Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Apa in habitaclu / Symbol, 1.4, benzina, AC autom.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
treisapte
Salut,

stie cineva cum se poate desfunda evacuarea apei din compartimentul evaporatorului de la aerul conditionat?

M-ar ajuta foarte mult daca mi ar spune cineva unde este gaura aia nenorocita si daca stiti si cum se poate desfunda. Cei de la service vor sa-mi demonteze evaporatorul (si "jumate de masina" ca sa ajunga la el), iar mie nu prea i-mi surade ideea.

Am desfacut capacul de la filtrul de polen si pe acolo se poate vedea si evaporatorul, dar n-am izbutit sa-mi dau seama pe unde trebuie sa iasa apa din compartiment.

Evacuarea e aproae sigur infundata si din cauza asta apa o ia pe traseul aerului conditionat si ajunge sub bord, in spatele consolei centrale, de unde se duce pe podul pedalier la locul din dreapta fata.

Va multumesc.
romeo3108ro
trebuie ridicata masina pe elevator sau ai nevoie de o rampa sa te bagi sub ea si undeva oe centru chiar in dreptul filtrului de polen ai un furtun pt scurgea condensului din cutia vaporizatoare .Acel furyun are in capat o supapa car iti recomand sa o rupi.Daca introduci si o sarma pe scurgere de cateva ori iti garantez xca totul va fi in regula.Sa te convingi ca scurgerea este desfundata scoti filtrul de polen si torni apa pe acolo si ar trebui sa curga jos.Daca nu dispui de o rampa iti recomda sa faci ultima operatie
treisapte
Nu e vorba de "trompa" aia scurta de cauciuc din spatele filtrului de aer (si ceva mai jos) nu? La aia se ajunge usor pe la motor.

Asa cum descrii, ar trebui sa fie ceva mai spre aripa din dreapta.

Supapa de care vorbesti este undeva aproape de contraaripa din dreapta fata?
N-am ridicat masina pe elevator sa-mi dau seama ce si cum dar as vrea ceva mai multe detalii, ca atunci cand o ridic, sa-mi iasa din prima.

Oricum, mii de multumiri pentru rapsuns.
treisapte
Stie cineva unde e orificul de evacuare apa condens din evaporator?

Am vazut manual de reparatie si ca sa dai jos evaporatorul trebuie sa demontezi bordul ca sa ajungi la suruburile de fixare. Mai trebuie demontat mult si dinspre motor. Ce mai, e cumplit. Si toate astea pentru niste gunoaie care au infundat o evacuare proiectata neingrijit (ca sa ma exprim elegant).

Daca as sti exact unde e gaura aia as incerca sa ajung la ea cu o sarma, pe sub evaporator. Furtunul ala cu supapa in cap e curat, la fel si canalul la care e legat.

Trebuie sa fie o alta scurgere care duce pe contraaripa din dreapta.
hellcat
Se cam bat campii pe-aici...
Apa ajunge in habitaclu deoarece carcasa vaporizatorului (foarte probabil) s-a deplasat, s-a miscat din pozitia corecta, astfel orificiul de scurgere nu mai e aliniat cu acel furtun celebru care conduce condensul sub masina.
Acum, tu nu trebuie sa te bagi nici sub masina, nici sa te apuci sa desfaci bordul...
Trebuie sa ajungi la carcasa (unde de altfel se instaleaza si filtrul de polen), fiind fixata de caroserie in 3 suruburi...pentru a avea acces la aceste suruburi trebuie desfacuta o tabla, acea tabla care sta ascunsa dupa materialul "fono-absorbant" din spatele cutiei filtrului de aer.
Daca te uiti cu lumina buna pe "fundul" carcasei te vei lamuri in privinta pozitionarii corecte sau incorecte a orificiului de scurgere. Dupa reasezare poti face proba cu un pahar cu apa pe care-l torni in carcasa....
sandokhan
"treisapte" -- s-a rezolvat ?
Am si eu acum exact aceeasi problema sad.gif . La picioarele pasagerului dreapta fata am o mare balta. As dori un raspuns cu felul cum s-a rezolvat (si daca cumva metoda lui hellcat e buna) pentru ca in 6 zile plec in afara - 5000km - si daca e sa ma duc la service sa le zic EXACT excl.gif ce sa faca.
Daca e sa nu ajung sa o rezolv, afecteaza cu ceva scurgerea apei in habitaclu? Cu siguranta voi folosi mult AC-ul...
Astept un raspuns, merci!
sagetator
Din pacate am si eu aceeasi problema.... constatata in urma cu doua zile cand ne-am intors dintr-o excursie prin tara, in care am "prins" si un drum forestier (Voineasa-Petrosani) de cativa zeci de km (in care probabil s-a deplasat acel furtun, desi am menajat masina).

Pe scurt ma intereseaza cum s-a remediat problema la cei cu aceeasi problema.

P.S.: balta in cazul meu e in stanga... nu ca ar modifica cu ceva situatia acest amanunt.
BiCos
Hellcat vad ca cunosti bine problema , si eu o am deplasata , am vazut chiar si orificiile deplasate si de asemenea am constatat ca pe langa faptul ca sunt deplasate se depune nisip fin chiar acolo si rezulta apa la pasager.
Eu am program la 2-3 luni de curatat acel orificiu asa ca demontez capacul la filtru aer, scot filtru si dau la o parte fono-absorbantul asfel incat sa pot misca usor stanga-dreapta furtunul de evacuare ce se vede pe acolo iar (ATENTIE) intre timp torn o sticla de apa Carbogazoasa pe la filtru usor. In final apa va curge repede pe evacuare.
Acum eu nu am reusit sa aliniez acele orificii si sunt curios daca se poate!!!
sagetator
Azi am fost la service pt. aceasta problema. Toata operatiunea a durat 30 minute.

Mai intai au ridicat-o pe rampa. Au suflat cu aer sub presiune pe la orificiul cu pricina. Apoi au pus-o jos, au desfacut capacul filtrului de polen si au scos filtrul de polen. Filtrul era rupt si ud. Probabil din aceasta cauza a intrat - ziceau ei - ceva acolo (resturi vegetale, etc.). Au turnat un flacon cu apa de robinet, aceasta fiind evacuata automat.

I-am spus de supapa de care vorbea romeo3108ro. Au fost mirati sa vada ca stiam de asa ceva, recomandandu-mi si ei sa o indeparteze. Asa ca au ridicat-o inca o data pe rampa, insa surpriza: supapa nu era acolo. Din fabrica.

Au cobrat-o din nou dupa care am lasat-o sa mearga aprox. 15 min. cu aerul conditionat pe pozitia 3-a, sub masina adunandu-se o balta de apa. Azi am mai circulat prin oras cu treburi, nici o picatura de apa in masina. Deci totul a fost OK.

Concluzie: mare atentie la modul cum se introduce filtrul de polen in locasul lui (o introducere incorecta conduce la ruperea acestuia pe alocuri, ceea ce are ca rezultat astfel de probleme).

Recomandarea mecanicului: cat timp nu aveti filtru de polen, pe drumurile cu praf, etc., nu folositi ventilatia, decat cu recircularea aerului din habitaclu.
nick2fast
Hellcat, poti fi te rog mai explicit, se scoate cu totul carcasa vaporizatorulu in vederea alinierii orificiului de scurgere cu furtunuli? Eu cand ma uit in carcasa prin locasul filtrului de polen se vad in tavita doar serpentinele de la conductele de A/C, iar in dreapta vaporizatorul.
Totodata am constatat dupa ce am dat deoparte materialul fonoizolant ca furtunul de scurgere ar fi amplasat dupa vaporizator spre extremitatea din dreapta a carcasei, intrebarea mea este cum pot avea acces la spatiul de dupa vaporizator pentru a realiza alinierea de care vorbesti tu?

PS mentionez ca azi am urcat masina pe elevator si am incercat metodele cu aer si sarma pe furtunul de scurgere, dupa care am facut verificarea cu apa, iar aceasta se scurge tot in masina mad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.