Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum sa inlocuim discurile de frana
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
ionutmar
Mai intai cumparati discuri si placute noi biggrin.gif normal nu?

atentie la tipul discurilor, la bicorp sunt discuri ventilate de 259 mm diametru, iar placutele au fost sistem Lucas. (scrie pe etriere ce sistem este).

parcati masina intr-un loc plan si cu sol stabil (de preferat ciment) puneti cricul (si recomandat sa puneti capre fixe pentru siguranta, cu mare grija merge si cu un cric bun). Frana de mana trasa si pusa in viteza 1 altfel se roteste discul.

1. slabiti prezoanele inainte de a ridica masina pe cric, apoi demontati roata.

Eu am avut doar cric pentru sustinere asa ca am pus roata demontata sub masina pentru siguranta.

2. discul este fixat doar prin 2 suruburi torx de 40, binenteles ca nu sunt suruburi de forta ci doar de fixare pe butucul rotii, discul este prins de butuc prin cele 4 prezoane. Mai intai slabitiel un pic nu le desurubati de tot, o sa fie mai incomod de lucrat mai departe. Folositi o cheie cu crichet mai puternica, si cu grija ca suruburile se pot sctrica destul de usor.

[attachmentid=38716]

3. demontarea etrierului (operatie descrisa si in alt tutorial). Etrierul este prins in 2 suruburi de 13 si 2 piulite fixe de 17. Desfaceti cu 13 si tineti contra cu 17. O sa mearga un pig greu. Este de folos o cheie tubulara cu coada mai lunga. Se scot vechile placute si se curata etrierul cu o perie de sarma, atentie la partiel din cauciuc ale pistonului. Etrierul trebuie fixat foarte bine, eventual legat cu o sarma de arcul masinii, este destul de greu si este conectat la conducta de lichid de frana.

[attachmentid=38717] [attachmentid=38718]

4. se demonteaza suportul de etrier. Este fixat in 2 suruburi de 19. cheie tubulara cu coda lunga pentru a avea forta. Se curata cu peria de sarma.

[attachmentid=38719]

5. se scoate acum discul vechi si se pune cel nou strangand cele 2 suruburi torx. Apoi se monteaza suportul de etrier si placutele noi. Pistonul trebuie impins pentru a putea fi montat penste placutele noi. Eu am folosit o mica menghina (C clamp). Se strang bine suruburile (placutele ar trebui sa vina cu suruburi noi).

[attachmentid=38720][attachmentid=38721][attachmentid=38722]

Se recomanda degresarea discului cu un spray degresant pentru frane (se gaseste la piese auto sau benzinarii).
Atentie cu suruburile sa nu le stricati mai ales cele torx care daca se strica vor fi f greu de scos. E bine sa folositi scule rezistente (nu chinezarii) din crom-vanadiu.

[attachmentid=38723]

Timp de lucru cam 2,5 ore dar fiind prima data cand faca asta. Multumesc lu cmandrei pentru tutorialu cu placutele.
Scutit cam 100 RON la service (un service non reno) + placeara ca am facut ceva cu mana mea.

Se franeaza usor primiii cativa km.

Bafta.
hellcat
Gata ionutmar, l-am mutat si mi-am permis sa modific un pic si titlul tutorialului. smile.gif
michirec
Ar fi interesant si de larg interes un post ptr. schimbarea sabotilor de frana....
VladSoare
La Symbol este exact la fel, cu o singură diferență: șuruburile care țin port-etrierul sînt de 18 mm, nu de 19.

Torxurile alea n-or fi ele șuruburi de forță în teorie, dar la mine a fost cu totul altfel în practică. Chiar și cu o tonă de WD-40 tot am rupt o cheie încercînd să le desfac. Am folosit pînă la urmă niște extractoare ca să le scot de-acolo, după două zile de înjurături. smile.gif
Apoi a mai urmat încă o zi de transpirat și înjurat pînă am reușit să scot discul de pe fuzetă. Era înțepenit acolo și numai după încă o tonă de WD-40 și multe ciocane a început să se miște. smile.gif
ionutmar
@michirec

I-am schimbat in service, nu e chiar asa de simplu, sabotii au un reglaj care trebuie facut, tamburu iese destul de greu. Dar nu imposibil.
BiCos
La cati km ar trebui teoretic schimbate placutele, discurile si sau sabotii spate?
ionutmar
eu am schimbat discurile la 50.000. Posibil sa mi fi tinut vro 10 insa placutele se tocise pana la metal si facuse niste santuri pe discuri.

BiCos
Naspa, dar oricum eu am 1,5 mm lipsa din grosimea discului numai pe interior si cred ca pana la 60k nu am probleme(actual 33k).
Stie cineva grosimea minima la discuri ventilate? clio bicorp
ionutmar
17.7 mm, initial au parca 20,1
panavision
Mai vin vin si eu cu o mica completare. Inainte de a cumpara discurile, masurati diametrul celor vechi, pentru ca e posibil sa aveti discuri de 238mm diametru (ex. la Clio Symbol 1.5 dCi 82 CP). Un alt element de care trebuie tinut cont este grosimea discurilor. Aici treaba este mai simpla, respectiv daca aveti ABS pe masina, discurile au grosimea 20mm, daca nu aveti ABS discurile au 12mm grosime.
ienupar
Eu am o mica intrebare: Este sigur sa schimbi singur discurile si placutele de frana, avand in vedere ca reprezinta o chestie FOATE serioasa frana? Ce riscuri pot aparea? Cine si-a schimbat singur sa imi spuna daca simte vreo diferenta fata de schimbarea in service.

Intreb pentru ca, vreau sa-mi iau discuri de la brembo (aceeasi dimensiune, acelasi diametru, tot tot, facute special pentru clio-ul meu) si sa mi le montez singur, nu de alta, DAR la service Renault nu vor vrea sa imi monteze, folosind placa: "nu montam decat piese comercializate de noi" (adica piese de origine) si nu am niciun interes astfel. Pe de alta parte, la un service non-renault nu stiu cat de experimentati sunt aia pentru masina mea, asa ca mai bine fac prostia cu mana mea decat sa mi-o faca altul si sa-l mai si platesc pentru asta.
k0b3
Procedura e similara cam la toate masinile (nu prea ai unde sa gresesti caci nu e nimic de reglat, doar se scot piesele si se pun altele), dar pentru linistea ta poti sa le schimbi singur si dupa aia sa te duci sa iti faci un test de franare la RAR. Oricum iesi mai ieftin, mult mai ieftin...
cmandrei
Exista tutorial de schimbare placute + asta de aici ... cum a spus si k0b3 in rest ... + incearca sa mai si citesti inainte de a intreba ceva. Multumesc,
ienupar
Le stiu si le-am citit, de'asta am si intrebat.. Citeste tu mai bine exact ce scriu inainte sa ataci wink.gif
cmandrei
Domnule ienupar ... te rog sa te relaxezi ca nu te-am atacat ... acestea fiind spuse nu ai citit destul. Ai spus "Cine si-a schimbat singur sa imi spuna daca simte vreo diferenta fata de schimbarea in service." - deci nu ai citit destul, pentru ca sunt multi care si-au schimbat singuri diverse si inca nu a aparut nici o problema ... + ca aici e vorba de tutoriale ... explicatii si intrebari on-topic: montaj / demontaj ... restul in sectiunile dedicate. Astfel ca te rog sa nu mai continui aici, exista topicuri de piese, frane, becuri, faruri etc. dedicate ... Multumim,
PhilipMorris
M-am dus sa imi verific placutele de frana zilele trecute, deoarece am facut deja cu ele vreo 40 k km, si de mult ma tin sa le verific. Am constatat, cu stupoare, ca placutele sunt ca si noi. Bine, nu? Dar, din nefericire, discurile de frana sunt mancate intr-un hal fara de hal. Cand setul asta de placute a fost montat, discurile erau impecabile. Acum sunt varza, amadoua. Banuiesc ca au fost prelucrate dintr-un material foarte dur, altfel nu imi explic. Baiatul de acolo a zis ca mai ma duc pana undeva in vara, nu mai mult.
Ce nu inteleg este ca placutele nu sunt no name, ci chiar de la reno...Sper ca sa nu mi se rupa discurile pe drum. Nu am mai auzit, dar nici nu as vrea sa aud asa ceva.
sprint
Salutare ,



a venit vremea sa schimb discurile de frana (clio symbol 1.4 8v 2004) eu am discuri calde se pot pune discuri ventilate fara a face modificari? ... app ce discuri si ferodouri sa cumpar ?


Multumesc,
ysofix
Salut,
Menghina la ce ai folosit-o?
Eu am dat jos roata, etrierul, am desfacut suruburile torx, insa nici o sansa sa dau jos discul.
Cred ca mi-ar trebi o presa ceva.
Deci, te-ai folosit de menghina ?

4 Mar 2010, 10:52:
Gata am rezolvat. Probabil ca si-au facut efectul sparyul WD 40 si loviturile ce ciocan.
Mai aveam o problema. Mergea roata dreapta fata infranata, si se incalzea putin.
Am crezut ca-i pistonul de la etrier blocat. Am desfacut si era curat, si am vazut ca nu avea probleme in a culisa usor.
Probleama era de la celalate (de fapt doar de la unul, cel de jos) pistonase. Acolo unde se desface cu keia de 13 si se tine contra cu cea de 17, sunt niste pistonase cu garnitura de cauciuc pe care culiseaza o parte din etrier.
Cel de jos era gripat, si can franam ramanea blocat.
L-am scos, l-am curatat cu o bucata de lemn, am mai pus putina vasilina si l-am bagat la loc.
Acum e ok.
byl11
Am facut si eu operatiounea astazi, ca discurile sa iese usor bagati spray degripant pe gaurile de la cele 2 suruburi, de la cele 4 prezoane si de jur-imprejurul celei centrale. cu un ciocan de cauciuc bateti in disc...o sa se vada niste bule mici in gaura centrala. mai lasati-l 2-3 minute dupa care trageti de disc cu miinile intr-o parte si alta. Iese mult mai usor ...asa ca atentie sa nu cadeti pe spate ca subsemnatul la al 2-lea disc care a iesit mai usor decit primul unde nu am aplicat metoda de mai sus.
PS am schimbat si ferodourile spate sistem Bosch la mine (bicorp). Acolo nu trebuie urmarit decit cum sunt puse arculetele. treaba se incepe de sus in jos cu cel mai lung arc...care se scoate cu un patent (asta e cel mai greu de pus la loc la sfirsit). Urmeaza alte 2 arculete care tin compensatorul. se scot si astea 2. dupa asta exista alte 2 arculete verticale. Astea ies prin rotire stinga sau dreapta la alegere si se si apasa pe ele in acelasi timp. acum iese tot sistemul afara. mai e un arc jos si cablul de frina de mina astea ies usor. Se monteaza la loc in ordine inversa dar e bine sa se mai dea 2-3 ture inapoi la compensator pt ca altfel nu o sa intre tamburul pe ferodourile noi. Trebuie o cheie de 30 pt a desface la inceput piulita care tine tamburul. Toata grija consta in pastrarea pozitiilor arcurilor mai ales a celor de la compensator (celelate nu pot fi montate decit intr-un singur fel). Toate arcurile sunt la vedere nu se baga niciunul prin spate...deci la sfirsit trebuie sa existe 6 resoarte de div marimi.
silvicaaa
salut

stiti de unde as putea cumpara acele suruburi torx de 40 pentru prinderea discului pe fuzeta?
cmandrei
Exact sa-ti dau un magazin nu stiu, dar stiu ca magazinele de piese le pot aduce la comanda. Bine ar fi sa le ai pe cele vechi sau sa ai codul ca sa nu cumperi altele ... conteaza foarte mult filetul si lungimea (bine stiu ca asta e baza dar am scris ca sa se inteleaga ce vreau sa zic tongue.gif )
crystygye
Eu am lipsa suruburile tip torx.La urmatorul schimb de placute voi achizitiona si eu acele suruburi.
Am facut operatiunea astazi inainte sa vad tutorialul. Cu acel maner de tubulara si restul de scule, am facut operatiunea la ambele roti in aprox 40 de minute. Am primit niste discuri Brembo cu striatii.
Imi place ca scoti discul fara sa scoti si rulmenti, etc. Foarte usor. Tutorial nota 10 wink.gif
--
Iar legat de spate eu am fuzete cu discuri de frana de pe Golf 4 si am renuntat la saboti. Trebuie sa le repun pe masina zilele astea. Daca nu uit revin cu poze de la montaj.Se potrivesc beton. Frane mult mai bune cu discuri pe spate, dar mai nasol la buzunar.
asyst72
QUOTE(crystygye @ 15 Jun 2011, 22:46)
...Frane mult mai bune cu discuri pe spate, dar mai nasol la buzunar.
*



si mai nasol e daca raman placutele lipite pe disc dupa ce o lasi cu frana de mana trasa mai mult timp... sleep.gif
cbardan
Saptamana trecuta am schimbat si eu discuri + placute. Unul dintre discuri a iesit aproape singur (de altfel un surub din alea 2 era slabit) in schimb celalalt nu a vrut sa iasa pana nu am folosit o presa de extractie...
chivu05ps
Multumesc pt postare , a fost de ajutor. Am avut probleme cu suruburile de fixare (torx), erau ruginite si spray-ul degripant nu a ajutat asa ca le-am scos cu dalta si ciocanul.
dionel78
Am avut si eu probleme cu suruburile de la disc,nu am putut sa le desfac,problema am rezolvat o dand o gaura in ele pe mijloc ,dupa,s au desfacut foarte usor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.