Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot scartait catalizator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3
nykyb01
Salutare
Am un clio 1.4 8V . Pe la 15000 Km a inceput sa se auda un zgomot ciudat (un fel de scartait) la anumite turatii (la inceput, daca tineam motorul la 2500 rot, zgomotul se auzea continuu). Am fost in service de 3 ori. Zgomotul este (am vrut sa spun era) de la catalizator sau de la tabla care il protejeaza. Mi-au strans niste suruburi pe acolo au mai distantat tabla putin . Chestia este ca zgomotul a revenit de fiecare data la scurt timp. Am fost suparat pana aseara cand stateam la geam si am vazut un clio plecand din parcare la care am recunoscut acelasi zgomot (scartait). Asta nu inseamna ca m-am bucurat. Unul din mecanici a incercat sa-mi justifice ca din cauza catalizatorului care lucreaza la temp f mari si are niste chestii de ceramica in el. Am incercat sa inteleg, dar eu nu am cumparat si zgomotul cand am luat masina.
A mai intalnit cineva acest zgomot? Daca da astept sfaturi (sau macar un pistol).
Multumesc anticipat (sa stiti ca pistolul nu pot sa-l platesc)
Eudela5
Scartaitul il ai de la creaua de accesorii sau nunul din intinzatoare
Zgomotul de la catalizator este unul mai specific El nu scartie daca se lovea de tabla acea protectoare nu mai stateai in masina la ce zgomot poate sa faca si mai poate sa vibreze sau sa "zornaie" din cauza ca este spart
cmandrei
Zornait, "scartait", vibratie ... tot tacamul ... a aparut prima data intre 3750 si 4000 ture ... acum se plimba intre 3000-4000 ture tot cam 2500 ca durata ... => catalizatorul => pana nu crapa cu totul nu-l schimb sad.gif smile.gif
nykyb01
Cred ca stiu ce vorbesc ca doar am stat langa mecanic de fiecare data.
Nu a facut altceva decat sa stranga niste piulite si zgomotul disparea pt cca o saptamana dupa care revenea de fiecare data. Vroiam parerea cuiva care s-a mai intalnit cu asa ceva nu sa ne dam cu presupusul.
Eudela5
ciudat EU NU MAI AM catalizator si scartaitul de care zici tu il am la 4000-5000 Ture dar in fine poate stii ce zici
cmandrei
Vedeti atunci sa nu fie inelul de foc ... desi ala ar trebui sa faca si la plecarile de pe loc. http://www.reno.ro/Inlocuire-Inel-de-Foc-g...ent-t54027.html
Eudela5
nop nu e nici un inel de FOC cea care scartie este cureaua de accesorii
isariionut
Salut . Nu stiu daca va ajuta, dar chiar astazi, am fost in service pt. un zgomot la 2500 R/min., un fel de zornait. Dupa ce mi-au urcat masina pe elevator, mecanicii au inceput sa-si dea cu parerea (ca ar fi catalizatorul, saxofonul, etc.). In final dupa ce au um\blat la catalizator, surpiza totala: au gasit acolo o piatra, care intra in rezonanta cu motorul la fix. 2500 de rotatii. Nu se stie cum a intrat piatra acolo. Cert este ca dupa asta masina nu mai scoate nici un zgomot. Merge ca unsa:). Sper sa fie si la voi aceeiasi problema, adica cea mai ieftina. SAlut!
cmandrei
Unde anume a intrat o piatra ?
UXE
@isariionut

Salut...

exact la fel mi se intampla si mie de ceva vreme ..am fost in service de 2-3 ori...si mi-au spus ca e de la invelisul de la catalizator (niste table sau asa ceva)..le-au indepartat cu surubelnita si nu se mai auzea ..dar la racire revenea iar zornaitul... si ma dispera ...exact la 2500 rpm si la mine ....cum s-a rezolvat ....?? si la ce service....

mersi
isariionut
Am fost in service la Mavexim Targoviste. Ieri am facut revizia la 30 000. Printre probleme le-am semnalat si zgomotul ca un zanganit la 2500 de turati. Mentionez ca sub 2500 si peste 2500 nu facea deloc. Dupa ce am plecat de la revizie, zgomotul a revenit. Astazi pe la 14 m-au sunat sa ma intrebe daca am fost multumit de revizie. Le-am explicat ca problema nu s-a rezolvat si m-au chemat imediat. M-au bagat pe rampa, s-au invartit mai multi mecanici pe langa masina, au pus-o pe elevator si au umblat cam 30 de min. sub ea, turand in acelasi timp masina (in viteza zgomotul era la 2500 de turatii, pe loc la 3000-4000). Au venit cu o piatra maricica (cam cat o nuca) ,, spunandu-mi ca intrat undeva pe la catalizator, pe undeva pe acolo de unde pleaca galeria din motor. Nici ei nu stiu cum a ajuns acolo, dar erau bucurosi ca nu era defect catalizatorul. Cert este faptul ca asta a fost cauza. Zgomotul a disparut cu desavarsire.
Nota 10 pt. promtitudine mecanicilor si stafului. smile.gif (imi pare rau ca nu stiu sa va explic exact locul unde s-a "pitit" piatra).
Eudela5
scartaitul vine de la cureaua de accesorii si Intinzatoare(rar dar vine) zornaitul si vibratiile vin de la galerie:le loveste de abla etc etc
si acum sa fiu si putin mai rautacios

nykyb01 OMU CE strangea ala acolo posibil sa fie intinzatoarele CATALIZATORUL NU SCARTIE el VIBREAZA
UXE
M-am programat azi ptr 21 sept la Mach1 Sofitel ...sa vedem ce urmeaza! boxing.gif
nykyb01
nu am avut timp sa ma programez pt service dar o sa merg saptamana asta.
s-ar parea ca simptomele sunt aceleasi ca la "isariionut" dar e putin probabil sa fie tot piatra. nu stiu cum ar putea sa intre acolo.


Eudela5 am spus ca am stat langa mecanic si nu s-a departat cu cheia si surubelnita mai mult de 10 cm de catalizator. am spus despre zgomot ca era un fel de scartait.
si ca sa te citez, sa fiu putin rautacios : ZGOMOTUL SE AUDE , VIBRATIILE SE PERCEP. (zgomotul provocat de ele e altceva)
oricum o sa va tin la curent.
Eudela5
atunci te rog sa il intrebi pe acel mecanic care umbla
IN CAZ CA NU AM CATALIZATOR de la ce sa scartie biggrin.gif
cmandrei
Garnitura/inelul de foc ... exista sanse mari
MainBoy
Zgomotul ala la 2500 de turatii l-am avut si eu si de la tabla de langa catalizator a fost dar pe langa asta mecanicul a mai auzit si alt zgomot care a fost de la cureaua de distributie mult prea intinsa din fabrik. Schimbat curea de distributie, pompa de apa la 7000 de km si strambat tabla de langa catalizator si am ramas fara zgomote biggrin.gif.
UXE
si mie mi-au strambat tabla .dar a revenit de fiecare data ... cica "la racire se contracta si revine in pozitia initiala" ..so cat sa traga de tabla aia sa nu mai revina...daca e de la tabla ma bag eu dedesubt si o stramb cat e nevoie...dar vreau sa stiu daca e vreo piatra sau e de la tabla
UXE
Fost azi la Mach 1 langa Sofitel .

Problema era urmatoarea: zgomot la catalizator din cauza unosr suruburi nestranse. S-a rezolvat in 10 min.

Bila neagra ptr mecanicul sef nu stiu care si ptr cei de la receptie care sunt niste rahati cu ochi pusi pe jmecherii.

Am fost programat azi la 8:30 am ajuns pe la 9 si ceva. Problema pe care o notasera ei cand am facut programarea prin telefon era "zgomot la esapament." Va dati seama ce persoana competenta raspunde la telefon daca eu ii spun clar ca am "zgomot la catalizator" si el scrie esapament.

In fine , descriu problema ( din nou ) mad.gif si mi se spune din prima ca nu pot face nimik ..ca doar indeparteaza tablele alea si revine zgomotul. (cica asa e gandita din constructie)

Intr-un final fac o tura cu un dobitoc sa auda zgomotul..si normal "cica n-aude"...desi se auzea clar. Asa e cand esti batran !.. Pana la urma am suit-o pe rampa au dat jos scutul , au turat-o, a venit un meserias care si-a dat seama ca e de la suruburi nestranse zgomotul ..le-au strans si s-a rezolvat.

Deja dadeam telefoane in stanga si dreapta sa fac rost de un numar de la OPC. Dar din fericire ptr ei s-a rezolvat inainte sa apuc sa sun.


PS: Zgomotul a aparut la vreo cateva luni de la data achizitionarii...si evident n-a umblat nimeni la suruburi..asa a venit cu suruburile nestranse.

Bafta!
cmandrei
Bine ca ai rezolvat. Multumim de raspuns ... imi pare rau pentru cei de la Mach1 Sofiret, ii stiam baieti buni sad.gif
UXE
da si eu stiam la fel.. d-asta m-am si dus acolo.....oricum lucreaza bine si repede ...important e sa-i convingi sa o faca biggrin.gif
Psteven
salutare!
uite ca si masinuta mea a implinit un anisor, 25.000 km si bineinteles de la o vreme incepe sa se manifeste pregnant ciudata vibratie/zornait la 2500 de turatii fix. E neplacut, dar inainte de a ma duce in service cu ea la o verificare as vrea sa stiu cum au rezolvat aceasta problema unii dintre voi.As vrea cand ajung in service (dedeman Bacau) sa stiu ce sa le spun, unde sa umble etc, nu de alta dar sigur se va gasi unul care va spune ca asa "face toate" sau mai stiu eu ce!


28 May 2008, 12:33:
gata! m-am programat marti dimineata. sunt tare curios ce o sa fie...chiar nimeni nu a mai avut probleme de genul asta in ultimul timp?
cmandrei
Pai ai citit probabil si mai sus (restul topicului) + mai sunt altele despre zgomote diverse ... si la a mea masinuta suna ceva dar pe la 3000rpm+-300rpm ... dar stiu ca are probleme la catalizator ...
ionutt daniel
Hmmmm... daca au scos o piatra... nu prea e bine, pentru ca acea piatra este o bucata de catalizator ce s-a spart si in viitor se va mai desprinde si se va infunda. Pentru curiozitatea mea, nu cumva avea o forma de fagure topit? Daca nu aveti o alta sonda dupa catalizator, daca mai sunt probleme, pana la ITP este bine sa desfaceti catalizatorul si sa-l goliti de pietre, impreuna cu tot sistemul de esapament de dupa catalizator.
cmandrei
Eu am trecut cu masinuta de ITP cu catalizatorul cam "fracturat" ... in mod 100% corect din punct de vedere poluare (si restul tot fara bani oricum) ... deci se poate, desi am auzit si eu "discutii" despre faptul ca ai sanse sa nu-l iei daca Domnul catalizator are probleme (conteaza in acelasi timp si cat de mari sunt). Una peste alta daca zgomotul nu deranjeaza foarte tare ... lasati-l pana aveti bani de el - ca ieftin nu e sad.gif smile.gif
TRANCA
... catalizatorul nu are nimic...poti sa mergi linistit...piatra este de pe "drumurile noastre toate" si s-a "pitit" intre tablitele de protectie termica...e un fel de carcasa la toba catalitica ... In general se rupe la piciorusele de fixare, asta din cauza vibratiilor si alternatelor termice cald/rece...e ca si cum rupi o tablita in doua, si marginile rupturii apoi se ating, si dau acel scartait si rezonanta ...de aceea revine dupa ce ai miscat-o putin in service...ar trebui dat jos catalizatorul si sudate piciorusele rupte sau nefixate.. lurk0000.gif
ionutt daniel
Eu am inteles ca a scos piatra din interiorul catalizatorului, deci din teava. Daca a scos-o din exterior, nu e nici o problema... Scuze de confuzie.
Psteven
Astazi am dus masinuta la Dedeman service Bacau, am mers cu nenea de la constatari intr-o tura pe E 85 si...surpriza! Ceea ce banuiam ca va zice....zice !Ca el nu aude nimic ...Il conving sa ciuleasca mai atent urechile si dupa cateva reprize la 2500-2600 rot/min in sfarsit admite ca exista un zgomot, zice el "probabil de la piciorusele de la catalazitaor". Curios mi s-a parut faptul ca in foaia de constatari scrie "verificare esapament".Astept cu nerabdare si interes sa vad cum rezolva problema!Bonus la intoarcere l-am rugat sa verifice si amortizoarele spate, unul dintre ele (stanga) in momentul apasarii pe portbagaj are un zgomot suspect ca "de oala".
Alte amanunte maine!
Flamingo
Nu ti-au bagat faza aia cu "asa se aude la toate" ?
Eu asa am patit in cateva randuri si ma rog, nu numai eu. dry.gif
Psteven
foarte promti baietii de la dedeman m-au chemat pe la ora 1,30 sa ridic masina.am fost si inainte de a pleca si de a verifica masinuta eu insumi, il intreb pe dl. Sorin, cel ce face constatarile, ce a gasit acolo. Imi spune ca a verificat picorusele de la catalizator si tablele de pe acolo.Motivatia lui a fost ca pietrele de pe drumurile proaste pot afecta structura pe acolo...Ma rog nu mi s-a parut convingator, dar deocamdata important e ca zgomotul respectiv a disparut...sper eu definitiv!
martzipan2004
De cateva luni de zile dupa ce motorul se incalzeste mi se aude un sunet metalic de sub masina...am verificat...am schimbat tamponul motor ( crezand ca este acesta) dar nu este de undeva de la saxofon...oare dc si cum s-ar putea remedia?
caseac
vezi sa nu fie cumva racordul flexibil de la catalizator
nu stiu care e treaba cu volanul dar sunetul pare sa se auda de la racordul spart
bafta!
ess1902
Incearca sa te bagi sub masina , eventual pe o rampa si sa strangi bine toate suruburile tablelor de protectie a conductelor precum si suruburile pe care le gasesti pe traiectul esapamentului.Imi aparuse si mie in iarna un fel de zornait mai ales la o anumita turatie a motorului si de acolo era.Le-am strans tare si s-a rezolvat.
cmandrei
@martzipan2004 ... daca ai folosi search ai observa ca acel sunet poate veni si dela garnitura de foc (daca aceasta este uzata).
martzipan2004
nu cred...pt ca am fost in service cu ea de nujtiu cate ori...de cel putin 10 ori cu alte probleme...dar tot nu a fost unul capabil sa imi spuna dc face asa cand e subturata in viteza 1...2...3...dupa ce se incalzeste sa skimb toba???? wink.gif wink.gif cu totul final+ toata teava?..oare as scapa...dar daca e de la saxofon sau undeva de sub motor imi iau tzeapa...toba pare oky

<span class='edit'>12 Aug 2008, 18:50:</span>
o SA INCERC SI CU GARNITURA DE INEL DE FOC DAR NUJTIU UNDE GASESC EU ASTA

ATENTIE: limbajul irc ... sh tz k nujtiu ... este INTERZIS prin regulament + UTILIZAREA FUNCTIEI SEARCH ESTE UTILA
hellcat
Esapamentul nu-i dintr-o singura bucata...deci cand chinui motorul si-l subturezi, toate piesele ce compun esapamentul intra intr-o vibratie accentuata si de la frecare intre ele sau atingerea vreunei table cu rol de ecran termic sau chiar scutul motor, se produce un scartait, zumzait, zbarnait...zi-i cum vrei. Nu-i exclus ca si catalizatorul, mai corect elementul filtrant din interior sa fie desprins, lovit, crapat, spart si sa rezoneze intre anumite turatii.
martzipan2004
cat ar costa un catalizator nou?..sau acest catalizator este responsabil pt o scartaiala?....in orice trepte cand motorul este subturat?...sper sa fie asta si sa pot face ceva....cat ar costa o reconditionare a catalizatorului?..se merita unul SH?
cmandrei
Reconditionare nu am auzit sa se faca, sh merita daca ai afla exact cati km a fost utilizat si cum, unul nou poti gasi de la 350 la 900+ ron ... si da poate fi raspunzator de anumite zgomote ...
martzipan2004
multumesc frumos...:X
Laurentziu83
Are idee cineva cat costa un catalizator non-origine facut special pentru Symbol-urile noastre? Si cam pe unde as gasi?
Gasisem unul la 250 ron, dar era universal si trebuia sa ma descurc eu cu sudura, etc, si nu prea am incredere in sudorii de pe la noi (decupatura de pe catalizatorul meu am sudat-o de 2 ori pana acum si tot n-a tinut).


Masina mea e euro 3 (cu sonda lambda aval), asa ca simte lipsa catalizatorului si in consecinta merge in regim de avarie, deci pentru mine un catalizator nou ar insemna o crestere a agilitatii.
martzipan2004
andrey am schimbat garnitura de la imbinatia saxofonului cu toba si este super nu mai exista scartait,multumesc mult pt sfat a fost ok,m-a costat 45 de ron dar isi merita toti banii,mersi inca odata biggrin.gif wub.gif
martzipan2004
si mi-a aparut din nou:P:P:P uffffffff cred ca nu scartaie de la ala acuma ci de la suruburile de la saxofon ....maine ma bag sub ea dau cu niste wd40 sper sa rezolv
martzipan2004
eu am aceeasi problema cu zgomotul intre 2500 si 2700 ture ....se aude cum se aude pe solenza la multi km....nu stiu ce sa zic ca ar fi de la tabla protectoare pt ca intre aceasta si toba este o distanta apreciabila ( colierele sunt din plastic ) ele nu ar vibra sau suna ciudat...iar tabla m=am uitat nu atinge...( catalizatorul )sa faca el ? asa ceva la doar 67000 de km?..ha pai innebunesc cati bani am bagat in masina asta...am facut-o ca noua ca de fiecare data sa aflu ca mai este cate ceva ( nu prea as avea chef sa dau 7 mil pe toata toba + catalizator )...se gaseste si separat?...se potriveste universalul la clio symbol?
Batrānul
QUOTE
asa ceva la doar 67000 de km?
Eu am acelasi zgomot (cred), la doar 26000 km! E drept ca masina mai este inca in garantie, dar ma cam indoiesc ca la service vor gasi cauza reala.
al3
am si eu acest zgomot metalic la 2500 rpm. din ce am citit pe aici am inteles ca poate fi de la niste tablite care se ating de catalizator?? ma pot baga eu pe sub masina sa strang suruburile ori sa vad despre ce e vorba cu tablitele alea?? sau rezolvarea e doar service-ul? sad.gif
UXE
la mine au fost tablitele...am fost in service de cateva ori (cei de la Autocobalcescu nu si-au dat seama , iar cei de la MAch1 faceau mishto de mine ca cica e normal sa se auda asa..) si le-au tot indepartat dar revenau la loc dupa racire... pana la urma m-au rezolvat cei de la serus..mi-au sudat suportul de la catalizator...desi normal trebuia sa il schimbe ca masina era in garantie... Deci service scrie pe tine..
gxg_coman
Am si eu o problema... de la un timp am un zornait si un scartait la anumite turatii. am ridicat masina pe elevator la un service si mi s a spus ca este toba mica(cea din dreptul scutului). cica are niste site in ea care in timp se desprind si isi fac de cap pe acolo. are cineva aceasta toba la un pret mai decent? in magazin mi au spus ca e in jur de 150 de lei.
Laurentziu83
Daca e "toba mica din dreptul scutului", atunci aia e 2500 de lei, ca se mai cheama si catalizator.
Dute si tu la un service mai de oameni, sa-ti zica exact ce se aude, poate fi garnitura metalica dintre catalizator si restul traseului (caz fericit), sau ceramica din catalizator.
Oricum, la mai jos de 150 de lei o toba gasesti doar la dacia berlina, cu inlocuire anuala.
caustic
Are dreptate colegul. Daca e catalizatorul e groasa.

Am si eu zdranganitul pe la 3500 rot/min. Planuiesc sa schimb inelul de foc. Daca nu dispare dau muzica mai tare.
cmandrei
Zdranganitul nu prea dispare cu schimbarea inelului de foc (deja l-am schimbar de doua ori - ca nu prea mai era smile.gif sad.gif ) ... dar s-ar putea sa dispara daca strangem frumos toate suporturile si "scuturile termice" care sunt pe acolo + schimbare catalizator ... dar avand in vedere ca pretul este unul "mai putin pamantean" pana trec la ITP (noxele) nici nu ma gandesc sa-l schimb ... m-am obisnuit cu zbarnaiala pe la 3000 rpm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.