Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme A/C
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
mad toz
Am achizitionat de curand un Megan 1 sedan 1.6 16V.Nu cred ca merge a/c.
Apas butonul de a/c ,dau drumu la ventilator si se aprinde becul ,dar nu cred ca porneste motorul(sau cum se numeste) de la aerul conditionat.
Aerul de afara este la fel de rece ca si cand am a/c pornit.
Va rog astept pareri ,nu prea ma pricep.
Are vreo siguranta ceva a/c-ul?
poseidon06
Te referi la compresorul de a/c. Parerea mea ar fi ca mai intai sa verifici daca ai destul freon in instalatie. Te poti duce cam la orice service care se pricepe la asa ceva (de ex la augsburg), adica nu neaparat la renault, ca se poate sa iti umfle pretul inutil.
Si eu am patit ceva la a/c cred, ca la un moment dat, daca stau si ascult la motor, se aude ca si cum ar cupla si ar decupla compresorul imediat... Adica ca si cum il cupleaza (face clanc) si in secunda urmatoare il decupleaza (iar clanc). Cand face asa (ca nu se intampla tot timpul) nici mie nu imi mai vine aer rece.....stie cineva care e buba?
gustihor
Am patit asa ceva la o masina mai veche. Au fost facute 2 verificari, in ordine cronologica: presiunea freonului in instalatie si dupa aceea daca cupleaza sau nu compresorul. Dupa verificari s-a constatat ca de fapt nu era bine intinsa cureaua de transmisie a compresorului. Am schimbat cureaua si totul a revenit la normal. Daca nu era cureaua ar fi trebuit sa schimb compresorul. Compresorul are un electromagnet care cupleaza fulia la pornirea AC-ului - asta in functie de presiunea din instalatie.
Bafta!
mad toz
la mine nu se aude niciun clanc cand apas butonul ,ce credeti ca r putea fii?
poseidon06
Ai ascultat tu la motor in partea stanga (parca acolo e compresorul) si nu se aude nici un clanc cand cineva din masina apasa butonul? In mod normal, din masina, daca esti f atent, percepi cuplarea compresorului printr-o scurta osclitatie a relantiului de 100 rpm.
Eu zic sa verifici mai intai freonul....e cel mai usor si mai ieftin....daca nu e de la asta, poti incerca diverse variante. Asculta atent daca se aude clanc la cuplare. Bafta !
mad toz
deci nu se aude ,am ascultat foarte atent si nu se aude. sad.gif
poseidon06
Da, atunci du-te la un service specializat mai bine, sa verifice acolo, speram sa nu fie compresorul....oricum, daca ala e, mai bine il cumperi din alta parte, pentru ca la renault probabil te usuca de bani...
mad toz
si cam cat ar fii unul? sad.gif
alex0507
pai.... din cate vad eu aici incredibil de scump.
nici la straini nu pare sa fie mai ieftin aici
dar mai bine intrebi la service sau la alt magazin de piese.
cipman
mad toz, ti-a dat gustihor un raspuns destul de cuprinzator si, cum singur spui ca nu te pricepi, ia de bun sfatul sa te duci la un service care se ocupa si de instalatii de AC.
Nu mai pune raul inainte si ia-o usurel. Daca ai pierdut lichidul refrigerant poti sa astepti si pana in anul 3000 ca tot n-o sa faca clanc. Lichidul contine si uleiul necesar ungerii compresorului iar functionarea fara ulei ar face zob compresorul cat ai zice peste. Pentru asta exista un presostat care sa te salveze de o cheltuiala mai mare.
Nimeni n-are cum sa-ti spuna ce e defect daca nu pune mana sa faca niste verificari la fata locului. Cauzele pot fi foarte multe, de ordinul zecilor. Cele mai probabile sunt: pierderi de etanseitate in sistem (=> pierderea lichidului refrigerant), stricarea ambreiajului (cuplajului) compresorului, stricarea presostatului + oarece mici chestiuni electrice.

Asa ca pune cap-compas catre service cu prima ocazie si ne spui dupa aceea care a fost cauza.


mad toz
Dap deci am fost la un service si mia zis ca numai am lichid de racire.Si mia zis ca o umplere costa cam 50 ron.Mi se pare destul de acceptabil.
Ms mult pentru sfaturi
dcsiki
Parerea mea este ca va trebui sa ajungi la reprezentanta , cel putin in Brasov , verificarea la presiune si umplerea cu freon costa cca. 150 ron.
Ca sa vezi ca raceste trebuie sa dai drumul la AC si cu capota ridicata , langa pompa de frana este o piesa metalica cu un ventil de umplere ...... aceea piesa trebuie sa se raceasca dupa ce ai dat drumul la AC.

Daca pierde freon cred ca nu pleaca deloc.......

Daca nu cand dai drumul la AC trebuie sa se auda un click cand cuplezi AC-ul.

Atentie !!!!
Fie vara fie iarna cam 1-2 minute pe luna ar trebui sa dai drumul la AC , sa circule freonul prin circuit sa nu se usuce garniturile ........


BAFTA
SANDRINO
Apropos de A/C. Am mers cu un Opel Astra si am ramas 182.gif de faptul ca aerul care iese este cu mult mai rece decat la masina din semnatura. La Astra imi ingheta mana la cat de rece iesea aerul. Sa fie la mine o problema sau este generala la Reno ???
semit
Asa e la Reno din pacate... la 15 grade pe clima ventilator treapta 3... o briza asa la mine...maine ma duc sa verific freonul....

LE: filtrul de habitaclu este in stare buna..
cj98czh
QUOTE(SANDRINO @ 28 May 2007, 14:58)
Apropos de A/C. Am mers cu un Opel  Astra si am ramas  182.gif  de faptul ca aerul care iese este cu mult mai rece decat la masina din semnatura. La Astra imi ingheta mana la cat de rece iesea aerul. Sa fie la mine o problema sau este generala la Reno ???
*




Avea cumva AC manual? Pt. ca daca Opelul avea AC manual iar tu ai automat atunci in mod sigur lui ii va da "rece" mai bine...
poseidon06
Din pacate am constatat ca am si eu o problema la a/c. In primul rand instalatia are niste pierderi de care nu am avut timp sa ma ocup, adica o teava fisurata, garnituri de schimbat la compresor si ceva pe la radiator (mi-au zis ca trebuie anulat un fagure). Ramasesem fara freon, bine, asta in decurs de un an si ceva, m-am dus saptamana trecuta si mi-am reumplut instalatia. Acum merge, raceste in principiu, dar am observat ca atunci cand stau la semafor, sau in coloana, cu motorul la relanti, compresorul face cateodata clanc/clanc, ca si cum s-ar cupla si decupla imediat. Adica se cupleaza, dar nu ramane cuplat. Cand incepe si face figuri din astea, nu mai vine aer rece in masina. In plus, cateodata, nu neaparat cand masina sta, si in mers se intampla, incepe si vine in masina un miros puternic de otzet...de la filtru nu stiu daca e, l-am schimbat acum 5000 km...Ce ar putea sa fie?
Luka
Mirosul neplacut ar putea proveni de la prezenta bacteriilor pe circuit, se rezolva fie cu un spray acasa, fie la un service.
poseidon06
Multumesc Luka. Mirosul hai sa zic ca nu e chiar o problema, desi e neplacut. Ce ma nedumireste, este de ce nu ramane cuplat compresorul...adica apas pe buton, merge cat timp masina nu sta pe loc, iar cand ma opresc la semafor sau in coloana, cateodata, incepe si face asa (desi eu nu mai umblu la buton sa il pornesc sau sa il opresc). Am observat ca pe loc, cand incepe si face clanc/clanc, daca apas acceleratia si tin motorul mai turat, incepe si vine aer rece, deci cred ca ramane cuplat atunci....daca o las la relanti iar, revine la ale lui biggrin.gif
poseidon06
Mai are cineva idei legate de problema mea cu A/C-ul? Multumesc
tomalaw2001
In legatura cu mirosul : Exista niste bacterii care se dezvolta in filtru de polen. Nu stiu cum le zice la aceste bacterii dar acolo au un mediu f bun ptr a se dezvolta (rece si intuneric). Chair daca sufli filtru de polen si dai cu un spray sau altceva pe el dupa o periaoda mirosul revine. Asta ar fi o solutie temporara - adica sa scoti filtru de polen sa il sufli si sa dai cu spray, odorizant sau ce mai ai tu pe acasa. Se recomanda sa dai drumu la aer cald si sa-l lasi sa mearga 15 min (asta dupa ce ai folosit AC) - ceea ce nimeni nu face vara la 35 grade smile.gif . Daca ai observat iarna nu miroase tocmai de acea - ca bagi aer cald.
iar cu clanc-clanc s-ar putea sa ai probleme cu compresorul pe viitor. Pot sa iti recomad un service unde iti completeaza cu freon si iti mai baga si o solutie ptr a se vedea pe unde ai pierderi (solutie e detectata cu un aparat cu ultraviolete)
poseidon06
Mersi mult tomalaw2001, stiu ca am pierderi in instalatie, dar in principiu, pentru ca de abia am facut plinul cu freon, ar trebui ca pentru vara asta sa imi ajunga. Inainte scazuse sub un anumit nivel la care compresorul nu mai pornea deloc pentru a se proteja am inteles. Marea mea dilema e de ce face clanc/clanc cateodata si alte ori merge fara probleme...la sedan nu face asa. Iar cand motorul este turat, adica masina e in mers, baga aer rece fara intrerupere. Sa nu faca ceva contact? In cazul asta, s-ar fi manifestat in mers, la gropi, denivelari, etc....dar cand masina sta, nu imi explic de ce face talente.
tomalaw2001
Pai sa iti zic ce cred eu ptr ca asa am patit si eu la Meganul anterior (Megane classic 1.6 RTA). Facea la fel. Calnc-Clanc dupa ce am completat cu freon. E foarte posibil sa fi pierdut freon destul de mult. Daia iti baga cand si cand. Si asta nu e numai la megane. Eu la serv calaresc cam 4 masini din gama daewoo. La fel fac clanc-clanc si am faost cu ele - completat freon si merg bine acum. In freon e si uleiul care greseaza compresorul - nu mai aia freon rezultat - nu mai ai ulei - rezultat - bulit compresor . Compresorul are, pe langa alte componente, si o valva cu o presatupa. Astea sunt singurele care s-ar putea strica la compresor, dar din pacate nu am gasit pe nimeni sa repare compresoare (de oricefel auto sau nonauto). Asa ca mare grija ca e destul de scump un compresor
Iar cu clanc clanc sa nu iti faci griji. Asa fac majoritatea dupa un anumit nr de km.
Calancu face valva aia de care ti-am zis mai sus.


Bafta!
poseidon06
Ah, multumesc ! Stiu pe cineva care repara compresoare. Mai trebuie sa astept insa vreo luna pana deschide un service si se muta acolo de la locul de munca de acum, unde imi umfla 10 mil pentru reconditionarea compresorului. Sper sa ies mai ieftin daca se muta la alt service (al unei cunostinte), de asta am zis ca macar sa reumplu instalatia cu freon si sa merg asa pana isi rezolva tipul problemele. Clanc-ul ala ma enerveaza ca atunci cand incepe si sunt in coloana, mor de cald in masina, ca nu mai raceste....ma gandeam sa nu il stric mai tare daca il folosesc, dar zici ca e ok. smile.gif
sadsmile
Cum pot sa fac si io sa pun instalatie de A/C pe un megane coupe din 2000?
razvan273
Aseara am ramas si eu fara A/C. Aeroterma functioneaza dar nu raceste. Un lucru ciudat il reprezinta faptul ca atunci cand am aeroterma pornita si apas butonul de A/C aerul care intra este mai cald decat cu A/C oprit. In fine.. am fost azi la Ipso dar nu au avut timp de mine, doar s-au uitat daca am freon (si am), iar concluzia a fost ca nu porneste compresorul. mad.gif

Acum am si eu o intrebare: este normal se se intample asa ceva la o masina de 16.000 EUR care are 19.000 Km si un an de cand e fabricata ? Nu de alta dar am avut si Matiz si am mers cu el 70.000 Km si nu am avut probleme cu A/C - ul.

Fiind in garantie nu ar trebui sa ma coste nimic nu ? Sau... huh.gif ?

28 Jul 2007, 23:40:
Nu zice nimeni, nimic ? ;;)
R19/16v
Ar trebui rezolvata pe garantie problema.
Cum si-au dat ei seama ca ai freon?
razvan273
S-a uitat la o teava de langa motor care are un ventil, a apasat pe ventilul acela si a tasnit freon cred.
razvan273
Am ajuns in service, diagnosticat. Concluzia: compresor defect > 2 - 3 saptamani pana ajunge piesa noua in tara sad.gif(.

Nu doresc nimanui sa pateasca asa ceva pe temperaturile astea sad.gif
Solon
QUOTE(razvan273 @ 31 Jul 2007, 05:24)
Am ajuns in service, diagnosticat. Concluzia: compresor defect > 2 - 3 saptamani pana ajunge piesa noua in tara sad.gif(.

Nu doresc nimanui sa pateasca asa ceva pe temperaturile astea sad.gif
*


Du-te la alt service, poate iti aduce piesa mai repede!
aqua
de cateva zile am si eu niste problemute cu AC....in sensul ca ,uneori, la pornire desi a avut AC activat la ultima oprire, imi arata pe ecran AC dar nu se simte nimic la aeratoare , adica ceva de genul pe ecran am AC dar compresorul nu porneste...rezolvare manual adica apas odata dispare AC mai apas o data apare AC si incepe sa bage si aer rece
a doua chestie ar fi ca ieri cel putin am obs ca, chiar si dupa operatiunea de sus nu mai baga aer rece desi am scazut la minim temp sa observ vreo diferenta(afara era 21 gr)...compresorul face clanc ,se observa la turatie cum creste putin ,dar efect nimic....poate fi din lipsa freon? sau la lipsa freon nici macar nu mai face clanc?masina are 5 mii de km,merci
aqua
din fericire, cred ca din cauza racirii vremii dupa caldurile alea infernale, obisnuit cu aerul cald nu am mai facut dif, ideea e ca nu are nici o problema AC la mine, asta am obs cand fara AC aveam aburite geamurile si cu AC imediat s-au dezaburit desi nu se simtea o diferenta notabila de temperatura,deci functioneaza chiar daca nu este sesizabil
FireChief
in privinta mirosului neplacut ,va recomand ca inainte de a opri masina sa opriti ac si sa lasati pe ventilator 3-4 minute ca sa se usuce instalatia...
eu opresc ac inainte de a ajunge acasa si merg citeva minute asa...rezultatul e ca niciodata nu am avut miros neplacut in habitaclu
cit despre verificare nivel freon ,exista o instalatie(eu am vazut la meridian vest) care scoate freonul inl cintareste si apoi il completeaza...asta cu supapa daca tisneste mi se pare cam empirica...
eu am reclamat scaderea eficientei ac si asa a fost ,s-a completat cu freon ca era mai putin decit ar fi trebuit!
aqua
QUOTE(FireChief @ 3 Aug 2007, 09:06)
in privinta mirosului neplacut ,va recomand ca inainte de a opri masina sa opriti ac si sa lasati pe ventilator 3-4 minute ca sa se usuce instalatia...
eu opresc ac inainte de a ajunge acasa si merg citeva minute asa...rezultatul e ca niciodata nu am avut miros neplacut in habitaclu
cit despre verificare nivel freon  ,exista o instalatie(eu am vazut la meridian vest) care scoate freonul inl cintareste si apoi il completeaza...asta cu supapa daca tisneste mi se pare cam empirica...
eu am reclamat scaderea eficientei ac si asa a fost ,s-a completat cu freon ca era mai putin decit ar fi trebuit!
*


la mine de doua zile se intampla invers..adica merg in trafic, nu scoate nici un miros neobisnuit, opresc si o las cateva ore, cand ma intorc si deschid usa o duhoare de statut in masina de zici ca a fost nemiscata de ani, cum e asta?de unde mirosul ala dupa ce inchid masina? sigur nu am ceva mort in masina blush.gif
poseidon06
Si la mine vad ca de 2 zile se simte un miros urat in masina dupa ce a stat. Am zis ca mi-o fi plouat in ea si ramas apa pe undeva, dar e uscat peste tot din ce mi-am dat seama. Cred ca e de la abureala de afara, adica e umezeala multa in aer, altceva nu imi vine in cap. Foarte bun sfatul lui FireChief cu lasatul aerului sa mai mearga un pic dupa ce se opreste a/c-ul. Din pacate la mine miroase cateodata in mers a otet de mi se face rau, cred ca trebuie sa ma duc in service sa imi dea cu un spray, ceva.
Billy_The_Kid
Si eu cred ca am probleme cu A/C. Merge compresorul, no problem, dar aerul care il baga nu e foarte rece. E mai rece decat fara A/C, nu pot sa zic dar totusi e mai cald ca la alt Megane identic, tot cu vreo 5000km, luat cu o saptamana inaintea mea. Teava de sub capota, este gheata, iti ramane mana pe ea.
Masina are 4100km, deci garantie. Merge sa trec pe la garantie (Serus) sau imi dau reject ?

Daca e, FireChief, tu unde ai fost ?
dominic
Aceeasi problema o am si eu. Ce temperatura ar trebui sa aiba AC, 16 grade? O sa masor temperatura insa pe treapta 3 ar trebui sa cam dardai in masina cand afara sunt 27 grade insa nici vorba!
Billy_The_Kid
Eu am vorbit cu baietii la Serus, si m-am programat pentru vineri, de rezolvat cateva probleme, si au zis ca o sa verifice si A/C. Sper ca nu o sa imi zica ca merge, cand vine putin rece, sau sa mi-o bage pe aia "Asa e la toate."

Numai bine.
dominic
eu de aia vreau sa masor temperatura la gura de aerisire ca sa am date obiective nu ca "asa mi se pare mie"
khronos
Salut.
Eu am un Megane 1 cu motor pe benzina, 1.6l in 8 valve, cu 66 kw. Am fost zilele trecute si mi-am reincarcat freonul din instalatia de aer "la negru". Problema e ca tipul nu mai incarcase pe megane, pe caroserie nu scrie decat ca trebuie bagat freon R134a, eu cartea tehnica nu o am si deci nu a stiut cate grame de freon trebuie bagate.
Stie cineva cate grame de freon trebuie bagate in instalatia mea de aer?
dominic
pe vitezele 1-2 aerul e mai rece decat pe 3-4, mi se pare explicabil mai ales cand afara sunt temperaturi ridicate. Am masurat cu termometrul si pe viteza 2 a coborat pina la 13 grade pe viteza 4 pe la 15-16 insa cand masina e incinsa si afara sunt 40 grade (azi) AC nu face fata!
cipman
Vad ca nu se-ndura nimeni...

Mestere, ori faci masuratorile in conditiile si specificatiile din manualul de service ori te lasi pagubas sau te duci la service. Altfel ce rost are? Ce control ai asupra datelor de intrare/initiale si cu ce date vrei sa compari rezultatele masuratorilor?

Dar pentru ce ai recirculare la masina mestere, ca sa fie butoanele in numar par? Ce rost are sa bagi aer de afara la 40 de grade si incarcat de o umezeala excesiva care va mentine un film de apa (condens) pe evaporator (radiatorul din masina prin care trece aerul ce trebuie racit) ingreunand astfel trasferul de caldura, pe de o parte, si determinand oprirea prematura a compresorului pentru ca sa nu formeze gheata, pe de alta parte (care se traduce prin timpi pierduti cu inertia termica)? Ce rost are sa racesti aerul de afara de la 40 de grade la 15 grade cand mai bine (si mai repede) il racesti pe cel din masina care va fi din ce in ce mai rece si mai usor (repede) de racit.
Foloseste recircularea ca (si) d-aia e acolo. Da temperatura pe minimum si control manual si o sa ajungi inghetat lemn in 20-30 de minute. Sau crezi ca te asfixiezi?

Un alt lucru "inteligent" pe care-l fac unii este sa dirijeze aerul in sus, drept spre senzorul de temp. si umiditate interioara din oglinda, fiindca "nu le place sa le vina aerul in nas". Treaba "buna": se fac 15 grade langa oglinda instant, climatizarea reduce debitul si opreste compresorul fiindca "vede" temperatura setata pe senzor iar in restul masinii sunt 40 de grade si nea Ion al nostru zice "renault-ul are un AC de rahat". Dirijati aerul unde vreti numai spre oglinda nu. Atentie ca cel dirijat spre parbriz ajunge drept in oglinda. Dirijarea spre parbriz nu se foloseste decat pentru dezaburire.

A treia chestie e protectia climatizarii in a nu furniza un aer cu o temp. mai mica de 20 de grade decat temp. interioara. De ce? Pentru protectia la soc termic a ocupantilor. Ati vrut-o sau nu, e buna sau nu, nu conteaza. O aveti. Iar nea Ion iar zice ca "masina nu baga aer suficient de rece, ce-o avea? ca la Tico inghetam cand ii dadeam drumu'..."

A patra chestie e regimul motorului. Una e sa fii in oras in mers bara la bara numai cu a I-a la 1000 rpm sau turatia de ralanti si alta e la mersul constant in afara orasului la 3000 de rpm. Compresorul se invarte cu o turatie proportionala cu turatia motorului. Cu cat se invarte mai repede cu atat instalatia de AC "produce" aer rece mai repede/usor (asta ca sa nu folosesc termeni sau detalii tehnice). Asa ca nu va asteptati un comportament identic al instalatiei de AC la mersul in oras si la mersul in afara la temp. ridicate. Pentru asta se schimba setarile si se merge mai accelerat (adica la turatii mai mari, nu la sarcini mai mari).


Am mai vorbit despre toate astea pe forum dar e rau de urat sa cauti si sa citesti din urma...
dominic
am cautat, am citit, si folosesc functia de recirculare insa poate ar fi cazul sa citesti in manual (o reactualizare a cunostintelor nu strica niciodata) unde scrie ca folosirea excesiva a recircularii umidifica aerul din interior care mai trebuie si el improspatat de afara! Iar cand cand pornesti masina din plin soare si inauntru sunt 60 grade cred ca e preferabil sa bagi de la 40... Si apropo, eu am AC manual asa ca nu am senzori, am folosit un termometru pe care il aveam pe cealalta masina si am introdus senzorul in gura de aerisire. NU stiu parametri originali ca nu am de unde...
cipman
Ce ai citit in manualul de exploatare este valabil NUMAI pentru functionarea pe ventilatie sau pe incalzire. Nici 50 de oameni nu pot expira si transpira (daca stau pe scaun) atata umezeala cat sa depaseasca capacitatea de condensare de pe evaporator, daramite 5 oameni. Asa ca foloseste fara frica recircularea atat timp cat racesti aerul ca n-o sa te umezesti pe nicaieri. Dimpotriva, aerul ar putea deveni prea uscat (unii oameni mai sufera de una-alta la care aerul prea uscat nu ajuta).

Numai primele doua paragrafe din ce am scris mai sus sunt erau pentru tine (de aceea am folosit adresarea directa). Restul e pentru toata lumea. Nici nu-mi inchipuiam ca ai putea avea senzor in oglinda la "solenza confort 2004", ca doar asta precizeaza semnatura ta.

Stiu cum e cu aerul din masina la 60 de grade, si despre asta am scris pe forum, oricum e o chestie de 1 minut sau 2.

Despre manualul de service (nu stiu la ce masina te referi dar e valabil pentru toate) sunt o multime de topicuri. Numai daca nu vrei nu-l citesti. Cauta in forum, eventual ia legatura prin PM cu cei care par sa-l aiba sau sa-l fi avut la un moment dat.
dominic
am un megane manager 1,5 dci 85 cp (nu am reusit sa imi modific semnatura, imi da o eroare).
am reusit in sfarsit sa modific
cipman
Scrie la imparatie (un PM catre alex sau AlexV) si poate te ajuta.
Billy_The_Kid
cipman, am citit postul tau. Eu personal, am tot ac manual. Cand pornesc masina, si are cele 60 de grade inauntru, o racesc cu aer de afara, care e mult mai rece, decat ce e in masina, si cu geamurile deschise. Dupa ce se mai "racoreste" inchid geamurile, si trec pe recirculare. Am observat ca la turatii mai mari, raceste mai bine, adica in principiu in afara orasului. Totusi nu reusesti sa inghet in masina nici in afara orasului. Ca sa nu mai zic, ca pe oras, aerul face fata foarte greu, ii ia intr-adevar o jumatate de ora sa raceasca cat de cat, iar aerul care il baga nu e tocmai rece. De aia, m-am programat maine, ma duc la o verificare.

Observ ca si dominic are aceeasi masina ca a mea. S-ar putea sa fie aerul mai slab pe noul megane. Am merg cu un prieten, cu megane II.1, si aia intr-adevar raceste.

Numai bine.
M i h a i
QUOTE(cipman @ 23 Aug 2007, 17:42)
Dar pentru ce ai recirculare la masina mestere, ca sa fie butoanele in numar par? Ce rost are sa racesti aerul de afara de la 40 de grade la 15 grade cand mai bine (si mai repede) il racesti pe cel din masina care va fi din ce in ce mai rece si mai usor (repede) de racit.
Foloseste recircularea ca (si) d-aia e acolo. Da temperatura pe minimum si control manual si o sa ajungi inghetat lemn in 20-30 de minute.
*




Poate gresesc Dar : Eu folosesc recircularea numai cand este un camion sau orice sursa de miros neplacut in zona...
Si eu m-am gandit la ''decat sa racesti aerul de afara mai bine il racesti pe asta din interior''' dar pur si simplu chiar daca am filtru de Ac nou ,nu suport aerul ala cand dau pe recirculare..pur si simplu parca este înecacios si foarte umed...eu folosesc Ac pe manual ,fara recirculare la 18.5 C treapta de ventilatie 2 din 4...si chiar raceste destul de tare...in afara folosesc numai Ac pe auto...
cipman
E la fel ca si cum ai avea in casa o camera pe care n-o folosesti si o tii in permanenta inchisa. Intr-o zi iti trebuie ceva din camera aia si sigur n-o sa-ti placa cum miroase. Numai ca daca in loc sa deschizi geamurile si s-o aerisesti vei inchide usa la loc, nu vei drege in veci situatia. Asa si cu canalizatiile de pe traseul recircularii. Nu le aerisesti, adica nu le folosesti, nici ca vor mirosi mai frumos. Fa-ti pomana intr-o zi mai racoroasa, comuta pe ventilatie si pe recirculare si mergi cu geamul deschis cat mai mult timp. Dupa 2-3 drumuri o sa se dreaga problema.
De acelasi lucru as putea sa ma plang si eu, numai ca invers. Nu la masina din semnatura ci la alta. Are AC manual si am pus-o pe recirculare prin iunie sau iulie, cand au venit caldurile si asa va ramane pana cand se va face frig afara. Cand comut pe aer din exterior miroase mai ciudat pentru vreo 10 minute (stim de ce, avem topic pe tema asta: praf, bacterii, bla-bla). Asta pentru ca o comut cam rar pe aer din exterior (cred ca n-am facut-o de mai mult de 10 ori in perioada asta). Daca as comuta-o o data la 4-5 zile n-ar mai fi nici o problema.
Chestia asta nu se intampla la masina din semnatura (care e cu climatizare automata) pentru ca la fiecare oprire a motorului comanda recircularii se anuleaza, asa mai merg si pe aer din exterior (nu totdeauna am grija sa apas pe buton dupa ce pornesc motorul - dar ma prind dupa un oarecare timp ca e ceva in "neregula", mai ales in zile foarte calduroase, si comut pe recirculare).

Cat despre Manager-urile astea cu clima manuala nu stiu ce sa zic. Teoretic n-ar trebui sa fie diferenta fata cele normale cu climatizare manuala. Mie nu mi-au placut niciodata ofertele astea cu editii speciale ale vreunui model de masina, mai ales cand implica vreun echipament/dotare gratis sau vreo reducere dubioasa de pret. Asa ca nu m-a prea pasionat sa aflu nimic despre ele. Singurele exceptii sunt editiile jubiliare insa nici la astea nu e bine sa te arunci decat in scop de colectie.
Daca nu e o chestie contructiva care sa insemne o capacitate mai redusa de racire (ma indoiesc de asa ceva) poate sa fie un defect comun unui lot, de exemplu.
Daca aveti dubii ca nu merge cum trebuie, mergeti si verificati.

Hmm, am vrut sa ma uit sa vad ce culori au masinile voastre, ale celor cu Manager, care va plangeti de eficienta AC. Ia culoarea de unde nu-i.
dominic
am postat poza din cartea masinii cu ce zice despre recirculare. Eu nu sunt multumit de cum raceste, o sa ma duc pina la urma si eu in service insa inca nu vreau sa ma enervez cand o sa imi zica ca asa e la toate...
cipman
E bine ca te-ai pregatit psihic smile.gif

In nici o carte de la nici un fel de masina nu ti se vor explica toate chichitele. Si eu si altii am tot aratat pe forum, de-a lungul timpul, tot felul de dubiosenii, ambiguitati si omisiuni din user manual.
Crede-ma pe mine, treaba aia cu cresterea umiditatii nu-i valabila atata timp cat compresorul e in functiune (cu intermitentele constructive impuse in functionare).
Iti dau un exemplu foarte elocvent. Cea mai lunga etapa de calatorie facuta cu masina din semnatura, la care am stat exclusiv pe recirculare, a fost de cca 10-11 ore, intre Marsilia si Viena, temp. cam 36-37 de grade afara (cu exceptia traversarii muntilor), 3 oameni in masina cu tot cu mine, o singura oprire de 10 min. pentru stii tu ce si am mai deschis geamul de vreo 3-4 ori cate 4-5 minute la viteze mici pentru cate un tutun. Si, dupa cum vezi, nu m-am asfixiat ... Dar cel mai interesant moment a fost cand a inceput o ploaie zdravana prin Austria, chestie care a contribuit la producerea unui accident care a blocat autostrada. Cat stateam pe loc, uitandu-ma la ceilalti dimprejurul meu, am observat, initial cu stupoare, ca toti aveau geamurile aburite, mai mult sau mai putin. Dar eu eram singurul cu geamurile perfect uscate pe interior si nici nu clintisem vreun buton. De ce? Pai dupa atat amar de drum pe recirculare cred aerul din interior era mai uscat ca in Sahara.

Poate oi fi eu maniac cu folosirea recircularii si am o dambla sa nu inghit gazele de esapament ale altor masini (chiar daca nu se simte mirosul ele tot exista). Oricine poate face experimentul unei calatorii din afara orasului pe recirculare dupa care sa deschida geamul cand intra intr-un oras maricel (nu mai zic de Bucuresti). Va avea o mare surpriza: iti vine sa versi, sa cazi jos - noroc ca stai pe scaun si te tot intrebi cum naiba de inca n-ai murit traind in orasul ala ...


Cat despre mirosuri, deh, aici nu pot sa bag mana-n foc pentru oricine .... tongue.gif Stiu eu ce obiceiuri are omu'?
Inca o chestie: eu nu folosesc parfumuri auto. Incerc sa aerisesc masina si s-o curat la interior ori de cate ori se impune sau am ocazia si e suficient.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.