Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Desfundare scurgere dreapta fata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Liviu
Se scoate chederul din imagine
[attachmentid=57422]
In marginea parbrizului este o piesa care se scoate prin tragere
[attachmentid=57431]
Acum se "cracaneaza" plasticul care acopera gura de aer si se observa interiorul (in cazul de fata, balta)
[attachmentid=57425]
aici avem o vedere mai detaliata a apei adunate si scurgerea care este (evident) infundata
[attachmentid=57426]
se baga mana pe sub compartimentul unde e balta si se trage cu incredere de tubul de scurgere .. acesta se mai prinde intr-un punct prin presare ... nu am putut face o poza a punctului de fixare inferior din motive de acces.
Oricum, acesta e tubul asa cum a fost scos de pe masina
[attachmentid=57427]
Iar acesta este acelasi tub, dupa ce a fost scuturat putin (la masina mea au iesit de doua ori mai multe minuni din el)
[attachmentid=57428]
se studiaza locul unde trebuie introdus tubul desfundat
[attachmentid=57429]
se fixeaza pe gura scurgerii si se prinde si in punctul inferior
[attachmentid=57430]
Se monteaza piesele scoase in ordine inversa.
Gata smile.gif

Add-on.
Initial am vrut sa scot stergatoarele pentru a avea acces deplin la compartimentul cu scurgerile si sa curat si scurgerea din partea stanga .. acest lucru a fost imposibil pentru ca nu am reusit sa scot stergatoarele de pe axele respective ..

se pot vedea totusi operatiunile pregatitoare smile.gif

Aici se vede capacul de pe unul din stergatoare .. se scoate folosint o lama sau o surubelnita lata
[attachmentid=57423]
aici sunt steratoarele cu piulitele lor de fixare de 16 si cele doua capace din plastic ...
[attachmentid=57424]
dupa ce am scos piulitele stergatoarele s-au incapatanat sa ramana intepenite pe cele doua axe conice asa ca am abandonat ideea scoaterii lor (dar si a desfundarii scurgerii stanga care nu se poate face altfel).

Bafta ! .. daca mai fac la cineva operatiunea voi incerca sa surprind si alte detalii in masura in care acestea vor fi necesare.
adi_ar
Sunt putin offtopic (staga-dreapta) dar nu cred ca trebuie deschis alt topic.

Desi este ceva mai putin "radicala", am sa incerc sa va arat cum se poate curata evacuarea din stanga fara sa demontezi stergatorul.
Se desfac cele doua "nituri" care fizeaza plasticul (similar cu cele din fotografia lui Liviu pentru dreapta), precum si pe cel mare care fixeaza pasla, vizibil in partea dreapta, in dreptul mizeriei adunate acolo

[attachmentid=57442] Frunze ude si alte mizerii vizibile le ridicarea plasticului

apoi se da la o parte pasla putin si se ridica plasticul, sprijinindu-l eventual cu o surubelnita

[attachmentid=57439] Eliberarea accesului la gaura de evacuare

[attachmentid=57440]

gaura de evacuare, capatul furtunului despre care vorbeste Liviu, este sub motorul stergatorului, mai bine zis sub suportul acestuia.
Folosind o sarma (eu am folosit o sarma de la telefoane, din fier cu izolatie plastic)

[attachmentid=57445] "Tulz"

modelata in fel si chip, se poate curata locul (destul de stramt altfel) si apoi se introduce pe toata lungimea (aprox 50 cm) in furtun cu capatul "rotunjit", pentru a nu intepa furtunul, si se "freaca" de cateva ori.

Odata facuta curatenie se testeaza efectul (si se mai curata maruntisul) turnand apa in "gaurica" de evacuare exterioara, ca intr-o palnie

[attachmentid=57443] Fanta de evacuare a apei colectate pe parbriz

[attachmentid=57444] Se verifica eficienta desfundarii evacuarii

La sfarsit, dupa testare, se aseaza la loc pasla, se fixeaza, apoi plasticul de sub parbriz si se fixeaza cele doua nituri, dupa care se reaseaza chederul si tamponul - piesa din plastic buretos, de la capatul chederului.

Asa cum am mai spus, periodic se poate testa, fara sa desfaceti, turnand apa in "palniile" din stanga si dreapta, bineinteles dupa ce curatiti fantele (vizibila in foto) care au prostul obicei sa se tot infunde cu praf si frunzulite.
Daca totul este OK apa trebuie sa curga rpede sub masina.

Succes, sper sa va ajute!

LE
Liviu, capatul furtunului din stanga este liber, adica sper ca n-am spart ceva pe acolo (eu nu am vazut furtunele scoase sau capetele lor)?
Intreb deoarece la evacuarea de la condensor gaurica de scurgere este laterala si exista un capacel (supapa) acolo (pe care eu am rupt-o, crezand ca-i mizerie)
Liviu
Adi_ar, asa mi-am desfundat si eu scurgerea stanga dar nu am facut tutorial caci e chinuitor smile.gif .. de aceea am vrut sa fac treaba cu scosul stergatoarelor (procedura care se aplica si in service de altfel).

Ca sa iti raspund la intrebare, capatul furtunului nu este liber. Are exact acelasi tip de "supapa" ca la evacuarea vaporizatorului dar e mult mai mare.

Spre deosebide de supapa vaporizatorului, astea nu se infunda de la o frunza.

Ca o idee, baietii din service, cand te duci cu reclamatia ca iti curge apa de la clima, primul lucru pe care il fac este sa iti rupa supapa aia smile.gif ... si eu zic ca bine fac .. care sunt sansele sa intri intr-o apa asa de adanca incat sa ajunga sa urce in compartimentul vaporizatorului ? ... oricum apa ar trebui sa fie pana la bandourile portierelor ca sa se intample asta. Si eu mi-am rupt supapa dar nu din greseala ci cu intentie smile.gif
Meghitzanul
daca reuseste sa scoata cineva stergatoarele de pe axele lor il rog sa dea de stire... sunt f interesat cum a reusit
eu am incercat de vreo doua ori, inclusiv cu wd40 si tot fara succes
scuze pt offtopic
b76bgaarh
http://www.reno.ro/Reglare-brat-stergator-fata-t42919.html
la asta te referi "meghitzanule"
Meghitzanul
stiam de tutorialul respectiv dar tot nu am reusit... merci oricum
ma gandesc ca poate exista si alte metode (prese, parghii, etc)...!!
lik
Salutari!

Unde este scurgerea de la vaporizator?
adi_ar
Intrebarea este offtopic dar, banuind ca intrebi cu un scop, poate nu tocmai fericit, atasez foto.
Dupa scoaterea capacului de sub torpedou si inlaturarea buretelui (partial prin rupere, din pacate) "agregatul de climatizare" arata asa

[attachmentid=57683]

zona marcata fiind palnia care colecteaza condensul climatizorului.
Un detaliu este aici

[attachmentid=57684]

insa partea de dedesubt n-am vazut-o, abia am pipait-o, desfacand scutul din plastic si ecranul din aluminiu care imbraca galeria.


lik
Banuiesti bine.
Mi-a intrat apa sub presul din dreapta si in compartimentul din podea unde tineam cartile tehnice ale masinii... asta e... imi aduc aminte de cele doua dacii dinainte...
Asa o fi si la alea nemtesti sau japoneze?

O sa verific maine, ca parca n-as crede sa fie de la scurgerea de la parbriz...

Merci mult.
adi_ar
De verificat se verifica usor! Dupa functionarea climei si dupa ce desfaci ca in foto, apesi pe marginea palniei de cauciuc cu degetele si daca este infundata scurgerea vei simti apa rece prelingandu-se.
Problema este ca pe deasupre este destul de greu de acces, pentru desfundare.

Desfundarea la service se face desfacand dedesubt, cum spuneam, scutul si apoi 2-3 cleme de la scutul termic. Dand de-o parte putin scutul termic poti sa-ti strecori mana si sa desfunzi "tuturoiul" . Gaura de evacuare este pe lateral.
Evident, masina trebuie urcata pe elevator (sau canal).
DUpa desfundare trebuie sa demontezi scaun fata, bancheta spate, sa demontezi mocheta si apoi buretii. Totul se usuca la soare in 2-3 zile wacko.gif !
lik
Merci pt ajutor!
De la vaporizator era apa.

Am demontat cum ai spus si am incercat sa desfund cu o sarma, a curs ceva apa sub masina, dar nu sunt sigur ca e desfundat complet.

Cred ca va dati seama de unde apare problema!
De la faptul ca suntem in Romania si nu vrem sa facem treaba cum e bine, ci cum ne e noua mai usor... lasa, ca merge si asa
Vreau sa zic ca daca filtrele de polen ar fi fost schimbate mai cu grija, fara a le rupe si ar fi aspirat putin mizeria care a cazut in interiorul lacasului, nu as fi avut aceasta problema.

Ma voi duce la service sa le cer sa desfunde cum trebuie pe sub masina.
adi_ar
Sa stii ca si eu am fost la service, atunci cand mi-a aparut prima oara problema, au facut ei ceva pe acolo si dupa 2 saptamani am luat-o de la capat si m-am chinuit singur.
Deocamdata este bine.
maximus20
Am observat acum vreo saptamana dupa un drum de vreo 3km cu clima pe recirculare, ca se formase o mica balta pe presul din dreapta. Am verificat atunci si parea ca se scurge de la imbinarea furtunului din spatele capacului de plastic de jos din partea dreapta. Problema persista acum chiar si cand folosesc doar AC fara recirculare numai ca dupa verificari mai amanuntite se pare ca apa se scurge de undeva din zona de sub filtrul de polen. Sa fie oare aceeasi problema cu scurgerea infundata? Ma gandesc sa merg la service, dar nu stiu sa le spun exact unde si la ce sa se uite si mi-e sa nu ma trezesc ca-mi demonteaza jumatate de masina doar ca sa vada mai bine. unsure.gif
adi_ar
Dupa descrierea facuta (aproximativ) sunt aproape convins ca este infundata evacuarea condensorului.
Dupa ce functioneaza clima cateva minute desfa capacul de plastic de la pasager, prin tragere, incepand cu partea dinspre schimbatorul de viteza (nu din spate, acolo este un ghidaj mare).
Strecoara degetele pe sub clima, pana vei simti palnia de cauciuc (vezi foto din postul de mai sus) si apasa in jos pe marginea palniei, vei simti apa rece cum se prelinge pe degete.
Daca toate astea se confirma atunci apa provine de la condensor.
Bibi40k
azi am ajuns si eu la service sa desfund furtunul condensorului.
pentru mine v-a fi destul de simplu de-acum incolo deoarece am gaurit scutul termic iar tubul poate fi curatat cat ai zice peste.

Iata si procedura:
- se urca masina pe rampa
- se da jos scutul
- se scot clemele de la scutul termic
- se da jos protectia de plastic de pe conductele de frana
- se trage scutul termic inspre spatele mashinii eliberand zona de scurgere care se afla de-asupra tevii de esapament in zona unde incepe sa urce spre motor.
- se face un semn pe teava de esapament in dreptul scurgerii, se monteaza totul la loc in ordine inversa si se gaureste scutul termic cu o bormasina.

sau mai simplu:
- gauriti scutul termic fara a mai face operatiile de sus in zona mentionata mai sus (unde incepe teava de esapament sa urce spre motor)

imi pare rau ca nu am avut aparat foto sa fac o poza la zona respectiva.
mariancd
Dupa ce am descoperit ca este plin de apa in stanga la picioare, am dus masina la service sa desfunde scurgerea pentru vaporizator. Surpriza! Nu a iesit nici un fel de mizerie si nici nu a curs picatura de apa. Stie cineva ce problema ar putea sa mai fie pentru care apa sa intre de la vaporizator in habitaclu si sa nu se scurga jos? Multumesc.
adi_ar
Cand ai observat apa, in ultima vreme n-a prea plouat ?! Ai spalat cumva masina ?
Din cate stiu eu, aparitia apei in partea stanga (la sofer) nu este legata de vaporizator (de la vaporizator se scurge in dreapta, la pasager).
Ai verificat/desfundat, dupa descrierea de mai sus, cele 2 scurgeri?
In portiera/buzunare nu ai apa?
mariancd
scuzele mele, asa este cand te grabesti, confunzi stanga cu dreapta. Aveti perfecta dreptate, apa am gasit-o in DREAPTA la pasager. Multumesc. Si am bagat mana la supapa de la vaporizator si apa a inceput sa se scurga pe mana, asa cum a fost descrins intr-un topic ... Sa fi fost asa de insistent la aceasta "palpare" si sa fi bagat toata apa in masina ....? s-au "cauciucul" ala este spart si curge in masina ....?
shteffanivlad
QUOTE(adi_ar @ 19 Jul 2007, 13:06)
.....
In portiera/buzunare nu ai apa?
*



Eu am gasit apa in buzunarul usii dreapta dupa ploaie unsure.gif fara sa fie apa si pe covor / mocheta . Unde sa ma uit? ce sa verific?

Multumesc
adi_ar
Ca sa nu-i supar pe cei care se straduiesc sa faca ordine in forum am sa fiu laconic

despre apa in habitaclu (si mai ales buzunare), descrieri, motive etc aici

Daca a curs apa pe degete iar la service nu mai era nimic, sunt 2 explicatii:
- ce era in palnia vaporizatorului s-a dus partial la palpare iar restul s-a evaporat;
- cel de la service n-a stiut unde sa umble pentru a desfunda.
Verificarea este simpla! Pe caldura asta porneste clima 5-6 minute si trebuie pe sub masina sa se prelinga o dara de apa.
Eu, dupa o incercare la service - esuata, am hotarat s-o fac cu mana mea si am reusit si pe langa scut, pe dedesubt si pe deasupra, stracurand o sarma mai groasa dar flexibila prin gura palniei de cauciuc (aste dupa ce am rupt supapa care este dedesubt - vezi explicatia lui Liviu de mai sus).
Problema este ca trebuie sa ai grija sa cureti bine cu aspiratorul, cand este totul uscat pe acolo, locasul filtrului de polen si prin jur, daca poti pana in palnie - prelungind aspiratorul cu un furtun mai subtire faxat cu banda adeziva.
Daca nu faci asta (si cei de la service n-o fac) risti sa desfunzi si imediat sa se infunde cu alta frunzulita scapata pe acolo la schimbarea filtrului de polen.
Succes!
brumbrum
Cu scurgerea e in felul urmator: GRESEALA DE PROECTARE!

te poti trezi cu apa in compartimentul motor

piesele sunt imbinate anti scurgere si impreunate cu burete !!!!!!!

eu am bagat flexul si am rezolvat problema

acum piesele sunt pro scurgere
rino
Bai tata da' eu nu inteleg de ce nu puneti un filtru (ca o plasa de tantari) la (pe) gura de admisie a sistemului de climatizare care se afla sub parbriz in zona tubului de scurgere apa stanga cand te uiti la masina (din fata). Rezultat:
1. filtrul habitat (polen) nu se mai incarca cu frunze si gandaci morti
2. mirosul in habitat se imbunatateste fara numar fara numar
3. nu se mai infunda cu frunze scurgerea climatizarii etc
vid313
gun3.gif
Toti buretii dreapta fata imbibati in apa 022.gif
Am facut testul si sunt sigur ca este infundata evacuarea condensorului.
Am parcurs toti pasii de mai sus, am apasat palnia de cauciuc si am simtit cum curge APA siroaie sad.gif .
Deci apa provine de la condensor..
excl.gif GRESEALA DE PROECTARE! excl.gif
Masina are 2 ani si putin peste 20k km. Penibil renault!

Acum nu mai sunt in garantie, asa ca voi merge la un service oarecare sa o urc pe rampa pentru a desfunda pe acolo. Aici intervine problema, nu stiu cum arata pe acolo ce trebuie desfundat. Va rog sa ma ajutati cu fotografii ale locului faptei si sfaturi pentru a duce operatiunea la bun sfarsit.

Multumesc anticipat.
adi_ar
Este cam greu sa faci fotografii acolo! Se lucreaza pe pipaite.
Undeva, mai sus, precum si in topicul Apa in habitaclu, am descris cele 2 cai de a desfunda si alte sfaturi, zic eu utile.

... si am facut harcea-parcea tutorialul lui Liviu, poate-l mai splituieste ... smile.gif


vid313
@adi_ar sa inteleg ca se poate desfunda si pe sus? cu sarma cum ai aratat tu? mi se pare mai usoara operatiunea pe acolo, mai ales acasa, dar am crezut ca pe acolo se desfunda ce curge din scurgerile de langa stergatoare.

icon_mrgreen.gif
adi_ar
da, se poate si pe sus.
Pentru a fi verifica ce ai facut, pregateste un pet cu un tub de plastic fixat in dop. Dupa ce desfunzi, stracoara tubul in palnie si introdu apa, pntru spalarea palniei. Este posibil ca sa nu reusesti din prima sa elimini fruzele adunate dar alternand de cateva ori desfundare-spalare-desfundare vei reusi.
Totodata, introducerea apei iti permite sa-ti dai seama cand ai desfundat.

vid313
Am incercat pe sus prin stanga(partea soferului), am desfacut plasticul ala dar nu am reusit sa fac mai nimic.
Cat regret ca am luat renault si nu am descoperit forumul asta mai devreme..
adi_ar
Eu am povestit destul de limpede si fotografiile ilustreaza clar: se lucreaza prin dreapta !
Dealtfel nu stiu cum ai ales calea cea mai grea, pe sub volan. wacko.gif
Chiar si prin dreapta ai de furca cu o pozitie farte incomoda si cu un spatiu foarte ingust prin care trebuie sa strecori o sarma destul de rigida, dar nu fosrte, indoita, pentru a nu sfarteca para de cauciuc.
vid313
Am ajuns la un service si am umblat pe sub masina. Am taiat ciucurasul ala din capatul furtunului iar acum e liber. Nu a iesit nimic de acolo.. Am facut un test si curge la fel pe la supapa aia in masina. furios.gif
Ce sa ii mai fac??? bash.gif
adi_ar
Pai acolo este putina apa si se evapora. Pana ai ajuns la service nu mai avea ce sa curga ! smile.gif
Fa ce ti-am spus eu !
Fabrica-ti un "tulz" ca in fotografia de mai sus si pregateste un pet cu furtunas.
Prin dreapta, dupa ce uzi palnia (pentru "gresare") strecori sarma - avand capatul putin curbat - prin gura palniei si cu rabdare incerci sa dibuiesti gaurica de unde ai rupt tuturoiul.
Dupa ce ai "strapuns-o" strecori furtunasul si introduci apa pentru a spala palnia si tot asa de 2-3 ori.
Dupa ce te asiguri ca ai rezolvat-o, demoteaza scaunul fata, mocheta, buretii si usuca bine locul, altfel va mucegai totul pe acolo.
vid313
Gata am inteles acum exact ce se intampla acolo. Mi-am facut un tulz precum in fotografiile lui adi_ar, pe care l-am folosit si pe sus, prin palnie dar si pe jos pe sub masina.
Cand am facut proba cu un furtunas pe care il umpleam cu apa si ulterior o suflam in palnie totul bine si frumos, apa curgea toata afara sub masina. Am zis ca am rezolvat-o, dar nu a fost asa. La proba adevarata, la drum cu ac deschis, dupa jumatate de ora de mers am bagat mana sa vad daca e ud si era. Palnia era plina ochi si la cea mai mica miscare a masinii mai curgea un pic pe langa..
Atunci cand am bagat sarma sa desfund am simtit ca ar mai fi o supapa undeva intre palnie si gaura de evacuare. Ma gandesc sa nu fie problema de acolo.
La voi la cat timp incepe sa curga apa dupa ce dati drumul la ac? La mine dupa 10 min nu se vede nimic sub masina si m-am uitat cu o lanterna la palnie si nu am vazut nici acolo sa curga apa in ea.
Nu stiu ce sa ii mai fac, mai dati-mi un sfat pentru ca nu mi-a mai ramas decat serviceul.
adi_ar
1. Daca ai facut testul cu furtunasul si a curs dedesubt inseamna ca ai reusit sa desfunzi !!!
2. Din pacate, probabil ca mai ai mizerii pe acolo care se duc in palnie cu prima ocazie si o iei de la capat.

De regula mizeria (frunze, in special) sunt adunate pe langa filtrul de habitaclu asa ca as zice:
- demonteaza torpedoul (gasesti si topic pe undeva dar sunt cateva suruburi torx de desfacut iar dupa dezactivarea airbag pasager si deconectare il poti scoate;
- pregateste-ti un aspirator cu un furtun adaugat, cu diametrul max 15mm, lungime 20-25 cm si crestat V la capat (sa ia aer);
- scoate filtrul de habitaclu (il poti si curata bine/dezinfecta cu aceasta ocazie si mai salvezi ceva banuti) si aspira bine pe acolo, inclusiv spre palnie - in stanga si in profunzime. Asta ar trebui sa faca cei de la service dar ... la 60 RON ora de manopera iar nu e bine smile.gif .
- repta operatia de desfundare palnie cu sarma si verifica cu furtunasul.

Bingo!

Dupa 3-5 min de functionare clima va picura deja condensul sub masina. Poate nu imediat deoarece intai cade pe scutul termic, se mai evapora ...

LE Dupa ce ai varat pe deasupra tulz-ul sau degetul ai reasezat bine palnia in locasul ei ? Daca nu este asezata apa se prelinge pe langa ea !
vid313
adi_ar sunt dator de cinste mare!
Am mai insistat cu sarma pe sub masina dupa ce am dat un pic la o parte scutul termic sa am loc, iar rezultatul este un pic mai bun. In sensul ca nu se mai strange apa in palnie (asta dupa circa 30 min de functionare continua), insa servetelele pe care le-am pus in zona s-au umezit un pic. La prima impresie am zis ca apa iese de undeva de sub palnie dar la o cercetare mai amanuntita a locului am realizat ca e posibil ca picatura sa rateze palnia in cadere+miscare masina, deoarece am scos buretii (prin rupere..) iar palnia sta un pic mai jos acum, nemaiavand sustinerea buretilor. Deci m-am gandit asa cum si tu mi-ai scris mai sus ca pozitia palniei poate fi problema si am bagat sub ea servetele pentru a o ridica/aseza cat mai aproape de furtunasul din care picura.
Revin cu impresii dupa urmatorul test la drum.
Multumesc mult adi_ar!

13 Jun 2008, 20:51:
Curge in continuare. death.gif Nu mai stiu de unde. Apa nu ramane in palnie si se vede cum curge sub masina, insa tot intra si in masina. Am pus servetele sub palnie si pe langa ea, cele de dedesupt fiind imbibate cu apa dupa 15 min de mers.
Cumpara cineva meganu din semnatura cu 21000km si cu baltoaca la locul din dreapta?
adi_ar
Nu cumva servetele tale absorb apa din burete?
Vezi ca buretele din dreapta, sub mocheta ta, este imbibat cu apa full si la fiecare frana apa respectiva merge inainte si se ridica prin burete !!!
In situatia descrisa de tine nu stiu alta solutie decat sa scoti scaunul din fata, sa scoti buretele si sa ridici mocheta de pe partea dreapta, astfel incat sa nu mai ramana nimic in dreapta, pana la tabla apoi sa incerci sa localizezi de unde vine apa.

Ca o consolare, sa stii ca oricum trebuie sa faci asta pentru a usca locul.


Oricum, ca idee, daca se scurge apa sub masina, atunci in cabina nu mai vine de la clima. Eventual poate sa mai vina, la ploi sau spalare, prin fata, daca este infundata scurgerea descrisa la inceputul acestui topic.

Raman la ideea ca acolo este vorba de apa acumulata sub mocheta (~1-2 litri) si care nu se evapora in 5 ani de-acum incolo.
rino
Intrebare: nu este posibil sa se desfunde scurgerea prin locasul filtrului habitat?
vid313
Am descoperit problema, dupa ce am stat cu o lanterna si m-am uitat de cand a inceput sa picure. Cum au curs primele picaturi a aparut si sub masina o mica baltoaca deci canalul e desfundat de la palnie in jos. Totul bine si frumos. Insa la 5 min dupa ce a inceput sa curga am observa o mica dara de apa sub palnie, chiar la baza ei (buretii sunt scosi) acolo unde se impreuneaza palnia de cauciuc cu tabla masinii. Dupa inca 2 minute era o mica baltoaca acolo desi apa continua sa curga si jos.
A mai patit cineva asa ceva?
adi_ar
Aici ai o fotografie a palniei asezata in pozitia normala.
Nu poti indica pe foto unde curge ?!
vid313
Am marcat locul. Este vorba de baza palniei unde se uneste cu tabla. Dar din cate vad in poza la mine arata un pic altfel la baza palnia. incerc sa ii fac o poza si sa revin in 10 min cu ea.

<span class='edit'>14 Jun 2008, 10:06:</span>
Uite cum arata grozavia la mine. Am ridicat un pic marginile pentru a se putea vedea problema - apa cum balteste..
adi_ar
Ce vad eu in fotografia ta este ca palnia nu este imbinata corect in agregat la partea superioara !!!
De asemenea, pentru fixare, trebuie sa reasezi acel tuturoi in surubul din stanga, altfel se misca palnia de la vibratii.

La sfarsit, ajutandu-te cu o spatula (de-aia de intors gratarul smile.gif ) strecoara cu grija buretele inapoi pe sub "palaria" palniei pentru a o tine fixata in agregat.

[attachmentid=1627454993]

La baza palniei ar putea curge apa numai daca este taiata/strapunsa palnia.
vid313
Multumesc adi_ar! Sper ca de data asta sa fie victoria finala! biggrin.gif Am ridicat, cu greu, palnia mai sus , cat mai aproape de picurator, asa cum am vazut in fotografia ta. A mai ramas un spatiu mic dar momentan nu mai curge, nici pe dedesupt si nici pe langa palnie. Acum trebuie sa plec dar maine voi mai face cateva teste si un pic de fine tuning acolo la palnie si voi baga buretii daca totul e bine. Tineti-mi pumnii!
Razor
Acum ca tot e topicul deschis pe probleme de clima va povestesc ce am patit la maimutele de la AutoEuropa Timisoara mad.gif : schimbat toate consumabilele inclusiv filtrul de habitaclu si in loc sa-l puna pe acele santuri de ghidaj il pune aiurea si evident nu pana in capat. Rezultatul este ca dupa 6 luni am vazut ca am instalatia plina de praf si toate frunzele colectate. Pana la urma l-am schimbat eu si am aplicat si un tratament pentru instalatia de climatizare.
Mare grija la maimute!
adi_ar
Am reusit astazi sa asez o sita pentru tantari pe gura de admisie de sub parbriz.

[attachmentid=1627457923] [attachmentid=1627457924]

pentru partea superioara am decupat un plastic spongios de 15 mm grosime pe care l-am strecurat fortat in spatiul ingust de sub parbriz iar la partea inferioara am reasezat acel guler de plastic negru peste plasa.


<span class='edit'>28 Jun 2008, 11:35:</span>
On topic:

Am constatat, cu ocazia montarii sitei pe gura de admisie aer, ca mi s-a infundat scurgerea pe stanga fata, cea pe care mai sus am descris cum am desfundat-o in prima faza.
De aceasta data, metoda cu tulz-ul a dat gres si am fost obligat sa demontez ansamblul motoras stergator si evacuarea.
Din aproape in aproape am descoperi ca tubul de evacuare arata asa:
[attachmentid=1627457925]

este compus din 2 parti care se asambleaza intre ele.
Odat scoasa o jumatate pe la partea superioara, nu mai poti s-o repui pe pozitie asa ca am fost obligat sa caut si restul.
Am descoperit ca tubul se termina in spatele rotii, dupa aparatoarea de plastic, in zona umflaturii cere se vede in centrul foto:

[attachmentid=1627457926]

Desfacand cele 2 dopuri din spatele rotii am reusit sa eliberez partea de jos a tubului (este fixat intr-un surub) sa-l desfund si sa-l reasez la locul lui

[attachmentid=1627457927] Cum se vede partea superioara a tubului, prin spatele aparatorii, cu partea inferioara demontata.
[attachmentid=1627457928] [attachmentid=1627457929]

Intai am reasamblat cele 2 jumatati strecurand mana stanga in spatiul din spatele aparatorii, dupa ce am "gresat" gatul tubului cu PUR ( smile.gif ), am reasezat tubul pe surub in partea de jos, rezultatul fiin cel din ultima fotografie.

Acum, daca ar fi sa mai curat aceasta evacuare, as incepe de jos, prin spatele aparatorii de plastic !
denisCT
Am gasit si eu o gramada de apa in dreapta, am desfacut tot pana la bureti, si acum arata masina ca in poza asta: http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=57683 Faza e ca la mine picura foarte mult cand dau drumul la aer, si mai putin cand opresc ventilatia de tot. Filtrul de habitaclu e ud. Cum va uitati la poza de mai sus, in centrul ei vedeti 2 cercuri, unul cu gaura, si unul mai la dreapta fara, la mine picura in dreptul celui din dreapta, de undeva de sub plasticul negru, si cade pe buretele ala de unde se prelinge in jos spre picioare pasager dreapta. Din cate am inteles palnia este undeva in stanga jos in poza aceea. Asa se manifeste palnia infundata sau la mine picura de altundeva?

LE: Am fost acum la masina, cand am apasat pe marginile palniei a curs o gramada de apa, deci clar e aia infundata. Mai multe detalii despre desfundat pe sub masina puteti da? Trebuie dat jos scutul ala al evacuarii? Ala de tabla subtire? Ce mai trebuie demontat?
tr_viorel
La fel am patit si eu. Se ridica masina, se sprijina pe suport de asigurare (am folosit un butuc), suficient ca sa te strecori sub ea (cand nu ai alte posibilitati). Se declipseaza in 2 locuri tabla subtire dintre teava de esapament si caroserie-protectia termica, in partea din fata dreapta, aproximativ in zona ciupercii de la scurgere AC, Se deformeaza putin tabla sa incapa mana sub ea si prin cautare se gaseste un tub din cauciuc, pozitionat sub ciuperca mentionata, indoit putin in lateral ca o lulea. In capat are o supapa din acelasi material, ce la mine se lipise si nu lasa condensul sa se scurga. Am rupt-o, a curs cam un pahar de apa si asta a fost tot. De atunci -cca. 3 sapt., problema a disparut, in conditiile in care am folosit AC din plin.
Meghitzanul
adi_ar fix operatiunea facuta de tine am prestat-o si eu acum vreo 2-3 saptamani
am facut si eu poze numai ca nu am avut timp cand sa le incarc si sa scriu aici

cam la fel am procedat si eu, demontand total mecanismul stergatoarelor, roata stanga fata cat si o parte din aripa inferioara

dupa cum ai spus si tu la final, acum stiind despre ce este vorba, recomand doar demontarea rotii stg fata si o parte din aripa inferioara (jumatatea din spatele rotii... mai exact partea superioara a ei) si ajungeti la furtun f usor

scurgerea mea de pe stanga era infundata total... noroc ca apa se scurgea doar prin partea dreapta pt ca altfel s-ar fi dus in masina

mai atasez si eu cateva poze suplimentare si elocvente smile.gif din timpul operatiunii:
[attachmentid=1627458337]
[attachmentid=1627458338]
[attachmentid=1627458339]
[attachmentid=1627458341]
[attachmentid=1627458342]
[attachmentid=1627458343]

ce vreau sa mai adaug este modul de testare a acestui furtun (daca e infundat sau nu): se aseaza masina in plan orizontal, se ia o sticla de apa si se toarna cate putin (200-300 ml) langa tija stergatorului din stanga (la sofer)
apa va trebui sa se inceapa sa se scurga imediat in spatele rotii stanga fata, aproape de coltul aripii
daca apa intarzie sa se scurga sau daca se scurge prin alta parte inseamna ca furtunul e infundat

aaa... si inca ceva.. recomand ruperea capacelului de cauciuc din capatul ultimului furtun acesta fiind total inutil
denisCT
Dupa ce am palmat palnia si a curs ceva apa, am fost cu masina la rampa, am desfacut 2 cleme de la scutul termic de tabla, l-am indoit, am bagat mana si am gasit mustiucul ala, putin infundat, si l-am taiat. Gaura de iesire are diametrul unei monezi, dar cand am bagat degetul scurgerea care vine in dreptul ei are diametrul mult mai mic si n-am avut decat o surubelnita subtire pe care am bagat-o, dar nu am scos nimic ce putea fi dop. De atunci mers cu aer la maxim si nu mai curge nimic pe la palnie.

Pentru cei ce vor sa desfunde scurgerea, scutul ala e foarte maleabil si se lucreaza relativ usor doar cu 2 cleme desfacute, eu am renuntat sa-l scot de tot ca nu mai aveam timp - l-am indoit si am bagat mana, prin partea dreapta, si la sf l-am mulat la loc pe forma caroseriei. Foarte folositoare localizarea scurgerii, si anume fix deasupra cotului pe care il face evacuarea in sus, spre catalizator, multumesc celui ce a scris-o mai devreme, nu mai retin exact.
nr1_gogon_1979
si eu am patit acelasi lucru ca si voi.stiu prin ce treceti,eu nu am scos nici o mocheta si nici un burete pur si simplu am lasat-o sa se usuce,afara erau 50 de grade,si m-am hotarat:pt a nu se mai intampla asa ceva o sa-mi cumpar o prelata si o sa o pun pe masina,alta rezolvare nu vad.dupa ce mi-a desfundat cineva scurgerile nu vreau ca de fiecare data cand pica o frunzulita sa desfac jumate de masina sa desfund scurgerile...sunt din ce in ce mai nemultumit de aceste probleme de proiectare,oare nimeni nu-si da seama ca asa se pierd multi clienti?eu am dat aproape 15.000 eur pe masina acum un an si sincer nu ma asteptam sa-mi curga apa in masina de la sistemul ac...in concluzie,no comment
Mihai_E
dupa ce-am citit toate posturile inteleg ca apa apare in dreapa pe pres daca:

1. scurgerea de la compartimentul motor e infundata (primul post a lui Liviu) - chestie cere mi se pare aberanta.

2. scurgerea de la vaporizatorul de la AC e infundata - chestie care e normala cit de cit.

n-am inteles daca cele 2 scurgeri au vreo legatura.

subiectul ma pasioneaza brusc pt ca azi dimineata am gasit apa pe pres dupa ce-a pornit clima si vreau sa stiu de unde sa incep .
daniel4ro
sita aia aplicata pe gura de admisie a aerului de sub parbriz e minune mare

ieri am scos filtrul sa vad ce e prin el si doar cateva firisoare de praf, nicio urma de seminte sau frunze cum erau inainte
19vik
Gura de admisie de sub parbriz e putin in dreapta fata de axa masinii, daca se infunda scurgerea de sub parbriz apa se poate aduna pana intra pe gura aia si ajunge in habitaclu tot pe dreapta.
La tine, raspunsul e simplu: in Bucuresti n-a mai plouat de mult, daca a aparut apa dupa ce ai pornit AC-ul e infundata scurgerea de sub vaporizator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.