Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari despre Symbol diesel dCi 80cp ...
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
Vlad Georgescu
Am si eu o intrebare destul de ciudata.

Din pacate nu am avut niciodata Diesel si nu stiu deloc cum se comporta in timp. Acum vreau sa iau un Symbol dci de 80 CP.

Am facut mai multe test drive-uri pe Symbol Diesel, de 70 si 80 CP.

Daca imi iau dci-ul, il iau pentru faptul ca accelereaza bine la viteze mici, dar nu as vrea ca proprietatea asta sa se piarda in timp.

Nu stiu cum s-a facut, dar Symbol dci care avea in jur de 12000 km nu accelera bine, parca acceleram cu Dacia Berlina, in timp ce Symbol dci cu 1000 km la bord accelera de rupea, de-mi dadea capul pe spate, ma apasa in scaun.

Asta ma face sa ma tem ca dci-ul la inceput accelereaza bine, iar dupa rodaj pe la 12000 km, se "leneveste" si nu mai accelereaza bine.

Asa e la Diesel, sau asa e la dci?
cj98czh
Nu te supara dar tu ai citit ce aberatii scri????

Serios acuma, cum saracie sa se leneveasca....nu stiu ce ai condus tu dar mi foarte clar ca habar nu ai cum functioneaza un motor....
Bliss
Din contra, a mea a fost mai lenesa la inceput. Dupa 5000km a inceput sa se "lase" motorul.
Vlad Georgescu
Nu stiu deloc cum e la Diesel pentru ca am avut doar benzina.

Nu e deloc o intrebare aberanta din moment ce am facut drive test pe mai multe masini si am vazut aceasta diferenta intre unele care au depasit 12000 km si cele care aveau cam 1000 km.

Care-i explicatia pentru chestia asta?
Bliss
QUOTE(Vlad Georgescu @ 1 Jun 2007, 09:53)
Care-i explicatia pentru chestia asta?

Poate starea tehnica? rolleyes.gif
Lucman
Nu exista asa ceva.
Cine stie ce probleme avea masina respectiva.
Si acum la 29.000 km trage la fel de sprintar ca in prima zi.
bogy
Poate cei 12000 km au fost facuti doar in oras, subturat etc.
Pe langa pb tehnice mai pot fi si alte cauze: motorina proasta, filtre infundate ...
Sau poate nu a fost facut bine rodajul?
cj98czh
@Vlad Georgescu

Iti spun eu care cred ca este explicatie...obiectul dintre scaun si volan..... biggrin.gif biggrin.gif

Serios acuma lasand gluma la o parte nu exista lenevire.... cel cu 12.000 de km putea sa aiba filtrele imbacsite si atunci intradevar trage mai greu, sau cum s-a mai spus...a fost condus subturat.....etc
AlexC
Toata lumea de pe forum poate sa iti confirme ca motorul dci trage mai bine dupa ~5000km, iar daca ai grija de el cu ulei, filtre schimbate la timp si stil corect de condus, va trage la fel de bine in timp.
dani78
pai daca ai 12000km insemna ca abia ai facut revizia, n-ar trebui sa ai probleme la demaraj si eu am tot 12000km si trage ca in prima clipa, poate chiar mai bine
diesel_power
In primul rand sa nu iei ca etalon masinile de testdrive, o masina de testdrive a fost condusa de multe persoane, nu a fost tinut cont de rodaj la asa o masina... multi factori intra in calcul.

Daca iti iei dci pentru ca accelereaza bine la viteze mici apoi sa nu faci prostia sa testezi cat de bine accelereaza la turatii mici...
SorinV
@ VLAD GEORGESCU
ce spui tu poate fi adevarat fara doar si poate. aceste minunate tdi dci crdi si toate celelalte common railuri sunt niste motoare nerafinate. cu toata tehnologia inclusa in ele chiar si dupa doar 10000 de km pot sa mearga absolut ca dracu. cine e de vina? in principal utilizatorul pentru modul in care il foloseste. Daca tu iti iei un diesel si il ingrijesti si utilizezi corect va accelera bine mult mai mult de 10000km. totusi nu e indicat sa utilizezi aceasta calitate a lui prea des pt ca ea este cea care atrage dupa sine defectarea.

pentru cei care cred ca motorul lor trage la fel ca in prima zi. nimic mai gresit.
o sa traga prost atunci cand este nou, la maxim dupa rodaj (cam 1500 de km) dupa care totul o ia in jos. si putere si cuplu si orice. la inceput nesesizabil (circa 100000km) dupa care se simte.
Lucman
...totusi. de la 12.000 la 100.000 e distanta cam lunga smile.gif
SorinV
este adevarat. dar un motor prost utilizat are de suferit la fiecare kilometru. si 12000 sunt multi kilometri in care poti sa il abuzezi.
diesel_power
@SorinV

Nu te supara pe mine dar cam spui aberatii:
-tdi nu e commonrail decat cel de 2.7 litri
-daca un motor commonrail ti se pare nerafinat apoi ce mai poti spune despre diesel cu injectie indirecta? La un megane 1.5dci doar in anumite momente se da de gol ca e diesel in rest fiindu-ti greu sa iti dai seama ce e fiindca e atat de silentios... Asta inseamna motor nerafinat?
-ce calitate nu e bine sa utilizezi prea des? Daca te referi la cum accelereaza, atunci din contra, e chiar bine pentru motor sa te bucuri de cum accelereaza, dar nu la turatii joase.
-Nu trage la maxim dupa rodaj, ci dupa 6000km incepe sa traga bine pana muuult mai tarziu.

Daca ar fi adevarat ce spui tu inseamna ca motoarele diesel moderne ar fi praf si pulbere.
SorinV
faptul ca e nerafinat nu are legatura cu faptul ca e silentios. Si e silentios la inceput ca dupa aia se aude in draci zgomotul de injectie specific. incerca sa il asculti si cu capota deschisa deci fara suplimentele de antifonare pe care le are.si tdi e si common rail nu numai PD, in variantele mai noi desigur.
este nerafinat din punct de vedere al fiabilitatii, si mai ales din punct de vedere al intretinerii, e pretentios la motorina, la filtre, e pretentios la ulei e pretetios cand vine vorba de ultilizare la rece.
Nu ma supar pe tine ca nu am de ce. ce spun aici sunt lucruri adevarate si se intampla in viata de zi cu zi.
cat despre faza cu rodajul. Iti sugerez sa studiezi o carte de motoare termice si sa te uiti la caracteristicile exterioare ale oricarui motor inainte de rodaj, imediat dupa el si apoi in timp. ai sa observi exact ce iti spun eu. aia 1500 de km sunt doar o aproximare grosolana . pot fi 1000 pot fi 2000. 6000 nu vor fi cu siguranta. poate daca iesi cu el pe poarta dealerului si mergi numai pe autostrada fara sa te opresti. cam greu totusi.
si cand spun ca nu e bine sa abuzezi de faptul ca accelereaza bine inseamna ca atunci cand apesi acceleratia la podea, indiferent de regimul precedent totul se duce dracu si amestec si poluare si ce vrei tu. motorina nearsa mult, cocs, calamina absolut detoate. si de aici si performantele mai slabe ulterior.
ramm
Fostul dci tragea de rupea..eu schimbam la 3500 si pana in ziua cand l-am dat nici nu mi-a lasat impresia cum ca s-ar fi lenevit. Eu nu as pune in aceeasi oala tdi'ul cu dci'ul ..
claus
eu tot cred ca soferul era de vina..
Lucman
Pai aici s-ar putea sa ai dreptate.
De obicei omul este veriga slaba. Aceasta caracteristica tinde sa se acutizeze.
SorinV
da poti sa spui ca in mainile unui necunoscator un dci este un motor prost.

Si pentru cei care sunt atotcunoscatori in materie de motoare: AM SCRIS INCA DIN PRIMUL TOPIC FAPTUL CA FOLOSIREA NECORESPUNZATOARE ATRAGE DUPA SINE DEFECTAREA LUI.

fiecare intelege cat poate.
Vlad Georgescu
Multumesc mult pentru detalii.

Aveti idee daca zgomotul din interior ("rontaitul de diesel") creste cu timpul?

Sau scade o data terminat rodajul?

Cum evolueaza zgomotul ala, la DCI-ul de 80 CP de pe Symbol?
cj98czh
@SorinV

Numai spune mestere...culmea..... stiu motoare pe Laguna si pe Megane cu peste 300.000 de km care merg bine si trag bine...asa ca lasa-ma cu chestii de scazut puterea...pai este normal sa scada dupa mai multe sute de mii de km ca doar intervine uzura..si asta se observa atat la diesel cat si la benzina....in rest ce sa zic despre motoare nerafinate...bati campii de pomana...
diesel_power
Asta am zis si eu dar nu m-a crezut. Motoarele diesel sunt mai fiabile, tin mai mult in timp. Poate pentru cineva care vrea sa bage motorina de la tractoristi nu mai e un motor asa fiabil. Si tot sustinea ca TDI-urile noi sunt commonrail, ceea ce e fals, doar 2.7TDI e commonrail.

Zgomotul de dci nu stiu daca se accentueaza in timp. In schimb la TDI am observat ca la masini cu peste 200k km se aude ceva mai accentuata bataia pistoanelor si suieratul turbinei, dar fara sa fie afectate performantele.
sorin
QUOTE(cj98czh @ 1 Jun 2007, 22:44)
@SorinV

Numai spune mestere...culmea..... stiu motoare pe Laguna si pe Megane cu peste 300.000 de km care merg bine si trag bine...asa ca lasa-ma cu chestii de scazut puterea...pai este normal sa scada dupa mai multe sute de mii de km ca doar intervine uzura..si asta se observa atat la diesel cat si la benzina....in rest ce sa zic despre motoare nerafinate...bati campii de pomana...
*



Poti sa le spui cat vrei si in orice fel ca tot nu le scoti ideile preconcepute din cap.Eu am abandonat demult.Bafta daca mai ai rabdare cu ei smile.gif
Vlad Georgescu
Am citeva intrebari despre Renault Symbol (Phase 4) DCI de 80 CP.

Imi cer scuze ca pun atitea intrebari, dar vreau sa iau masina cit mai repede (o iau din stoc, am discutat deja) si trebuie sa ma lamuresc in unele privinte inainte de a o cumpara.

1. Cind are 3000 rpm in viteza a 5-a, cu ce viteza merge?

2. Dar cind are 2500 rpm in viteza a 5-a, cu ce viteza merge?

3. Cam la ce turatie se merge cu 140 Km/h? Dar cu 120 Km/h?

4. Cam cit consuma Symbol DCI 80 CP daca mergi cu 140 Km/h? Dar daca mergi cu 120 Km/h?

Multumesc mult.
diesel_power
1. 130km/h
2. 110 km/h
3. 3250rpm, respectiv 2750rpm
4. Nu stiu exact consumurile, presupun ca ~4 la 120km/h si cam 4.5-5 la 140km/h.

Daca mai esti curios legat de alte turatii/viteza in treapta 5, ia in calcul ca 250rpm corespund la 10km/h
SorinV
cum spuneti voi domnilor cum spuneti voi!
Vlad Georgescu
Multumesc foarte mult pentru informatii. Mai am citeva intrebari:


1. La Symbol DCI 80 CP, dupa un accident nasol, sint aia din service in stare sa repare izolarea sonora in asa fel incit sa se auda motorul ca la inceput, sau se va auzi motorul mai tare?

Intreb pentru ca dupa un accident facut pe vremuri cu Dacia Break, mecanicul nu a mai pus nu stiu ce izolatie, si se auzea motorul mult mai tare.

E si la Symbol DCI la fel?


2. Multa lume de pe forum spune ca DCI nu trebuie condus supraturat sau subturat. Ce inseamna supraturat si subturat? Cite rpm?


3. Daca conduci mult la 4000 rpm, pateste ceva diesel-ul? Se uzeaza mai mult? E sensibil?


4. La Symbol la citi km se fac reviziile, si cit costa (cu exceptia celei de 60.000 care stiu ca costa mult)?
diesel_power
1. Reparatiile se fac ca la carte, de-asta si costa enorm de mult.

2. Nu iti pot da niste reguli de subturare - supraturare. In general cand motorul e rece nu e bine sa depasesti 2500rpm si nici sa accelerezi puternic. Ce sa zic, eu folosesc plaja 1500-3000rpm. Totul tine de corelare a sarcinii cu turatia. De exemplu cand urc la deal cu masina incarcata nici nu ma gandesc sa schimb sub 3000, in schimb la vale mai schimb vitezele si la 2200. In trafic aglomerat nici nu ai cum sa ajungi la 1500rpm. Cel mai bine e sa asculti motorul sa nu grohaie, atunci cand grohaie e subturat, nu ii place. Oricum, ca regula generala, incearca sa schimbi vitezele in jurul a 2500rpm.

3. Cum am spus mai sus, cat timp e rece motorul nu depasi 2500rpm, dupa ce s-a incalzit poti sa il turezi cum vrei, cat vrei, nu se uzeaza asa usor. Motoarele moderne special au turatia limitata pentru a fi protejate. DCI-ul e limitat la 5100rpm. Singurul dezavantaj al supraturarii este consumul crescut de motorina, iar uleiul e recomandat de schimbat mai des.

4. De revizii gasesti informatii pe forum si in cartea de service pe care o vei primii. La dci-urile fabricate incepand cu 01.01.2006 se face din 10.000 in 10.000km, nu la mai mult de 1 an.
SorinV
e nasol sa grohaie motorul. asculta sfatul specialistului !!!!
KATANA
Un detaliu de care probabil nu ai tinut cont -> Symbol 1.5 dCi 80 CP este echipat cu motor EURO 3 => TPI = 1974.58 RON.
Daca motorul era EURO 4 => TPI = 592.37 RON
gaiui
@diesel_power

Si totusi daca este turat la 4500 rpm, pistonul face de 2 ori mai multe curse decat la 2250 rpm. Nu inseamna asta uzura in plus? si mi se pare ca 5100 rpm e cam mult pt un diesel. Supernova mea la 5100 rpm face urat. Dieselul de pe un peugeot 206 cu care am mers la 4500 aveam senzatia ca sare din compartimentul motor. ma gandesc ca nu e tocmai ok? intreb si eu..
dil
Pai 1.5dci de 80 caluti poate fi folosit cu drag si spor pana la 4000rpm cand are puterea maxima. Dupa turatia asta motorul nu te mai ajuta.
diesel_power
Bineinteles ca turatii mari inseamna uzura in plus, dar prea mica pentru a fi luata in calcul. Otelul din care este facut blocul motor si pistoanele este tratat special ca sa reziste. Doar la daciile 1310 uzura era proportionala cu turatia motorului.
claus
are rost sa intreb de ce vrei neaparat diesel ??
sau.. de fapt.. de ce ai luat diesel..
daca luai 1.4 16v.. ieseai mai ieftin la achizitie (ca sa nu zic de taxa de inmatriculare.. euro4 vs euro3).. plus ca .. chiar trebuie sa faci multi km sa merite diferenta de pret pt diesel
mandelu
Cum sa consume mai la 120 - 4%?????? poate peste 5.
consumul ala din carte de vreo 4% pe afara e calculat undeva la 90-100km/h, din cate s-a mai discutat pe forum.
sa nu iti para rau ca ai luat diesel chiar daca nu faci multi km.
eu am 17.000 in 2 ani si ceva si chiar daca nu imi scot banii dati in plus nu imi pare rau pt ca imi place mai mult ca benzina modul de accelerare (mai brutal, chit ca reprizele sunt mai scurte) si confortul psihic (cand ma uit ca nu sar de 6,5% in oras mers prin aglomeratie ma simt bine). in definitiv, nu se reduce totul la bani, ca asa nu ne mai luam masini noi ci umblam cu daciile alea vechi.

atata timp cat nu o turezi la rece nu prea ai ce pati la motor, eu nu prea merg cu 4000 de ture ca se aude foarte tare motorul si se vede ca nu e o masina facuta pt o asa viteza in mod constant.
la ce sosele avem noi 3000 rpm cred ca va fi suficient.
p.s. sunt socat de pretul pt prima inmatriculare la o masina noua. credeam ca sunt preturi mult mai mici, in fond e o masina noua, nu de acum 3-4 ani.
mandelu
daca compari dci de 70 cu ala de 80 de cai de aia ai simtit asa, eu am de 80 si am condus ceva km unul de 65 de cai, incredibil de varza fata de asta al meu, imi tremura curul in toate depasirile cu o banda pe sens. ma infigeam cu toata forta in pedala de acceleratie si tot nimic (bine, exagerez).
dupa aia conteaza si modul in care le-ai condus, una e sa schimbi la 3000 de ture si alta la 2500 (e un ex, nu stiu la cat ai schimbat tu). cert e ca un diesel are alt regim de turatii decat benzina si tu ca sofer trebuie sa te adaptezi la modul de conducere nu invers)
claus
cum adica sa nu iti para rau ca ai luat diesel.. daca nu faci multi km??
adica, nu d-aia iei diesel? nu d-aia suporti zgomotul ala de diesel si reviziile mai scumpe? (si pretul mai mare, taxele mai mari.. blabla... ) ??

mandelu.. nu stiu daca te incalzeste.. da' ma doare burta de cat rad radmasa.gif ... cum 17.000 in 2 ani ? si diesel radmasa.gif
A l e x
mandelu : E extrem de putin 17.000 km in 2 ani.. Daca atat ai treaba cu masina, asta e, doar n-o sa te apuci acum de nebun sa o alergi ca sa faci km, dar daca o tii 'de buna' si o menajezi, eu zic ca nu merita. E cea mai mare prostie sa iti iei o masina si sa nu mergi cu ea, pentru ca oricum se devalorizeaza, mai bine te folosesti de ea...

Acum cu dieselul, si eu sunt de-acord cu claus, defapt, eu mi-as lua o benzinara oricum, si eu merg mult, pai la putini km cred ca tot benzina as lua, nu de alta dar e mai ieftina si mai puternica...
gaiui
QUOTE(diesel_power @ 4 Jun 2007, 12:22)
Bineinteles ca turatii mari inseamna uzura in plus, dar prea mica pentru a fi luata in calcul. Otelul din care este facut blocul motor si pistoanele este tratat special ca sa reziste. Doar la daciile 1310 uzura era proportionala cu turatia motorului.
*



eu stiam ca blocul motor si pistoanele nu se fac din otel. Ceva imi spune ca se fac numai din fonta cenusie cu proprietati antifrictiune sau fonta aliata cu tratament de imbunatatire pana la 260 de unitati brinell sau in cazul in care se justifica finaciar din aliaje de aluminiu-siliciu, cu circa 6% siliciu pentru bune proprietati de turnare (asta pentru blocuri). Pentru pistoane se foloseste in toate cazurile la motoare noi aluminiul aliat. Stiam ca volvo folosete la unele motoare diesel de camion pistoane bi-metalice in care capul pistonului (respectiv camera omega) era din otel si restul de 90% din piston era din aluminiu.
mai auzisem ca la Honda la primul lor diesel au dezvoltat un procedeu special de turnare a aluminiului in stare semisolida astfel incat sa poate fi incastrate camasi de fonta inalt aliata. Corecteaza-ma daca gresesc....din cate stiu otelul nu are rigiditatea suficienta pentru bloc iar pentru pistoane este prea greu considerand inertia mare si turatiile mari ... ma gandesc si eu.
cmandrei
worship.gif
mandelu
claus, razi cat vrei am avut masina de servici. masina o folosesc in principal la drumuri lungi, nu o menajez, dar nici nu merg doar ca sa fac km. pe langa asta, nu cred ca e nevoie sa repet, nu mi-am luat din start diesel ca sa ies mai ieftin ci pt ca mi-a placut mai mult (zgomotul e insesizabil pt mine, nu am pretentia sa am 0 decibeli).
si eu rad tare de tot cand ma duc sa bag motorina la gandul ca (cel putin in oras) dadeam considerabil mai mult pe benzina.
nu toate lucrurile pe lumea asta se masoara in bani, cel putin, nu pt mine.
poate sa rada toata planeta ca nu ma sinchisesc, important e sa ma simt eu bine, asa ca acelasi lucru il sfatuiesc si pe autorul topicului, sa nu faca alegerea exclusiv din ratiuni comerciale.
hellcat
QUOTE(gaiui @ 4 Jun 2007, 13:09)
eu stiam ca blocul motor si pistoanele nu se fac din otel. Ceva imi spune ca se fac numai din fonta cenusie cu proprietati antifrictiune sau fonta aliata cu tratament de imbunatatire pana la 260 de unitati brinell sau in cazul in care se justifica finaciar din aliaje de aluminiu-siliciu, cu circa 6% siliciu pentru bune proprietati de turnare (asta pentru blocuri). Pentru pistoane se foloseste in toate cazurile la motoare noi aluminiul aliat. Stiam ca volvo folosete la unele motoare diesel de camion pistoane bi-metalice in care capul pistonului (respectiv camera omega) era din otel si restul de 90% din piston era din aluminiu.
mai auzisem ca la Honda la primul lor diesel au dezvoltat un procedeu special de turnare a aluminiului in stare semisolida astfel incat sa poate fi incastrate camasi de fonta inalt aliata.  Corecteaza-ma daca gresesc....din cate stiu otelul nu are rigiditatea suficienta pentru bloc iar pentru pistoane este prea greu considerand inertia mare si turatiile mari ... ma gandesc si eu.
*


Cand stai pe langa cine cunoste...meseria se fura! tongue.gif biggrin.gif
gaiui
Corect ce zice mandelu! tre sa fie si placere nu numai ratiune pura!

<span class='edit'>4 Jun 2007, 15:37:</span>
domnul hellcat eu cred ca ma cam subestimati...
Abu
Sunt de acord cu mandelu, pana acum toate masinile pe care le-am cumparat au fost luate din pasiune si nu din ratiune.
diesel_power
gaiui Posibil sa fii gresit cand am zis otel, am vrut sa spun ca este un material tratat si f rezistent.

Eu fac cam 12.000km pe an si am diesel. Nu ma intereseaza ce zic altii despre faptul ca trebuie sa fac X km pe an ca sa merite. Merita fiindca imi place mie si platesc mai mult pentru ceea ce imi place.
Vlad Georgescu
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si imi cer scuze ca am pus atitea intrebari.

Am avut de ales intre Logan dci si Symbol dci, si am ales Symbol-ul, din citeva motive:

- frinele tin mai bine

- senzatie mai accentuata de stabilitate in curbe si la frinare la viteze mari

- la Symbol am putut opta pentru motor de 80 CP dci, care accelereaza mai tare decit motorul dci de pe Logan

Este posibil ca cele de mai sus sa fie doar senzatii subiective.

Inca o data multumesc.
albert36
Care este diferenta dintre motorizarea Renault Symbol Fidji 80CP DCI si Renault Symbol Fidji 65CP DCI??(ma refer la diferente constructive)
mihaighenadi
Diferenta intre Logan si Renaul Symbol Fydji este ca nu mergi cu DACIA,mergi cu o masina serioasa pe care e sigla de la RENAULT,este diferenta de la cer la pamant.Am achizitionat acum 1 saptamana un Renaul Fydji,prima oara vroiam un Logan ptr ca nu aveam bani de Renaul,dar a venit renault cu reducerea de 1200 euro,plus ca dealerul mi-a facut reducere totala la inmatriculare ,taxa de 600 euro si inca 150 euro cadou de la dealerul de unde am luat-o.Am ajuns la suma de 1950 reducere de la pretul initial al masinii.Cum pot lua Logan ,cand romanii nu iti dau nimic,nici macar presuri,dar discount????? rusine sa le fie.Loganul era la 10800 euro si Renault-ul a ajuns cu reducerea facuta la 9980 euro,aceleasi dotari.Nu se compara.La logan nu poti rabata banchetele spate,la Symbol da,sunt multe pe care vi le-as spune dar trebuie timp mai mult.
numai bine!
Abu
Imi cer scuze ca te contrazic, insa sa afirmi ca este o diferenta de la cer la pamant intrea Symbol si Logan e chiar exagerat. Exista lucruri pe care le apreciezi mai mult la Symbol, altele mai mult la Logan. Iar ca placere de a conduce sunt absolut comparabile, au un sistem de suspensie asemanator, motoare si cutii de viteze la fel, greutati similare.
Parerea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.