Va salut!
Am o nelamurire in legatura cu presiunea in roti la logan. La majoritatea autoturismelor presiunea recomandata e mai mare pe fata si mai mica pe spate. In cazul unei incarcari mai mari se recomanda presiune mai mare pe spate. La Logan presiunea recomandata e invers: mai mica pe fata-2,0 si mai mare pe spate-2,2 , si pentru masina goala dar si cand e incarcata. Mi se pare destul de ciudat. Motorul fiind in fata masina e mai grea pe puntea fata deci presiunea ar trebui sa fie mai mare, nu...? La presiunea recomandata de Dacia om observat ca masina are o tendinta supraviratoare, parca se "incolaceste" dupa curba...
Ma lamureste careva cam cum stau lucrurile?
Va multumesc pentru eventuale raspunsuri si va doresc SARBATORI FERICITE!!!
cum scrie in carte e corect...
C a t a l i n
7 Apr 2007, 18:53
QUOTE(marsel @ 7 Apr 2007, 16:29)
Motorul fiind in fata masina e mai grea pe puntea fata deci presiunea ar trebui sa fie mai mare, nu...?
NU.
Multumesc pentru raspunsuri, dar totusi intrebarea era alta:
De ce la majoritatea turismelor presiunea pe fata e mai mare decat cea pe spate, iar la Logan e invers? Sa inteleg ca astia sunt parametrii pentru un bun comportament rutier al masinii?
Little_Bear
7 Apr 2007, 22:03
Apropo,
Mi-am luat Megane Sedan si pe usa scrie 2.2 PSI iar masina, knd am ridicat-o,avea 2.8 PSi in toate rotile !!!E greseala dealerului sau asa trebuie pt protejarea jantelor dar ruperea c...ului?
C a t a l i n
7 Apr 2007, 22:20
E prostia și lenea dealerului. Mașina vine din fabrică cu presiune mare în anvelope. Dealerul e obligat ca în timpul operațiunilor de pregătire pentru vânzare, să ajusteze presiunea...
cristi_vru
21 Jun 2007, 10:13
Am o nelamurire in legatura cu presiunea in roti la logan. La majoritatea autoturismelor presiunea recomandata e mai mare pe fata si mai mica pe spate. --fals..
Oricum la drumurile noastre iti recomand 1,9 daca ai jante de otel si 2.2 pt. aluminiu... iar daca in loc de 185/65/R15 optezi pt. 195/65/R15 o sa vireze altfel... iti recomand gume YOKOHAMA...
palinciprian
11 Nov 2007, 15:39
Atunci cand a fost proiectata masina s-au luat in calcul anumiti parametri,iar in functie de dimensiunea jantei si a anvelopei folosite se alege presiunea.
Puntea motoarea fiind pe fata,si avand nevoie de o aderenta mai mare ,este normal ca presiunea in pneurile de pe fata sa fie mai mica decat celor din spate,pentru ca si fortele si momentele care actioneaza asupra rotilor din fata sunt diferite decat cele din spate.
Pe rotile din fata actioneaza in plus fata de rotile din spate un moment motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.