Ayden_CJ
25 May 2007, 10:48
Am masina de 3 luni, si va intreb pe voi, in afara de metoda deschiderii geamului ati gasit vreo cale de a avea aer proaspat in masina fara a porni instalatia de climatizare? Adica, am observat ca degeaba deschid aeratoarele ca nu intra aer proaspat de afara... iar daca dau drumul la clima pe auto incepe sa racoreasca sau sa incalzeasca... dar daca eu doar vreau sa imi intre aer .. ce fac, apas pe AC sa opresc aerul conditionat, asta scoate din functiune compresorul frigorific? sa spunem ca nu ma intereseaza temperatura , vreau doar aer curat pentru ca la 4 persoane in masina dupa 10 minute nu mai ai aer bun de respirat.
Observ ca perna scaunului din fata nu sprijina ca lumea coapsa ceea ce conduce la pozitie incomoda, ati incercat sa modificati inaltimea pernei fata?, eu ma gandisem sa desfac suruburile de fixare a scaunului si sa pun sub talpi in zona din fata niste distantiere de vreo 15-20 mm pentru ca sa ridic perna scaunului. ce solutii ati gasit voi pentru aceste probleme (scuze daca revin cu ceva care poate s-a discutat). Multumesc.
Adrian
CJ65DXM
cmandrei
25 May 2007, 10:51
Nu prea iti inteleg intrebarea cu aerul ... dar cred ca e foarte simplu ... vrei A/C il pornesti si pornesti ventilatorul si "il setezi" sa ia aer de afara nu din masina ... nu vrei A/C nu il pornesti (sau il opresti) si pornesti ventilatorul si "il setezi" sa ia aer de afara nu din masina ... simplu nu ?
Cat despre scaun ... pentru mine e ok.
Batrānul
25 May 2007, 11:04
Nu stiu ce fel de aer conditionat ai: cu comanda manuala, sau automat (climatronic)?
Pt. AC cu comanda manuala, pentru a introduce aer proaspat fara AC procedezi asa:
-AC inchis (nepornit);
-comanda de recirculare a aerului inchisa (nepornita);
-butonul de temperatura in zona rece (albastra);
-dai drumul la ventilator la o treapta rezonabila (de ex. 2).
Ref. la inaltimea pernei scaunului, nu ai comanda de reglare pe inaltime a scaunului?
cj98czh
25 May 2007, 11:10
QUOTE(Ayden_CJ @ 25 May 2007, 11:48)
iar daca dau drumul la clima pe auto incepe sa racoreasca sau sa incalzeasca... dar daca eu doar vreau sa imi intre aer ..
A lui sa fie cu clima automata????
Sigur e clima automata.
E foarte simplu: opresti AC-ul, setezi temperatura pe minim si viteza ventilatorului dupa plac.
wolfin
25 May 2007, 15:09
iar umblatul la scaun nu recomand dpdv al sigurantei+ ca este pe sina cum faci sa il pui in unghi?
Kr3atorU
26 May 2007, 08:48
@Ayden_CJ
Am observat si io ca nu mere ca la o dacie, sa deschizi aeratoarele si sa vina aer de afara fara sa dai drumul si la ventilator. Mi se pare o chestie nasoala asta.
Eu am si o dacie zambetul lui Iliescu si cand deschid aeratoarele intra aer in masina datorita deplasarii ei, nu este necesar sa mai pornesc ventilatorul.
Dacia nu avea aer conditionat deci nici filtru de aer/polen care la Clio impiedica admisia naturala a aerului.
Laurentziu83
31 May 2007, 07:39
Exact, asa ca trebuie sa pornesti ventilatia.
Eu unul nu plang dupa sistemul de la dacie, mult prea plin de hibe, ce nu se putea repara vreodata si nu dadea randament (acum mi-am luat un ventilator alimentat la bricheta, nu mai stau sa-l pornesc pe cel al masinii, care huruie si nu baga nimica).
Eu la drum lung, deschid de 2 degete geamul lateral (mai mult nu merge ca te ia curentul pe la ceafa), pun ventilatia sa-mi bata in freza si ventilatorul la 2 sau la 3.
Cand pun AC-ul, il pun sa bata spre parbriz si inchid geamurile.
Fara AC, ventilatia singura nu face fata caldurii din interior, mai trebuie un geam deschis. Prin oras, tin geamul deschis la maxim si ventilatia la 2.
Ventilatorul, pe 1 si 2, oricum nu-l auzi.
Batrānul
31 May 2007, 13:39
QUOTE
Ventilatorul, pe 1 si 2, oricum nu-l auzi.
Nu se aude nici pe 4, daca dai muzica la maxim (peste 100 decibeli...)
Kr3atorU
31 May 2007, 17:40
Misto replica
Batrānul si in acelasi timp foarte adevarata
Din cate stiu eu A.C. pornit creste consumul cu 1 l la 100 de km nu ?
In cartea masinii am citit faptul ca este indicat sa mergi cu A.C. pornit si cu geamurile inchise. Voi cum procedati ? Cine se strica oare mai repede ? (macaraua de la geam sau ventilatorul )
P.S. A.C. pornit are un avantaj nu ? ( raceste permanent motorul )
diesel_power
19 Jun 2007, 23:33
Nu e nicio regula cu cresterea consumului. La motoarele pe benzina e o crestere mai pronuntata fiindca au cuplul mai mic. Iar indiferent de motor in oras consumul creste mai mult decat inafara orasului. Astfel la diesel, la un mers cu 90-100km/h posibil sa nu se resimta deloc cresterea de consum.
Nu cred ca e cazul sa ne gandim ce se strica mai repede, totusi nu e dacia 1310...
E adevarat ca odata AC pornit electroventilatorul se invarte in continuu. Radiatorul motorului are termostat care sa regleze racirea motorului, deci nu cred ca influenteaza racirea motorului. Oricum nu este in avantajul nimanui o racire excesiva a motorului fiindca acesta are randamentul cel mai bun la 90 grade.
tiberiu.anghel
20 Jun 2007, 08:48
AC raceste habitaclul, NU motorul. Pentru racirea motorului stau la dispozitie alte subansamble dedicate.
QUOTE(ryry @ 19 Jun 2007, 21:42)
Cine se strica oare mai repede ? (macaraua de la geam sau ventilatorul )
Sa fim seriosi...
Cum a spus si diesel_power, nu exista nici o regula de crestere a consumului, asta nu inseamna ca nu va creste consumul.
Daca se porneste instalatia de climatizare, ce sens are deschiderea geamului?
QUOTE(tiberiu.anghel @ 20 Jun 2007, 08:48)
AC raceste habitaclul, NU motorul. Pentru racirea motorului stau la dispozitie alte subansamble dedicate.
Sa fim seriosi...
Cum a spus si diesel_power, nu exista nici o regula de crestere a consumului, asta nu inseamna ca nu va creste consumul.
Daca se porneste instalatia de climatizare, ce sens are deschiderea geamului?
Multumesc mult de raspunsuri. Tiberiu nu am zis sa mergi cu ac-ul si geamul deschis. Intrebarea mea era altfel : Cum este mai bine sa mergi ( cu geamul deschis si AC-ul oprit sau ac-ul pornit si geamurile inchise asea cum zice in cartea masinii. De aia va intrebam pe voi cum preferati.
cmandrei
20 Jun 2007, 13:07
Intrebarea e prea ciudata ! cum e mai bine sa mergi ? -> cum iti este tie bine asa trebuie sa mergi -> daca vrei racoare mergi cu A/C pornit si geamurile inchise -> daca vrei altceva mergi altfel ...
(daca nu vrei "chiar asa racoare" dai ventilatorul pe 1 cu A/C pornit sau dai mai spre cald butonasul de temperatura - asta la A/C manual)
tiberiu.anghel
20 Jun 2007, 13:21
Cum a spus si Andrei, mergi cum iti este tie mai bine.
Cred ca este de preferat sa se mearga totusi cu geamul inchis. Lasand la o parte consumul mai mare pe care il are masina daca tii geamul deschis, poti sa eviti si anumite probelme de sanatate care pot apare din cauza curentilor, mai putin praf in interiorul masinii, mai putin zgomot s.a.m.d..
A fost si un test pe Discovery cu problema asta si a reiesit ca masina care mergea cu geamurile inchise si AC pornit a consumat mai mult decat cea care a mers cu geamurile deshise si AC oprit.
Oricum, pe caldurile astea e crima sa mergi fara AC (am avut Solenza fara AC pana acu 2 luni si stiu ce zic).
Astazi am mers pana la Giurgiu, cu AC-ul permanent pornit intai pe treapta a 3-a, iar apoi constant pe treapta a 2-a. Dupa ~30 min, la o curba am auzit in dreptul bordului ca un fel de lichid care se plimba dintr-o parte in alta. Eu m-am gandit ca ar avea legatura cu AC-ul. Este vreo problema? Si la voi se manifesta asa? Multumesc anticipat!
cmandrei
25 Jun 2007, 08:24
Hihi ... exista mari sanse sa fi auzit lichidul de spalat parbrizul
...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.