Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tempomat-limitator de viteza
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
Pages: 1, 2
dj22sib
Salut! As vrea si eu sa stiu cum se foloseste acest accesoriu si daca este foarte util, ajuta la un consum mai bun, sau altceva de acest gen.
Multumesc!
C a t a l i n
Cum se folosește citești în manual. Ajută întradevăr la economia de carburant, dar și la confort pe drum lung.
Daca ai Megane de ce întrebi la Clio?

Mai multe aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=536...ndpost&p=670412
dj22sib
Meganul e un exception fara asa ceva, urmeaza sa imi vina un Clio III expression si mai dureaza o sapt pana vine, deci daca are cineva asa ceva si doreste sa imi spuna ii multumesc.
C a t a l i n
Câteva explicații pe scurt:

Limitatorul: setezi o viteză maximă, să zicem 60 km/h, și la activarea funcției, nu vei putea depăși această viteză. (doar în caz de urgenta, prin apăsarea la maxim a accelerației, se poate trece de această limită)

Tempomatul: util în cazul deplasărilor pe autostradă, sau drumuri lungi în afara localităților. Se setează o anumită viteză (să zicem 130 km/h pentru autostradă), iar la activarea funcției, se poate elibera pedala de accelerație, mașina menținând automat această viteză, prin controlul accelerației la urcarea unor mici rampe sau pante. Cazul de urgență se aplică și aici. Iar sistemul se dezactivează automat la apăsarea frânei sau ambreiajului.

A nu se confunda pilotul automat / cruise control-ul / tempomatul cu Active Cruise Control (ACC), sistem ce acționează și asupra frânei în mod automat...
herculane
viteza se poate si mari/micsora folosind +/- de pe volan cand este selectat tempomatul
C a t a l i n
Evident...sunt mai multe facilități ce le poți accesa... eu am descris pe scurt...
CGB
atat limitatorul cat si tempomatul is ok daca ai unde sa le utilizezi. adica daca ai drumuri. prin oras is inutile ambele, iar restul drumurilor pe la noi sint cum sint. respectiv: localitate, camp, localitate, camp...si tot asa. plus zone pe unde se tot lucreaza, aglomerari, ambuteiaje....etc. acum daca reusesti sa activezi tempomatul ala si sa mergi mai mult de 15 min cu el pe drumurile din romania e o mare realizare. ptr ca inevitabil vei da de o caruta, de un biciclist, de un tractor, de o zona cu lucrari...care te va determina sa franezi sa schimbi viteza si tot asa. singurul loc ok ar fi autostrada. bagi tempomatul si-i dai bice. o placere.
dj22sib
Se pare ca e bun de ceva. Imi era ca am renuntat degeaba la geamuri electrice spate smile.gif, adica sa fi luat la acelasi bani una Privilege.
herculane
pe drumul spre mare l-am folosit vreo 70km, iar spre munte de la ploiesti la campina, asa ca ai unde sa folosesti tempomatul wink.gif
dj22sib
Multumesc, o sa va zic daca o sa am ocazia sa il folosesc si ce inseamna asta pentru consum, sper sa vina masina saptamana asta smile.gif
dj22sib
A ajuns masina si am apucat sa merg cu tempomatul cam 30 km. Este chiar simplu su comod, dar am facut consum mai mic decat cu el, fara sa scazi sub 2000 rpm, adica sa subturezi motorul. Cred ca e foarte bun cand te dor picioarele smile.gif.
Sorinux
Eu cred ca e foarte bun cand mergi pe autostrada. Eu l-am folosit numai pe A2 si A1 cand am fost la mare, iar speed limiter-il il folosesc destul de frecvent cand merg in afara, si de regula il setez la 56 km/h. E mult mai confortabil sa tin constant pedala apasata si sa stiu ca atata timp cat nu cobor pante viteza ramane sub 56 km/h decat sa ma tot uit la vitezometru, sa mai las/apas pedala de acceleratie etc.

Grija mare cu cruise control-ul (tempomat-ul) si cu pozitia piciorului drept la pedale. Eu de regula mi-l tin relaxat langa scaun (nerecomandat), dar de fiecare data cand fac o depasire sau ma apropii de alte masini il duc frumos deasupra acceleratiei, ca sa pot frana repede in caz de pericol. Dar chiar si asa mi se pare riscant pentru ca stai prea relaxat si poti fi surprins foarte usor de evenimente neprevazute (i.e. un caine).

Alta chestie pe care am observat-o la cruise control este ca pare sa poata accelera mai repede decat mine din pedala de acceleratie. De la 130 km/h daca setez cu + 140 km/h simt cum ma baga in scaun 5 sec pana ajunge la 140. Acelasi lucru facut cu pedala in blana si nu simt nimic. Probabil ca e doar o simpa senzatie datorata faptului ca nu mai simt in pedala de acceleratie vibratiile motorului.
herculane
exact chestia asta am observat-o si eu pe autostrada. eram la 140 si am accelerat de pe volan si m-a bagat in scaun, senzatie pe care n-am avut-o cand am folosit pedala... ciudat, insa probabil doar ni se pare
roty
Pai, 140-130 = 10km/h viteza castigata in 5 secunde (dupa spusele tale).
Asta inseamna (10000/3600)/5 = 0.55 m/s^2. Nu este chiar o acceleratie naucitoare smile.gif

Mai simplu zis, e cam ca si cum ai face un 0-100 in 50s. Incet si sigur smile.gif

Cu siguranta este doar o impresie pentru ca nu mai te sprijini in picioare si nu mai esti la fel de fix fata de masina...


Ptiu, ce ma plictisesc eu la servici smile.gif
c_cosmin
se dezactiveaza cumva si limitatorul de viteza in caz de urgenta? adica inafara de buton? Ii aratam unui prieten cum functioneaza si nu mai nimeream butonelul sa il opresc si deja ma claxonau vreo 2 din spate blush.gif Am citit manualul cam in graba da nu-mi aduc aminte sa fi gasit mentionat ceva despre asta ....
C a t a l i n
Am scris mai sus...

QUOTE
...în caz de urgență, prin apăsarea la maxim a accelerației, se poate trece de această limită...
Sorinux
Da, unde 'apăsarea la maxim' inseamna pana in podea si un pic dupa smile.gif Pedala are sub ea un punct dur, unde tie o sa ti se para ca se termina cursa. Ei, trebuie sa apesi mai tare, o sa auzi un fel de 'clic' si o sa simti in pedala ca ai apasat un buton.

Si acum vin eu si ma intreb retoric (precum multi altii de pe aici): oare nimeni nu mai citeste manualele alea de utilizare care vin cu masinile?
c_cosmin
QUOTE
Am citit manualul cam in graba da nu-mi aduc aminte sa fi gasit mentionat ceva despre asta ....


Tnx pt info
dack
Mie nu mi se pare ca la setarea unei viteze superioare pe tempomat masina accelereaza mai bine decat din pedala. Eu chiar sunt convins ca asa se intampla. Pedala, chiar daca este electronica, este controlata de un factor subiectiv, recte piciorul drept. Nu veti stii niciodata cat de tare trebuie sa apasati pe acceleratie pentru a ajunge fix la 150 de km/h in cel mai scurt timp. La setarea din volan comanda este absolut directa, fara nici un factor intermediar, iar computerul de bord va accelera cu maximum de randament.

Referitor la consumul in cazul folosirii tempomatului, eu cred ca poate fi in cel mai bun caz egal cu situatia in care nu il folosesti. Pentru simplul fapt ca atunci cand exista diferente de nivel (pante), in primul caz, computerul de bord va accelera de fiecare data pentru a mentine viteza setata constanta, comparativ cu situatia in care voi tineti piciorul la acelasi nivel pe acceleratie (adica asa cum procedam in mod normal), ceea ce va conduce la o scadere usoara a vitezei(la urcarea pantelor), dar si la un consum usor redus, implicit.

Si da, tempomatul este un instrument extrem de util si comod chiar si la noi(mai ales pe cele doua autostrazi), dar trebuie utilizat cu mare mare mare grija, deoarece nu ne putem permite nici un moment de neatentie, avand in vedere ca masina nu va frana sau incetini in cazul obstacolelor (cum se intampla cu pilotul automat, prezent pe masini mult mai scumpe). Nici macar o frana de motor mai acatari nu am remarcat daca setezi viteza pe computer de la 140 la 120 de km/h, de exemplu...
dj22sib
Este chiar bun pentru drumuri mai lungi. Daca se consuma cu un litru mai mult, nu cred ca-i bai, pe langa ceilalti consumati smile.gif. Oricum stie sa accelereze mai bine ca piciorul wink.gif.
C a t a l i n
Cu tempomatul activ consumul e mai mic în 90% din cazuri.
Fabu
Salutare. In ultima perioada am folosit foarte des tempomatul. Astazi am observat ca dupa ce l-am activat si am setat viteza dorita, afisajul "Cruise control" + viteza, a disparut, in locul acestuia aparand afisajul precedent al computerului de bord ( in cazul de fata consumul mediu). De obicei afisajul "Cruise control" + viteza ramanea cat timp era activat tempomatul sau pana cand apasam unul dintre butoanele computerului de bord, si revenea cand reduceam sau maream viteza. Cum e normal, la voi cum se intampla ?
Multumesc.
Sorinux
Normal este cum ai explicat in ultima parte a mesajului tau. Cel mai probabil ai apasat tu butoanele de defilare prin meniul CB, dar daca totusi nu ai facut asta eu nu vad o problema, chiar prefer sa se revina la afisajul computerului de bord atata timp cat nu schimb viteza pe cruise control sau nu se intampla alte chestii care ar declansa afisajul cruise controlului.

Daca poti reproduce comportamentul asta, eu zic ca undeva e o problema. Dar daca e numai atat, eu as considera problema asta un 'upgrade' smile.gif
C a t a l i n
Nu e nicio problemă, SE APROPIE REVIZIA, de asta face așa computerul de bord... smile.gif
Fabu
Intr-adevar, luni merg la revizie smile.gif . Ar fi trebuit sa stiu ca asa face cand se apropie revizia ? biggrin.gif
Sorinux, si eu as prefera sa revina la afisajul CB, asa cum se intampla acum biggrin.gif. Eram nedumerit daca e vreun bug de soft sau mai stiu eu ce eroare si nu stiam daca asa ar fi fost de la inceput, sau abia acum si-a "revenit" biggrin.gif
Merci Catalin pentru lamuriri smile.gif
bezz
salutare
prietena mea are un clio3 1.4 16V echipare dynamique (6 airbaguri, climatronic, oglinzi el, rabatabile el., asistent parcare).

intrebarea mea este, se poate monta tempomat pe aceasta masina "aftermarket" smile.gif adica sa cumpar maneta de la renault, s-o infig in coloana volanului tongue.gif , s-o activez eventual la concesionar si sa ma bucur de facilitatile pilotului automat? a mai facut cineva asta?

am facut exact acelasi lucru la masina mea, un citroen xsara, desi 2 dealer-i si doi mecanici de la ats mi-au zis ca este imposibil, cu ajutorul unui baiat de la reprezentanta pejo am montat si activat maneta de pilot automat (cumparata evident de la eurial, pentru ca ats nu aducea reperul respectiv).

multumesc!


ps n-am la indemana manualul clio-ului, dar din ce-am vazut prin poze pe gugal, tempomatul se comanda de la butoane incadrate in volan, nu de la maneta separata? wacko.gif cam problematic in cazul acesta.
tudor.
Asa e bezz, tempomatul are butoanele in volan + un buton in bord, in dreptul genunchiului din stanga.
G L G
Montat ieri cu ajutorul celor 2 doctori Liviu si Romeo. Detalii http://www.reno.ro/Cruise-control-pe-megan...53655-s750.html
posturile 778, 779
bogatu
Mi-am pus si eu cruise control facut in totalitate de mine. Merge foarte bine. L-am testat si in localitate si in afara localitatii, atat pe DN cat si pe A2.

Atasez si cateva poze. Nu are butoanele originale, dar nu cred ca sunt asa de importante, avand in vedere ca sunt destul de scumpe.

[attachmentid=1627919298] [attachmentid=1627919299]
Yahoo
Este posibil ca la unele modele, cum este cel din semnatura, sa nu poata fi activata aceasta optiune?
Masina este precablata, am montat toate butoanele originale, dar nu a reusit niciunul din cei cu care am luat legatura sa activeze optiunea, motivand ca pe programul CLIP la masina mea nu apare deloc aceasta optiune, ca la celelalte pe care le-au activat.
dan22y
Are cineva idee ce este butonul fals din dreapta volanului un pic mai jos, ce functie avea? Eu am gasit o mufa maro pe acolo... sa fie de la butonul de CC/SL ?
r_vlad
In locul acela s-ar fi montat butonul pentru senzorii de parcare.
Yahoo
Aici Clio III Yahoo 1.2 Tempomat, Cruise Control, Limitator viteză rezolvarea pentru mine smile.gif
djcristi
QUOTE(r_vlad @ 10 Jan 2015, 23:03)
In locul acela s-ar fi montat butonul pentru senzorii de parcare.
*



la meg2 butonul pt oprirea senzorior de parcare este pe consola de la frana de mana.
Yahoo
Am fost contactat de un utilizator "marian_ariciuc" pentru tempomat pe Logan. Imi pare rău că nu am destule postări pentru PM, dar căutările mele pe acest subiect au fost doar pentru Clio III, Phase II. Multe asemănări au fost cu Megane. Nu știu nimic de Logan.
dan22y
Am adunat cele necesare montarii CC/SL pt Clio 3 1.5dCi. Am cumparat butoanele de pe volan (o sa incerc sa decupez capacul de airbag cum au facut si altii la Megane 2), spira airbag, buton activare CC/SL si fire de 0.5mm2. Am identificat schemele si tot ce trebuie. Sunt curios daca merge fara activare din CLIP. Am vazut pe unele forumuri ca ar merge si fara activare.

Sper in weekend sa am timp. Revin cu poze si explicatii.
djcristi
tb codat pe ecu si instrumente ca sa functioneze.
dan22y
Da, asta banuiam si eu. Sa vedem cum o dam la pace cu CLIPul.
djcristi
se codeaza foarte usor, lafel si cu ddt2000.
dan22y
Din pacate nu am reusit decat codare pe instrumente. Pe 120 - injectie nu merge codat. Posibil versiune soft CLIP veche?
djcristi
din semnatura ta inteleg ca ai clio 3 1.5dci euro4 de 86cp (63kw) pt ca de 90 nu exista. Astfel ai avea ECU Delphi DCM1.2 , la acest ECU nu se codeaza optiunea de cruise, dar poate functiona prost (in suturi) daca nu are calibrarea corecta.

Iti functioneaza cruise-ul / limitatorul?
dan22y
Este Euro 4 cel de 68cp resoftat.
Da am Delphi DCM 1.2. Pe optiunile din Clip la 120 zicea Fara Cruise Control si nu se putea activa sau modifica.
Pe ceasuri imi apare icoana de la CC insa nu am tras deocamdata cablajul pana nu clarific cu activarea.
djcristi
incearca sa legi cele 2 fire la ecu , adica de test, fara sa tragi butoanele prin masina, ridici capota, le legi, si verifici pe clip daca le simte, a si mai ai de legat si switch-ul cc/limitator.

Pe Loganul meu din semnatura a mers fara nici o recodare ECU (care e lafel ca al tau), dar calibrarea nu era buna, mergea in suturi cruise-ul la 130 de exemplu, am renuntat.

argon
Ai legat firele corespunzator , montat rezistente, alimentat 12 v, si nu a mers pe Clio 3?
djcristi
ce rezistente daca are butoanele originale?
dan22y
Saptamana care vine o sa probez "pe genunchi" cum a zis si djcristi, si vedem ce obtinem. Macar nu decupez de pomana capacul de airbag smile.gif
dan22y
Din cauza de lipsa timp, nu am apucat sa montez nimic.

Ideea e daca a mai montat cineva pe varianta de 68cp diesel cu DCIM1.2 ca si UCE?
djcristi
am montat eu pe loganul din semnatura care are acelasi motor respectiv ECU si mergea in suturi cruise-ul, neavand calibrarea potrivita. Dar la Clio s-ar putea sa fie cea buna, avand in vedere ca se monteaza oficial si CC pe el.
dan22y
Ma gandesc de ce se activeaza doar pe ceasurile de bord? Acum cand pun contactul apare icoana de limitator de viteaza aprinsa si ramane asa cam 10 secunde dupa care se stinge. Nu am montat nimic nici un fir sau buton. Urmeaza... smile.gif
djcristi
pai ECU se codeaza automat cand simte butoanele de cruise, sau switch-ul de cruise/limiter.

nu uita ca s-ar putea sa ai nevoie si de contactul de la ambreiaj, nu stiu daca clio 3 vine cu el montat chiar daca este fara CC.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.