Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motoare Euro 4 Renault
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
traffictours
Are cineva vreun tabel cu tipurile de motoare Euro 4 ale Renault?
ghetau dan
Toate benzinarele de la laguna,modelul face lift ,posibil si de la megane 2 au euro 4.
La diesel cred ca 2.0dci/150cp...laguna.
dil
Poti sa te uiti pe sit la Serus la oferta lunii. Eu acolo am vazut diferentierea EURO3/4.

Adica cele cu benzina sunt EURO4, si majoritatea celor diesel sunt EURO3.
traffictours
Mersi, ma intereseaza(si cred ca este de interes general) in scopul calcularii taxei de prima inmatriculare, dar sunt motoare Euro 4 si inainte de facelift, am gasit pana la urma un tabel aici in forum, unde si laguna din 2002(motor F5R) figureaza cu motor Euro 4. Am sa ma folosesc de tabel, mai caut si alte referinte pentru ca nu stiu daca RAR-ul si-a perfectionat baza de date(pana anul trecut le cam scoteau Euro 3 si pe cele cu Euro 4).
ghetau dan
imi este greu sa cred ca vreo masina din 2002 sa fie euro 4...
traffictours
Mie nu mi se pare deloc imposibil, ba din contra, sunt firme(VW de exemplu) care introduc motoare cu norme de poluare superioare cu ani de zile inainte ca fenomenul sa fie de "masa". Uite si tabelul pe care l-am gasit in forum
ghetau dan
Eu in afara de euro 4 si euro 2000 care cred ca inseamna euro 3 n-am gasit nimic...unde e masina aia trecuta la euro 4 din 2002?
Si se mai spun norme de DEpoluare...nu de poluare...
traffictours
Motorul 2.0 IDE de exemplu, care s-a fabricat incepand cu noiembrie 2001, iar in privinta denumirii normelor de poluare, se foloseste uzual si corect(zic eu) norme de poluare, adica limite de poluare admise.(daca te referi la cuvantul "superioare", intr-adevar nu am folosit cea mai inspirata formulare, dar se intelege din context ce am vrut sa zic).
ghetau dan
Nu m-am referit la superioare,insa,asa cum reiese si din fisierul atasat se spune Norme de depoluare.
Ce,masina e obligata sa scoata acele noxe?Logic asta inteleg eu prin norme...ca masina e OBLIGATA sa scoata anumite valori.Catalizatoarele sint folosite la DEpoluare de fapt...ma rog,fiecare cu logica lui...
C a t a l i n
NU, mașina e "obligată" să se încadreze în acele limite, să emită MAXIM acele valori ale gazelor și compușilor chimici...
Și cred că sunt NORME DE POLUARE, pentru că mașina poluează în anumite limite mediul, în nici un caz nu îl DEPOLUEAZĂ...
traffictours
Intr-adevar masina nu "scoate" acele noxe, un motor in stare buna scoate cu mult mai putin, e corect si cum privesti tu problema, eu m-am referit la cum se denumesc ele pe la noi, daca intram in amanunt e posibil sa ajungem la ce ai zis, dar eu am initiat topicul sa ma lamuresc asupra datei orientative de introducere a motoarelor euro 4, in functie de motor, bineinteles, datorita haosului de la noi in ce priveste prima inmatriculare, e posibil ca sa aduci o masina euro 4 si sa ti se spuna de la RAR ca e euro 3 si sa platesti o taxa mult mai mare. Problema se va rezolva in timp, dar nu e rau sa ne interesam si noi intre timp...
ghetau dan
poate o fi NIVEL de poluare...nu mai departe de citeva posturi traffictours a atasat un fisier,in primele rubrici... ce scrie? ce scrie? tip de............
traffictours
Da, scrie "tip de depoluare" si face referire intr-adevar la tipul de depoluare al catalizatorului, daca ne referim la motor, atunci trebuie sa vorbim de norme(in snsul de limita maxima admisa) de poluare.
ghetau dan
motoarele euro 4 daca folosesc benzina euro 3 polueaza ca si un euro 3 care foloseste acelasi carburant? voi ce stiti?
AlinD
Dar invers? Motor dci Euro 3 folosind motorina Euro 5 scoate media E4? Glumeam evident smile.gif
traffictours
Ce pot eu sa spun e ca asta ar fi un motiv pt. mersul neregulat la relanti al unor motoare, care sunt euro 4 si noi le alimentam cu benzina pentru euro 3, sau ma rog, CO95
ghetau dan
Foarte corecta observatia!
traffictours
Cred ca se intampla ceea ce ai spus tu Dane acum ceva vreme, cu actionarea electronica a relanti-ului de catre sistemuil catalizator in functie de saracirea/imbogatirea amestecului. Daca nici benzina nu e de buna calitate sau nepotrivita pt. motor euro 4, atunci efectul se amplifica si conduce la relanti instabil cateodata suparator de persistent.
r&d
A mea din 2001 este euro4. De fapt la inmatricularea in Germania avea indicativul 52, trecuta ca EURO3 und D4. In ROmania a aparut ca E4.
La Laguna 2, toate motoarele pe benzina sunt euro4.
ghetau dan
Intr-o vreme,cind eram in cautare de benzina euro 4,singura care se apropia era cea de 98 de la rompetrol.
Cum numai 2 din 5 parametri erau conform euro 4 am folosit-o pe aceea pina pe la 25000km.Am trecut pe top99+ si nu am sesizat vreo diferenta la dinamica.E adevarat ca nu conteaza doar sulful(benzinarii pe asta mizeaza cind vind carburant) ci si olefinele,aromaticele,plumbul,etc...
Parca erau mai "parfumate" gazele de la rompetrol...
diesel_power
Sustin si eu parerea lui @ghetau dan, corect se spune norme de depoluare. Din punct de vedere logic ar fi fost corect si norme de poluare. Fiindca norma inseamna o limita inferioara sau superioara, deci nu ar insemna neaparat norme de poluare=limita minima de poluare. Literatura asta de specialitate foloseste DEpoluarea probabil pt a accentua ideea de reducere a noxelor.
bvirgil
Asadar...postez si aici. Poate ma lamureste cineva. Nu ma intereseaza daca-i mai neaos poluare sau depoluare ci daca Laguna mea II cu motor 1.6 16 v e Euro 3 sau 4.

Astept pareri, daca se poate argumentate.
traffictours
In principiu ai dreptate. Tabelul RAR-ului spune despre acele motoare ca sunt minim euro3. Ramane de vazut daca si-au revizuit baza de date incepand cu anul asta, in mod normal ar fi trebuit sa o faca, dar ce mai e normal in tara asta, in momentele astea....
bvirgil
Se pare ca forumistii nu mai au idei...indiferent daca postez aici sau altundeva sad.gif
b_gabi
La mine în certificat numărul de omologare se termină cu CE4, la ITP-ul care l-am făcut în toamnă au folosit testerul pt EURO 4 cu softul aferent iar valorile erau sub limita admisă pt acest standard.
PavelFlorescu
Laguna 2, fab. 2001, 1,6 16 v, benzina, coduri motor
K4 M7 10
K4 M7 14
K4 M7 16
au euro 4 sau euro 3?

Laguna 2, fab. 2001, 1,8 16v benzina, coduri motor
F4 P 770
F4 P 771
F4 P 772
F4 P 773
F4 P 774
au euro 4 sau euro 3?

la R.A.R. nu au stiut, vor seriile de sasiu, cand m-amdus cu seriile, voiau motoarele...

Este vorba despre timbrul de mediu care la euro 3 se apropie de mia de euro.
Multumesc.
Laurentziu83
F4P nu a fost niciodata euro 4, e un motor vechi ce s-a montat doar pe primele Laguna 2.
Posibil K4M, dar depinde.

Cel mai bine dute cu seria de sasiu la cel mai apropiat concesionar, si iti vor spune la ce norme euro te incadrezi.
espacern
Euro 4 apare dupa 05/2005 la Laguna.
Posteaza VIN-ul pentru siguranta 100%.

@+
miki19
VF1BMR20533730755. ma puteti ajuta? e euro 3 sau4?
espacern
E3.....si nu mai posta multiplu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.