hellcat
20 Jan 2007, 22:23
Am vazut primul Symbol dCi de 70 de cai.
Pe langa faptul ca nu se poate comanda decat in versiunile autentique si expression si ca in fisa tehnica scrie ca are doar turbo, noul Symbol de 70 cai se prezinta bine.
Cea mai notabila diferenta este la nivelul cutiei si a timoneriei (pe cabluri, cu maciulie de logan), aceste aspecte lasandu-mi de inteles ca va imparti impreuna cu Logan-ul aceeasi cutie.
Radiatorul de intercooler, dupa o analiza destul de fugitiva, e mult mai mic ca dimensiune fata de versiunea de 80 cp si (parere personala) amplasat mult prea jos, fiind expus loviturilor.
[attachmentid=42951] [attachmentid=42953]
Pe luni poze zona motor si sa vedem cum se prezinta pe dedesupt (esapament, timonerie...)
Intuind o aparitie in forta pe soselele patriei si de ce nu printre membrii Reno, doresc acest topic sa fie un punct de plecare si usor, usor de comparatie cu mai "vechile" versiuni de 65 si 80 cp.
diesel_power
20 Jan 2007, 22:55
Ce intelegi tu cand spui ca in fisa tehnica are doar turbo? Te asteptai sa aiba un super-turbo
?
Mie nu imi place nici design-ul schimbatorului, nici tipul asta de asezare a marsarierului pe schimbator, de la Logan stiu ca unele persoane vrand sa retrogradeze in viteza 5 in viteza 4 au reusit sa nimereasca R (bine ca nu a cuplat viteza dar a carait urat). E o varianta mai safe cea cu inel.
Sa mai adaugam ca motorul are 68cp la 4000rpm si cuplu maxim 160Nm la 2000rpm.
Mie tot mi se pare o motorizare slaba..mai bine puneau si ei un diesel ca la hyundai 1.5 crdi 105 CP parca, eventual motorul de pe megane 1.5 de 100CP
SerbanS
22 Jan 2007, 10:37
110 are crdi de la hyundai. Iar motorul dci de 100 cp pe symbol ar fi un vis frumos
stiu ca la logan e4 cu intercooler se poate modifica/rescrie soft-ul si se obtin 85cp. banui ca acest lucru se poate face si pt symbol...
hellcat
25 Jan 2007, 22:34
Comanda ambreiajului s-a "transformat" in hidraulica, vasul lichidului de frana fiind comun.
Poze cu noua timonerie si suprimarea tobei intermediare.
[attachmentid=43422] [attachmentid=43423]
diesel_power
25 Jan 2007, 23:12
Stai ca nu inteleg, adica nu mai exista toba mediana ?
octav_
26 Jan 2007, 09:43
In sfarsit un lucru bun, schimbarea ambreiajului in hidraulic. Ma intreb cat de costisitoare este operatiunea de a-l schimba pe cel actual in hidraulic.
Laurentziu83
26 Jan 2007, 11:27
QUOTE(diesel_power @ 20 Jan 2007, 22:55)
Mie nu imi place nici design-ul schimbatorului, nici tipul asta de asezare a marsarierului pe schimbator, de la Logan stiu ca unele persoane vrand sa retrogradeze in viteza 5 in viteza 4 au reusit sa nimereasca R (bine ca nu a cuplat viteza dar a carait urat). E o varianta mai safe cea cu inel.
Sa mai adaugam ca motorul are 68cp la 4000rpm si cuplu maxim 160Nm la 2000rpm.
La nici o masina nu vei reusi vreodata sa introduci in marsarier cand vehiculul se misca inainte. Asta deoarece pana si trabantul ar sistem de protectie in acest sens. Ca va carai, partea a doua. Problema cu retrogradatul 5-4 si "agatarea" marsarierului in acest fel tine mai mult de obisnuinta soferului, eu n-am reusit nici pe matiz, nici pe Passat, nici pe Solenza sa introduc marsarier la aceasta manevra si nici nu mi s-a intamplat vreodata sa gresesc.
Prefer fara inel, totusi, mi s-a mai intamplat sa plec cu spatele in loc sa plec cu fata, am noroc de semnalizarile de avarie din bord care imi arata ca sunt in marsarier.
Motorul are 68 sau 70 cp pana la urma?
Felicitari ca au montat ambreiajul ala hidraulic, pana si la Lada tot hidraulic era.
diesel_power
26 Jan 2007, 13:10
Pai n-am zis ca se poate baga in marsarier in timp ce mergi inainte, am zis ca se poate nimeri R pinioanele facand urat. Motorul are 68cp, Renault rotunjesc puterile din pix la toate motoarele ca sa fie mai usor de retinut.
lungan
29 Jan 2007, 13:31
Timonerie pe cabluri si ambreiaj hidraulic... Misto... Am condus in week-end un symbol dci de 65 cp (40.000 km) si mi s-a parut ok. Singurele probleme remarcate in afara de zgomte si scartaieli au fost la ambreiaj si schimbator. Ambele vibrau prea tare si scoteau un tacanit usor. Cred ca Renault a remediat ambele probleme cu asta.
.
Zaheiu
15 Feb 2007, 17:03
Azi am mers cu clio symbol dci 70CP si am observat ca are cutia mult mai lunga. La 2000rpm arata ~85. Pe logan dci la 2000rpm aveam maxim 70. Daca tot s-a mutat la impresii, adaug suspensia care mi-a placut, ferma, pe ansamblu masina te imbie sa o calci.
diesel_power
16 Feb 2007, 01:10
Despre ce trepte de viteza este vorba? Poate vroiai sa spui ca Loganul era in viteza 4 iar Symbolul in viteza 5 si te cred. Mie imi arata fix 90 km/h in viteza 5 la 2000rpm.
sdj_ro
25 Feb 2007, 16:02
Acum cateva zile am achitat un CLIO SYMBOL 1.5dci 70cp EURO4 si vreau sa stiu ce parere aveti despre aceasta motorizare.Masina inca nu mi-a venit dar as vrea sa stiu cate ceva despre masina, de ex revizii si preturi
la 10mii-3,8mil
la 20mii-6,400mil masina este cea din semnatura banuiesc, ca la acelasi interval faci si tu reviziile.
mikipet
25 Feb 2007, 16:39
motorizarea e ok,motorul e si pe logan mcv, este de fapt motorul 1,5dci-65cp cu euro 3,care a suferit adaptarea normelor euro 4 si cu aceasta ocazie pare se ca i-au mai dat 5 caluti
.iti doresc drum bun,fara evenimente neplacute si sa te tina peste 200k km
roskatu
28 Feb 2007, 21:02
recent am comandat un symbol 1,5 dci euro4 (70 cai) expresion +airbag pasager+ABS+clima ...ce intrebare as avea , daca puteti sa ma lamuriti si pe mine... cutia de viteze este aceeasi ca pe logan ? nu mai este aceeasi cutie de pe dci 65 cp ? S'au schimbat si pinioanele din cutie ? sunt aceleasi ca la Logan dci ? de fapt m'ar interesa daca treapta a 5a este la fel de scurta ca la vechiul dci 65 .. V'as fi recunoscator daca m'ati putea ajuta ..
ionutmar
28 Feb 2007, 21:30
nu stiu cum e la logan, da la clio 2 e cutia e cu timonerie (actionare printr-o bara legata la cutie = vibratii mai mari pe schimbator).
La clio symbol asta ultimu spunea cineva aici (erau si imagini) ca ambreiajul ar fi hidraulic. Vezi mai sus.
hellcat
28 Feb 2007, 21:45
Omul intreaba de rapoartele in cutia de viteze si daca exista vreo legatura cu Loganul.
Cutia folosita pe symbol-ul de 70 cp se regaseste si pe Megane. Mari diferente nu sunt nici fata de cutia de Logan, dar ele exista...mai ales la nivelul timoneriei pe cutie.
In privinta etajarii acesteia nu pot sa ma pronunt, nu am mers decat foarte putin cu un euro 4, si asta prin oras...asa ca poate primim informatii de la cineva care i-a facut deja rodaju'...
roskatu
28 Feb 2007, 22:20
hellcat , din cate am inteles lucrezi la renault ... poti sa imi spui si mie daca se respecta de obicei termenele de livrare ? am dat comanda ieri si m'i s'a spus ca va sosi pe 20 aprilie ... E posibil sa vina mai devreme ?
si inca o intrebare mai am .. am vazut ca in primul post ai aratat un clio care avea mansonul de la cutie exact ca la logan si avea "reverse" in dreapta nu in stanga sus ca pana acum .. eu m'am suit la dealer intr'un 1,4 si avea reverse tot in stanga sus ...Sa inteleg ca numai dci vine cu reverse in dreapra si ca benzinele vin in continuare cu el in stanga?
hellcat
28 Feb 2007, 22:40
In ultima vreme s-au respectat termenele...adica s-a intrat din nou in normal. Sunt mai mari sansele sa-ti soseasca si mai devreme.
Modificari s-au operat doar la nivelul motorizarii diesel...cele pe benzina au ramas in aceeasi configuratie.
roskatu
5 Mar 2007, 15:10
nu mai are nimeni nici o noutate ?
ssilviu
6 Mar 2007, 13:11
Noul dci de 70 de cai se aseamana acum mai mult cu cel de 80 sau cu cel de 65?
Laurentziu83
6 Mar 2007, 13:39
Avand in vedere ca are 68 cp reali si ca sunt trecuti 70 rotunjiti din pix pe pliantele de promovare...
Si-asa nu ma prind cum un motor cu mai multe restrictii la poluare poate avea o putere mai mare decat unul mai free de toate astea.
ssilviu
6 Mar 2007, 13:54
Dar motorul are intercooler in plus fata de cel de 65 de cai. Si daca are asa ceva cu ce difera de modelul de 80 de cai dpdv fizic?
Laurentziu83
6 Mar 2007, 14:04
Turbina mai puternica banuiesc, eventual vreo geometrie variabila, etc,cam de aici vine surplusul de putere.
Am uitat de intercooler, cred ca de aici i se trage overclocking-ul.
La relanti si la turatii mici, toate 1.5 dci au aceeasi putere, indiferent ca sunt de 65-70-80-100 CP, si asta deoarece turbina nu are influenta in functionare.
Din aceasca cauza exista diesele de 1.5 cu 100 cp si diesele de 2.8 tot cu 100 de CP, chiar cu turbina amandoua, si asta deoarece dieselul de 2.8 se monteaza pe masini ce au nevoie de putere si la turatii mici, ge furgonete de 2-3 tone, un 1.5 ar crapa la un astfel de regim.
ssilviu
6 Mar 2007, 14:17
Geometrie variabila are doar cel de 100 de cai. Am nevoie de informatii certe nu presupuneri.
hellcat
6 Mar 2007, 20:25
@ssilviu
Cu ce model vrei sa-l compari...dCi-ul de 80 cp euro 3 sau cu cel de 85 cp euro 4, care inca n-a aparut pe piata??
Sunt diferente la nivelul injectiei...injectoare diferite, sub aspectul debitului, timpilor de injectie si soft de injectie diferit.
ssilviu
6 Mar 2007, 21:35
Doar atat e diferenta? Bloc motor, pistoane, arbore cotit la fel? Pai atunci un dci de 70 de cai poate suporta un chip tuning foarte usor.
Ce mi se pare curios, este ca la noul Twingo exista un 1,5 dci de 65 de cai. Sigur este Euro 4. Si atunci de ce nu are 70 de cai?
hellcat
6 Mar 2007, 21:57
Si eu sunt de acord ca un ciptuning ii vine manusa motorasului.
De ce are Twingo "doar" 65 de cai? Poate din cauza ca nu are intercooler...e doar o parere...
roskatu
6 Mar 2007, 22:16
pacat ca la un chiptuning se pierde garantia
ssilviu
6 Mar 2007, 23:22
Nu isi dau seama de chestia asta decat daca vor neaparat.
roskatu
13 Mar 2007, 18:58
nici o noutate ?
O intrebare : la cati km se face revizia la dci ?
nambanidealtceva
15 Mar 2007, 00:27
Mi-a venit acum cateva zile dCi-ul.. mai repede decat preconizat.. ca prime impresii (am mai condus Logan dCi euro 3) mi se pare, repet, mi se pare cutia un pic mai lunga la Clio.. dar per total, nu sesizez alte diferente.. revizia mi s-a spus ca se face la 10 mii de km sau maxim un an.
As avea si eu doua intrebari:
1. pentru ca in primii 1500 de km mi s-a spus sa merg sub 2500 de ture, dar eu nu am turometru... in treapta a 5-a, cu aproximatie care e viteza corespondenta pentru 2500 rpm?
2. citisem in carticica ca motoarele cu filtre de particule au nevoie de alt ulei.. si anume 5W30.. asta la 70 de cai are asa ceva?
ionutmar
15 Mar 2007, 08:55
nambanidealtceva:
2. nici vorba de filtru de particule. e inca optional si pe unele versiuni superioare.
1. schimbi cam asa.
tr. 1- 15-20km/h
tr. 2- 45km/h
tr. 3- 65km/h
tr. 4- 80-90km/h
roskatu
15 Mar 2007, 13:15
cam cu cat timp a venit mai repede? ca mie mi'au zis ca vine in opt saptamani .. si masina era comandata de o saptamana de catre dealer .. deci noua saptamani in total , nu e cam mult ? acum mai am cinci saptamani de asteptat , e posibil sa vina mai devreme cu o saptamana , doua ?
nambanidealtceva
15 Mar 2007, 20:12
multumesc pentru diagrama vitezelor
pai am facut comanda la sf. lunii ianuarie (pe 30) si mi-au zis ca in jur de 15 martie imi vine.. si l-am ridicat pe 6 martie.. la SERUS l-am comandat..
the teacher
16 Mar 2007, 09:10
sunt nou pe forum.tocmai am achizitionat noul symbol euro4.nu ma asteptam sa mearga atat de bine!
am 250km;consum mediu-4,6;viteza medie-30km/ora!
the teacher
16 Mar 2007, 11:49
am o intrebare:cand intra turbina?
cmandrei
16 Mar 2007, 11:56
Nu "intra" niciodata ... merge/functioneaza tot timpul ... pentru mai multe detalii fa o cautare pe forum dupa turbina/turbo etc. si vei gasi cam tot ce doresti
roskatu
16 Mar 2007, 12:39
@nambanidealtceva : cum iti dai tu seama ca e cutia un pic mai lunga la clio ca la logan daca zici ca nu ai turometru ?
dupa ureche ?
eu stiam ca e mai scurta la clio ...
Laurentziu83
16 Mar 2007, 16:18
Cutia daca e mai lunga sau mai scurta la un vehicul cu acelasi motor sau cutii diferite o simti la cum se comporta pe sosea, la cat de repede se plafoneaza, etc.
La Solenza am vazut ca are treapta a 2-a putin mai lunga decat la Clio 1.4 datorita faptului ca s-a plafonat la 89 km/h, in timp ce la Clio se plafoneaza la 80 km/h. Solenza nu avea turometru, din vitezometru am sesizat.
roskatu
16 Mar 2007, 21:25
pai oare el s'a dus pana la 4800 de ture , cand se taie injectia , sa vada ce viteza are in fiecare treapta ... asta fiind si masina noua ?
de fapt cred ca omu se referea la cat de lunga e timoneria
hellcat
17 Mar 2007, 16:38
Discutia incepe sa se impotmoleasca...de la 'parerea' cuiva cum ca la dci-ul de 70 cutia ar fi mai lunga, s-a ajuns la unde limiteaza solenza si ce lungime are timoneria! Poate apare si ceva date concrete!
nambanidealtceva
18 Mar 2007, 22:10
nu cred ca e cineva care se uita la turometru ca sa stie cand sa schimbe vitezele... mie chiar mi se pare mai lunga cutia ... se poate sa ma insel, nu zic nu.. deci lasa vrajeala.
azi am venit de la munte.. am facut 570 de km.. pe Brasov, Rasnov, Bran etc... jos palaria.. pentru 70 de cai, in conditiile in care inca nu am voie sa o alerg, se comporta exemplar... consum pe metoda plin-plin cam 26 de litri.. adica 4,5 %, mers maxim 110-120 pe unde se poate, plus multe serpentine.. deci nimic nou sub soare pentru un dCi
.. diferentele nu cred ca se sesizeaza.. o sa mai iau loganul respectiv si o sa mai fac comparatia o data
roskatu
18 Mar 2007, 22:59
Cum poti sa spui ca e cutia mai lunga daca nu ai turometru eu nu inteleg .. ca sa spui ca o cutie e mai lunga decat alta trebuie sa sti exact ce viteza are la o anumita turatie .. daca schimbi treptele dupa ureche e posibil sa ti se para cutia mai lunga si din cauza ca symbolu e mai bine antifonat
Poate ne explici si noua cum anume iti dai seama ca e cutia mai lunga , sa intelgem si noi , ca noi "nu stie"
hellcat
19 Mar 2007, 23:04
QUOTE(nambanidealtceva @ 18 Mar 2007, 22:10)
nu cred ca e cineva care se uita la turometru ca sa stie cand sa schimbe vitezele... mie chiar mi se pare mai lunga cutia ... se poate sa ma insel, nu zic nu.. deci lasa vrajeala.
Atunci pt ce au pus niste 'fraieri' de proiectanti turometru in bord? Doar un simplu motiv...sa poti schimba treapta in zona de cuplu maxim... Si off topic: cui spui tu sa lase vrajeala?! Ce-i cu exprimarea asta?
nambanidealtceva
20 Mar 2007, 00:08
vrajeala = discutie aiurea, mistouri, chestii din astea.. las-o balta... oricum, nu era vorba de tine. Sa va stapaniti sanatosi Renault-urile.
the teacher
21 Mar 2007, 09:02
am si eu o mica nelamurire:dimineata,cand pornesc,se aude un zgomot,un fel de tiuit care se mentine cateva sec.bune...ce ar putea fi?
Dantee
22 Mar 2007, 09:20
Maestre Hellcat se mai aud vesti noi de symbolul de 85CP euro 4?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.