Salutare
Cred ca ti-ai rezolvat problema cu claxonul(contactul rotativ) pana acum dar, daca tot ai intrebat daca se poate repara ...eu zic ca da, destul de simplu si asta fara sa scoti airbagul si volanul de pe ax. De fapt cred eu ca problema nu-i de la contactul rotativ in sine ci de la firele(2bucati unul negru si unul rosu) care vin din volan(de acolo de unde este si airbagul) si intra in contactul rotativ fixat pe axul volanului. Deoarece intre volan si ax, respectiv contact rotativ, este un joc (sa zic intre 5 si 10 mm si se invirte volanul si abia mai apoi axul volanului antreneaza si contactul rotativ) in cele doua fire(destul de intinse) apare fenomenul de imbatranire a metalului si deci in timp se rup.
Eu am reusit sa rezolv problema singur. Mi-am cumparat un claxon nou de tip Bosch EC9 12V 510hz Low Basse, identic cu cel original de pe masina( care nu m-a costat nicicum milioanele pe care le cereau cei de la service), convins fiind ca problema e din goarna. Multumita forumului RENO
am aflat si unde e pozitionat claxonul si cum s-ar putea schimba si am prins curaj si am incercat...dar din pacate fara succes. Claxonul era perfect functional daca-l alimentam direct de la baterie dar, daca il puneam pe firul lui si la masa si il actionam din volan..pauza
.
Asa ca am cautat in alta parte problema...adica in volan. Mai exact am reusit sa scot capacul din spatele volanului(cel pe care sta de obicei ledul de la alarma), care e prins doar cu doua cleme din plastic si care se scoate destul de usor si ..surpriza...doua fire rupte se vedeau acolo. Pentru ca sunt foarte scurte si nici pistolul de lipit nu-ti incape intre volan si bord, am gasit alta solutie. Am strans pe fire cu un cleste doua cleme din aluminiu cilindrice(cum sunt cele din mufa de alimentare de la harddisk-uri) si apoi am strins clemele si pe cele doua capete de fire ramase lipite pe contactul rotativ(bafta mea ca nu s-au rupt din lipitura). Ca sa izolez cele doua fire eu am folosit un mastic siliconic foarte bun (Loctite) care cand se intareste se face ca o garnitura de cauciuc si care mai intareste si firele ca sa nu se mai rupa si gata. Claxon functional
. Cred ca era mai indicat sa folosesc un pistol cu plastic. Plasticul era ideal pentru izolatia firelor si fixare dar n-am avut si oricum nu aveam cum sa aduc vreo priza electrica in apropierea masinii.