Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor bujii incandescente + martor airbag
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
Johnny2006
Salutare,

Am un Megane 1, 1.9 dCi cu urmatoarea problema: de ceva timp, mi se aprind pe bord in timpul mersului doi martori: cel de bujii incandescente si cel de airbag. Cei doi se aprind concomitent, stau aprinsi vreo cateva secunde ( 5-10 ) dupa care se sting. Am fost la Renault sa puna computerul pe masina si nu au gasit nimic legat de martorul de bujii incandescente. Masina este second hand si spre nenorocul meu a fost lovita de fostul proprietar. Asta inseamna centuri de siguranta detensionate si computerul ce controleaza airbag-urile ( imi scapa acum denumirea tehnica ) e mort. Asta o stiu de doi ani de zile si nu ma mai afecteaza insa in tot acest timp martorul de airbag nu s-a aprins niciodata. Ceea ce ma calca pe coada e cel de bujii incandescente si de ce se aprind doi martori deodata, martori care nu au ( cel putin aparent ) nimic de-a face unul cu celalalt. Am observat ca cei doi se aprind in momentul in care pun contactul si se sting dupa cateva secunde ( comportament normal la pornire ).

La o plimbare cu masina ( impreuna cu unu' de la service ) nu s-a aprins nimic la bord, desi ne-am plimbat ceva. Mi-a indrugat ceva de EGR si lipsa de putere daca se aprinde martorul, insa asa ceva nu exista la mine. Motorul nu lasa impresia ca nu ar avea putere atunci cand se aprind magariile. Nici la pornire nu am probleme.

Acum astept opiniile voastre. V-ati mai intalnit cu asa ceva? Poate sa fie vreun contact? Insa in cazul asta de ce se aprind cei doi martori in acelasi timp? Sunt pe acelasi circuit? Voi ce ziceti?

Multumesc anticipat.
Vali 1997
Am avut si eu aceeasi problema si nu i-am dat de cap . O sa-ti spuna ca se aprinde din cauza EGR-ului , a filtrului de motorina , a motorinei proaste etc. Indiferent ce schimbi martorul din bord tot o sa se aprinda aleator . La mine se aprindea cand mergeam mai mult si "trageam" de masina . Se manifesta exact la fel , adica pierdeam putere dar imediat isi revenea . Pe tester la Renault nu iese nimic . Se pare ca este consecinta unor uzuri (de exemplu la injectoare) , sau a mersului subturat .
Johnny2006
In primul rand multumesc de raspuns Vali. Stau cu ochii pe topic ca pe butelie biggrin.gif. Ideea este ca nu pierd putere cand se aprinde ghidusia. In cazul asta ar fi fost de vina EGR-ul ( au zis cei de la Renault ) si ar fi trebuit schimbat. Este posibil sa fie din cauza mersului subturat. In cea mai mare parte a timpului merg cu ea in oras ( Bv ) unde nu prea am unde sa o turez. La Renault, mecanicul cu care am mers a "forjat-o" tocmai pentru faptul ca atunci cand o tura mai tare ( peste 3000 rot/min ) scotea un fum negru ( funingine depusa datorita arderii incomplete a motorinei ( mers subturat )). Deocamdata gazele evacuate sunt "curate" insa becurile tot se aprind.
cj98czh
Despre becul de bujii s-a discutat cateva pagini bune...foloseste cu incredere functia SEARCH...
dcsiki
La megane estate 1.5 dCi mi se tot aprindea led-ul de la airbag si se stingea ............. la service au curatat contactele de la centura soferului , undeva pe sub scaun ......
Ai resetat calculatorul de bord ............. scoasa borna de + timp de vreo 10-15 minute si apoi pus la loc ?
Vezi ca o sa-ti trebuiasca codul la radio cas sau radio cd si este scris in cartea de service .....


BAFTA
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.