe DHL-ul (100 de euro), asa ca ma apuc sa o fabric singur la un electronist (un integrat cu vreo 12 pini, 5 condensatori, o dioda, o rezistenta si mufele de conectare) si apoi sa trec la treaba.

QUOTE(PhilipMorris @ 7 Dec 2007, 11:05)
Am un prieten foarte, dar foarte bun care monteaza instalatii GPL de cativa ani... Este una din firmele cele mai mari din tara ca numar de instalatii montate, au fost premiati de producatorul din Italia, si nici acum nu reusesc sa inteleaga cum au putut monta o medie de 14 instalatii GPL pe zi timp de 2 ani... E ceva, nu? O sa va inchipuiti ca fac reclama, nu? Ei bine, eu nu mi-am montat, intelegeti din asta unde bat blush.gif . Au montat pana acum aproape toate tipurile si modelele, au ajuns aproape la perfectiune. Din punct de vedere al montajului. Din punct de vedere al functionarii, mai mult de atat nu poate instalatia GPL. Este un sistem rudimentar si atat. Singurul avantaj este alimentarea duala, in cazul in care unul din sisteme "crapa", il ai pe celalalt. Daca nu cumva crapa pe calea comuna. Plus de asta, odata ce inlocuiesti traseul normal al benzinei cu cel al gazului, cel de benzina nemaifiind folosit nu mai este la fel de fiabil(furtune, pompa, filtru, etc.) Vorba aia, ce nu folosesti, rugineste. happy.gif . Avantaje si dezavantaje...
*

14 instalatii pe zi...o instalatie GPL necesita minim 4-5 ore pentru un montaj, inseamna ca are un service destul de mare.
Singura cale comuna intre cele 2 este sistemul de aprindere, si galeria de admisie, cam greu sa se defecteze.
Iar sistemul de benzina il folosesc zilnic, macar cateva minute, pana ajunge antigelul la 30 de grade.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.