Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lampa frana spate
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4
dorriinn
Stiu ca pare o nebunie, dar a incercat cineva sa schimbe becurile lampei de frana cu unele mai puternice sau cu led-uri? mie unul mi se par prea slabe astea de pe masina. cand batele soarele in ele nici nu se observa ca sunt aprinse.


daca mai exista topicu asta va rog stergeti, dar eu nu l-am mai gasit nicaieri.

cu stima si respect...
mike12
Si eu m-am gandit la schimbare becuri cu leduri dar nu stiu cum se demonteaza lampa , nu am reusit sa imi dau seama. Poate ne ajuta cineva cu poze sau informatii.
<dan>
la bicorp e pe leduri, poate va ajuta
conucristi
Pe mine ma batea gandul sa mut pozitiile in stopurile de ceata iar sus sa ramana doar becuri pentru frana (eventual mai puternice). Am vazut chestia asta pe un symbol si arata bine.
uncle
conucristi, nu face din astea, ca o sa ii doara ochii, rau de tot, pe acei nefericiti care vor sta in spatele tau....nu se poate sa nu fi intalnit "meseriasi" cu Cielo care merg cu ceata aprinsa wacko.gif

si oricum daca e vreun prost care nu tine distanta, oricum te va lovi indiferent de cate lumini si cat de puternice vor fi ele wink.gif

... been there, done that, bought that T-shirt biggrin.gif
conucristi
Nu ma gandeam sa pun becuri atat de puternice ca cel de ceata...
Nici mie nu-mi convine cand merge vreunu cu stopul de ceata aprins desi nu e nevoie...
caktuss
becul din lampa de ceata e mai puternic decat cel de pozitie... ma gandeam sa fac si eu sa fac mutarea asta
dorriinn
dap si mie mi se par cam slabe si farurile de ceata de pe fata. la alte modele parca sunt mai tari.


nu va spun ce m-am speriat cand am observat ca farurile de ceata spate stanga nu functioneza. credeam ca am vreo defectiune electrica. biggrin.gif
StDragos
Mi se pare destul de naspa sa functioneze doar un singur bec, cand ai doua! (ceata spate)
j.d
O posibila solutie...
mike12
Daca tot vorbim de frana , cum se demonteaza a 3 -a lampa pe frana? ( la megane sedan ) . Stie cineva?
Alex04
daca vrei sa scoti capacul de la lampa a 3a de stop iti trebuie o surubelnita sau ceva ascutit si ai pe extremitatile capacului 2 "cleme" pe care le apesi pe rand si tragi in spre tine capacul. apoi ai acces la bec. daca vrei sa dai jos si cealalta parte a lampii iti trebuie o cheie torx cred ca se cheama dar de forma L pentru ca geamul este destul de aproape ca sa folosesti o surubelnita.
eu mi-am inlocuit becul cu leduri dar din pacate nu am facut poze nici la montaj nici dupa. poate in weekend.
am luat o placa de test pe care am croit 3 segmente, am folosit ~60 leduri+rezistente.
segmentele le-am lipit de partea fixata in suruburi cu un gluegun.
kiel
Vrem o poza cu stopul cu leduri!!! biggrin.gif
j.d
Alex04 POZE POZE POZE !!!!! biggrin.gif
mike12
Mersi frumos de informatie ALEx04 , ai idee cum se scoate si cutia (cu spatiul de depozitare) plus toata partea aia neagra unde vine si perdeluta , ma intereseaza pentru ca am un greieras de omorat acolo si nici aia nu stiu cum se demonteaza.
Alex04
revin cu poze

@mike12: nu stiu cum se da jos cutia, na-m incercat dar poti cauta pe forum ca este un user care si-a dat-o jos si a montat o boxa parca
dorriinn
probabil conteza f. mult si geamul ala rosu. ar fi trebuit inlocuit cu unul fara striatii, pentru a se distinge lumina ledurilor mai bine. parerea mea!! oricum , good job!
bashtalu
mie nu mi se mai aprinde de loc lampa stop, are cineva idee cat ma costa sa schimbe becul? la service renault, bineinteles
multumesc
catalexe
QUOTE(StDragos @ 3 May 2007, 23:27)
Mi se pare destul de naspa sa functioneze doar un singur bec, cand ai doua! (ceata spate)
*



Cum adica?

QUOTE(Alex04 @ 4 May 2007, 16:20)
daca vrei sa scoti capacul de la lampa a 3a de stop iti trebuie o surubelnita sau ceva ascutit si ai pe extremitatile capacului 2 "cleme" pe care le apesi pe rand si tragi in spre tine capacul. apoi ai acces la bec. daca vrei sa dai jos si cealalta parte a lampii iti trebuie o cheie torx cred ca se cheama dar de forma L pentru ca geamul este destul de aproape ca sa folosesti o surubelnita.
eu mi-am inlocuit becul cu leduri dar din pacate nu am facut poze nici la montaj nici dupa. poate in weekend.
am luat o placa de test pe care am croit 3 segmente, am folosit ~60 leduri+rezistente.
segmentele le-am lipit de partea fixata in suruburi cu un gluegun.
*



E foarte interesant ce ai facut dar nu inteleg cateva chestii:
- ce e aia placa test, unde se gaseste, cum se taie si cum croiesti segmente pe ea?
- cat consuma cele 60 de leduri fata de becul original?
- ce parere ai de solutia propusa de j.d? Pare mult mai simplu daca ai 'becul' ala cu leduri!

Pe de alta parte eu am impresia ca becul (becurile) de la lampa stop centrala sunt de putere mai mica decat cele de la celelalte doua lampi stop laterale.
dorriinn
chestia e urmatoarea: pe spate nu functioneaza decat farul de ceata de pe partea dreapta, deoarece in uniunea europeana se considera ca cel de pe partea stanga poate sa-i incomodeze pe cei din spatele tau. asta e explicatia oficiala. biggrin.gif
Alex04
revin cu informatii detaliate

-becul original era de 16W, consuma 1,3A
-montajul meu cu leduri are un consum de 0,35A adica maxim 5W
-in total am folosit 16 grupe de 5 LEDuri adica 80 in total
-pentru ca efectul vizual sa fie maxim ar fi trebuit inlocuit geamul dispersor striat cu unul clar, din plexiglas transparent rosu
-solutia lui j.d. pare mai simpla daca gasesti becul gata facut, becul de fata are un soclu identic cu cele din usi+plafoniere (mai ciudat)
-costul aproximativ:0,2RON x 80 LED = 16 RON; 0,05RON x 16 rezist = 0,8 RON; placa test 12 RON; TOTAL ””” 30 RON
-placa de test este o bucata de cablaj imprimat pregaurit PLACA TEST
-cand am zis ca am croit m-am referit ca am decupat de pe placa intreaga, mi-a fost mai usor s-o fac din 3 bucati din cauza dimensiunii mari
-atasat aveti poza cu lampa de stop originala si o schema pt 5 leduri rosii+rezistenta de 180ohmi
catalexe
Costurile sunt mai mult decat OK.
Consumul este chiar mult mai mic. Super! Ai putea chiar indesi led-urile daca e tehnic posibil.
Mai am cateva nelamuriri:
- la lampa centrala Stop este un singur bec?
- un bec de lampa Stop nu ar trebui sa aiba 25W? Daca DA oare de ce nu are?
- daca tot nu se poate scoate geamul rosu mi-as putea pune led-uri albe? Exista albe?
Intr-adevar, foarte ciudat becul original. Nu prea inteleg ce-i cu chestia de deasupra ca o jumatare de colier. Banuiesc ca e transparenta chestia, nu-i asa?

Multumesc mult pentru detalii. Esti meserias!
Alex04
- lampa centrala da are un singur bec
- LEDuri obisnuite de 5mm poti indesa aprox. 100 daca le intercalezi cum trebuie
- exista si leduri albe, dar sunt ceva mai scumpe de la 0,8RON in sus, problema nu e culoarea ci luminozitatea sau cat de puternic e LED-ul; eu am folosit unele obisnuite dar exista pe piata LEDuri Superflux sau Highpower mult mai puternice dar la alte costuri
- geamul rosu se poate scoate daca dai jos si partea fixa a stopului dar nu stiu daca da bine sa se vada direct ledurile
- chestia aia semirotunda este un dispersor de lumina, este din plastic transparent
- becurile de stop au in mod obisnuit 21W

Spor le treaba!
catalexe
Pai, in cazul asta, extrem de simplu mi se pare sa inlocuiesti becul de 16 cu unul de 21 de W. Oare se gaseste bec de tipul ala ciudat de 21 de W?

Iarasi ar fi o idee sa pui, sa zicem, 11 led-uri highpower in loc de cateva zeci din cele obisnuite. Ar fi si mai putina munca!
Apropo, unde se gasesc leduri d-astea si cam cat ar costa?

In legatura cu sporul pe care mi-l urezi iti multumesc dar cred ca mai am vreo 2 ani de asteptat pana ies din garantie.

Ma mai intereseaza ceva. Stiu ca la astfel de lampi de multe ori se foloseste o placa de textolit cu trasee de cupru pe care sunt montate fasungurile de la becuri. Cumva la lampa stop centrala e la fel?
Pentru ca ma gandeam ca ar putea face cineva o placa de textolit exact cu aceeasi forma ca cea originala (daca ar fi pe sistemul asta) si iarasi ar fi extrem de simplu. Scoti placuta originala din suruburi sau cleme, faci dupa ea alta cu leduri si gata. Ledurile pe o astfel de placuta le asezi foarte usor. Ma mai prosteam cu d-astea in copilarie. Avantajul la varianta asta e ca o placuta de textolit cu cupru pe ea se modeleaza mai usor ca o placa de test si ii si faci traseele de la inceput cum vrei tu.
Alex04
- merge si cum zici tu cu placa de cablaj imprimat dar trebuie clorura ferica pt corodare, desen cu traseele, de taiat cablajul pe forma lampii, gauri in cablaj, etc
- becul de 21W nu are acelasi soclu cu cel de 16W si nu gasesti pe soclul asta la 21W
- www.capodimonte.ro , www.zexstar.com , www.conexelectronic.ro , www.mivarom.ro (cateva magazine cu LEDuri la toate preturile) sau in Bucuresti strada Maica Domnului (10-15 magazine)
padre
Bun, mi s-a ars un bec de frana, sau un filament daca e bec cu 2 filamente. Adica acum lumineaza doar pozitia, dar nu se mai aprinde mai puternic atunci cand apas pedala de frana.
Intrebari, ca poate unii au facut asta si ne pot ajuta:
1. Cum se desface stopul pentru a inlocui becul?
2. Exista 1 bec cu 2 filamente sau 2 becuri separate, unul pentru pozitie + unul pentru frana?
3. Exista becuri cu LED care sa poata inlocui becurile clasice? Adica soclu de bec clasic si iluminare tip LED (sincer cred ca exista pt ca m-am uitat un pic pe adresele date de Alex04 dar nu stiu care sunt becurile potrivite rolleyes.gif ). Daca a inlocuit cineva aceste becuri... maxima recunostinta pentru detalii: pret, locatie magazin, etc.
romeo3108ro
bec cu 2 filamente si se schimb f usor
19vik
Blocul cu becurile se desface foarte usor prin portbagaj.
padre
OK, ma gandeam ca se ajunge mult mai usor la becuri decat in cazul farurilor, dar daca ati mai facut operatiunea asta, dati si voi niste detalii: se da mocheta la o parte, e acolo un capac, etc etc.
Uuuf, ce economie de litere faceti...
Referitor la becurile cu LED, are cineva o idee? Si-a montat cineva asa ceva? Cel mai important, efectul vizual merita schimbarea? Adica, sunt convins ca nu o sa se aprinda si stinga ca la un Passat, dar totusi...
19vik
Nu stiu cum e la hatch, la sedan nu dai mocheta la o parte, e un capac de plastic care se trage cu mana iar in spatele lui e blocul cu becuri, care iese tot cu mana, are o clema de blocare la unul din capete, daca te uiti iti dai singur seama cum se desfac.
Se pare ca la hatch difera putin procedeul:
[attachmentid=1627425690]
padre
Ha, multumesc 19vik!
Ai manualul de utilizare in format electronic?? De unde?
j.d
Ce fel de bec este in al treilea stop pe frana la Megane Sedan?

La mine pozitia a ramas sus impreuna cu ceata, iar frana este jos (in locul celor de ceata) toate pe leduri superflux. Ca si efect vizual, ar fi ceva...mai ales ca frana se aprinde si se stinge instantaneu...cel putin pe langa al treilea stop de frana pe care inca nu l-am schimbat, e o diferenta uriasa si ca timp de raspuns, insa si ca intensitate a culorii...ledurile sunt ceva mai risii ca becurile normale...voi reveni cu poze.
padre
Revino cu poze si mai ales cu detalii: sunt becuri montate pe aceleasi socluri sau ai facut si in interiorul blocului de lumini niste modificari? De unde le-ai luat, etc.
19vik
padre: gasesti manualul de utilizare aici smile.gif
j.d
QUOTE(padre @ 2 Jan 2008, 15:38)
Revino cu poze si mai ales cu detalii: sunt becuri montate pe aceleasi socluri sau ai facut si in interiorul blocului de lumini niste modificari? De unde le-ai luat, etc.
*





Becurile cu LED intra in soclul original. In afara de poztionarea unor fire pentru a avea frana jos si poztia+ceata sus, nu e nimic modificat. LED-urile sunt foarte de efect, fiind SuperFlux si si de putere maricia, mai ales din cauza timpului de raspuns foarte mic. Urmeaza si restul becurilor pe LED. biggrin.gif Poze, mai jos.
Noir
La mine lampa respectiva nu merge si nici nu cred ca a mers vreodata .... who cares anyway? biggrin.gif
Adila16
Care lampa, Noir?...
catalexe
Vreau si eu led-uri. De unde le-ai luat si cu cat? Exista si pentru stopul central?

Ati observat ca noile meganuri au din fabrica pozitiile jos si stopurile sus. Superfain. Contrastul e mai mare atunci cand stopul se aprinde in alt loc decat e lumina de pozitie. Vreau sa modific si eu dar dupa ce ies din garantie.
Noir
QUOTE(Adila16 @ 11 Jan 2008, 22:04)
Care lampa, Noir?...
*



Ma refeream la al treilea stop. De vreo luna am observat ca nu se aprinde dar nu ma preocupa in mod deosebit acest lucru. Sincer nici nu stiu daca s-a aprins vreodata ... detalii oricum blink.gif
j.d
QUOTE(catalexe @ 11 Jan 2008, 22:30)
Vreau si eu led-uri. De unde le-ai luat si cu cat? Exista si pentru stopul central?

Ati observat ca noile meganuri au din fabrica pozitiile jos si stopurile sus. Superfain. Contrastul e mai mare atunci cand stopul se aprinde in alt loc decat e lumina de pozitie. Vreau sa modific si eu dar dupa ce ies din garantie.
*



Exact dein acest motiv am vrut si eu sa fie separat frana, si exact cum sunt acum megane-urile am vrut sa le fac initial...doar ca nu mai avea nici un farmec...asa ca le-am pus invers...
Oricum, tu daca vrei sa-ti pui...mai ai de asteptat cam un an si ceva asa...tongue.gif

adi_ar
Prin amabilitatea lui claus am aflat si eu de unde se procura "becuri" cu LED .
Inca n-am avut timp sa ma ocup dar voi face si eu modificarile (sunt relativ simple din cate am studiat eu) si voi face cu acea ocazie si un HOW TO.

LE
Cred ca solutia "pozitiile jos" a fost adoptata datorita problemelor legate de deformarea blocului de lumini din cauza incalzirii.
Jos volumul este mai mare si racirea mai buna. Desigur, daca se inlocuiesc becurile cu incandescenta cu unele cu LED, problema nu mai exista
19vik
Dar compartimentul de sus e putin mai inalt si becul vine putin mai in spate decat cel de jos, deci diferenta de volum e nesemnificativa daca te orientezi dupa oglinda becului, insa becul de sus are 2 filamente, deci putere ceva mai mare (5W+21W) si daca mergi cu luminile aprinse, pozitia deja preincalzeste locul.
Ca sa mutati frana jos si ceata sus, operatia e destul de simpla: desfaceti placa cu becurile de pe partea stanga, va uitati cum vin circuitele metalice la becuri si vedeti ce fire vin la frana si la ceata, va orientati dupa culori. Mufa are o latura semimobila clipsata pe latura dinspre intrarea firelor, se poate bascula, extrageti si inversati cele doua fire cu tot cu papucul din capat. Repetati operatia pe partea dreapta, firele corespondente au aceleasi culori. Chiar daca masina e in garantie, facuta cu grija, operatia nici nu se cunoaste, (puteti zice ca asa a venit din fabrica) si este perfect reversibila. La mine, pe dreapta era becul pentru ceata, dar nu era cablat in mufa (mi se pare ca scrie si in manual ca numai pe stanga se aprinde ceata), insa eu am tras fir de la mufa de pe stanga.
catalexe
j.d
Si mie imi place sa fiu altfel numai ca, luminile pentru ceata (proiectoarele din fata si luminile rosii din spate) sunt mai eficiente amplasate mai jos. De-asta si sunt puse cat mai jos posibil.

19vik
Pe unde ai tras firul de la lampa din stanga?
19vik
Am desfacut partea de jos si de pe laterale a chederului, am dat putin la o parte mochetele stanga-dreapta si am tras firul pe sub marginea ornamentului de plastic de pe panou, partea dinspre cheder, fara sa-l desfac, ca n-am reusit sa scot cele 2 dopuri mari, probabil ca sunt cu "bradut" si mi-a fost frica sa nu le rup. Din pacate n-am gasit papuci la fel ca ceilalti, sunt ceva la 90 de grade, daca pui altfel si daca se uita aia la service, ca vad ca ai masina in garantie, o sa-si dea seama ca ai adaugat firul acolo. Succes smile.gif
catalexe
Se pare ca am inteles putin gresit. Ar fi fost prea frumos.
Din cauza ca sus avem soclu pt bec cu filament dublu si jos soclu pt bec cu filament simplu (asta fiind imposibil de modificat) nu pot muta pozitia jos, impreuna cu ceata, astfel incat sa ramana stopul singur sus.
Acum inteleg motivul real pt care ai mutat stopul singur jos la schimb cu ceata.

As putea oare sa schimb doar corpul soclurilor cu unul de tip nou care are stopul sus si pozitia cu ceata jos ???
19vik
Nu am mutat nimic, am spus doar ce e simplu de inversat ceata cu frana, dar mi-ai dat o idee impreuna cu adi_ar, desi nu mi s-au topit lampile pana acum. Insa daca masina ta e din 2007, nu inteleg ce vrei sa schimbi ca la noul Megane? Care e noul megane?
catalexe
Am vorbit la semafor cu un tip cu un megan sedan 2.2 care avea pozitia jos si stopul sus. L-am intrebat cum a facut modificarea si s-a uitat tamp la mine. A zis ca asa a luat masina. Dupa aia am mai vazut si altele si inclin sa cred ca le-a venit mintea la cap si au modificat cablajul astfel incat sa fie pozitia + ceata jos si stopul sus, singur singurel. Adica stopul separat de pozitie. Exact asa cum e cel mai bine.

Poate ne confirma vreun posesor de megan luat din nov 2007 incoace.

In sfarsit... Am fost la tipul cu leduri, am luat si... nu sunt bune. Ma rog, doar asa de fite sunt bune, insa
becul cu led-uri pentru stop nu are in nici un caz intensitatea luminoasa a unui bec clasic de 21W. Cel putin nu asta pe care l-am luat eu. Asa ca am schimbat modificarea.

In orice caz, daca as putea sa schimb DOAR CORPUL soclurilor cu unul de tip nou care are stopul sus si pozitia + ceata jos, fara sa ma coste mai mult de 2 x 50 ron ar fi SUPER !

La postul de mai sus ma refeream la schimbarea facuta de j.d
Eu am crezut ca asa a vrut el (desi era putin aiurea). Mi-am dat seama, desfacand si eu blocul de lumini, ca nu putea altfel nici daca ar fi vrut.
rombul
RENAULT cumparat in decembrie 2007
stop pe frana separat de pozitie
CataT
Se rezolva, dupa garantie.... tongue.gif
j.d
QUOTE(catalexe @ 12 Jan 2008, 18:20)
In sfarsit... Am fost la tipul cu leduri, am luat si... nu sunt bune. Ma rog, doar asa de fite sunt bune, insa
becul cu led-uri pentru stop nu are in nici un caz intensitatea luminoasa a unui bec clasic de 21W.  Cel putin nu asta pe care l-am luat eu. Asa ca am schimbat modificarea.

In orice caz, daca as putea sa schimb DOAR CORPUL soclurilor cu unul de tip nou care are stopul sus si pozitia + ceata jos, fara sa ma coste mai mult de 2 x 50 ron ar fi SUPER !

La postul de mai sus ma refeream la schimbarea facuta de j.d
Eu am crezut ca asa a vrut el (desi era putin aiurea). Mi-am dat seama, desfacand si eu blocul de lumini, ca nu putea altfel nici daca ar fi vrut.
*





Asta pentru ca alea nu sunt LED-uri superflux, cum sunt ale mele. wink.gif
Puteam sa le pun si cum sunt la astea noi acuma, doar ca nu avea nici nu un farmec...nu mai erau "altfel"... rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.