emircea
28 Feb 2008, 19:35
Pompele de ulei mai noi sunt cu debit marit, daca nu ma insel. Ia linistit una noua.
Ambreiajul, daca se poate, sa-l treci pe 180. Asta implica si alta volanta. Zice-se ca sunt mai fiabile astea.
Sa nu scapi din vedere coroana de la volanta, daca tot e desfacut ambreiajul.
Albert Einstein
28 Feb 2008, 20:39
Coroana are ceva uzura, mecanicul a zis ca o pune invers....
E o solutie buna?
Da! Cum o demonteaza si o remonteaza?
sorin1983
28 Feb 2008, 23:19
se desface la cald
nu e o solutie! du-te si ia una noua! faci o treaba fa-o pana la capat.
madkat
28 Feb 2008, 23:32
chiar nu are sens sa te zgarcesti la treaba asta...
ia o volanta noua si gata... fata de intreaga investitie nu e mare lucru, si stii ca e totul ok apoi...
ydaniel
29 Feb 2008, 07:36
asta cu intors coroana se practica acum vreo 40 de ani cand nu se gaseau piese.sfatu meu:ia volanta,coroana noua si mecanism de ambreiaj de la Sachs;)
Albert Einstein
29 Feb 2008, 09:35
Bun, deci trec pe lista si coroana+volanta
Aveti dreptate, daca tot fac o treaba, macar sa o fac asa cum trebuie
Muttley
29 Feb 2008, 09:48
Nu coroana + volanta! Sunt gata ansamblate.
ydaniel
29 Feb 2008, 09:51
cautam:)
Hormonelul
29 Feb 2008, 11:17
Super treaba .... felicitari !
Mici tips&triks....ai scos motorasele de la stergatoare, sau macar inelul de protectie ce vine pe tabla ? Ai facut o proba cu masca de plastic finala pentru a vedea daca se aseaza bine cu aripile si ornamentul de pe capota....poate mai trebuie ciocanita pana sa se alinieze. Daca vei avea ornamente in praguri fa de acum gaurile si in timpul vopsirii pune ceva in gauri pentru a evita craparea vopselei la montare.
Albert Einstein
29 Feb 2008, 12:40
@Muttley: Daca coroana si volanta sunt deja asamblate cu atat mai bine...
@Hormonelul: Multumesc pentru sfaturi. Am scos inelul de protectie de la stergatoare, a ramas doar axul.
Dupa tinichigerie am facut proba cu ochelarii si masca inclusiv cu retusurile de rigoare. Nu-mi dau seama la care ornamente te referi, la cele de prag din interior?
Luni ma duc sa fac niste poze sa va arat stadiul lucrarii. Precizez ca voi vopsi inclusiv interior, motor, portbagaj. Astept orice sfaturii sau critici...din toate se poate invata.
Last news: Am intrat in posesia unui set motor frantuzesc si a unui lant de distributie italienesc, (multumesc Butter) ocazie cu care au aparut primele piese de alta provenienta decat cea romaneasca pentru masina mea...
Importanta e insa calitatea lor si sper sa fiti de acord cu mine.
Betian
29 Feb 2008, 12:44
Salut
Cred ca hormonelul se refera la ornamentele de la praguri din exterior,respectiv la portbagaj...
Daca in pragurile noi nu sunt gauri date ,ar fi bine sa le dai inainte de vopsire:)
Spor
madkat
29 Feb 2008, 12:44
f bine ca pui piese straina
se referea la ornamentele cromate exterioare de pe praguri - "dungile"
@betian - am postat in acelas timp
Albert Einstein
4 Mar 2008, 15:55
Pragurile nu au gauri pentru ornamente asa ca le voi face inainte de vopsire...
Am procurat urmatoarele piese de uzina:
-set complet garnituri motor
-cuzineti biela reparatia 1
-patina mecanica
-disc ambreiaj (170)
-placa presiune
-rulment presiune
-simering palier
-pinion delco
-solutie etansare 2+2
Voi mai lua pompa de ulei, cuzineti palier, simering distributie si probabil pompa sau capac de pompa de apa. Urmeaza consumabilele: ulei, filtru ulei, curea alternator, bujii, antigel si apa distilata, etc
Problema pe care am intampinat-o este insa urmatoarea: NU se mai gasesc in magazine volanta si coroana de 170 pentru Dacia 1300
Am inteles ca nu se mai fabrica...De unde fac rost?
PS: Va urma partea de suspensie si directie
vezi ca mai sunt si gaurelele de la dunga cromata dintre stopusi/numar si capacul portbagajului
Albert Einstein
4 Mar 2008, 16:29
Acolo nu s-a umblat deci gaurile trebuie sa fie la locul lor...
ydaniel
4 Mar 2008, 17:24
te intereseaza pivoti si capac pompa de apa de calitate?nu romanesti evident.
Albert Einstein
4 Mar 2008, 17:32
Ai pm ydaniel
Joi procur si cuzineti palier mic rep 1, frantuzesti....Sper sa nu fie nemultumiti ca cei de biela sunt romanesti si sa se inteleaga bine....
emircea
5 Mar 2008, 10:49
N-ai gasit Kolbenschmidt sau Federal Mogul?
Eu am reusit sa gasesc Kolbenschmidt pentru motorul meu, si biela, si palier; am preferat sa merg pe varianta unitara. Semi-inelele sunt singurele ce au fost romanesti.
Cuzinetii s-au imperecheat la fix, n-am avut nevoie de nici o ajustare; 'gurile rele' spun ca pe la cei romanesti ar mai fi nevoie de ajustari...
BTW Ainshtain, sa-ti treci, te rog, locatia, esti mai usor de directionat spre diverse magazine....
Volanta trebuie schimbata, are uzuri? Daca nu mai gasesti coroana pentru 170 si cea actuala are o fata buna, apeleaza la meserias sa ti-o intoarca, te tine inca pe atat.
ydaniel
5 Mar 2008, 10:53
poate nu a cautat suficient.dar si cei romanesti sunt buni;)
sobolan
5 Mar 2008, 11:00
volanta ptr ambreiaj de 180 nu merge pusa pe arbore de 1,3 normal...aia merge doar pe arbore cu palier marit si tot pe palier marit se poate pune de 200....
la arborele cu plier normal se modifica actualul volant ptr montarea uniu kit de ambreiaj de 180....iti trebuie un strungar bun si multa rabdare....
LE : pe un arbore bine rectificat/nou merg bine si cuzinetii romanesti "romlag" fara pb. ....pune si o pompa de ulei noua DM.....recomand "aerostar" sau "pulsor"....
vezi ce faci cu axa cu came daca tot esti in motor.....vezi ca la dacie sa uzeaza mai mult blocul si mai putin axa....de regula se fac bucsi de bronz grafitat ptr. a se bucsa blocul(palierele axei cu came)...eu asa faceam odata,cand eram mai mic
.....iti recomand si un set de biele noi daca ai posibilitatea....set motor poti lua de uzina ca este bune si alea
.....verifica bine si ghidurile supapelor de jocuri...la chiuloasa ta nu ai simeringuri la supape....
emircea
5 Mar 2008, 11:05
Esti sigur??? Am dacie 1300 din 1981; din cate stiu, am palier normal si volanta si ambreiajul de 180, din fabrica.
Eh, inca nu mi-am dat jos actualul motor, dar iti confirm toate astea dupa...
sobolan
5 Mar 2008, 11:07
eu asa stiu....nu merge pus volant de 180 pe arbore palier nrmal...nu se potriveste la gaurile de prindere....la anul 1981 ai arbore palier marit parca....nu se poate sa ai ambreiaj de 170 la masina din 1981.....parerea mea.....
se gaseste greu ambreiaj de 170 si unde il gasesti e mai sump....a cam devenit raritate....
Albert Einstein
5 Mar 2008, 11:13
Am completat locatia, sunt din Bucuresti. Cuzinetii de biela i-am luat de uzina, sper sa nu fie probleme...Eu caut coroana pentru ca am deja placa si disc de 170. In cel mai rau caz, pana gasesc (daca voi mai gasi) o coroana noua o voi intoarce pe cea actuala, nu are uzuri mari dar totusi se vad pe dinti. Ideea era ca daca tot e motorul desfacut acum, sa incerc sa schimb cat mai multe in limita uzurii si a bugetului desigur....Asi fi alocat niste fonduri pentru o coroana si o volanta noi
@sobolan: Uzuri mari nu sunt in motor, nu stiu daca ai citit, am scris undeva mai sus. Motorula fost destul de ingrijit a mers 98 000 km si a fost doar segmentat. Set motor am frantuzesc, cuzineti palier pun la fel, cei de biela vor fi romanesti. Motorul va fi cota 1. Pun pompa cu debit marit, rectific arborele si chiulasa, fac supapele care nu sunt rele si schimb capacul la pompa de apa. La cutie schimb placa-disc-rulment (desi placa e buna, doar discul ar merita schimbat) si fac o verificare si curatare. Urmeaza puntile, franele si directia
sobolan
5 Mar 2008, 11:15
coroana e la fel cu celelalte modele parca.....compar-o cu una noua din magazin de 180 sau 200...parca e la fel dar nu pot spune asta cu siguranta....
coroana se scoate la cald si la fel o bagi la loc.....merge si intoarsa
emircea
5 Mar 2008, 11:23
Mai varule, cream confuzii. Am motor 810-99, 1289 cmc, palier normal, si ambreiaj de 180 direct din fabrica.
Daca s-au fabricat volante de 180 pentru palier normal, inseamna ca se mai gasesc - cel putin la dezmembrari.
Coroana daca are o fata buna, te tine cel putin la fel ca cea de pana acum. Nu e musai sa iei noua, tot la fel te tine. Grija mare ca cel ce ti-o intoarce sa o incalzeasca la cuptor la re-montare si sa aiba dispozitivul de asezare.
Volanta iar nu trebuie schimbata daca nu are santuri pe partea unde lucreaza discul.
sobolan
5 Mar 2008, 11:30
ok vere...inseamna ca au fost modele cu volant de 180 pe palier normal....recomand lau albert sa puna asa ceva pe masina lui...
Albert Einstein
5 Mar 2008, 11:32
Coroana mea se poate intoarce nu e foarte uzata, pe o parte e nefolosita ca sa zic asa...Nu are rost sa iau una s/h, o pot folosi pe a mea...Asi fi vrut sa cumpar una noua scuteam operatia de intoarcere cu eventualele probleme desi mecanicul a sugerat sa facem asa. Eu totusi nu cred ca pot pune una de 180 desi daca s-ar putea ar fi o solutie ...
Si inca ceva, nu vreau sa "alerg" cu masina sau alte chestii, asi vrea cutie stock, cu piese noi de uzina sau de import...Poate exagerez pentru o masina din 77 dar asta e...
LE: O sa ma interesez daca pot pune volant de 180 pe palier normal, ar fi f bine sa se poata insa sa se si gaseasca de cumparat.
ydaniel
5 Mar 2008, 11:43
cea mai buna solutie este sa gasesti o coroana noua de 170.poate mai o avea cineva;)
emircea
5 Mar 2008, 12:45
Albert, ca sa concluzionam:
- ai o volanta cu suprafata pe care se aseaza discul fara santuri si uzuri inegale, de 170;
- ai coroana de volanta cu o fata neatinsa;
- deja ai luat kit de ambreiaj de 170;
- nu gasesti volanta/coroana de volanta noua de 170.
Tot ce-ti ramane de facut e sa intorci coroana actuala, costa maxim 30 lei.
Iti propuneam kitul de 180 ca e mai fiabil, dar deja ai facut investitii - ramai unde esti, nu arunca banii.
Cat despre carcasa de ambreiaj, tine linistit inclusiv dimensiunea de 200, asa ca n-ai ce sa schimbi la cutie daca te gandesti cumva sa faci vreodata upgrade.
Daca ai bafta sa gasesti volanta noua de 170, cu tot cu coroana - iarasi bine, scapi de grija intorsului, pe a ta o tii ca piesa de rezerva la 'marele depozit'
(i-am umplut 2 magazii la soacra-mea cu diverse piese).
sobolan
5 Mar 2008, 13:19
treaba e ca un kit de ambreiaj de 170 e deja o mare raritate...peste cativa ani ai sa vrei sa-l inlocuiesti si nu ai sa ai cu ce....ambreiajul de 180 e cel mai fiabil...
mie mi s-a uzat bucsa aia de bronz din arbore(aia de intra priza in ea) de doua ori pana acum...odata cu ea si ceva rulmenti in c.v. ...cica ar fi de la ambreiajul de 200 si e o problema cunoscuta si veche.....plus de asta,debreiaza mai frumos una cu ambreiaj de 180,mult mai fin...e o treaba....parerea mea...motor de 1,4 ,ambreiaj de 180 si cutie in 5 tr=combinatia perfecta.....
ydaniel
5 Mar 2008, 13:24
si eu am avut bucsa aia ff uzata.amn schimbat ambreiaju si dupa cateva mii de km iar face,dar e si din CV.tot cu ambr de 200 e mai bine;)
sobolan
5 Mar 2008, 13:27
ambreiajul de 200 e bun la papuc/break...cu dacia nu cari 900kg cat are sarcina max admisibila un papuc.....
si eu am tot de 200...e bun si asta dar e mai bun ala de 180 pe berlina
Albert Einstein
5 Mar 2008, 13:36
emircea ai concluzionat perfect
sobolan dpdv tehnic e clar care e mai bun, ideea e ca eu vreau sa pastrez originalitatea, in plus nu va fi o masina de zi cu zi deci uzurile vor fi mici. Poate totusi gasesc un kit de 170, char o sa dau anunt la Bursa
Alexutz4u
5 Mar 2008, 20:31
Albert bravo...asteptam pozele..Aoleu pai tu esti mic copil sa o vezi pe a mea.Doamne si cat am de lucru.Problema mare e ca nu stiu atat de multe ca tine.Astept sa vizitezi si topicul meu.Succes in continuare Albert.Parca ma vad ca tine acum un an
5 Mar 2008, 20:32:Iata despre ce vorbesc..Eu probabil nu am nici o sansa dar incerc pana la sfarsit
ydaniel
5 Mar 2008, 21:22
masina restaurata=bani+timp+pasiune
Alexutz4u
6 Mar 2008, 19:14
POZE POZE CA MOR
Hormonelul
9 Mar 2008, 19:17
Asteptam pozele Albert. Cum merg lucrarile ?
Albert Einstein
10 Mar 2008, 12:09
Pai azi trec pe acolo....Probabil ca de maine se vor apuca de vopsit. Sper sa pot face si ceva poze. Dupa ce ma intorc va dau mai multe amanunte...
Albert Einstein
11 Mar 2008, 17:44
Intrucat am uitat pozele cu pregatirea pentru vopsit la servici, abia maine le voi posta aici. Insa astazi m-am ocupat de motor, va prezint fazele acestuia:
[attachmentid=1627438194][attachmentid=1627438195]
[attachmentid=1627438196][attachmentid=1627438197]
[attachmentid=1627438198][attachmentid=1627438199]
Si acum vine intrebarea interesanta pentru cei care cunosc: Ce sa insemne semnul asta? Este cumva inscriptia de Renault?
[attachmentid=1627438200]
Muttley
11 Mar 2008, 17:58
Da.
Albert Einstein
11 Mar 2008, 18:05
Piese Renault pe o Dacie din 77?
Muttley
11 Mar 2008, 18:18
Pare-se ca da
O fi contribuit si faptul ca e 1301 lux si s-au folosit piese mai bune...
ydaniel
11 Mar 2008, 18:34
ai luat capac nou la distributie?
Albert Einstein
11 Mar 2008, 19:19
Nu Daniel, l-am refacut pe cel vechi
Ca si pe altele...
[attachmentid=1627438207] [attachmentid=1627438208]
Restul pieselor din motor erau romanesti, inclusiv blocul...E drept ca acum sunt mai multe frantuzesti acolo...
alex-mun
11 Mar 2008, 19:26
Albert se pare ca ai arbore cotit frantuzesc in interiorul rombului scrie RN
pana prin 78 inclusiv se foloseau la motoare piese frantuzesti, mai putin blocurile
mad toz
11 Mar 2008, 19:34
Ce culoare ai folosit la capacul de distributie si ce firma e vopseaua ?Si cat ai dat pe spray.
Si daca ai vopsit tu capacul de culbutori si baia ai ceva talent la vopsit.
Albert Einstein
11 Mar 2008, 19:59
Nu am vopsit eu, mecanicul a facut-o, el e talentatul desi cu spray-ul e usor de vopsit, incearca si o sa vezi....
Mai ales daca cureti bine inainte si degresezi. La capacul de distributie am folosit un fel de argintiu, el original era nichelat ca sa zic asa, am zis sa pastram oarecum nuanta....Pentru restul negru. Nu stiu ce firma erau vopselele si nici pretul, mecanicul le avea pregatite.
In episodul urmator: cutia de viteze. Desfacut, verificat, curatat, inlocuit disc, placa, rulment si ce mai gasim uzat.
mad toz
11 Mar 2008, 20:02
De vopsit am vopsit mult cu spray-u,dar au iesit frumos cele vopsite de mecanicul tau.
Albert Einstein
11 Mar 2008, 22:27
Atunci e posibil sa fie el talentat si la asta, lucru care ma face sa ma bucur
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.