Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nevoie de ajutor! M-au furat la testul de noxe!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
b28rdw
Am fost azi de dimineata la un centru de ITP. Imi expirase inspectia ieri. Am un Clio Symbol Fidji 1,5 dCI 80CP. Am zis ca nu voi avea probleme, masina fiind luata in august 2005. Am 38.300km. Mi-au facut toate testele, dar mi-au zis ca am picat la testul de noxe. Sa revin marti dimineata (cu o atentie, evident). Mi-au dat sfaturi: sa curat filtrul de aer, sa schimb motorina (numai OMV Premium pun), sa merg mai turat (ii dau si 4000 macar o data pe saptamana) si "vom vedea noi".

Acum, ce m-a pus rau pe ganduri:

-unul din cei de acolo i-a spus celui de la volan "4000" (probabil turatia maxima la care sa o testeze). a zis ok dar nici nu s-a uitat la turometrul digital al lor, el se uita la indicatorul de noxe (care era in alta parte; probabil sa iasa rau de tot). i-a dat 4900, 4850, 4850. (clar nu avea cum sa fie ok cand vrei niste valori la 4000 si tu o testezi la aproape 5000)

-inca ceva: pe bon, jos de tot, e rubrica "Control Zero" unde e trecut 1,78m$. n-ar trebui sa fie valoarea 0? sau macar apropiat de zero?

Am rugamintea, pentru cei cu 1,5 dCi 80cp care au trecut testul de noxe, sa va uitati pe bonul acesta (daca il mai aveti) si sa-mi spuneti la Control Zero ce valoare aveti?

N-am avut liniste, si am caut pe forum sa vad cazuri similare. Am gasit " REGLEMENTARI din 2 iulie 1998
privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - R.N.T.R.-1
Emitent : MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicate in : MONITORUL OFICIAL nr. 285 bis din 3 august 1998
...
...

Cu aceasta ocazie se verifica prin masurarea turatiei daca motorul respectiv respecta valorile precizate de constructor pentru turatia de putere maxima (indicata in certificatul de inmatriculare)...
..."

La mine in Cartea de Identiate a Vehiculului scrie "Putere max. (kW) / Turatie (min-1)......60 / 4000". Deci asta inseamna ca "turatia de putere maxima" la care se testeaza noxele conform MINISTERUL TRANSPORTURILOR este 4000rpm si nicidecum aproape 5000!. Am rationat corect?

Va multumesc mult! Si va rog, inca o data ,sa-mi spuneti ce valoare aveati la Control Zero acela (daca mai aveti bonul).

A, si ca sa fie totul complet, cat e ITP expirat, nu actioneaza CASCO (ce tocmai l-am incheiat la BT Asigurari).

Ii mananc pe aia. Inteleg sa dai o spaga pentru noxe daca ai o masina mai veche, dar care nu face fum nici 10% din cat face un autobuz vechi sau maxi-taxi-urile, care cand pleaca nu mai vezi nimic. Dar la o masina de 2 ani, care s-a mers normal cu ea (nu liniute si nici subturat....). Multumesc inca o data.

M i h a i
Si la service renault daca iti faci Itp-ul iti tureaza masina pana la 4800 (in cazul tau diesel)..nu stiu daca e ok sau nu..pana la urma este limitata..Stiu cum te simti cand vezi pe strada toate junghiurile care au luat Itp pe spaga..asta este...inca nu am ajuns la nivelul in care sa se faca o selectie corecta..
ninjacul
Daca poti du-te la alt service unde se face ITP!
diesel_power
Da, buna idee, incearca la altii.
La diesel se tureaza motorul pana in limitare, nu 4000 sau alte valori.
Si mie imi vine randul in septembrie cand implineste masina 2 ani. E imposibil ca asa o masina sa pice itp-ul.
b28rdw
A facut crize al meu tata si s-a dus peste astia, cu masina, si au dat-o la intors. A zis ca el are legea de mai sus in mana si sa ii arate aia unde au scris sa testeze altfel. Au raspuns ei ca au niste norme de la RAR, s-au apucat sa le caute, dar nu le-au gasit. I-au zis tot felul de motive (o fi filtrul de aer, sau mersul subturat, motorina aiurea, neincalzita suficient etc) dar le-a dat al meu parinte (eu n-am fost cu el) peste nas la orice. Pana la urma au zis ca le pare rau ca asa o masina, si curata, si intretinuta, sa nu ia ITP-ul... "Sa vina marti fiul cu ea si trece, ca acum s-a inchis calculatorul central de la RAR si nu se mai poate baga o data". Cand au vazut ca n-au cum sa o intoarca......bulangii.

Faza e ca aveam bonul dat de dimineata, care, in adevar, e dovada clara ca au facut o ilegalitate: sa te respinga cand ei nu au respectat procedura scrisa in lege!!

Dar inainte de astia, tatal a nimerit intr-un al service. S-a luat cu aia la cearta pana s-au uitat aia in acte si au zis ca astea "nu sunt de la noi. Sunt de la urmatorul service" smile.gif Dar cand i-a intrebat de turatie, au zis si astia repede, "turatia maxima, dom'le". Deci asta e magaria pe care mizeaza toti ITP-istii fomisti. Ca omul de rand nu sta sa caute prin legi cum e corect... sad.gif

Acum, marti ma duc sa imi puna ITP-ul.

SFAT: NU VA LASATI INTIMIDATI. Legea zice CLAR la diesel: TURATIA LA CARE MOTORUL ARE PUTEREA MAXIMA!!!! Nu TURATIA MAXIMA A MOTORULUI!!!. iar la mine la 1,5 dCI 80CP scrie CLAR 4000 ture!

asa ca platesc revenirea 15 ron. taxa initala a fost de 65 ron. ar trebui sa plateasca fomistii aia cei 15 ron si sa mai dea si o bere pentru drum in plus si timp pierdut smile.gif
diesel_power
QUOTE
Masurile noi ( ce s-au modificat)mai importante, ce au intrat in vigoare de la 10 martie 2005 sant urmatoarele:
- la partea de dotare; de acum fiecare autovehicul trebuie sa aiba un stingator de incendiu avizat, certificat ( termenul de valabilitate este de 12 luni ). La trusa sanitara termenul de valabilitate este de 18 luni.

- La partea norme de poluare: procedura de verificare

Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin scanteie (benzina)

A) Atunci cand emisiile nu sunt limitate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
1. inspectia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica daca acesta este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
2. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de catre constructor, pentru a se verifica daca acesta este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati.
Dupa aducerea motorului la parametrii normali de functionare, tinand cont de recomandarile constructorului, se masoara concentratia emisiilor de monoxid de carbon (CO), cu motorul la mers in gol incet, cu ambreiajul decuplat.
Continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca urmatoarele valori:
- pentru autovehiculele fabricate pana in anul 1986 inclusiv: COcor: 4,5% in vol.;
- pentru autovehiculele fabricate incepand cu anul 1987: COcor: 3,5% in vol.

Atunci cand emisiile sunt controlate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
1. inspectia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica daca acesta este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
2. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de catre constructor, pentru a se verifica daca el este complet si intr-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
3. determinarea eficacitatii sistemului de reglare a emisiilor prin masurarea valorii lambda si a continutului de CO din gazele de evacuare, conform dispozitiilor pct. 4 sau procedurilor propuse de constructor si agreate la omologarea de tip. Pentru fiecare dintre teste, motorul este adus la parametrii normali de functionare, conform recomandarilor constructorului vehiculului; 4. emisii la iesirea din teava de evacuare - valori limita;
Continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca urmatoarele valori:
- masurari efectuate la turatia de mers in gol incet, cu ambreiajul decuplat: continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca valoarea COcor: 0,5% in vol. ( EURO 1 sau EURO 2) ssau nu trebuie sa depaseasca valoarea COcor: 0,3% in vol. pentru autovehiculele -autoturisme sau autovehicule comerciale usoare- omologate(EURO 3 sau EURO 4);
- masurari efectuate cu motorul la turatia de cel putin 2.000 min-1, cu ambreiajul decuplat: continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca valoarea COcor: 0,3% in vol.( pentru EURO 1 sau EURO 2) sau el nu trebuie sa depaseasca valoarea COcor: 0,2% in vol. pentru autovehiculele - autoturisme sau autovehicule comerciale uasoare- omologate EURO 3 sau EURO 4;
- Lambda: 1±0,03 sau conform specificatiilor constructorului;


Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin comprimare (Diesel)

a) masurarea opacitatii fumului în accelerare libera, de la turatia de mers în gol încet la turatia de întrerupere a alimentarii, cu ambreiajul decuplat si comanda cutiei de viteze la punctul mort;
cool.gif aducerea motorului la parametrii normali de functionare a autovehiculului:
1. autovehiculele pot fi controlate cu respectarea, din motive de securitate, cel putin a conditiei ca motorul sa fie cald si într-o stare mecanica satisfacatoare;
2. sub rezerva dispozitiilor de la lit. d) 3, nici un autovehicul nu poate fi respins fara a fi fost respectate urmatoarele conditii:
- motorul trebuie sa fie cald: altfel spus, noutate ! temperatura uleiului motorului masurata de o sonda în tubul jojei trebuie sa fie de cel putin 80°C ( pana acum temperatura uleiului era numai de 60°C ) sau sa corespunda temperaturii de functionare normale, daca aceasta este inferioara, sau temperatura blocului motor, masurata dupa nivelul radiatiei în infrarosu, trebuie sa atinga o valoare echivalenta. Daca, din cauza configuratiei vehiculului, nu este posibil sa se procedeze în acest mod, temperatura normal de functionare a motorului va putea fi stabilita altfel, de exemplu pe baza functionarii ventilatorului de racire;
- Noutate ! sistemul de evacuare trebuie curatat prin 3 accelerari libere sau printr-un mijloc echivalent.
c) Procedura de încercare
1. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de constructor, pentru a se verifica daca este complet si într-o stare satisfcatoare si daca nu exista neetanseitati;
2. motorul, si, daca este cazul, turbocompresorul trebuie sa functioneze la turatia de mers în gol încet înainte de începerea fiecarui ciclu de accelerare libera.
3. la începerea fiecarui ciclu de accelerare libera pedala de accelerare trebuie apasata rapid si progresiv (în mai putin de o secunda),dar nu brutal, astfel încât sa se obtina debitul maxim al pompei de injectie si sa se atinga turatia de întrerupere a alimentarii, respectându-se valoarea specificata a timpului de baza;
4. la fiecare ciclu de accelerare libera motorul trebuie ca, înainte sa fie eliberata comanda, sa atinga turatia de întrerupere a alimentarii sau, în cazul automobilelor cu transmisie automata, turatia indicata de constructor ori, daca aceasta nu este cunoscuta, doua treimi din turatia de întrerupere a alimentarii.
Aceasta se poate asigura, de exemplu, prin supravegherea regimului motorului sau lasând sa treaca un timp suficient între momentul de actionare si cel de eliberare a pedalei de acceleratie, adica cel putin 2 s pentru autovehiculele destinate transportului de persoane, care au, în afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, si pentru autovehiculele destinate transportului de marfuri având o masa maxima tehnic admisibila mai mare de 3.500 kg.
5. Vor fi efectuate 3 probe de curatire, nu una singura ca pana acum, montandu-se traductorul de turatie si sonda pentru masurarea temperaturii;
6. Cu ocazia efectuarii probelor de curatare se va verifica daca turatia de regulator este corespunzatoare ( adica turatia de mers in gol respectiv turatia max.) Daca este corespunzatoare, se va incepe testul, in caz contrar se respinge autovehiculul pentru nerespectarea conditiilor de verificare impuse;
d) Valori limita
1. nivelul opacitatii nu trebuie sa depaseasca valorile limita ale indicelui de opacitate (coeficientului de absorbtie), care sunt urmatoarele:
Indice de opacitate (coeficient de absorbtie) maxim pentru:
- motoare Diesel cu aspiratie naturala: 2,5 m-1;
- motoare Diesel cu turbocompresor: 3 m-1;
- Noutate !! o limita de 1,5 m-1 se aplica urmatoarelor vehicule omologate �autoturisme si autovehicule comerciale usoare cu motor Diesel EURO 4;
2. autovehiculele nu trebuie respinse decât daca media aritmetica a valorilor masurate în cel putin ultimele 3 cicluri de accelerare libera depaseste valoarea limita, cu conditia sa nu se înregistreze diferente semnificative ( se accepta pana la aprox. 10% ) între turatiile minime masurate la ciclurile de accelerare sau între turatiile maxime masurate la ciclurile de accelerare. Aceasta medie poate fi calculata ignorând valorile observate care se îndeparteaza cu mult fata de media masurata sau poate fi obtinuta printr-un alt mod de calcul statistic care tine cont de dispersia valorilor masurate;
3. Noutate ! pentru a evita efectuarea de încercari inutile, prin derogare de la dispozitiile lit. d) pct 2, sunt admise autovehiculele pentru care valorile masurate în mai putin de 3 cicluri de accelerare libera ori dupa ciclurile de curatare vizate la lit. c) 5. (sau aplicarea unui procedeu echivalent) sunt mai mici cu 0,5 m-1 fata de valorile limita precizate la lit. d) 1.
4. Noutate ! daca valoarea opacitatii masurate in cadrul primului ciclu de accelerare libera nu este mai mica cu 0,5 m-1 fata de valoarea limita admisa de actualele reglementari pentru autovehiculul testat se continua cu celelalte cicluri de masurare conform softului opacimetrului. Pe listing indiferent de valoarea indicelui mediu de opacitate calculat si tiparit de opacimetru si de ciclurile validate de acesta , se va proceda astfel : se va incerca identificarea a 3 cicluri consecutive pentru care valorile turatiilor minime si maxime masurate nu inregistreaza diferente semnificative intre ele, iar media valorilor indicilor de opacitate masurati pentru ciclurile respective este mai mica decat valoarea maxima admisa de prezentele reglementari, indiferent daca valoarea indicelui de opacitate pentru unul din cicluri este mai mare fata de valoarea maxima admisa pentru respectivul autovehicul.
5. Daca nu pot fi identificate 3 cicluri consecutive care sa poata fi luate in considerare, autovehiculul va fi respins la capitolul poluare.


Cam asta e legea. Scuze pentru diacritice. Sursa vwforum.ro
Am bold-uit ceea ce era mai interesant.
b28rdw
pai, in cazul asta, limitez acasa acceleratia cumva sa nu treaca de 4000 de ture si asta e. wink.gif
brandy_tdi
Daca nu-ti ia noxele.. de regula e de la carburant sigur sau toba sparta.
Eudela5
Vrei sa iti zic o treaba biggrin.gif dute la Serviceul de la MAPN daca esti din Bucuresti Se afla pe Ghencea NR 35 e ok serviceul si au acces si civilii la el

sarim peste mine si toate cele

Am fost am facut itp la ei si au turat masina in talpa dar nu am avut prob cu ea 2000 100k KM
b28rdw
am fost azi-dimineata. am stat vreo 40 de minute la rand cu motorul pornit si stergatoarel pe intermitent. mi-a facut semn ca urmez. nici n-a avut tupeul sa se uite la mine. mi-a zis "v-ati plans ca am turat-o!...". a testat-o din nou dar de data asta mult mai usor. probabil doar pana la cele 4000 de ture ce erau trecute in talon. treaba lor ce au scris in noul bon de noxe, m-am dus in fata sa platesc revenirea 15 ron. mi-a cerut talonul, l-a completat, mi-a lipit un abtibild doar pe numarul din fata, a facut poza, mi-a dat talonul si gata. nu s-a uitat deloc la mine. am scapat. in viata mea nu ma mai duc la astia de cartier. doar amg sau ipso.

numai bine
M i h a i
Asa..si dupa ce te duci la amg si ipso sau meridian,serus...etc..sa-mi spui si mie pana la ce turatie o duce nenea de la Itp..o sa vezi pe foaie 4800....adica maxim...pana in limitare.. wink.gif (nu stiu daca cei de la amg fac si la diesel-anul trecut nu faceau...meridian face sigur)
CGB
am mai scris asta. dar reiau.
cand am facut ITP-ul la dci (prin martie parca) am fost initial la service reno. mi-au zis ca trebuie sa mi-o tureze pana la 5000 ture. m-au luat la puricat cu trusa cu extinctoru', sa vada daca nu-s expirate...etc (oricum astea le aveam si erau si valabile). i-am bagat in pi**a masii cu tot cu serviceul lor. n-am mai facut la ei de mila masinii. cum sa-i dea 5000 ture animalele alea. asa ca m-am dus la o statie service de-a petromului, care face si ITP. la cineva cunoscut. i-am dat o mica atentie (inca o data pretul ITP-ului) si gata itp-ul. fara turatii d-astea de mii de ture, fara test de noxe. mi-a facut doar testul de frane. atat.

nu zic ca-i bine si corect ce-am facut, dar daca aia in serviceuri is jigodii...
fiecare se descurca. asta e romanica.
hellcat
Off topic: @cristib: Din 2 in 2 post-uri frazele tale sunt pline de termeni ca "animale", "jigodii", "masa", "tacsu"...te rog frumos...sunt discutii unde nu se impun...e doar un sfat, pentru moment, sa nu ma intelegi gresit.

On topic: Pana una alta, daca la dCi si diesel in general asta e procedura la ITP...asta e! Nu sunt inventate regulile de angajatii statiilor ITP...ei acorda o certificare si din acel moment raspund pentru ce-au semnat!
skkip3r
Nu mi se pare corecta faza cu "atentia". Daca o sa ai vreun incident rutier cat de mic ai sa spui... masina mea este sau era ok. Dar te minti singur.
saddie
FYI

Cand sunteti nemultumiti de un rezultat al ITP puteti sa contestati rezultatul la RAR. Masina este retestata acolo si vi se da rezultatul.

In plus calculatorul de la RAR nu se "inchide". Toate datele de la toate statiile ITP se transmit o data pe zi, la sfarsitul zilei de lucru catre serverul RAR, unde intra in baza de date.
b28rdw
asta cu atentia pentru turatul motorului o inteleg. ii dau dreptate lui cristib. atat timp cu nu folosesc dCi-ul pe post de V12 6000cmc si 7000rpm in mod constant, nu vad de ce sa mi-o calce altii. si nu se produce nici un accident daca am noxe 3,xx in loc de 3 max sau mai stiu eu ce. curios sunt ce indica aparatul la rabele romanesti in panta, sau la autobuzele de 30 de ani. cred ca nu are digiti displayul aparatului pentru valoare biggrin.gif
adi_ar
Interesante aprecieri.
Nu stiu care sunt normele si care este procedura corecta dar recent, cu ocazia primului ITP (dupa cel "de nou"), "mesterul" de acolo mi-a spus oarecum intelegator:
"- Are de 5 ori mai mare emisia de noxe ... ( mad.gif huh.gif blush.gif ohmy.gif unsure.gif ) ... dar conteaza cum mergeti, motorina si altele asa ca o s-o "lasam" de data asta."
asta inainte de a apuca sa-i dau ceva.
In final n-am inteles nimic, am intrebat daca este grav si a reintarit
"- Nu va faceti probleme, se intampla uneori din cauza motorinei!"
Am luat-o de buna si acum va intreb pe voi, considerand ca aveti mai multa experienta sau cunostinte: era o metoda blanda de a pretinde "atentia" sau era depasit nivelul de noxe dar "merge si asa"?
Mi-a dat ITP-ul fara alte comentarii, dar fara recipise ori alte specificatii si n-am mai insistat.
De fapt, in toata "cariera" de sofer amator ... lunga ... nu mi-a fost respins nici un ITP, o singura data mi s-a cerut sa platesc "reverificare" sub pretextul ca "Nu va pot da asa ... direct ITP la o masina de 20 de ani!" desi masina era de 10 ori mai buna decat o dacie noua din aceeasi generatie.

LE
Poate este util sa specific, pentru intelegere, ca eu unul nu am vazut niciodata fum negru in spata, nici macar la rece, dimineata.
De schimbat, dupa ce m-am "lecuit" de economie, schimb pe la 3000. De simtit, simt mirosul de esapament, daca deschid portiera, dar nu vad nimic, de-asta nu prea inteleg cum putea fi de 5 ori mai mare.
Laurentziu83
Am o intrebare: De ce va e frica sa turati motorul la turatia de limitare? blink.gif

Doar pentru asta e limitarea, pana la turatia aia motorul poate functiona fara probleme.

Eu am fost cu 3 dieseluri la 3 service-uri ITP diferite si la toate m-au pus sa semnez cum ca sunt de acord sa mi-o tureze la limitare, am semnat, mi-au turat-o in limitare, mi-au facut noxele, au iesit ok si gata.
Nu m-a deranjat ca mi-o tureaza in limitare, si eu mai fac asa sa mai curat turbina, e sanatate pentru motor.

Si, va rog eu, turati-va corect dieselurile, nu mai schimbati vitezele la 2000 de ture, nu sunt dacii sa le omoare turatia mare, ba dimpotriva si ganditi-va ca eu stau in spatele vostru la semafor si la plecarea voastra de pe loc eu raman negru de la mersul vostru "economic".
Eu n-am condus multe dieseluri, doar vreo 2 tdi PD de la VW, un 1.7 DTI pe Astra si 1.5 dci pe Logan, dar la toate schimbam vitezele peste 2500 de ture (chiar si 3500) si n-au avut nici pe dracu, inca nu vedea nimeni fum la mine in spate.

Daca nu va ies noxele la ITP, luati masina, accelerati progresiv in gol pana la limitare, de cateva ori, pana nu mai iese fum negru pe esapament (daca mergeti subturat, o sa cam iasa), apoi iesiti la un drum intins unde conduceti mai sportiv, cu schimbat la 3500-4000 de ture, sau tinut motorul in turatie mare vreo cativa kilometri, apoi intoarceti-va la ITP si vedeti ce iese.
leonardo
Am trecut si eu ITP-ul,cu turarea motorului in 6 etape pina a primit OK de la aparat
S-a mirat de valoarea mica de 20 ,nu cunosc ce reprezinta,cica 18 este minima la un motor diesel.
diesel_power
La diesel se masoara opacitatea gazelor, deci probabil era o unitate de masura a acesteia wink.gif
history
Pana la urma care este turatia maxima la care se face testarea gazelor la masinile diesel? In certificat este trecuta doar turatia la care se obtine puterea maxima.
Laurentziu83
Turatia de limitare.
Flamingo
Oare sta cineva de la RAR pe acest forum ?
cbr-ica
Eu am facut la AMG. Mi-au spus ca tre sa semnez o hartie (tipizat) cum ca sunt de acord sa imi tureze 5000 ture si ca nu sunt ei responsabili daca crapa motorul. Am stat pe ganduri dar WTF, eram curios de un test d-asta de fiabilitate. Am semnat! Au turat-o un pic fara sonda, sa curete traseul de evacuare. Si apoi i-au dat talpa cu sonda-n coor. A iesit bine dar mi-era mila de ea. Cel mai mila! Oricum le-am dat o mica atentie pentru ca n-aveam stingator si trusa si triunghi (am uitat sa le imprumut de la un prieten care e mai catolic decat papa si le-am si zis ca daca nu ma lasa, ma intorc in 5 minute cu ele)
Next time o fac la un service unde eu hotarasc ce verifica wink.gif ... adica tot mai putin faza cu motorul turat. Vrea sa stiu ca masina e ok la frane & stuff dar ture asa multe nu ii mai dau. Si daca ii dau, ii dau in sarcina.
Apropos la 190km/h are un pic peste 4000 de ture (la 180 fix 4000) asa ca n-ar trebui lasati sa faca cascadorii d-astea la 5000 ture.
Laurentziu83
De ce credeti voi ca se strica ceva daca motorul este turat in limitare cateva secunde?
Si, daca s-ar strica, n-ar intra cumva in garantie?
hellcat
QUOTE(cbr-ica @ 22 Aug 2007, 09:29)
Apropos la 190km/h are un pic peste 4000 de ture (la 180 fix 4000) asa ca n-ar trebui lasati sa faca cascadorii d-astea la 5000 ture.
*


Nu-s cascadorii...ne place noua sa ne lamentam... biggrin.gif , daca masina la 180 km/h are 4000 rpm (in treapta a V-a, binenteles)...oare ce viteza ai in treapta a III-a la 5000 rpm??? wink.gif
M i h a i
QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Aug 2007, 16:47)
De ce credeti voi ca se strica ceva daca motorul este turat in limitare cateva secunde?
Si, daca s-ar strica, n-ar intra cumva in garantie?
*




Iar daca nu mai ai garantie si crapa turbina cand o tureaza ei la 4800 ture ce faci?...la un diesel mai vechi si cu multi km nu cred ca îi face bine treaba asta...
Laurentziu83
Ma indoiesc ca ar crapa din atata lucru. Daca ar fi sa crape, m-as felicita ca a crapat acolo, la ITP, si nu in mijlocul campului, cateva zile mai tarziu.
ionutmar
da ce chestie si cu legislatia asta, te pune sa semnezi ca esti de acord (iti asumi raspunderea) sa o tureze la 5000, pentru ce? adica daca pica nu e vine lor ci a ta ca ai semnat.
Flamingo
Total de acord... Este o mare porcarie ce se intampla. Bine ca nu te pune sa semnezi ca esti de acord sa-ti testeze parbrizul la un impact cu... ciocanul... dry.gif
ionutmar
da macar ma lasa pe mine sa il turez? biggrin.gif fapt logic ca doar semnez.
spike 2
referitor la primul post
temperatura ulei>80 de grade C,turatia se ia din cartea de identitate +10%(minim)
opacitate:2.5 dizel;3.00 euro3(turbo):1.5 euro 3 si 4
se face 1proba de curatare sipentru cit apasa pe pedala
a doua proba se citeste opacitatea -daca aceasta este cu 0,5 mai mica decit baremul este OK(aceasta in mai putin de 2 secunde)
daca nu se mai fac inca 2 probe-daca acestea sunt mai mici decit baremul este OK
cam asta este
spike 2
pentru i.t.p. recomand Radacini Ferdinand ,Dl. Sandu Nicoara 0740102577 fara nici un fel de obligatii
sosox
Stie cineva ce inseamna COcor? la ce se refera cor. asta? ms anticipat
lord_wader
QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Aug 2007, 18:37)
Ma indoiesc ca ar crapa din atata lucru. Daca ar fi sa crape, m-as felicita ca a crapat acolo, la ITP, si nu in mijlocul campului, cateva zile mai tarziu.
*


Bai da ma lasi cu fazele astea? tot topicul ai batut moneda pe chestia asta. Daca tie iti face placere sa iti tureze vreun "Dorel" masina la 5000 e problema ta si banii tai, noua nu ne convine. Ia si fa teste pe masina ta de cate ori vrei dar nu mai da sfaturi asupra a ceea ce doar presupui
R19/16v
Pe peste tot dieselurile se testeaza la fel. Nu mai suferiti atata de mila lor ca n-aveti de ce.
Laurentziu83
QUOTE(lord_wader @ 18 Feb 2010, 20:22)
Ia si fa teste pe masina ta de cate ori vrei dar nu mai  da sfaturi asupra a ceea ce doar presupui
*


Pai tot fac de zeci de mii de km si n-a mai crapat nimica. Singurele masini pe care nu le turez in limitare sunt masinile pe carburatie, la care ma uit pe turometru sa nu intre acul in zona rosie.

Frica de turat in limitare sa le fie celor ce isi fac reparatii la bordura si schimba consumabilele din an in pasti.

Scrie in manual ca e turatia de limitare la 5000 de ture, pai atunci il folosim pana la 5000 de ture, ca doar am plati x mii de euro pe masina, sa o folosim de x mii euro, nu de mai putin.
Miria
Laurentiu,cand ma gandesc ce teapa si-a luat tipul ce ti-a luat Symbolul.Mi-e mila sincer de el.Acelasi lucru si cu viitorul proprietar al Meganeul 3 din dotare.De asta ma feresc eu de sh.Sanatate multa!
Laurentziu83
Ihi, cand putea sa-si cumpere o masina germana proaspat iesita din rodaj la 245000 de km a unei babe ce isi cara biblia la biserica duminica. tongue.gif sau un Clio de Arabesque la care s-au dat 200 de mii de km inapoi, ala e mai bun, intr-adevar. radmasa.gif

Noul proprietar nu inceteaza sa se mire ce frumos urca in ture motorul si ce bine se tine masina pe sosea la 120-130 km (viteza ei de croaziera pe vremea cand o aveam eu), ba inca s-ar putea sa-mi fie mie ciuda sa aud ca 3 ani de zile nu va baga nici un ban in ea, daca eu am bagat cam 1000 de euro pe parte de tren de rulare si alte maruntisuri. In schimb motorul e teapan si stau foarte linistit (mai mult de 50-100 de grame de ulei n-a papat niciodata intre schimburi la 15000 de km), de cand am vazut 336000 de km la bordul Megane-ului sau cu motor K7M (aproape identic cu al meu), mi-am dat seama ca e un motor ce tine lejer 2 caroserii. Eu aveam doar 75000 de km cand am dat-o.

Megane-ul 3 va avea peste 5 ani maxim 60-80 de mii de km, intrucat imi doresc sa imi fac concediile cu avionul, nu sa platesc accize la carburanti cu ajutorul ei. La cat de rezistente sunt benzinarele la Renault, 80 de mii de km inseamna nimic.

Eu la sh ma feresc doar de dieseluri, alea-s pacatoase si pot cere bani in nestire in rest motoare la sh se gasesc ieftin la dezmembrari, maxim 1000 de euro. Un set de injectoare la diesel ma ajung 1500, dar cum n-am diesel, ma doare unde nu intra soarele de ele.

A, si ca sa nu fiu complet offtopic si vorbim de noxe, catalizatorul meu la Clio e nou, are cam 20 de mii de km, l-am schimbat pe CASCO, deci nema probleme pe partea asta. Daca stiam ca voi vinde masina anul asta, sincer nu bagam atatia bani in ea.
RaR5
Salutare,


citind tot ce scrieti voi aici ma cutremur la gandul ca voi ajunge si eu la anul la ITP. Problema mea este ca eu am un alt motor decat cel din acte - am 1.7 turbo de Volvo, masina e din 90. La ultimul ITP am avut motorul original al masinii, cu discurile ventilate pe fata de s-au mirat aia de acolo "Mariane, vino, ma, sa vezi ce discuri are asta, nu incape tigara intre disc si janta", cu discurile pe spate, a iesit perfect la toate, pe bune, dar acum ma gandesc la actele pe care terbuie sa le intocmesc pentru a intra in legalitate cu modificarea de motor.

Daca si la benzinare verifica opacitatea fumului in accelerare pana la turatia maxima, ma tem ca o sa se cam sperie cei de acolo... eu am schimbat si in 6k si nu stiu cum se vor comporta cei de acolo cu masinuta mea.....are cineva idee cum e pentru benzina?
Laurentziu83
La benzinare nu se tureaza peste 3000 de ture.

Un motor in stare buna, turat in mod corect, nu trebuie sa aiba probleme cu noxele, indiferent daca e diesel sau benzina. Un diesel turat in mod corect si care vede limitarea din cand in cand are mai multe sanse sa ia ITP-ul din prima decat unul tinut subturat, al vreunui proprietar ce se sperie de turatiile mari.
Nu mai zic de cei cu dieseluri noi ce ajung sa-si distruga DPF-ul de la mersul subturat si de la prea multe regenerari.
RaR5
Multumesc mult pentru raspuns... sunt mai linistit acum.
Master01
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Feb 2010, 00:42)
La benzinare nu se tureaza peste 3000  de ture.

Un motor in stare buna, turat in mod corect, nu trebuie sa aiba probleme cu noxele, indiferent daca e diesel sau benzina.
*



Care este explicatia ca benzinarele nu se tureaza peste 3000 de ture? Este periculos sau ce? Ca in utilizare mai scapi accidental si peste 4000 de ture!
crisolro
cum adica o scapi accidental in 4000? wacko.gif benzinarele asta n-au limitarea undeva peste 5500-6000?? ohmy.gif - 4000/6000=66%, adica tu din cand in cand il scapi la putin peste jumatate din ce poate si are voie de la producator radmasa.gif , asta asa, groso-modo
e pe benzina nene, abia la aia 4000 jubileaza masinuta aia ... eu duc dieselul meu intentionat in 4000 si tie ti-e frica sa-ti turezi benzinara in 4000?
pai d-aia nu va ies noxele si opacitatile nici macar la primul ITP din viata masinii

pur si simplu asa sunt normele la ITP, se testeaza noxele si respectiv opacitatea pana in 3000 de ture la benzinare si la limitare pt. diesel; probabil la acele valori ale turatiilor se ating valorile maxime ale reziduurilor care polueaza - daca in acele turatii masina se incadreaza in normele de poluare, se va incadra si la celelalte turatii - la diesel, nu numai ca trebuie dusa in limitare, trebuie executata manevra si intr-un anumit timp (2 secunde parca) wink.gif

pe a mea a turat-o la ITP asa cum fac ei si ma durea sufletelul dar nici nu eram agitat ca o omoara ... eram wacko.gif cand am vazut ca monitorul lui indica vreo 5100 de turatii??? si eram wub.gif cand vedeam tot pe monitorul lui ce ralanti relativ stabil avea tractorasul meu
si pana mea, urla motorul ala in draci la opacitate dar nu e chiar asa groaznic daca esti obisnuit sa-l auzi turat in utilizarea de zi cu zi, dar daca schimbi ca babalacii normal ca la 3000-4000 ti se pare ca face ca toti dracii
nu zice nimeni sa-l duci zilnic in limitare, sa-l turezi aiurea si fara rost, in gol etc. da' in mers il folosesti pe plaja de turatii asa cum a fost destinat de mama lui

si mai ales inainte de ITP mergi cel putin un rezervor cu cea mai buna benzina/motorina de pe piata si-i faci si un drum mai lung cu ceva turatii mai mari caci daca nu ii aplici tu tratamentul, i-l aplica nenea de la ITP si o va face fara mila radmasa.gif si (ce-i mai grav) nu o face in sarcina!
Laurentziu83
Dupa vreo 1000 de km prin tara cu Matizul vara trecuta, numai la blana, Transalpina (pana la Ranca am urcat cu a 2-a la 60, in a 3-a era subturat motorasul), Transfagarasan si retur adica 120-140 cu AC-ul pornit cat am avut nevoie (pe A1 am prins 145 km/h pe GPS), zbura masinuta de ziceai ca e racheta, singur in masina tragea de rupea in zona 120-130 (si are doar 800 de centimetri cubi si 51 CP) si nici nu mai trepida motorul la relanti ca dupa un parcurs similar in urban. Bine, a papat si vreo 400 de grame de ulei, dar nu se pune la cei peste 100 de mii de km pe care ii are.

Cei care subtureaza dieselurile habar nu au ca paletii din turbina se invart cu o viteza apropiata de cea a sunetului. A, si nu recomand sa-si ia cineva diesel cu filtru de particule sa il foloseasca in urban, fara sa iasa din cand in cand in extraurban sa-i dea forja. In cateva mii de km va colmata respectivul filtru si va necesita regenerare. Dupa 2-3 regenerari dintr-astea poti sa-i spui pa-pa.
balanel
QUOTE(Laurentziu83 @ 18 Feb 2010, 20:19)
Pai tot fac de zeci de mii de km si n-a mai crapat nimica. Singurele masini pe care nu le turez in limitare sunt masinile pe carburatie, la care ma uit pe turometru sa nu intre acul in zona rosie.


Da', colegu, dar nu la rece, ca sa iesi din zapada, asa cum faci tu. Toate piesele motorului sunt atunci reci si jocurile sunt mari, de unde vor rezulta uzuri mari.
Motorul se tuteaza in limitare numai cand ajunge la temperatura de regim, si, numai daca ai uleiul nu foarte uzat (deci nu inainte de revizie).

QUOTE(crisolro @ 19 Feb 2010, 07:55)

pur si simplu asa sunt normele la ITP, se testeaza noxele si respectiv opacitatea pana  la limitare pt. diesel;


Nu, normele zic la turatia de putere maxima, dar romanasii nostri nu fac diferenta ...
bed
Apropo de ITP eu n-am avut nici o problema,si va spun si de ce.Am avut ceva probleme cu injectoarele(noroc ca nu pilitura)si am ajuns sa le schimb.Le-am schimbat la reprezentanta din cluj,unde un mecanic m-a intrebat daca este primul diesel pe care il am.Eu foarte mirat i-am spus ca da la care el sec:''asa se explica''.Nu intelegeam ce se explica,si l-am intrebat:''asa se explica faptul ca nu stiti conduce masina''.Enervat la culme,i-am cerut sa se exprime mai clar,la care el imi spune ca la cat fum scoate masina pe esapament este infundata complet din cauza subturarii.Intr-adevar cind s-a urcat la volan si a accelerat-o ,eu fiind in spatele masinii,nu mi-a venit sa cred asa ca l-am intrebat ce e de facut.Mi-a spus ca trebuie curatat egr-ul ca partea electronica e buna ca o verificase,si eventual schimbat filtrul de aer. Dar cel mai important sfat pe care mi l-a dat este cum sa schimb vitezele si anume:"exceptand situatia in care treceti de la treapta 1 la 2,trebuie sa schimbati in asa fel incat ca odata cu trecerea la treapta superioara acul turometrului sa nu cada sub 2000RPM"(bineinteles exceptie fac zilele geroase in care trebuie lasat mai moale dar dupa ce se incalzeste motorul poate fi accelerat).Am curatat egr-ul bineinteles ca nu mai scote fum si am condus-o cum am fost sfatuit. Si ca sa revin la subiect luna trecuta am fost la ITP(fara nici o atentie pentru ca nu sunt adeptul si pentru ca ma respect pe mine si munca mea), si vreau sa va spun ca fumul a iesit bine din prima fara nici un fel de probleme si inca o mica adaugare,motorul mi l-au turat la maximum. De atunci cu noul stil de condus,eu nu mai stiu ce inseamna un motor balbait,fara putere sau care sa fumege.Motorul toarce ca un pisoias si de la semafor pleaca la fel ca un tdi de 131CP desi are doar 65.
Laurentziu83
Uite pe cineva care a inteles in sfarsit ce inseamna sa turezi un diesel, si in general orice motor.

QUOTE(balanel @ 19 Feb 2010, 16:52)
Da', colegu, dar nu la rece, ca sa iesi din zapada, asa cum faci tu. Toate piesele motorului sunt atunci reci si jocurile sunt mari, de unde vor rezulta uzuri mari.
Motorul se tuteaza in limitare numai cand ajunge la temperatura de regim, si, numai daca ai uleiul nu foarte uzat (deci nu inainte de revizie).
Nu, normele zic la turatia de putere maxima, dar romanasii nostri nu fac diferenta ...
*


Pai eu n-am diesel ca sa sa-i bubui turbina de la regimul asta. biggrin.gif Si oricum nu sunt multe zilele pe an in care o turez de-o iau dracii la un minut de la pornire (cand oricum a ajuns uleiul prin toate maruntaiele).
Heavyd
Cat ii limita maxima de opacitate la un Euro 3?
mark``
1,5m
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.