budyspy
3 Sep 2007, 19:23
as vrea sa stiu si eu cum se schimba uleiul la cutia de viteze, respectiv la un renault laguna II, 1,9 dci - 107 CP. am vazut orificiul prin care se poate scurge uleiul, dar nu il stiu pe cel de completare.
sexyrat
3 Sep 2007, 20:22
Din cate am auzit eu cutia de viteza cea cu 6 trepte este gresata pe viata, adica nu mai trebuie schimbat uleiul la ea, dar din cate am observat iarna intra mai greu in treapta I de la an la an si cred ca este de la ulei. As vrea sa il schimb si eu.
denyradu
3 Sep 2007, 20:49
Desi intr-adevar Reno zice ca uleiul de cutie este pe viata, el trebuie schimbat la 60.000 sau la 4 ani. Eu l-am schimbat acum 3 zile.
Fii atent la urmatoarele:
-uleiul de cutie trebuie sa fie Tranself TRP
-nu se umple cutia pana da pe afara ci o cantitate fixa (2,4 litri -cred- la pk6)
-cutiile pk6 sunt foarte foarte sensibile la uleiul folosit
Asa ca, desi costa mult, iti recomand sa-l schimbi la un service Reno
budyspy
4 Sep 2007, 19:44
multumesc pentru raspunsuri. am mai discutat cu persoane si cei de la renault spun ca este gresat pe viata si ca nu trebuie schimbat. un prieten a patit ca la schimbarea altor fluide din masina, respectiv lichid de frana si lichid de racire, sa fie mai bune cele din masina decat cele noi. am cumparat un ulei, o sa uit sa vad de care este si voi mai astepta sa vad cum trebuie facut.
andrei1302
18 Nov 2007, 04:59
QUOTE(denyradu @ 3 Sep 2007, 21:49)
Desi intr-adevar Reno zice ca uleiul de cutie este pe viata, el trebuie schimbat la 60.000 sau la 4 ani.
De ce ???
Pentru ca vrand nevrand se contamineaza cu pilitura de fier, cu aschii sarite de pe pinioane si alte roti dintate, si isi mai pierde din proprietatile initiale. Nu e foarte scump, 32 ron l de ulei asa ca nu e o avere sa schimbi uleiul si sa fii linistit. La fel credeam si eu ca daca producatorul spune ca nu se schimba atunci asa trebuie sa fie, dar am avut inainte un opel astra si la 180000km am schimbat uleiul, care in conditii normale trebuia sa fie rosu acum era visiniu iar pe peretii cutiei era depus un soi de mal de il luai cu degetul. Uzura era destul de mare la cimentajul pinioanelor si in diferential, asa ca eu consider ca trebuie schimbat uleiul.
Bas|cX
18 Nov 2007, 11:27
am si eu o intrebare .mi-am schimbat sonda de mers inapoi (nu imi mai pornea decat cu ambreajul apasat, chiar daca era pe liber) ..cat am scos-o pe aia veche si am infiletat-o pe assta noua mi-a curs cam 100 - 150ml de ulei din cutie(5tr.) ..ce ziceti pot avea probleme /?
R19/16v
18 Nov 2007, 11:33
Completeaza!
Demian
18 Nov 2007, 14:54
imi plac subiectele foarte utile va multumesc sunteti de mare ajutor
budyspy
1 Dec 2007, 14:13
spuneti-mi si mie unde pot gasi ulei de cutie TRANSELF TRP 75W80?
toate magazinele de profil din slobozia au numai TRANSELF TRJ, ulei pentru cutii de 5 trepte, banuiesc.
a mai cautat cineva si in bucuresti sinu a gasit. multumesc anticipat
Nu trebuie NEAPARAT sa bagi dinala... Eu am bagat ceva Mobil (nu mai stiu exact de care) si e ok... Daca Renault recomanda Elf nu inseamna ca trebuie obligatoriu dinala... Daca nu gasesti uleiul niciunde in oras, incearca sa comanzi de pe net. Gasesti de toate, poate mai ieftin decat la magazin. Spor la cautare!
pixule
21 Dec 2007, 21:16
sal.la masina din semnatura imi spune in manual ca vrea tranself 75TRX80. si am gasit numai 75TRX90. care e diferenta? o fi ceva? pt.cei care au mai vorbit de cutia de laguna 2, iaca si eu am o problema asemanatoare, imi intra greu in vit.1, ca e cald, ca e rece.parca agata intr-un loc.asta am observat si actionanad tija pe canal. si asta face mai ales cand schimb din 2 in 1.. ma gandesc ca o fi uleiul, si vreau sa completez.sper sa nu fie alt bai..
renaultforever
21 Dec 2007, 21:49
bai fratilor, cand "agata" cutia nu are cum sa fie de la ulei, nu cheltuiti bani aiurea pe prostii. uleiul din cutie nu se schimba niciodata..si oricat de "obosit" ar fi nu are ca simptome "agatatul" treptelor de viteza..cautati problema in alta parte: ambreiaj, pinioane, rulmenti etc....
pixule
22 Dec 2007, 00:08
frate frate... pai atunci de ce cutia de viteza are buson pentru controlul nivelului, si prin acelasi orificiu se face si completarea?
(precum zice manualul francez?)
renaultforever
22 Dec 2007, 08:49
o cutie in perfecta stare nu "agata" nici daca n-are un strop de ulei in ea.in schimb face zgomot, o perioada si intr-un final daca posesorul chiar insista se gripeaza.
daniellu
22 Dec 2007, 20:33
Diferenta intre uleiurile de cv este urmatoarea: 75w80 este un ulei mineral(cu problemele lui iarna si schimb dupa indicatiile producatorului)iar 75w90 este un ulei sintetic(pe viata-200.000km-daca asta este viata unei masini in afara ptr. ca pe urma o cumparam noi),ulei care nu face probleme iarna. Diferenta de pret e de la 20-30ron/l la 40 ron/litru. In conditiile in care aveti o cutie de viteze buna,dupa 2-3 min de mers(sau stationare cu motorul pornit) nu ar trebui sa faca probleme la intrarea in treptele inferioare de viteza din mers(tr 1 si 2) chiar de aveti in cv ulei mineral.Eu nu am probleme,am ulei(Gulf) 75w80 dupa cum spune producatorul.
renodood
30 Nov 2008, 21:09
A mea are 138 000 km, trebuie schimbat ,preventiv?
Nu de alta, dar nu face nici o figurã...
devil_boy
26 Apr 2009, 19:44
ce cantitate de ulei intra in cutia cu 6 trepte?2,2;2,4 sau 2,7 litrii?ca am auzit mai multe variante?se poate verifica nivelul inainte de a fi schimbat?
BuNeL_u
29 Apr 2009, 14:53
2.4
devil_boy
7 Jun 2009, 10:41
am schimbat uleiul in cutie si au intrat nici mai mult nici mai putin de 3,5 litrii de ulei.are cineva ideie de ce?
ViperRS
7 Jun 2009, 13:08
daca ai cumva cutia de viteze in 6 trepte pk6 tocmai ai facut cea mai mare prostie punand ulei in cutie pana a iesit afara pe la gura de vizitare. Du-te la service zi-le la prosti sa il scoata si pune exact 2.4 sau 2.2 litrii in cutie.
andu911
7 Jun 2009, 16:49
oricum, din cate stiu, in nicio cutie de Laguna 2 nu intra nici macar 3 litri...
ViperRS
7 Jun 2009, 18:21
Cati nu sunt oare care apoi vin si se plang pe forum ca s-a defectat cutia de viteze. La fel am vazut la un prieten cu un logan la care mecanicii i-au umplut vasul de lichid de servodirectie neglijand marcajele de maxim.
BuNeL_u
7 Jun 2009, 23:45
QUOTE(andu911 @ 7 Jun 2009, 16:49)
oricum, din cate stiu, in nicio cutie de Laguna 2 nu intra nici macar 3 litri...
tin sa te contrazic ! cand am mers la autoeuropa la service si iam zis ca huruie ceva in cutie mi-au zis ca nu am ulei deloc desi aveam cca 2 L . am mai comandat 2 L pentru completare idiotii. dupa o saptamana de nervi am dat cutia jos sa schimb volanta si dand drumul la uleiu din cutie m-am speriat cat a curs! deci tinete bine ! intr-un bidon de 5 L a fost aproape plin fara 300g ! acum imi dau seama de ce mi s-a bulit si semeringu de la cutie !!
am citit tot topicul si nu am gasit ce ulei sa folosesc la cutie in cinci trepte o suta cai
Pentru cutia mecanica in 5 trepte trebuie ulei Tranself TRJ 75W-80.
andu911
18 Jun 2009, 00:57
QUOTE(BuNeL_u @ 7 Jun 2009, 23:45)
tin sa te contrazic ! cand am mers la autoeuropa la service si iam zis ca huruie ceva in cutie mi-au zis ca nu am ulei deloc desi aveam cca 2 L . am mai comandat 2 L pentru completare idiotii. dupa o saptamana de nervi am dat cutia jos sa schimb volanta si dand drumul la uleiu din cutie m-am speriat cat a curs! deci tinete bine ! intr-un bidon de 5 L a fost aproape plin fara 300g ! acum imi dau seama de ce mi s-a bulit si semeringu de la cutie !!
M-ai inteles gresit. Nu exista cutie de Laguna in care sa bagi mai mult de 3 litri. Ca intra 5, asta e partea a doua. Nu le-am masurat volumul.
mariusa10
4 Jul 2009, 13:01
Un vecin cu Laguna 2 a patit urmatoarea treaba.A auzit un zgomot ciudat la motor a mers la un service si mecanicul a spus ca trebuie complectat uleiul in cutia de viteze si la complectat cu aproape 1,6 l pina a dat afara pe la surubul de umplere.Zgomotul nu a incetat dar ulterior am descoperit ca zgomotul provenea de la bucsa de sus de la motor.Problema a fost rezolvata dar de citeva zile vecinul meu observa ulei la roata fata stinga.Am dat jos roata si acolo totul era varza de ulei.Am dat jos si capacul cu acces la surubul de umlere si acolo era ulei.
Banuiesc ca a iesit surplusul de ulei care nu trebuia pus pina da afara.Intrebarea este pe unde a iesit uleiul si daca au fost produse daune in urma complectarii cu ulei peste masura.Daca a mai patit cineva...
Pun si niste poze de la locul faptei.[attachmentid=1627535604] [attachmentid=1627535605]
cezarium
5 Jul 2009, 11:51
verifica pe la planetare
merci Dan!scuze pt intarziere
Salut. Sa stau linistit???Am o Laguna II,1.9dci din 2006,80000km, si am fost la un service si mecanicul a verificat nivelul la uleiul din cutie. A considerat ca e mai bine sa completeze. A pus 2 litri. Mi s-a parut enorm de mult si am intrat repede pe forum si am citit parerile voastre. Am decis sa-l dau afara. Am gasit 3,6 litri(cu tot cu cei 2 litri adaugati mai devreme). Uleiul din cutie era cel original, iar cel adaugat Mobil 1 75w90 la 65 lei/l. Am considerat ca e ok sa pun inapoi 2,4l de ulei obtinut mai devreme(amestecul dintre uleiul original si Mobil 1 75w90).
Va rog. Astept o parere. Multumesc!
przamfiri
9 Nov 2009, 17:23
nu combina uleiurile nu este recomandat
Doamne Ajuta
espacern
9 Nov 2009, 18:47
Cam asta scrie in cartea de la Renault:
Capacitate ulei cutie de viteza
2.5 L JR5
2.8 L JH3
2.2 L PK6
Numai bine!
kornys
17 Nov 2009, 12:10
salut. de ceva vreme mi se pare ca intra cam greu in viteza 1, parca sa zic ca nici in celelalte viteze nu mai intra asa usor ca inainte.care ar putea fi motivul? sa fie de la ulei?
precizez ca am cutie in 5 trepte
florin_sm89
17 Nov 2009, 12:15
QUOTE
kornys
Sa inteleg ca intra greu mai tot timpul in trepte?
- de curand, si eu ma confrunt cu bagatul in I-a;
- se intampla numai atunci cand trec din a II-a in I-a, de exemplu (si cel mai des intalnit), cand e coada la semafor: bag I-a, plec de pe loc, dau a II-a...merg merg dupa care masinile incetinesc ( eu o scot din viteza )...si coloana iar pleaca; viteza e undeva intre 5-10 km/h...nu pot sa bag la loc a II-a; eu incerc sa bag I-a din nou si nu merge...tre sa imping calumea de cateva ori si intra.
- curand am dat jos scutul metalic, am fost la un service sa verific articulatiile masinii; cu aceasta ocazie, am observat pe scut un lichid; la fel, cutia de viteze murdara...lichidul se scurge pe la un capac de plastic (capac mare negru) montat in capatul cutiei de viteze;
- lichidul este f curat...mecanici l-au gustat si au zis ca este "ulei de cutie" si ca se scurge pe la "capacul de la a V-a".
- sa nu mai am lichid in cutie de nu mai intra calumea I-a? cand sunt oprit si plec de pe loc intra f frumos...la fel si celelalte trepte...mai putin cum v-am spus, cand fac frana de motor si trec din a II-a in I-a.
multumesc.
ps: sa-i fac un schimb de ulei la cutie? masina este Laguna II 2.0 16v benzina 135 cp, cutie manuala 5+1, 49.000 km; cati litrii intra, 2,2 sau 2,4 (indicativul stiu ca este 75W80 parca) ?
florin_sm89
17 Nov 2009, 18:04
@suzu:
Deci ulei in cutie poti sa si completezi normal la cutiile de viteza manuale se completeaza.
La faza cum nu-ti intra din a2a in a1a e si la mine e asa, numai atunci vrea sa intre daca reduc viteza foarte tare... si imi intra frumos in a1a, altfel daca chiar vreau sa-i dau a2a intra mai greu fortat daca pot sa zic asa. ( problema este de la sincronul de la treapta a2a la mine)
QUOTE
- lichidul este f curat...mecanici l-au gustat si au zis ca este "ulei de cutie" si ca se scurge pe la "capacul de la a V-a".
s-ar putea sa fie destrans acel capac daca scapa ulei pe la el.
audiofilu'
17 Nov 2009, 18:47
confirm si eu ca din 2 in 1 intra greu,asa e constructiv PK6 asta,la naiba s-o ia.
cozmin13
17 Nov 2009, 18:53
probabil ca asta e pentru protectia ei. cum ar fi sa intre a 1-a la 20-30 km/h. probabil ca transferul de putere e putin cam mare. in primul rand a 1-a este pentru plecare de pe loc si atat. doar nu mergi cu ea in 3000 ture. consider ca este o mica problema daca intra greu in a 1-a cand esti pe loc, dar in mers este normal.
audiofilu'
17 Nov 2009, 19:37
Eu reclam si faptul ca dupa pornirea de dimineata intra greu in tr1 asa ca eu m-am invatat si o plimb intii in tr 2 apoi in 1...stii cum intra?Incercati.
Am inteles ca la L3 cutiile ar fi Jatco (si-au bagat japonezii coada) si problema ar fi oarecum rezolvata.
deci e ok, asa o fi proiectata cutia asta, cine stie
eu ma speriasem... usor usor gasesc tot felu de anomali la Laguna pe care eu nu le-am am/avut la alte masini.
la prima cheie si plecare e ok, intra perfect...nu are alta problema cutia.
totusi, ca tot o sa demontez acolo (eu am problema aia cu tremuratul la plecare, o sa desfac cat de curand sa vad ce mai exact bulit, disc sau volanta) am sa schimb si lichidul, sa fiu eu linistit.
cat ii spun mecanicului sa puna, 2.2 sau 2.4 litrii? e problema daca nu iau Tranself? Mi-a recomandat un prieten ceva de la Castrol. Indicativul insa, tre sa fie obligatoriu 75w80?
multumesc.
cozmin13
17 Nov 2009, 20:33
daca masina merge bine nu cred ca trebuie sa ii gasim chichite. asa am patit si eu am experimentat ce inseamna sa bagi in ea 2800 lei, dupa care tot mi se pare ca una ba ca alta. am pus-o pe tester si toate au iesit ok, au mai mers si alte persoane cu masina si au spus ca merge foarte bine dar mie tot mi se parea. nu cred ca trebuie sa dam atentie la orice ni se pare ca incepem sa bagam bani degeaba.
apropo, cu tremuratul la plecare este de la volanta. patesc si eu asa, nu tot timpul, dar deocamdata nu e panica. la aia chiar nu ai ce sa-i faci. cand pica o schimbi si gata.
salut am si io o problema si mie imi intra greu in tr 1-a in mers dar la mine agata in toate treptele, cand schimb treapta ex. din a 2-a in a 3-a imi agata parca se duce schimbatoru in socuri, asa imi face in toate treptele oare e de la ulei sau de la cutie?
sper ca am postat unde trebuie:)
PS: am uitat sa spun ca nu caraie,nu patineaza ambreiaju deci merge perfect doar ca agata cand o introduc in viteza!
cata_lag2.2
18 Dec 2009, 01:47
Aproape toate masinile intra mai greu in treapta I la o viteza mai mare de 15-20 km/h. Tind sa cred ca este o protectie pentru "experimente" cum spunea si cozmin13. In plus, la ce ar ajuta sa bagi I pe la 30-40 km/h? Si sa mai si lasi ambreiajul...
Ulei in PK6 intra 2,2 l. Atat! Nivelul se verifica numai prin scurgerea in totalitate a uleiului din cutie si in nici un caz nu se completeaza pana cand curge pe la orificiul de completare; riscati sa aveti 4-5 l de ulei si am inteles ca pe langa alte probleme sare din a 5-a.
super98
22 Mar 2010, 15:39
M-am uitat de ulei cutie viteze..... Tranself TRP 75w80 dar nu gasesc deloc.
Tot ce gasesc este NFJ 75w80. Sa iau d-asta? E cutie PK6.
Yutcaru
22 Mar 2010, 19:55
Cand e frig afara ( grade cu minus ) si mie imi intra greu intr-a 1-a.
Am observat asta,dar acum de cand e cu + e mai bine,intra normal in viteza.
Eram pe punctul sa schimb uleiul din cutie,dar cred ca pana la urma o sa fac si pasul asta,asta pt siguranta mea.
salut
Fratilor nu gasesc deloc in oras ulei ELF TPR 75W80! ce sa fac? cu ce-l pot inlocui? CV a mea are 6 trepte si din topicurile referitoare la ulei ptr cutie nu am putut sa deduc un inlocuitor ptr uleiul de mai sus!!! astept un sfat!
lucianC
7 May 2010, 19:28
ati reusit ceva cu schimbul de ulei, ca am si eu problema cu intratul in viteza 1 , citeodata , (nu la prima cheie) ? Are vreun efect schimbatul uleiului, sa stiu ce sa fac .
espacern
7 May 2010, 19:36
Intratul greu in treapta 1(si cateodata si R)este simptomul de inceput de sfarsit(mai ales la PK6).Dar poate fii si un simptom de ambreiaj obosit,rulment din cutie uzat,etc....
Daca schimbi uleiul in cutie nu face decat bine,in nici un caz nu face mai rau.Dar preventiv incepe sa cauti o cutie!!
Numai bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.