Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot ciudat dupa pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
50IMU
salutare!

am cautat inainte de a decide sa fac topicu si n-am mai gasit situatia:

de cateva zile am constatat ca dupa ce-i dau contact, aud un zgomot ciudat in habitaclu care vine de dupa bord si anume .. lichid care curge, exact ca atunci cand torni apa dintr-un recipient in altu.
m-am panicat, am ridicat capota .. m-am uitat, nu picura nimic sub masina.

am urmarit fenomenu si tinde sa dispara dupa ce nivelu uleiului atinge cota optima

ce se intampla ?

multumesc

ps: rog fara raspunsuri impertinente, ma adresez celor care se pricep mai bine decat mine
cmandrei
Hihi asa facea la mine cand am fost in service si trebuia sa "aerisesc motorul". Exact asa face dimineata la pornire (si dupa dar nu se mai aude asa tare) si sunetul parca vine din spatele bordului. Dupa ce o aerisesti sunetul dispare.

A umblat cineva de curand la radiator, motor, borcan de expansiune ?

Aaaa si apropo ce e aia "nivelu uleiului atinge cota optima" wacko.gif ?
50IMU
salut andrei!

multam pentru implicare. nu, n-a umbat nimeni. care este solutia si cat m-ar costa ?

ps: scuza-mi exprimarea, ma refer la acu care indica temperatura uleiului
cmandrei
Eu nu stiu sa existe un astfel de indicator ... poate cel care indica temperatura apei / a lichidului de racire ... anyway masinuta mea nu are un indicator pentru temperatura uleiului.

Pai cartea spune sa pornesti motorul si dupa ce s-a incalzit sa-l ti turat la 2000-2500 rpm cateva minute ca sa-si faca aerisirea automat. Dar se poate si daca il tii la relanti pana porneste ventilatorul de vreo 2 ori, in acest caz cel mai bine cu capota deschisa si cu ochii pe borcanul de expansiune sa vezi daca nu cumva a ramas fara lichid.

In acest moment care este nivelul lichidului in borcan ? ai observat pete de lichid sub masina sau miros ciudat in masina cand motorul este incins ?
50IMU
nu stiu care-i borcanul, dar nu pica nimic din masina si nici miros ciudat nu simt. o sa ajung curand la un service si o s-o rezolv acolo.

in orice caz, sper ca nu e ceva grav care sa dauneze motorului.

salutari
cmandrei
Anyway borcanul de expansiune, cel care are lichid de racire se afla in fata usor dreapta cum deschizi capota si stai central in fata masinii, e cel mai mare borcan cu lichid pe care il poti gasi usor (chiar in fata soferului) sub capota.
Tudor
dupa cum descrii sunt ceva probleme pe instaltia de racire.
verifica urmatoarele:
1. nivelul din vasul de expansiune
2. daca pare ok, deschide cu grija capacul. atentie! la presiune si la vapori incinsi
3. este posibil ca la deschiderea capacului sa iti iasa bule mari de aer si nivelul, care aparent parea bun, sa scada sub minim. daca se intampla asa, completeaza.

daca problema reapare (persista):
4. verifica sub masina si vizual la motor dupa urme de pierderi de lichid de racire
5. mergi la service, deoarece prolema este probabil mai complicata. ar putea fi:
- senzorul de temperatura (de pe motor) defect
- electrovalva care controleaza curgerea apei prin radiator defecta
- circuitul de retur infundat
- pompa de apa defecta

succes!

PS: cand deschizi busonul de la vasul de expansiune, verifica daca nu cumva are spuma in interior. Daca gasesti spuma, cel mai probabil, din necunoastere sau neatentie, ai pus lichid de spalat parbrizul in vasul de expansiune, amestecul a generat spuma si de aici problemele. Daca e asa, rezolvarea ar fi golirea instalatiei de racire si reumplerea ei.
50IMU
va multumesc pentru sfaturi!

cel mai bine, avand in vedere priceperea mea e sa merg la un service si s-o rezolve oamenii.

ps: nu, n-am pus lichid de spalare parbriz in el smile.gif
wolfin
da omule, dar trebuie sa cunosti care este borcanul pt antigel, sau servo sau frana( si aici ma refer la siguranta ta sau a altora-cand te atentioneaza la bord, de obicei este cam tarziu pentru motor).

nu cred ca este dificil sa te uiti la borcanul de antigel (are pe capac o mana/palma) si sa vezi daca mai ai lichid
hellcat
QUOTE(50IMU @ 16 May 2007, 00:17)
,...aud un zgomot ciudat in habitaclu care vine de dupa bord si anume .. lichid care curge, exact ca atunci cand torni apa dintr-un recipient in altu.


Dupa pornire daca mai auzi clipocitul acela, sa deschizi robinetul de caldura si sa-l lasi cateva minute pana se incalzeste motorul. Apoi revii pe rece, iar la sfarsitul zilei sa observi nivelul lichidului de racire dar dupa ce motorul s-a mai racit.
Daca a scazut spre minim trebuie completat.
50IMU
voi efectua eu operatia cu borcanu de expansiune, dar atentie: - se completeaza cu apa distilata sau antigel ? unsure.gif
hellcat
Completeaza doar cu antigel!
wolfin
si cel recomandat de renault
50IMU
salutare!

revin: am completat la timpul respectiv cu lichid de racire, toate bune si frumoase (zgomotul nu se mai aude) .. pana am descoperit acum cateva zile ca lichidul a disparut din vas. am completat iar.

n-am observat scrurgeri, deci care poate fi motivul ?

multam
Batrānul
Ai totusi pierderi de lichid de racire. Probabil o fisura sau un por la radiator - pierderile fiind mici, poti sa nu le observi (nu sunt pete sub masina). Vezi totusi "pe pipaite" daca nu este uda partea de jos a radiatorului (sub el, mai bine zis) - atunci sigur este ce am scris mai sus.
50IMU
incercam si asa, multumesc de sfat.

sper sa nu fiu nevoit sa schimb radiatorul..asta-mi mai trebuie
virgilpopa
Ai rezolvat ??
Eudela5
@hellcat
post explica te rog robinet de caldura?
adrian74
Am dat masina unei doamne si cand am luat-o am observat ca era foarte putin lichid in vasul de expansiune iar dupa ce am complectat am observat ca nu functioneaza termocupla.
Probabil ca a mers cu el fara sa fie atenta la indicatorul din bord
Am remediat defectul,am cmplectat din nou cu lichid dar acum aud in masina undeva in bord cum circula apa,atunci cand turez motorul.
Nivelul in vas ramane constant dar nu inteleg de ce se aude lichidul,cred ca in instalatia de incalzire.
Trebuie aerisita acea instalatie sau isi trage el singur din vasul de expansiune?
Daca trebuie facuta aerisirea ma ajutati sa-mi ziceti cum se face,are ceva aerisitor?
multumesc
hellcat
@eudela: robinet de caldura...e rotita de la climatizare cu zona albastra si rosie...

@adrian74: Cum ai ajuns la concluzia ca termocupla nu functioneaza? Daca termocupla este iesita din circuitul electic nu porneste nici aerul conditionat si e valabil si invers.
Trebuie facuta o aerisire...la 1.4 sunt 2 aerisitoare...parca. Citeste aici: http://www.reno.ro/Schimbare-lichid-de-rac...-t45821-s0.html
adrian74
Folosesc putin masina dar acum pe perioada de iarna am observat ca nu incalzeste cum ar trebui mai ales cand este la relati.
Daca ma duc cu motorul turat vine caldura aproape cum trebuie in masina.
In masina cand pornesc incalzirea simt um miros imbacsit.
Am inlocuit filtrul de polen si aer,ama facut acea aerisire cum zice in carte cu motorul turat dar dupa un timp daca masina sta iar apare acel zgomot prin calorifer si nu incalzeste cum trebuie.
Lichidul din vas l-am verifificat si nu scade.
Acel calorifer din bord cum pot sa-l verific daca are vre-o fisura si cum se poate demonta?
Trebuie sa merg cu ea neaparat la service?
multumesc
TRANCA
Tipic pentru garnitura de chiulasa arsa...ciupita......trebuie sa o inlocuiesti urgent, altfel risti sa patesti ceva la motor....
adrian74
QUOTE(TRANCA @ 26 Jan 2008, 18:21)
Tipic pentru garnitura de chiulasa arsa...ciupita......trebuie sa o inlocuiesti urgent, altfel risti sa patesti ceva la motor....
*



Am fost la tot felul de meseriasi si nimeni nu stie ce sa faca
Nu dispare lichidul de racire din vasul de expansiune(cand este ciupita garnitura pierde lichid)
Nu stiu ce sa mai fac.
Mentionez din nou:
-daca circul cu masina zi de zi nu mai face acel zgomot in spatele bordului)
-daca o las o saptamana,cand o pornesc se aude in spatele bordului cum circula lichidul,in special cand o turez.
50IMU
a naibii problema. la mine auzeam lichidul circuland doar in cazul in care era sub nivel. cum completam se remedia.

azi am facut revizia de 60k si mi-a inlocuit garnitura (de buson parca) pe unde mai scapa si sper sa nu-l mai aud vreodata.
TRANCA
Garnitura chiulasa ciupita!!!!!!...sau suruburi chiulasa alungite... excl.gif ...crede-ma ca este asa cum zic, un nene a patit acelasi lucru, si a schimbat si buson, si pompa de apa si la fel zgomotul tot persista...a scapat dupa ce i-a schimbat garnitura...si e fericit si-n ziua de azi!!!!...
Intra un pic de aer in instalatie si de aici nu ai nici caldura si ai si situatia de "zgomot clipocit de circulatie a apei" prin calorifer...
Eventual poti sa incerci sa mai restrangi chiulasa...verifici pompa de apa sa nu aiba joc...si apoi garnitura este ultima solutie!!!...
Si "meseriasii" nu sunt chiar asa meseriasi daca ti-au dat numai argumentul de mai sus!.... 090.gif
vallixx
Faza cu golitul borcanului am patit-o si eu la Symbolul vechi , ala 8v. Completam, se golea, complateam iar, iar se golea. Pata sub masina nu , umed su radiator nu...
Am dus-o la IPSO, au verificat, cica totul era ok. Dupa 3 goliri urmate evident de reumpleri, problema s-a rezovat de la sine. E...ce ziceti de asta. O fi fost vre-un por care s-a astupat, dar la IPSO la momentul cand am dus-o .....nu au stiu sa-mi spuna ce si cum
doru_3/89
salutare,
si eu am patit ceva asemanator...
imi scadea nivelul antigelului in borcan pana ajungea la minim... dupa care ramanea acolo.
am completat de 2-3 ori dar se intampla exact la fel..
pana am descoperit ca imi scotea antigelul in masina in dreapta fata...
am ridicat presul si mocheta si am constatat ca buretele de sub mocheta era plin de antigel... (noroc ca nu rugineste)...
am curatat acolo, am lasat buretele la uscat, nu am mai completat cu antigel, si din cate am inteles (de la mecanici) ar fi vorba de radiatorul de incalzire defect sau de vreun colier slabit...pe langa care sa se scurga antigelul...
de atunci merg cu antigelul la nivelul minim... si n-au mai aprut "probleme".
zgomotul acela de "clipocit" se aude si la mine dar doar atunci cand nu folosesc masina un timp mai indelungat ... ex: o saptamana. la utilizare zilnica nu se aude...
respect..
TRANCA
@doru_3/89: antigel inauntru si mai ales in dreapta numai de la radiatorul de incalzire poate fi...cauta sa-l schimbi, ca te lasa cand ti-e lumea mai draga...la munte sau iarna pe ulita...
doru_3/89
are cineva vreo idee cam cat m-ar costa inlocuirea radiatorului de incalzire?
macar un pret orientativ....
multumesc.
ionutmar
unu valeo e in jur de 70-100 Euro. De producator AVA Cooling cam 50 E.
Nu stiu la Reno cat e.
croni
Foloseste ELF STOP FUITES RADIATEUR si mai vb.
Pe undeva este un topic cu (probleme la calorifer)
Exact lucrul asta l-am patit si eu si dupa un an de cand am ffolosit solutia asta pt radiator n-am mai avut probleme.
SUCCES victorie.gif
TRANCA
E o varianta...dar am vazut si reversul cand a supraincalzit motorul fiindca s-au infundat celulele de la solutia folosita...
doru_3/89
pai in mod normal are ce sa se intample?
atata timp cat nivelul antigelului sta la minim, nu mai scade si indicatorul de temperatura nu ajunge in zona "interzisa" (sta frumos la 90grd)... ma gandesc ca nu are ce sa se intample..
inseamna ca functioneaza si asa. important e sa nu se supraincalzeasca motorul..
croni
Solutia asta am folosit-o acum un an si am prins si vara trecuta cand a fost foarte cald si iarna asta si nu am avut probleme cu racirea.
Cel mai periculos pt radiator este praful,solutia asta este lichida cu particule in suspensie.
Cel mai bun lucru este sa schimbi radiatorul,dar cred ca este destul de greu sa umblipe sub bord(si este si mai ieftin cu solutia ELF cel putin ptmine tongue.gif !).
MULT NOROC!!
Dodone
As dori detalii referitoare la solutie: de unde pot cumpara, pret, mod de utilizare.
Merci.
doru_3/89
m-am programat pentru luni dimineata la service.
schimb radiator incalzire.
pret 260 RON + manopera.
au zis ca imi tin masina o zi, zi jumate.
(din cate am inteles de la ei manopera la dat jos bordul este scumpa asa ca sa ma astept undeva pe la 250 RON manopera).
o sa va spun la sfarsit cat m-a costat.
croni
L-am luat dintr-un magazin REAL dar parca sa zic ca am vz si pe laCARREFOUR
Eu am pus un pic mai mult de jumate(sticluta este de 250ml parca).
Pretul undeva pe la 10RON cred (nu mai stiu de anul trecut oricum nu mai corespund scorurile)
Esimplu de folosit:deschizi busonul la borcan si torni,eu am pus cand motorul era rece dupa care am pornit si am facut cateva ture sa se incalzeasca motorul ca sa deschida termostatul.
Eu nu am mai avut probleme nici vara cu racirea nici iarna cu caldura,probabil a avut un por sau o gaurica mai mica,acum cred ca depinde si de marimea"sparturii"ca sa zic asa .La mine a mers!! biggrin.gif
TRANCA
Totul este sa nu ramai pe gol cu instalatia de racire...solutia are ceva care in contact cu aerul coaguleaza sau se intareste si obtureaza...iar cand schimbi antigelul sau patesti ceva, se ingroasa pe celule si le obtureaza ...si dupa aceea ajungi sa schimbi ceea ce trebuia sa schimbi de la inceput ...si chiar mai multe daca ai ghinion...!!!
Dodone
Bingo !
Am gasit solutia de care pomenea cineva intr-un post anterior. E la hipermarket real, cu 15 ron. Inca nu am avut timp sa o folosesc. Revin cu deznodamantul.
TRANCA
QUOTE(doru_3/89 @ 4 Mar 2008, 08:41)
schimbat radiator de incalzire la un service din cluj-napoca.
radiator: 260ron
manopera: 240ron
*




...ce ai gasit?...era grav?...s-a rezolvat problema?...
Dodone
Inca n-am avut timp sa folosesc solutia, la TM a plouat mult si n-am chef sa stau in ploaie pe langa/sub masina. Cand am noutati, postez.
maryval
Cand pornesc masina se aude un clipocit in bord (doar in bord), si cand masina merge aceeasi problema, dar nu tot timpul.
Am fost cu ea la service AMAT Pitesti si mi-au spus ca este ceva normal.
Pana acum 2 luni nu s-a auzit
Mi-a facut testul de presiune la instalatia de racire si pierdea f f f f putin.
Au descoperit ca busonul de aerisire de la instalatie este rupt si ca pe acolo pierd putina presiune, dar nu este nici o problema.
Am rezolvat si problema cu busonul si nimic, degeaba, aceeasi problema.
Voi ce credeti??? sad.gif sad.gif
Codrin-Bacau
Poti fi putim mai explicit??

Spui ca ti-a fost identificat un defect la buson...dar dupa remedierea defectului constatat de cei de la service problema tot se manifesta...in aceasta situatie ai fost inapoi la service?...cum ti-au mai argumentat in aceasta situatie existenta problemei reclamata de la bun inceput? unsure.gif
maryval
Am fost si mi-au zis acelasi lucru (ca este ceva normal acel clipocit)

12 Mar 2008, 21:29:
wacko.gif

12 Mar 2008, 21:31:
Problema e ca la o perioada de o luna tre sa completez cu antigel (~ 200 - 300 ml )
Codrin-Bacau
Pai..tu ce le-ai zis??? ca ai probleme cu capul/auzul de nu ai sesizat pana acum acel zgomot??

Ai zis ca nu era de cand ai luat masina...deci e ceva aparut pe traseu...
TRANCA
QUOTE(TRANCA @ 24 Feb 2008, 18:20)
Garnitura chiulasa ciupita!!!!!!...sau suruburi chiulasa alungite... excl.gif ...crede-ma ca este asa cum zic, un nene a patit acelasi lucru, si a schimbat si buson, si pompa de apa si la fel zgomotul tot persista...a scapat dupa ce i-a schimbat garnitura...si e fericit si-n ziua de azi!!!!...
Intra un pic de aer in instalatie si de aici nu ai nici caldura si ai si situatia de "zgomot clipocit de circulatie a apei" prin calorifer...
Eventual poti sa incerci sa mai restrangi chiulasa...verifici pompa de apa sa nu aiba joc...si apoi garnitura este ultima solutie!!!...
Si "meseriasii" nu sunt chiar asa meseriasi daca ti-au dat numai argumentul de mai sus!.... 090.gif
*




...citeste si pe "zgomot ciudat dupa pornire, lichid de racire clipocind prin calorifer"...
maryval
Pompa de apa nu cred ca este pt ca am schimbat kit distributie la 60000 km.
Caldura are.
O sa incerc si varianta cu chiuloasa. sad.gif
hellcat
@maryval: Ti-am lipit topicul aici, unde s-a mai discutat acest fenomen. Citeste poate ajuta cu ceva si...SEARCH first pe viitor!
ienupar
Si eu am exact problema asta cu sunetu de apa imediat dupa ce pornesc motoru la rece. Chestia e ca la mine face asa pentru ca ramane mult antigel pe retur si in primele 5 minute se reumple borcanu pana la nivelu respectiv. Asa e la mine.. Initial am crezut ca pierd antigel, dar defapt nu pierdeam, era tot acolo dar se intoarce dupa vreo 10 minute de mers cu masina.
cmandrei
Dar la rece ... dimineata ... unde e nivelul de lichid din borcan ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.