Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie spalare faruri
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Mihai_E
Vreau sa-mi montez subiectul, dar am niste intrebari la care as vrea sa am raspunsul inainte de a ma apuca.

1. Daca pentru montarea spalatoarelor exista probabil o solutie relativ usoara (decuparea spoilerului in zona farurilor), cum se poate ajunge cu furtunele la rezervorul de lichid, fara a da spoilerul jos.

2. Pentru masinile care au din fabrica asa ceva, pompa de spalare este diferita sau nu, pentru ca ma gindesc ca daca mai apar doi consumatori in plus, presiunea jetului sa scada si sa nu mai spale ca lumea nici parbrizu, nici farurile (asta e problema cea mai importanta).

3. Instalatia chiar are efect sau tot trebuie pina la urma sa pui mina o cirpa si sa stergi farurile, sau sa ajungi la spalatorie.

Pei cei care ma pot ajuta cu sugestii, sfaturi, idei etc, le multumesc anticipat.
j.d
Era pe aici pe undeva un topic in care era detaliat procesul de montare a spalatoarelor pe un Clio.

Instalatia pot sa zic ca are efect, dar tot vei ajunge la spalatorie pentru ca imprastie apa peste tot...
hellcat
Da, eu am facut un tutorial destul de succint despre montare de spalatoare. http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=54384
Prima precizare...nu imprastie apa peste tot, pulverizeaza destul de concentrat pe far...oricum, cei care au pot detalia...

@Mihai E: E mai mult de munca decat pare la prima vedere...
Ca si la Clio, la Megane iti trebuie un vas pe care in spatele lui se monteaza motorasul special de faruri (genereaza o presiune destul de mare).
j.d
QUOTE(hellcat @ 12 Jan 2007, 20:20)
[/url]
Prima precizare...nu imprastie apa peste tot, pulverizeaza destul de concentrat pe far...oricum, cei care au pot detalia...



Si la mine pulverizeaza destul de concentrat pe far...de pe far insa, sare peste tot... sad.gif
claus
la megane.. vasul cu apa de spalat parbrizul, pentru modelele cu spalator faruri e mai mare decat cel pentru modelele fara spalator faruri..
si.. din cate am inteles.. ar mai fi si o pompa in plus, care sa furnizeze apa necesara spalarii farurilor
Mihai_E
mda, se pare ca e mai complicat decit are la prima vedere, cre' ca o sa ramin tot la cirpa si spalatorie pina la urma.
tks anyway
Radu_B
pentru spalatorul de faruri meganul 2.1 are o pompa separata pe vasul de lichid. parerea mea ca posesor de de asemenea ''jmecherie'' e vste ca e doar un moft. o mica inbunatatire la vizibiliate se observa doar daca speli farurile la viteze mai mari de 100km. mentionez ca toata mizeria de pe far ajunge pe masina. daca mergi mai incet curentul de aer nu are forta sa impinga mizeria de pe far. deci ca sfat nu merita.
elro
Reinvii eu topicul...
Am dat comanda de stropitorile de faruri,cost 140 ron,la care se mai adauga piulitele 30 ron,motorasul de logan 50 ron si un set de furtune cu teu 50 ron.
Originale sunt stropitorile de far,un motoras original costa 236 ron,vas de lichid 5l 400 ron...prea mult,o sa modific vasul de 3l,ii mai adaug un motoras si scutesc o gramada de bani.Atasez cateva poze cu ce am cumparat pana acum,saptamana care vine imi sosesc si stropitorile+piulitele.

Tine-ti aproape...daca am timp cand o sa le montez,fac si poze.
Vallybz
de unde ai luat stropitorile? mie mi s-a rupt una exact la imbinarea cu furtunasul si nu mai am ce face cu ea din cauza ca imi pierde mereu lichid de spalare pe acolo, azi il pun si maine nu mai am....
dan22y
Asa cum spunea Hellcat in tutotialul din linkul de mai sus, in care a montat sistem de spalare pe Clio, dupa montarea tuturor accesoriilor (pompa, diuze, furtunase) am inteles ca trebuie facuta o vizita in service, pentru activarea functiei din UCH, care sa comande pompa pt diuze, daca ai farurile aprinse si se tine mai mut de 3 secunde apasata sau trasa, aici nu stiu exact, a manetei pt comanda stergatoare.
elro
Nu prea imi vine sa cred ca acea comanda de actionare a motorasului pt stropitori se da pe aceeasi mufa cu cea a motorasului de parbriz....doar sunt 2 fire in mufa aceea + si - ,pt asta ar trebui sa mai fie o alta mufa separat pt acest lucru...
Poate ne lumineaza cineva cu problema asta excl.gif

9 Oct 2009, 11:29:
QUOTE(Vallybz @ 8 Oct 2009, 22:41)
de unde ai luat stropitorile? mie mi s-a rupt una exact la imbinarea cu furtunasul si nu mai am ce face cu ea din cauza ca imi pierde mereu lichid de spalare pe acolo, azi il pun si maine nu mai am....
*




De la un magazin cu piese auto de import...se gasesc doar originale...si o bucata costa 70 ron,piulita 15ron.
hellcat
Da, cand tragi in mod normal de maneta sa speli parbrizul. Si mai am banuiala, dar nu sunt sigur, ca aceste 3 secunde de actionare continua a manetei se pot modifica cu ajutorul softului CLIP.

@rcosmin: Intreaba un posesor cu sistem de spalare din fabrica cum se realizeaza operatiunea...Daca nu ai mufa si pentru al doilea motoras, probabil ca trebuie realizat cablajul.

A, si inca o chestie...sunt mari sanse ca motorasul de logan sa nu fie eficient.
Spalarea farurilor se face secvential pe fiecare in parte, cu motoras pe 2 cai, ca la bicorpuri care au si spalare luneta. Calculatorul e cel care realizeaza inversarea, adica trecerea de la un far la celalalt.
elro
QUOTE(hellcat @ 9 Oct 2009, 11:39)
Da, cand tragi in mod normal de maneta sa speli parbrizul. Si mai am banuiala, dar nu sunt sigur, ca aceste 3 secunde de actionare continua a manetei se pot modifica cu ajutorul softului CLIP.

@rcosmin: Intreaba un posesor cu sistem de spalare din fabrica cum se realizeaza operatiunea...Daca nu ai mufa si pentru al doilea motoras, probabil ca trebuie realizat cablajul.

A, si inca o chestie...sunt mari sanse ca motorasul de logan sa nu fie eficient.
Spalarea farurilor se face secvential pe fiecare in parte, cu motoras pe 2 cai, ca la bicorpuri care au si spalare luneta. Calculatorul e cel care realizeaza inversarea, adica trecerea de la un far la celalalt.
*



Multumesc hellcat de raspunsul promt,
Modaliatea prin care se face spalarea farurilor o stiu,ceea ce nu stiu este cum se da comanda pe aceleasi fire (care sunt 2 la numar),iar motorasele sunt separate,deci se exclude inversarea polaritatii(asta merge in cazul in care as fi avut un motoras parbriz/luneta)dar ele sunt doua motorase diferite,de aceea zic ca ar trebui inca o mufa pt acel motoras de faruri...
P.S. La tine cum a fost?
Motorasul tau avea 2 cai?ca din poza nu imi dau seama excl.gif dar la acel motoras cu 2 cai,cand tragi de maneta iti lucreaza pt parbriz,cand impingi de ea(se inverseaza polaritatea)lucreaza pt luneta...
Colegul Semit a folosit acelasi motoras al parbrizului,pe care a pus un teu,si ii lucreaza si pt parbriz si pt faruri in acelasi timp...si face fata,eu folosind un al 2-lea motoras doar pt spalatoarele de faruri...nu vad de ce nu ar face fata

9 Oct 2009, 11:59:
Aceasta este schema electrica pe care am conceput-o pt a lucra cel de-al 2-lea motoras,doar atunci cand am faza scurta aprinsa,problema la care am intampinat-o este cat suporta siguranta de pe faza scurta a farului....ce de acolo isi ia+ul de actionare motorasul de stropit farurile...si ca sa nu ma trezesc cu siguranta arsa din cauza ca as mai avea un consumator as schima-o cu una mai maricica putin,pe motoras nu scrie cat consuma ...doar ca se alimenteaza la 12 v si sa ii respect polaritatea happy.gif
hellcat
Eu am folosit motoras de BMW, evident pe 2 cai...o solutie mai ieftina wink.gif
La mine si motorasul de parbriz e pe 2 cai, una pt luneta. Comanda pt luneta e prin invartirea unui inel, ca la logan mcv.
Eu zic ca din soft-ul uch porneste si cel de al doilea motoras, dupa o secunda facandu-se trecerea de pe un canal pe altul, de pe un far pe celalalt.
Eu acum nu mai am bara cu diuzele, am o bara temporara tot in asteptarea uneia de RS, insa asa lucrau diuzele. Electricianul de la renault care mi-a realizat partea electrica mi-a spus ca pulverizarea pe ambele faruri in acelasi timp reduce la jumatate presiunea de pulverizare.
dan22y
Am sa vorbesc zilele acestea cu un electrician "autorizat Reno" in legatura cu sistemul de spalare faruri, ce si cum, cu UCH-ul si cu cablajul aferent.

Keep in touch...

Off: Daca tot merg pana la reprezentanta ma bag si le un Fluence tongue.gif

LE: On: Evident daca motorasul e cu o singura cale, presiunea se va "imparti prin T-eu" de pe furtunase, banuiesc...iar cel cu 2 cai fiind mai eficient, presiunea mergand doar la o diuza fara a avea nevoie de "T-eu" dintre diuze, fiind cu 2 cai, mergi cu cate un furtun la fiecare diuza in parte.
elro
Pe mine nu m-ar deranja sa folosesc schema pusa mai sus,sa vad cu ce raspuns vine colegul dan22y,si daca trebuie sa ajung in service pt o activare ceva in UCH,imi bag picioarele,ca cei din CT sunt incompetenti la capitolul asta,iar sa ma duc pana in Tulcea...doar pt lucrul asta...sau daca implica si o alta instalatie trasa de pe la UCH,iar imi bag picoarele,si folosesc schema mea,ca este mult mai lejera de folosit.
Iar legat de scaderea presiunii...stiu si lucrul acesta,dar cu un motoras la fel ca cel de parbriz,care duce 2 stropitori si care destula presiune...nu vad de ce nu ar face fata si pe faruri happy.gif

9 Oct 2009, 12:24:


LE: On: Evident daca motorasul e cu o singura cale, presiunea se va "imparti prin T-eu" de pe furtunase, banuiesc...iar cel cu 2 cai fiind mai eficient, presiunea mergand doar la o diuza fara a avea nevoie de "T-eu" dintre diuze, fiind cu 2 cai, mergi cu cate un furtun la fiecare diuza in parte.

Asta inseamna sa folosesti un motoras parbriz/luneta...pe langa cel al parbrizului care este deja...deci motorasul cu 2 cai ,lucreaza o data normal si o data prin inversarea polaritatii...cred ca lucrul acesta este dat de UCH....si trebuie o instalatie electrica separata....
EH...astept raspunsul tau ...dupa ce vii de la service happy.gif
Vallybz
la mine spalarea farurilor se facea cand voiam sa spal si parbrizul si tineam mai mult de 3 secunde...dar nu stiu daca se facea cand erau farurile aprinse sau stinse... da-mi si mie link-ul de la magazin te rog...la banii astia imi dau comanda, sau daca poti si vrei iti trimit banii si imi iei tu si imi pui prin posta.
hellcat
QUOTE(Vallybz @ 9 Oct 2009, 13:26)
...dar nu stiu daca se facea cand erau farurile aprinse sau stinse...
*


Eu zic ca poti afla foarte usor biggrin.gif , in cazul tau dupa ce-ti carpesti diuza.
N-ar strica o intrebare si la dealerul tau din Buzau, sa n-ai surprize si sa fie mai ieftin.
elro
QUOTE(Vallybz @ 9 Oct 2009, 12:26)
la mine spalarea farurilor se facea cand voiam sa spal si parbrizul si tineam mai mult de 3 secunde...dar nu stiu daca se facea cand erau farurile aprinse sau stinse... da-mi si mie link-ul de la magazin te rog...la banii astia imi dau comanda, sau daca poti si vrei iti trimit banii si imi iei tu si imi pui prin posta.
*



Eu te sfatuiesc sa cauti la tine in Buzau,un magazin cu piese auto de import(cum am facut si eu)codul pt duza este 820 008 2370,dar aceste duze nu le gasesti decat originale,acum depinde de magazinul de piese auto ce furnizori au,eu mai ieftin de 70 ron/buc nu am gasit wink.gif
Vallybz
am posibilitatea sa caut si in bucuresti..in buzau stau undeva la 2 zile pe luna biggrin.gif...dar m-am gandit ca nu gasesc decat la reno...si nici nu m-am interesat de preturi la ei... o sa incep cautarea....mersi mult de tot de ajutor



am gasit 67 de lei de la dragos c .....
elro
dan22y..nici o veste? unsure.gif
dan22y
Am iesit vineri prea tarziu de la munca, la service era inchis... sad.gif Incerc maine dupa-masa, am facut rost si de nr de telefon al electricianului ce lucreaza acolo, si am daca nu dau de el la service, am sa-l sun. Azi nu deranjez e zi de odihna smile.gif
Dodone
La masina din semnatura am spalator de faruri din fabricatie. Spalatorul de faruri intra in functie cam in a 3 a secunda de spalare a parbrizului si dureaza cam 1-1,5 secunde. Se aude distinct un releu de sub bord, in partea stanga, care cupleaza si decupleaza in momentul in care se spala si farurile.
In aripa stanga e un rezervor de aprox. 6 litri care deserveste parbrizul si farurile. In aripa dreapta mai este un rezervor cam la fel de mare ce deserveste luneta.
Evident, fiecare rezervor are pompa lui...
Spalarea farurilor incepe sa fie eficienta de la aprox. 80 km./h. Eficenta cea mai mare este cand rulezi pe vreme ploioasa pe sosele cu noroi sau iarna cand se depun zoiae de la masinile din fata. Daca mai e si noapte, se constata si mai bine eficienta instalatiei.
Eu pun antigel concentrat de provenienta vestica, pe care il diluez in functie de temperatura externa, dar mai concentrat decat recomandarile. In acest fel protejez pulverizatoarele de inghet. O bucata era in iarna 78 lei. Eu le-am schimbat pe amandoua.
In bara exista traseu special pentru furtunurile de spritgel.
Instalatia face toti banii.
Daca va spun ca parbrizul e cu degivrare, tot din fabricatie... blush.gif
19vik
rcosmin, uite schema aici:
[attachmentid=1627559287]
219=pompa spalator faruri
753, 1338=relee (amplasate in UPC)
645=UCH
1519=comanda sub volan (blocul de lumini)
260=panoul cu sigurante din habitaclu
In UCH legaturile sunt la pinii 13 si 14 din conectorul PE3 (gri cu 40 de pini)
[attachmentid=1627559293]
Dupa cum arata schema, asa functioneaza, cum a descris hellcat, UCH comanda alternativ cele 2 relee, inversand sensul motorasului si trimitand jetul alternativ cand pe un far cand pe altul, pentru a avea toata presiunea pe o singura duza. Iti trebuie pompa cu dublu sens, ca cea de parbriz/luneta, nu cred ca are presiune mai mare, sau schimbi piesa de iesire la pompa pe care ai luat-o si pui una cu 2 stuturi. Si probabil trebuie sa activezi functia in UCH. Mai mult nu stiu sa-ti spun ca nu am asa ceva pe masina.
dan22y
Povestind aseara cu rcosmin si nassus in legatura cu aceasta modificare, trebuie identificat existenta celor 2 relee, care din documentatie apar a fi in compartimentul de sigurante si relee din habitaclu si daca exista ceva cablaj sau trebuie facut tot (pus relee si facut cablaj).
Mai este o problema, schema de mai sus e valabila la M2.1 , pentru M2.2 cum avem noi (eu si rcosmin) sunt ceva modificari pe partea de UCH si/sau cablaj relee sau ramane la fel ca la M2.1?
UCH-ul comanda, doar cand este faza scurta pornita, cele doua relee, cand se tine (apasata/trasa) mai mult de 3 secunde maneta de stergatore.
elro
Multumim 19vik,am mai adunat cateva informatii smile.gif
Motorasul care este mai sus,o sa ma duc azi sa il schimb cu unul cu doua iesiri.
In UCH legaturile sunt la pinii 13 si 14 din conectorul PE3 (gri cu 40 de pini),asta am gasit si eu cu dan22y,pe schema doastra care este de M2.1,mufa PE3 apare ca maro,nu gri.
Legat de relee,eu am 2 relee,cu configuratia celor din schema,cu 5 pini,dar nu sunt sigur daca se potrivesc pe cablajul masinii,sau sunt unele speciale?eu releele le am de la alarme(acele relee care iti taie alimentarea catre demaror).
Am depistat aseara dupa ce am vorbit cu colegul dan22y si sigurantele din habitaclu,care alimenteaza releele de inversare a polaritatii,si imi reiese ca acele sigurante ar fi deja pe cablaj,deoarece ele alimenteaza si alti consumatori...mai exact sunt sigurantele notate cu M si G(din manualul electric)


14 Oct 2009, 09:16:
Pentru doritori,atasez manualul electric(este in franceza)
19vik
Intr-adevar, manualul electric pe care il am eu e din 2002/2003, nu stiu daca se potriveste 100/% la M2.2. Configuratia conectorului PE3:
[attachmentid=1627559322]
ce culoare are, gri, maro, verde?
Mai putin conteaza culoarea, odata ce ai desfacut UCH-ul vei sti care e conectorul, ce pot sa spun cu siguranta e ca la mine nu intra nici-o mufa in conectorul ala, neavand nici spalator de faruri nici keyless.
Sigurantele G si O din habitaclu, alimenteaza fiecare mai multe circuite in afara de cele 2 relee, una e cu simbolul radio, cealalta cu claxonul, prezenta sigurantelor nu inseamna ca ai cablajul complet.
Releele, cum am scris si mai sus, sunt amplasate in compartimentul motor, nu in habitaclu:
[attachmentid=1627559324]
elro
Azi mi-am schimbat si motorasul cu unul cu 2 iesiri,mi-am ridicat si stropitorile...

19vik,am pus mai jos si 2 poze cu releele,cred ca tipul acesta de releu se potriveste,nu au alta forma...am facut si o poza la schema releului,sper sa se vada.
Azi,maine o sa verific daca intra vre-o mufa in UCH la PE3,amplasarea releelor am inteles unde este.

14 Oct 2009, 16:13:
Era de asteptat ca UCH-ul meu sa arate asa icon_mrgreen.gif
Acum caut alta varianta unsure.gif
dan22y
Cosmine, nu-mi spune ca UCH-ul nu e pregatit pentru modificarea pe care o dorim noi? Adica iti lipseste conectorul PE3 care intra in UCH?
Cat te-a costat schimbarea motorasului cu 2 iesiri, sau pretul acestuia? Eu azi trebuie sa-l primesc pe al meu cu mufa si cu garnitura, asa cum am povestit.

Releele sunt foarte bune pentru ce vrem noi sa facem cu ele (ma refer la cele din poza pusa de tine), si eu am asa ceva.

Ma gandeam la piulitele care le vad in poza pusa de tine, oare nu gasesc sa le pun din alta parte, am inteles ca la Reno sunt destul de scumpe (am posibilitatea chiar sa le fac pe strung, binenteles de catre un strungar nu de mine tongue.gif )
19vik
dan22y, verifica daca tu ai conectorul ala... am vazut in manual ca la echiparea de baza nu exista optiunea spalator faruri si maini libere in UCH, doar la echiparea medie si de varf, la privilege s-ar putea sa o ai.
dan22y
Cu scuzele de rigoare, inca nu am reusit sa trag o privire la UCH sa pot confirma prezenta conectorului PE3 la Privilege. Astazi ma inarmez cu rabdare si cu o oglinda asa cum zicea si rcosmin - si va spun exact.

17 Oct 2009, 17:06:
Presimtirea s-a adeverit, nici pe Privilege nu este mufa in conectorul PE3 sad.gif .

Dovada: [attachmentid=1627560088] [attachmentid=1627560089]

Deci ramane sa gasim alta solutie de a controla pompa de spalator, ma gandesc la ceva montaj electronic cu microcontrolller.

Deci trebuie sa mai sapam sad.gif .
19vik
Am gasit o schema pentru M2.2 livrate incepand cu 09.2007, sau asa ceva. Difera doar conexiunea la UCH, e in conectorul PE1, pinii 21 si 22. Marcarea conectorilor e la fel ca la M2.1, conectorul PE3 e exclusiv pentru cartela maini libere, de aceea nu il aveti.
[attachmentid=1627561555]
[attachmentid=1627561556]
dan22y
Imi cer scuze, am scris de la un amic...eram eu tongue.gif Oricum o veste buna...

19vik asta da veste buna pentru cei cu M2.2. Mai ramane sa achizitionez diuzele si ma pun pe treaba, cu un tutorial frumos.
elro
Da,asta da veste buna icon_mrgreen.gif
Ce nu vad eu in poza 2..lipseste mufa PE2,noi o avem si pe aceasta...
Multumim 19vik,avem de treaba acum,eu aveam si asa,lucrez la montajul electronic care inlocuia UCH-ul+instalatie separata+relee....(la partea de electronica ma ajuta un electronist priceput,nu amator ca mine laugh.gif )iar restul faceam eu,trasul instalatiei etc.,dar imi duc si acest proiect la final.Daca pot sa fac pe instalatia originala a masinii,cu atat mai bine happy.gif daca nu,imi montez partea electronica happy.gif
19vik
Nu lipseste, e o schema partiala.
elro
Confirm existenta pinilor 21 si 22 din mufa PE1 din UCH,dar nu confirm existenta instalatiei pana in releele din compartimentul motor.
Cine are timp si rabdare sa traga din UCH instalatia in compartimentul motor,sa faca instalatia releelor din compartimentul motor si sa duca firele pana la pompa de faruri,tor respectul,dar este mult de munca,dupa care trbuie activata functia din UCH...
Asa ca raman pe ideea mea cu montajul electronic care inlocuieste UCH-ul(este mult mai simplu) wink.gif
DanCVA
Cosmin, ai incercat sa vezi cum arunca apa motorasul de logan prin duzele tale?
elro
Inca nu,nu am avut timp.Dar nu este nici o diferenta intre motorasul de Logan si cel de Megane,decat cea de pret.
Logan 50 lei,Megane 230 lei
Inca astept cutia de montaj si alte cateva piese...deabea pe saptamana care vine le primesc..comanda facuta de acum 2 saptamani(nu erau pe stoc)
DanCVA
Ce zici de ideea cu motoras de Logan MCV? 40lei
Stropeste separat pe cele doua faruri. biggrin.gif
dan22y
Pai de acelasi motoras zicea si Cosmin, Dane. Doar ca el la luat la 50 RON, este acelasi de pe MCV, Sandero, Megane hatch, Clio hatch
telim4lulu
QUOTE(rcosmin @ 9 Nov 2009, 13:38)

Inca astept cutia de montaj si alte cateva piese...deabea pe saptamana care vine le primesc..
*


salut !
am o rugaminte la tine poti sa faci o lista mai detaliata cu piesele care trebuiesc si cum vrei sa faci montajul electronic ?
in principiu am cumparat cam tot ce am vazut pe topic, dar cred ca mai trebuiesc....
mult noroc si spor la treaba !
elro
Dupa ce termin treaba,o sa fac o lista...pana il montaz pe masina,mai apar modificari... wink.gif
elro
Pentru cine vrea sa isi faca o idee ce si cum....arata sistemul fara spalat faruri.
(nu este masina mea)
Duyu
Nice... asteptam si pozele cu sistemul pus pe masina ta. naughty1.gif De ledurile alea pentru pozitii se mai aude ceva? rolleyes.gif
elro
Mai dureaza 1-2 saptamani,pana o sa am totul pe masina.Da ledurile le am pe birou laugh.gif
elro
In cele din urma,au ajuns la mine toate componentele comandate.Pun mai jos componentele de care aveti nevoie si pretul acestora:
- stropitori faruri+piulite prindete =170 lei;
- pompa MCV(cu 2 iesiri)+mufa pompa =55 lei;
- fortune stropitori(de Dacie) =5 lei;
- racord PVC intre pompa MCV si rezervorul de lichid parbriz =1 leu;
-
- cabluri+papuci rotunzi+copex =50 lei;
- cutie montaj =32.73 lei;
- relee(cu 5 pini) 5 buc x 10 lei/bucata =50 lei;
- soclu relee cu dioda 5 buc x 4 lei /buc= 20 lei;
- suruburi+pulite+saibe = 3 lei;
- mufa conectare cu opt pini = 8 lei;
- montaj electronic,care da comanda releelor =100 lei;
TOTAL = 489.73 lei + materiale folosite de mine 10 lei = 504.73lei


Zilele acestea o sa montez pe masina montajul,si atunci voi masura exact dimensiunile firelor din instalatie,trecute prin copex…si in felul acesta,daca sunt doritori pot trimite prin posta montajul+instalatia la dimensiune+instructiunile de montaj.La cerere pot efectua eu montajul contra cost 70 lei;operatiile facute de mine fiind:
- demontarea barii
- gaurirea acesteia+montarea stropitorilor
- adaptarea noii pompe pe rezervorul de lichid parbriz
- insirarea instalatiei+legarurile aferente
- montarea barii



Functionarea montajului M100 se realizeaza astfel:
Dupa citirea a mai mult de 3 secunde pe IN – Comanda(*actionare pompa parbriz) a unei tensiuni de 12Vcc, M100 pune la masa OUT – Releu 1 pentru 4 secunde, urmeaza o pauza de 2 secunde, apoi este pusa la masa OUT – Releu 2 pentru 4 secunde. Dupa acest ciclu M100 asteapta un nou semnal de minim 3 secunde pe IN – Comanda.

* Montajul M100 intra in functiune dupa 3 sec de actionare continua a pompei de spalat parbrizul,dupa care poate fi intrerupta actionarea pompei de spalat parbrizul,montajul facandu-si singur treaba.Montajul M100 nu lucreaza decat daca faza scurta este aprinsa.


O sa pun si alte poze,dupa ce montez totul pe masina,eventual si un mic filmulet cu montajul in functiune.


<span class='edit'>20 Nov 2009, 16:50:</span>
Acest montaj se poate monta pe orice masina,difera un pic instalatia...dar se rezolva smile.gif

<span class='edit'>20 Nov 2009, 16:56:</span>
O mica precizare...in ultima poza(schema)pe iesirile 13 si 14 iese numai minus(-) excl.gif ,nu plus(+) si minus(-)cum se vede pe schema

<span class='edit'>20 Nov 2009, 17:06:</span>


.
Dodone
Cu putine detalieri si adaugiri, ce ai postat aici se poate transforma usor intr-un tutorial. Felicitari ! up.gif
semit
eu pe stropitori si piulite am dat 130 lei.. smile.gif ai dat cam multi bani pentru un moft smile.gif
Dodone
La Renault Timisoara sunt aprox. 80 lei/buc. Mi le-am schimbat eu in iulie.
elro
in CT mai ieftine de atat,.nu am gasit acele stropitori si piulite,stropitorile 140 lei,piulitele 30 lei... wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.