Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pozitie Sofer Clio, Symbol
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Kr3atorU
Am deschis acest topic, pentru ca am citit multe plangeri la pozitia soferului la Clio si Symbol.
Eu am 185cm si stau foarte confortabil, ajung la toata aparatura de bord, si nu am probleme cu "intepenirea" piciorului pe acceleratie, sau dureri de spate. Precizez ca scaunul meu se poate regla pe inaltime, dar il am pus jos de tot.
Intrebare: Cei care se plang de pozitie incomoda, au inaltime mai mica, sau tin scaunul prea in fata, prea in spate? intrebare.gif
diesel_power
Si eu ma simt bine la volan. Am 1.79m / 95kg si n-am nicio problema. Pozitia mea preferata e cu scaunul dat in spate f mult (aproape ca nu mai are loc nimeni in spatele meu) si cu spatarul ridicat sa faca aproape 90 de grade fata de sezut. Si scaunu meu e reglabil pe inaltime si il tin pe pozitia cea mai joasa.

Cand am trecut de pe Dacie pe Symbol intr-adevar simteam ca imi amorteste piciorul drept, la un moment dat chiar ma durea. La Dacie era acceleratia mai tare si imi puteam sprijini talpa in ea, la Symbol acceleratia fiind f moale la inceput tineam piciorul tot timpul incordat pe acceleratie.
Abu
Eu ca sa stau confortabil ar trebui sa tin scaunul la maxim in spate, si nu mai ajung la volan (imi place sa tin mainile flexate aproape de 90 grade). Daca stau mai aproape, intru cu picioarele in bord. Precizez ca am 1,79 inaltime si 74Kg. A, si nu suport sa tin spatarul la 90 gr cum zicea diesel_power, ma doare spatele.
CGB
1,90 si 103 kile. scaunu' destul de in spate (mai sint fro 3-4 pozitii pana la maxim).
spataru' imi place sa-l tin mai drept. si ma simt foarte bine. asa de bine, ca la ultima iesire pe A1 chiar mai atipeam din cand in cand.
Kr3atorU
@Abu
Nu ar fi mai comod daca nu ai fi asa aproape de volan? Daca zici ca iti place mana flexata la 90grade, asta pentru mine inseamna ca vad capota masinii...
Eu imi reglez scaunul, la distanta la care mana stanga imi vine aproape intinsa la maxim, la ora 12 a volanului, si de aici am control la tot tabloul masinii, si confort maxim. Tot asa procedez si la Dacia, si la Opel Calibra(al cumnatului), si la Matizul de la firma si la toate masinile pe care le conduc.
Am vazut ca unele persoane nu pot conduce, daca nu vad capota masinii (asa am cativa colegi la servici), poate si tu Abu , esti in aceeasi categorie. tongue.gif
Abu
Nu e vorba de a vedea sau nu capota (am condus si Mercedes si acolo vedeam steaua din orice pozitie si tot tineam volanul - reglabil in profunzime - aproape), ci de sentimentul de siguranta pe care-l am cand stau cu mainile flexate. Daca tin mainile intinse mi se pare ca am tendinta sa-mi apropii umerii de volan la manevre de rotire accentuata a lui si asta nu-mi place.
Bliss
1,85, aproape 80kg, stau foarte comod in scaun cu el dat cel mai jos si un pic in spate. Singura nemultumire e ca uneori nu vad semafoarele suspendate de plafon si trebuie sa ma urc pe bord sau sa astept claxoanele din spate la 0.5 secunde dupa ce s-a pus verde.
klemi
Cel putin pina in prezent, n-am avut dificultati de adaptare la trecerea pe Symbol. Am 1.80m, merg cu scaunul reglat jos la maxim pe inaltime si spatarul la un unghi de 100 grade aproximativ. Intr-adevar, pedala de acceleratie e mai moale ca la Dacie si tin piciorul usor mai incordat. N-am facut trasee foarte lungi ca sa pot sa-mi dau seama de inconveniente.
Duyu
QUOTE(klemi @ 11 Jun 2007, 19:26)
si spatarul la un unghi de 100 grade aproximativ.


Cred ca vrei sa zici 80 de grade, adica nu chiar 90 grade (unghi drept), putin inclinat spre spate. 100 grade ar insemna putin inclinat spre volan! smile.gif Nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar arata cineva cu spatarul scaunului relglat la 100 de grade! radmasa.gif
diesel_power
Depinde unde iei referinta 0 wink.gif
Duyu
Corect...dar ma gandesc ca cel mai normal ar fi sa consideram 0 atunci cand spatarul scaunului este la 180 grade (si implicit 0) pe spate. Mie cel putin asa mi se pare logic pentru ca nu cred ca poti regla spatarul astfel incat acesta sa atinga volanul! (nu am incercat niciodata, dar chiar sunt curios daca o merge smile.gif )! Bafta! wink.gif
verde
Cand ai probleme cu durerile de spate (de mijloc) care apar odata cu varsta (eu 49)sunt zile in care pentru un reglaj lombar as da orice si oricat.Din pacate nu pot decat sa ma abtin de la condus sau sa fac pauze mai dese.
klemi
QUOTE(Duyu @ 11 Jun 2007, 20:22)
...ma gandesc ca cel mai normal ar fi sa consideram 0 atunci cand spatarul scaunului este la 180 grade (si implicit 0) pe spate. Mie cel putin asa mi se pare logic pentru ca nu cred ca poti regla spatarul astfel incat acesta sa atinga volanul!


Dupa cum singur ai spus, atunci cand spatarul scaunului este in prelungirea scaunului, unghiul e de 180 grade (si nu 0). Ceea ce e logic pentru tine, poate nu respecta logica celorlalti (sau cel putin pe a mea). Nu cred ca are importanta daca spatarul scaunului poate fi adus la 0 grade (pliat pe scaun).

Nu am intentia de flame, asa ca, repet: spatarul il am reglat la 100 grade (= unghi obtuz intre scaun si spatar).
Abu
@verde, eu mi-am luat cea mai scumpa perna lombara de pe piata si tot degeaba. Nu ma pot acomoda cu ea defel. Asa ca va trebui sa suferim in continuare...
Kr3atorU
Duyu matematic vorbind, klemi are dreptate.
Logic (din punctul meu de vedere), cand spatarul e in prelungirea sezutului sunt 180˚, rezulta 100˚ unghi obtuz, adica pozitia aleasa de klemi.
Fara suparare.

Pentru cei care nu se pot pozitiona comod, a-ti luat incalcul si schimbare scaunului de la sofer?
wolfin
de asemenea mai trebuie luat in calcul faptul ca trebuie sa ai minim 30 cm fata de volan respectiv airbag.

eu am 1.86 si 80kg si am o problema referitor la pozitia in scaun cand vine vb de drum lung-ma doare spatele. am reglat scaunul in toate felurile si tot nu am gasit pozitia opima la drum lung. ce mai consider eu o problema este faptul ca genunghiul este proptit in bord desi scaunul este dat in spate destul de mult , ca si spatarul dealtfel (il tin asa pentru ca pedala de acceleratie este foarte moale)
virgilpopa
Am 1.82 si inca nu m-am obisnuit cu condusu' ca la Moskvich,adica cocotat de nu vad semafoarele ,cu capu in plafon si cu scaunul cit mai in spate devenind astfel inutilizabil locul din spatele soferului .Am incercat diverse pozitii ale scaunului dar nu am gasit inca confortul.
Am citit cu interes ce ati scris pina acum,am si incercat ceva,dar....tot Moskvich e.
Lucman
La drumuri scurte e ok, dar la 1000 km, am observat o usoara intepenire a gatului datorita faptului ca tetiera foloseste la orice, numai la sprijinul capului nu.
Cand am vrut sa beau un suc, a trebuit sa ma las cu totul pe spate, gatul nu il mai puteam flexa spre inapoi smile.gif
Rentz
Eu am 1,93 si nu pot sa zic ca ma plang.
Mi-am gasit o pozitie a spatarului putin mai pe spate si nu am nici un fel de problema.
Bineinteles in spatele meu mai sta cu greu cineva ...
Eudela5
1.91 100KG scaunu in spate spataru mai pe spate si cam aia e nu ma plang dar am masina doar cu 4 locuri sad.gif
Oneoneeleven
@Lucman

Ia-ti tetiere sport, din alea despicate - sunt excelente si la drum lung si in oras.
ursulici
Am 1,83 inaltime, 105 kg si stau foarte bine si la drum lung, fara sa imi amorteasca gatul sau mai stiu eu ce. Scaunul e in spate dat dar nu foarte mult, genunchiul drept imi atinge usor consola centrala a masinii, si spatarul e cam la unghi de 115 grd. Tetiera nu o folosesc niciodata sa-mi sprijin capul pe ea, eu tot timpul am considerat ca singura ei utilitate este sa nu iti frangi gatul in caz de accident, adica la un soc sa nu iti cada capul spre spate si astfel sa te accidentezi...
cbr-ica
e si treaba de obisnuinta. la inceput mi se parea ingust scaunul si pozitia naspa. acum parca e masura mea wink.gif

PS: 183cm/80kg
wolfin
o mare inbunatatire a pozitiei in scaun veti avea dupa ce montati o cotiera.

asta sa nu credeti ca scapati de durerile de coloana dry.gif
romeod
pozitia incomoda la volan exista doar daca ai scaunul fara reglaj pe inaltime si mai ai si 1,86 si peste 90kg
problema cea mai mare e ca ai crestetul capului foarte aproape de plafon, si mai pot sa spun ca la drumuri lungi iti poate amorti piciorul drept.


Comparativ cu masina de serviciu(Opel Combo) pozitia la volan lasa de dorit.
La Combo(fara reglaj pe inaltime al scaunului) pozitia de condus este mai joasa, scaunul fiind mult mai jos.
Kr3atorU
Legat de drum lung, eu am condus aproximativ 18 ore si am oprit de 2 ori cate 30 minute, si nu mi-a amortit nimic biggrin.gif Cred ca nu va gasiti o pozitie confortabila, dar nu inteleg cum si de ce blink.gif
Studebaker
Pozitie confortabila nu are cum sa fie caci masina are pozitia de condus mult mai inalta ca alte masini, iar scaunele sunt mici si nu au ergonomie deloc. Insa pozitie buna de condus cred ca are, caci si eu am condus maxim 18 ore si nu am avut dureri (am 1.88 si 98 kg.). Ma bucur caci consola centrala nu e mai mare ca as fi avut probleme. Spatarul il tin si eu destul de ridicat, ca sa ma tina concentrat la drum, ca doar nu stau in fotoliu si ma uit la tv. Ca sa nu mai pomenesc de pozitia pilotilor de raliu, care nu e comoda special ca sa ii tina concentrati la drum. Simt totusi pedala de acceleratie prea inalta. Cu ani in urma am avut Opel Vectra, care are scaune mult mai mari decat Clio, si pozitie mai jos de conducere. Totusi la un drum lung parca imi amintesc ca m-am resimtit. Ma gandesc ca, degeaba ai scaunul mai mare daca nu este si ergonomic sau cu reglaj lombar (de unde ergonomie sau reglaj lombar la o vectra din 1990 ?!)
hashcip
deunazi am vazut o poza pe forum la clio 2 un model cu cotiera sofer interesanta rau de tot
ma gandesc ca ar fi utila la subiectul acestui topic si ma intreb daca nu s-ar potrivi si la symbol
o sa caut poza pe acel topic. sper sa-l gasesc ca parca imi aduc aminte ca am ajuns din intamplare pe acolo smile.gif smile.gif



2 Dec 2007, 16:24:
sorry era vb de clio 3
iordache32
QUOTE(wolfin @ 30 Nov 2007, 16:14)
o mare inbunatatire a pozitiei in scaun veti avea dupa ce montati o cotiera.

asta sa nu credeti ca scapati de durerile de coloana  dry.gif
*


si cum se poate scapa de durerile de spate?
Hypo RS
Conduc de 1 luna jumate (zi de zi) Renault-ul din semnatura si nu am nici o durere de spate. Cred ca tine si de asezarea scaunului.... al meu e gandit sa stea la inaltime minima, cu speteaza aproape dreapta si destul de "in fatza". Sa nu fie alte cauze... A, am uitat sa precizez. Am 176 cm si 120 kg....
PhilipMorris
Cea mai lunga calatorie cu Thalia mea a fost de 4400 km in cinci zile wacko.gif . Am dus-o la capat pana la urma, si nu pot sa spun ca ar fi o pozitie foarte proasta la volan. Sunt masini si mai rele dpdv personal, cum ar fi gama opel, daewoo si alte cateva. Pozitia la volan a fost aproape cu spatarul drept (poate discutabila 100 grade tongue.gif ). Eu cred ca daca nu ai o problema cu spatele sau cu oasele in general, este chiar comoda.(1,83 cu 78 kg.)
andurs
Oricum am da-o, pozitia la volan e destul de nasoala. Eu am 1.88m/80kg si nu am gasit inca o pozitie foarte comoda la drum lung (in oras n-am timp sa ma relaxez la volan). Chiar cu scaunul lasat la maxim in jos tot mi se pare o pozitie la volan foarte inalta. Daca las scaunul mai pe spate tre sa tin picioarele mai flexate (ca sa ajung la volan), si tot nu e bine. Apropo: distanta pana la volan o calculez tinand mana stanga intinsa pe volan la ora 12. Pana si la Dacia 1310 '89(prima mea masina) era pozitia scaunului mai joasa. Sa nu mai vorbim de faptul ca nu incape nimeni in spatele meu...
Bafta!
Hypo RS
Precum se vede eu am 2 masini in semnatura. Intr-adevar sustin pararea lui andurs- postul de conducere este foarte sus la Clio fata de Accent. Dar, pe de alta parte, nu este cine stie ce mai sus fata de late masini.Spe exemplu Focus 2002 era poate o idee mai jos.
In fine mie mi se pare o masina destul de comoda.
A, nici la mine nu mai incape nimeni in spate..da' io am 3 usi.... la 4 ushi ar cam trebui sa incapa.... smile.gif



jfo
Pozitia la volanul unui clio e la fel ca in saua unui cal smile.gif ,in sensul ca stai foarte sus eu am si reglaj pe inaltime al scaunului ,il tin reglat maxim jos si tot inalta mi se pare pozitia dar nu-i foarte incomoda la inaltimea mea,1,76 ,e destul de acceptabila.
tng
salut

si eu am probleme cu pozitionarea scaunului.
am 1.92 si 81kg ... scaunul il tin jos, dar tot nu mie se pare suficient, indreptat aproape de 90 grade, masina e clio bicorp

voi tineti picioarele aproape intinse in timpul condusului?
Abu
Io dac'as tine picioarele intinse (asa cum imi doresc) n-as mai ajunge la volan...
Kr3atorU
Si eu stau cu picioarele indoite pana langa manetele de la faruri si stergatoare, din aceleasi motive, dar totusi mi-am gasit o pozitie buna.
verde
Revin cu obsesia mea ..ce am cumparat aia avem..eu am facut 6500km afara autostrada in vara si desi am probleme cu coloana nu am fost deranjat prea tare, cel mai mare disconfort l-am avut la genunchi dar e alta poveste caci si acasa in fotoliu ma dor de multe ori , deci nu reprosez nimic masinii.Am fost 2 adulti (locurile din fata )si 4 copii in cea mai mare parte a traseului(8,12,14,15 ani)in spate si nimeni nu a reclamat nimic.Si la dus si la intors am condus singur cate 2 zile "lumina".In concluzie sunt ofticat pe mine ca nu am fost in stare sa-mi iau o masina mai bengoasa, dar in niciun caz pe masina sau fabricant. In continuare sustin ideea ca reprezinta pretul corect ptr ceea ce ofera.
renaultforever
pentru cei inalti(1.88-1.92) le recomand Laguna.pai la inaltimea aia cum dumnezeu sa stati relaxati in Clio? Respect... cool.gif
Abu
Io recomand Laguna ptr. toti posesorii de Clio, dar... cum e cu banii domle? smile.gif
renaultforever
in loc sa-ti cumperi un clio nou iti cumperi o laguna de 2-3 ani.asta in cazul in care nu vrei neaparat o masina noua cu garantii..etc....
PhilipMorris
radmasa.gif Hai ca asta chiar mi s-a parut buna... Dar cum ramane cu un audi 100 din 198siceva? Ca sunt sigur ca e mult mai incapator ca Laguna. Atata vreme cat ai o conduita buna la volan, adica sa ai grija sa tii spatele drept si sa nu lasi toata greutatea pe mijloc, ci pe fund, eu cred ca nu vom avea probleme de dureri. Si nici nu vom fi nevoiti sa ne luam masini vechi de 6 ani pentru ca in cele noi nu avem destul loc. La 1.83 si 78 kg, va spun ca am condus masini mult mai incomfortabile decat clio. (ce ma enerveaza cu adevarat este pozitia piciorului stang, la drumuri lungi. Nu ai loc sa il intinzi destul cat sa il dezmortesti frustrat.gif )
Hypo RS
La mine doar stangul ajunge sa fie drept cand apas ambreiajul. In rest sta normal, langa ambreiaj un pic indoit. Nu am probleme cu intepenitu' la drum lung- ce-i drept nu am facut drum de mai mult de 400 km ....

Daca e vorba de cea mai comoda masina condusa- Avensis nene.... 1.8 benzinar, din 2002, mi-a lasat o foarte buna impresie (daca o vindea posesorul nu mai ajungeam io pe reno.ro). Incercati daca aveti posibilitatea...rules! smile.gif
renaultforever
acum inteleg,PhilipMorris e genul de om care nu risca pe o masina sh.pe de o parte are si dreptate,e un fel de loterie si cu sh-urile astea...dar cu putin noroc poti gasi o masina de 6 ani aproape noua.in fine,nu toti sunt dispusi sa riste 8-10 mii de euroi..... respect.
Hypo RS
Mai, aci depinde. Exista service uri unde sa iti testezi masina inainte de cumparare. Exista, am inteles, in cadrul autovit un tester complet pt masina. Costa ce-i drept dar ti-o analizeaza "cap - coada" si asa poti sa ai o impresie clara asupra trecutului masinii pe care vrei sa o iei. In alta ordine de idei eu nu as accepta o masina fara carte de service, neintretinuta, "adusa recent" " nerulata in RO"si alte treburi de gen. Deci eu zic ca asa ai mai putine sanse sa "te arzi"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.