Cand e motorul rece nu turbina sufera ci ungerea in general.
Nu e chiar asa sensibil motorul, dar nu e nici isus hristos. Nu am spus sa faceti ce zic eu ca altfel va faceti praf motoarele, erau doar sfaturi, din punctul meu de vedere fiecare sa conduca asa cum ii place.
Un motor diesel daca e exploatat corect tine mai mult decat un motor pe benzina.
Faptul ca mai pica cate o turbina pe ici pe colea poate denota fie un defect de fabricatie care a iesit la iveala mai repede sau mai tarziu (in putine cazuri) fie un condus constant defectuos. Unora li se pare ca daca trec de 2000rpm chinuiesc saracutul motor.
Imi cer scuze daca am vorbit pe langa. De fapt initiatorul topicului vrea sa stie daca poate sa-si monteze turbina de 1.5dci
ceea ce eu cred ca se poate, eventual adaptand sistemul de prindere, dar efectul nu il cunosc fiindca nu stiu care turbo e mai mare (de dci sau de dti), simtul imi spune ca e mai mare cea de la dci.
In alta ordine de idei, inteleg ca turbina este originala iar masina a suferit un accident. Pai daca se oprea brusc de la 100.000rpm cu siguranta s-ar fi distrus. Daca inca a mai continuat sa mearga posibil sa fii obtinut in momentul accidentului un joc extrem de mic iar apoi pe masura ce a functionat motorul s-a accentuat ...