Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare faruri/stopuri
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
mihaiyak
am si eu o problema.am schimbat recent un far pe dreapta .si din pacate se observa o diferenta destul de mare fata de cel din stanga.am citit pe aici tot felul de solutii pentru vopsea bandouri parbrize dar nu si pentru faruri.daca stie cineva cum sa il readuc cat de cat la viata?
a si a dat cineva cu lichid de frana pe bandouri? chiar e buna solutia?
lucianm
silicon. nu spray, din ala vascos. e foarte bun atat pentru bandouri cat si pentru plastice ( faruri, stopuri ). eu de cate ori le dau apar ca noi. wub.gif
lichid de frana n-as incerca blink.gif stiu ca ataca vopseaua
mare atentie sa nu dai pe sticla. excl.gif
hellcat
Deci discutam despre reintinerirea farurilor/stopurilor...
Pentru estomparea aspectului matuit al acestora, in principal din cauza pietricelelor, nisipului....farurile si stopurile se pot polisha (binenteles cu masina electrica), prin aplicarea in prima faza a unui polish mediu si apoi finisarea cu un polish de luciu.
La interior, aspectul imbatranit al farului poate fi combatut prin spalarea efectiva a acestuia cu o solutie slab concentrata de apa distilata si sampon auto....si clatit foarte bine numai cu apa distilata!
caseac
geamul exterior al farului se desface sau e lipit?
m-am uitat la al meu dar parca e lipit acolo
l-as desface si eu sa bag oleak de vopsea pe plasicul ala negru
merge?
hellcat
E super lipit, plus cateva nituri bine ascunse pe dedesupt...incercarea e similara cu distrugerea farului.
DrK
mai bine gasesti un gard si il schimbi si pe celalalt smile.gif. Chiar nu vad de ce te-ai complica atat de mult pentru ca un far e nou si celalalt e matuit de la vreme... ce vezi in fata e cam acelasi lucru...
verde
Plexiglasul se lustruieste cu o carpa aspra,( in ,canepa) cu pasta de dinti cel mai la indemana.Se freaca cu mana. Atentie la scule electrice tr turatie f.f.f. mica sa nu se incalzeasca plexiglasul ca se topeste si nu mai ai cei face.Cred ca la fel de bine merge si cu pasta polish dar costa mai mult ca pasta de dinti. Efectul s-ar putea sa nu fie cel asteptat ptr ca un plexiglas imbatranit de vreme devine mat in intreaga lui masa prin mii si mii de microfisuri, iar o lustruire nu rezolva decat suprafata.
Laurentiu_
Si chiar daca nu scoti ce vrei din el, din punctul meu de vedere asta nu e o problema spinoasa. Mai grav ar fi fost daca aveai probleme la directie, la cutie sau poate la injectie, dar o problema de estetica eu nu o consider atat de importanta incat sa nu o poti trece cu vederea. In plus, probabil ca in maxim un an farurile vor arata la fel. (nu aruncati cu pietre!)
mihaiyak
eu zic ca este si estetica imporatanta. merge solutia cu polish,interiorul nu l-am spalat ca ar trebui sa dau jos farul deci si bara asa ca nu merita. o sa pun niste poze pana dunimica ca sa vedeti si voi diferenta.
pityuroll
SALUT! Am schimbat un bec la farul din dreapta si de atunci mi se abureste farur dinauntru dupa o ploaie.....habar nu am ce e cu el
Aveti vreo idee?
mihaiyak
posibil sa nu fi infiletat becul ca lumea. sau mai sigur ai pus protectia de cauciuc pe spate?
pityuroll
Am pus,si becu ii la lacul lui
Si inca ceva nu exista ceva solutie cu care pot scoate zgarieturile de pe faruri ca is plin de zgarieturi mici sii ii asa mat
mihaiyak
sincer lasa aprins farul circa o ora sau fa un drum mai lung noaptea ca sa nu se mai abureasca.cat despre zgarieturi... eu am farul dreapt nou nout si cel din stanga original are zgarieturi mai ales in partea superioara.polishat am incercat si nu iese prea stralucit.mai ramane sa incerc cu pasta de dint desi nu stiu ce o sa rezolv
padre
Farurile mele au dezvoltat o "matuire" care mie imi seamana mai mult a pata facuta fie de o solutie chimica, fie de "scurgeri" lipicioase din copaci. Arata ca in poza atasata, recunoasteti matuirea? biggrin.gif A mai avut cineva la fel.
Megane-ul meu a implinit 3 ani si 8 luni. Problema e ca nu am mai observat pana acum aceasta problema, a aparut destul de subit, nu s-a manifestat in timp, de asta inclin sa cred ca e mai mult o pata decat o matuire mecanica (zgarieturi, alte alea). Farul din stanga este aproape tot acoperit cu pata aia.
Recomandari?
A gasit cineva sa cumpere Xerapol in vreun magazin sau benzinarie?

later edit: bineinteles ca am incercat cu solutie de curatat geamuri si carpa si nu s-a luat.
Teo.Alex
padre cauta problema prin vecini smile.gif). Daca te uiti la forma e clar ca a fost aplicata o solutie pe far (diluant etc). are forma regulata ca si cum s-ar fii aplicat cu o carpa/burete iar in partea de jos se vad urme de picaturi scurse. Banuiesc ca daca-l slefuiesti muuuult iese pata pentru ca geamul e suficient de gros sa permita o slefuire mai spornica.
P.S. daca te plictisesti de slefuirea manuala si incerci cu electric...fa-o la turatie mica.
Ayden_CJ
apropo de curatarea interioara a farurilor, eu aici fac referire la curatarea proiectoarelor de ceata, la faruri nu stiu cum e. dupa un eveniment in care mi-a intrat apa de la spalatorie (care e reciclata) in proiector (sparta carcasa de ebonita).. l-am demontat si l-am spalat confor indicatiilor de aici, clatit bine cu apa distilata, (remediat spartura, etansat bine de tot) uscat foarte bine. am sters si becul (cred H11) NU ATINGETI BECUL CU DEGETELE GOALE!... inainte de a remonta proiectorul pe buclier am fixat becul pe proiector si l-am lasat in cea mai racoroasa camera o noapte sa vad daca se face condens, (nu s-a facut).. Dupa aceasta verificare am remontat proiectorul pe buclier. Atentie! becul are o garnitura care etanseaza foarte bine, nu va bizuiti ca iese condensul pe la imbinare ca nu prea aveti sanse....
millian03
@padre


Salutare!

Chiar daca este cam tarziu haideti sa va spun cum am reusit sa scot eu fata farurilor dintr-o stare de degradare chiar mai aiurea ca cea a farurilor masinii lui padre ,poate o sa ii mai foloseasca cuiva.
Smirgheluind suprafata foarte bine mai intai cu smirghel de 1000 apoi de 2000 si in sfarsit cu cel de 3000 si turnand apa in acelasi timp.
Am folosit apoi un polis abraziv de la 3M si un polis ceara.Mi-au iesit de minune.
Aceeasi problema cu murdaria pe
interior o am si eu chiar nu se poate da geamul jos sub nici o forma?
padre
De unde ai cumparat smirghel din asta? Mai demult am cautat pe la Bricostore parca si nu aveau.
gutui
salutare. am citit pe aici, si vad mai multe probleme, dar ff putine solutii, si aici ma refer la solutii sigure, testate si cu rezultate bune. si eu as vrea sa incerc sa le "readuc la viata", pt ca masina mea in sine este cam batrana (11.2002). Ce trebuie sa fac? plss cat mai multe detalii. atat pt sticla la exterior pt ca e zgariata, cat si pt oglinda din interior....multumesc anticipat.
cmandrei
Si eu as vrea.
Am vazut la Mol o solutie ... pe fata avea un semn care arata farul vechi si cel nou dupa aplicarea solutiei, pe spate in traducerea romana scria ca se aplica pe suprafete vopsite wacko.gif ... partea in engleza nu s-a putut citi din cauza etichetei ... asa ca nu stiu sad.gif ... dar trebuie incercat ceva
mad_biker
Aveam farurile matuite si am folosit solutia Xerapol (sper sa nu se inteleaga ca fac reclama). E destul de mult de munca insa rezultatele sunt pe masura. In pachet se gasesc si cateva bucatele mici de smirghel pentru zgarieturile profunde. Practic se matuieste toata suprafata farului apoi se foloseste solutia pentru lustruire. Recomand produsul insa nu celor comozi biggrin.gif
cmandrei
De unde ? smile.gif si daca iti mai aduci aminte pretul smile.gif
lag_ph
Am vazut in Cora - vreo 25 lei, parca..

Merge si smirghel de 2000 + 2500 si ceva pasta de polish.
Insa nu este o solutie care sa tina pe termen lung.

Eventual, o masina de polisat ajuta la varianta mea.
mad_biker
Pasta am cumparat-o de la un magazin piese auto din Iasi si am dat 35 de lei pe ea acu vreo 6 luni de zile.
Masina de polisat nu stiu daca e o idee buna pentru ca se incalzeste prea tare plasticul si mai tare se matuieste.
sego83
Se poate cu masina de polisat, eu am polisat o multime de masini, numa ca trebuie sa ai experienta cu masina de polis, intradevar se incalzeste, trebuie sa ai grija sa nu apesi, si sa stropesti cu apa, e indicat sa mai ai un ajutor unu care stropeste. Cel mai bine e cu masina de polis, dar duceti masina la un cunoscator, cine a mai polisat masini sau chiar farururi, eu am polisat si arata ca si noi dupa, bineinteles la altii, vb aia zugravu sta cu casa nezugravita, de 2 ani tot imi promit ca le dau si la stopurile/faruruile mele un polis ptr ca chiar merita, dar raman cu vb....
cmandrei
Si ce solutii se folosesc ?
bardu
Eu cred ca eziti sa-ti faci masina personala deoarece nu rezista in timp si trebuie sa revii periodic cu polishare. Sunt curios ce se intampla la "rece".
De curand si-a facut si cumnatu polishare din asta la faruri (smirghel si Xerapol) si de moment arata ok, acum asteptam verdictul timpului.
lag_ph
Timpul.. trece in defavoarea farurilor.

Exemplu personal : curatat faruri, smirghel, polish, minute de frecat.
Rezultat : foarte bun

Dupa vreo luna, i-am tras o spalare si i-am planuit si un luciu nou pentru faruri. Cand am terminat cu spalatul, fiind pe inserate si mai avand doar farurile in program, am pornit pozitiile. Suprinzator sau nu, se observau foarte clar zgarieturile si inceputul de matuiala.
Asa ca a trebuit sa-i aplic un strat fresh, la modul insistent.

In fine, a iesit parfum smile.gif Cine vrea sa-si faca farurile ca la carte, sa se apuce pe inserat / loc mai intunecos si sa porneasca pozitiile. O sa vada clar unde are de insistat wink.gif

Succes!
sego83
Bardu, nu ezit sa o polisez de frica ci pur si simplu din comoditate, spre rusinea mea, cat despre rezistenta in timp a polisarii nu vad de ce nu ar tine, pentru ca la polishare nu ii faci un tratament chimic plasticului ci unul mecanic, adica daca ai o zgarietura vi cu masina de polisat care iti va lua efectiv din material in jurul acelei zgarieturi pana la nivel, asta e posibil daca ai zgarieturi fine gen de la crengi sau ceva de genu.
La mine nu are rost s incerc sa scot zgarieturile pentru sunt constient ca nu vor iesii deoarece s-a proptit un biciclist in far, va dati seama ce cratere a lasat. Ii voi da un polis numa in cazu in care se va matui plasticul dar inca nu e cazul
Cat despre solutii, cmandrei, folosesc 2 polisuri dupa cum a mai spus cineva, in prima faza unul mai dur, iar la final unul foarte fin.
Repet, fara masina de polis iti cam creste barba, nu cunosc pe nimeni care sa poata invarti o carpa cu mana la 750 rotatii pe minut (masina de polis are turatii mult mai mici decat un flex smile.gif )
brautomobile
Etapele necesare pentru o reconditionare de faruri:

Racky
Nu stiu daca postez bine, dar am zis sa nu deschid alt topic : pe masina am o pereche de faruri cu lupe, iar la montare am uitat sa le curat de praf, si m-am decis sa efectuez acu operatiunea, cat nu da gerul. Intrebarea mea ar fi, cum pot curata lupele fara sa le zgarii ?

Ce am gasit pe net e ba sa fie suflate cu aer, ba sa le sterg cu o laveta microfibra, unii scriau de spalat huh.gif blink.gif . V-as fi recunoscator daca as primi niste sfaturi.

Ms
Racky
Ca solutie le-am suflat cu aer la o vulcanizare si apoi cu o microfibra am sters cateva firicele de praf care mai ramasesera.
c0xty
depinde acum de la caz la caz..... daca praful e vechi si s-a lipit....nu prea are sa merga cu aer comprimat si va trebui sa le demontezi, si sa le stergi cu soluie de geamuri sau o laveta de microfibra uscata... nu stiu cu ce te confrunti ca sa iti pot da un sfat pertinent
Evo-Detailing
Hai sa va dau si eu o mana de ajutor.

Un "tutorial" despre reconditionarea farurilor.




CE INSEAMNA SI CUM SE REALIZEAZA RECONDITIONAREA FARURILOR





Inspectia Initiala.


Azi avem de lucru la un Audi A6 din 2001. (farurile sunt originale, masina nefiind lovita niciodata).

user posted image

user posted image

user posted image

Aproape 10 ani si peste 250.000 km si-au pus amprenta asupra lor.

RECONDITIONAREA :

1. Decontaminare.

Am folosit Clay Sonus verde, ultrafin.

user posted image

Decontaminarea se face asemanator vopselei, mai mare atentie trebuind acordata marginilor farului, unde daca atingem cu clay-ul, putem ingloba in acesta mizerie care nu ne intereseaza.

Dupa decontaminarea completa a farului din dreapta, clay-ul a aratat asa :

user posted image

Ca si lubrifiant, am folosit o solutie pentru curatat geamuri cu cateva picaturi de CG Maxi Suds II.

Este recomandat ca dupa aceasta etapa, intrucat urmeaza sa lucram cu hartii abrazive sa izolam bine zonele din apropierea farului. La masini ca acest A6, un mare avantaj consta in faptul ca ridicarea capotei practic ne scuteste de a izola cam 50% din imprejurimile farului.

Banda Tessa rezistenta la apa a fost folosita in zonele in care vopseaua era aproape de far.

user posted image

2. Slefuire.

In functie de gradul de deteriorare al farului asupra caruia lucram sau de calitatea rezultatului final pe care vrem sa il obtinem trebuie aleasa granulatia corecta a hartiei abrazive.

In cazul de fata am inceput cu P600 de la Mirka Water resistant.

user posted image


Prima etapa a fost efectuata cu aceasta granulatie. Udata din abpundenta suprafata farului a urmat aceste faze :

user posted image

user posted image

Din timp in timp, recomand sa se inspecteze rezultatul slefuirii. Ideea este aceea de a obtine o suprafata mata si uniforma.


27 Dec 2010, 16:09:
user posted image

Daca rezulatul obtinut ne multumeste, este timpul sa trecem la o hartie abraziva cu o granulatie mai fina.

La A6 am folosit P1000.

user posted image

user posted image

In aceasta etapa, daca wetsanding-ul e facut corect, la ud, ar trebui sa putem vedea sau ca incepem sa vedem interiorul farului.

user posted image

Dupa uscare, farul trebuie sa capete un aspect mat si bineinteles uniform.

user posted image


De la hartia abraziva cea mai aspra spre cea mai fina, se pot parcurge oricate etape intermediare, la cazul de fata, am trecut la P2000.

user posted image

Lucrata in aceeasi maniera, aceasta hartie incepe sa dea fedinitie transparentei farului, lasand ca lupele si oglinzile interioare sa se vada din ce in ce mai bine.

user posted image

user posted image

user posted image



27 Dec 2010, 16:10:
3. Polish-ul.


Desi unanim recunoscuta ca "polisharea farurilor", in cadurul operatiunii de reconditionare, lucrul cu masina nu are decat o parte de vina la redarea aspectului impecabil al farurilor.

In cazul de fata, am folosit un burete abraziv (portocaliu) de la Berner si 3M FCP.
Pentru lucrul acestei paste am folosit metoda zenitului.

user posted image

Avand ca si rezultat :

user posted image

user posted image

Am decis ca mai este necesara inca o trecere cu combinatia de PAD + Pasta + metoda de care aminteam mai sus pentru a obtine urmatoarele rezultate :

user posted image

user posted image

4. Redarea stralucirii.

In ultimele forografii din etapa de polish, daca va uitati cu atentie se observa cateva holograme lasate de combinatia agresiva folosita pentru polish. Pentru indepartarea acestora si pentru a obtine un rezultat final perfect este nevoie de inca o etapa si anume a celei de finish.

Am folosit Pad de finish de la Mirka si 3M Ultrafina. Metoda zenitului si de aceasta data.

user posted image

Au fost suficiente 2 treceri pentru a obtine aceste rezultate :

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image



27 Dec 2010, 16:11:
!!! Pe toata perioada lucrului cu masina trebuie monitorizata atent temperatura farului. Nu trebuie ca acesta sa se incinga in timpul lucrului.


5. Protectia.

O lucrare buna, se defineste prin calitatea optica rezultata si prin durata acesteia in timp. Pentru a asigura o protectie, buna, pentru acest exemplu am folosit M-Seal de la CG.

user posted image

Aplicat cu un aplicator din microfibra, a fost lasat aproximativ 40 de min sa ajunga la maturitate pana cand am facut buffing-ul.

user posted image

Dupa buffing, avem rezultatul final :

user posted image


"Let there be light !"

user posted image

user posted image



Pentru orice intrebari sau nelamuriri va stau la dispozitie.

syrtybyca
salutare, am un symbol 2001, 1.4 8v dinamique. faza cu polisharea farurilor am facut-o si eu anul trecut iar efectul imediat a fost beton. singura problema ramasa fiin mizeria pe interior. tot caut sa gasesc si eu o solutie pentru spalare faruri interior(mai ales pentru lupa), insa pana acum nu am gasit pe nimeni care sa ma lamureasca. daca are cineva vreo idee care sa fi fost pusa in practica.......dau o bere....mersi anticipat
Alex_Judoka
Daca îmi este permis aceeași problema o am si eu la Megane, am cumpătrat un far SH care a stat destul fără capac , deci praf cât cuprinde.
Am vopsit farul , am curatare lupa insa se pare ca mizeria este pe interiorul Lupei. Ideea cu soluția de geamuri pare buna de încercat , insa e greu de sters dupa având in vedere dimensiunea gaurii de acces....
geo_ozzy
salut m-ai intrebat de oglinda interioara si nu pot sau nu stiu sa iti raspund acolo. imi pare rau dar cred ca e cea mai simpla oglinda nu are absolut nimic pe ea,imi pare rau sper sa gasesti mesajul si daca mai te intereseaza alte piese pt tine sau fratii lagunisti nu ezita sa ma intrebi ,0721389401, george, poate se nimereste sa am! ms numai bn!
mihaiyak
ms vroiam una electrocromatica.pastrez numarul pentru viitoare necesitati.
z_fdd bacau
nu ma bag la treaba cu smirgelul, fie el si de 3000...

cam aceeasi problema o am si eu in partea de sus a farurilor, spre semnalizari, s-au cam matuit... ma gandeam sa o duc la un polish profesional, e vreo 100 de lei...

pana am dat de un prieten (care are alti prieteni ce lucreaza la uzina de avioane din bacau). mi-a dat omul o jumate de bidonas de solutie, ceva maroniu si vascos. cu aia polisheaza astia plexiglasul la avioane. am incercat cu mana si cu o carpa... rezultatul se vede instant... zgarieturile fine se duc si ramane aspectul ala de gloss... nu am apasat ca taranul cu mana pe far, am zis ca am rabdare pana s-o mai intoarce caldura ca sa le rezolv, daca tot am stat asa cu ele aproape 2 ani...

trebuie sa aplic solutia respectiva cu o masina (am una de polishat cu vreo 700 de rotatii). nu am mai apucat, ca a venit frigul si nu e ok pe vremea asta... dar daca reusesc ceva si aflu cum se cheama solutia, va dau de veste. nu bag mana in foc ca o s-o gasiti in comert, dar macar gasiti pe cineva care sa va fara rost de ea contracost. oricum, nu cred ca aia sunt nebuni si folosesc porcarii pentru avioane, asa ca am incredere, mai ales ca am incercat manual si a iesit ok.
Prowlers
Masinuta a facut 120.000km si 10 ani in decembrie 2013 - si farurile sunt matuite si caut pe cineva sau firma care sa imi ofere serviciul la un pret civilizat - desi as putea face eu - prefer sa apelez la un specialist.

Am cautat mai multe firme si observ ca preturile variaza foarte mult insa imi este greu sa le compar.

Dupa polish inteleg ca e bine sa se aplice si o folie de protective...

Aveti vreo recomandare?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.