Pun acum pe forum o problema la care nu am rabdare sa-i aflu raspunsul pina luni...
Ce s-a intimplat: de ceva timp incoace, la pornire s-a auzit un fluierat dinspre partea curelei de transmisie (din cabina nu s-a auzit, doar din afara masinii) timp de citeva minute apoi zgomotul motorului era normal; asta numai cind era motorul rece, dimineata. Nu a facut totdeauna, am ridicat capota de citeva ori dar n-am vazut nimic. "Vre-un rulment pe duca" m-am gindit... dar care ?(zgomotul era asemanator celui care-l scotea pompa de apa la dacia veche)
Astazi, am mers cam 2km pina la serviciu si deja zgomotul era altfel, un fel de rontait si se auzea clar din cabina; "sigur un rulment e muribund... trebuie neaparat sa vad despre ce e vorba cind ma intorc de la serviciu"... m-am gindit.
Problema mare a aparut la drumul spre intors acasa cind am oprit la o trecere de pietoni, cind s-a auzit un fel de "bolborosit" la motor si... s-a oprit fara alte semnalizari la bord. Am incercat s-o pornesc, nimic. Am impins-o pe dreapta si am sunat pe un mecanic, pe care-l stiam ca este cit de cit priceput, sa faca o mica constatare la fata locului.
Am vazut impreuna ca fulia alternatorului fugise spre interior, cureaua probabil s-a suit pe marginea celorlalte fulii (cea de servo probabil) si s-a desprins o fisie din ea. "Nu e nimic foarte grav" zice el, "dam cureaua jos, mergeti pe baterie pina acasa, fara servo... si de luni la service...". I-am dat o cheie dar bineinteles, n-a pornit! I-am mai dat una, la fel.
"Motorul nu suna bine" zice el, "parca n-ar avea compresie, s-ar putea sa fi intrat o fisie din cureaua de transmisie la distributie si s-o fi scos-o de la punct".
Intrebarea este urmatoarea: Cei care stiti motorul de Megane I Classic, credeti ca s-ar putea intimpla asa ceva??? ... ca ma doare capul capul cind ma gindesc la 16 supape, garnitura chiuloasa, etc...