Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Conector rotativ claxon
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
bonk
cu ceva timp in urma am mai postat un reply la un topic in legatura cu claxonul masinii mele . Acesta nu mergea decat intr-o anumita pozitie a volanului , dar acum nu mai merge deloc . mi-ar trebui o poza care sa-mi arate acell conector rotativ dar si daca mai poate fi lipit in caz ca este rup. Am inteles ca piesa in sine costa destul de mult
Laurentziu83
Pana gasesti uita-te putin si aici

Te avertizez ca pana reusesti sa scoti airbag-ul iti vine a ****, o clama o mai desfaci, la cea de-a doua (oricare din ele) te vei chinui serios.
bonk
airbagu` am reusit sa-l scot .... da inca nu am facut rost de presa ca sa pot scoate volanu`
romeo3108ro
nu ai nevoie de presa pt volan
doar de un torx de 50 solid
bonk
pai folosesc torxu` pt a desface surubul volanului ... dar problema e cu ce il scot ... ca e presat si nici in service nu au presa ... imi zic ca pun o tubulara pe surubul desfacut si-i aplica lovituri cu ciocanul smile.gif)
hellcat
Ei...nici chiar asa...cu ciocanul wink.gif ...volanul intradevar daca n-a mai fost desfacut timp indelungat se lasa scos cu greu. Trebuie sa-i aplici cateva fortari sus-jos si apoi apuci zdravan de el in dreptul orei 9 si 3...si tragi cu putere...poate il pacalesti wink.gif
C a t a l i n
Niște spray WD40 (sau oricare alt spray degripant) la îmbinare ajută...
Hi_Ducu
Salutare

Cred ca ti-ai rezolvat problema cu claxonul(contactul rotativ) pana acum dar, daca tot ai intrebat daca se poate repara ...eu zic ca da, destul de simplu si asta fara sa scoti airbagul si volanul de pe ax. De fapt cred eu ca problema nu-i de la contactul rotativ in sine ci de la firele(2bucati unul negru si unul rosu) care vin din volan(de acolo de unde este si airbagul) si intra in contactul rotativ fixat pe axul volanului. Deoarece intre volan si ax, respectiv contact rotativ, este un joc (sa zic intre 5 si 10 mm si se invirte volanul si abia mai apoi axul volanului antreneaza si contactul rotativ) in cele doua fire(destul de intinse) apare fenomenul de imbatranire a metalului si deci in timp se rup.
Eu am reusit sa rezolv problema singur. Mi-am cumparat un claxon nou de tip Bosch EC9 12V 510hz Low Basse, identic cu cel original de pe masina( care nu m-a costat nicicum milioanele pe care le cereau cei de la service), convins fiind ca problema e din goarna. Multumita forumului RENO smile.gif am aflat si unde e pozitionat claxonul si cum s-ar putea schimba si am prins curaj si am incercat...dar din pacate fara succes. Claxonul era perfect functional daca-l alimentam direct de la baterie dar, daca il puneam pe firul lui si la masa si il actionam din volan..pauza mad.gif .
Asa ca am cautat in alta parte problema...adica in volan. Mai exact am reusit sa scot capacul din spatele volanului(cel pe care sta de obicei ledul de la alarma), care e prins doar cu doua cleme din plastic si care se scoate destul de usor si ..surpriza...doua fire rupte se vedeau acolo. Pentru ca sunt foarte scurte si nici pistolul de lipit nu-ti incape intre volan si bord, am gasit alta solutie. Am strans pe fire cu un cleste doua cleme din aluminiu cilindrice(cum sunt cele din mufa de alimentare de la harddisk-uri) si apoi am strins clemele si pe cele doua capete de fire ramase lipite pe contactul rotativ(bafta mea ca nu s-au rupt din lipitura). Ca sa izolez cele doua fire eu am folosit un mastic siliconic foarte bun (Loctite) care cand se intareste se face ca o garnitura de cauciuc si care mai intareste si firele ca sa nu se mai rupa si gata. Claxon functional biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Cred ca era mai indicat sa folosesc un pistol cu plastic. Plasticul era ideal pentru izolatia firelor si fixare dar n-am avut si oricum nu aveam cum sa aduc vreo priza electrica in apropierea masinii.
bonk
nu . nu mi-am rezolvat problema pt ca am fost in vacanta si nu am avut nevoie de masina ... o sa incerc zilele urmatoare sa pun niste poze cu tot ce e pe acolo. dar la mine firele nu sunt rupte cel putin asa cred ... in service la renault nu ma duc nici batut si dak nu merge varianta de service (din spatele blocului:) ) atunci o sa-mi pun o goarna ca la masinile clasice:D
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.