Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1301
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
finutu
nu stiu daca ai pomenit ceva, dar la sablarea totala sau partiala nu te-ai gandit?
Albert Einstein
smile.gif Sigur ca m-am gandit, numai ca m-ar fi costat o avere sablarea totala. Sablare partiala nu agreez, daca o faci toata e ok, nu ai probleme, ori daca o faci partial poti avea surpriza ca in locurile nesablate sa rugineasca in cativa ani si atunci se cheama ca ai sablat degeaba. Daca te gandesti la un sablat in spatele blocului cu un compresor iar nu agreez. Masina nu e valoroasa (decat sentimental) ca sa merite sa o sablez. Poate la urmatoarea reparatie.... wink.gif
mihaiapostol
dupa sablat piesele trbuiesc bagate in cuptor, degresate, suflate, si abia apoi grunduite si vopsite.
test practic: curatati perfect o bucata de fier/tabla, o portiune degresati, curatati perfect si lacuiti. cealalta, la fel, dar puneti un deget doua... amprente.
dupa lacuire si pastrare afara un timp o sa se vada degetele pe tabla.. exact asta e efectul sablarii si nepregatirii ptr vopsit. o sa aveti un strat frumos de grund si vopsea, luciu si curatenie, iar tabla proaspat sablata in timp se va minca pe interior. sablatul e bun ptr piese mobile gen jante, elemente de directie etc care se vor refacute in stare impecabila, etc. smile.gif pe cat de bun e sablatul, pe atat de sensibil este materialul expus direct la agentii de mediu. inca un test simtit de mine pe pielea mea... o scrumiera banala de fiat 500, proaspat sablata la taicamiu la servici, am lasat-o in sertar in birou in dormitor. curat, fara praf mult, uscat etc. in 2 zile era rosie rosie.... ziceai ca a stat in ploaie afara 3 zile! concluzia este ca nu orice te scuteste de munca e si foarte indicat intotdeauna. ptr caroserii exista pe afara procesul numit stripping, masina intreaga este curatzata la tabla, apoi grunduita fin. dar costa, nu gluma si apoi se vede oricedefect minuscul. din 2 ondulari de tabla, ajungi sa ciocanesti 3 luni si nu indrepti tot.
speedy82
Mihai, sa stii ca nu iti dau dreptate in legatura cu sablatul. Poti sa sablezi orie piesa metalica vrei tu, fara sa ai nici un fel de probleme. Scrumiera ta a ruginit in sertar, pentru ca dupa ce ai sablat-o nu ai dat cu nimic pe ea. Daca nu ma insel imediat dupa sablare se da cu un fosfat de zinc, tocmai pentru a impiedica aparitia ruginii.
ydaniel
dupa sablare se da IMEDIAT cu grund;)
Executron
Dupa 40 min am reusit sa citesc atent tot topicul si-ti transmit felicitari! Intr-adevar "a dacia is reborn" biggrin.gif. Masinuta asta imi aduce aminte de Dacia lui tata din '78 tot neagra exact ca a ta... Am mai zis pe un topic, tata tot imi povesteea ca era o editie pt ambasada SUA si era mai puternica, cutie speciala ma rog. Cert e ca dupa 90 "a tunat-o" din pacate schimbandu-i barile cu unele din fibra si alte elemente. Pana la urma tata netinand la lucruri a ajuns la fier vechi prin 99. Pacat mare.

Cand citesc topicuri mi-as dori sa pot si eu sa fac asa ceva dar din pacate sunt total novice la mecanica, mai stiu la Passat sa mai mesteresc la laptop dar atata laugh.gif. O alta piedica clara e si lipsa de mesteri adevarati in Romania, toti facand treaba de mantuiala (uite bara Passat vopsita la Porsche Romania exfoliata dupa 5 luni... deci daca si astia dau chix...).

Este de admirat rabdarea cu care ai explicat fiecare pas! Bravo si sper s-o vad in realitate vreodata, caci sunt singur ca in scurt timp va fi pe sosele smile.gif (presupun ca n-o sa stea 360 de zile in garaj si 5 zile cu soare pe drum, c-ar fi pacat smile.gif )

christith
Albert, cam de multa vreme nu ai mai zis nimik de masinutza! Ce s-a intimplat, nu ai mai facut nimik la ea?
Albert Einstein
@Executron: Multumesc pentru aprecieri!
@christith: N-am mai facut mare lucru, am fost mai mult plecat din oras, oricum astept sa vina lumea din concediu (cei de unde o voi vopsi sunt inca in concediu) si spre sfarsitul lui septembrie sa o duc la vopsit.
Pana atunci am cumparat farurile. Noi, in cutie ELBA, au costat 106 RON. wink.gif Daca aveti nevoie de faruri va spun si de unde le puteti procura. M-a uimit faptul ca pe cutie scrie ca au fost fabricate in 08.01.2007 ohmy.gif Nu stiam ca se mai produc faruri.... unsure.gif
mad toz
De unde le-ai luat asa ieftine zine si noua biggrin.gif .Pentru modele mai noi aveau ,adica CN3? tongue.gif
Albert Einstein
Magazinul e pe Calea Grivitei, imediat dupa Cimitirul "Sf. Vineri"", pe dreapta. Inainte de primul stop. Nu aveau de 1300 dar mi-au adus a doua zi. Nu stiu cum sunt cele de CN3 dar aveau mai multe tipuri de faruri.
Am luat insa nr. de tel de acolo: 224.23.98. wink.gif
Kruger
Da, si eu trebuie sa le schimb pe amandoua, ca a copt plasticul si s-au fisurat in toate partile...le tine mai mult superglue-ul in loc, ca sa nu mi se imprastie in fata masinii la prima frana sau groapa.
floryyn
QUOTE(Albert Einstein @ 7 Sep 2007, 15:42)
Magazinul e pe Calea Grivitei, imediat dupa Cimitirul "Sf. Vineri"", pe dreapta. Inainte de primul stop. Nu aveau de 1300 dar mi-au adus a doua zi. Nu stiu cum sunt cele de CN3 dar aveau mai multe tipuri de faruri.
Am luat insa nr. de tel de acolo: 224.23.98.  wink.gif
*



Albert, in pretul asta ce intra, doar sticla, farul propriuzis, sau ansamblul cu totul, ma refer la carcasa aia din tabla sau cum sa-i spun...cu suruburile alea de reglaj cu tot?
madalinu
deci cu motorul cum faci?ca dupa atata timp...............ma indoiesc ca ar fi toate bune si frumoase in el........iti recomand sa il desfaci,vezi ce e bun,ce nu e bun,posibil ca dupa atatia ani sa fie nevoie de o rectificare a vibrochenului,daca e deja la R2 o sa trebuiasca schimbat,de asemenea axul cu came s'ar putea sa trebuiasa incarcat(de preferat la metalizare al sudura axul cu came se torsioneaza si nu mai merge motorul ala in veci) si multe multe altele...........oricum spor la munca in continuare si felicitari pt curajul ta.........u
christith
QUOTE(Albert Einstein @ 7 Sep 2007, 14:13)
@Executron: Multumesc pentru aprecieri!
@christith: N-am mai facut mare lucru, am fost mai mult plecat din oras, oricum astept sa vina lumea din concediu (cei de unde o voi vopsi sunt inca in concediu) si spre sfarsitul lui septembrie sa o duc la vopsit.
Pana atunci am cumparat farurile. Noi, in cutie ELBA, au costat 106 RON. wink.gif Daca aveti nevoie de faruri va spun si de unde le puteti procura. M-a uimit faptul ca pe cutie scrie ca au fost fabricate in 08.01.2007 ohmy.gif Nu stiam ca se mai produc faruri.... unsure.gif
*


Se produc si faruri si stopuri de spate de dacia 1300 dar rara si doar pe comanda. Acuma comada trebuie sa vina din partea unui distribuitor sau magazin, ceva de genul asta. Stiu asta pentru ca am un vecin ce lucreaza la ELBA.
Albert Einstein
@floryyn: Farurile sunt cu tot cu tabla aia cu suruburile de reglaj
@madalinu: Voi desface motorul cu siguranta, ideea e ca nu vreau sa ma bag singur la treaba asta pentru ca nu ma pricep decat la curatatul pieselor tongue.gif Ideea e ca inca n-am gasit mecanicul ala pasionat care sa NU zica "lasa ca merge si asa..." mad.gif Mai caut... unsure.gif Si multumesc pentru aprecieri... smile.gif
@cristith: O sa ma duc maine sau poimaine la magazinul ala sa intreb daca poate sa aduca si stopuri, poate am (avem) noroc... wink.gif

Lamuriti-ma si pe mine cu o chestie...Ce diferente sunt intre o bara cu tampoane mici si una cu tampoane mari. Vreau sa iau o bara care a avut tampoane mari dar sa pun pe ea tampoanele mele mici. Sunt aceleasi prinderi? Pot face lucrul asta?
Betian
Bara cu tampoane mari ,ca sa ma exprim asa,are aceeasi forma,aceeasi prindere cu cea cu tampoane mici,insa contine mai mult material, este mai lata...
La montarea tamponului:
Imi e greu sa explic in cuvinte,insa daca as face o comparatie,este ca si cand ai pune o caciula de copil pe capul unui matur ...o sa ii stea pe varf de cap:D (adica tamponul nu o sa "imbrace"bara pana la limita ei)

Sper ca m-ai inteles....oricum maine ies cu ruleta si masor si o bara cu tampoane mari si una cu tampoane mici,si postez dimensiunile...

Cred ca explicatile mele asa te-au facut wacko.gif
tongue.gif
Albert Einstein
Multumesc Betian, explicatiile tale m-au lamurit wink.gif In concluzie, daca vreau ca tampoanele sa vina bine nu trebuie sa iau bara pentru tampoane mari smile.gif
madalinu
Iti pot recomanda un mecanic care sa nu zica treaba aia..........da buba e ca e in sv.........
Albert Einstein
Pacat ca e asa departe.... sad.gif Multumesc oricum, daca asi avea o solutie ieftina de transport l-asi duce pana acolo... unsure.gif
madalinu
dar tu de unde esti?
Albert Einstein
Bucuresti sad.gif
Gheorghedracu
trebuie sa recunosc asta e cea mai serioasa munca vazuta pe forumul asta. Dar asta nu inseamna nimic. Sablarea nu se face peste tot, ci numai in locurile greu accesibile. Pe panouri mari nu se sableaza din cauza ca se deformeaza tabla. Acolo se folosesc agenti chimici de atac pentru curatarea vopselei, desi eu nu as curata vopseaua daca se tine bine. O smirgheluiesti frumos (grosier) si o lasi in pace. Sudurile de la praguri nu sunt in regula, si nu e in regula faptul ca masina n-a fost sprijinita cind i s-au taiat pragurile.

La masina mea eu am facut munca toata singur (am inceput acum 7 ani). Piesele se gasesc cu usurinta, si nu sunt scumpe, avind in vedere ca sunt originale. Pistoanele de exemplu m-a costat vreo 600$ (pistoane bretille, segmenti) venite din Franta, Mecaparts, restul pieselor sunt reconditionate. Aici am folosit ateliere specializate (arbore cu came, chiulasa-tot, supapele sunt noi si ele), bloc rectificat, reconditionat, frezat, line-bored (lagarele aliniate), arbore lustruit (n-avea uzura de loc), camasi honuite, ambreiaj 12G nou, pompa ulei noua, pompa apa noua, alternator reconditionat, starter reconditionat, capac supape nou (mecaparts, 12G), baie de aluminiu, Mecaparts 12G, etc, etc.

Aicea la noi nu exista "restaurarea pentru vinzare" pur si simplu pentru ca nu se merita. O treaba facuta pe jumatate se vede imediat si scade valoarea masinii in loc sa o creasca. La un 12G mai ales (avind in vedere raritratea lor exceptionala cu volanul pe dreapta, repet, sunt doar 6 in lume si toate aici) nu se atinge nimeni de ele. De fapt istoria acestor sase masini e cunoscuta de la cap la coada, caci aici inca traiesc cei care le-au receptionat de pe vapor, le-au alergat in curse si exista toata documentatia cu fiecare chitanta, fiecare act de vinzare-cumparare, etc. Si asta face parte din ceea ce cumperi cind cumperi. Fara documentatie, pierzi masiv, asa ca nu se face. Asa se tin preturile sus la o masina cu trecut istoric important. Si de altfel, restaurarile le-a facut acelasi atelier al unui baiat care are una din ele, masina care a avut viata cea mai grea si cea mai aventuroasa (rasturnata de-a dura si facuta praf). Sa vedeti acuma cum arata. A durat 12 ani restaurarea ei. Iata linkul povestii:

http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=11184

Si am si numarul revistei citate in primul post (practical classics) cu mai multe poze si istorii despre 12G in Australia. Iata o poza cu reactia presei la R12G, ca sa va atit interesul:

http://www.aussiefrogs.com/forum/attachmen...50&d=1165492856

Si daca o sa cititi sa vedem, va prindeti cine este pilotul original al masinii (participa si el la discutie)?

Si apoi, imaginati-va ca ati gasi in Romania o masina pe care a concurat Petre Cristea, ati plati pretul maxim daca ar avea faruri de tractor?

Pe subiectul D1301, intr-adevar in carticica pe care a primit-o tatal meu cind si-a ridicat masina in '75 de la Pitesti, erau scaunele "tombstone" dar era o masina desenata, nu o poza. In realitate n-am vazut 1301 decit in coloana oficiala a lui Ceausescu (de doua ori, la distanta de vreo cinci ani), si nu mai stiu daca aveau scaunele cu pricina. Tot in coloana am vazut si doua R20 rebotezate Dacia 2000, ambele negre. Asta inainte de 1982. As zice ca 1981. in afara de asta n-am vazut niciodata vreo 1301 in realitate (nu poze confuze si alte "marturii" de genul "sa-mi sara ochii din cap"). Mai erau si D1300L si 1300LS (lux-super) care aveau scaunele alea in carticica cu pricina (sau poate doar LS). Asta nu uitati, in 1974-75.
Albert Einstein
@ Gheorghedracu: Apreciez ceea ce faci si urmaresc cu interes topicul despre R12. Multumesc ca ai postat aici, apreciez orice sfat si chiar si orice critica. smile.gif E bine sa inveti din experienta altora ca sa "nu reinventez apa calda" biggrin.gif
O observatie daca imi permiti. Nu am poze din momentul schimbarii pragurilor dar am poze cu "sculele" care au fost folosite la fixarea masinii in momentul scoaterii pragurilor vechi. S-a folosit un asemenea sistem deci masina e in continuare dreapta. smile.gif Despre suduri nu pot sa spun nimic, am optat pentru sudura electrica cu gaz, am vrut sa evit autogenul care pe aceste meleaguri se foloseste din greu. A fost o conditie a mea.
Inca o observatie. In tara se vand la greu piese facute de fel de fel de firme, fantoma sau mai putin fantoma, care sunt niste replici mai putin reusite (si asta o spun cu indulgenta) ale pieselor originale. In anul de gratie 2007 ohmy.gif am preferat sa pun aripi second hand in loc de unele noi facute cine stie pe unde, asta pentru ca fabrica nu mai produce. mad.gif De asemenea am preferat sa repar usile in loc sa schimb fetele de usi cu unele care nu s-ar fi potrivit in veci. Ar fi fost mai ieftin, mai convenabil si cu mai putin chit. Sau asi fi putut sa schimb usa cu totul dar nici o alta usa nu s-ar fi inchis asa cum se inchid usile originale. Banuiesc ca sti povestile despre piesele astea proaste de pe forumul acesta...In legatura cu vopsirea. M-am lovit de prostia, aroganta, ignoranta si snobismul unor oameni care detin vopsitorii. Nu au inteles ca Dacia este tot o masina, asi fi platit acelasi pret ca pentru un VW Passat sau un Renault sau mai stiu eu ce, ar fi avut un client in plus si poate asi fi facut reclama buna service-ului respectiv pe acolo pe unde puteam...Au preferat sa refuze sa vopseasca o masina pe motiv ca e Dacia!!! Probabil ca dadea rau in service!! Am gresit, recunosc, oferindu-le ideea sa stea in curtea lor sub prelata ca sa nu se vada, in loc sa le intorc spatele si sa plec. Oricum au refuzat si aceasta ultima propunere a mea. 251.gif
De asemenea prefer sa nu duc motorul sa-l verific (repar) pana nu gasesc persoana dedicata meseriei care sa nu spuna celebra fraza romaneasca "lasa ca merge si asa" si care sa se ocupe sa faca tot ce trebuie. Eu inteleg sa platesc un pret mai mare (de fapt pretul corect) pentru o treaba serioasa si nu vreau ca cineva sa-si bata joc de masina mea (Dacia, Trabant sau Bentley) pe banii mei!!! Cunostintele mele in domeniul mecanic nu-mi permit sa fac motorul sau alte operatiuni singur. Prefer sa le faca un specialist. Ce pot si ma pricep voi face eu.
Masina n-am luat-o sa o revand, ar fi si imposibil sa-mi recuperez macar tipul pierdut, nu mai vorbesc de banii investiti. A fost o decizie luata din anumite motive personale. Ca va dura o luna, un an sau 10 ani pana o termin si va costa 100, 1000 sau 10 000 euro nu conteaza. Daca o sa traiesc inca 10 ani si o sa am banii astia de investit in Dacia mea, o voi face. Astept pana gasesc ceea ce caut.
Astea sunt o parte din inconvenientele care ma fac sa astept atat si uneori sa fac compromisuri mad.gif Te invidiez pentru posibilitatile pe care le ai pentru restaurarea masinii tale(ma refer la oamenii care respecta treaba pe care o fac indiferent ce masina repara). Am vrut sa-ti explic o parte din problemele de care ma lovesc in Romania. Si nu cred ca sunt singurul care vreau ca masina sa fie reconditionata daca nu la parametrii initiali macar cat mai aproape de acestia. Deocamdata asta e.... sad.gif
Ca sa revenim la subiect, imi pare rau, ca sa zic asa, ca trebuie sa vopsesc masina, vopseaua originala este in stare neasteptat de buna. Daca nu ar fi trebuit schimbate repere, un polish ar fi rezolvat in mare problema vopselei. Dar nu am ce face...Chiar ma gandeam sa pregatesc eu caroseria pentru vopsire, sa ramana doar de finisat si chituit de catre un specialist.
Pana atunci strang piese, accesorii originale, refac parti pe care pot sa le refac eu, strang documentatie si caut oameni seriosi care sa faca treaba buna. unsure.gif
Masina asta are si o mica istorie in spate, in nici un caz ca un 12G, ci o altfel de istorie... Fostul proprietar era o persoana dintr-o anumita categorie de oameni, de dinainte de 89. De altfel asa se explica si faptul ca a putut cumpara o astfel de masina, inaccesibila pe atunci unuia de rand. Respectivul a avut grija de ea, statea in garaj, pana in clipa in care urmasii acestuia n-au mai considerat-o ca o masina necesara. A urmat degradarea si ideea unui nebun de a face din ea ceea ce a fost. Si mai ales cum a fost. De aici povestea o stiti...
Dupa ce va fi gata si o sa ai ocazia sa mai ajungi pe aceste "meleaguri" te invit sa vezi si sa mergi cu o Dacia 1301 smile.gif Pana atunci orice sfat sau critica sunt binevenite.

PS: Sper ca moderatorii sa-mi dea un premiu pentru unul din cele mai lungi posturi radmasa.gif
Gheorghedracu
Pai fa un estimat si iti spun eu ca un motor de R12 reconditionat (banuiesc ca calitativ superior) aici in Australia te costa cam la 1000AUD (facut tot si cu garantie, e drept de care e greu sa beneficiezi daca tu stai in Ro). Asta inseamna cam 2000RON. Plus transportul sa zicem vreo 1000?-2000Ron (cel mai rau caz) sa zicem 4000. Daca ti se pare convenabil, eu sunt gata sa te ajut gratuit, si o sa ai toate chitantele. Vezi daca merita. Motoarele de R12 se gasesc usor pe aici, eu stiu un loc unde le recupereaza si reconditioneaza ei. (ma uitam la ei de un motor M10 pentru BMW-ul meu, 1500$ facut tot, fara accesorii)
Uite aici linkul website-ului lor:

http://www.citydismantlers.com.au/cityautoreconditioning.htm

Problema cu deformarea caroseriei este ca se deformeaza imperceptibil. De obicei (daca ai vazut pe discovery sau alte programe) inainte de taierea partilor structurale la o caroserie, se sudeaza niste intaritoare diagonale, sa pastreze forma sasiului, alminteri ai toate sansele sa o strici deifnitiv. Folosind o "matrita" oricit de precisa nu garanteaza nimic din pacate. E de ajuns sa se torsioneze un pic si nu se vede, decit daca o masori cu lasere de genul celor folosite in ziua de azi la alinierea directiei. Se vede mai tirziu cind nu poti sa-i faci directia neam, si merge ca crabii, intr-o parte, sau nu se inchid usile, sau sta mai sus intr-o parte, samd. Asta e.
Albert Einstein
Apreciez si multumesc foarte mult, dar trebuie sa aflu costurile de transport pentru aprox 80-90 kg pana in Australia si inapoi, ca sa stiu exact la ce sa ma astept si daca merita...desi e putin probabil sa coste doar 2000 lei unsure.gif Eu sper totusi sa gasesc pe cineva pe aici... sad.gif
Kruger
Salut, si imi cer scuze ca ma bag ca musca in lapte. Am urmarit cu mare interes topicul asta, si nu pot decat sa manifest o mare admiratie si respect pentru ceea ce face Albert.

In alta ordine de idei, in cazul importului unui motor din Au, cred ca se mai plateste si vama...nu ? Mi se pare o idee buna, si ma macina si pe mine.
Albert Einstein
Kruger, orice sfat sau sugestie sunt binevenite. Voi ziceti sa aduc un motor cu totul din Australia? unsure.gif Asta ar scuti un drum al motorului meu pana acolo dar intr-adevar ar trebui sa platesc taxe vamale (10% la valoarea facturii parca). Si ar trebui trecut apoi in cartea de identitate, lucru care nu e greu daca e acelasi tip de motor....Eu ma gandisem sa il trimit pe al meu acolo.... wacko.gif
Gheorghedracu
Nu, asta nu se merita, Eu sugeram sa cumperi unul gata facut de aicea si it ramine doar transportul de aici acolo plus ce te mai jefuiesc la vama.
Kruger
Dat fiind faptul ca este un motor de R12, nu vei avea absolut nici o problema cu omologarea lui. Se merge la RAR cu actele de provenienta ale motorului, si acolo indeplinesti doar o formalitate. RAR-ul nu e balaurul cu 7 capete, dar daca vrei roti de 235 pe dacie si alte nebuneli, normal ca nu vei avea castig de cauza.

In cazul in care ai achizitiona motorul din Au, ai scuti un drum. Si ai avea si garantia unui motor mult mai fiabil, si reconditionat de oameni care fac bine ceea ce fac. Nu cred ca exista termen de comparatie intre motorul facut la Pitesti, si motorul de R12.

Totul se reduce la costuri.
Betian
QUOTE(Albert Einstein @ 11 Sep 2007, 10:11)
Apreciez si multumesc foarte mult, dar trebuie sa aflu costurile de transport pentru aprox 80-90 kg pana in Australia si inapoi, ca sa stiu exact la ce sa ma astept si daca merita...desi e putin probabil sa coste doar 2000 lei unsure.gif Eu sper totusi sa gasesc pe cineva pe aici... sad.gif
*



La ce fel de transport va referiti?? Avion sau vapor? Ma gandesc ca avion....cu vaporul cred ca face 2-3 luni doar dusul... unsure.gif

Eu cred ca Albert doreste o reconditionare asa cum a iesit din fabrica....un motor de R 12 este intradevar mai bun....insa i-ar da planurile peste cap...
Acum ramane la decizia lui..
Gheorghedracu
Vapor puiule, ca cu banii de avion mai bine iti cumperi un bilet de avion si vii aicea si iei motorul ca bagaj. Durata e cam de sase saptamini. Eu cind am plecat din Ro am pus o lada de 1mc pe vapor si vreo trei sute de kg (cu bogatii romanesti, de!) si a ajuns aicea la doua saptamini dupa ce am ajuns eu. Noroc ca imi luasem masina ca altfel trebuia sa angajez un camion sa mi-o aduca din port.
Albert Einstein
Mda, apar mai multe probleme: una ar fi transportul, care dubleaza pretul, alta ar fi durata (asta nu conteaza), apoi masina ar fi o combinatie de Dacia cu R12 si ultima faptul ca vor trebui platite taxe vamale. Mai apar drumuri la Constanta (in cazul in care va trebui ridicat motorul de acolo) si omologarea de la RAR. nedumerire.gif Una peste alta cred ca nu prea merita efortul asta....Asi putea rezolva muuult mai simplu cu un mecanic priceput in Bucuresti. E drept ca nu va fi un motor Renault dar pana la urma masina va fi asa cum a plecat acum 20 ani de la Pitesti.
Gheorghedracu inca odata multumiri pentru intentia de a ma ajuta... smile.gif
madalinu
Deci ajungi undeva la 6000 de ron,daca am inteles eu bine,nu?Pai cu 6000 de ron..........iti faci motoru de trei ori aici in romania,deci mi se pare nerentabil....parerea mea

11 Sep 2007, 13:33:
si inca ceva:cu omologarea nu mai ai treaba din moment ce motorul este tot pe benzina si este cam la fel....am un exemplu,cineva care a pus motor diesel in loc de benzinar,dupa care a mers la RAR pt a trece in cartea masinii faptul k e motor disel,idenhtificarea facandu'se dupa pompa de injectie si injectoare.Ce'i drept,motorul era adus din germania si era motor FARA serie.Deci motorul este PIESA DE SCHIMB
alex-mun
Albert, parerea mea ar fii sa cauti un mecanic mai in etate, care iti va scoate din ce ai tu un motor extraordinar. nu trebuie sa te grabesti, pt ca inca mai sunt si la noi oameni de incredere si care isi dau interesul pt a iesii o treaba buna la final. intr-adevar, mecanicii buni sunt pe cale de disparitie, dar inca mai sunt,, trebuie doar sa gasesti unul bun , care sa ti-l faca sa mearga la fel ca-n prima zi
Merced
Aveau ai mei o cunostinta, preda mecanica la liceul Dacia din Pitesti si tin minte ca tot ce facea, facea foarte bine si meticulos. Nici nu stiu daca mai traieste, n-am mai dus masina la el de cand a facut motorul in '97 ca n-a fost nevoie. Nici nu stiu daca o mai trai, ca era cam in varsta...
Albert Einstein
Daca afli ceva vesti de la acea cunostinta da-mi si mie de veste. Multumesc smile.gif
Merced
S-o intreb pe maica-mea, din cate am inteles i-a fost si profesor in acelasi liceu omul respectiv. Daca o mai trai trebuie sa aiba cel putin 60 de ani, eu mi-l amintesc cu parul alb inca de prin '94-'95. Stiu ca era cam nasol cu dusul masinii acolo, ca in general masinile le faceau elevii(deh erau alte vremuri, atunci probabil chiar se invata ceva), si fiind cunostinta mai veche nu-i lasa p-aia sa-si bage nasul, o facea el. Sa intreb pana la urma cine a facut ultima oara motorul meu, asta nici macar nu stiu, ca a cedat blocul prin '97 si cred ca n-a mai ramas nimic din vechiul motor atunci. Si inca merge decent, chit ca a stat ani de zile, din nefericire l-am omorat eu anul trecut cand eram nepriceput si am mers cateva sute de km cu ulei de 5 ani in masina si numai talpa, viteze de genul 100 km/h intr-a treia. Imi mananca ceva ulei, pana acum in 5000km am completat cam un litru, asta ca sa raman mereu la nivelul maxim. Scoate putin fum albastrui la pornire, dar in rest merge.
Pana la urma nu il acuz pe omul ala ca a facut ceva gresit, a fost vorba de neintretinerea masinii o perioada si apoi de inconstienta mea de "incepator". Chiar si asa cred ca ar mai merge lejer folosit zi de zi, inca 2-3 ani motorul.
Oricum, desi sunt din ce in ce mai putine, persoanele care sa-ti faca motorul frumos si ca la carte inca exista.
Imi mai povestea un var ca l-a lasat pe un prieten de-al lui care facuse cam dupa Revolutie liceu tot la profil mecanic, sa-i faca motorul de la o Dacie amarata pe care o luase el ca prima masina. A zis ca l-au dus in casa si omul ala l-a facut cap coada cum scrie la manual, a durat ceva, il facea in timpul liber dar mi-a spus ca a regretat cand dupa doi trei ani a vandut masina. Motorul inca mergea ca-n prima zi dupa ce-l reconditionase tipul respectiv.
Acum prin service-uri gasesti d-astia de lucreaza la foc automat, unii nici nu mai folosesc cheie dinamometrica decat unde e imposibil fara, tipul respectiv cica strangea orice surub cu cheia respectiva. Cam dubios, dar daca a mers nu vad ce a fost rau. Cauta si tu "batrani" ca deja tineri nu cred ca vei mai gasi, care sa-ti faca motorul frumos si fara graba. Stiu ca-s greu de gasit, dar daca ai noroc vei fi foarte multumit. Si cand zic batrani, zic de oameni care au si studiat mecanica, nu care au vazut cum se face, au facut si ei, si care incropesc ceva sa mearga 20.000km si apoi se alege praful.
Gheorghedracu
De fapt cit ar costa sa cumperi un motor nou din magazin, cu garantie, etc. in Ro?

Apropo de facut motorul de trei ori cu banii aia, poti sa-l faci si de sapte ori, depinde cit de bine vrei sa-l faci. In felul asta ai sansa sa-l faci de trei ori pe an. Parerea mea este ca daca vrei ceva facut ca lumea (asa parea din declaratiile de mai sus, ca nu conteaza cit costa etc, cit dureaza, samd) atuncea trebuie sa te gindesti bine care e sansa ca sa se intimple asa ceva in RO. Stiu ca nu e imposibil, dar asa cum ai vazut si vad ca stii si tu, posesorul de Dacie deja se loveste mai nou de snobismele de tot felul prin service-uri (apropo de vopsitorii cu care ai avut deja de-a face) pe linga toate celelalte probleme care au existat dintotdeauna (piese proaste facute pe marginea santului la ciocan, mecanici hahalere, scule inexistente sau improvizate, ateliere de trei lei, etc).

Sigur ca solutia de a aduce motoare din Australia e ridicola, absurda, ar trebui sa fie mult mai simplu, dar din pacate nu e. Sau eu nu cred ca e. Cea mai buna sansa ar fi sa faci motorul in Franta sau Germania (sau orice tara in care munca si banul se respecta), dar eu nu pot sa te ajut acolo. Pe de alta parte cred ca noi aicea avem preturi un pic mai bune ca in Europa, nu la piese ca alea vin din import, dar la manopera in mod sigur. La fel si tablaria. Aicea spre exemplu sablarea intregii masini te-ar fi costat 200AUD. Caroseria e returnata cu un strat de etching primer pe ea, deci gata de vopsit daca n-ai de reparat tablarie.

Din experienta personala pot sa spun urmatoarele. Masina tatalui meu cumparata in 75 noua a tinut primul motor cam pe la 100k km. Dupa care nici un motor n-a mai tinut atita, cel mai prost fiind unul care a mers 20k km. Masina a mers 31 de ani, pina in 2007 cind a fost reciclata cu programul rabla.

Ocai. M-am mutat in Australia unde am fost surprins sa gasesc multe R12 pe starda, mergind bine mersi. Se vede treaba ca a existat o uzina Renault in Australia pina in 1978, unde s-au produs R12 (pina in 1976, dupa care au trecut pe ceva R18, etc) in prostie! Toate modelele si unul in plus fata de restul lumii (cu alte nume, dar tot alea sunt). Foarte incintat (mi-a placut R12 intotdeauna) mi-am zis pai imi iau un R12. Stiu multe despre el, ma pricep sa-l repar, e usor, e bun, economicos, etc. Zis si facut. Am luat un break (imi plac, stiu, nu sunt normal). Avea 247k km la bord, vopseaua palita (asta in Australia se intimpla in primul an cu masinile de import, o paleste soarele nemilos, vopseaua australiana supravietuieste ceva mai mult, ca astia au invatat lectia, dar pina la urma se duce si aia. Asa iti dai seama daca masina a stat in garaj sau afara), nu arata ca un bibelou, dar nu avea nic un defect, nu avea rugina nicaieri, totul era acolo, intrerupatoare, indicatoare, totul functiona perfect, si am dat pe ea 500AUD, am mers cu ea fara nici macar o problema, efectiv am bagat in ea numai benzina (nici macar nu i-am schimbat uleiul) si cind am vindut-o un an mai tirziu am luat pe ea 500AUD! Erau si vremurile bune cind benzina era ieftina inca. Inca regret ca am vindut-o, era o masina de toata lauda, si sper ca mai merge si azi, ca merita. Am aflat ulterior ca R12 are un nume atit de bun aici incit au inceput sa fie cautate din nou cind ne-au lovit preturile benzinei. Si nu e o exceptie sa vezi un motor de R12 peste 200k km aicea. Absolut de loc. Un comentariu citi in presa de specialitate (m-am dat pe spate de ris) era ca "motoarele acestor masini continua sa mearga mult dupa ce caroseria e terminata total de rugina". Asta bineinteles era o lauda indoielnica, adica nu stii clar, vrea sa spuna ca motorul merge mult sau ca tabla tine putin? Adevarul e ca aicea o masina care nu-si tine motorul in top condition 200k km pur si simplu nu o cumpara nimeni. Garantia motorului este pe 120k km. Asa ca de atunci standardele mele de calitate nu mai includ motoare care merg 100k km sau pe acolo intre RK. Si daca asta nu era de ajuns, cind am vindut R12 am cumparat un R17TL care era in ultimul hal de rugina (e drept doar in aparatori, usi, panouri demontabile, nu caroseria nedemontabila) dar care a mers patru ani fara probleme pina mi-am luat R17G si am l-am dezmembrat pe TL. Ei bine, cind am scos blocul am constatat cu surprindere ca arborele cotit nu avea uzura, chiulasa nu era corodata, blocul asijderea, iar cilindrii erau curati ca lacrima. Masina batuse 247k Km si arborele ei cotit e in motorul 17G pe care il fac. La cota nominala! Si ca sa inchei povestea, R17TL ma costat 325AUD si dupa dezmembrare am vindut cutia de viteze (352, patru trepte, n-aveam ce sa fac cu ea) cu 200AUD. Am bagat un ambreiaj nou in masina (banuiesc ca a fost prima schimare de ambreiaj din viata masinii) in patru ani si vreo treijde kile de lichid de frina, ca i se bulise pompa, si mi-a fost lene s-o repar, pe ultima suta de metri, uleiul la intervalele pe care le stiti si benzina de rigoare.

Ceea ce va doresc si voua!
vali vtk
QUOTE(Albert Einstein @ 11 Sep 2007, 12:31)
Mda, apar mai multe probleme: una ar fi transportul, care dubleaza pretul, alta ar fi durata (asta nu conteaza), apoi masina ar fi o combinatie de Dacia cu R12 si ultima faptul ca vor trebui platite taxe vamale. Mai apar drumuri la Constanta (in cazul in care va trebui ridicat motorul de acolo) si omologarea de la RAR.  nedumerire.gif Una peste alta cred ca nu prea merita efortul asta....Asi putea rezolva muuult mai simplu cu un mecanic priceput in Bucuresti. E drept ca nu va fi un motor Renault dar pana la urma masina va fi asa cum a plecat acum 20 ani de la Pitesti.
Gheorghedracu inca odata multumiri pentru intentia de a ma ajuta... smile.gif
*


cred ca o solutie mai ieftina ar fi doar achizitionarea pieselor din import(set motor,arbore cotit si cuzineti) si cred ca o sa gasesti un coleg forumist care sa te indrepte catre un atelier unde baietii isi dau interesul pentru ceea ce fac
Albert Einstein
E posibil ca motorul sa fie ok. Inainte de abandon, masina functiona bine, avea setul motor facut pe la 85 000km (acum are vreo 98 000). Se pare ca avea doar o mica problema in sensul ca una din tijele de la culbutori, cea de la care se regleaza distanta la supape... practic contra-piulitza, da in gol, a fost stransa prea tare din greseala cand s-a facut motorul. Practic daca lasi masina mai mult nepornita, cand o pornesti... are un "rrrrrrrrrrr" vreo 2-3 secunde (probabil pana urca uleiul la ghidajele de la supape). Asta mi-a spus fostul proprietar, om de incredere de altfel.
In plus pot sa fi aparut probleme legate de nefunctionarea pe o durata asa mare, rugina, pori, habar nu am ce altceva. Vreo 2 ani motorul a stat fara busonul de la capac (dar cu capota inchisa biggrin.gif ). Ar fi putut intra acolo mizerie.
Eu vreau sa gasesc un mecanic sa desfaca motorul, sa-l curete si sa constate ce e acolo. E posibil sa nu fie mare lucru de facut, motorul a stat cu ulei tot timpul sau la fel de bine sa fie mult de treaba. Pana nu desfac motorul nu am de unde sti.
Gheorghedracu
Daca a stat mult nefolosita primul lucru care se intimmpla la motor este rugina pe scaunele supapelor ceea ce va face sa nu se mai inchida supapele bine, deci n-o sa ai compresie. Se poate sa nu fie asa, dar e usor de verificat si eu zic ca merita. Masoara-i asadar compresia, si daca ai compresia buna, eu as zice sa nu-l desfaci.
Daca nu e buna ceea ce din pacate e foarte probabil, macar stii unde sa te uiti. Eu am gasit in motorul meu de rezerva (BMW de data asta) unul dinscaune ruginit rau, ar trebui inlocuit dar cum motorul nu e decit de rezerva, i-am taiat un pic mai jos scaunul cu pricina si o sa il folosesc asa, pina il fac pe celalalt ca lumea, ca nu vreau sa bag bani in amindoua. Celelalte scaune aveau si ele rugina, si nu mai aveam compresie in nici un cilindru, dar un pic de pasta de slefuit a corectat multumitor situatia peste tot. Repet, asta e o solutie de mintuiala, temporara. Acest motor fusese refacut inainte de a fi cumparat de mine. Propietarul vechi a busit masina nasol, si eu am dezmembrat-o. Motorul a stat vreo doi ani nepornit (si se vede ca a fost refacut, chiulasa e dreapta, totul e curat, si arata bine).

o alta problema e coroziunea blocului si a chiulasei la motoarele care stau si mai ales cu fluidele inauntru. Metalele diferitelor parti au potentiale electrochimice diferite si lichidul de racire desi nu are saruri minerale si are stabilizatori chimici, se degradeaza in timp si devine o solutie salina care ce sa mai vorbim, e un electrolit. De curiozitate daca ai un multimetru bun masoara tensiunea spontana intre o sirma de aluminiu si una de cupru introduse in lichidul tau de racire care a stat in motor, si o sa vezi. Asta inseamna ca metalele cu pricina vor reactiona in prezenta lichidului, ceea ce in limbajul mecanicilor se traduce "coroziune".
Albert Einstein
Din pacate (sau din fericire dupa ce am citit ce ai scris mai sus) motorul nu mai avea lichid de racire. Nu stiu daca a fost scos sau s-a evaporat wacko.gif
Daca ar fi doar scaunele de la supape ruginite, ar fi simplu. E Dacia, se gasesc piese si nu sunt foarte scumpe. Asta e reversul medaliei fata de faptul ca e Dacie si nu poti intra in service-uri simandicoase.Nu vreau sa fac nimic de mantuiala la motor deci voi schimba absolut tot ce e necesar.
madalinu
tipul care imi rectifica si imi face chiuloasele are strung si isi face scaunele la strung,cred ca le face dupa supape,dupa care le caleste,si le monteazain chiuloasa.
Acum nu stiu daca face scaune fiindca nu se gaasesc sau pentru ca nu are incredere in cele din comert.sincer eu prefer sa schimb de 3-4 ori supapele decat sa schimb scaunele,pt ca la 3-4 scaune schimbate,ai aruncat chiuloasa aia.Deci conteaza ce material ai in scaunele alea,daca ai noroc de un material bun ai scapat.....Bafta
ydaniel
recomand sa bagi antigel de policolor:radipol-e bun:)
madalinu
Apropo de antigel,nu il baga prea concentratpt k iti corodeaza diferite piese(in special cele de aluminiu) am gasit garnituri la cilindri de aluminiu(nu e cazu tau) adica vreau sa zic ca nu am mai gasit decat fragmente din ce au fost acele garnituri,pt ca a avut omu in motor antigel CONCENTRAT si s'a trezit ca dadea uleiul afara din baie.............de parca s'ar fi temut de geruri de -50 de grade...da na....omu ca sa fie precaut o facut buba...dar trebuie sa mai traiasca si mecanicii,nu?


Numai bine!!!
ydaniel
nu inteleg.garniturile de la baza camasilor facute din aluminiu nu s-au corodat din cauza antigelului.
Gheorghedracu
Problema cu antigelul concentrat este ca dizolva depositele de calciu care sigileaza defecte/coroziunea deja existente. Asta inseamna ca un risc pe care ti-l asumi cind schimbi agentul de racire la un motor necunoscut e ca o sa inceapa sa curga pe undeva.

Antigelul concentrat in sine nu e de vina pentru coroziune, pentru ca are agentii necesari pentru a neutraliza chimic lichidul. Asta e mai degraba o metoda de a curata motoare vechi de depozite daca vrei sa afli in ce stare reala se afla. Pui antigel concentrat si rulezi motorul pina incepe sa curga pe undeva (un timp rezonabil). Daca nu curge pe nicaieri e un semn bun. Si daca urmeaza sa desfaci motorul cu pricina indiferent de rezultat, atuncea macar stii ca ai scos mare parte din depozite si o sa vezi mai clar in ce stare sunt chiulasa si blocul.
Albert Einstein
Pana gasesc un mecanic, in weekend ma apuc sa dau jos puntea spate. Curatat, grunduit, antifonat, schimbat bucsi, amortizoare, arcuri. Amortizoarele si arcurile par bune dar dupa atata stat s-ar putea sa ma lase dupa 100-200-500km. Cred ca ar fi mai bine sa le schimb.
Am de gand sa schimb toate conductele de frana si de benzina. Oare astea se mai gasesc sau va trebui sa le manufacturez ?

PS: Am inteles ca nu se mai gasesc planetare lungi in magazine unsure.gif Asa e? Va trebui sa le reconditionez? Una din ele dadea semne de oboseala.

Ordinea operatiunilor va fi: mecanica schimbata, vopsitorie, motor si cutie de viteze si echipare. Cred ca asa e regula...
Betian
Conductele de cupru se gasesc....chiar aici la mine am vazut.
Despre planetare lungi.....nu stiu ce sa zic.........ar fi nasol sa nu se mai gaseasca sad.gif
Gheorghedracu
Iarasi. daca nu se mai gasesc in Ro, incearca in exterior. Popularitatea R12 e mare, si sunt sigur ca in Franta se gasesc planetare originale. Aicea de acolo vin. Si sunt sigur ca se gasesc si in alte parti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.