Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Uzura bielete directie si capete de bara
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
k0b3
Am o intrebare pentru ceilalti posesori de Clio care s-au lovit de aceasta problema: uzura se manifesta doar prin troncaneala sau si prin influente asupra directiei? Am 49.000 km si in ultimul timp incep sa am ceva probleme cu directia desi presiunea e facuta OK, rotile sunt in regula, jentile drepte, etc.
cmandrei
Troncaneala clar ... din cate stiu eu poate influenta directia dar trebuie sa fie foarte distrusa bieleta sa se intample asa ceva ... tocmai am descoperit ca trebuie sa o schimb pe cea din stanga ... dar jocul la roata este foarte mic (dar se simte chiar daca nu esti mecanic auto) ... geometria este ok (verificata) ... concluzie: la masina mea directia nu este influentata ... sau cel putin nu atat de mult incat sa simt la volan sau la curbe etc.
k0b3
In conditiile in care ar exista mici "erori" a bieletei, se poate reface oare geometria?
cmandrei
"Se poate face" dar no' ... daca e joc e joc si nu ai ceva face ... dar din cate am inteles de la mester "probleme" la geometrie vor fi (minore ca jocul e oricum mic - adica nu modifica pozitia rotii cu 1-2 grade un joc de bieleta) doar pe partea pe care sunt probleme cu bieleta.
Ge0rge
Salut
Intamplator am bagat si eu capul in compartimentul motor si am observat un burduf de cauciuc incolacit , puteti va rog ce este acel burduf si daca este cazul sa ma duc cu ea in service? dc este ceva busit face parte din garantie sau trebuie sa platesc?
Mersi mult


cmandrei
Ups nu arata prea bine ... e spart ? crapat ? rupt ? sau doar e montat asa aiurea ? ... daca e rupt/spart etc. ar cam trebui sa mergi la service cu ea ... daca face parte din trenul de rulare (sau cum se numeste) ai garantie pana 20.000 km parca (deci nu platesti) altfel se schimba gratuit cat e masina in garantie. [eu asa stiu]
Ge0rge
Dar ce este in primul rand? smile.gif ,nu prea imi dau seama ce e cu el.parca ar fost incolacit...sau rupt...nu pot sa imi dau seama f bine
Laurentziu83
E de la caseta de directie, acopera bratul care trage/impinge roata cand tragi de volan.
Ge0rge
Salut
Am fost la service (Mach1) si se pare ca era doar incurcat (burduful de la bieleta de directie), montat gresit din fabrica, incolacit

Va multumesc pentru help
R19/16v
a fost torsionat cand s-a reglat directia.
Ge0rge
E bine ca a fost doar incurcat, deja ma gandeam ca am dat in vreo bordura sau groapa
E normal sa platesc in service daca cer o verificare de genul acesta nu?
dizzyY
cmandrei ai schimbat piesa de care ziceai? si eu un troncanit,si am fost la service are joc roata si mi-a zis ca e bratul de directie..am mai intrebat pe server dar tot nu m-am lamurit..oare se potriveste si de la solenza? ca parca am vazut ca arata cam la fel.stie careva exact?10x
cmandrei
Inca nu am schimbat piesa ... dar de ce sa iei de Solenza cand e atat de ieftin in magazine ? ... la reprezentanta e vreo 350 ron iar la magazin o iei (piesa) si cu 50 ron. bafta
mikken
Salut. Trebuie sa schimb si eu bieleta de directie pe dreapta la masina din semnatura, am fost ieri in service. Se manifesta tot prin troncaneli la gropi si un mic joc in volan, care se simte mai ales cand e masina pe loc.

Acum, eu am sunat la niste magazine si mi-au zis preturi pe undeva in jur de 1 mil pentru bieleta asta (banuiesc completa, cu tot cu captele de bara). De unde scoateti voi preturile astea de 50 RON? E pretul doar pentru bieleta, fara capetele de bara? Eu am intrebat si de capetele de bara la auto total si mi-au zis ceva in jur de 70 ron pt dreapta si vreo 80 si ceva ron pentru stanga.

Daca stiti vreun magazin cu piese bune si ieftine pentru clio dati-mi si mie va rog un PM.

Multumesc!
cmandrei
Eu am primit de la un magazin din Tg.Mures pretul de 47 ron bieleta stanga pentru masinuta mea (fara cap de bara). Magazinul se numeste xedex 0265/266658 si cereti la piese auto.
Clio 2002
@mikken: Vad ca esti din Bucuresti. Drept urmare, te ajuta un magazin "local" biggrin.gif
BOZON GROUP - telefon: 0788.494.504 sau 0724.908.925.
Eu am cumparat de la ei si a fost tot pe la 50 RON bucata (fara capete de bara).
dizzyY
mikken si eu am aceaisi masina..la 700mii am gasit de solenta dar poate nu era cel mai bun magazin..de renault cred ca tot cam asa sau un pic mai mult cu tot cu capete de bara..daca gasesti sa imi zici si mie unde si la ce pret..10x
mikken
Am luat bieleta cu tot cu cap de bara pentru dreapta. Preturi si alte detalii gasiti la topicul de piese wink.gif
mikken
Schimbat in seara asta ambele bielete de directie si capetele de bara aferente + facut geometria la roti. Rezultat, nu se mai aude nici un troncanit si a disparut complet si jocul din volan:D A meritat pe deplin investitia.
fisman
Marti 7 august am fost cu masina din dotare la verificarea ITP la reprezentanta Dacia - Renault din Constanta. Toate bune si frumoase pana la verificarea sistemului de directie. Aici, buba: joc in ambele tije de bielete, care se cer schimbate. Asa ca am fost dat "retur" peste 30 zile cu bieletele, farul de la proiectorul de ceata stanga crapat si niste urme de ulei pe langa turbocompresor.
La 42200 km la bord (masina cumparata pe 2 august 2005).

Am fost alaturi la service-ul Renault unde, la o prima socoteala mi-au iesit: bieletele - 1000 ron cu montaj, proiectorul ceata 350 (plus montaj). Uleiul se presupune a fi de la un furtunas slabit (vom vedea).
Ideea este ca aceste sume m-au cam ingrozit, asa ca am dat o raita prin oras pe la magazinele de piese auto. Si am obtinut urmatoarele rezultate:
bieleta interioara: (marca FRAP) - 52 ron,
(OKAP) - 84 ron,
(RUVILLE) - 73 ron.
Proiector ceata stanga, marca VALEO : 190 ÷ 222 ron.
Bieletele (in acte) sunt fabricate pentru Clio Symbol dci 80 cp fabricat 2005.
Problema care se pune este aceea ca mai multi vanzatori mi-au spus ca nu sunt 100% siguri ca piesele se potrivesc intradevar la masina, deoarece aceasta a fost fabricata in Turcia si sunt ceva probleme cu ea.
La un singur magazin (din cele vizitate de mine) mi-au spus ca pot sa-mi aduca bieletele "pe original" adica dupa datele din talon, de pe placuta ovala si de pe caseta de directie. Acestea ar fi cam 200 ron sau 330 ron (depinde ce scrie pe caseta de directie).
Oricum, asa ma scot cu un pret mai bun decat la service-ul Renault.
Intrebarea mea este daca s-a mai lovit cineva de problema asta (cu piesele pt Symbol) si cum se poate rezolva. Si mai ales in Constanta.

Si urmeaza si revizia de 45000 km .....
dorindumitru
Si eu am avut beleaua cu bieletele tot la ITP. Mi-au zis ca ar fi caseta tip TRW (adicatelea variaanta cu bielete scumpe ca erau 350 roni bucata, cealalta cu bielete ieftine fiind SMC parca, oricum ceva cu S in fata). Am preferat sa iau de la ei si bielete cu montaj, cu reglare directie (care mai este inca vre-o 200 Roni), la care au mai tras si-un TVA si doar jmecheria cu bieletele m-a aruncat la 1300roni.
Acum stau si ma gandesc, slava domnului ca nu am mai avut si alte belele.
Si asa am trecut ITP-ul pe bune, ca altfel puteam sa ma duc la un stand ITP din afara retelei renault si cu 50roni spaja scapam de ITP, dar am zis ca sa fiu sigur ca nu patesc ceva pe drum ca ma pasteau niste drumuri lungi.
Si m-am uitat si eu ca omul la piesele schimbate. Stiam de pe dacie 1300 ca daca au joc se simte la mana, dar la astea nu am sesizat nimic.
Intrebarea de fapt este alta: "in reteaua dacia-renault de fiecare data cand te duci la ITP e motiv sa te agate cu bieletele astea, sau chiar se deterioreaza ele in asa hal?"

later edit: hai ca am gasit cum se numeste celalalt tip: SMI
preturile bieletelor (cu tot cu TVA) din luna mai in reteaua IPSO (la Ploiesti si la Otopeni erau la fel) au fost:
2 bielete SMI - 397 roni
2 bielete TRW - 705 roni
gti_mars
~~ Problema care se pune este aceea ca mai multi vanzatori mi-au spus ca nu sunt 100% siguri ca piesele se potrivesc intradevar la masina, deoarece aceasta a fost fabricata in Turcia si sunt ceva probleme cu ea. ~~
Atentie la piese . Intreaba la magazin daca poti sa le dai inapoi daca nu sunt bune. Eu la ITP aveam 34000 km., retine 34000 km., si cand mi-a zis de bielete am luat foc. Dar oricum trebuiau schimbate, si mi-au pus unele de la ei mai mici cu cativa mm. care normal ca nu se potriveau. Nici ei nu stiau , o luau pe bajbaite. Mi le-au pus inapoi pe ale mele si m-au sunat dupa vreo 2 sapt cand au venit alea bune. Pret : 700ron . Dar bine ca suntem in Romania ca i-am zis ca nu vreau fact., nu mai am garantie si sa ma ~rezolve~ mai ieftin. Pret corect : 300 RON .
BAFTA LA PIESE ! ! !
cmandrei
Pai si nu ne spui si noua care sunt piesele bune, care sunt codurile bune, care sunt producatorii, dimensiunile etc ?
gti_mars
Vecine, nu ti-am spus ca au luat-o pe bajbaite ! O fi bune sau nu or fi bune ! Daca vrei ne uitam la ele in parcare de care sunt !
cmandrei
Damn smile.gif blush.gif ok.
fisman
Revin la problema mea cu bieletele.
Deci, dupa cautari, achizitionat 2 bielete SWAG (asa scria pe cutia lor) - 110 lei buc si 1 buc proiector ceata stanga VALEO - 203 lei.
Schimbat bieletele de pe masina si proiectorul cu geamul spart la un service cu care am mai cooperat - 50 lei manopera. Total aprox 480 lei (fata de 1400 lei ceruti in service-ul Renault Cta).
Controlat unghiul de fuga (sau cum se numeste) - 45 lei.
Garantie 18 luni la piesele cumparate.
Bieletele le-am cumparat de la mag. Meteor de langa Gara CFR Cta iar proiectorul de la magazinul UNIX de langa str. Bucuresti (cred ca e Atelierelor, nu stiu sigur).
Bieletele originale de pe masina erau TRW.
Urmeaza sa merg la service-ul Renault sa vad ce e cu scurgerea de ulei din zona turbocompresorului si pt revizia de 45000 km.
A mai cumparat cineva astfel de piese (SWAG) sau a auzit despre ele? Sunt bune?
ionutmar
SWAG = http://www.swag.de/
fisman
Am rezolvat cu ITP-ul.
Am fost miercuri 05.09.2007 in service-ul Renault din Cta si am rezolvat cu scurgerea de ulei din zona turbocompresorului (unul din motivele pentru care am avut revenire la ITP). Era colierul de la un furtunas de pe acolo putintel slabit si ieseau niste vapori de ulei de unde si acele urme pe dedesupt.
Am facut si revizia de 45000 km. Preturi la sectiunea revizii.
Am fost a doua zi la ITP si am finalizat verificarea.
Uraaaa! In sfarsit!
rhunder
bun, si deci bieletele de clio symbol merg un numar de km sau cat vor ele?
Eu am cam 85.000 km si nu am schimbat pe masina decat discurile de frana si ma intreb daca or sa urle astia de la firma cand o sa le spun ca trebuie sa schimb bieletele. Am inteles ca un clio utilizat cu grija merge fara nici un schimb de piese pana pe la 110.000 km si eu mai am pana acolo.
Multumesc,
k0b3
Am prieteni care au schimbat bielete la 25.000/30.000 etc. Eu de exemplu le-am schimbat la 90.000 pentru ca merg mult in afara orasului si in general am grija de masina. Mai pe scurt, nu exista nici o regula in ceea ce priveste uzura.
Laurentziu83
Eu sunt cam afon la piese de la suspensie sa le depistez defectele si am deja 38000 de km, ma gandesc sa nu-mi cedeze ceva naibii pe acolo.
Ca sa verific daca am ceva in neregula la suspensie, este suficient sa ridic roata pe cric si sa pun intai mainile sus-jos si apoi dreapta-stanga si sa trag de ea, sa vad daca am joc pe undeva? Sau mai trebuie facut si altceva?
cmandrei
Aaaaa daca ridici roata si tragi de ea nu prea "vezi" nimic la suspensie ... eventual poti "vedea" daca sunt jocuri la rulment, la bieleta ... eventual cap de bara (dar asta stiu ca nu prea are joc) si pivot ...
dumiDude
Am obs azi venind de la gr cu peste 110 km\h misc un pic de volan si cam nimica.. parca ar avea un joc.... la 120 sau 130 deja te simti ca si cum nu ai control asupra lui se misca ff usor si ai senzatia de nesiguranta blink.gif

Acum 2 luni mecanicul mi=a zis ca trebuie sa schimb bieletele dar ca mai pot merge cu ele, eram in vacanta tongue.gif Troncanit nu am la gropi dar la semafoare acolo unde s-au facut santuri de la franari si calitatea asfaltului "ff buna"... acolo se aude doar la franare. Sapt asta o sa mi fac o programare la serus sa fac schimbul lor, sper sa se rezovle treaba cu directia.

PS: Daca stiti alt service mai bun care sa te lase langa masina si mecanici caroara chiar le pasa... dau o bere biggrin.gif
cmandrei
Daca bieletele nu au joc nu prea trebuie schimbate ... eventual mergi la o verificare a geometriei ... nu neaparat la reno ca sunt cam scumpi ... si vezi daca e vreo problema ca oamenii de acolo se cam pricep de obicei ... spor (o verificare a geometriei e mai ieftina decat o verificare la reno - din cate stiu eu - si ajungi si mai usor si fara 501203413290483 programari ... dar no' depinde si de dealer si service un generalizez tongue.gif smile.gif) ... spor
dumiDude
ele aveau un pic de joc asta vara... de atunci cred ca jocul s-a accentuat dar vroiam sa stiu dak la viteza volanul se comporta la voi la fel? Masina tinde sa traga spre dreapta nu ff mult dar trage (cauciucuri noi si echilibrate)
jfo
Si la mine trage un pic dreapta de cand am luat-o.
Batrānul
Si la mine trage f. putin dreapta - de cand am luat-o.
Off-topic: Cred ca functioneaza legea compensatiei - la DSN imi tragea stanga blush.gif
adi_ar
Pai, umflati rotile > verificati trenul > verificati geometria

Problema "trasului in ... " eu am incetat s-o mai consider altceva decat un semnal consultativ, daca exista asa ceva.
De nenumarate ori mi s-a parut ca "trage" si apoi totul a revenit la normal dupa corectia presiunii in roti ori dupa ce am trecut pe alt tronson de drum.

In asemenea situatii, daca persista senzatia de "tras" si dupa verificarea / corectarea presiunii in amvelope solutia este verificarea trenului de rulare - geometrie, unghi, acolo se pot depista bielete uzate si alte alea.

Eu sunt mai degraba User in materie de masini si n-am mari pretentii de cunoscator dar mi se par nagandite afirmatii de genul "mi s-au dus bieletele dupa 7000-10000-15000 Km, vai de mama lu' RRO si fiabilitatea Renault!".
Da' gropile, bordurile, liniile de tramvai, pietrele si lemnele imprastiate pe sosea
etc. etc le-ati numarat ?
Laurentziu83
Cam asa ceva. La mine nu trage dreapta directia, de multe ori imi pun centura, caut pachetul de tigari, etc fara vreo mana pe volan. La Passat de exemplu trage directia.

Sa inteleg ca, daca trag de roti in toate felurile, si nu simt nici un joc/zgomot, etc, sa nu-mi fac probleme?
Eu unul sunt cam prea obisnuit cu troncaniturile de orice fel, asa ca nu mai fac diferenta intre troncanit si zgomot de lucru normal. De asta intreb, sa nu ma trezesc ca imi sare naibii vreo roata.
cmandrei
Cu roata ridicata (ca altfel nu poti) tragi de ea de sus si de jos ... usor asa sa "cauti" joc ... daca nu e - e bine ... faci la fel si pe lateral (desi e mai greu ca roata tinde sa vireze (daca sunt ridicate ambele) ... cu masina ridicata (bine ar fi cu ambele roti din fata sus) virezi stanga pentru roata dreapta spre exemplu si incerci sa tragi putin asa de capul de bara/bieleta sa vezi daca are joc - poate ca nu sunt metodele cele mai ortodoxe dar cam asa se face ...
k0b3
E posibil sa traga foarte usor dreapta din cauza drumului, care e usor inclinat din centru spre laterale pentru scurgerea apei.
Laurentziu83
Mersi Andrei.
rhunder
eu am schimbat bieleta astazi, desi ca (virgula) comportare nu mi se parea ceva deranjant.. Tragea putin dreapta si cam atat, dar in timp mi-au spus colegii ca inseamna: uzura accentuata anvelopa, posibile uzuri in caseta de directie, etc
Si de aceea am schimbat-o si in seara aceasta dau o fuga sa-mi fac si gemetria.
cmandrei
Bravos. Preturi model ... ? smile.gif
rhunder
Preturi exacte va dau luni ca nu era mesterul la atelier cand am fost si am inteles ca sunt vreo 3 modele.
Ideea e ca am dat 1 milioan la autosoft pentru geometrie si am alta masina
Aveam convergenta -11 si roata avea unghi de 1.4 grade.
Geometria a fost 750 mii si reglarea unghiului a fost 3oo mii.
Dar pe bune ca se merita. Nici denivelarile nu se mai simt si trebuie sa-mi schimb si stilul de condus. Inainte directia mergea cu fitze si ma obisnuisem. Acum merge brici si nu sunt obisnuit smile.gif

Geometria la un service in Cetelu unde imi faceam si supernova inainte. Imi place ca acolo poti sa stai langa masina si ca incepator cum sunt mai aflu una alta din "folclorul atelierelor" smile.gif
Geometria la autosoft langa podul fundeni. Imi place cum lucreaza baietii acolo si am ajuns la ei dupa ce am fost la un alt service renumit de roti si m-a costat roluitul la 2 cat m-a costat la 4 la autosoft si dupa ce am tot facut presiunea pe la diverse ateliere de nu mai stiam ce sa cred (la unii aveam 2.2 pe fata si stateau rotile lasate la altii aveam 2.0 si stateau parca mai umflate decat de obicei, etc)
adi_ar
Asa cum spuneam, cam asta-i reteta!
dumiDude
@rhunder
unde ai facut schimbul bieletelor si geometria?
Wolverine
Si eu am schimbat bieleta din dreapta soferului, dar mi se pare un pic stupid ca la 5000Km sa schimbi deja o bieleta.
Recunosc ca aprca am laut un gropan, da.....
Cei care ati fost la schimbat la serv renault, va aratat vechea bieleta, ca mie nu.
Toata treaba pe garantie.
cali_gogu
parerea mea este ca daca ar fi defecte bieletele de directie ar trebui sa se auda unele zgomote la directie,viraje,sar simti in volan o bataie
VitO
Am ost azi la ITP la TSI Renault Constanta, s-a constatat joc la bieleta din dreapta si ca nu e verificat stingatorul.
Am intrebat la Renault pretul si mia zis d-nul de acolo 400lei piesa (bieleta) si 200lei manopera cu tot cu reglarea directiei. Auzind de 600lei am colindat vre-o 7 magazine de pieseauto din CT, dar, majoritatea au zis ca nu au asa ceva, doar unul singur (Meteor) a zis ca are doua tipuri de bielete TRW si SMI (parca) in jur de 115 lei, dar nu stie pe care sa mi-l dea.
Poate a mai schimbat cineva si stie exact ce tip am nevoie.
Masina este un Renault Symbol 1.5dCi din 2006.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.