Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio 1.5 DCI - scurt circuit la injectorul II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
lucianvl
Am cumparat in urma cu o luna un Renault Clio 1.5dci din 2003. Zilele trecute am observat ca masina vibreeaza destul de puternic la pornire si in mers la peste 2500 rpm se aprinde martorul 2 (defectiune electronica si preincalzire bujii). Am fost la service si la tester mi-au aparut doua erori: defectiune la luminile de pozitie (care se aprind totusi fara nici o problema) si la scurt circuit la injectorul II, codul erorii - 1060. Mi s-a spus ca trebuie sa schimb injectorul intrucat s-a defectat din cauza motorinei proaste. Acum eu nu prea inteleg de ce totusi eroarea de la injector este de scurt circuit... Ar putea fi alta problema? Martorul din bord se refera intradevar la injectoare sau la bujii??? Poate ma lumineaza si pe mine cineva... ms

Mentionez ca sunt din Constanta iar service-ul la care am fost nu este reprezentanta Renault.
duta
si eu am cam aceeasi problema tot cu un scurt circuit pe sist de preincalzire bujii,totusi mai bine mergi la o reprezentanta sa mai faci un test,costa vreo 800mii
romeo3108ro
lucian: deci este mai mult ca sigur vorba despre cablaj injectorului si nu de injector propriu-zis
lucianvl
Asta inseamna ca nu trebuie schimbat injectorul? Nu stiu ce sa fac!!! sad.gif
lucianvl
Imi poate spune si mie cineva unde pot merge in Constanta (jud. Constanta) sa imi refaca/repare cablaj injectorului. Am sunat la cateva service-uri si nu vrea parca nu ar vrea nimeni sa ma ajute.
cucumber
schimba-i injectoarele. martorul acela nu este numai pt bujii ci si pt defectiuni electrice si injectoarele sunt electronice. daca te hotarasti sa schimbi injectorul respectiv si iti merge considera-te un caz fericit marea majoritate nu merg din cauza diferentei de presiune in rampa. cauta-l pe omul de la care ai cumparat-o si zii sa i-ti mai dea 1000 de euro inapoi pt injectoare biggrin.gif
diesel_power
QUOTE(lucianvl @ 19 Jul 2007, 23:16)
Imi poate spune si mie cineva unde pot merge in Constanta (jud. Constanta) sa imi refaca/repare cablaj injectorului. Am sunat la cateva service-uri si nu vrea parca nu ar vrea nimeni sa ma ajute.
*



Scurt circuit la injector nu inseamna scurt circuit din punct de vedere electric. Inseamna ca toata motorina care intra in injector iese pe retur si nu este injectata in cilindru. Deci daca intr-adevar asta e buba cam trebuie schimbat injectorul.
ATRIFA81
nu stiu ce sa zic de treaba cu schimbatul injectoarelor.eu am aceeasi problema cu 1.5 dci.Din 4 testere 2 mi-au zis ca e problema cu inj 1 iar doua au zis ca nu stiu ce are.Si sunt firme ca renaul oradea,bosch car service etc.Specializate pe aceste masini.Si azi am fost la un mecanic care are licenta cumparata din franta nu cum primesc reprezentantele de aici si mi-a zis ca e problema de soft.Injectoarele functioneaza dar nu le vede computerul.Saptamana viitoare imi rescrie softul si ma costa cam 150-200 euro si nu 10.000.000 ron cat ar fi costat injectorul.(care merge de fapt).Mai gandeste-te si cauta-ti un specialist.Lasa cacanarii de la reprezentante.Sunt prosti si nu stiu nimik.O stiu din experienta.La renault desteptul mi-a lasat 8 fisiere deschise in memoria calculatorului.
adumeu
si eu am o problema asemanatoare.dar astazi se pare ca sa rezolvat partial.am fost la un alt service cu un soft mai performant si a reiesit eroare la injectorul 1 si anume combustie prea puternica.omul ca sa fie sigur ca injectorul e buba a schimbat injectorul 1 cu injectorul 2 si mia rescris softul.deocamdata astept sa vad daca se mai aprinde sau nu.in caz ca se aprinde mia zis ca daca va da eroare pe injectorul 2 la test inseamna ca injectorul e de vina, in caz ca da eroare tot la injectorul 1 inseamna ca este altceva.mia recomnadat un drum scurt de vreo 5 km cu mers la in a 3-a sau a 4-a la minim 4000 de rotatii.zis si facut.si deocamdata nu sa mai aprins.mia spus ca e posibil chiar sa nu se mai aprinda sa fi fost un simplu contact imperfect.deocamdata astept pt ca mia zis ca nare rost sa dau banii pe injector nou in caz ca asta vechi e inca bun.
sagetator
@ATRIFA81

Te rog spune-ne in Oradea la ce firma ai fost, cu ce persona ai vorbit/ti-a facut testarile (specialistul). E bine de stiut pt. viitor (Doamne fereste!).
Si ca sa nu se mai zica faptul ca alimentezi de la noname-uri, tine-ti toate bonurile de casa de la pompa de unde alimentezi (daca o faci la o firma care se respecta: MOL, OMW, etc.)

LE: confirm ca in Oradea la reprezentanta, aia habar nu au ce sa faca cu laptopul ala.
mikipet
si acum parerea mea: am studiat un timp problema injectoarelor picate la renouri si am ajuns la urmatoarea concluzie:1. cauze naturale(defecte de fabricatie )ale injectiei/injectoare sunt foarte rare si apar de obicei in primii 10-20k. 2. problema pilitura sau span la instalatia de alimentare a fost prezenta si a avut cauze naturale dar a fost remediata si nu se mai manifesta la masinile nou achizitionate incepamd din anii 2002-2003(nu se stie cu exactitate). 3.ceea ce apare in modul cel mai frecvent, dupa parerea mea peste 90% din problemele de injectie/injectoare sunt defectiunile cauzate de lichidul care curge prin aceste sisteme/orificii.definitie:prin motorina botezata se intelege:a)motorina careia in mod voit, cu buna stiinta i s-a adaugat ceva(cel mai frecvent apa,odata cu aceasta si particule),si aici-vezi practicile din zona noastra de a face un leu substituind cateva galeti de moto cu apa-se mai numeste si "sfintirea de la peco" , si b)este vorba de o practica foarte gresita si totodata daunatoare a unor oameni de a depozita moto in diferite recipiente si aici pica si proprietarii nevinovati care cumpara acest produs mai eftin de la acestia.eu personal(de curiozitate am asistat respectiv efectuat golirea unor filtre de motorina cu produs trecut si prin alta recipiente ulterior pompei de la statia peco,comparativ cu filtre care contineau motorina direct din pistol: diferenta=enorma,nu va puteti da seama cata mizerie se poare aduna in doar 10k km,deoarece se aduna din toti cei 500l. Si acum ca sa revin putin on-topic:acesta este riscul achizitionarii unui motor/masini diesel de ultima generatie sec hand:nu se stie ce ''economii'' a mai facut fostul proprietar...
Laurentziu83
Cu problema piliturii s-a confruntat si Alx la Modus, achizitionat in 2005.
ATRIFA81
PTR. "sagetator"

Nu vreau sa dau nume dar firma e situata pe calea borsului(auto bara).Nu stiu cum se poate ca o reprezentanta renault sa aiba asa oameni incompetenti.Tin sa spun ca mi-a schimbat chiar firele de la injectorul 1 si tot asa face.au un laptop cu naiba stie ce soft de nu au descoperit problema.mecanicul de care spuneam ca mi-a gasit problema la soft zice ca masina merge pe programul de avarie.datorita faptului ca s-a umblat in softul masinii nu mai vede injectoarele.Nu mai vede codurile lor si ele functioneaza haotic.(treaba pe care un mecanic de la renault ar fi trebuit sa o depisteze de prima data)Problema a aparut cand am fost la mare si am prins inundatii,ploi groaznice.Mi s-a defectat un releu pe care mi l-au schimbat la reprezentanta.De atunci am probleme in continuu cu masina.Sper sa o rezolv odata ca deja m-am saturat de plimbari pe la testere si service-uri.
sagetator
Eu ma refeream la specialistul pe bune. Cel care ti-a depistat problema reala, cel la care vei face update-ul de soft. Cel care-ti va repara masina.

Te rog impartaseste-ne si noua numele firmei respective, locatia si numele persoanei care-ti va remedia problema. Merci.
ATRIFA81
CZIPCZER SERVICE SRL,ORADEA,ALEXANDRU SAHIA 12,Ing. Tipter Tiberiu,tel 0744-603-529.Cineva m-a dus si pe mine la el .Ii facuse si lui un update la soft deoarece avea probleme cu ceva senzori.Are softuri ptr majoritatea masinilor(renault,opel,skoda,vw,toyota,ford,.....)Acuma sa vad numai daca chiar softul e problema.Pana nu o vad masina reparata nu bag mana in foc ptr nimeni.Dar e primul care are idee ce are masina.Mi-a si aratat pe laptop unde trebuiau sa fie codurile injectoarelor si aceste campuri erau goale.Tot ceea ce mia spus are logica.Nu poate calculatorul masinii sa regleze functionarea injectoarelor daca nu le vede.si mi-a mai spus o chestie.Daca iei bateria de pe masina trebuie sa mergi sa-ti intrioduca codul de la injectoare deoarece se pierd din memorie.
ionutmar
asta cu bateria e greu de crezut, totusi daca e asa e cam nasol. Poate o fi vorba o perioada mai lunaga fara baterie.
cucumber
Bai fratilaor va ia banii degeaba sanchii va pune laptopul pe masina si nu apare codul injectoarelor asta o pot face si eu ,iar treaba cu stersul codurilor abureala biggrin.gif s-a ales praful de 500-800 de mii.Chiar asa copii sunteti?Mergeti si luati-va banii inapoi ca sunt munciti nu ca fraierii aia care rad de voi ca vau luat banii pentru o poveste de doi lei.Imi cer scuze daca am jignit pe cineva dat asta este adevarul nu va fie rusine sau frica sa va luati cu iei in gura pentru banii vostrii.Sau bai frate platesc pt fapte nu pentru efectul placebo.Iar problema la soft a fost la clio 65 cai 2002 si megane 2004 dar puteti cere la reprezentanta update care este gratuit si se manifesta prin aprinderea becurilor stop-ulei-bujii la apasarea pedalei de acceleratie la blana(masina merge bine merci dupa ce se ridica piciorul dupa acceleratie asta se numeste bug)
belanucristian
Salut oameni buni,

am si eu nevoie de sfatul vostru in legatura cu o problema foarte ciudata. Este de vorba de un renault Clio 2 1.5 DCI 80cp 2004. Acum cateva luni , dupa pornire, am observat ca a ramas aprins in bord martor-ul "Preheating/electronic fault or water in the diesel" (nu stiu cum se numeste in romana) iar motorul a devenit putin mai zgomotos (ca si cand ar fi mers in 3). Am mers la un mecanic care mi-a pus tester-ul (Clip) si mi-a zis ca este de la bujii . Mi-a inlocuit toate 4 bujiile si a sters eroarea. Timp de aprox 2 sapt nu s-a mai aprins bec-ul iar masina a mers impecabil . Dupa aceasta perioada, iar a ramas bec-ul aprins dupa pornire. M-am dus din nou la acelasi mecanic care a pus iar tester-ul si a gasit eroarea "circuit breaker cylinder 3" si a zis ca e o problema electrica. A ridicat capota, a scos mufa de la injector-ul 3 , a umblat putin la ea (cred ca a curatat-o putin), a pus mufa inapoi si a resetat eroarea. Am mers iar fara probleme vreo 1-2 saptamani dupa care iar a ramas bec-ul aprins dupa pornire. Am revenit la mecanic, a pus din nou tester-ul si i-a dat eroarea " circuit injector cilindru 4" si mi-a spus ca nu mai este o problema electrica ci ca este ceva la injector.

Acum problema este urmatoarea: cand bec-ul este stins, masina merge impecabil (trage bine, nu scoate fum , nu tremura, motorul abia se aude, porneste la cheie) iar atunci cand este aprins se aude motorul cam tare si porneste mai greu, ceea ce ma face sa cred ca problema este una de natura electrica. Daca ar fi fost de la injector, nu ar fi mers prost masina si cu / fara bec-ul aprins ?

Astept si parerea voastra.
Multumesc
dan_adrian88
aceasi problema o am si eu...doar ca tester-ul zice de cv problema amestec combustibil...pareri?


17 Jan 2017, 19:12:
Belanucristian ai rezolvat problema?
fsilviu86
nu stiu cati de pe acest forum stiu princioiul de functionare al injectorului dacia/reno. toate injectoarele de pe dacia reno de 1.5 dci luam ca norma de poluare e3 sunt identice si la fel. softul din calculatoarele masinii dacia reno, ma refer la calculatorul de motor este identic si la fel. ce ne da noua putere la masina si le diferentieaza ca si nr de cai sunt acele coduri de pe injectoare care sunt pentru x y z nr de cai. bine mai sunt si variantele de renouri care au interculer care mareste piterea, dar aici ne referim strict la injectoare. principiul de functionare al injectorului este pur si simplu o bobina cu un cilindru dintru material otelit care apasa un resort (arc) pentru a infrana acea turbinuta (supapa retur) sau ai da drumul (pentru a opri sau introduce motoroina) in capul injectorului. acea bobna din injector functioneaza cu un curent continu ce varieaza in functie de cat de tare apasam noi pedala de acceleratie. deci calculatorul nostru nu citeste nici un cod din injectoare. cine va pacalit ca citeste codurile va fraiereste la drumul mare. daca un calculator nu are codurile scrie atunci el merge intrun mod de service si poate afecta mersul lui. eu va spun toate astea pentru ca am studiat problema de 7 ani de cand am acest clio 1.5 dci 82 cai, iar cel mai bun prieten al meu a lucrat la reprezentanta si acum are propria lui firma de rescris/ resoftat. reparat calculatoare de masini. eu am fost la el si am "resoftat" calculatorul masinii prin modificarea codurilor de la injectoare. o sa ma intrebati de unde stie el ce coduri va bage. cei care se ocupa cu asa ceva au un soft si un cablu de date putin mai diferit decat ce cumparam noi "CLIP" se numeste si au generatoare de coduri in functie de nr de kw ai masinilor. asa ca fratilor nu mai aplecati urechoia la tot ce se spune, tot ce se spune este sf. pentru a rescrie codurile de la injectoarelor de pe masina puteyti si voi sa cumparati un cablu de diagnoza 120 ron la care primiti si softul pentru sters erori si rescriere coduri injectoare. sau va puteti duce la un baietica care se pricepe cat de cat sa faca diagnoza si i spuneti ce vreiti si va ajuta cu 50 100 ron. nu trebuie decat sa scrieti codurile de pe banda de hartie ce este lipita pe injector fara sa desfaceti nimic se vede cu cohiul liber iar numaratoarea injectoarele cu nr 1 incepe de la cutie spre distributie.

SPER CA NU AM SUPARAT PE NIMENI PE AICI SAU SA FI STRICAT PLOILE LA VREUN BAIETICA PENTRU 200 300 DE EUROI DAR FRATILOR LASATIO MAI MOALE CU MINCIUNILE, BANII ASTEA SE FAC FOOOARFTE GREU NU CUM FAC EI IN 5 MINUTE.

atasat este o poza cu injectorul 1.5 si componentele lui:
1. corp injector unde se afla bobina comandata de impulsurile de curent continu din calculator si pe care veti gasi acele coduri de injector ce trebuiesc scrise in calculatorul motorului.
2. este acel cilindru din material otelit care apasa pe resort in functie de campul magnetic dat de bobina comandata la randul ei de impulsurile de curent continu dat de calculator.
3. arculetul ce este actionat de cilindru pentru a regla cantitatea de motorina ce va ajunge in motor sau care va merge pe returul injectorului
4. suapap de retur piesa care se strica la toate injectoarele si care are o rotita ce se invarte din cauza motorinei ce este introdusa cu presiune si care este incetinita sau nu de arculet.
7. este pulverizatorul care are orificii mici prin care este pulverizata motorina in capul pistonului.

sper ca am fost destul de expliciti mai pe intelesul tuturor pt a intelege cum sta treaba cu injectoarele 1.5 dci
Clio 15 dci 68 Cp
Spre sa nu fiu in afara subiectului plus ca nu am noțiunii de mecanica mai deloc spre rușinea mea ;Am un 15 dCi de 68 Cp din 2006 un pic peste 100.000 km reali ;
Am tot citit pe forum dar nu găsesc un răspuns la problema mea ;am avut Șpan in pompa deplhi am schimbat-o și injectoarele dar după 10 km de mers zgomotos și cu bătaie in motor injectoarele fac scurtcircuit ; specific ca la tester masina are 0 zero probleme ; unic proprietar Neamț masina are totul făcut la Renault ;
Deja al doilea set de injectoare cu scurtcircuit ...
Mecanicul este in Ceața iar eu sincer nu știu ce sa mai fac ...
“ Mecanicul “ a schimb filtrul de motorina a curățat rezervorul ...dar nu îmi explic de ce nu da eroare la tester și de ce fac scurtcircuit injectoarele ...

Dacă cineva m-a poate ajuta as fi recunoscător
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.