Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.4 75 CP vs Diesel 70 CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Logan
cb2
Salut.
Am si eu o intrebare.

Din punct de vedere al motorului (puterii), credeti ca renteaza diferenta de pret pe un Logan Diesel 70 CP?
Comparativ cu 1.4 pe benzina, ambele in gama ABS Plus, cu AC. Nu ne referim la consum, doar la motor - putere, fiabilitate. Nu am apucat inca sa fac test drive;)

Merci
AlexC
Pai zi-ne cat e diferenta si cati km estimezi tu ca faci anual. Daca ar fi sa alegi fara sa te gandesti la costuri prea mult, clar DIESEL. Ai practic aceeasi putere maxima, dar un cuplu al motorului mult mai mare si disponibil la o turatie mai mica.
cb2
Anual nu cred sa fac mai mult de 7-8000 KM (dar nu se stie niciodata). Am intrebat pt ca auzisem zvonuri ca motoarele diesel de la Loganu nu sunt asa fiabile. Dar eu nu stiu ce sa zic, de aia intreb. Diferenta de pret afisata pe site pt ABSPlus ar fi de 1500 euro
cmandrei
Daca nu e vorba de consum nu cred ca as lua diesel 70cp in loc de benzina 75cp ... dar daca m-as gandi la diesel poate as alege cel de 85cp wink.gif
cb2
Sincer si io as merge pe ala de 85 CP, dar 10K pe un Logan, nu prea imi suna bine. De aia m-am 'orientat' spre 1.4 MPI, ca e mai ieftin. Tu de ce spui ca nu ai lua dieselul de 70 in loc de benzinar? Sunt extrem de curios, pt ca nu cunosc detalii:)

Merci
cmandrei
Pentru ca ai spus ca nu te gandesti la consum ... Parerile sunt multe si impartite ... pentru mine un diesel bun care sa-l cumpar ar trebui sa treaca de 150cp ... pana acolo oricand benzina ... de ce ? parerea mea doar aici ... si nu doresc versus intre benzina si motorina ... sunetul si zvacul de benzina nu-l pot compara eu cu diesel-ul. Am condus ambele motorizari si cea diesel mi se pare foarte lenesa in comparatie cu benzina ... la aceasta masina. Spor,

P.S. inca o data ... este doar parerea mea si nu sustin versus intre benzina si motorina deoarece intrebarea este alta ... multumesc
diesel_power
dCi este un motor fiabil, la fel de fiabil ca orice diesel modern de pe piata...
Totul depinde de tine, de ce iti place mai mult, de cat esti dispus sa cheltuiesti. Daca cu adevarat faci 7000-8000km/an as zice sa cumperi 1.4MPI. Amu socoteala din targ nu se potriveste cu cea de-acasa, fiindca odata ce iti cumperi motor economic iti da mana sa mergi mai mult cu masina si s-ar putea sa ai surpriza ca sa faci ceva mai multi km/an decat prognosticasesi.

Poti sa te gandesti ca de 1500EUR cumperi ~1400 litri de benzina smile.gif Sau daca ai de gand sa tii masina mai multi ani, poti sa te gandesti ca petrolul va fi din ce in ce mai putin si din ce in ce mai scump, iar un motor diesel va fi indispensabil.

Deci ramane tu sa iti faci socotelile, cat despre fiabilitate eu zic ca sa nu iti faci griji. Sa iei in calcul ca si reviziile sunt mai scumpe la dci ca la mpi, dar la ambele poti sa mai reduci din costuri cumparand piese de la alte magazine decat dacia.

EDIT: Unora le place mai mult "zvac-ul" benzinarelor, altora pe cel al motoarelor diesel, aici e vorba de feeling, deci ar fi bine sa le conduci pe amandoua inainte de a cumpara.
cristi_vru
As alege dieselul. Am un var care are deja un logan 1,5 dci si e foarte multumit de el... Daca nu vrei street racing pentru care Loganul oricum nu e facut 1,5 dci e OK... In rest, gurile rele mai spun ca doar din reglaje se poate obtine un surplus de putere pina la 90 cp... Sincer am dubii...
ionutmarius
Pai depinde cati km faci in Buc pe an,cati afara si cati ani vrei sa ti masina ???

stai linistit nici nu simtit ca 0-100km=15s pt dci si 0-100km=13s pt mpi,doar la liniuta,in rest e mult mai placut de condus dieselul datorita cuplului mare la turatii joase

Da cu un chip ajungi de la 70 la 85cp costa 150-200e

CGB
la 7-8k km pe an clar 1.4 mpi. motor ok, cu vechime pe piata. scapi si de grija motorinei (care mai face probleme pe la noi, mai ales la dci-urile reno).
dack
Daca mergi asa putin, e benzina.
Si fiind vorba de Logan totusi, m-as orienta catre masina mai ieftina, de ce sa dai mai mult pe ea - deci tot benzina as alege.


bobo77
Pentru prima oara,sunt si eu de acord cu "oaia neagra" si foarte important este nr de km care aproximezi ca-i faci, deci 1,4.
nnaaee
Se mai pune si problema varstei. Am 57 de ani, am un dci cu toate dotarile (mai putin airbagurile laterale) din aprilie 2007 si am facut deja cu el 10.000 km, din care ~5.000 in Bucuresti, la un consum mediu de 5,5/100 km. Nu am avut nici o problema, nu sunt un impatimit al vitezei dar am ramas surprins ca la demaraje am depasit de multe ori Octaviile cu 1,9 diesel care au 35 CP in plus, iar la 120 km/h pe autostrada am consumat doar 6 l motorina.
cbr-ica
observ la toata lumea o abordare foarte gresita. cel putin din punctul meu de vedere.
Argumentez:
1. diferenta de pret la achizitie se pastreaza intr-o proportie semnificativa si la revanzare
2. dieselul polueaza mai putin (120grame pe km) fata de benzina (180 grame pe km) si consuma 6.5 in oras fata de 9.5
3. dieselul e mai placut de condus in oras (mergi la turatie aproape de relanti si ai cuplul si puterea disponibile)
4. "real men drive torque" e o vorba de la cunoscatori... dci are cuplu de 200Nm la 2000 de ture iar benzinarul are 120Nm la 4500 de ture.

Deci pentru utilizare normala cred ca nu incape discutie... dpmdv.
Racerii o sa spuna ca e frumos sa turezi... dar sa turezi 5000rpm ca sa obtii 75cp cred ca sunt fitze de copii de 18 ani.

PS: singurul dezavantaj pe care il vad este sunetul de diesel si oarece vibratii dar daca te obisnuiesti nici nu le mai percepi smile.gif. si in plus oricum iti vibreaza creierii mai nasol de la claxoane si autobuze/camioane asa incat nici zgomotul motorului nu e un factor wink.gif
roskatu
Real men drive torque - vorba de la conoscatori laugh.gif Cunoscatorii conduc masina , nu cuplul si nici puterea tongue.gif
On-topic : Recomand benzina pt cei mai nervosi , si motorina pt cei mai linistiti biggrin.gif
UXE
mai bine benzina .. decat "tractor"
sdj_ro
QUOTE(UXE @ 26 Nov 2007, 19:52)
mai bine benzina ..  decat  "tractor"
*


daca si ultimele generatii de motoare diesel sunt ''tractoare'' e clar ce mult te pricepi la motoare.
ionutmarius
in viata de zi cu zi dieselul e mai placut,atat in oras cat si afara


diferenta de pret poti o sa o amortizezi chiar si la 10k km an (presupunand ca tii masina 4ani)

producatorul zice: 9.4L consum urban pt 1.4L si 5.8L pt dci 70cp,e in realitate dif este ceva mai mare
AIX
QUOTE(nnaaee @ 26 Nov 2007, 09:20)
[..]dar am ramas surprins ca la demaraje am depasit de multe ori Octaviile cu 1,9 diesel care au 35 CP in plus


Probabil respectivii nici nu stiau ca sint intr-un concurs biggrin.gif
bobo77
Mai mult ca sigur...
crisolro
oameni buni, m-au spart toti cand am vrut sa-mi iau diesel ... ce baaaaa, cate jdemii de km faci tu pe an? cand locuiesti in bucuresti, implicit faci multi km in oras si deja calculele nu se mai fac la cati km faci pe an ci cate ore stai in trafic/an

d-aia am vrut diesel, pe langa ca-mi place sa conduc "tractoare" (ce sa-i faci, n-am pielea fina si nici gusturi fine wink.gif ) ... in plus, is tanar si daca chiar acum nu sper la mai mult de 10-15 k/an, ma gandesc ca usor-usor am s-o folosesc din ce in ce mai mult si atunci dieselul e parfum

in plus, s-au deschis granitele ... poti sa dai o fuga in week-end pana la Viena sa-ti iei o acadea din Prater... tu bagi doua plinuri, amicul benzinar vreo 3 ... mai e necesar sa calculam ce economie se face la un semi-tur de Europa de vreo 7000 km intr-un concediu de vara (asa, mai pe fuga, gen 2 zile barcelona, 2 paris etc)?

totusi, gusturile nu se discuta ... par exapl, eu nu mi-as lua hidramata, automata sau cum i-o zice niciodata!!!!!
sb-55-dan
Foarte tare faza cu Octavia radmasa.gif ...cred ca aia stateau pe loc radmasa.gif
renaultforever
adevarul e ca in bucuresti trebuie sa pui problema altfel: cate ORE faci pe an si nu cati km. oricum si la ore dieselul conduce detasat.
Laurentziu83
QUOTE(crisolro @ 4 Dec 2007, 19:38)
totusi, gusturile nu se discuta ... par exapl, eu nu mi-as lua hidramata, automata sau cum i-o zice niciodata!!!!!
*


Nu stii ce-i bine.. wink.gif

A, si la 7-8 mii anual nici nu intra in discutie dieselul. Oameni buni, sunt 1500 de euro bagati in masina la achizitie, echivalentul a 1500 de litri de benzina, consumabile mai scumpe si revizii mai dese, pentru ce? Nu mai bine mai pui niste optionale de aia 1500 de euro?
Tot ii trageti cu valoarea de revanzare. Eu unul daca ar fi sa-mi iau masina SH din targ, mi-as cumpara-o benzinara, stiu ca nu prea se masluiesc kilometrii la astea, nu stau cu stresul ca imi poate pica turbina sau injectoarele si sa ingrop apoi bani in ea sau sa am o fumegatoare ambulanta. Cat despre consum, stiu eu s-o rezolv, nu mai zic cum, ca iar imi sare lumea in cap.
bobo77
QUOTE(Laurentziu83 @ 9 Dec 2007, 15:25)
Nu stii ce-i bine.. wink.gif

A, si la 7-8 mii anual nici nu intra in discutie dieselul.Cat despre consum, stiu eu s-o rezolv, nu mai zic cum, ca iar imi sare lumea in cap.
*


Sunt de acord cu tine.Hai spune despre consum daca tot ai intaratat lumea...
roskatu
arunca un ochi in semnatura lui si iti dai seama tongue.gif
Kojak
QUOTE(nnaaee @ 26 Nov 2007, 09:20)
Se mai pune si problema varstei. Am 57 de ani...
...am ramas surprins ca la demaraje am depasit de multe ori Octaviile cu 1,9 diesel...
*



...in primul rand, multi inainte! smile.gif

...in al doilea rand, sunt sigur ca realizezi faptul ca orice octavie pe motorina (inclusiv cea de 90cp) iti da "puff & ceata" tongue.gif la orice ora, fara prea mult efort, indiferent ca ai 70 sau 85cp pe lgn. wink.gif

...in al treilea rand...numa' bine! smile.gif
UDI
facem si o proba? 04.gif
cj98czh
QUOTE(Kojak @ 11 Dec 2007, 20:37)
...in primul rand, multi inainte! smile.gif

...in al doilea rand, sunt sigur ca realizezi faptul ca orice octavie pe motorina (inclusiv cea de 90cp) iti da "puff & ceata" tongue.gif  la orice ora, fara prea mult efort, indiferent ca ai 70 sau 85cp pe lgn.  wink.gif
*




Am ca masina de sevici Ocvia Tour 1.9 TDI si cu Logan dCi de 70 de cai nu ai ce discuta...in schimb cu cel de 85 de cai....hmmm greu de spus...nu este nici Octavia cine stie ce...
AR-18-MOS
Pai diferenta dintre cele doua ar fi cutia si cuplul maxim, la care, probabil Octvia avand motor 1.9, ar fi superioara.
meganus_bicorpus
daca vrei sa conduci mai sportiv, cu liniute..etc..cumpara Diesel clar.Eu am avut 1,4 si nu am simtit niciodata ca masina "trage" cum trebui, apasam acceleratia si asteptam sa plece..acum am diesel si nu am apasat acceleratia la blana niciodata, fuge de rupe!
AR-18-MOS
Pai da bre', da' ala era Logan si acuma tu ai Megane ... deci e o oarecare diferenta dintre Logan dCi si Megane dCi, incepand cu Cp si cuplul mai mare a celei din urma si terminand cu etajarea cutiei de viteze.
meganus_bicorpus
Perfect de acord, dar loganul diesel trage mult mai bine ca benzinarul.cand aveam chef de prostioare mergeam doar cu a 3-a si a 4-a la 4000rpm....consumul nu-l mai spun.dieselul e mai fortos si te ajuta in depasiri mult mai bine fata de benzinar.Probleme mai multe apar la diesel, pe de alta parte, f sensibil la carburant
rty745
QUOTE(AR-18-MOS @ 5 Feb 2008, 01:56)
Pai diferenta dintre cele doua ar fi cutia si cuplul maxim, la care, probabil Octvia avand motor 1.9, ar fi superioara.
*




si greutatea...
Bas|cX
si-o fi luat omu' deja masina... dar am facut 15k cu un 1.4mpi..sincer nu prea are ce sa te surprinda..merge .rezonabil. Mai repede totusi dieselu' in raport consum/cuplu . Si acum pt. restul forumistilor ..hai sa comparam pepenele galben cu para(amandoua fructe nu? ) ..aaa ...oaia cu vaca(amandoua "face" oua nu ?) ..imi iau o Skoda s 100 bag 15000E in ea si bat la liniuta m3-u ...ce faceti voi aici..comparatiile astea chiar sunt pentru pusti de 18 ani ... sanatate si multi km fara probleme !!!
AR-18-MOS
Pai ce ai vrea sa te surprinda la o masina de 5000E de 75Cp ... ?
catalinCB
Eu am auzit ca motorul 1.4 MPI 75cp e mic pentru caroseria Loganului si ca ar fi mai indicat 1.6 MPI.
Solidu
Cand mi-am luat masina am fost tentat si de logan, dar dieselul de 80 cp. Am acum Symbolul pe care nu il face nici un logan de 85 cp, masina de servici Logan 1.4 Mpi, care m-a surprins negativ la toate capitolele, absolut toate, atata ca nu se strica sa nu mai mearga de tot dar in rest....... si am condus un Logan 1.5 diesel de 80 cp, care mi s-a parut rezonabil totusi, ma duceam la bucuresti cu 2 linii la motorina dus-intors cu 110 km/h constant.
AR-18-MOS
Ce te face sa crezi ca un Symbol de 70Cp, nu poate fi depasit de un Logan de 85Cp ... ?
AlexanderCarstoc
QUOTE(catalinCB @ 27 Aug 2008, 14:01)
Eu am auzit ca motorul 1.4 MPI 75cp e mic pentru caroseria Loganului si ca ar fi mai indicat 1.6 MPI.
*




Cel mai mic consum la modele pe benzina il are 1.6 16V este mai mic decat cel al motorului de 1.4 si de 1.6, din datele producatorului.
DUD
mai bine benzina .. decat "tractor" eu am un r 19 faza 2 19 d intradevar e zgomotos , pe langa alte masini dar am si eu o intrebare la tine .. ai mers cu un logan 14 mpi la 3000 de rpm sa vezii ce zgomotos este ,, imi cer scuze nu vreau sa jignesc pe nimeni
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.