Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ajutati-ma, va rog, sa iau o hotarare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
gabriel05
salutare tuturor!
as dori sa cumpar meganul sedan manager, ala care e acum in promotie, si nu stiu ce sa aleg intre 1,4 benzina 100 cp si 1,5 dci de 85 cp ambele euro 4. mentionez ca merg cca 10000 km/an ( cel putin asa mergeam cu vechea dacie). din acestia jumate in oras jumate in afara. Diferenta de pret e de 1300 euro. am inteles ca la diesel reviziile sunt mai scumpe decat la benzina, la unii vad ca au ajuns la pret dublu fata de benzina. e chiar asa dracu de negru la reviziile pe motorina? am facut drive test cu 1,5 de 80 cp. am vrut sa fac si cu 1,4 dar nu am gasit nici un dealer care sa aiba asa ceva. m-am intrebat : de ce oare nu au? mi-a placut drive testul. nici nu avea cum sa nu imi placa deoarece in afara de dacia nu am mai condus in viata mea alta marca radmasa.gif voi daca ar fi sa cumparati maine, ce ati alege? si ma refer strict la promotia asta de sedan manager destul de bine echipata. astept sfaturi! multumiri anticipate!
semit
Ia 1.4 linistit smile.gif
adi_ar
La prima vedere asa-i, ia 1,4, cum zice Semit!
cmandrei
Cel mai probabil ... benzina. Daca as face maxim 10.000 km / an [asa cum ai spus tu]. {daca as avea bani <cei 1300 euro diferenta> far nici o problema as lua totusi diesel} Orice ai alege, Bafta
C a t a l i n
Ia benzinarul. smile.gif
dack
Motorul de 1.4 este destul de mic pentru caroseria asta. Motorul dci de 86CP este euro 4, ceea ce inseamna ca vei plati o taxa de inmatriculare mult mai mica (comparativ cu cele de 80 CP sau 100CP), dar mai ales este unul puternic - daca vei compara performantele vechiului dci de 100 CP euro 3 (cum am eu) cu acesta, vei vedea aceleasi valori la demaraj si consum.

Tot legat de consum, diferentele vor fi foarte mari. Urban, probabil ca vorbim de cel putin 3L la suta de kilometri. Iar daca vei avea o masina care iti asigura un consum mic si merge tare, o sa si vrei sa mergi mai mult smile.gif


In plus, vorbesti de echiparea Manager, care ofera dotari destul de bune in bani putini. Cu atat mai mult, acum cand ai ocazia sa iti iei la un pret foarte bun un motor diesel, nu vad de ce ai rata momentul. Ai oportunitatea sa iti iei o masina diesel la pretul uneia pe benzina, datorita acestei promotii.

Este adevarat ca reviziile sunt mai scumpe, dar nu vorbim de diferente enorme si in plus, pe dci vei primi o valoare mai mare la revanzare.
madmax1
mai bine ia benzinarul de 1.6
trage bine pe caroseria asta.
in plus, daca te gandesti candva sa o vinzi, pe langa faptul ca maganeurile au valoare mica la revanzare si pierzi o gramajoara de bani, cu o magaoaie din asta cu motor de 1.4 o sa stai mult si bine.
dry.gif
gabriel05
multumesc pentru sfaturile atat de rapide si obiective. astept in continuare. sunt intr-o mare dilema. am ajuns sa nu mai pot dormi! sad.gif cam cat poate sa fie diferenta intre o revizie diesel si una pe benzina??? in cazul meu nu conteaza ca una e la 1000 si alta la 15000 km pentru ca eu tot o revizie pe an o sa fac, cel putin in perioada de garantie. thanks!
adisteg
Pe Manager nu poti pune 1.6 16v? Subscriu la opinia cu valoarea mica de revanzare si puterea destul de mica pentru 1.4.
Care sunt preturile pentru cele doua variante?

Si putin offtopic... ce dotari are Manager?
dack
Nu vreau sa ii supar pe cei cu motoare pe benzina, dar pretul de la 1.6 se apropie periculos de mult de dci, in conditiile actualei oferte. De unde si dilema lui Gabriel, intre 1.4 si dci...

Nu vad insa (la Serus) care este pretul pentru un Manager dci de 85CP.
Gabriel, tie ce preturi ti-au dat pentru dci-ul de 85CP?

Pentru Adisteg: vorbim de aer conditionat, radio-cd cu comenzi la volan si 6 airbaguri.


PS: Inca un lucru, de ex., la Megane Estate, intre orice versiune de echipare de la 1.6 versus 1.5dci 85CP (ambele euro 4) diferenta este de 700 E. Come on, unde dai 13.000-14.000 de Eur, nu prea mai conteaza 700...zic eu.

Recunosc ca sunt subiectiv insa - eu prefer motoarele diesel, in primul rand datorita consumului si a sistemului turbo.
ssilviu
Ia benzinarul de 1,6. La diesel nu numai ca sunt mai scumpe reviziile, dar sunt si mai dese. Iar la rulajul tau, nu iti vei scoate niciodata banii. Zi-ne mai bine cati bani ai.
Meghitzanul
cu motorul de 1.4 iti mananci ficatii pe megane chiar daca are 100 cai.... e mic motorul, e si pe benzina si cel mai important e ca are cuplu motor destul de mic
nu te uita ca la 1.5dci ai doar 85 de cai, conteaza ca ai cuplu... cunoscatorii stiu de ce.. wink.gif
parerea mea e ca pe megane nu ai ce cauta cu motoare pe benzina sub 1.6 ..
daca bagi in masina 4-5 persoane + bagaj si ai motorul de 1,4 si tb sa dai si drumul la AC si te bagi si la munte pe serpentine iti sar pistoanele de sub capota smile.gif ... in situatii de astea si 1,6 abia face fata... dar la 1,5 dci te salveaza cuplul..
gabriel05
preturile le am de la ipso. sunt urmatoarele :
benzina:
sedan manager 1,4 100 cp - 14401
1,6- 110cp- 15001
motorina:
1,5 -85 cp- 15701 euro
toate motoare euro 4
la aceste preturi se acorda un discount de 171 euro
ps toate sunt preturi DDP
gabriel05
Meghitzanul,
Din pacate eu nu sunt cunoscator! nu inteleg cum vine treaba asta cu cuplu sad.gif
dack
QED: diferenta de consum estimata de mine de 3l/100 km in favoarea dci-ului te va conduce la o economie de 300 L/an la 10.000 km parcursi, ceea ce inseamna 300 E/an, ceea ce inseamna mai departe ca in trei ani vorbim de 900 E. Care 900 E acopera diferenta de pret (700 E fata de 1.6) si de revizii, in timp ce la revanzare obtii un pret mai bun.

In ultima instanta, parerea mea este sa nu iei motorul de 1.4 care este lent si consuma mult. In rest...cum crezi tu.
cmandrei
Pentru preturile reviziilor citeste topic-urile despre revizii si vei gasi foarte usor informatiile dorite.
gabriel05
multumesc mult . in momentul de fata sunt hotarat cam asa :
70% diesel
30% benzina
Meghitzanul
sper ca cele 30 de procente sunt in favoarea benzinei de 1.6 smile.gif ...sa nu zici ca noi nu te-am avertizat cum sta treaba cu motorul de 1.4 pe caroserie de megane...

Deci:
1. eventual daca reusesti sa faci drive test cu 1.4 porneste si AC si demareaza un pic mai in forta cu AC oprit si apoi cu el pornit si vei vedea diferenta (pe loc drept si cu masina goala)....apoi imagineaza-ti situatia despre care ti-am povestit in postul de mai sus
2. apoi fa acelasi test si cu 1.5 dCi
....apoi trage singur concluziile si iti vei da seama si ce e ala cuplu wink.gif ...in cazul in care ai vorbit serios ca nu stii ce e smile.gif
Ovis
Parerea mea:
Benzinarul de 1.4 iese total din discutie. E totusi un motor mic pentru masina asta.
Avantaje 1.6 benzina:
- ai putere destula incat sa conduci confortabil la drum lung si sa-i mai dai din cand in cand si talpa;
- revizii la 15k. Da, stiu ca ai zis ca nu o sa faci mai mult de 10k, dar o sa mai discutam problema dupa ce iti iei meganeul. O data ce ai masina buna, parca te indeamna sa mergi la drum cu ea. smile.gif
- revizii mai ieftine decat la dci cu aprox 20%
- consum decent la drum lung (6% la a mea)
- mai ieftina la achizitie

Dezavantaje 1.6
- consum mare in oras. (9.2% la a mea, fara clima si mers mai mult in weekend)
- pret de revanzare mai mic

Avantaje 1.5dci
- consum mic in oras. Din cate am citit aici pe forum, in medie undeva pe la 6%
- consum mai mic in afara orasului insa diferenta nu e asa de mare (1-2L)
- pret de revanzare mai mare

Dezavantaje 1.5dci
- revizii mai dese si mai scumpe
- are doar 85CP, ceea ce e diferenta destul de mare fata de cei 110 de le benzinar. Daca insa nu iti place sa te simti Schumacher din cand in cand, atunci poti sa sari peste partea asta.
- mai scumpa la achizitie
padre
Diferentele la drum lung intre 1.5 dCi 80 CP si 1.6 16 115 Cp nu sunt chiar asa de mari pe cat credeti voi. Eu am masina personala 1.5 dCi 80 CP si la serviciu am 1.6 16v 115 CP. E drept ca daca ii dau talpa merge mai tare benzinarul, dar cu dieselul e o placere sa depasesti, sa urci dealuri, sa te dai pe serpentine, etc. Si cand vezi autonomie 1200-1450 km la un plin de motorina pe computerul de bord... e o placere, crede-ma. Nici eu nu credeam ca o sa fac 25000 km anual, dar iata ca fac asta, cu tractorasul.

Deci, ia linistit dieselul daca ai banii, nu vei regreta. Motorul este foarte silentios (comparativ cu alte motoare diesel, nu cu un benzinar), elastic, performant, o placere.
Daca poti sa iei motorul diesel de 100 CP... si mai bine.
Daca tot nu ai somn, citeste pe forum topicurile mai vechi unde se discuta in contradictoriu benzina vs. motorina, topicurile despre consumuri, revizii, etc.
gabriel05
multumesc fratilor
m-am hotarat iau 1,5 dci 85 cp! gata! mi s-a luat o piatra de pe inima! am vorbit cu cei de la SERUS si imi dau bonus alarma (denumirea am uitat-o, ceva parca horman sau cam asa ceva), covorase cauciuc si antifurturi roti) foarte de treaba cei de la serus in comparatie cu cei de la ipso de pe banu manta. astept insa "operatiunea rabla" sa scap de harbul de dacie! multumesc tuturor! cu siguranta ne mai intalnim pe aici!
mister
gabriel05, si eu sunt de parere ca un diesel este optiunea ideala. Nu uita ca avem un "expert renault" in persoana lui kata_voicu. Hai sa-i marim si lui salariu ca foarte mult mai transpira pentru noi aducandu-ne mereu informatii calde. Si la o adica stii catre cine sa adresezi criticile. icon_mrgreen.gif
adi_ar
Felicitari pentru decizie, chiar daca eu ti-am spus sa iei 1,4, mi s-a parut ca asta-ti doresti si ce-ti doresti tu este cel mai important!
N-ai sa regreti ca ai ales 1,5 dCI!
Daca recitesti ce scrie Padre, sa stii ca are dreptate (noi stim de ce wink.gif )!
dorriinn
1.6 are 110 sau 115 cp? huh.gif eu stiam 100% ca are 110 da pe aici vad ca se spune ca sunt de fapt 115
mister
motor euro 3 - 110 cp
motor euro 4 - 115 cp
dack
Dorin, motorul de 1.6 pe benzina a fost vandut in doua trepte de putere 115 Cp si 110 CP. Cel aflat in vanzare la acest moment, in Romania este de 110CP.

Datele celor doua motoare sunt:

Capacitate Putere Cp Putere KW Cuplu N/m
1,6i 16v 110 82 151
1,6i 16v 115 85 155

@Dl.Mister - la serus pe site motorul de 110 CP este incadrat la euro 4.
Eu am un prieten cu un Megane 1.6 din 2004, cu motor de 115 CP in talon, care este euro 3.
dorriinn
ok m-am lamurit. ms mult!
ssilviu
QUOTE(mister @ 29 Mar 2007, 17:21)
motor euro 3 - 110 cp
motor euro 4 - 115 cp
*



Invers
mister
Asa e. Mea culpa. Ma gandeam ca vine cu 6 viteze si castiga cei 5 cai.
ida01ro
QUOTE(gabriel05 @ 29 Mar 2007, 15:37)
multumesc fratilor
m-am hotarat iau 1,5 dci 85 cp! gata! mi s-a luat o piatra de pe inima! am vorbit cu cei de la SERUS  si imi dau bonus alarma (denumirea am uitat-o, ceva parca horman sau cam asa ceva), covorase cauciuc si antifurturi roti) foarte de treaba cei de la serus in comparatie cu cei de la ipso de pe banu manta. astept insa "operatiunea rabla" sa scap de harbul de dacie! multumesc tuturor! cu siguranta ne mai intalnim pe aici!
*


[QUOTE]

gabriel, am auzit o pasarica spunand ca daca se trece la operatiunea "rabla" cei de la renault renuntza shi ei la discounturi !! HA ! stie cineva ceva mai mult ? wacko.gif
gabriel05
sper ca pasarica sa fi mintit! chiar azi am vorbit cu cei de la serus si mi-au garantat ca reducerea se prelungeste toata luna aprilie. si o tipa cu o voce extrem de siropoasa de la "vocea clientului" mi-a spus pe la pranz acelasi lucru. ... simt ca innebunesc... 052.gif
FireChief
cu siguranta ca se va prelungi deoarece rabla e operatiune platita de statul roman,nu din banii renault ....si de la inceputul anului vad ca renault adopta o strategie agresiva de vinzari...deci nu cred ca vor renunta la discount ,eventual in cel mai rau caz o reducere a acestuia cu 100-200 euro..cel mult....parerea mea
adip
Nici eu nu cred ca vor renunta la discount, stai linistit. Desi se pare ca au fixat ceva probleme nasoale la facelift, fara discount vor avea probleme foarte serioase la vanzare. in special pe nivelele de motorizare & echipare superioare, unde deja in banii dati te uiti lejer pe la alte branduri. Punctul forte al Megane e PRETUL!
ssilviu
Curios ca inainte cu preturi nu asa de bune si cu mai multe probleme se vindeau la fel de bine.
FireChief
nu este numai pretul...sunt multi factori care atrag....raport dotari/calitate/pret...si in cazul meu parteneriatul cu brd si cea mai mare perioada de creditare de pe piata auto
adip
Pai erau nou aparute, nu e normal? Acum sunt destul uzate d.p.v. imagine, concurenta a adus generatii noi pe piata, etcetc.
Oricum, hai sa nu incepem iar aici discutii versus, nu-l intereseaza pe o.p.
adrian baltalunga
Desi se pare ca te-ai hotarât, iti mai sugerez un element, cred eu destul de pragmatic: la 10.000 rulati pe an, cei 1300 de euro diferenta (parca asa era ideea la inceput) se amortizează in cca. 10 ani. Se poate demonstra matematic, dar nu am prea mult timp acum. Succes si sa o stapânesti sanatos, indiferent de care va fi!
gabriel05
multumesc! cred totusi ca, daca imi iau un diesel, nu o sa mai fac tot 10000/an cum faceam cu batrana dacie! cand vezi 5% pe computer parca iti vine brusc cheful sa mergi mai mult biggrin.gif
FireChief
biggrin.gif biggrin.gif ...la mine asa s-a intimplat....cu un rezervor faci 1000km...te-apuca sigur dorul de plecat biggrin.gif
ida01ro
QUOTE(gabriel05 @ 29 Mar 2007, 19:35)
sper ca pasarica sa fi mintit! chiar azi am vorbit cu cei de la serus si mi-au garantat ca reducerea se prelungeste toata luna aprilie. si o tipa cu o voce extrem de siropoasa de la "vocea clientului" mi-a spus pe la pranz acelasi lucru. ... simt ca innebunesc...  052.gif
*





heiii...va rog sa nu innebunitzi !! xcum, va rog sa nu uitatzi ca "rabla" incepe conform celor mai optimiste estimari icon_mrgreen.gif undeva prin august...asha ca mai este pana departe ! drum bun in weekend va doresc
atoma
vanzarile sunt mai proaste pt ca faceliftul asta a stricat masina... faceliftul a transformat o masina serioasa in una care rade (zambetul lui iliescu pe megane-cred ca au fost influentati de designerii dacia smile.gif) )
FireChief
mie nu-mi place 2.1 o consider o masina trista biggrin.gif ...ce-ai frate cu faceliftul,de unde pina unde botul lui 2.2 scade vinzarile ohmy.gif !!!??
mefmef
QUOTE(mister @ 29 Mar 2007, 16:21)
motor euro 3 - 110 cp
motor euro 4 - 115 cp
*


QUOTE(ssilviu @ 29 Mar 2007, 16:29)
Invers
*



Si da si nu ....

Motorul de 115 CP - in mod clar Euor 3.
Cel de 110 CP - teoretic Euro 4, dar pt. ca in 2006 Renault nu s-a obosit sa-l omologheze Euro 4, a ramas in acte Euro 3. De abia acum au inceput omologarea ca Euro 4.
Megane-urile 2.2 din 2006, cel putin unele, desi au motorul de 110 CP, au trecut in CI - Euro 3.
gabriel05
programul rabla incepe pe 25 aprilie! foarte sigur!!!
dorriinn
QUOTE(atoma @ 30 Mar 2007, 19:15)
vanzarile sunt mai proaste pt ca faceliftul asta a stricat masina... faceliftul a transformat o masina serioasa in una care rade (zambetul lui iliescu pe megane-cred ca au fost influentati de designerii dacia smile.gif) )
*




nici eu nu sunt de acord cu tine. in plus, nu sunt sigur ca vanzarile au scazut. megane 2.1 era cam plictisoare intr-o varianta de echipare inferioara. asa faceliftul arata si mai bine si ii recompenseaza mai bine si pe cei cu bani mai putini. victorie.gif
Solon
Ce legatura are discutia despre "moaca" 2.1 vs 2.2 cu topicul? wacko.gif
kata_voiku
Sedan Manager 1,6 110 cp - AC, ABS, 6 airbag-uri, Radio CD, Geamuri electrice fata, Bandouri in culoarea caroseriei ( in caz de vopsea metalizata care costa 221 cip ), tapiterie si scaune sport...costa 13229 TTC ( toate taxele cuprinse )...
Nu stiu cu cine ai vorbit tu la Serus de ti-a dat asemenea preturi...dar in luna aprilie, la acest pret vei cumpara un 1,6 benzina, pe care eu de altfel ti-l recomand foarte calduros in detrimentul motorului de 1,4...
Un diesel renteaza daca si numai daca il vei tine mai mult de 4-5 ani si vei face minim 30.000 km / an...fac acest calcul pe hartie la intalnire oricui are dubii.
In concluzie, in locul tau, eu unul as opta pt. un Megane Sedan Manager, 1,6 benzina 110cp, de culoare metalizata.
Flavian
@kata

Este adevarat ca nu se mai produce megane, versiunea pack autentique ?
gabriel05
multumesc kata_voiku dar deja m-am hotarat la un megane sedan manager de 1,5 cu 85 cp pret final 14242 euro cu mp3. nu o sa merg eu 30000 km/an dar dieselul imi ofera un confort psihic extraordinar, ceva de genul " hai mai sa ma duc ca nu ma costa mare lucru drumul asta". iar pretul la 1,6 e foarte apropiat de cel de 1,5 dci.
multumesc tuturor pentru ajutor !
gabriel05
cred ca pot declara inchis acest topic! multumesc inca o data tuturor!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.