Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turbina Clio
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Clio 2002
Din pacate am inceput sa am probleme cu turbina la masinuta (bicorp 1.9 dti).
Jocul in lagare este masurabil in milimetri deja blink.gif
Va rog, pe cei care s-au mai lovit de asemenea probleme, sa ma indrumati:
1. unde si cu ce costuri se poate repara o asemenea turbina?
2. cat de indicat este sa apelez la aceasta varianta?
3. este posibil sa inlocuiesc turbina cu una de la 1.5 dci? exista diferente/incompatibilitati intre ele?
De asemenea, apreciez orice alte informatii si sugestii pe tema repararii/intretinerii/schimbarii turbinei.
Multumesc.
ionutmar
Nu cred ca merge de 1,5 dci, care apropo noua costa vro 4000 RON. blink.gif

pe 1.9 dti turbo e marca 3k (kkk) model K03
pe 1.5 dci e model K35

Pentru tipul de turbo:
http://www.turbodriven.com/en/productsearch/index.asp

Pentru info reparatii/reconditionari.
http://www.turbocentersm.ro/index.html
http://www.turbo-systems.ro/
http://www.dieselservice.ro/turbosuflante.html
http://www.turbopower.ro/index.php?template=servicii
http://www.reconditionari-turbo.ro/i1.htm
http://www.turbocenter.ro/home/index.php

Si un second hand poate fi o solutie.
Clio 2002
tks.
e interesant linkul (turbodriven) insa nu imi dau seama de acolo care sunt diferentele mellow.gif
or fi diferente la sistemul de prindere/montare sau efectiv la functionare?
ionutmar
cred ca sunt in primul rand diferente de parametrii de functionare. dar vezi la downloads sunt niste imagini cu ele.
Clio 2002
ok. voi reveni cu detalii dupa ce voi incerca sa rezolv problema.
mikipet
ne spui te rog si noua la cati km a cedat turbo al tau,ca sa ne facem o idee...
Clio 2002
Pe la 100.000 km au inceput problemele.
Probleme este putin impropriu spus. Am desfacut mototrul si cutia ca sa schimb simeringul de palier. Atunci am avut acces liber la turbina si am observat jocul in lagare. sad.gif
Asta s-a intamplat cu o saptamana in urma la 118.000 km.
Pe la 100.000 km am observat ceva urme de ulei in zona unui colier de la turbina.
Simptome nu are deloc: trage foarte bine, nu este nici o diferenta.
Clio 2002
Tot ce am detaliat nu poate fi neaparat "material didactic" pentru cei cu acelasi tip de motor/turbosuflanta.
Eu am luat masina in iunie 2006, atunci cand avea aproape 90.000 km. A fost masina de firma, deci nu a avut un singur sofer. Asta probabil conteaza ca mod de exploatare.
Din aceasta cauza nu pot spune ca este simptomatic pentru clio 1.9 dti sa aiba probleme de acest gen in jurul a 100.000 km.
Mai mult, din ce am mai vazut desfacand motorul se pare ca sunt ceva urme de la un vechi accident. Nu stiu daca este relevant sau nu, insa poate fi pentru ca o turbosuflanta nu este chiar "in elementul sau" cand se opreste brusc de la peste 100.000 rotatii din cauza unui accident.
mikipet
nu e vorba ca s-a oprit brusc de la 100k ture ci mai degraba de marimile peste 45 la pantofii de la firma wacko.gif . ps:masinile turbo second hand sunt excelente de la proprietarite..
diesel_power
Tocmai ca e relativ ce spui. Nu e adevarat ca cine are piciorul greu distruge turbina. Trebuie sa apesi acceleratia cu cap, adica sa nu ii dai blana sub 2000rpm. Chiar e nevoie din cand in cand de turatii mai mari ca sa se mai duca din funingine. Pe cand o turbina condusa domnisoara care calca acceleratia cu mila nu va suferi de surge (cazul de mai sus) ci va suferi de strat gros de funingine pe palete care iarasi nu fac decat rau.
Clio 2002
Ideea oricum este ca masinile de firma care nu au fost conduse de o singura persoana poat avea probleme generate de stiluri diferite de condus, pe de o parte, si de lipsa de grija pe de alta parte.
In balanta sta insa si faptul ca masinile de firma sunt de regula intretinute la reprezentanta, cu piesele schimbate in termenele stipulate in carte.
Eventuale probleme sunt mai probabil a aparea la elemente gen turbosuflanta, catalizator, pompe (ulei/apa), etc. care nu pica dintr-o data si nici nu sunt verificate la reviziile clasice.
mikipet
ok diesel_power sunt perfect deacord cu tine iar ceea ce rezulta de aici este faptul ca motoarele diesel turbo sunt niste motoare foarte 'vulnerabile'care de preferat e sa aiba un proprietar care sa inteleaga 'fiziologia' functionarii acestora altfel e vai de ele de la varste fragede. un exemplu concret:afara -10 grade,omul grabit coboara din bloc si dai blana ca intarzie la serviciu..vai de turbina si de motorul diesel respectiv. nu o sa uit niciodata pe un prieten de-al meu un mecanic batran:baiete,un diesel nu tine niciodata cat un benzinar eu fiind fan diesel m-am contrazis cu el.oricum am ramas pe diesel,fiindca il simt si il inteleg tongue.gif
diesel_power
Cand e motorul rece nu turbina sufera ci ungerea in general.
Nu e chiar asa sensibil motorul, dar nu e nici isus hristos. Nu am spus sa faceti ce zic eu ca altfel va faceti praf motoarele, erau doar sfaturi, din punctul meu de vedere fiecare sa conduca asa cum ii place.
Un motor diesel daca e exploatat corect tine mai mult decat un motor pe benzina.

Faptul ca mai pica cate o turbina pe ici pe colea poate denota fie un defect de fabricatie care a iesit la iveala mai repede sau mai tarziu (in putine cazuri) fie un condus constant defectuos. Unora li se pare ca daca trec de 2000rpm chinuiesc saracutul motor.

Imi cer scuze daca am vorbit pe langa. De fapt initiatorul topicului vrea sa stie daca poate sa-si monteze turbina de 1.5dci tongue.gif ceea ce eu cred ca se poate, eventual adaptand sistemul de prindere, dar efectul nu il cunosc fiindca nu stiu care turbo e mai mare (de dci sau de dti), simtul imi spune ca e mai mare cea de la dci.

In alta ordine de idei, inteleg ca turbina este originala iar masina a suferit un accident. Pai daca se oprea brusc de la 100.000rpm cu siguranta s-ar fi distrus. Daca inca a mai continuat sa mearga posibil sa fii obtinut in momentul accidentului un joc extrem de mic iar apoi pe masura ce a functionat motorul s-a accentuat ...
spike
Sotia are un Clio 1.5 dci la care s-a distrus turbina la 110.000 km. Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac:
- sa cumpar o turdina second-hand
- sa o reconditionez pe cea stricata
- sa cumpar una originala

Poate ma puteti ajuta cu o parere.
Miltumesc
ionutmar
ar fi util sa ne povestesti cum s-a intamplat cu turbina. Sau putem sa ghicim wink.gif

1. second aprox 300-500E
2. depinde ce s-a stricat la ea pana in 300 E
3. noua biggrin.gif aprox 4000 RON

Daca nu iti permiti un a noua, una second ar fi o optiune mai viabila
Duyu
Daca nu vrei sa vinzi masina in scurt timp si ai bani, cumpara una noua! Daca crezi ca nu o sa mai tii masina mult timp, eu zic ca cea la mana a doua se merita! Acum decizia iti apartine! Succes! cu ochiul.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.