Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuire filtru aer 1.5 dCi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
andrei041
Poza 1: Capacul de plastic este prins in 3 locuri, marcate prin cercurile portocalii. Pentru a il scoate e de ajuns sa tragem in sus din zonele respective. Sistemul de prindere este format din niste tije metalice cu o bila in capat, pe care se aseaza o bucata de cauciuc care face parte din capac (a se vedea pozele urmatoare - zonele incercuite cu portocaliu)

user posted image

Poza 2: spatele capacului

user posted image

Poza 3: asa va aparea dupa inlaturarea capacului de protectie.
Zonele incercuite cu portocaliu fac parte din sistemul de prindere al capacului
In continuare trebuiesc desfacute suruburile incercuite in poza cu mov. Pentru aceasta operatiune este nevoie de imbus - soricel, nr 27
Dupa aceea se elibereaza cablul din zonele incercuite cu albastru, iar mufa din partea dreapta se scoate pentru a putea manevra ulterior mai usor cutia filtrului
Apoi se va scoate furtunul de admisie (incercuit cu rosu). Atentie ca sistemul care se vede la suprafata este si dedesubt. Nu fortati cu surubelnita sau alte obiecte dure pentru ca va ceda destul de repede plasticul.
Se slabeste apoi colierul incercuit cu galben si se desface acea imbinare
Zonele incercuite cu verde au un sistem de prindere similar cu al capacului de protectie ... trebuie doar sa ridicati

user posted image

In acest moment, cutia filtrului se mai tine doar intr'un singur punct (trebuie eliberata total, altfel nu poate fi desfacuta)

Pozele 4, 5 si 6 prezinta mai in detaliu zonele din poza 3

user posted image user posted image user posted image

Pozele 7, 7.1 si 7.2 prezinta localizarea exacta a pozitiei ultimului punct de prindere (in zona dreptunghiului alb, dedesubt). Poza 7 este de ansamblu, iar 7.1 si 7.2 sunt zoom'uri
O data eliberata cutia filtrului de toate celelalte prezentate mai sus, e de ajuns a trage in stanga de aceasta pentru a o elibera (sistemul de prindere incadrat cu dreptunghi alb este similar cu cel al capacului de prindere)

user posted image user posted image user posted image

Pozele 8 si 9 prezinta cutia filtrului desfacuta

user posted image user posted image

Pentru a ansambla la loc, se efectueaza in ordine inversa operatiunile facute pentru a desface cutia filtrului
CGB
am vrut sa schimb si eu filtrul de aer azi. am desfacut tot ansamblul exact cum se descrie mai sus. dar filtrul de aer se prezenta extrem de bine asa ca nu l-am mai schimbat. doar l-am scuturat putin. mai merge 2-3000 de km fara probleme. acum are 10.000 de km.

atentie cand se demonteaza locasul filtrului. in partea de sus sint suruburile alea 4. astea se desfac simplu. iar in partea de jos a uneia din jumatatile locasului sint niste picioruse de plastic, iar pe jumatatea ailalta sint neste gaurele. atentie ca-s de plastic si cred ca se rup destul de usor. piciorusele (alea incercuite cu rosu in poza) intra in gaurile incercuite cu galben (in poza).
cristianxxl
Cum stiu ca trebuie sa schimb filtrul de aer?La nr de km sau dupa ce imi dau seama? huh.gif
adi_ar
In principiu la numar de kilometri, conform caietului de service, adica la fiecare 10.000 Km pentru diesel in Romania.
In practica, dupa iesirea din garantie, cat mai des, fara aer arderea este proasta > fum > ... tot felul de efecte secundare.
Mai verifici din cand in cand si eventual il mai cureti cu un aspirator/compresor desi se zice ca nu este reconadat.
cristianxxl
Multumesc foarte mult Adi!O intrebare offtopic cel de motorina cind il schimb?
eby
Foarte faina descrierea pt demontarea filtrului de aer !!!
A9theR
merci..week asta daca e frumos o sa ma apuc si eu de treaba
cred ca ar cam fi timpul sa-l schimb .. sau sa-l curat ?!
sa vad ce gasesc...
boly76
frumos tutorial...
si la mai multe biggrin.gif
ccristian1
hello.am reusit si eu azi sa imi fac curaj sa merg sa imi cumpar un filtru de aer si sa pun mana sa il schimb.trebuie sa recunosc ca mi-a fost de mare ajutor pozele si schemele prezentate mai sus.filtrul pe care l-am pus este mann si a costat 47 de lei.filtrul ce era inainte pe masina era original renault si am vazut ca mai avea un strat de panza peste filtru,nu stiu ptr ce o fi ala.hai sa va mai spun ceva dar sa nu va luati de mine...am mers vreo 42.000 de km cu filtrul vechi.promit sa il schimb la timp data viitoare ;)numa bine.weekend placut la toata lumea.salut.

20 Nov 2010, 12:19:
Cam asa arata fostul meu filtru de aer dupa mai bine de 42.000 km.
Filtru de aer

20 Nov 2010, 12:20:
Si inca o poza mai de aproape smile.gif
http://img405.imageshack.us/img405/161/picture042l.jpg
cristim5
Foarte bun tutorialul. Am schimbat si eu filtrul conform tutorialului pentru prima data , si am reusit in 10min. Dar totusi am o nelamurire. Dupa ce am pus filtrul nou am observat ca , cutiile ce gazduiesc filtrul nu se imbina perfect la partea inferioara. Distanta intre cutii pe acea portiune este cam de 5mm . Eu am tot insistat sa le imbin perfect dar nu am reusit. Imi poate confirma careva daca asa este normal sa se imbine cutiile la partea inferioara , sau am gresit eu remontarea cutiilor?
Ma3x
@ccristian1


Foarte urat ce ai avut acolo sad.gif. Totusi 40k sunt multi la noi in Romania sad.gif, e bun MANN au hartie ok numa sa il schimbi la timp de acum incolo.

Cheers.
Stefi_R
Va rog frumos, daca are cineva o poza cu carcasa filtrului in partea de jos. Acolo are o ureche, sau un cui care intra intr-o gaura cu o bucsa de cauciuc? Ultima oara cand am dus masina la service, mi-au scimbat si filtrul de aer, si mi-au rupt ce era acolo ca sistem de prindere; mi-au pus un surub mai putin si m-au lasat cu o bucsa de cauciuc mai putin la capacul de plastic al motorului. Sa-i ia naiba, eu la service nu ma mai duc daca nu e absolut nevoie.

Multumesc.
Alex Z
Filtru aer nou vs filtru aer rulat 15k

2 Apr 2012, 16:51:
E vorba de un pin din plastic care se rupe destul de usor daca tragi mai tare sa scoti filtrul. Normal daca poti sa iti schimbi capacul ar fi ok, eu mi-am pus in acel inel de siguranta o bucsa asa cum ti-au pus tie pentru a preveni contactul fier / plastic si pentru a inlatura zgomotul pe care il fac oate dci urile.
DarkTempTatiOnN
Un filtru de aer normal, la 20 lei sa zic, merge spalat?
aurelyan
Ba da, la programul scurt pentru sosete, eventual odata cu acestea...lasand gluma la o parte, filtrele sunt facute din hartie, de cate ori ti-ai spalat la scoala caietele? Cel mult pot fi suflate cu aer, dar mai bine folosesti cel mai ieftin filtru nou decat unul "reconditionat".
DarkTempTatiOnN
Stai linistit, nu pentru mine, vroiam sa il conving pe un amic de inteligenta sa ca argumentele mele nu sunt de ajuns.... Multumesc
RAZORRADU
pozele de la tutorial nu mai pot fii vizualizate!!!!cica pozele au fost sterse
Alex Z
Decat sa te complici si sa se dezintegreze filtrul de unica folosinta mai bine montezi asa ceva.
Eu am montat acum 10k si este foarte ok, se spala revin cu poze cand o sa il dau jos dupa 15k.
Plus ei zic ca iti da in plus 5hp, de fapt se tureaza mai repede motorul
Yan78
deci ce ai montat pe masina Alex? Ca nu ma prind!
Suna bine, se spala, nu se dezintegreaza dar scuze poza aia a doua este fix pix. Nu se intelege nimic.
Alex Z
Salut,
Se spala cu o solutie speciala, care face parte din kit-ul de refill.
In sine sunt doua sparay-uri, unul cu degresant care curata mizeria + uleiul aplicat pe el si inca unul de gresare.
Filtrul K&N are orficiile de admisie mai mari decat cel stock(se cam vede prin el) si de accea se unge pentru a se lipi praful si impuritatile fine care ar trece prin el.
Filtrul replacement nu necesita sa faci modificari la masina.
Am gasit ceva poze si niste link-uri sper sa fie utile:

http://www.allcar.ro/catalog/product/filtr...15-dci-671.html

http://www.tocmai.ro/filtru-sport-k-si-n-o...ci-19418289.htm

Este o investitie buna in timp.

Aici ai un clip cu procedura de curatare

https://www.youtube.com/watch?v=7o8JS6Tdinw
Yan78
la pretul lui se amortizeaza cam in 2-3 revizii la 10000 km. depinde ce filtru pui ( sau puneai) pe masina.

parca e mai comod sa folosesc filtrele obisnnuite de hartie. le scoti, inlocuiesti, le arunci...
Alex Z
Filtrul pe care il puneam de fabrica era aprox 80 ron
Yan78
de acord. cam acela este pretul cu toate ca pot aduce si exemple mai ieftine. dar asta nu conteaza.

cu 80 RON pretul unui filtru normal se amortizeaza filtrul K&N dupa 3 revizii. Dar cat costa spray-urile alea si cat de des se cumpara? Doar nu sunt gratis. 30-40 RON? Pentru o curatare a filtrului K&N?
Alex Z
Kit-ul de refill eu l-am primit gratuit la achizitia filtrului, dar costa 60 ron si poti face linistit trei spalari.
octavp
Salutare,

Nu reusesc sa vad nici o imagine din cele pe imageshack si fara ele postul e nefolositor. Idei?

Merci,
Octavp

octavp
Salve,

Am schimbat si eu filtrul de aer cu MANN C3875/1. Spre deosebire de cel de la Reno, nu are partea de burete din spate (are doar o parte mult mai subtire de pasla). Ar trebui sa fie OK?

Octavp
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.