Dj_R3dD3vil
14 Sep 2007, 13:39
Mai nou a inceput sa se auda un huruit cand franez si cand plec de pe loc din fatza, mai mult pa partea stanga! daca stie cineva ce ar putea fi si unde gasesc in bucuretsi un magazin cu piese auto pt renault, de preferat in zona militari, dr. taberei, dar oriund ein bucuresti e bun! multzumiri anticipate!!!
cmandrei
14 Sep 2007, 13:51
Pentru ca ai doar 8 posturi primesti o atentionare in scris aici - citeste regulamentul (trebuie cautat inainte de a pune o intrebare).
Si acum la subiect:
- cand ai schimbat ultima data placute (km la bord atunci, km la bord acum) ? ;
- pentru piese si costuri piese
http://www.reno.ro/Preturi-piese-si-consum...lio-t42758.html
Dj_R3dD3vil
14 Sep 2007, 14:11
pai sunt placutzele din fabrica daca nu ma insel! dar oricum mersi pentru sfat! o sa tzin cont de el!
ATENTIE: sh tz k sunt interzise prin regulament
cmandrei
14 Sep 2007, 14:13
Or fi din fabrica ... dar nu ne-ai spus cati km ai facut cu ele !
Dj_R3dD3vil
14 Sep 2007, 14:27
pai nu stiu exact dar in jur de 42 mii kilometrii
cmandrei
14 Sep 2007, 16:20
Atunci e clar ca trebuie schimbate ... sincer ma mir cum ai reusit sa treci de revizii asa cu ele
?
Dj_R3dD3vil
14 Sep 2007, 16:23
Pai mashina e in posesia mea de 3 luni! si nu am vazut in cartea service sa se fi schimbat placutzele pana acum!
Oricum o sa desfac maine roata sa vad ce e pacolo, ma gandesc sa nu fi intrat si o piatra ca am mers cu ea 2 saptamani pe la tzara, pe balta offroanding
rainbow g
16 Sep 2007, 23:12
Eu am schimbat placutele de frana de 3 ori in 141 000 km iar discurile o data pe la 130 000km.
Sabotii spate sau lipit de tamburi o data pe la 60 000km si a trebuit sa-i inlocuiesc.
Dj_R3dD3vil
17 Sep 2007, 03:26
La mine problema era ca etrierul din partea stanga s-a blocat si astfel s-au macinat placutele! dar am cumparat un set nou de logan care s-au potrivit de minune! problema a venit la repararea etrierului dar s-a rezolvat totul romaneste si acum franeaza super masina! si pot sa zic ca a fost mai simplu de schimbat placutele la clio decat la batrana dacie 1310! va multumesc tuturor celor care au venit in jautorul meu cu sfaturi!
tomita77
6 Dec 2008, 13:19
salut forumisti, am constatat la discurile fata roti un guler pe marginea discului, acu' nu stiu? este uzura sau asa sunt montate din fabrica, multumesc de raspunsul care imi asigura decizia spre service sau fara dubii.
6 Dec 2008, 13:21:
tot eu, am uitat sa spun ca: masina este noua din 2007 si are 13000 la bord, este normal sau trebuie sa-mi fac probleme?
placutele nu tin cont de km ci de stilul de condus.am 54000km cu placutele din fabrica.e drept ca in oras scartaie la franele mici si cand sunt reci,dar la revizia de 52000de km le-am spus sa se uite la placute ca scartaiau si au zis ca n-au nimic,scartaie dar nu trebuiesc schimbate.in schimb al prieten le-a schimbat la 30000 de km.se schimba in functie de stilul de mers
cmandrei
6 Dec 2008, 16:07
@tomita77 ... incearca sa spui mai clar ce vrei sa spui ... nu prea reusesc sa inteleg ce vrei sa intrebi
... ce anume au discurile de frana de pe fata ?
hitman1234
6 Dec 2008, 16:09
uzura,si ale mele au la fel
AlexanderCarstoc
6 Dec 2008, 18:57
QUOTE(hitman1234 @ 6 Dec 2008, 17:09)
uzura,si ale mele au la fel
Uzura, uzura, dar omu vrea sa stie daca trebuie sa mearga la service sau nu...
QUOTE(tomita77 @ 6 Dec 2008, 14:19)
salut forumisti, am constatat la discurile fata roti un guler pe marginea discului, acu' nu stiu? este uzura sau asa sunt montate din fabrica, multumesc de raspunsul care imi asigura decizia spre service sau fara dubii.
<span class='edit'>6 Dec 2008, 13:21:</span>
tot eu, am uitat sa spun ca: masina este noua din 2007 si are 13000 la bord, este normal sau trebuie sa-mi fac probleme?
Nu trebuie sa-ti faci probleme.
Daca ai discuri neventilate, noi au 10 mm grosime iar cand scad sub 6 mm grosime se schimba, sub 6mm grosime risca sa se sparga.
Daca ai ventialte, se schimba putin problema, sunt mai groase si nu stiu exact care este grosimea totala, cert este ca si acolo sub un prag de uzura ar trebui sa le schimbi.
Daca spui ca ai numai 13.000 Km nu trebuie sa-ti faci probleme.
GlontZ_YO!
28 Apr 2009, 22:20
Mie mi se intampla sa imi scartaie placutele pe discuri doar cand sunt calde, deci dupa ce am rulat vreo 3-4 km prin oras. Altceva un pic `ciudat` din punctul meu de vedere este faptul ca la la viraje usoare stanga imi scartaie ceva de la roata dreapta
..o fi tot de la placute/discuri? Sunt constient ca trebuie investiti niste bani in ele pentru ca nu au mai fost schimbate de ceva timp dar va intreb daca scartaitul la viraj este datorat uzurii discului/placutelor sau ar putea fi si altceva? Numai bine!
blacklitmouse
28 Apr 2009, 22:35
salutari am si eu niste intrebari am 20 de mi cu placutele care le am pus acum un an jumate iar dimineata pana calc frana odata sau de 2 ori huruie usor ar trebui schimbate???apropo uneori mi se mai si actioneaza abs ul imi tremura pedala sa fie din cauza placutelor??? multumesc
GlontZ_YO!
29 Apr 2009, 00:02
In principiu ar trebui schimbate..eu am 2 ani cu ele si aproape 27000 si in urma itp`ului mi`a iesit 70% franarea (>50%) deci e relativ ok. Dar vreau prin iunie sa le schimb cu tot cu discuri. Din cate stiu eu, abs-ul are legatura cu aderenta pneului, nu cu placutele..sau ceva de genu
GlontZ_YO!
2 May 2009, 11:32
Aveti idee daca firma Brembo produce discuri/placute bune? Cum sunt (calitativ) in comparatie cu altele (gen Ferodo)? Salutare
P.S. Cele pe care scrie "Renault" de ce firma sunt facute?
cristio_79
2 May 2009, 12:48
Discurile Brembo sunt printre cele mai bune. Din cate stiam eu, discurile originale de Renault sunt produse de Brembo.
De placute nu stiu ce sa zic ca nu am folosit, dar de Ferodo eu sunt foarte multumit.
GlontZ_YO!
2 May 2009, 15:29
Aha, mersi frumos de informatie
. Numai bine
PhilipMorris
30 Jul 2009, 19:42
Astazi am incercat sa schimb discurile de franare si placutele. Am inceput prin scoaterea rotii, dar s-a rupt unul din preazoane la desfacere. Buuun, mi-am zis. Hai ca se poate.
Apoi, am trecut la desfacerea suruburilor torx de prindere a discurilor. Primul a inflorit, devenind aproape rotund in gura. La al doilea s-a rupt cheia cica vanadium care am folosit-o. Baiatul la care am vrut sa fac operatiunea s-a jurat ca era de cea mai buna calitate, o foloseste cu dispozitivul de aer comprimat. Am strans ce am mai putut la loc si am plecat acasa. In trei prezoane. Maine ma duc sa dau piesele inapoi, discuri + placute. Astept pana la toamna si probabil o sa pun flexul pe toata fata.
Prezoanele sunt la fel la toate masinile? Sper macar sa pot repara ce am stricat:)
cmandrei
31 Jul 2009, 08:58
Aia cu prezonu' naspa
Aia cu discul, logic normal ca la toate etc. ... suruburile alea se schimba cu altele noi si se scot cu dalta si cu ciocanul ... eu nu am vazut inca nici o cheie care sa reziste ... NU spun ca nu exista, eu nu am vazut.
Si sa vezi ce fain e ... dupa ce scoti surubelele bizare esti bucuros ... dar degeaba, bagi un tub de wd40 si discul tot nu "vine jos"
... => ciocanel
sau multe zile libere daca nu vrei sa termini in aceasi zi
hellcat
31 Jul 2009, 09:06
QUOTE(PhilipMorris @ 30 Jul 2009, 20:42)
Prezoanele sunt la fel la toate masinile? Sper macar sa pot repara ce am stricat:)
Pentru atata lucru ai renuntat la montarea noilor piese?
Prezonul rupt se extrage prin gaurirea lui cu un burghiu. Surubelele de la disc, in cazul in care nu se pot desface, cum a zis si Andrei, trebuie sparte si ele.
Prezoanele pentru clio sunt de 2 tipuri, pentru janta de tabla si pentru janta de aliaj.
o intrebare am si eu....daca frana de mana prinde la ultimul dinte e posibil sa influenteze si frana de picior ca parca nu mai prinde....nu mai blocheaza rotile la frana brusca decat daca apesi mai tare(mentionez ca placutele sunt schimbate nu demult), ma gandesc sa se fi terminat ferodourile sau cum li se zic la alea de pe spate!
cmandrei
4 Aug 2009, 09:24
Nu prea au treaba unele cu altele ... adica frana de mana cu cea de la pedala/picior ... daca insa ti se pare ca ceva nu e ok pentru tine, pentru condus etc. este bine sa mergi la un service pentru un test de franare + eventual reglare cablu frana de mana etc. ... sabotii pe spate se schimba in mod normal pe la 80.000+ km.
PhilipMorris
4 Aug 2009, 11:21
Frana spate intra actioneaza mai tarziu decat cea fata. Are un diferential, blocheaza rotile numai la greutate mare sau apasare foarte puternica a pedalei. Astfel, datorita lipsei de greutate a spatelui comparativ cu fata ar scartai foarte repede si ar aparea derapajul mult mai usor.
Daca ai avea ferodourile tocite rau ai auzi un zgomot de franare "fier pe fier". Eu zic sa nu iti faci griji. Ultima data cand mi-am facut, am desfacut roata si am rupt prezonul
eduardsebe
4 Aug 2009, 12:47
Mie mi s-a spus ca la urmatoarea revizie sa schimb discurile pe fata...am observat si eu asta,au niste santuri mititele iar privit din fata are o forma neregulata din cauza acelor santuri in disc...sa inteleg ca e prima oara cand se schimba discurile din 2002 pana acum?..eu nu am masina de noua...
cmandrei
4 Aug 2009, 12:54
Daca masinuta are aprox. 100.000 km la bord (semnatura), da + mi se pare normal asa
Batrānul
4 Aug 2009, 14:57
@eduardsebe:
Si mie mi se pare rezonabila o schimbare a discurilor de frana la 100 000 km (altii au fost nevoiti sa le schimbe mai devreme).
Dar... scuze pt. off-topic: semnatura e derutanta - ai 100.000 sau doar 100 km ?!?
Pai se poate sa fie din cauza discurilor deci? Ca ultima oara erau tocite rau placutele iar una din ele atingea fier pe fier! Offff, iar bani de dat....
hellcat
4 Aug 2009, 19:18
Placuta aia uzata, dar si restul placutelor au format un "desen" in discuri...punand placute noi pe discurile uzate, franarea nu e foarte eficienta, placuta noua nu face priza pe toata suprafata discului.
Le-ai schimbat de curand si dureaza pana placutele iau forma discului.
Era bine sa le fi schimbat impreuna, discuri +placute.
cristim5
24 Aug 2009, 11:57
Salut,
Stie cineva care este criteriul dupa care se schimba discurile de frana? Masina mea este un symbol 1.5dci cu 60k la bord. Iar discurile mele ventilate sunt la 1/2 din grosime, lucru care se observa datorita bordurii de pe conturul discului.
Multumesc,
Solidu
24 Aug 2009, 12:43
Criteriul? Grosimea discului are la inceput 20 mm si cand ajunge la 17.7 mm sau sub valoarea asta se schimba. Sau daca nu cand apar defecte, crapaturi, etc. Si cum adica sunt la 1/2 grosime? Adica concret ce grosime?
cristim5
26 Aug 2009, 15:14
Adica s-a tocit cam 4mm pe fiecare placa a discului. Eu am 60k Km. E posibil sa trebuiasca sa schimb discurile?
hitman1234
26 Aug 2009, 15:39
trebuie sa le schimbi cand ajung asa ...
andurs
27 Aug 2009, 08:22
@cristim5
4 mm pe fiecare placa inseamna 8 mm in total. E cam mult omule, fugi si le scimba repejor.
cristim5
27 Aug 2009, 09:29
O sa fug , imeidiat ce ii fac distributia, repar caseta de directie, si mai fac si revizia de 60k , ce culmea sunt nevoit sa schimb toate filtrele. O sa ma rupa cu cheltuiala si nu e decat un renault symbol.
Multumesc de sfat,
hitman1234
27 Aug 2009, 09:49
In alta ordine de idei v-as recomanda sa nu mai luati placute Renault,la a mea au distrus discurile in 56k km doua seturi de placute .. al doilea set era cam 30% uzat dar tot vroiam sa scap de ele..
cristim5
27 Aug 2009, 10:45
Dupa lungi sesiuni de informare pe net si prin service-uri, am ajuns la concluzia ca daca iti faci toate reviziile la timp la reprezentanta , nu ai nici o garantie ca masina va functiona fara problema macar pana la 150k km. Asa ca am decis ca toate reviziile sa mi le fac la un service recomandat de "cartier" sau la unele de incredere, cum ar fi Bosch car service. Am terminat cu service-urile renault , care in mare parte sunt constituite din mecanici incompetenti, care au ca singura solutie : schimbam piese pana nimerim problema.
ReiMNs
27 Aug 2009, 11:25
la 42k nu am schimbat nimic , nici macar placutele, m-am uitat si sunt ok, cred ca pot sa le mai "fortez" 10k avand in vedere ca frana o folosesc mai rar , datorita drumurilor in afara orasului.
aveti vreo poza cu un disc nou si unul uzat ?
si chiar cu niste placute uzate si unele noi, sa fac o comparatie
tnx
Cel mai sigur e sa dai rotile jos si sa masori placutele si discurile si sa vezi daca au intrat sub grosimea minima de la care se impune schimbarea.
La placute nu e asa tragic dar un disc intrat bine sub grosimea minima se poate sparge pe vreo franare cand ti-e lumea mai draga.
ReiMNs
27 Aug 2009, 18:39
grosimea minima?
poti sa ma ajuti si cu niste dimensiuni?
cristim5
27 Aug 2009, 21:40
Solidu, mai sus ai dat o grosime normala si una limita. Este la fel si la discurile ventilate? Am vazut ca al tau era simplu.
@ReiMNs:
Grosime minima pentru discuri e trecuta pe ele pe partea dinspre exteriorul masinii. Cel putin la mine este trecuta. Am discuri ventilate de 259 si grosime minima e 17,7 mm. Noi au fost de 20 mm.
Ce poti tu sa faci, daca nu ai datele astea pentru masina ta este fie sa scrii un mail la Renault si sa ii intrebi lucrurile astea pentru masina ta, fie cauti in cataloagele productorilor de discuri si placute datele pentru discuri si placute aftermarket corespunzatoare masinii tale si iti faci o idee observand aceste date.
ReiMNs
28 Aug 2009, 09:08
voi da rotile jos si ma voi uitat in w-end, chiar sunt curios.
Mutlumesc de ajutor.
sonique
4 Sep 2009, 08:55
Intrebare de noob: am discuri pline pe masina, le pot schimba cu unele ventilate?
fanebabanu
4 Sep 2009, 09:13
Da dar trebuie sa schimbi si etrierii.
QUOTE(cristim5 @ 27 Aug 2009, 21:40)
Solidu, mai sus ai dat o grosime normala si una limita. Este la fel si la discurile ventilate? Am vazut ca al tau era simplu.
Cum adica simplu? Eu am discuri ventilate. La discurile pline grosimea cand sunt noi este de 12 mm si se schimba cand ajung la 10.5 mm grosime sau sub aceasta grosime.
Apropo de pozele alea, la schimbarea placutelor e bine sa polizati si bavura aia de pe marginea discului. Daca o lasi acolo apare un suerat la rulare cu viteza, si nici nu mai poti sa masori grosimea discului corect. Si cei care au ajuns la 4 mm tociti pe o singura fata, nu stiu cum ati avut atata rabdare, sincer.
Eliminare bavura
cristim5
5 Sep 2009, 18:59
Nu am avut rabdare, ci doar incredere in competenta mecanicilor de la renault.
Adica mecanicosu', care e cel mai mare meserias, ti-a zis ca mai sunt bune sau nici macar nu s-a uitat? De obicei ei te sperie sa schimbi cate ceva la masina la fiecare revizie. Cum, la fel de adevarat e ca niciodata nu am vazut un mecanic sa masoare grosimea discului sau a placutelor. Intotdeauna are sublerul in ochi, si cheia dinamometrica in mana.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.