Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pornire Renault 9
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 9, 11
Pages: 1, 2
camelia
si fisele au fost schimbate, in vara. azi nu a m pornit deloc !!!!!! a m zis cinevam de la service, ca ar pute fi un modul, care este undeva, langa, sau sub bobina
cmandrei
Asa "rapid". Bobina totusi, fise de bujii, pompa de benzina, reglaj carburator, plutitotul din camera de nivel constant. Dar sincer nu prea stiu care sa fie ordinea, dar in conditiile de fata cam asta as verifica eu.
camelia
au fost schimbate si fisele...azi nu a m pornit masina !!!!!!!! a m zis cineva , de un modul, care se afle pe langa bobina.
cmandrei
Pai e cu aprindere elctronica, cititor pe volanta ? si alea se pot defecta asa e ... dar pentru aia iti trebuie un electrician sad.gif
camelia
nu stiu ce aprindere are....poate ca e electronica. o sa merg la electrician, dar vroiam sa fiu m informata, sa nu ma pacaleasca, ca si asa am bagat destui bani in masina, sa nu m bag, si pe ce nu trebuie
cmandrei
Asa este, dar daca toate spui ca sunt schimbate si verificate si noi ... nu prea stiu ce altceva sa ramana - daca am mai reduce: pompa benzina, camera nivel constant din carburator si aprindere electronica.

Asta daca motorul se invarte cand dai la cheie dar nu porneste.
camelia
motorul se invarte, cand ii dau cheie.
am adus un mecanic acum, la masina, s-a uitat prin ea, si a zis ca e pompa de benzina. acum incearca sa o schimbe....sper sa fie ok, si sa nu fie alceva...
multumesc
ssilviu
Poti sa incerci turnand un capacel de benzina in carburator. Daca da sa porneasca, atunci este o problema de alimentare. Daca nu zice nimic, incearca sa scoti o fisa de bujie si sa vezi daca da scanteie. Ce motor ai?
cmandrei
Cum ai rezolvat camelia ? pompa era ?
camelia
nu era pompa...dar am schimbat-o, si pe aia...a desfacut carburatorul, astept ..poate porneste..
camelia
motorul meu e de 1400, benzina, din 1987, si are peste 200.000 km
camelia
am incercat si cu benzina, in carburator, asa a pornit vreo 2 zole, dar de ieri, nu m vrea nici asa...motorul se invarte, dar nu porneste. bujiile si fisele sunt noi, curent are..
ssilviu
Daca scanteie exista, ai verificat daca este data atunci cand trebuie? Cand a pornit cu capacelul de benzina, cum statea masina la relanti? Sau doar dadea sa porneasca? Ai suflat jiglerele?

Este motorul cu carburatorul din imaginile de mai jos?
camelia
de fapr, caroseria este renault 9, motorul este de pe un renault 5, carburatorul seamana cu cel din poze. cam la fel e si motorul asta. este scanteie....am turnat si benzina, in carburator, a pornit, cateva secunde, apoi a murit . a adus sotul meu alt mecanic, sper m priceput....
camelia
a pornit masina !!!!!!!!! era pompa, de benzina, prima nu a fost buna, a doua a fost cu noroc. smile.gif bine ca s-a rezolvat . multumesc mult, pt ajutor !
cmandrei
Bravos Camelia.
camelia
am o intrbatre, totusi. am pus pompa de benzina, de dacie, pt ca nu am gasit de renault. o sa consume m mult, acum ?
cmandrei
In mod normal pompa nu are nici o treaba cu consumul. Adica pompa poate pompa 50000000000 L / secunda dar daca carburatorul primeste 5 L / minut ... restul merge pe retur ... exemplul e exagerat, dar cam asa ceva este. Bafta
camelia
ms mult pt raspunsuri. am schimbat pompa de benzina, dar masina tot porneste destul de greu..am schimbat si bujiile, si filtrul de benzina. acum a inceput sa se inece, iar !!!!!!!! ce m poate fi? se poate sa fie carburatorul? daca da, ar merge unul de dacie, pt ca e m ieftin, decat de renault. ii afecteaza consumul? cand am cumparat masina, consuma 5.5/ 100 km , mixt ( e 1400, benzina). acum a inceput sa consume ceva m mult, cam 6/ 100. ar creste consumul, daca as pune carburator de dacie, in cazul in care e defect carburatorul? un mecanic a reglat pompa de penzina, si a curatat iar carburatorul...iar se ineaca motorul.. stie cineva ce poate fi?
cmandrei
Cum adica a reglat pompa de benzina ?!?!?!? Da poate creste consumul daca pui carburator de dacia (dar nu este obligatoriu). Da poate fi din cauza carburatorului ... daca ai merge la service sa faca un reglaj cu carbotest ar fi bine.
ssilviu
Am avut eu un timp carburator de Dacie pe al meu. Consuma mai mult, trage mai slab si cel mai nasol, iarna porneste usor, dar pana nu se incalzeste motorul nu prea poti pleca de pe loc. Sfatul meu este sa gasesti un mecanic competent. Motorul nu e complicat si ar trebui sa gasesti pe cineva sa stie sa umbe in el.
camelia
am m fost, la o gramada de mecanici, toti zic ca se pricep, dar am impresia ca merg pe dibuite. daca nu e asta, e cealalta, si eu tot schimb piese pe masina....acum am carburator de renault, dar un mecanic a zis ca nu merge prea bine, si tre schimbat. mi se tot ineaca motorul. poate fi din carburator?? si porneste greu, desi inca nu e frig....
cmandrei
Din cate stiu trebuie sa fie super naspa ca sa trebuiasca schimbat, (probabil ca ii trebuie lui), pana la schimbare mai e kit de reparatie, spalare etc. Si da poate porni si merge aiurea din cauza carburatorului. Ti-am spus: incearca la cineva care are aparat de masurare a gazelor/noxelor sa mergi sa-l regleze. Daca nici asa nu merge atunci ori e altceva ori trebuie ceva componente inlocuite.
camelia
ms pt raspuns. carburatorul a m fost "reglat" de mecanic, de 2 ori, in ultimele 6 luni. e cu camera dubla, daca asa se numeste, dar ,din cate am vazut eu, nu se deschde a 2 a parte, parca ar lipsi ceva de acolo. imi dau si eu cu parerea, nu ma pricep, dar asa arata. o sa caut un alt carburator...asta e....am citit ca ar fi bun carburator weber, o sa caut.
cmandrei
In mod normal camera 2 se deschide cand pedala ajunge la o anumita apasare (cum sa zic, intelegi smile.gif ) ... daca nu se deschide deloc pot fi probleme dar nu neaparat de pornire ci in modul cum trage motorul. Undeva pe corpul caburatorului trebuie sa scrie modelul, poti cumpara un kit de reparatie (daca iti spune cineva exact ce ii trebuie ca sa mearga corect) si gata treaba. Dar sa iei unul tot vechi si sa nu stii ce si cum nici asa nu este bine. Nu crezi ?
camelia
problema este ca nici eu, nici sotul meu nu ne prea pricepem, e prima noastra masina, inca invatam. am inteles, de ce mi se parea mie, ca nu se deschide a 2 a camera....o sa m incerc, sa m mergem la alt mecanic. stam intr-un oras mic, si aici mecanicii se pricep la dacii, si la masini nemtesti. la renault.....
deci, solutia, cu carburator de dacie, nu e prea buna...cineva, cu un renault 11 si-a pus, si m-am gandit ca ar merge si la renault 9. dar daca ii creste consumul, si ii si scade randamentul...m bine nu
multumesc pt raspunsuri.
cmandrei
Poate daca ai spune de unde sunteti cineva de acolo va poate ajuta (prin intermediul forumului). Ca sa vezi daca se deschide si camera 2, procedeul este destul de simplu: dati jos filtrul de aer (cu motorul oprit smile.gif ) si miscati de cablul de acceleratie cu mana (ca si cum ati accelera), o sa vedeti o clapeta care se misca si deschide carburatorul [nu prima de sus (ci mai jos) ca aia e clapeta de soc - aceasta clapeta trebuie sa fie in pozitia deschis complet cand socul nu este tras] eh si daca trageti mai tare de cablu (ca si cum ai pune acceleratia in podea) clapeta de la camera doi trebuie sa se deschida si ea, daca nu este o problema. Bafta multa.

P.S. orice alte intrebari, poze, solutii (daca ati reusit sa o reparati) sunt bine venite.

Ahhh si mai am doua intrebari: caz1: masina la relanti, motorul cald - sta la relanti ? caz2: masina la relanti, motorul cald - se tureaza din acceleratie cel putin pana la jumatate (daca nu pana jos dar nu tinuta acolo ci doar asa scurt) cursa pedala si se lasa brusc: esapamentul pocneste ? adica "da rateuri" ?
mihai1677
In ce sens se ineaca motorul? Scoate fum negru la esapament? Daca da trebuie verificata si teava de retur sa nu fie infundata (se baga pompa pe ea si se sufla cu aer), o alta cauza de inec ar fi clapeta de soc sa ramana blocata pe inchis, si alta nivelul din carburator mare= plutitor spart, cui pontou uzat, nivel reglat prost.
Trebuie sa gasesti un mecanic care sa aiba rabdare, sa stie ce sa faca, intr-adevar mecanicii de dacii sunt multi dar putini priceputi chiar la dacii.
In alta ordine de idei cauta pe carburator ce scrie pe el poate gasim o schema ceva.
camelia
nu scoate fum negru, masina. pocneste insa esapamentul, cand o las in frana de motor. asa pocneste de cand am luat-o, de 2 ani. pana acum a mers fff bine motorul, nu am avut probleme cu masina, de loc. de 6 luni, a crescut consumul, se ineaca....
o sa verificam, daca se deschide a doau camera, la carburator.
ms mult
camelia
motorul se ineaca, ca si cand ar vrea sa moara. smaceste..nu stiu cum sa explic altfel...se ineaca, in timpul mersului, fie ca sunt in intersectie, sau la drum intins...
cmandrei
Aia cu pocnitul nu e buna deloc. Inseamna (din ceea ce stiu eu) ardere incompleta ... care poate veni din: prea multa benzina in camerele de ardere (deci carburator reglat prost sau cu ceva defect), bujii proaste (ai spus ca sunt noi, dar asta nu inseamna ca sunt si bune din pacate) sau fise proaste, bobina de inductie cam naspa, sau alte chestii electrice care dau scanteie (nu stiu daca are sau cum are aprinderea, daca e cu delcou asemanator daciei sau aprindere electronica ca sa mai zic altceva). Of of cam multe de cercetat. Dar curaj, eu am avut astfel de probleme si erau de la jiglerul de relanti care era aproape complet infundat ... toti mesterii au crescut relantiul pana in panzele albe ... pana am ajuns la unul care l-a spalat si a fost totul bine. Trebuie neaparat sa gasiti un mester "corect" si care stie ceva meserie.
mihai1677
Pana la urma din ce localitate esti? Se pare ca nimeni nu vrea sa faca ceva cum trebuie.
ssilviu
Carburatorul de dacie se poate monta pe motorul tau, si dupa descrierea ta, va consuma mai putin decat cel actual. Poti face o poza la motor? Cu filtrul de aer dat la o parte?
cmandrei
M-am mai gandit, stiu ca pare aiurea dar eu am patit asa ceva. Nu statea la relanti, mergea nasol, pocnea esapamentul si tot felul de nazbatii ... de ce ? tubul dintre pompa de servo frana era crapat (defapt T-ul care face legatura dintre tub si pompa de servo ... dar am patit la fel cu tubul crapat) ... deci verifica-l si pe ala. La fel de curios este ca fiind doar crapat putin frana pare ok.
ssilviu
Ai aici un pdf cu mai multe detalii despre motor. Weber 32 DRT poate sa fie carburatorul. Gasesti pe net date mai multe.
camelia
motoru sta la relanti, dar se tureaza singur. pocnitul tevii de esapament, sper eu, sa fie dintr-un motiv m putin grav: e sparta teava, iese fum, prin teava, e o gaura, undeva. a mers azi sotul meu la un alt mecanic, si sper sa aduca masina reparata. si carburatorul asta e weber...
apropo de frana, nu sunt chia f bune bune...noi suntem din jud cluj.
camelia
gata, s-a rezolvat problema !!!!!!!!!!!!! era cuiul ponton, daca zic bine...nu functiona....bine ca s-a rezolvat !!!!!!!!!!!! smile.gif am m scapat de o grija......
a m reglat-o putin sotul meu, si acum merge f bine, nu se m ineaca, nu se m tureaza.... smile.gif
multumesc pt sfaturi !
cmandrei
Bravos, felicitari smile.gif
eisenhaim
sal
la mine daca nu o pornesc 2 zile consecutiv nu vrea sa mai porneasca indiferent de temp de afara
aveti idee care sa fie cauza?
cmandrei
Pai trebuie sa dai mai multe detalii ... gen invarte da sa porneasca si moare, invarte si nu vrea sa porneasca de nici o culoare, dupa ce incerc vreo 2-3 minute miroase puternic a benzina ... etc. (ai schimbat bujiile ? fisele sunt ok ? aprinderea este corecta ? etc.)
eisenhaim
invarte dar nu vrea sa porneasca
dupa ce am lasato vreun sfert de ora a pornit cu greu
am obs ca pe la ultima bujie imi arunca ulei
si mai grav acolo pe platoul de sub pompa de alimentare tot vad ulei curs
dar ala nu stiu de unde vine
cmandrei
Daca motorul de 1721 a fost si pe R21 atunci exista sanse foarte mari ca uleiul sa fie "aruncat" prin pompa de benzina din pacate. (care se schimba destul de usor de altfel si nici nu costa foarte mult). Uleiul de pe bujii sau bujie poate influenta in mod negativ pornirea la rece.
eisenhaim
ai dreptate
m-am uitat mai atent si pe la pompa de benzina arunca
esti tare man
oare gasesc sa cumpar noua?
ca o schimb eu
ms
eisenhaim
si mai am o problema
daca merg mai mult aprox vreo 200 km si o opresc deodata nu mai porneste
nici nu invarte,absolut nimic
tre sa o las cam juma de ora si apoi porneste
pt asta nu am gasit explicatie logica
trebuie sa se raceasca sau ce?
cmandrei
Daca esti din Bucuresti poti gasi (90%) la magazinele al padrino (atentie la montaj ca eu am stricat una - la R21 avea o chestie intre "pompa si motor" pe care eu nu am montat-o si am stricat pompa ... la a doua am reusit wink.gif ... deci atentie tot ce e acolo trebuie).

Hihi am avut si asa ceva la R5 ... am innebunit si nu i-am dat de cap ... dar nici la electrician nu am fost ... deci mergi tu ca e un contact aiurea ceva ... cel putin asa cred.
mihai1677
Daca se aprind becurile martor de apa ulei, iar cand dai la automat nu face nimic sunt doua cauze:
-elctromotorul numai are scutul termic si se incalzeste de la galerie evacuare== carbuni etc
- si doi contact general are contacte imperfecte se incalzeste in timpul mersului, si nu mai da curent pe demaror, poti incerca astfel pui contact si cu fir pus la plus alimentezi direct bendixul, atentie sa nu fie in viteze!, daca porneste este contactul, daca nu, este electromotorul.
eisenhaim
va multumesc
ssilviu
Problema asta am avut-o si eu la 9. Electromotorul invartea intr-un mod total aleatoriu. L-am schimbat si am rezolvat problema.
Lantean
Salut.O problema asemanatoare am si eu. Dupa ce se incalzeste motorul nu mai invarte electromotorul ,dar cupleaza bendixul.Am gasit o solutie de moment sa pun + direct pe borna ca sa invarta ,dupa c am cuplat bendixul din contactul cu cheie sau pe direct .Precizez ca nu pot face sa cupleze si bendixul si sa si invarta pe direct asa cum ar trebui odata ce s-a incalzit motorul (cam la temperatura la care porneste motorasul de la termocupla).Eu cred ca bobina de pe electromotor este de vina,dar inca o parere nu mi-ar strica (sau mai multe).Inca nu am avut timp sa il desfac .
mihai1677
Carbunii, (periile colectoare), ale electromotorului. 100%
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.