Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema alternator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
kery_alex
am ramas saptamana trecuta in drum pt ca mi s-a aprins becul de la baterie si apoi cel de stop am adus masina pe roti acasa si am dat jos alternatoruil pt ca ori el ori bateria trebuia sa fie problema. Am dat jos diodele si am vazut ca 3 dintre ele sunt duse , am cumparat altele si apoi l-am pus iar sus si tot nu incarca aveti careva ceva idei ca eu am ramas in pana de idei
TRANCA
Ai incercat cu alt alternator?....tot de megane,desigur!!! lurk0000.gif ...
Meganer
Cureaua cum arata? Ai intins-o bine? Poate fi releul (regulator de tensiune) de vina.
kery_alex
nu are nici o problema cu cureaua ca e chiar intinsa f bine ma gandesc ca s-ar putea sa fie excitatia sau periile si nu am incercat cu alt alternator ca nu am de unde
Danezu
De cele mai multe cazuri cand se ard diodele, cade si releul - verifica-l si vezi daca incarca!
kery_alex
nu se incarca nimik , nu stiti cum se poate verifica daca releul e bun sau nu ?
dcsiki
periile de la alternator le-ai verificat ?
ar trebui cu un aparat de masura sa vezi tensiune de excitatie ............ la vechea dacie stiam dar la megane nu m-am uitat foarte atent cum este, nu stiu daca nu cumva releul de incarcare este direct pe alternator.
Mai poti verifica continuitatea bobinei de excitatie , diodele le-ai montat corect ? ai verificat cu un aparat de masura continuitatea puntii de diode , iti ajunge + 12 v pe plusul de la alternator ......
geoman
Daca s-a rupt o perie se poate arde releul ? Nu pot sa ma gandesc la gandul ca trebuie sa il schimb. Costa peste 400 lei. ohmy.gif . A mai patit careva asta ?
LE:releul este pe alternator
geoman
Am inlocuit periile si remontat alternatorul pe masina. Toate bune si frumoase numai ca acum mi se incalzeste foarte tare alternatorul. Am avut bateria destul de descarcata ca am pornit-o de mai multe ori si a scazut chiar la 11.7v. Tensiunea de incarcare este buna. Poate sa-mi spuna cineva daca este normal sa se incalzeasca alternatorul? unsure.gif
chieftec
Daca este in sarcina foarte mare mi se pare normal sa se incalzeasca destul de tare.
99AIM
Singur ai facut operatiile de demontare,inlocuire perii,montaj alternator?
Intreb pentru ca e foarte posibil sa am si eu ceva pb. pe aici si urmeaza sa fac si eu aceste operatii.
daniel4ro
QUOTE(geoman @ 12 Aug 2009, 17:50)
Daca s-a rupt o perie se poate arde releul ? Nu pot sa ma gandesc la gandul ca trebuie sa  il schimb. Costa peste 400 lei. ohmy.gif . A mai patit careva asta ?
LE:releul este pe alternator
*


unde ai gasit tu la pretul asta?
cand mi s-a blocat rulmentul la alternator m-am speriat ca trebuie sa iau alternator nou. la SH era 600 lei, nou peste 1400 lei
Diac
Alternator + fulie + curea accesorii = 2450 RON la IPSO sad.gif
atat a platit de curand un vecin (Megane 1.6 16v)
geoman
QUOTE(RamboX @ 14 Aug 2009, 11:26)
Singur ai facut operatiile de demontare,inlocuire perii,montaj alternator?
  Intreb pentru ca e foarte posibil sa am si eu  ceva pb. pe aici si  urmeaza sa fac si eu aceste operatii.
*


Da am demontat releul de pe alternator(Valeo 50/110a tg11co11) si am observat cand am scos releul bucatica aia de carbune rupt. El mai sta acolo in locas si face contact doar ca sta rupt. Nu e mare scofala sa scoti releul de pe alternator, trebuie sa scoti mai intai capacul de plastic al alternatorului cu o surulbelnita actionand ca o parghie asupra lui din toate partile, iar apoi releul (o bucata de plastic cu o bucata de metal lipita pe dansul)e prins in 3 suruburi. Periile intra in constructia releului. Am smirgheluit inelele colectoare si dupa ce am schimbat carbunii am asezat releul la loc.
Ca sa schimbi carbunii trebuie sa scoti protectia din plastic de deasupra lor prin impingerea protectiei si apasarea carbunilor. La remontare, dupa ce ai remontat protectia, dai o mica gaurica cat un ac deasupra protectiei carbunilor (vezi ca este un mic marcaj circular) pt a introduce un ac de siguranta pt a retine apasati carbunii. Gaurica o poti astupa pe urma cu niste silicon. Firele carbunilor sunt prinse in 2 bucsi mici de metal aplatizate lipite cu fludor.Vezi ca resorturile carbunilor sar. Sa nu le pierzi ca nu primesti la cumpararea carbunilor decat carbunii. Nici bucsile alea din metal nu le primesti. Periile m-au costat 10 lei.
QUOTE(daniel4ro @ 14 Aug 2009, 12:10)
unde ai gasit tu la pretul asta?
cand mi s-a blocat rulmentul la alternator m-am speriat ca trebuie sa iau alternator nou. la SH era 600 lei, nou peste 1400 lei
*


Numai releul regulator de pe alternator costa 112euro. Vanzatorul mi-a spus ca la pretul asta a adus alternator nou la alte masini.
LE: operatiile astea le-am facut dupa ce am mers la un service sa determine axact problema la alternator (cu dansul montat pe masina) adica si verificarea puntii de diode. La service mi-a spus clar: Releul regulator nu functioneaza.
clr
Ca sa nu deschid un topic nou: cu ocazia unui test, mi s-a gasit cod 2502, ceva "network problem" legat de informatia de incarcare de la alternator.
Conform manualului, asta se incadreaza la DF102 , Info. putere alternator disponibilă.
Iar ca metoda de verificare:
QUOTE
Debranșați conectorul CT1 de la Unitatea de Protecție și de comutație.
Verificați curățenia și starea conecticii sale.
Dacă defectul persistă, verificați izolarea și continuitatea următoarelor legături:
Calculator de injecție, conector A, pin D1 conector CT1, pin 4, al Unității de Protecție și de Comutație
Unitate de Protecție și de comutație
conector MT1, pin 8
Pin 1 al Alternatorului
Reparați dacă este necesar.
Dacă defectul persistă, contactați techline.

[attachmentid=1627753048]
Intrebare: cine ma indruma si pe mine sa aflu care este conectul CT1 ?

Merci.
19vik
Pin 4 din conector CT1 este la UPC2 de pe facelift. La UPC1 (M2.1) este pin 1 din conectorul PEH. E vorba de linia AP15 +dupa contact protejat prin siguranta 5D.
Ai in atasament configuratia si amplasarea conectorilor si sigurantelor la ambele variante:
[attachmentid=1627753079]
clr
Merci frumos.
O sa verific sa vad ce gasesc.
alex1988
Are cineva vreun tutorial cu se demonteaza alternatorul? trebuie sa schimb fulia. Multumesc
oanavas
da ce are fulia alex? de vrei sa o schimbi
alex1988
huruie. Azi l-am dat jos. Are si joc mare. Maine ma duc la service sa o schimbe si il pun la loc.
nictonic
Am asistat acum vreo 2 ani la scoaterea alternatorului de catre un mecanic "meserias". Dupa vreo ora si jumatate a descoperit din greseala urmatorul lucru: sunt 2 suruburi mari care trebuiesc desfacute insa doar unul se scoate de tot... celelalt se scoate doar pe jumatate, dupa care se rasuceste putin alternatorul si poti sa il asezi cu axul fuliei in sus si cu sculele potrivite scoti fulia.
PS: Daca tot mergi la service, ce-ti mai bati capul cu tutorial pentru desfacerea alternatorului? Pe de alta parte... mai bine te informezi ca sa nu dai peste un "meserias" ca al meu...

Acum am vazut ca l-ai dat deja jos... ramane informatia pentru altii...
alex1988
in service pentru schimbare acelei fulii manopera este 250 lei. Asa am dat eu alternatorul jos, am dat 10 lei sa imi dea fulia jos. Acum trebuie sa schimb carbuniila regulatorul din spatele alternatorului si nu imi dau seama cum. A schimbat cineva acei carbuni?
baddog
Va salut


Am probleme cu incarcarea la masina. Mi-a aparut low battery + stop + cheie. Am fost la mecanic a dat jos piesa (RELEU INCARCARE - atasez cateva poze). Am cautat peste tot aceasta piesa insa nu am gasit nicaieri. Daca ma ajuta cineva as fi recunoscator.

Renault megane 2 din 2008, 1.9 dci, 96KW - VF1LMK40639384236

Ca sa cumpar un alt alternator costa enorm. Numai daca gasesc la dezmembrari.
dorianiasi
va salut !! este suficient tensiunea de 13.7 V pt. incarcarea bateriei ?
meggeo81
baddog
carbuni, inel colector, si eventul rulmenti, pt ca tot il ai dat jos de pe masina, iar dupa astea poti spune ca e nou.
dorianiasi
NU. tensiunea de incarcare este de 14,2V.
STALEX2004
aveti idee ce rola trebuie sa pun la alternator.am gasit role cu ambreiaj si rola simpla....de care trebuie sa pun pe un megane 2.1 1.5 dci 2005 82cp cu clima?
meggeo81
cu ambreiaj, fara discutii.
STALEX2004
revin cu info:trebuie pusa rola cu ambreiaj...nu stiu daca se numeste exact asa, dar denumirea asta mi-au dat-o cei de la care am luat piesele.
Mona Lorelai
Buna! Am ramas si eu cu masina in drum. Mi s-a aprins becul de la baterie si STOP in bord. I-am dat curent 1 oara si a pornit, dupa 2 metrii s-a oprit...asa am patit de 3 ori. A 4 a oara am reusit sa ajung cu ea pana acasa. O pornesc, merge, dar dupa cateva secunde iar mi se aprind becurile mai sus mentionate. M-am uitat in cartea masinii si scrie DEFECTIUNE LA ALTERNATOR. Cand a venit un electrician si a masurat puterea, era ok, 12 V, parca...nu prea stiu ca na, sunt femeie smile.gif.
Imi poate spune si mie cineva ce are masina?
Merci!
meggeo81
e clar ca nu incarca alternatorul. 12v ar trebui sa arate cu motorul oprit.cu el pornit ar trebui sa ai 14,2-14,3V. trebuie dat alternatorul jos si vazut ce are defect. unul nou la reprezentanta e vre-o 15mil, unul sh nu iti recomand deloc, pt ca nu stii cit te tine, asa ca cea mai buna varianta e sa-l repari pe cel de pe masina. posibil sa fie puntea redresoare, releul de incarcare, carbunii sau inelul colector.
bgabriel
Buna. Este normal ca alternatorul sa incarce 15.4V? Acum cateva zile subit a murit bateria, am pornit de alta masina, dara daca stateam mai mult de 3-4 ore in stationare nu mai pornea. Am pus bateria pe redresor, am pornit cu ea dupa si de atunci nu a mai murit Aseara inainte de a pleca la o plimbare cu masina, bateria avea 12.3V si incarca 14.8. Cand am ajuns inapoi acasa bateria avea 12.7. Dimineata bateria avea tot 12.7V inainite de pornire si dupa pornire alternatorul incarca 15.4V la relanti. Afara erau in jur de 2 grade. A mai patit cineva ceva asemanator? Bateria are in jur de 2 ani.
CipTal
Cam mult 15.4V...vezi sa nu ai probleme cu vreo masa oxidata sau slabita.
luca76
E normal sa încarce puțin mai mult imediat după pornire,după un timp de funcționare tensiunea de încărcare vă cobora la normal ~14v.
cosmin910
Salut,
Si eu am o problema cu incarcarea, care este fluctuanta in mers, de la 13.7 la 15.4v.
Am un dispozitiv mic cu afisaj care se pune la bricheta si masoara tensiunea la incarcare, instant.
Si nu stiu de la ce ar putea fi. Bateria are 1 an.

Am lasat masina 5 zile nefolosita si cand sa plec ioc, fara curent total. Nu las nimic consumator in bricheta sau radioul pornit cand plec din masina. Am plecat doar cu cabluri. La centrul de baterii, unde are garantie 3 luni, m-au sfatuit sa o pun la incarcat. Zis si facut. Ochiul magic la baterie dupa incarcare tot negru, nu verde.

Totul a mers bine vreo 2 saptamani, cand a murit radioul si at am bagat dispozitivul si stupoare fluctuatie de curent, de ce, cum, nu imi dau seama? radoiul nu functioneaza nici acum. Nu se aprinde, nu merge prin apsari prelungite pe pornire, pe tastele 2 si 5 cu pornire. In fine.
Si colac peste pupaza nici ventilatorul de la incalzire/dezaburire nu porneste decat cand vrea el.

Unii mi-au zis ca releul, diodele, sa schimb alternatorul cu totul, ca sa il duc pe Plevnei in sector 6 sa il repar.
As dori un service care sa faca tot, sa pot sta langa masina. CA la un service mi-au zis ca il dau jos si sa ma duc cu el la reparat si apoi ei il monteaza. Nu prea as vrea.

Un ajutor cat de mic?
Multumesc!
viezure7
In legatura cu tensiunea de incarcare variabila nu-ti face griji, e normala.

Pentru orice fel de interventie asupra alternatorului poti apela cu incredere la Uncas Nicu in Baicului, daca esti din Bucuresti. Ai voie sa asisti si baietii sunt foarte deschisi, nota 10 la comunicare si pricepere din partea mea.
TomachE
1.Uncas NIcu
2.Master Motors
geapsy1980
Salut,ma confrut si eu cu o problema,nu stiu daca este bateria sau alternatorul de vina.Bateria de pe masina a inceput sa faca figuri,porneste greu.Am masurat-o cu motorul oprit sa avea 12,5V,cu motorul pornit fara cosumatori incarca 14V,cu toate farurile aprinse si cu dezaburirea pornita nu trece de 13,3V.Dezaburirea este cam cel mai mare consumator,dar e normal asa??Am pus un tester de verificat bateria si rezultatul a fost ca inca mai e buna,omul a spus sa-mi verific incarcarea.Am fost la electrician si a zis ca e ok,a zis sa incerc sa folosesc cateva zile alta baterie sa vedem ce se intampla.
Ceva pareri??
CipTal
contacte oxidate/masa caroserie motor oxidata
stefandinescu70
Dupa ce masina a functionat si alternatorul a incarcat bateria ( sa fie in jur de 14V tensiunea ) , lasi masina in parcare si scoti o borna de la baterie. Peste vreo ora revii cu voltmetrul si verifici tensiunea in gol pe baterie si trebuie sa fie in jur de 12.3 - 12.6 V . Lasi totul si a doua zi revii/verifici tensiunea in gol pe baterie ( min 12 V ) si apoi conectezi borna si incerci sa pornesti masina .
Daca totul este OK , atunci ai un consumator in gol care descarca bateria continuu fiind defect sau nedefect ( gen alarma montata ulterior , statie radio, amplificator audio legat direct +/- sau etc ) . Il descoperi simplu apoi cu un ampermetru/clampmetru pe cablul de la baterie ( oricare ) scotand cate o siguranta pe rand pana curentul vagabong dispare . Daca nu ai consumator in gol , bateria atunci are rezistenta interna mica( pasta de pe placi cazuta la baza bateriei) si cand sta degeaba se descarca singura, deci trebuie alta noua sad.gif

<span class='edit'>13 Apr 2017, 04:50:</span>
QUOTE(geapsy1980 @ 11 Apr 2017, 21:06)
motorul pornit fara cosumatori incarca 14V,cu toate farurile aprinse si cu dezaburirea pornita nu trece de 13,3V............
*


Cu toti consumatorii in sarcina , tensiunea este normala de 13.5 V . Alternatorul nu poate incarca mai mult .
Cristian1967
Eu de 2 ani merg cu mesajul PANA DE INCARCARE si STOP in bord.
Am avut un accident in aprilie 2015 si radiatorul de apa a ru conectorul de la alternator ( cel cu fir gros de +).
Un mester mi-a schimbat capacul + releul si de atunci dupa 12-13 minute de la pornirea motorului imi apare in bord mesajul mentionat anterior.

Releul si capacul sunt compatibile Valeo dar nu au aceeasi serie ca originalele, totusi sunt pentru alternatoare de 110A.
Alternatorul incarca intre 13.9 - 14.2 V.

Cred ca este o problema de compatibilitate intre alternator si calculator.
Poate ma poate ajuta cineva cu sfaturi.
zamolxe12003
Aceeași problemă ca mai sus.

Am alternator SH nou pe mașină și necesită configurarea lui din CLIP, pentru al recunoaște UPC-ul mașinii mele și a se pupa cum trebuie, fără erori. Știe cineva unde se află funcția asta de learning în CLIP? Că al căutat și nimic. Nu dau de ea. Acum îmi apare ”Neconfigurat”. Mulțumesc.
florinbarca
Salutare,
Am văzut si eu din întâmplare ca emailul acela de pe firele statorului alternatorului e putin innegrit la suprafata. Ca si cum ar fi putin topit, pârlit nu stiu cum sa ma exprim. E normal sa fie asa? Masina este luata de noua si acum in iulie face un an. La inceput acele fire erau galbene , dar acum au o culoare mai inchisa. Sa ma duc in service cu ea sau e normal sa se întâmple asa ?
Multumesc
DApophis17
Care masina e luata de noua? Cea din semnatura, din 2006?
florinbarca
biggrin.gif Nu. Pe cea din semnătura nu o mai am.
DApophis17
Am sa contactez mama omida sa ghiceasca ce masina ai.

Oricum, ceea ce imi imaginez ca ai vazut tu, cred ca e normal ca se depune praf si pe masura ce trece curent prin el se "coace" putin email-ul.
Nu ar strica o poza, dar tind sa cred ca e normal, mai ales daca nu ai probleme de functionare.
xmisterx
Pai nu ne spui si noua despre ce masina e vorba??
florinbarca
Masina nu este din gama renault. Acum am un Seat
Multumesc pentru răspunsuri. Am sa pun si o poza când ajung acasa

<span class='edit'>4 Jul 2018, 09:01:</span>
Salutare, va atasez si 2 poze cu alternatorul. Este normal ca acest cablaj sa fie atât de negru?
espacern
Ala este bobinaj nu cablaj....si e "normal" sa-si schimbe culoarea.
florinbarca
Ok, multumesc frumos pentru răspuns
Cristian1967
Daca toti specialisti de pe forum nu au dat niciun raspuns la postarea 40 si 41 din aceasta sectiune, poate cineva ne trimite codul releului din alternator. Atentie, releul are doar un fir ce vine la mufa neagra..

serie masina VF1BMSE0637888125 an 2007, 106 CP,

Va multumesc !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.