Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Amortizoare sau flanse ?!?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
MoshPuiu
Am gasit pe forum pina acum numai discutii si pareri despre bataile la amortizor/flanse pentru Megane II. Eu am o problema oarecum similara la Megane I Classic dar ansamblul amortizor/flansa este diferit.
Pe scurt: pe drum denivelat se aud clocanituri usoare in stinga fata. Impreuna cu un prieten am investigat cam despre ce e vorba. In timp ce eu tineam mina pe ambele capete ale telescopului, colegul balansa usor masina. La partea de jos nu se simte nimic insa la partea superioara se simte o usoara bataie, bataie care se simte la cursa de ridicare a masinii. Piulita de prindere a amortizorului pe flansa este strinsa f. bine, suruburile flansei pe contraaripa la fel....
Ca sistem, flansa pare asemanatoare cu cea de pe MeganeII, dar pare a fi fara rulment. Din ce am vazut pe Dialogys, rulmentul axial este la partea inferioara a amortizorului; nu se vede, este mascat de "oala" arcului.
Pina sa citesc pe forum despre vestitele flanse de amortizor, eram convins ca amortizorul are "un inceput de sfirsit". Acum va intreb: este posibil ca flansa de la Megane I sa provoace batai ? ... sau pina la urma tot amortizorul este... cred s-a mai intimplat si altora.... cum ati rezolvat problema ???
bogdan20
Si eu ma confrunt cu acceasi problema.Dupa sunetul bataii eu zic ca amortizoarele sunt duse.La inceput am crezut ca sunt bucsele BA,le-am schimbat s-a mai atenuat un pic zgomotul dar tot am bataie.Am avut genul asta de batai pe spate dar dupa schimbarea amortizoarelor a disparut.Concluzia cel putin in cazul meu este ca trebuie sa schimb si amortizoarele fata.
cj98czh
MoshPuiu - verifica bucsile de la bara stabilizatoare (sunt 4 bucsi), produc acelasi zgomot cu cel al unor telescoape duse...daca ai "noroc" sa fie alea scapi mai ieftin.....
MoshPuiu
N-am detaliat prea mult sa nu va plictisesc. Pe scurt istoria a fost asa:
1) Batai fata stinga.
2) Cercetat in fuga forumul: bucse bara antiruliu.
3) Contactat prieten, pus pe treaba.
4) Tirit pe sub masina, prietenul balanseaza masina (cu schimb de locuri).
5) Verificat (prin vazut, ascultat, pipait, mirosit smile.gif ) bucse ruliu, pivot, bascula ......OK
6) Ridicat pe cric, dat roata jos.
7) Repetat operatiuni (fara roata, toate se vad si ai acces mult mai bine...)
8) Localizat bataie amortizor, partea superioara (deci la capatul de prindere pe flansa pe contraaripa); se simte chiar la o apasare usoara pe botul masinii.
9) Diagnostic: amortizor dus.
10) Amortizor=un sac de bani => Sapat pe forum in continuare.
11) Speranta? : flansa prindere ?!?!?

Pushu_x
Nu te alarma chiar asa de tare ca s-ar putea sa nu fie chiar asa ceva... iti spun asta pentru ca ca eleasi zgomote la aud si la masina mea, dar nu este de la amortizor cu de la capetele de bare (capetele de bieleta), ceea ce nu este prea ciudat datorita faptului ca la aceste masini (frantuzesti) toate piesele cunt un pic cam inghisuite. Problema este datorata compartimentarii componentelor, adika inghesuirea lor, deoarece freaca pe burduful de la bara, uzandul lasand sa intre praf... care praf la randul lui distruge nuca (sfera aia de jonctiune) de la bieleta, care bate, pe care daca o schimbi ... dar numai semibieleta, ramani cu capatul de bara care va bate la randul lui.... etc., etc. .... si lantul continua... daor datorita unui burduf de cauciuc de 8-10 RON care provoaca pagube de pot ajunge la zeci de mi. lei...

Cu stima si respect... Pushu biggrin.gif
adip
Pushu_x ti-am trimis un MP
MoshPuiu
radmasa.gif
hwe
Redeschid acest topic.Am troncaneli in gropi chiar viteza mica verificat jocuri nimic bara de torsiune nimic.schimbat flansa dreapta (pe dreapta se auzea m ai tare)cu una noua dar ieftina,sa redus troncanitu pe dr la viteza mica la viteza mare tot se aude.
Dilema flansa noua are joc(cativa mm) la fel ca aia veche sus unde este prins amortizoru e normal?
Eu am apasat de cateve ori amortizoru si l au amorsat si banuesc ca deasta nu m ai trancane asa tare.
PE test amortizoarele fata unde este problema a iesit 60%
Ma gandesc sa schimb amortizoarele dar nu stiu ce sa i au gaz sau ulei,ma intereseaza in special confortu,ce ma sfatuiti. Multumesc anticipat.
Dragos34
Pentru confort,ia pe ulei,pentru sportivitate,ia pe gaz.
espacern
Cauta ceva marca de calitate si ai siguranta la franare si confort in mers.

@+
hwe
Mersi de raspunsuri ,cu amortizoarele m am lamurit.
Dar cu flansele stie cineva daca e normal sa joace un pic cum e descris la inceputul topicului.
tl03ykh
Se potrivesc flansele de la supernova? Asa am auzit la un mecanic
catalin1
acel joc pote sa fie de la flanse sau de la rulmentul de la flansa
shoggy
Salutare stimati colegi, lamuriti-ma cu o problema. Am aterizat cu masina intr-un sant pe un carosabil alunecos,din cauza ploii. Inainte de asta masina troncanea urat de tot pe un drum pietros la amortizorul din dreapta,fata. Nu a fostst un impact grozav,doar o janta putin indoita,insa cand am vrut sa reamenajez carenajul rotii, am vazut ceva ulei scurs din amortizor. Poate fi asta problema echilibrului masinii?
demin2609
Da! trebuie schimbate telescoapele, au un rol crucial în stabilizarea mașinii.
Allegro
Salutare! Am si eu o problema si anume la trecerea peste denivelari, linii de tramvai, drum cu piatra cubica am bataii la rotile fata..am pus masina pe cric, si cu ajutorul unui prieten care a dat "socuri" cu o teava sub fiecare roata, am depistat bataia vine de sus din zona flanselor, precizez ca masina am luat o cu arcuri sport, punand arcuri normale bataile sau prountat si mai mult..a mai intampinat cineva problema asta la M1 Classic?
cj98czh
Verifica/schimba prima data bucsile de bara stabilizatoate .. in special cele de pe exterior ... este boala cunoscuta la M1 ... recomand sa le inlocuiesti doar cu originale .. restul .. le schimbi cam la fiercare revizie ... testate cam toata marcile posibile ..
Allegro
Si cate bucse sunt? Vreau sa dau comanda la bucsile de pe exterior si sa merg la un mecanic pt schimbarea lor, nu prea ma pricep la mecanica asa bine! Daca aveti un link sau ceva cum arata cu atat mai bine. Multumesc frumos de ajutor!
espacern
Foloseste cu incredere functia de cautare....e prietenoasa!
Allegro
Revin cu problema de mai sus, desi sunt off topic poate ajuta pe cineva pe viitor, am schimbat bucsele de la bara stabilizatoare cele interior si exterior iar bataia tot era existenta, am fost la doua service-uri pentru o constatare batailor iar verdictul a fost la ambele service-uri: etrierii, culisantele etrierilor mai exact.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.