Hai sa va dau si eu o mana de ajutor.
Un "tutorial" despre reconditionarea farurilor.
CE INSEAMNA SI CUM SE REALIZEAZA RECONDITIONAREA FARURILOR
Inspectia Initiala.
Azi avem de lucru la un Audi A6 din 2001. (farurile sunt originale, masina nefiind lovita niciodata).
Aproape 10 ani si peste 250.000 km si-au pus amprenta asupra lor.
RECONDITIONAREA :
1. Decontaminare.
Am folosit Clay Sonus verde, ultrafin.
Decontaminarea se face asemanator vopselei, mai mare atentie trebuind acordata marginilor farului, unde daca atingem cu clay-ul, putem ingloba in acesta mizerie care nu ne intereseaza.
Dupa decontaminarea completa a farului din dreapta, clay-ul a aratat asa :
Ca si lubrifiant, am folosit o solutie pentru curatat geamuri cu cateva picaturi de CG Maxi Suds II.
Este recomandat ca dupa aceasta etapa, intrucat urmeaza sa lucram cu hartii abrazive sa izolam bine zonele din apropierea farului. La masini ca acest A6, un mare avantaj consta in faptul ca ridicarea capotei practic ne scuteste de a izola cam 50% din imprejurimile farului.
Banda Tessa rezistenta la apa a fost folosita in zonele in care vopseaua era aproape de far.
2. Slefuire.
In functie de gradul de deteriorare al farului asupra caruia lucram sau de calitatea rezultatului final pe care vrem sa il obtinem trebuie aleasa granulatia corecta a hartiei abrazive.
In cazul de fata am inceput cu P600 de la Mirka Water resistant.
Prima etapa a fost efectuata cu aceasta granulatie. Udata din abpundenta suprafata farului a urmat aceste faze :
Din timp in timp, recomand sa se inspecteze rezultatul slefuirii. Ideea este aceea de a obtine o suprafata mata si uniforma.
27 Dec 2010, 16:09:Daca rezulatul obtinut ne multumeste, este timpul sa trecem la o hartie abraziva cu o granulatie mai fina.
La A6 am folosit P1000.
In aceasta etapa, daca wetsanding-ul e facut corect, la ud, ar trebui sa putem vedea sau ca incepem sa vedem interiorul farului.
Dupa uscare, farul trebuie sa capete un aspect mat si bineinteles uniform.
De la hartia abraziva cea mai aspra spre cea mai fina, se pot parcurge oricate etape intermediare, la cazul de fata, am trecut la P2000.
Lucrata in aceeasi maniera, aceasta hartie incepe sa dea fedinitie transparentei farului, lasand ca lupele si oglinzile interioare sa se vada din ce in ce mai bine.
27 Dec 2010, 16:10:3. Polish-ul.
Desi unanim recunoscuta ca "polisharea farurilor", in cadurul operatiunii de reconditionare, lucrul cu masina nu are decat o parte de vina la redarea aspectului impecabil al farurilor.
In cazul de fata, am folosit un burete abraziv (portocaliu) de la Berner si 3M FCP.
Pentru lucrul acestei paste am folosit metoda zenitului.
Avand ca si rezultat :
Am decis ca mai este necesara inca o trecere cu combinatia de PAD + Pasta + metoda de care aminteam mai sus pentru a obtine urmatoarele rezultate :
4. Redarea stralucirii.
In ultimele forografii din etapa de polish, daca va uitati cu atentie se observa cateva holograme lasate de combinatia agresiva folosita pentru polish. Pentru indepartarea acestora si pentru a obtine un rezultat final perfect este nevoie de inca o etapa si anume a celei de finish.
Am folosit Pad de finish de la Mirka si 3M Ultrafina. Metoda zenitului si de aceasta data.
Au fost suficiente 2 treceri pentru a obtine aceste rezultate :
27 Dec 2010, 16:11:!!! Pe toata perioada lucrului cu masina trebuie monitorizata atent temperatura farului. Nu trebuie ca acesta sa se incinga in timpul lucrului.
5. Protectia.
O lucrare buna, se defineste prin calitatea optica rezultata si prin durata acesteia in timp. Pentru a asigura o protectie, buna, pentru acest exemplu am folosit M-Seal de la CG.
Aplicat cu un aplicator din microfibra, a fost lasat aproximativ 40 de min sa ajunga la maturitate pana cand am facut buffing-ul.
Dupa buffing, avem rezultatul final :
"Let there be light !"
Pentru orice intrebari sau nelamuriri va stau la dispozitie.