Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: blow-off pe megane 1.9dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2
draculiq
ma gandeam sa montez un BOV pe meganul meu dar nu stiu daca se poate sau nu...putin ajutor va rog

16 Nov 2007, 12:13:
am uitat sa zic ca classicul din 2003 nu e meganul nou si cat m-ar costa daca se poate face...
poseidon06
Se poate face cred, dar trebuie niste adaptoare, care se vand separat si nu stiu cat costa exact pentru 1.9 dCi. Pana una, alta, uite aici niste preturi pentru BOV de la firma la care lucrez eu: dBTuning
Fratzica
nu exista BOV pentru diesel. Ce vrei tu se numeste dump valve si costa vreo 300 eur
draculiq
pai eu am vz pe o masina diesel blow-off valve(BOV)pe youtobe.....si am zis ca se poate pune....dar in romania nu am vz pana acuma numa pe benzinar.mersi poseidon
poseidon06
Cu placere, draculiq smile.gif

CataNOS, sa stii ca am vazut un BMW Serie 3 Diesel cu un BOV HKS SSQV si facea superb...la Predeal era smile.gif
cj98czh
Este ca si apa sfantita la diesel nici nu ajuta nici nu face rau...
poseidon06
Dar suna bestial biggrin.gif Vruuum, ciu ciu ciu ciu pfsss laugh.gif
laguna_2_interceptor
- am pe masina din semnatura, suna bestial dar si ajuta... toata lumea crede ca daca are electrovalva comandata electronic de un senzor la pedala si nu este comandata de clapeta ca la benzina nu ajuta... total eronat...
poseidon06
laguna_2_interceptor, e ceva ce nu ai pe masina ? tongue.gif biggrin.gif Si eu sper sa imi pun in viitor...dupa ce am auzit Serie 3-ul acela la Predeal si inca un Audi A3 Turbo in Bucuresti cu HKS...am zis ca tre sa am asa ceva neaparat biggrin.gif Stii cumva cat costa flanselele de adaptare? Exista special pt 1.9 dCi? Sau cum se monteaza? smile.gif Mersi mult smile.gif
laguna_2_interceptor
- modalitati sunt multiple, in principiu tai tubul de plastic de la intercooler intr-o pozitie in care sa incapa perfect blow off ul, se confectioneaza un T la dimensiunile constatate si mai departe dupa fiecare, pe tubulatura merge ambutisat la cald T si ramane de conectat blow ul cu furtun rezistent la ulei si presiune... spun ulei sa nu il manance... nu toate furtunele sunt rezistente la uei... cam asta e... dupa care se trece la parte electronica care e mai complicata... recomand sa nu improvizati, cumparati un kit complet pt diesel, va va scuti de multa bataie de cap...
poseidon06
Multumesc, laguna_2_interceptor, excelent explicat ca intotdeauna tongue.gif . Un kit complet stii cat costa? Sau cat m-ar costa modificarile pe care le-ai spus tu? Inclusiv partea electronica smile.gif
laguna_2_interceptor
- kit ul e 300 EUR, contine blow off, electrovalva speciala, contact pedala de acceleratie, cabluri si instructiuni de montaj, extra te va costa T ul si furtun plus colier...
poseidon06
laguna_2_interceptor, multam fain smile.gif Esti un zeu al tuningului worship.gif tongue.gif
cj98czh
Laguna...inafara de cost si sunet cu ce te ma ajuta?
laguna_2_interceptor
- exact cam cu te ajuta si la benzina... smile.gif
draculiq
laguna.....nu sti de unde pot sa iau un set complect....cum ai u??va multumesc pt informatii la toti

17 Nov 2007, 20:07:
si e adevarat ca imi protejeaza turbina?
laguna_2_interceptor
- eu am achizitionat kit ul din Germania... am inteles ca sunt si la noi firme care aduc pe la Bucuresti si care sustin eronat ca ceia ce vand ei este doar pentru turbo diesel din grupul VAG, aceiasi aberatie ca si cu pe benzinare e apa vie si pe diesel nu... de fapt sigurul lucru care poate face legatura intre acest kit si grupul VAG este utilizarea unei electrovalve facuta de BOSCH pentru VAG si care la origini are o cu totul alta intrebuintare... dar la noi tuningul inca se face dupa ureche, cum tot romanu' se pricepe la fotbal de ce nu s-ar pricepe si la tuning smile.gif

- cat priveste treaba cu protectia... nu ma pot pronunta cert, nu am patit si nici nu cunosc pe nimeni cu blow pe benzina sau diesel care sa fi spus ca a cazut din cauza lui... in teorie protejeaza, in practica trebuie sa ti cont de principiul utilizarii blow off ului (care e acelasi si la benzina si la diesel ca la una nu da cu plus si la una cu minus ca sa fie buna sau rea pentru una din ele)... nu acelasi lucru se poate spune despre beneficiile in performanta... primul lucru care l-am simtit dupa montare a fost un raspuns mai rapid al turbinei intre trepte... o micsorare simtitoare a lagului... asta in primul rand deoarece presiunea extrema a aerului creat de turbina in sistemul intake al masini forteza la un moment dat aerul inapoi catre turbina, in momentul cand iei piciorul de pe pedala de acceleratie pentru a schimba viteza blow off ul descarca presiunea din sistemul intake (valabil si la benzina si la diesel doar ca la benzina descarcarea este comandata de throttle plate iar la diesel de un senzor montat la pedala de acceleratie pentr a ''sti'' blow off ul cand sa descarce) asta permite turbinei sa continuie sa se invarta in directia optima astfel inlaturand stresul asupra ei si rezulatand acea mult vestita protectie a ei... nu in ultimul rand imbunatirea timpului de raspuns a acesteia prin revenirea cat mai rapida la o valoare in continuare pozitiva a presiunii din circuitul intake, nu insemana ca daca motorul diesel nu are throttle plate atunci blow off ule degeaba... sper sa ma fi facut bine inteles... mai bine de atat nu cred ca pot explica, oricum se promoveaza o tampenie extrem de mare ca la benzina e bun si la diesel e degeaba... si asa lumea se ia dupa unu dupa altu dar nu pune mana sa citeasca o carte de mecanica sa vada cum stau lucrurile... (nu fac aluzie la cj98czh ca in mod cert si el a fost intoxicat din alte parti...)
poseidon06
draculiq, cum ti-am aratat mai sus in link, avem la firma asa ceva. Daca vrei, ma interesez sa vad cat costa pentru tine kitul complet.

Laguna, tu tot HKS SSQV ai ? Ai vreun filmulet sau poti face vreunul sa auzim si noi? rolleyes.gif Cred ca o sa iti dau un PM sa imi spui si mie ce modificari ai la motor, daca vrei smile.gif, pentru ca am impresia ca masina ta este intr-un stadiu de dezvoltare in care imi doresc si eu sa ajung icon_mrgreen.gif
laguna_2_interceptor
- nu am HKS, eu am unul pe piston nu pe membrana de cauciuc... cele pe membrana nu sunt deloc fiabile, presiunea plus uleiul (nu exista sistem intercooler fara ulei in el) le deterioreaza foarte rapid si membrana pocneste... cele pe piston sunt sfinte, apoi ele pot fi ajustate din arc dupa presiunea pe care o are fiecare... nu am filmulet dar crede-ma ca se aude destul de tare, mai ales ca e model cu duble horn...
poseidon06
Imi placea HKS-ul pentru sunetul ala specific de ciu ciu ciu biggrin.gif Dar daca zici ca nu e fiabil....Al tau face Pfsss, simplu asa? Stiu ca HKS-ul avea mai multe tonalitati, dar nu stiu in functie de ce scotea sunetele alea...la o turatia mai mica facea intr-un fel, la turatie si presiune mare, facea in alt fel.
Se gasesc din astea pe piston de cumparat in Romania, stii cumva ? smile.gif Ce firma le face?
laguna_2_interceptor
- cauta pe 4tuning... acolo erau cei de spuneau ca vand kit ul doar pentru VAG si cand le-am aratat ca eu am pe masina ceia ce ei spun ca mere doar pe VAG erau cam ofticati... nu le dau numele aici sa nu intru nici la reclama nici la atac dar i vei gasi cu siguranta... au oricum pretentia de a fi mari tuneri... vai de steaua lor smile.gif
poseidon06
biggrin.gif Multumesc mult smile.gif
draculiq
poseidon06 chiat te-as ruga sa imi faci un pret pt un set complect si cat ar mai fi sa ajunga pa in timisoara?....mersi

18 Nov 2007, 13:45:
laguna esti un om al tuningului de nota 10+++++ mersi pt toate informatiile si sper sa pui ceva filmulet cu masina ta sau macar niste poze ca sunt tare curios de ea.
poseidon06
OK, ma interesez si iti dau un PM smile.gif
Doc
E frectie la piciorul de lemn, demonstrabil. Dupa montarea unei astfel de valve de Force pe model 2.0TFSi presiunea in turbo este mai mica si masina trage mai prost. Nu are rost sa va fac teorie acum cu descrierea unui BOV sau functionarea lui, gasiti pe google destule informatii.

poseidon06
2.0 TFSI e benzina smile.gif Citeste ce a zis laguna_2_interceptor despre BOV-ul lui.
Doc
Si ce vrei sa spui ca diesel este mai presus de asa ceva??? Pai afla ca tocmai la diesel nu este deloc indicat si risti sa strici mult mai repede turbina. Cunosc destule persoane care au avut asa ceva si dupa un tip le-au dat jos. Cauza: pierdere putere, uzura turbina (montaje proaste), beculete aprinse in bord etc.
poseidon06
Doc, nu te supara pe mine tongue.gif Eu vorbesc din ce a explicat laguna_2_interceptor mai sus smile.gif Si azi am aflat, legat de intrebarea lui draculiq, ca HKS SSQV si Forge, nu se pot adapta pe dieselul de la Renault sad.gif
Si vroiam si eu....
draculiq
deci sa inteleg ca nu am cum sa imi pun bov pe renault.....si ca nici nu e indicat dupa ce a spus Doc.....ar fi altceva sa pot sa pun pt sunetul acela superb?si fara sa stric ceva?

21 Nov 2007, 10:17:
deci sa inteleg ca nu pot sa imi pun bov pe renault...si ca nici nu e indicat dupa ce a spus Doc....ar fi altceva ce pot sa ii pun ca sa faca sunetul acele superb si sa nu stric nimic?
Doc
Pai eu nu o spun cu rautate, mai ales ca nu sunt masinile mele, dar din experienta pe care am avut-o clientii nostri iti dau aceste sfaturi. Noi nu am recomandata si nici nu aducem asa ceva, din cauza problemelor care apar dupa instalare.
poseidon06
Doc, am inteles sfatul tau, nu am luat-o altfel decat un sfat, adica nu am luat-o ca o spui cu rautate, stai linistit tongue.gif Imi pare doar rau ca nu imi pot pune si eu, BMW-ul ala de la Predeal cu HKS facea de milioane sad.gif
laguna_2_interceptor
- pierdere putere - nu vad cum, pana la urma este o supapa de refulare si in urma eleberarii presiunii din sistem turbina va compensa mult mai rapid pentru refecerea presiunii, rezulta micsorarea lagului si un timp de raspuns superior/promt... nu vad cum poate afecta puterea deoarece supapa nu sta permanent deschisa sau cand calci acceleratia...

- uzura turbina (montaje proaste) - nu inteleg cum se poate monta eronat... instructiunile sunt clare si pentru un copil care stie sa citeasca... in plus nu poti inversa ceva pentru a vatama turbina deoarece daca nu se respecta schema de mnontaj pur si simplu nu functioneaza, nefunctionarea echivaleaza cu a nu avea montat blow off... exista cazul pe diesel cand se poate monta conectica(electric) invers si sa rama supapa deschisa... dar iar asta nu vatameaza turbina... daca te apuci sa umbli cu improvizatii home made sau ''vazut/citit pe google merg la masina si ma apuc si eu'' atunci poti la fel de bine sa iti dai foc la masina montand un simplu casetofon dar asta nu inseamna ca un astfel de parat dauneaza masinilor...

- beculete aprinse in bord - din nou nu vad cum, ce ar putea sa se aprinda in bord? pompa de injectie? serva? airbag ul?

- exista posibilitatea ca pe un anumit model de motor un anumit tip de blow off sa fie incompatibil... dar nu contraindicat ci supra sau subdimensionat, tehnologie incompatibila etc... eu stiu multi posesori de Golf V 2.0TFSi in Germania care folosesc si nu am vazut pe nimeni sa se planga de pierderi de putere si acolo tuningul nu se face ca la noi dupa ureche sau bazat pe ''mituri''pe dupa blocuri sau cu abecedaru in mana ori stand pe google... nu mai spun ca nu prea ai sa auzi ''imi pun blow off pe masina ca imi place cum se aude in rest nu ma intereseaza''

- nimic din contra argumeltele de mai sus nu au acoperire solida... pe google multe zboara dar nu toate sunt si comestibile, adresati-va firmelor de tuning cu adevarat profesioniste, prin asta inteleg firma care face tuning nu care comercializeaza, firma care are cunostinte temeinice in domeniu si care stie ce face (taman alea de nu sunt la noi)... in general in alte tari dezvoltate o firma de tuning functioneaza mai intai pe principii de pasiune si apoi financiare nu ca la noi strict ratiuni financiare...
draculiq
laguna_2_interceptor.....supert tare ce spui tu aici.....ce bine ar fi daca macar o firma la noi in tara ar pune pe primul loc pasiunea de a tuna o masina si nu in primul rand sa iti ia banii si dupaia mai vdm ce facem:)....u ai tuningul facut afara?
poate imi spui si mie o firma de afara care sa puna pe primul loc pasinea nu banii...in domeniul tuningului.
in legatura cu BOV-ul poate ma ajutzi si pe mine cu niste sfaturi....daca pot sa imi pun sigur.....si ceva info unde as putea....si afara daca treba....
laguna_2_interceptor
- pai firmele de tuning care se respecta respecta si clientii si toate au plecat de la un numitor comun... pasiunea de tuning, ca este o afacere profitabila asta fara indoiala, dar se datoreaza si faptului ca puterea de cumparare e alta, exigentele sunt altele si tot asa... la noi e un pionerat prelungit in care se profita de lipsa de cunostinte a oamenilor, de snobismul lor pur romanesc, manipularea lor spre lucruri pe care trebuie sa le crezi ca sunt bune ca asa iti sunt spuse de ''tunerii autohtoni'' etc... nu am vazut pe nimeni in RO care sa spune: ' domn'e, produsul X e mai bun decat ce am eu la vanzare, exista dar nu aduc ca nu se vinde si eu nu castig nimic...'', toti spun ca ceia ce au ei e cel mai bun si restul sunt de rahat, ca numai ce are el are valoare, ca trebuie crezut neconditionat cand spune ca aia e buna si aia nu, cred ca a inceput sa fie destul de evident ca majoritatea asa zisilor tuneri de la noi isi intratin acest hobby pe spinarea unor naivi ce cumpara ce le spun ei etc... lumea incepe sa se destepte, sa isi dea seama ca exista alternative, ca mai bine dai un ban dar iei ceva bun etc... stiu ceva persoane care prefera sa faca o treaba buna in strainatate decat sa fie fraieriti aici... la noi nu ai sa vezi niciodata profesionalismul si devotamentul la tuneri ca in alte tari in care acest fenomen e prezent de zeci de ani...

- cu restul ai PM
ursulici
laguna_2_interceptor, exista cumva kit pt BOV pt megane 1,5 dci? Am mai cautat filmulete pe youtube (nu radeti) si acolo erau chiar si Clio 2 care aveau asa ceva. Daca exista cam cat costa si cat de greu este sa-l montez eu cu manuta mea?
laguna_2_interceptor
- in primul rand sunt pe motorizari si nu pe marca... merge pe 1,5 DCI in schimb nu stiu exact cum arata tubulatura la motorul tau sa iti spun ce modificari trebuie sa faci... de montat cu manuta ta nu ma pot pronunta eu... tu trebuie sa sti daca poti, pentru mine nu a fost o modificare relativ usoara... totusi sunt sigur ca nu ai ce gresi smile.gif
UnBogdan
laguna_2_interceptor: mai ai pm-ul ala trimis la draculiq?
vreau si eu niste sfaturi despre bov pe megane classic 1.9 dTi. am tot auzit ca face rau turbinei (in general la motoarele diesel) sau ca nu exista asa ceva pt masinuta asta.
antifizic2
necesita cumva motorizarile Turbo Diesel, pe langa valva si o gestiue electronica (un modul electronic de comanda)??????
laguna_2_interceptor
- un comutator electronic si o electrovalva...
antifizic2
in acest caz eu am gasit magazin care importa asa ceva in tara

electrovalva - 100 eur
modulul electronic ~ 200 eur
poseidon06
Ouch....si cat ajunge sa coste un BOV cu toate comediile astea?
UnBogdan
din cate am citit prin topicul asta s-ar putea pune si pe dti-ul meu, dar numai prin afara. chiar nu e si la noi o firma serioasa care sa faca treaba?
si totul o sa coste pe la un 6-700 euro?
antifizic2
poate la doc

pt cultura mea la ce se conecteaza comutatorul electronic??
laguna_2_interceptor
- stiu pe cineva care aduce la comanda cu 385 EUR kit ul complet... persoana este serioasa, pentru cei ce vor factura se adauga TVA ul de 19%... include si instructiuni clare si precise de montaj, nu necesita montare autorizata... poate fi montat usor in 30/45 de minute de persoane fara pregetire in domeniu... blow off ul este pe piston nu mebrana...
Doc
Eu chiar daca pot aduce asa ceva nu voi vinde niciodata asfel de jucarii pe la cunoscuti sau pe forum la motorizarile turbo diesel sau TFSi.



UnBogdan
QUOTE(Doc @ 11 Jan 2008, 11:06)
Eu chiar daca pot aduce asa ceva nu voi vinde niciodata asfel de jucarii pe la cunoscuti sau pe forum la motorizarile turbo diesel sau TFSi.
*


De ce Doc? De ce nu se folosesc BOV la Turbo Diesel?
Eu unu nu stiu decat notiuni generale despre turbine, iar despre blow off stiu doar ca elibereaza presiunea turbinei, cand se opreste brusc alimentarea cu combustibil. Deci cum e cu placuta de alimentare? Se deschide, se inchide, exista, nu exista?
J_J
prima modificare la motor BOV hmm... is curios cum suna...nu`l instalez pt pss fsss sau alte sunete agreate, dar vreau sa`mi modific motorul si e un inceput smile.gif Am auzit acelasi BOV pe un 230 compresor si suna bine , is curios cum suna pe 2.0T al meu. BOV`ul meu e recomandat la peste 1bar dar daca pe 230 suna bine cred ca si la mine o sa sune ok. o sa postez "ganduri" smile.gif dupa instalare. unsure.gif

16 May 2008, 02:16:
Btw . (sry 4 the off topic) la megane`ul meu din 2005 nu prea vad unde as putea pune filtru sport din cauza motorului "inghesuit"...ceva idei?..?
J_J
Deci...am promis ca revin cu ganuri dupa montare: am instalat bov`ul si se comporta excelent.Ca imbunatatiri nu pot sa ma laud ca s`a schimbat ceva dar sunetul face toti banii...cu modificarile care o sa le fac cu prima ocazie cand am ceva fonduri o sa ajung undeva la 1.1 bar in turbina si atunci chiar o sa se auda bestial. sincer recomand montarea cu 1 filtru sport ceva pe langa si deja motorul de 2.0 T reno scoate sunete frumoase...ce pot sa spun ...eu sunt multumit. la instalare mecanicul mi`a spus ca masina s`ar putea sa nu mai aibe acelasi raspuns la acceleratie...repet...nu s`a schmbat nimic.montati cu incredere! o zi buna
tuner
masina ta nu e benzina ?
dominy
pai merge instalat la orice mototrizare cu turbo ....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.