Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 2 probleme cu ambreiajul si cu schimbatorul
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
mad_voly
Stiu ca sunt in sectiunea CLIO ,dar daca imi este permis , ma intereseaza in primul rand parerea conducatorilor acestor masini:

1. La loganul meu dci, la ralanti, daca apas ambreiajul si ii dau drumul, la eliberarea acestuia ( mai brusc) se aude un "clanc". Acelasi lucru se aude si daca bag in treapta I si eliberez ambreiajul, la jumatatea cursei auzindu-se acel zgomot. Daca motorul este oprit, si fac acelasi lucru descris mai sus, nu se aude nimic. Este normal? La fel se aude si la voi?

2. In mom in care sunt in treapta a II-a sa zicem, daca accelerez mai brusc schimbatorul are o " smucitura" spre inainte. La fosta masina ( un cielo) aveam aceeasi problema, dar acolo era de vina un tampon la cutie. Acest lucru este din cauza faptului ca am la dci o cutie diferita fata de benzina?
diesel_power
1. La ambreiajul meu, cand ridic pedala, aproape de capat se aude un clanc. Acel clanc al meu se aude provenind de la pedala, ma gandesc ca asa face ea la cap de cursa. Nu stiu la tine cum e, daca provine din alta parte sau tot de aici. Mentionez ca la mine se aude in orice situatie, fie cu motoru pornit sau oprit. Doar daca ridic pedala f usor parca nu se mai aude.

2. Si eu am acea smucitura, se misca schimbatorul intr-un sens cand accelerez (parca in spate, nu mai stiu exact), iar cand intra in frana de motor se misca in sens opus. Este normal cred, deh, nu avem schimbator cu cablu, e cu timonerie si asadar se simt in schimbator toate vibratiile si smuciturile cutiei de viteze smile.gif
mad_voly
Nu mai are nimeni nici o parere?? blush.gif
Ursuletz42
SALUT ! referitor la a doua problema din spusele lui HELLCAT ar fi... "sub motor exista o bieleta...anti cuplu ii zice ce are o bucsa...e sigur uzata si trebuie schimbata..oscilatiile la variatia de cuplu a motorului transmise schimbatorului se vor atenua...nu si disparea..." si eu am aceeasi "smucitura " a manetei schimbator de viteze .... se pare ca este un fenomen care l-am descoperit numai la renault si dacia (cred ca am avut vreo 12 masini pana acum si toate de marci diferite, mai noi sau mai vechi, cu timonerie pe cablu sau tije dar asa ceva nu am intalnit decat la renault si dacia)
Mario8119
nus cat de puternica e zmucitura ta...dar o vibratie si o zmucitura mica este normala, ca deh e diesel. eu am un symbol 1.5 dci dar am si prieteni cu logane dci. la totzi e la fel. Diselul este un motor cu trepidatii. Eu zic ca este normal.
mad_voly
@Ursuletz42

Nu cred ca e uzata. E nou. are 2500 km. mai degraba i-as da dreptate lui @Mario8119
super_clio
Am si eu de azi dimineatza probeleme cu schimbatorul de viteze. Face un zgomot cand schimb vitelezele pe care pana cum nu-l facea, e ca un scartait, am ridicat imbracatoare de la schimbator si am vazut ca acolo e un cauciuc (parca e scartait de cauciuc se aude) si niste arcuri, arcurile am vazut ca sunt unse cu ceva. De unde sa fie problema? Ar trebui sa mai ung arcurile alea?
cmandrei
Cand schimbi vitezele si scartaie simti ceva "vibratie" in schimbator ? daca da incearca sa mai gresezi putin chestiile alea care le-ai vazut tu la schimbator acolo si s-ar putea sa mai taca putin. (asa au rezolvat "mesterii" un logan de la mine de la servici - scataia mai ales din treapta 1 in 2 si atat au facut ... acum e ceva mai bine)
super_clio
Nu simt vibratie in schimbator numai ca se aude un scartait parca ar freca ceva, nu prea stiu sa-l descriu, cert e ca pare scartait de cauciuc. Ma enerveaza de mor mai ales ca pana acu n-a facut deloc.
cmandrei
Incearca sa gresezi putin zona de care ai spus mai sus - daca este/era deja gresata ... poate o sa fie ceva mai bine ... oricum nu poti strica nimic daca este vaselina acolo si tu mai pui (bine nu cu galeata tongue.gif )
Ro!
@mad voly

Ambele situatii le intalnesc si eu la masina din semnatura (16.000 km) inca de la inceput, dar nu s-au amplificat si nici nu mi se par anormale (si nici macar nu ma deranjeaza).
Cred ca totul este ok ptr. astfel de masina/masini. icon_mrgreen.gif
super_clio
QUOTE(cmandrei @ 29 Aug 2007, 17:02)
Incearca sa gresezi putin zona de care ai spus mai sus - daca este/era deja gresata ... poate o sa fie ceva mai bine ... oricum nu poti strica nimic daca este vaselina acolo si tu mai pui (bine nu cu galeata tongue.gif )
*




Voi incerca si va voi tine la curent. Multumesc!
super_clio
N-a mai fost cazul sa ung arcurile alea de la schimbator pt ca si-a revenit, nu stiu ce ma-sa a avut dar si-a revenit.
hellcat
QUOTE(mad_voly @ 6 Jan 2007, 00:12)
2. In mom in care sunt in treapta a II-a sa zicem, daca accelerez mai brusc schimbatorul  are o " smucitura" spre inainte. La fosta masina ( un cielo) aveam aceeasi problema, dar acolo era de vina un tampon la cutie. Acest lucru este din cauza faptului ca am la dci o cutie diferita fata de benzina?
*



Nu, nu este din cauza dCi-ul ar fi diferit in anumite privinte fata de benzinar...aceleasi smucituri (provenite de la oscilatiile motor-cutie pe perioadele de accelerare sau frana de motor) se regasesc pe toate masinile care au timonerie pe tija si nu pe cabluri!!

Iar bielata anti cuplu ajuta ca aceste oscilatii sa fie cat de cat amortizate...oricum stai linistit...la 20.000 km parcursi e de schimbat, bucsa de cauciuc din componenta bieletei se uzeaza!


Si acum as dori sa fac asa...un comentariu...nu stiu ce impact poate sa aiba un sfat de o oarecare factura tehnica pentru cineva fara veleitati de acest gen, in conditiile in care sfatul este bun, dar...inteles gresit. wink.gif
@mad_voly: Daca imediat dupa postul lui diesel_power (foarte corect de altfel si exact despre problemele descrise de tine) scrii ca mai doresti si alte opinii, eu nu pot decat sa cred ca unele aspecte ti-am ramas inca neclare.
Sau poate acum, la aceasta data lucrurile s-au inteles smile.gif .Cati km ai acum cu masina? Si cum a fost evolutia acestor oscilatii din schimbator si "feeling-ul" general la schimbarea vitezelor?
danutz_r
si mie la service mi-au zis ca am un inceput de uzura la bieleta anti basculare: cod 8200148388...
ce nu am inteles eu: se poate schimba doar bucsa sau e nevoie de inlocuirea bieletei (am intrebat intr-un service si mi_au spus ca ar costa 280 lei)

masina are 27000km iar vibratiile amintite mai sus nu sunt simtite foarte tare... dar sunt...

1ooo x worship.gif
hellcat
Nu, nu se poate schimba doar bucsa pentru simplu motiv ca nu exista reperul separat...doar bieleta.
La km astia se mai poate amana, iar pretul e care e... sad.gif , la diesel bieleta fiind mai scumpa.
cosminvolosin
Va salut, problema cu acea smucitura din schimbator se trage de la <<bieleta antirasturnare>>, care la Clio II dCI se potriveste cea de la Solenza.
Un mic balans va avea mereu, asa sunt ele.
danutz_r
cine o face pe aia de solenza si cam cat costa ?
ai schimbat-o tu? ... care e sursa informatiei? ...
1ooo x smile.gif
croni
Un sfat va rog.La Symbolul meu s-a rupt un arc langa cutia de viteze,care e pus pe timonerie si tine nu stiu ce dar nu mai intra cum trebuie in viteza mad.gif .Am cautat pe la cateva mag(in CT)dar nu am gasit pt ca nu aveau progr pt reno.Unde as mai putea cauta si poate are cinva si schema cum trebuie pusa.
RENAULT CLIO 1.4 8V 2001 72000km.
va multumesc mult pt ajutor!!!
bonk
arcul despre care vorbesti l-am avut si eu rupt ... nu pot sa explic exact ce rol are dar cand era rupt maneta schimbatorului de viteze o puteam deplasa mai usor spre stanga ... nu mai opunea rezistenta ..............nush dak intelegi fiindca nush sa explic altfel
croni
Arcul ala are rolul de a tine timoneria intr-o anumita pozitie.Din cauza asta maneta se se misca mai usor.
Nu ti s-a intamplat sa intre mai greu intr-o treapta?
Oricum ce ai facut sa remediezi problema?Sau ai lasat-o asa si merge sad.gif
In nici un caz bine nu e.


<span class='edit'>19 Sep 2007, 14:52:</span>
am gasit arcul la repr.reno 24ron,manopera 10 ron(un prieten cu service) smile.gif
mergea si asa strambat cu patentul si agatat in locasul lui dar nu ai baza in improvizatii.
codul l-am notat in agenda dar a ramas in masina,daca intereseaza pe cineva o sa-l pun mai tarziu sau zilele astea.


ARC SINCRON 77 00 110 500 ORIGINAL RENAULT
randunel
QUOTE(ess1902 @ 10 Mar 2008, 23:42)
Problema era secondata de unele senzatii de recul brutal al schimbatorului de viteze in mers.
S-a rezolvat odata cu schimbarea bieletei GMT.

QUOTE(crisolro @ 18 Mar 2008, 20:54)
mi s-a pus pata pe reculul ala la schimbator ... a mai patit asa ceva cineva?

la viteze superioare (>a3a), odata cu actionarea/eliberarea pedalei de acceleratie, simt ca schimbatorul de viteze are un mic recul, se misca pur si simplu putin inainte (odata cu accelerarea) sau inapoi (la eliberarea acceleratie si intrarea in frana de motor) ... reculul este ca un impuls, schimbatorul sare putin inainte sau inapoi

are ceva, "face toate"? ...

Si a mea face aceeasi miscare brusca (1.5dCi, 65cp, 20mii km), in toate vitezele. In plus, in ultimele luni, cand schimb viteza (a 3-a) se intampla sa sara din viteza (il ating cu un deget si a sarit la punctul mort). Asta mi se intampla la seat leon (2001, 1.9 tdi, 200mii km) in vitezele a 2-a si a 3-a.

Trebuie service, banuiesc. Nu? (sunt satul de cate service-uri am din 2006 de cand am luat-o noua!!!)
crisolro
am fost eu saptamana trecuta cu ea la service cu aceasta pb
inainte de proba de drum mi s-a spus ca e normal sa aiba un "mic" recul ... ca daca nu l-am simtit la alte masini era pt. ca unele au motorul transversal, altele longitudinal etc .... multe detalii tehnice

dar, trebuie sa verifice cat de "mic" e reculul, caci daca e mare nu e normal => proba drum

se face proba si concluzia e ca e "prea mic" ca sa fie o problema, este un recul "normal"

daca ti se spune asa cand mai ai putin pana la iesirea diin garantie, poti suspecta ca te duc aia cu presul pana la expirare etc. ... dar cand masina e de 4 luni, nu cred ... sa se astepte sa pice de tot si sa o schimbe atunci, cand ei stiu c-o sa faci un scandal monstru ... de aici sfatul ca, in garantie, te bagi pe un service autorizat reno si cu ala mergi pana la 2 ani ... daca la o pb. ti se pare ca te aburesc, poti incerca si o a doua parere autorizata reno, pentru linistea ta (eventual un tel la asistenta reno)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.