Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme ventilator de la aerul din masina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4
christig
de prin iarna am urmatoarea problema: ventilatorul ce misca aerul in habitaclu ramasese blocat; i-a fost scoasa siguranta din panou; apoi cand am pus-o la loc nu mai mergea de nici o culoare; de catva timp a inceput sa mearga iar dar se opreste la treapta 4; initial, cand au inceput problemele facea fite cand roteam de buton sa schimb vitezele, ba se oprea ba mergea si tot asa;

aveti habar ce ar putea fi? vreun contact oxidat?
cmandrei
Pare a fi butonul de reglaj viteza ventilator, nu ?
christig
mda, asta e senzatia, cu toate ca prin iarna cand murise definitiv roteam degeaba in vreo directie ca nu misca nimic; acu pe calduri s-or fi incins contactele... biggrin.gif
mihaiyak
astazi a aparut o problema la ventilatie.Nu mai merge decat in treapta 4 chit ca e pe recirculare sau nu.Pe treptele 1,2,3 nu merge deloc.Ce poate sa fie unsure.gif sad.gif ????
McLeod
uneori se aude un sunet la ventilatorul de climatizare, ca si cand ar merge infranat,dar nu se aude ca si cand ar fi un corp strain ci parca mai degraba s-ar harjai de ceva.Ciudat e ca uneori se aude doar cand pun frana(se pare ca datorita inertiei),dar cand accelerez nu apare niciodata.A mai patit cineva?
cmandrei
Exista posibilitatea ca atunci cand pui frana sa scada turatia ventilatorului, cam asa ceva se aude ? [desi fiind 2007 cred ca nu prea ar trebui sa se intample unsure.gif ]
McLeod
nu pare ca ar scadea.am obs acum ca pe treapta 2 nu se aude....doar pe 1 sau 3.o sa ma duc cand am timp cu ea in service.
TRANCA

<span class='edit'>20 May 2008, 22:56:</span>
QUOTE(mihaiyak @ 26 Apr 2008, 14:41)
astazi a aparut o problema la ventilatie.Nu mai merge decat in treapta 4 chit ca e pe recirculare sau nu.Pe treptele 1,2,3 nu merge deloc.Ce poate sa fie  unsure.gif  sad.gif ????
*




... grupul de rezistente de reglaj trepte motoras ventilator este intrerupt sau in scurt ...
ticris68
QUOTE(mihaiyak @ 26 Apr 2008, 15:41)
astazi a aparut o problema la ventilatie.Nu mai merge decat in treapta 4 chit ca e pe recirculare sau nu.Pe treptele 1,2,3 nu merge deloc.Ce poate sa fie  unsure.gif  sad.gif ????
*



Ai rezolvat problema?
Care a fost cauza?

Aceeasi problema am avut si eu dar si-a revenit dupa cateva ore.
raig
QUOTE(mihaiyak @ 26 Apr 2008, 15:41)
astazi a aparut o problema la ventilatie.Nu mai merge decat in treapta 4 chit ca e pe recirculare sau nu.Pe treptele 1,2,3 nu merge deloc.Ce poate sa fie  unsure.gif  sad.gif ????
*



asta am patit-o si eu si am reusit a o rezolv
pentru a reduce turatia se folosesc 3 rezistente , dimensionate corespunzator pentru turatiile 1 ,2 si 3 , in cazul turatiei maxime nu se foloseste rezistenta , asta e motivul pentru care asta merge
de ce nu mergea la mine: pe rezistentele respective este un fel de termo-siguranta , care se arde daca temperatura rezistentelor atinge o anumita limita , am gasit piesa la un magazin de electronice dar mi s-a zis ca nu am cum sa o montez pentru ca se arde daca incerc cu pistolul de lipit
am zis ca pentru 1 leu tot incerc , am umezit o bucata de vata , am invelit siguranta si am prins-o cu pistolul si merge bine-mersi tongue.gif
varianta celor de la renault era sa le dau 600 de lei pe unul nou icon_mrgreen.gif , sper ca experienta mea sa foloseasca si altora spre binele buzunarului lor
McLeod
QUOTE(McLeod @ 20 May 2008, 04:47)
uneori se aude un sunet la ventilatorul de climatizare, ca si cand ar merge infranat,dar nu se aude ca si cand ar fi un corp strain ci parca mai degraba s-ar harjai de ceva.Ciudat e ca uneori se aude doar cand pun frana(se pare ca datorita inertiei),dar cand accelerez nu apare niciodata.A mai patit cineva?
*



Am fost azi in service cu ea. Se pare ca "un prieten mic" a carat cateva oase in ventilator.
iglu
Se dau urmatoarele date: Renault Clio 1,5 dci, fabricatie 2003. Ventilatorul de la climatizare functioneaza doar pe treapta a 4-a, indiferent daca selectez recirculare sau ventilare din exterior. Nu inteleg ce ar putea avea, asa ca orice sfat prinde bine. Ce ar trebui sa verific, cum se demonteaza motorasul sau blocul de comanda?
RADU__
Este foarte simplu. Pe primele trei trepte se afla cate o rezistenta in serie care scade in valoare cu numarul treptei.Astfel pe treapta 4 nu ai nicio rezistenta.
Deci pachetul de resistente (care sunt in serie) s-a intrerupt la capatul primei rezistente si a scos din functie toate treptele. Defect clasic la orice brand si orice model.
Acest fapt se intampla atunci cand motorasul da semne de oboseala si are lagarele semigripate. Pe treapta 1 turatia fiind mica, adaugat si strangerea din lagare, face sa fie insuficient curentul de aer, rezistentele nu se mai ventileaza si in final....sucombeaza.
Remediul este schimbarea blocului de rezistente si intretinere la motorasul de ventilator.

Bafta si minuni!
sagetator
Mie acelasi motoras scartaie... o fi primul semn de oboseala?
RADU__
Da, s-au gripat lagarele si merg pe uscat. Oricum ele sunt facute dintr-un sinterizat de bronz grafitat si suporta acest lucru, dar nu si cand au mizerie in spatiul de frecare. Tebuie sa-l demontezi si sa speli lagarele cu un spray de curatat (de ex pentru discuri si apoi sa le dai cu un spray cu vaselina fluida alba.
iglu
@RADU__ Multumesc mult de sfaturi.

Am localizat ventilatorul dar nu am idee unde ar putea fi rezistentele. Am desfacut si blocul de comanda si am facut-o degeaba, nu sunt acolo. Sa fie oare tot in locasul motorasului?
verde
vezi motorul de langa filtru polen. manualu asa zice desi din poze nu se intelege .
sper sa-ti fie de folos. sa ne spui ce rezolvi.

ptr manual vezi la Diverse/I.T.P. postul meu de azi, ai adresa accolo.
iglu
@verde: Multumesc mult de ghid.

Am rezolvat! Am desfacut la compartimentul motorasului, am scos subansamblul de rezistente si mi-a fost clar ca acolo a patruns apa, multa apa. Nu stiu pe unde, dar a intrat. La reprezentanta piesa costa 350 lei si nu venea decat la comanda in 3 saptamani. Cum nu aveam timp sa astept, am facut bucati subansamblul si l-am curatat de rugina. La punerea sub tensiune pe bornele rezistentelor motorasul se invartea pe cele 4 trepte, dar pe masina NU. Am insistat si tot pe acolo am gasit si un releu care era blocat. L-am aranjat, curatat si acum totul merge OK. Daca se mai blocheaza stiu ca e releul, cel putin la mine.

Oricum, 3 rezistente si un releu parca e prea mult 350 lei pentru doar atat... sad.gif
vpo
Salutari..am si eu o mica problema , am achizitionat de curand un renault clio B din 2002 si am o nelamurire ..motorasul de la aer nu merge numai cand vrea el...si a doua problema unde se pune lichidul de spalare a lunetei de la spate deoarece nu merge solutie pe luneta si nu este infundat orificiul am omis sa va spun ca clio are numai 2+1 usi si este asemanator la fata cu renault simbol. va multumesc si sper sa ma ajutati cu ceva sfaturi biggrin.gif
cmandrei
Bine ai venit,

Presupun ca vorbesti de un Clio Hatch din 2002 nu ?

Motorasul de la aer este aeroterma ?

Care e problema la geamul din spate defapt ? e spart borcanul, nu sunt conectate tuburile, nu primeste curent, nu functioneaza motorasul ?
hellcat
@vpo: Citeste topicul de la inceput, poate iti regasesti problema in rezistentele primelor 3 trepte de ventilatie.

offtopic: Lichidul pentru stropit luneta se pune in acelasi vas ca si pentru parbriz, e vas comun. Daca nu stropeste la actionarea comenzii, dar motorasul scoate un bazait semn ca functioneaza...crede-ma e infundat pe undeva.
Incepi cu demontatul eleronului de pe hayon...acolo ai in primul rand acces la diuza si partea finala a furtunasului.
vpo
va multumesc pt.informatii si ajutorul pe care mi-l dati ,o sa verific dar problema este ca in momentul cand actionez comanda pentru stropit luneta nu se aude nimik doar ca stropirea se face pe parbrizul masinii nu pe luneta..despre problema motorasului de aer nu stiu de unde sa incep mai intai, pe treapta 4 parca ,parca ar vrea sa mearga dar cu o turatie f f mica.
vpo
am rezolvat problema cu motorasul de racire ....era vorba de o simpla perie , nu facea cum trebuie contact pe colector..am curatat colectorul apoi am intors peria si merge struna ..poate ajuta si pe alti... rolleyes.gif
christig
QUOTE(cmandrei @ 13 Jul 2007, 14:45)
Pare a fi butonul de reglaj viteza ventilator, nu ?
*




nu stiu, n-am apucat sa il repar, merg asa cu el de o vreme multumit ca am 3 viteze biggrin.gif, cred ca trebuie sa demontez tot blocul ala din bord; daca il scot pot sa vad ceva la el sau sunt incastrate dracoveniile?
caustic
QUOTE(verde @ 26 Jun 2008, 16:27)
vezi motorul de langa filtru polen. manualu asa zice desi din poze nu se intelege .
sper sa-ti fie de folos. sa ne spui ce rezolvi.

ptr manual vezi la Diverse/I.T.P. postul meu de azi, ai adresa accolo.
*



Nu ai mai multe poze, vreau sa schimb caloriferul si imi trebuiesc mai multe scheme?
verde
Deocamdata sunt la servici, poate gasesc ceva prin calc de acasa. Revin mai pe seara. Acuma uite o adresa cu revizie generala clio da nu stiu ce e prin ea
http://www.forum-auto.com/les-clubs/sectio...sujet111503.htm
caustic
Mersi mult.
verde
Cred ca trebue sa demontezi carenajul consolei centrale. Pentru asta cred ca in Dialogis sunt poze mai explicite cu reperele dar eu nu am dialogisu instalat.In atasament ai ceva despre incalzir pe la pag 7 parca e o poza mai clara. Deocamdata nu am altceva. Poate exista posibilitatea de scoatere fara sa de montezi toate alea.

Stop leak-ul ala stiu ca se depune unde sunt scurgeri pe orificii f mici , cred ca daca nu ti-a curs caloriferul in masina ,inainte de stop leak, trebue sa umblii pe la alte componente.


Ultima idee; desfaci furtunele alea doua care vin la calorifer din compartimentul motor (pagina 6 in p.d.f.din atasament)si te racordezi cu alte 2 furtune. Incearca sa circuli apa prin cadere libera sau presiunea de la robinet din casa, curte, progresiv, prin calorifer si vezi daca e infundat fara sa mai trebuiasca demontat.Eventual ceva ptr curatat. In circuit ai aluminiu, cauciuc si plastic. Prudenta maxima!!!
christig
QUOTE(christig @ 13 Jul 2007, 12:53)
de prin iarna am urmatoarea problema: ventilatorul ce misca aerul in habitaclu ramasese blocat; i-a fost scoasa siguranta din panou; apoi cand am pus-o la loc nu mai mergea de nici o culoare; de catva timp a inceput sa mearga iar dar se opreste la treapta 4; initial, cand au inceput problemele facea fite cand roteam de buton sa schimb vitezele, ba se oprea ba mergea si tot asa;

aveti habar ce ar putea fi? vreun contact oxidat?
*




azi am rezolvat; am demontat panoul cu butoanele alea de reglaj si..degeaba; apoi m-am gandit ca o fi ceva cu relee da nu ma vadeam in stare sa ajung pe sub bord la ele si nici sa dau bordu jos fara howto; la final am zis sa ma mai uit pe panoul de sigurante si...spre uimirea mea am vazut 2 sigurante de ventilator de 30A; una lipsea; deci pe una is primele 3 viteze si cealalta e viteza 4 (cea mai mare). icon_mrgreen.gif
caustic
QUOTE(verde @ 19 Sep 2008, 13:33)
Cred ca trebue sa demontezi carenajul consolei centrale. Pentru asta cred ca in Dialogis sunt poze mai explicite cu reperele dar eu nu am dialogisu instalat.In atasament ai ceva despre incalzir pe la pag 7 parca e o poza mai clara. Deocamdata nu am altceva.  Poate exista posibilitatea de scoatere fara sa de montezi toate alea.

Stop leak-ul ala stiu ca se depune unde sunt scurgeri pe orificii f mici , cred ca daca nu ti-a curs caloriferul in masina ,inainte de stop leak, trebue sa umblii pe la alte componente.
Ultima idee; desfaci furtunele alea doua care vin la calorifer din compartimentul motor (pagina 6 in p.d.f.din atasament)si te racordezi cu alte 2 furtune. Incearca sa circuli apa prin cadere libera sau presiunea de la robinet din casa, curte, progresiv, prin calorifer si vezi daca e infundat fara sa mai trebuiasca demontat.Eventual ceva ptr curatat. In circuit ai aluminiu, cauciuc si plastic. Prudenta maxima!!!
*



Mersi, pare foarte complicat. Pacat ca nu gasesc uun pret rezonabil la un service.

200 de lei mi se par emult si 2 zile de asteptare.
verde
Ia citeste aici pret.

http://www.daciaclub.ro/Obiecte-straine-in...ma-t124479.html
flavius1611
salut.
am un clio bicorp 1.5 dci de 80 de cai si are climatronic pe el.
de 2 zile merge numai la ultima treapta,are vreo 8 trepte.
ce am citit eu pe aici e numai pt cei care au aer conditionat,nu climatronic.
si la mine pot fi de vina cele 3 rezistente?
sau are alt sistem?
christig
nu stiu dar daca e ca la mine verifica blocul de sigurante; la mine am o siguranta pe primele 3 viteze, si pe viteza 4 (cea mai mare) am alta siguranta.
flavius1611
pai nu stiu unde sa umblu.
ce sa desfac.
azi a fost masina in service si ma pun sa schimb blocul de comanda climatronic.
nu stiu ce pret o sa imi si ceara pe el.
va tin la curent.
daca aveti vreo fotografie sau ceva sa am idee unde sa umblu si sa schimb acea siguranta.

2 Oct 2008, 13:27:
deci l-au desfacut,nu are sigurantele respective.
are decat o placa electronica cu o gramada piese lipite pe ea.
s-a pus si testerul pe masina si nu raspunde nici la tester.
pretu lui cerut in service e undeva la 6 milioane.
pana la urma o sa il schimb ca nu pot circula fara el.

3 Oct 2008, 12:18:
am mai fost la un service.
s-a mai pus si acolo testerul.
mi-au zis ca nu ar fi clocul de comanda de la climatronic.
ventilatorul avand un reostat,care s-ar fi lbocat sau ars.
ramane sa dau jos ventilatorul.
stie careva dintre voi pe unde se afla reostatul ala,sau grupul ala de sigurante?
ca m-a disperat.
nu ii dau de cap.
christig
tu esti cu opel pe forum renault, nu prea avem cum sa te ajutam.
flavius1611
@christig daca citeai mai atent vedeai ca am si un clio bicorp.
nu ami face afirmatii gratuite,pot sa am si mobra,nu e vreo lege in romania ca daca nu am renault nu pot posta aici.
daca ai ceva sa ma ajuti bine,daca nu te rog abtine-te sau cauti sa strangi posturi?

4 Oct 2008, 20:46:
am desfacut si ventilatorul.
nu avea decat o mufa cu un cooler de aluminiu pe ea.
si nimic altceva acolo.
deci pana la urma o sa comand blocul de comanda climatronic.
christig
QUOTE(flavius1611 @ 3 Oct 2008, 21:39)
@christig daca citeai mai atent vedeai ca am si un clio bicorp.


trece-l la semnatura ca nu sta nimeni sa-ti citeasca posturile de acum un an in care spui ce masini ai; in rest imi cer scuze daca te-ai simtit ofensat; nu intentionam lucru asta; imagineaza ti ca n-ai avea clio si vezi daca am dreptate.
flavius1611
postul meu nu avea un an ,avea vreo 4 zile.
si hai sa terminam cu off topicul ca nu are rost.
pana la urma am comandat blocul de comanda la climatronic.
astept sa vad ce reusesc,poate dau banii degeaba pe el.
brawnie
QUOTE(vpo @ 25 Jul 2008, 14:13)
va multumesc pt.informatii si ajutorul pe care mi-l dati  ,o sa verific dar problema este ca in momentul cand actionez comanda pentru stropit luneta nu se aude nimik doar ca stropirea se face pe parbrizul masinii nu pe luneta..despre problema motorasului de aer nu stiu de unde sa incep mai intai, pe treapta 4 parca ,parca ar vrea sa mearga dar cu o turatie f f mica.
*



Aceeasi problema o am si eu imi stropeste pe parbriz nu pe luneta...am desfacut in spate suflat cu compresorul pe furtun..rezultat:nu e infundat..
Daca ai rezolvat ceva sa ma anunti
ms78duh
salut.mi-am cumparat si eu nun clio hatchback in 2 usi de 3 zile 1500 DCI de 65 cai.cam cu ce probleme se confrunta in general acest model .si altceva:imi merge foarte greu aerul din interior .tre sa il dau pe viteza 2 si abia atunci se simte ca vine dar destul de incet.mersi.
SYL
@ms78duh verifica filtrul de polen(si daca e cazul schimba-l), posibil sa fie plin de praf si de aceea nu mai baga aer bine in climatizare...
ms78duh
mersi am sa-l schimb.tre original neaparat filtru de polen sau pot si ceva mai ieftin(am AC).
cmandrei
Daca esti din Mures (dupa numar) mergi in "piata" la OrionRoll piese de dacia si cere filtru de polen de solenta ... sau oriunde mergi daca nu esti din Mures cere de solenta ... (acum vreo 2 zile a luat cineva cu 19 ron) [se monteaza conform instructiunilor de la Tutoriale]
bardu
Folositi A/C - ul si iarna? blink.gif Doar caldura nu ajunge, este vreo diferenta, in afara de consum? smile.gif
cmandrei
Ce vrei defapt sa intrebi ? da a/c se poate folosi si iarna pentru o dezaburire mai rapida + filtrul de polen (ca despre el cred ca este vorba) nu "filtreaza doar aerul pentru a/c" ... si cand dai caldura tot prin el trece aerul ...
bardu
Scurt si la obiect! E exact ce voiam sa stiu, scuze ca n-am fost mai exact. Merci de raspuns smile.gif.
cmandrei
Nici o problema. smile.gif
edmond_79
Salut, si eu am ceva probleme cu ventilatia. Din senin nu mai imi merge viteza a 4-a. Toate cele trei merg fara problema, iar a 4-a kaput. Am citit pe topicul asta diferite explicatii, dar la majoritatea nu merf primele trei viteze si a 4 a functioneaza, pe cand mie mi se intampla exact invers. Daca are cineva vreo explicatie, va multumesc.
christig
vezi problema mea pe threadu asta; credeam ca am scapat de ea da in iarna asta am patzit-o iar; si de data asta aveam toate sigurantele ON; a stat asa o perioada fara sa mearga; apoi a inceput iar sa mearga, din senin; nu pot sa cred decat ca e vreun releu blocat si-si da drumu la zdruncinari etc.
Eye
Azi dimineata cand dau sa plec.. era mai frig si am pornit ventilatia. E prima data cand se aud zgomote ca si cand ar atinge elicea de la ventilator de ceva inauntru. L-am oprit imediat, dupa ce s-a mai incalzit masina l-am pornit iar si n-a mai facut zgomotul. Las masina o perioada de cateva ore.. plec, pornesc ventilatia.. iar se aude.. Masina inca e in garantie.. nici doi ani n-are si deja a inceput.. Ce poate sa aiba ? Parca vad ca o duc in service si acolo tace ca melcu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.