Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tuning meganeII 82cp =>105cp =>126 cp ? (1.5 dci)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2
gop5000
Observ ca s-a raspuns cam la toate intrebarile legate de motorul renault 1.5 dci de genul cat cai obtin prin chiptuning, cuplu etc. Eu personal am resoft-at un 1.5 dci 82 cp ,sunt foarte multumit, am obtinut acel zambet de care vorbea careva...., dar daca vreau si mai mult ? ce e de facut?
De ex vreau sa imi modific motorul din varianta 82 cp in 100 cp stock, dupa care facut chip! Cine e mai in masura sa raspunda m-ar interesa cele mai ieftine variante de a monta (modifica) o turbina, eventual una variabila cum am inteles ca e pe modelul de 100 cp. Si in al doilea rand ce schimbari sunt pe motorul de 105 cp euro 4 fata de 100 cp euro 3 de au crescut cuplul cu 50nm. Cel putin pentru mine 140 cp si 305 nm (cu chipul facut) pentru un motor de 1.5 cm2 mi se pare de domeniul fantasticului, si probabil nu voi ajunge acolo. Astept pareri!
ramm
De ce nu ti-ai luat direct motorul 1.5 de 105CP? Cred ca daca te apuci acum sa modifici motorul te costa mai mult decat era diferenta initiala..
gop5000
cand mi-am cumparat masina nici nu era motorul de 105 cp euro 4, insa era totisi cel de 100 cp euro 3 nu l-am luat nici pe acesta smile.gif , dar haideti sa rezolvam cu aceste date ale probleme destul de multi au motorul 1.5 dci 82cp
AlexC
...au multi 1,5 82CP dar nu vor sa scoata din el 125CP ca tine...

Mult succes, cred ca sub 1500 EUR nu ai cum sa iesi...
dobro_c
cele mai simple variante sunt eternele:
1. evacuare cap-coada schimbata cu una din inox cu diametrul marit fara toba intermediara si eventual un catalizator sport sau chiar fara catalizator
2. adimisie de aer sport; filtre conice K&N
3. Dyno Tuning; un fel de chip numai ca il face pe dyno si seteaza ECU in fuctie de modificarile aduse

cam astea ar fi modificarile si sub 1500 nu prea ai cum sa iesi... bafta
Doc
Dobro_c: esti pe langa subiect rau de tot...masina din topic este un diesel de 1.5 dci 82cp nu un motor aspirat de 3.0 V8 ca sa faci astfel de modificari.

La diesel nu este recomandat filtru sport, iar din evacuare mai mult de 2-3 cp (max) nu poti scoate.
ramm
Eu parca am citit mai demult pe site'ul unei firme de tuning ca este o mare tampenie sa se creada ca din filtru sport/ evacuare mai castigi niste cai - faza e ca motorul 'respira' mai bine. Atat.
CP castigi din turbo, NOS, flash/ chip tuning si inca o chestie, compresor ceva genu' ala.
Evacuarea la motoarele cu turbo stiam ca trebuie facuta de cineva/ firma care stie cu ce se joaca ptr ca e vorba de niste presiuni/ rezistente calculate ptr functionarea buna a turbinei.
(zic si eu din ce am auzit, deci nu dati cu pietre)
C a t a l i n
QUOTE(dobro_c @ 13 Jul 2007, 02:02)
cele mai simple variante sunt eternele:
1. evacuare cap-coada schimbata cu una din inox cu diametrul marit fara toba intermediara si eventual un catalizator sport sau chiar fara catalizator
2. adimisie de aer sport; filtre conice K&N
*



Prietene, aberezi... Fără catalizator nu trage mai bine, și nici diametrul mărit al evacuării nu te ajută, de calculele de detentă ai auzit?
Filtrele "sport, conice" sunt defapt comice, nu numai că nu ajută cu nimic un turbo diesel, ba mai pot și dăuna...

gop5000, cu cât mărești parametrii precum cuplul și puterea motorului, micșorezi marjele de toleranță ce au fost luate în calculul rezistenței pieselor din motor, cutie, ambreiaj, planetare...

Crezi că merită riscul?
Codrin
QUOTE(gop5000 @ 11 Jul 2007, 23:54)
dar daca vreau si mai mult ? ce e de facut?
*


Resoftezi race, ~110 cai. rolleyes.gif
dobro_c
eu am benzina si modificarile astea ar fi binevenite la motorul meu... dupa parerea mea si la diesel ar trebui sa fie la fel, dar se pare ca nu este asa, mai greseste omu, ce sa facem

sariti voi cu idei ca eu ma retrag
M i h a i
Codrin >>vad in semnatura ca ai 110...dyno ce zice?
claus
nu cred ca zice wink.gif
Codrin
Dyno nu va zice nimic, pentru ca cere alti bani. Piciorul pe de alta parte zice ca e mai bine decat la versiunea de 102. wink.gif
catah
"mai bine" ala poate fi doar o curba de cuplu mai "frumoasa", nicidecum 110 cp.
Codrin
Bineinteles, in aceeasi masura in care si cei 105 ai tai sunt tot de la o curba mai frumoasa.
pit-bull
si motorul de 1.5 E4 105 cp se poate resofta? sau e destul pentru un motor de 1.5?
Doc
Se poate resofta si motorul de 105CP, cresterea este undeva intre 20-25cp.
catah
@codrin: Tu ai resoftat race de zici ca ai 110 cai?
Codrin
Da.
ionutmarius
ce cuplu ai in versiunea race?scoate fum?cat costa
Codrin
N-am observat sa scoata fum. Eu simt ca trage mai bine, pentru date tehnice (mai) exacte si preturi, vezi la Doc.
pit-bull
Si-a resoftat cineva de pe forum motorul de 105? pareri /impresii?
Bogdan-Adrian
Si pe mine m-ar interesa daca a facut cineva resoft-are pe motorul de 105 CP.
Ce ma ingrijoreaza este faptul ca pe unul din site-uri de tuning dupa resoft-are apare o crestere de 35 CP adica 105>140 CP iar DOC spunea ca aceasta crestere este de doar 20-25 CP adica 105>125-130 CP.
Sa inteleg ca tuning-ul de 105>140 CP este unul "race"?
Christu
Cred ca n-ai ce face - mai ai si masina in garantie!!!
Bogdan-Adrian
Eeee, acumulez si eu informatii momentan smile.gif
pit-bull
QUOTE(pit-bull @ 8 Sep 2007, 23:05)
Si-a resoftat cineva de pe forum motorul de 105? pareri /impresii?
*



Inca nimeni??? cred ca cat de curand fac eu:)
Doc
Ba sunt deja mai multi cu 1.5dCi 105cp resoftat insa cred ca prefera sa stea in umbra. Nu cred ca au facut o astfel de modificare ca apoi sa se laude cu masina aici.
M i h a i
Pai nu asta era ideea '''sa te lauzi'' ..Probabil ca se asteapta impresii..pareri...nu cred ca este o lauda sa spui care sunt diferentele dupa ce ai facut cip la o anumita motorizare..daca esti multumit...daca este ceea ce asteptai..etc..Sincer eu nu îi inteleg pe cei care ''stau in umbra''..Aș fi curios sa citesc parerile tuturor care au facut cip la motorizarea asta si binenteles la 1.9 120 cai..
Doc
MHY ai si tu dreptate, insa multi membri de pe forum doar citesc si nu posteaza sau daca o fac - foarte rar. De asemenea, majoritatea au masinile noi, in garantie si prefera sa afle cat mai putina lume daca au sa nu modificata masina.

Oricum, impresiile dupa chiptuning sunt aceleasi ca le orice motorizare 1.5dCI. Ultimul 1.5dCI 105CP l-am facut chiar inainte de Craciun, clientul fiind membru pe acest forum insa nu am vazut niciun review postat.
servocar
Am mers eu cu un megane resoftat sau cum ii spune-ti voi. Trage mai bine si scoate putin cam mult fum, aproape ca batranul trabant. Si la consum se simte o mica diferenta, ajunge pe undeva la 16%, urban desigur!
gotty
16%??????????

totusi,nu i avion....
semit
confunda consumul instant cu cel mediu.. c'est la vie
St
Chiar daca scumba numai in 4000 e greu sa scoti 16% urban.
Razvy
Aveti grija cu resoftarile astea, sunt extrem de periculoase si mai mereu creeaza probleme. In primul rand ganditi-va ca ansamblul punte fatza/ motor, cutie de viteze nu a fost gandit sa raspunda unui cuplu mai mare care se obtine dupa resoftare, ambreaj-ul se duce mai repede, NOXE MAI MARI. Intradevar se va simti o crestere de putere si eventual masina va trage si la turatii superioare foarte bine. Vorbesc din experientza pe care am avut-o cu un Renault Clio de 82 cp dci resoftat la 100cp. Acum am un Megane sedan si nici batut nu mai fac acest gen de modificare.
Bafta!
Sharpe
@Razvy, nu stiu prin ce experiente traumatizante ai trecut tu cu resoftarea (probabil ca ai facut aceasta operatiune la un domn respectabil care are cont si pe acest forum), dar te contrazic in privinta noxelor cu date tehnice obtinute la statia de ITP.
Scopul noului soft este sa iti dea un plus de putere de la turatii cat mai joase in acelasi timp cu optimizarea consumului de carburant. Motorul trebuie sa traga LINIAR la orice turatie, fara sa iti franga gatul de la un anumit prag.
Oricum iti multumesc pt sfat, am ales deja aceasta cale acum 20k de km, pe care i-am facut cu un zambet discret in coltul gurii!
rrogojanu
Doc,

am un 1.5dCI de 105.. si ma interesa daca se merita box-tuning-ul de la Kuberl Tuning GmbH. http://www.kueberl.com
ei imi promit vreo 40nm in plus la cuplu si vreo 19-20 cai
(78/106 -> 92/125 240nm -> 280nm cu V-CR)

masina merge fain in oras, dar e mai lenesa in treapta a 6-a, evident.. m-ar interesa sa urce mai repede de la 130 in sus

mai mult, 240nm sunt intre 2000 si 3000rpm. m-ar interesa largirea zonei de cuplu bun.. ca dupa 3400 scade rau de tot..

sper ca nu repet intrebarile pe aici, multumesc
Doc
@rrogojanu: deja am discutat telefonic despre masina ta, insa am sa raspund si aici pentru ceilalti.

Cred ca am mai spus care este parerea mea despre tuning box-uri sau cum se numesc. De altfel le-am verificat pe dyno si rezultatul nu este cel care il stie toata lumea. In general cu powerbox (tuningbox) nu poti ai castiguri mari de putere si cuplu, insa cel mai important este ca acestea nu se afla intr-o progresie pe toata plaja de turatie. La 1.5dci acestea se conecteaza la rampa comuna de injectie si injecteaza o cantitate mai mare de motorina. Neavand nici un control legat de pedala de acceleratie, puterea oferita de powerbox nu este este uniforma si se limiteaza la o anumita plaja de turatie. De exemplu la un motor de 1.5dci cu 65CP cu powerbox se castiga in jur de 10CP (15CP cu indulgenta) si 25-30Nm pe o plaja foarte mica intre 2100-2300RPM. Pur si simplu graficul dyno pentru cuplu va arata o crestere brusca de cuplu in aceasta plaja de turatie dupa care revine la normal.

Plaja de cuplu max la modelul 1.5dCI este cuprinsa intre 2100-2200RPM (pe graficul dyno). Nu ai cum sa treci cu valoarea max a cuplului peste 2500-2600RPM. Dupa 3600-3800RPM la acest model incepe sa cada puterea, dezavantajul unui motor de cilindree si turbina mica.
rnjitzu
se poate scoate ceva din 1,6 16v 82kw 110cp prin chip tunning?
Doc
Da, prin chiptuning la aceasta motorizare poti obtine o crestere cuprinsa 8-10% din valorile initiale.
Dior
QUOTE(Doc @ 28 Apr 2009, 19:03)
@rrogojanu: deja am discutat telefonic despre masina ta, insa am sa raspund si aici pentru ceilalti.

Cred ca am mai spus care este parerea mea despre tuning box-uri sau cum se numesc. De altfel le-am  verificat pe dyno si rezultatul nu este cel care il stie toata lumea. In general cu powerbox (tuningbox) nu poti ai castiguri mari de putere si cuplu, insa cel mai important este ca acestea nu se afla intr-o progresie pe toata plaja de turatie. La 1.5dci acestea se conecteaza la rampa comuna de injectie si injecteaza o cantitate mai mare de motorina. Neavand nici un control legat de pedala de acceleratie,  puterea oferita de powerbox nu este este uniforma si se limiteaza la o anumita plaja de turatie. De exemplu la un motor de 1.5dci cu 65CP cu powerbox se castiga in jur de 10CP (15CP cu indulgenta) si 25-30Nm pe o plaja foarte mica intre 2100-2300RPM. Pur si simplu graficul dyno pentru cuplu va arata o crestere brusca de cuplu in aceasta plaja de turatie dupa care revine la normal.

Plaja de cuplu max la modelul 1.5dCI este cuprinsa intre 2100-2200RPM (pe graficul dyno). Nu ai cum sa treci cu valoarea max a cuplului peste 2500-2600RPM. Dupa 3600-3800RPM la acest model incepe sa cada puterea, dezavantajul unui motor de cilindree si turbina mica.
*



Aberezi. Un powerbox normal o sa ofere ACEEASI crestere care o poti oferii tu cu resoftarea. Diferenta o face usurinta de instalare, independentza si posibilitatea de a selecta intre consum sau putere.
Powerbox a evoluat mult si au aparut modele care merg controlate din masina sau care ofera pana la 70cp si 120nm in plus fata de stock la motoarele mai noi. Cand mai prinzi o cutie pe mana testeaza cum trebuie si ai grija sa fie o cutie adevarata nu o chinazerie facuta pe vapor.
Pentru motorul 1.5 si 65cp un powerbox de ultima generatie poate sa ii ofere 90-95cp si 210-220nm.

rrogojanu pentru motorul tau un powerbox normal iti ofera in jur de 126cp si 277nm pe cand unu mai bun poate sa-ti ofere pana la 143cp/302nm.
arazvan2002
Diferentele de putere se vad pe dyno asa ca ar fi bune niste grafice pentru aceste powerbox-uri plus ceva obiectiv despre consum si noxe. Fiecare isi da cu parerea. dar nu are nimeni pe masina sa ne lamureasca, astfel sa putem face si o comparatie intre o masina cu powerbox si acelasi tip de masina cu cip.
Dior

Arazvan2002 uite aici un test dyno facut pe masina mea cu si fara powerbox.

http://img525.imageshack.us/img525/9367/analizamotorwp0.jpg

De noxe nu stiu sa-ti zic nimik. Dar se simte un miros mai ciudat cand am cutia.
Consumul normal e de 5.5-6.5% mediu. Cand aveam cutia setata pentru consum primeam + 4cp, +20nm(primiti la 2000 nu la 2500) si consumul era intr 4.5-5.5%.
Acum cand am cutia setata pentru putere(cum se vede in poza) consumul mediu sta intre 6-7%.
Tin sa precizez ca merg cam 60-80% pe autostrada. Daca mai vrei detalii poti sa ma intrebi
Doc
QUOTE(Dior @ 25 Jul 2009, 01:45)
Aberezi. Un powerbox normal o sa ofere ACEEASI crestere care o poti oferii tu cu resoftarea. Diferenta o face usurinta de instalare, independentza si posibilitatea de a selecta intre consum sau putere.
  Powerbox a evoluat mult si au aparut modele care merg controlate din masina sau care ofera pana la 70cp si 120nm in plus fata de stock la motoarele mai noi. Cand mai prinzi o cutie pe mana testeaza cum trebuie si ai grija sa fie o cutie adevarata nu o chinazerie facuta pe vapor.
  Pentru motorul 1.5 si 65cp un powerbox de ultima generatie poate sa ii ofere 90-95cp si 210-220nm.

  rrogojanu pentru motorul tau un powerbox normal iti ofera in jur de 126cp si 277nm pe cand unu mai bun poate sa-ti ofere pana la 143cp/302nm.
*




Nu aberez deloc, am testat la pe dyno masini cu powerbox si rezultatul e cel descris mai sus. Problema unui powerbox este ca nu poate trece de limitatoarele din soft. Degeaba te chinui sa ii dai motorina (apropo pe motor aspirat e placebo, nu au efect) ca exista limitatoare de presiune.
Dior

Cum am zis si mai sus. Consider ca masinile testate de tine nu aveau un powerbox de calitate sau nu erau setate pe putere. Eu cand mi-am cumparat powerboxul am mers un an si ceva cu 4cp si 40 nm crezand ca am 30cp si 60nm. Dupa un an si ceva m-am gandit sa intreb de unde am luat cutia daca e posibil sa reglezi si atunci am dezlantuit adevarata putere.
La o laguna 3 2.0dci 180cp un powerbox de ultima generatie ofera +56cp si +84nm. Eu zic ca e destul de mult.
alexjackal
am si eu o cateva intrebari pt cei ce fac astfel de modificari:

pt masina din semnatura

1. cand spui +22 cp +40 nm spui in mod egal pe toata curba de putere si moment sau astea sunt doar varfurile si daca sunt doar varfurile unde anume se situeaza sau cum alegi unde sa le situezi, sau aleg eu?

2. ce imi faci la masina imi rescrii harta de injectie sau tot controlul electornic al motorului?

3. imi garantezi in vreun fel ca nu "raman fara segmengti"?

4. sporul de putere poti sa il obtii doar prin cresterea cantitati de aer sau de motorina sau reconfigurarea functionarii valvei EGR. care dina stea le folosesti?

5. se mareste presiunea de injectie sau doar durata injectiei pt obtinerea unei cantitati mai mare de motorina.

6. reglarea paramatrilor se face pe dyno? sau sti tu exact ce si unde pui valori standard pt fiecare tip de motorizare?

7. daca vol total de motorina si aer la finele cursei de compresie este mai crescut pt a oferi sporul de putere cu cat creste presiunea sf cursei si de unde stit ca nu este daunatoare ansamblului bilea-AC sau palierelor AC... solicitarile crescute in acestea pot cere si masuri de lubrifiere sporite. se recomanda schimbarea tipului de ulei folosit sau intervalele de schimbare mai scurte decat pt stock

8.o presiune mai mare de aer poate duce si la o turatie crescuta -sarcina suplimentara asupra palelor a turbinei in full load pt ca aceasta nu are cum sa compenseze prin schimbarea geometriei....

9.o crstere in eficienta si performanta in anumite game de turatie poate duce la afectarea altora? adika sa mearga mult mai bine intre 2100-3700 si mult mai prost intre 1000-2100?
in afara de aceste intrebari care mi-au trecut prin cap acum la ora asta tarzie se mai poate adauga orice credeti ca e pertinent pt partea de inginerie care sta in spatele modificarilor acestea si cum influenteaza ele masina.....nu cer detalii cum faceti sau cu ce. Astea sunt secretele voastre.

nu intreb din tampenie .... dar am terminat o fac de profil (inginerie mecanica) si stiu ca teoretic e posibil si nu de putine ori un prod isi limiteaza produsul din considerente de markenting sau de fiabilitate

sincer ma intereseaza de mult un astfel de upgrade dar mie frica sa nu o distrug pe termen lung....

mie firca cel mai mult de fum. adika :
in gandirea mea se pune problema astfel: mai mult fum inseamna motorina nearsa; motorina nearsa inseamna particule de hidrocarburi care lovesc cu viteze imense palele partii de turbina a unei Turbo-suflante...; aceste fenomen duce la mici ciupituri din materialul palelor; pana la urma e posibil sa ramai cu un cotor de paletaj ciuntit; plus ca gazele de evacuare cu multa morotina nearsa nenorocesc catalizatorul, valva EGR si eventual reintra in amestec prin EGR si inrautatesc arderea pt urmatorul ciclu producand astfel depuneri pe peretii cilintrului, bujiile incandescente si orificiile injectoarelor.

imi cer scuze daca unele din lucrurile spuse mai sus par aberatii dar sunt bazate pe principii teoretice de functionare a motoarelor pt ca pe altceva nu am pe ce sa ma bazez; nu vreau sa condamn doar cer parereile mai avizate ale celor cu mai multa experienta.

as vrea deasemenea si o oferta concreta de pret pe PM si poate mai discutam la tel daca ma conving sa fac pasul asta.

a si inca ceva daca nu imi comvine revenirea la setarile de fabrica este free presupun?
andreistn01

Am si eu un 1.6 16v cat asi putea scoate din el cu chp tunning ?
Dudyyxx
deci sa va spun..eu am un megane 1.5 dci 82 CP.l-am resoftat si mi-a dat 22 CP in plus..deci un total de 104 CP..dar se simte chiar foarte mult..atat ca intradevar scoate cam mult fum..dar ai cuplu mare..in rest nu am luat mai mult de 190 km/h.
M i h a i
pe vitezometru....pe gps ai 165...pe drum drept..nu vale...ai exact viteza din talon..maxima constructiva..
spy_oh_joy1389
zici asta datorita cutiei de viteze, nu? sau este datorita limitarii din calculator? ce anume da viteza maxima?
papa_mulo
Nu din cauza limitarii. Pur si simplu puterea motorului e mica si nu reuseste in ultima treapta(care are raport mic) sa impinga masina pana la turatia unde ti se taie alimentarea. De ce nu reuseste? Pentru ca la viteze mari masina intampina rezistenta mare la vant, puterea e mica, raportul treptei si el mic. Exista multe masini care isi ating viteza maxima si in penultima treapta care are raport mai mare.
Spre exemplu: in vit 4 reusesti sa atingi viteza maxima de 170 la 4500 ture/min, in viteza 5 reusesti sa atingi aceeasi viteza de 170 insa la 4000 ture si constati ca nu mai are putere sa urce in ture. E un exemplu pe o masina ipotetica...Pe un dyno daca o urci se duce in a 5-a pana la limitarea de turatie(sa zicem 4600) si pe bord arata 190-200 insa acolo nu vine vant din fata wink.gif
Mai mult decat atat: Prin anii 90 cand existau dieseluri de 65-75 cai pe masini de marime si greutate gen Vectra, am intalnit multi care se plangeau ca masina nu merge mai mult de 150...pentru ca ei veneau cu a 5-a de jos si la un moment dat masina se poticnea si nu mai urca. Daca veneai cu a 4-a si urcai pana la rosu si apoi ii dadeai a 5-a reuseai 160-165.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.