Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbat buji la 1.5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3
Bogus
Salut,

Am fost la revizie asta vara si am aflat ca toate cele 4 buji sunt arse. cel de la service mi-a zis ca nu e neaparat nevoie sa fie schimbate, masina porneste si fara ele. Dar, acum ca a venit iarna, ma gandesc ca e mai bine sa le schimb sa nu am probleme cu pornirea in diminetile mai friguroase.

Ce ma sfatuiti sa fac?
1. sa le schimb io, sa merg sa cumpar (bosch la 29ron/buc sau alta marca 19ron/buc) si sa le schimb de unu singur.
2. sa merg la service (sa le cumpar de la aia cu ~50ron/buc) si sa le schimbe acolo.

daca ma sfatuiti sa aleg prima varianta, imi puteti spune si cum se schimba?

multumesc anticipat
sorin
Asta este din ciclul "Una pe zi" radmasa.gif

Presupun ca mecanicul ala era cizmar daca ti-a spus ca dieselul porneste fara 4(patru) bujii incandescente,IMPOSIBIL.Eu cred ca au vrut sa mai scoata ceva bani dupa tine dar tu ca norocu nu ai reactionat.Nu se ard asa usor bujiile incandescente si atata timp cat masina porneste normal eu zic sa nu-ti faci griji.
michirec
Ar fi de larg interes prezentarea modului de schimbare a bujiilor incandescente, cum verificam daca-s bune, etc.
cj98czh
Nu este de ras... la mine la Megane pana acuma o luna am umblat cu toate 4 bujiile arse si pornea brici....
In urma unor probleme avute cu relantiul am pus un tester pe masina si am vazut ca sunt arse... sau mai bine zis imi dadea o eroare de releu de bujii... si am inceput sa investighez...

Bujiile se pot verifica foarte usor, si anume:

Se ia un fir si se pune un capat pe + de la baterie si unul pe capatul bujiei (asta dupa ce in prealabil s-a scos caciulita de pe ele), daca la atingerea firului de capatul bujiei apar mici scantei atunci bujia este buna, daca nu trebuie schimbata...


michirec
este o cheie anume de bujii ? spatiul de manevra este cam mic la mine(bicorp)...
CGB
metoda descrisa de cj98czh este foarte buna si simpla. exact asa mi-au verificat si mie bujiile la revizii. am scris si eu la timpul respectiv cum au verificat mecanicii bujiile, dar unii au sarit in sus....ca n-are cum sa scoata bujia incandescenta scanteie, ca numa' la benzinare se verifica asa...bla bla bla.in fine...
deci, pune o sarma pe scafarlia bujiei si pe borna de la baterie. daca scoate scanteie e ok.daca nu, schimba-le. de preferat e sa le schimbi pe toate. si nu neaparat la service reno. au preturi mari fata de altii, la produse similare.
cj98czh
Eu le-am cumparat de la un magazin de piese auto si m-am dus la un atelier sa mi le monteze pt. ca te chinuie grozav (cel putin la 1.9 dCi) bujia de langa pompa de injectie. Manopera a fost 20 RON, timp de lucru aprox. 30 min.
ess1902
Stiu ca s-a mai vorbit despre " pornire greoaie" etc etc..dar topicul pe care vi-l propun este simplu cum se schimba (at home) icon_mrgreen.gif bujiile incandescente la un motor dci (presupun ca la toate e cam la fel ..cel putin la cele de 1,5).
A mai facut cineva ; daca da poate vrea sa explice putin unde sunt amplasate, cum se desfac si cu ce anume le-a schimbat.

O a doua problema este a pretului. Din cite am inteles la reprezentanta sunt in jur de 75 ron bucata. Am gasit bosch cu 40. Alte preturi?Unde?
AndreiPavel
Se scoate plasticul de pe motor, si se observa injectoarele care intra in blocul motor in dreptul pistoanelor. Corespondent, sunt si niste cabluri cu mufe de culoare neagra in capat care alimenteaza bujiile incandescente. Se scot aceste mufe, si apoi se trece la verificarea bujiilor. Aceasta verificare se efectueaza cu ajutorul unui instrument compus dintr-un bec care se conecteaza la plusul bateriei la un capat si la celalalt capat se conecteaza cu bujia. Daca becul lumineaza, bujia e buna, daca nu...e arsa si trebuie schimbata. Dupa verificare si identificarea bujiilor arse, cu ajutorul unei chei SPECIALE de bujii (mentionez ca nu e o cheie identica cu cea cu care se schimba bujiile la vechea dacie), se desurubeaza bujiile si se inlocuiesc cu altele noi. ATENTIE!!! in momentul insurubarii noilor bujii, asigurativa ca a prins filet corect bujia pentru ca daca strangeti in mode gresit, se strca filetul si dupa aia numai probleme. Ca o recomandare, inainte de a desuruba bujiile defecte, daca aveti la indemana un compresor sau un spay cu aer comprimat, suflati mizeria de langa bujiile ce vor fi scoase, pentru a evita strecurarea vreunui gunoi in momentul in care orificiul respectiv va fi liber.
Dupa montarea noilor bujii, montati mufele de alimentare, montati capacu de plastic peste blocul motor si porniti motorul.

Eu am schimbat bujiile saptamana trecuta la reprezentanta Renault din Tulcea si m-au costat 62 RON o bujie si manopera pentru schimbara a 4 bujii a fost de 24RON. Nu aveam cheie de bujii si am preferat sa ii las pe ei sa verifice si sa monteze ca sa nu fac eu vreun necaz iar valoarea manoperei nu mi s-a parut exorbitanta.

Mentionez ca masina pentru care am schimbat bujiile este un Clio Bicorp 1.5 Dci si in descrierea procedurii am descris tot ce a facut mecanicul in timpul interventiei.
sagetator
Am un prieten care a schimbat recent bujiile incandescente la a lui Symbol dCi de 1,5 l / 65cp. Mi-a spus ca a intampinat probleme - din cauza spatiului restrans - la a doua bujie din dreapta. Tu nu ai avut probleme?

Si inca ceva: schimbarea bujiilor se face cu motorul rece.
AndreiPavel
La bujiile cu spatiu redus de manevrea, s-a montat la cheia respectiva un dispozitiv ca un cot care permite accesul in acel loc. Presupun ca un set de chei pentru montat bujii, contine si acel prelungitor - cot, iar daca nu, cand va hotarati sa achizitionati asa ceva, ar fi recomandat sa luati un set complet pentru ca intradevar este dificil accesul la acele bujii.
rados
ceva preturi orientative??se poate ?magazine ploiesti sau campina?


10 Jan 2008, 16:33:
a,si apropo,am masurat si eu bujiile dupa metoda cu firul descrisa mai sus,si ce credeti surpriza mare :toate cele 4 bujii sunt arse(mentionez ca masina porneste si la -8 grade,din a doua cheie ,e adevarat dar porneste,asa ca nu e vrajeala ce a spus mecanicul respectiv,sa nu mai spun de timpul verii cand pornea la sfert...) ca sa verific metoda cu firul am masurat si o bujie de la un peugeot partner diesel si a dat scanteie ,sa ca metoda se verifica fara doar si poate,am gasit bujii bosch la 35 ron si altele tot germane sebi sau cam asa ceva la 27 ron ce parere aveti ati auzit dfe cea de-a doua firma?
Duyu
Eu unul n-am auzit! smile.gif
cj98czh
La mine pornea fara probleme Meganul la -4 grede cu toate bujiile arse...
AndreiPavel
Normal ca porneste cu toate bujiile arse, pentru ca motorul diesel nu necesita la pornire bujia. Aceste "bujii" nu sunt ca suratele lor de la motoarele pe benzina care practic dau o scanteie ce aprinde amestecul. La motoarele diesel prevazute cu "bujii", acestea ajuta in cazul unor temperaturi scazute sa creasca temperatura amestecului de ardere pentru ca acesta sa se autoaprinda mai repede facilitand astfel o pornire mai usoara. E clar ca la temperaturi joase, dupa mai multe curse ale pistonului, datorita compresiei, teperatura creste si pana la urma ajunge la parametrii care permit declansarea autoaprinderii si deci a pornirii motorului.
Functionarea corecta a bujiilor este recomandata in cazul unor temperaturi destul de joase (sub -10 C )pentru a proteja electromotorul care in caz de pornire greoaie e solicitat, precum si bateria care si asa scade in performante la temperaturi joase.

In concluzie, nu e musai sa functioneze dar daca constructorul le-a prevazut si pentru binele motorului de ce sa nu beneficiem de ajutorul lor.
rados
pana la urma are vreo importanta la schimbarea bujiilor temperatura motorului?(adica daca e cald sau rece-nepornit eventual de ceva vreme....)???care e recomandarea oficiala?
Duyu
Din cate stiu eu bujiile trebuiesc schimbate cu motorul rece.
jfo
@CJ98CZH vrei sa spui ca la - 4 Cpornea la sfert fara bujii?
rados
nici eu nu cred ca la -4 poate porni la sfert,este necesar sa se dea de cel putin dou trei ori motorul peste cap ca sa poata porni(dci-ul meu are 53 000 km ,eu il consider aproape nou si tot nu pornea la sfert,nu are cum fara bujii sub -4....)
AndreiPavel
Fara bujii, la -4 C trebuie sa fie cateva curse ale pistoanelor pentru a creea aprinderea in urma compresiei puternice. Nu cred ca porneste la sfert fara ajutorul bujiilor.
bonk
stie cineva unde se afla siguranta pentru bujiile incandescente?
rados
nu e pe panoul de sigurante? te-ai uitat?
bonk
nu e acolo sigur .....sad.gif
Abu
N-are cum sa fie in panoul din interior ca e uriasa! E pe undeva prin compartimentul motor smile.gif
ess1902
Vreau sa va pun o intrebare.Credeti ca o masina cu bujiile incandescente arse consuma mai mult? Eu le am pe toate (cred ) arse, masina porneste greu cind temperatura e scazuta si am observat de curand o crestere semnificativa a consumului in oras. (de la 5,5 -6%) acum sare de 8, in timp ce in afara consumul e normal (in jur de 4%).
radunre
cj98czh are dreptate, orice motor dCI ! porneste lejer la temperaturi sub zero si fara bujiile incandescente functionale ! nu acelasi lucru se intimpla a motoarele dTI.
Si eu le-am avut arse pe toate 4 si la -8 grade pornea exact ca si la +15, motorul se invirte ~3 ture pina porneste de fiecare data, din cite stiu este un comportament normal la pornire (nu am aer pe circuitul de alimentare, la fel se comporta si daca sta 3-4 zile nepornit). Bujiile ajuta pornirea la temperaturi scazute si ele continua sa functioneze intermitent si dupa pornirea motorului, o perioada.

In privinta schimbului bujiilor incandscente as avea de spus urmatoarele:
- bujiile din motorul meu au fost (sunt) BERU, sunt mai bune decit BOSCH si eu le-am gasit la acelasi pret ~35lei/buc.
- nu stiu cum e la 1.5dCI dal la motorul meu le-am schimbat relativ usor (aveam experienta de la masina veche smile.gif ) am cumparat un set de chei tubulare, cu 6 bucati+bara de actionare, cheile astea arata ca o teava de ~12cm lungime si presate in forma de hexagon la capete, primele 3 bujii din dreapta au iesit f. usor, mai greu a fost cu cea din stinga, de linga pompa de injectie, acolo am folosit ca prelungitor o cheie tubulara mai mica tot din acel set, practic cucram cu 2 chei inseriate care permiteau un anumit grad de inclinare/articulare (daca te uiti axial pe bujie te lovesti de pompa). Mi-a luat ~15 minute toata operatiunea si am iesit semnificativ mai ieftin decit daca apelam la un "specialist" sa nu mai vorbesc de reprezentanta.
bobolino
saluare soryy daca nu am pun unde trebuie topicul dar nu prea ma descurc , cine ma poate ajuta cu raspunsul la o intrebare ?
ce fel de bujii sunt mai bune pt un clio dci de 48 de kw si daca se poate pret si locul de unde pot cumpara. eu am zis sa scot o bujie si sa umblu cu ea din magazin in magazin k sa fiu sigur.multzam si astept ideii!!

ATENTIE: limbajul irc ... k tz sh ... este interzis prin regulament
ienupar
legat de bujii, nu ele fac si aprinderea combustibilului DUPA compresie? ca nu imi explic cum poate sa mearga o masina cu toate cele 4 bujii arse.
cj98czh
Pai foarte simplu... la diesel compustibilul se aprinde prin compresie exact cum ai spus si tu...deci bujiile nu folosesc decat la pornirea la rece si anume...cresc temperatura in camera de ardere pt. a putea a facilitata explozia..

La motorul pe benzina bujiile dau scanteie si aprind compustibilul...doua motoare total diferite din acest punct de vedere...
hamzteru
Am schimbat si eu bujiile. N-a fost usor pentru ca era cam infundat cu calamina canalul de intrare al bujiei si nu prea intra bujia nici macar pana la filet. Pana la urma a mers figura, fortati putin apasand prin infiletare si se duce bujia singura la locul ei. In privinta motorului, el poate fi si cald si rece, nu conteaza absolut deloc, doar avuta grija sa nu va ardeti pe acolo, atat.Sfat pentru cei care doresc sa faca figura singuri acasa, defapt recomand acest lucru intrucat nu este greu din cale afara:
1. achizitionati bujiile sa fie beru, nkg si in ultimul rand doar daca nu aveti incotro bosch( in ultima vreme bosch nu mai produce la standar de foarte ridicate)
2. neaparat sa luati si un spray degripant wd-40 sau ceva de la Iada si sa dati pe langa bujii si sa lasati solutia sa isi faca efectul cam o ora ( pana sa dati cu solutie aveti grija sa curatati cu o pensula, penson locul de langa bujii, astfel incat sa nu va cada mizerii prea multe cand ridicati bujia, ceva-ceva tot o sa cada dar nu-i problema intrucat tot ce cade va arde la prima cheie
3. indepartati joja, nu faceti ca mine ( cand am incercat sa desfac bujia 2 din stanga am rupt capatul de care tragi joja afara, asa ca atentie )
4. incepeti cu o tubulara de 10 lunga sa le desfaceti
5.pentru a demonta a4a bujie din stanga catre dreapta, eliberati cutia filtrului de aer al motorului din cele 2 ventuze de cauciuc si miscati-o spre dreapta, dar usor; sub cutie mai este o tija de plastic, care nu se rupe, dar puteti glisa usor spre dreapta. Miscand astfel cutia filtrului aveti acces la bujia 4 si nu va mai trebuie nici un racord flexibil sa o desurubati.

Am cumparat bujii beru gn018 = 49 ron*4=196ron specifice motorului meu de 48 de kw, un spray Iada ( degripant )= 11 ron si am imprumutat o cheie tubulara. Toata operatiunea din momentul in care degripantul si-a facut efectul - 15 min.
La un service normal mi-a spus ca imi ia 70 pe bujie si 40 schimbatul, totalizand320 ron + 10-15 ron la baieti. Una peste alta super multumit cum merge masina, plus diferenta de bani ramasa si mai mult de atat am facut si revizia, adica am cumparat toate filtrele (motorina, aer, habitaclu, ulei), ulei motor si am dat 290 de ron. Am schimbat filtrele toate si pentru ulei i-am dat unui nene 10 ron sa mi-l schimbe pe o rampa.

-grand total revizie facuta de mine - 496 ron cu bujii cu tot !!!!
-la service ar fi fost 460 revizia (cu piesele lor si manopera) + 330 schimbatul bujiilor= 790ron sad.gif
Le recomand celor care nu mai au masinile in garantie fie sa mearga la alt service decat reprezentanta, asta se va simti la bani sau daca aveti putina indemanare, si crede-ti-ma ca nu trebuie prea multa, puteti sa o faceti si singuri, bineinteles urmarind topicurile de pe reno.ro, topicuri care zic eu sunt destul de cuprinzatoare si va ajuta foarte mult.


Succes
vali79m
Cam cat mai este o bujie de clio 1.5 dCi, ca imi da semne ca nu porneste dimineata, decat la al 6-7-lea contact?
vali79m
QUOTE(vali79m @ 28 Dec 2008, 14:15)
Cam cat mai este o bujie de clio 1.5 dCi, ca imi da semne ca nu porneste dimineata, decat la al 6-7-lea contact?
*


Am schimbat azi bujiile cu unele Febi de 120 lei setul.
Dimineata a pornit la a 10 cheie cred si le aveam pe toate arse.
diesel_power
Eu sunt curios functie de ce variabile se ard bujiile astea.
Si simbolul meu e tot din 2005 si are toate bujiile bune. Stiu asta fiindca am avut probleme cu pornirea cand s-a lasat frigul si am fost la service, verificat bujii -> toate bune, problema era o conducta de plastic crapata ce facea legatura intre filtrul de motorina si nu stiu ce altceva. Conducta asta lasa aerul sa intre si nu se mai amorsa pompa de motorina (cel putin asa mi-au zis mesterii de-acolo).
rraducul
Poses un Renault Clio 1.5 DCI an 2005 si v-as ruga frumos sa-mi spuneti la cati km trebuiesc schimbate bujiile si daca stiti si de care trebuiesc puse dau un spritz icon_mrgreen.gif va multumesc!
crisolro
din cate stiu eu nu exista "termen" pt. schimb ... se schimba pur si simplu cand se ard si primul semn este pornire grea la rece (de regula la f rece, iarna deoarece sunt ff multe cazuri in care chiar si iarna masina porneste fara probleme cu 1-2 bujii arse) ... dar la primul semn de pornire mai grea decat de obicei e bine de verificat si schimbat bujiile arse pt. ca altfel risti sa dai mult la cheie si sa omori bateria etc.
daca cauti pe forum, vei gasi si informatii despre tipul de bujii sau mergi la magazin pur si simplu
rraducul
MS pentru sfat dar vroiam ceva mai sigur biggrin.gif da nu+i bai oricum le schimb mai ales ca m+ai sfatuit si tu.Sarbatori fericite
CRY 79
Azi am schimbat si eu bujiile incandescente la masina mea. Am pus tot bujii BERU cum erau celelalte, m-au costat 43 lei / buc. si 30 lei manopera. Treaba este simpla daca ai sculele potrivite. La doua pistoane au intrat greu, si o spun deoarece daca intalniti dificultati in a introduce noua bujie, faceti astfel:
- in lacasul acela unde trebuie sa intre bujia, uneori se mai depune si calamina in jurul electrodului. Dati cu putin spray degripant in gaura aceea si curatati cu o tija subtire in jurul careia rasuciti putina carpa si frecati lacasul acela, sau cu o pila subtire si rotunda frecati tragand in sus mizeria. Timp de lucru 30 min.
Vedem dimineata cum porneste.
domnuprofesor
Trebuie sa schimb bujiile incandescente si interesandu-ma de preturi la diferite service-uri din Timisoara am primit un raspuns care m-a uimit. Este vorba de service-ul ProMotor, un service care este peste medie in timisoara.

Intrebare: Doresc sa schimb bujiile incandescente la un reno megane 2002 1.9 DCI. Cat costa, cand pot veni etc.
Raspuns: Daca totul decurge bine te costa 100 RON (piese + manopera) insa daca apar probleme te costa 300 RON.

Intrebandu-i de ce probleme ar putea sa apara mi-au spus: bujiile respective sunt subtiri si la scoatere se pot rupe si atunci interventia se complica. Mi-au spus ca au o cheie speciala cu care le scot. Mi-au mai spus ca esti ca pe masa de operatie: doctorul face ce poate dar conteaza "sansa pacientului".

M-a uimit raspunsul acesta. Adica daca ei gresesc si rup bujia eu trebuie sa mai sar cu 200 RON extra.

Ce ma sfatuiti? Caut alt service sau este fondata atitudinea lor?

Multumesc
UXE
eu zic sa cauti in alta parte ... au raspuns ca niste amatori pararea mea
asyst72
Am Renault Clio 1,5DCI..

Azi m-am dus la Service Norauto din Bucuresti (langa Carrefour pe A1) sa schimb filtrele (aer, polen si motorina)..
pana aici pare off-topic, dry.gif dar dupa ce monteaza toate filtrele si da la cheie ma trezesc ca ramane aprins pe bord martorul de bujii iar mecanicul imi spune ca am o bujie arsa... sad.gif

cum Dom'le ca pana acum n-am avut nici un martor aprins pe bord... sigur e de la bujie? excl.gif
Se apuca si le masoara cu un voltmetru si imi spune ca intradevar una e arsa..
Hmmm.. nefiind cunoscator prea bun in materie cer o rezolvare si negociez sa o inlocuiasca dar fara manopera (caci o data ca nu era vina mea ca martorul s-a aprins tocmai in service, si apoi era exorbitant pretul manoperei... 40RON de bujie... ohmy.gif

Ma rog.. e de acord (zice ca n-o sa platesc manopera) dar imi spune ca ar fi bine sa le schimb pe toate 4, cica lucreaza "in echipa" si e bine sa fie toate la fel, si la fel de noi altfel se pot arde pe rand..

hmm.. imi prezinta apoi un set de 4bujii pentru Logan 1,5DCI la 50RON toate 4... care se dovedeste ca nu se potrivesc in locas.. deci nu sunt compatibile..
mda.. apoi imi prezinta un blister frumos sigilat cu 2bujii care sunt 160RON perechea..
eu bineinteles stramb din nas si cer sa-mi dea cel mai ieftin model de bujie dar sa se potriveasca, caci deja incepusem sa ma enervez!

gaseste in oferta unele de productie ceheasca (sau oricum slava.. nu-mi dau seama exact.. sunt in ambalaj de carton rosu/albastru) la 38RON/bucata dar imi zice ca n-au pe stoc.. blush.gif dureaza 2ore pana soseste daca o comand..
strang din dinti, zic ca o comand numai sa se rezolve.. apoi imi fac de lucru 2ore si revin inapoi..
bujia ma astepta.. se monteza (mi-o da in palma pe cea veche.. originala Renault, cu capat albastru) dar... surpriza! martorul ramane tot aprins..
masoara iar pe toate 4 si reiese ca inca una e arsa..(nu stie daca era arsa de la inceput sau s-a ars chiar atunci, caci prima oara nu le masurase pe toate)..
eu ma enervez.. zic ca nu mai inteleg nimic.. si comand sa le aduca poimaine si sa le inlocuiasca pe toate cele 3vechi.. urmand ca eu sa platesc manopera numai la cele arse (care s-au dovedit a fi 2 din 4initiale)..

Ma rog.. poate e plictisitor ca am dat atatea amanunte si poate e ciudata asocierea "filtre-bujii" dar asta am patit eu: m-am dus sa schimb filtre si m-am trezit inecat cu bujii.. blink.gif

Acum, citind posturile de aici constat ca problema bujiilor la un DCI e chiar insignifianta, am fost total nestiutor (credeam ca e ca la motoarele pe benzina) iar faptul ca ramane martorul acela pe bord in timpul functinarii motorului se pare ca n-are legatura cu mama bujie..

am luat manualul la puricat si inteleg ca martorul are semnificatie dubla.. cand motorul e in predemarare daca se aprinde indica ca bujiile sunt incandescente.. iar daca motorul e pornit iar martorul scontinua sa stea aprins indica o defectiune electrica sau electronica..
hmm.. sa fie in legatura cu faptul ca am pus un filtru de motorina fara senzor iar mecanicul a scos si sonda cu electrozi de pe fir si mi-a dat-o in buzunar?

poate era normal sa o lase pe fir, chiar daca filtrul nu are locas pentru senzor.. hmm.. o sa studiez pe forumul respectiv si o sa pun sonda pe fir la loc in mufa ei, sa vedem daca mai ramane aprins vreun martor sleep.gif

in fine.. CONCLUZIA: evitati Service Norauto.. ca si orice alt service auto care e gata sa va scoata banii din buzunar cand nu sunteti in cunostinta de cauza..

eu am dat doar 38RON in plus (pentru o bujie) dar citind ce s-a scris pe aici despre bujii nu sunt dispus sa mai dau inca 3x38RON (pentru celelalte 3 bujii comandate) + 2x40RON (pentru manopera la 2 din cele 4)..

acel martor de pe bord trebuie sa se stinga si fara 194RON cheltuiti aiurea..

sfaturi?
hamzteru
Chiar nimeni nu isi mai repara masina singur?? Si-au pierdut toti indemanarea si placerea de a face un lucru cum trebuie si sa se bucure de el??? Fratilor daca nu mai sunteti in garantie, luati si voi cu 1.5 mil o trusa minima de scule si aia va fi toata manopera de acum inainte. O revizie la un Clio dureaza 30 de min cu tot cu bere sau tigara, si aveti timp si de filtre si de ulei. Pana sa ies din garantie dadeam la o revizie la reprezentanta cam 4.8-5.2 mil cu filtru de motorina, iar de ceva ani buni ma costa maxim 2.5. Si asta la niste operatiuni simple cum sunt schimburile de filtre si ulei. Pentru bujii va trebuie o cheie tubulara mai lunga si subtire, care se gaseste de obicei prin talciocuri si un spray wd40 - degripant. In plus de asta aveti satisfactia ca ati facut un lucru cu mana voastra si in plus va cunoasteti masina mai bine. Si nu va doare capu' cand apare o problema pentru ca o puteti identifica imediat.
Invatati si voi cate ceva si mai evitati service-urile astea cu preturi jenante. Ele traiesc din lipsa de informare si comoditatea unora.

seara buna
krokos
Asyst72 verifica mufa de la EGR ca daca nu a fixat-o bine ramine aprins becul de la bujii.
CRY 79
De acord cu ,, hamsteru ,,! Satisfactia este mare.
asyst72
QUOTE(krokos @ 21 Jan 2010, 18:19)
Asyst72 verifica mufa de la EGR ca daca nu a fixat-o bine ramine aprins becul de la bujii.
*




s-a rezolvat..
rationamentul meu era corect: acel martor care statea aprins dupa pornirea motorului, nu avea legatura cu bujiile.. ci cu sonda de la senzorul filtrului de motorina.
in momentul in care am pus la loc sonda in mufa ei de pe fir martorul s-a stins.. biggrin.gif (chiar daca noul filtru e fara locas de senzor iar sonda sta acum singura atarnata de fir si legata cu un colier de plastic intr-un loc sigur; deci e important ca sonda sa fie in mufa ei, altfel se aprinde martorul)

cat despre bujii, am rezolvat cu o sticla de vin la un prieten care se pricepe si are cheia potrivita (hexagon de 10)

acum am si bujii noi, verificate prin testul cu firul de la plusul bateriei; si am constatat ca motorul porneste mai usor, chiar si in zilele acestea friguroase.. smile.gif

martorul de bujii se aprinde pentru 1-2 secunde in faza de M (predemarare), apoi se stinge si ramane stins si dupa pornire; faptul ca se sting in pozitia M dupa 1-2 secunde e semn ca bujiile isi fac toate 4 treaba si incalzesc mai repede.

inainte de incident (cand aveam functionale doar 2 bujii din 4) martorul statea aprins in faza de predemarare si se stingea doar dupa pornire (asta era semnul ca bujiile nu-si fac cum trebuie treaba..)


anyway, pana la urma a iesit cu bine.. mi-am inlocuit bujiile inainte de valul de frig care vine zilele astea... altfel habar n-aveam de ele sleep.gif

merci, pentru indrumari
Yochanna
QUOTE(asyst72 @ 23 Jan 2010, 16:04)
s-a rezolvat..
sonda de la senzorul filtrului de motorina.
in momentul in care am pus la loc sonda in mufa ei de pe fir martorul s-a stins.. biggrin.gif  (chiar daca noul filtru e fara locas de senzor iar sonda sta acum singura atarnata de fir si legata cu un colier de plastic intr-un loc sigur; deci e important ca sonda sa fie in mufa ei, altfel se aprinde martorul)

*



nu stiu cum e la tine, insa acea mufa de la senzor trebuie sa ii dai cu izolirband.
la revizie, si eu am luat un filtru de motorina fara senzor de apa si aceeasi problema a aparut. se aprindea acel martor. mesteru' meu s-a prins imediat ce-i drept si mi-a pus mufa la loc. pana la urmatoarea revizie e ok sa raman cu acest filtru fara senzor.
numai bine.
Mario8119
QUOTE(diesel_power @ 10 Jan 2009, 19:57)
Eu sunt curios functie de ce variabile se ard bujiile astea.
Si simbolul meu e tot din 2005 si are toate bujiile bune. Stiu asta fiindca am avut probleme cu pornirea cand s-a lasat frigul si am fost la service, verificat bujii -> toate bune, problema era o conducta de plastic crapata ce facea legatura intre filtrul de motorina si nu stiu ce altceva. Conducta asta lasa aerul sa intre si nu se mai amorsa pompa de motorina (cel putin asa mi-au zis mesterii de-acolo).
*



Offtopic si eu putin am patit-o si eu cand mi-au schimbat gigeii filtru de motorina au pus gresit sonda de apa si cred ca au stricat si mufa...ca acum ia aer pe-acolo. problema e ca mi se dezamorseaza pompa dupa vreo 8 ore de nefunctionare, momentan le-a prins tot acelasi gigel cu niste soricei (sonda cu furunul de filtru) si tot mi se dezamorseaza dar doar daca e rezvorul mai gol de jumatate, cand e plin nu am probleme asa ca am decis sa mai merg asa "cu rezervorul plin" inca 10.000km cand il voi schimba (filtru). Intrebarea mea este daca aceste dezamorsari afecteaza cumva pompa de motorina (parca sunt 2 pompe una in rezervor si una la motor , dar se poate sa ma insel sa fii inteles gresit) sau daca poate dauna la altceva, in afara de faptul ca de cateva ori am "omorat" bateria cat am dat la automat, si de cateva ori mi-am "rupt degetele" cat am dat la pompita.
.
Si ca sa nu fie totul offtopic pt ca intrasem sa citesc despre bujii, in afara verificarii cu cablu sa vad daca da scantei am citit ca daca se stinge beculetul inseamna ca buiile functioneaza. Este corect? Mie mi se stinge iar astazi dimineata s-a stins f greu in sensul ca de obicei dureaza 3 secunde iar astazi a durat vreo 7-8 ( -16 grade), apoi la pornire a pornit destul de greu adika in nici o iarna nu mai mi-a pornit asa greu....ce-i drept am 4 ani si 64.000 km....si deci e posibil sa fie si de la baterie, nici compresia probabil nu mai e la fel ca atunci cand masina era noua...Deci a invartit prima data destul de greu si apoi din ce in ce mai repede cam de inca vreo 3ori si a pornit. Iar m-am speriat ca beculetele de la ulei si stop care stateau aprinse inca 2-3 secunde dupa pornire la fel s-au stins abia dupa 7 secunde. Si ca sa nu mai lungesc discutia va intreb daca ce mi s-a intamplat este normal sau am vreo problema cu bujiile? Eu totusi as da vina pe temperatura "-16 grade" , la temp asta bateria mea trecuta de prima tinerete a invartit destul de greu "marmelada" (uleiul) din motor.
.
Scuzele mele pt offtopic....
krokos
E din cauza frigului, stai linistit, si mie tot asa i-mi face la prima pornire.
eddie33
4 bujii gasite arse,pornea saraca pana pe la -10 grade.De 2 zile pornea numai dupa pranz,cu bateria reincarcata(ca o cam slabeam),dar de fapt cand era mai cald,-7 in loc de -17 de exemplu.
Bujiile vechi originale erau CHAMPION,cele noi sunt Beru,au costat 50 RON bucata,iar manopera 120 RON.
dumiDude
subscriu la -12 gr am pacalito.. bine dar am cam dat 5-6 chei smile.gif
la -15 nu a mai vrut si am laut ratb-ul biggrin.gif ... nu am verificat bujiile dar la 7 ani si 100k clar sunt busite toate. Bateria ok invarte fara problema.
Cam de la -6gr face figuri si necesita 3 chei de la -4 in sus o ia si din prima smile.gif
Si pe mine m-a cam speriat faza cu blocatul bujiei in chiuloasa desi sunt cazuri rare se pot intampla sad.gif
Astept caldura sa o dezmortesc smile.gif
CRY 79
Puneti contactul de doua ori inainte de a porni ( tineti pe bujii de doua ori ) si va porni mai repede pe GER.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.