De cand am cumparat masina am sesizat o problema care nu prea cred ca ar fi normala. Fostul proprietar a spus nu e nimica...ca asa face masina... dar TOTUSI:
Descriere problema:
- motor pornit - rotesc de volan usor dreapta: volanul se misca foarte greu (ca si cum nu ar avea servo), turatia motorului sta la relanti... mai invart oleaca cu forta mare, se aude o pocnitura de dedesubt cred, si apoi volanul isi da drumul, turatia motorului creste pe la 1000 RPM dupa care revine la relanti. Daca rotesc continuu volanul pana la capat turatia variaza dar merge servo...daca ma opresc din invartit si reiau... se intampla acelasi lucru..volanul merge f greu...pocneste...
am ascultat pompa de servo...scoate un sunet metalic la relanti... cand invart volanul zumzaie tare...
Daca merg cu masina prin oras... nu e sesizabila problema...desi cred ca depinde de turatia motorului...
ex: cand iau piciorul depe acceleratie pentru a efectua un viraj la 90 grade volanul pierde proprietatea de servo si tre sa trag de el ca la dacie...ca daca nu nu mai face viraj la 90 ci la 20 de grade si ma infig in bordura
Problemele la care ma gandesc:
- pompa directie
- senzor pompa (desi daca il scot...motorul nu se tureaza de loc...dar volanul functioneaza ca mai sus...pocneste si isi da drumu)
- caseta directie
- flanshe ? se poate asa ceva ?
Am ridicat-o pe cricuri... si am incercat cu motor pornit/oprit... nu se intampla nimica...volanul merge usor si fara probleme (deci as banui ca nu e de la caseta de directie)
Va rog sa-mi spuneti si mie...a avut cineva probleme similare ?
Am patit asa ceva la un renault 19 europa si facea asa cand nu avea ulei destul, ai verificat nivelul de ulei de servo ? daca este ok inseamna ca nu baga destule presiune in sistemul de servo directie ........ si poate fi pompa sau supapa etc.....
bogdan20
1 Nov 2006, 20:53
La m1 servodirectia e de fel mai greoaie dar daca auzi si zgomote e clar ca pe undeva e o problema.Fuga la service pentru o constare.
lichidul e okay... si nu are pierderi..verificat.
m-am gandit ca ar fi pompa... zilele astea o sa iau de la dezmembrari una sa o probez sa vad daca ea e de vina...
cat despre constatari... am fost acu o luna la BRAS si ba una ba alta... o zis ca nu stiu sigur de la ce e...ei cred ca ar fi caseta (evident sa scot bani din buzunar)... si am mai platit si 100 RON pentru ca sa-mi zica ca nu sunt siguri...
va multumesc pentru indicii !
leavyou
2 Apr 2007, 14:57
Sal oameni buni!Am si eu un mic problem:cand iau volan maxim vine al naibii de greu inapoi sau deloc.Tre' sa trag de el.Astept o parere .Multam !!
radunre
8 Oct 2007, 07:52
Salutare,
am si eu problema asemanatoare... cand incep sa misc de volan stanga/dreapta pt. ~50 de grade din pozitia centrala aud un pocnit infundat si dupa aceea incepe sa mearga mai usor, e ca o agatare, simptomul apare doar in urmatoarele conditii: motor rece si pornit
Problema dispare in cateva minute, imediat dupa incalzirea usoara a motorului, cu motorul oprit nu face deloc de aceea cred ca e exclusiv de la servo.
m-eel ai reusit sa-ti rezolvi problema ? m-ar ajuta f mult o idee
multumesc
ro_megane
9 Oct 2007, 10:30
@radunre: Cand te "joci" cu volanul stanga dreapta, tine actionata si frana de picior, daca simti o vibratie in talpa (simultana cu zgomotul), atunci service scrie pe masina ta.
In service o sa-ti spuna bielete, dar tu pune-i sa-ti verifice jocul la caseta de directie.
Regards,
radunre
9 Oct 2007, 15:25
Am sa incerc si cu frana apasata, dar, problema apare doar la rece rece !!! dupa ce motorul merge 5-10 minute (se incalzeste putin) totul dispare ca prin farmec. Cu aproximativ 200Km/3 sapt in urma am fost la mecanic pt. schimb de filtre/ulei/rotula stanga, a verificat jocuri batai etc, totul era perfect (cu exceptia unei batai in zona telescopului stanga de care am scris si in sectiunea "pocnet...") si in plus de asta de ce cu motorul oprit NU FACE... daca sunt bielete sau cutie directie ar trebuii sa se auda indiferent de starea motorului.
Multumesc
ro_megane
9 Oct 2007, 16:55
@radunre: Zgomotul e posibil sa se auda numai la rece deoarece din momentul in care incepi sa rulezi piesele ce genereaza zgomotul se incalzesc (prin frecare/caldura de la motor) si probabil se si "lubrefiaza".
Eu nu cred ca te poti juca cu volanul daca nu ai motorul pornit sau pus contactul.
De asemenea ca sa "vezi" cum se "manifesta" zgomotul, tot dimineata - la rece, pune contactul - opreste muzica si ventilatia, si trage de volan stanga sau dreapta, de la ora 12 spre 9 sau spre 3, si cand ajungi la una din aceste 2 ore din urma dai drumul la volan si fii atent daca se aude ceva. Binenteles trebuie sa fii pe teren drept iar carosabilul sa nu aiba pietricele sau asperitati. ( cauta si un loc mai linistit pentru o acustica mai puna)
Regards,
radunre
31 Oct 2007, 08:28
Salutare tuturor,
revin cu "actualitati" azi dimineata am patit-o cel mai rau de pana acum... am observat in timp ca agatarea si pocnetul se intampla 99% din cazuri doar cand rotesc stanga, din orice pozitie a volanului dar azi s-a agravat problema in sensul ca la o curba am inceput sa trag de volan si functiona dar fff greu, exact ca si cum nu aveam servo, a tinut cateva fractiuni de secunda pana am fortat un pic si dupa ce l-am rotit cu 5-6 grade fara asistenta a "intrat si servo in functiune". Cu motorul oprit rotile se invart perfect, pe rampa, rotil libere, motor oprit, totul functioneaza perfect.
Exista ceva supape hidraulice in caseta de directie (face mult mai pregnant intr-o directie), ma gandesc ca atunci cand invart volanul stanga/dreapta una din supapele acelea se deschide si lasa lichidul hidraulic sa intre in postonul ajutator, cam asa-mi inchipui directia asistata hidrauluic.
Ceva pareri/sugestii ar fii binevenite, aceste casete se pot demota/curata prin interior ?
@m-eel, ai rezolvat ceva ?
multumesc
RADU__
31 Oct 2007, 08:43
@radune
Daca ai problema asta doar intr-o directie sau mai mult pe o directie, aproape sigur ca este caseta.
Da , sunt niste supape in caseta care "sesizeaza" ca vrei sa virezi si atunci se deschid lasand lichidul sub presiune sa "ajute" directia in sensul respectiv. Actiunea inceteaza cand se echilibreaza presiunea din cele doua sertare din caseta. Apoi ciclul se repeta la o noua actionare a volanului.
radunre
31 Oct 2007, 10:00
mersi de raspuns
Exista vre-o posibilitate de a curata supapa aceea ? (golirea lichidului hidraulic si spalarea sistemului cu alcool metilic industrial/mov, ceva in genul spalarii sist. de franare) pot aparea depuneri care sa ingreuneze functionarea normala a supapelor ?
daca dau jos cutia, se poate demonta pt. a evalua situatia supapelor ? sau e "capsulata" pe viata...
RADU__
31 Oct 2007, 10:30
nu este indicat sa interveniti in mecanismul hidraulic al casetei. Necesita scule si sdv-uri speciale si mai ales, un set de garnituri noi. In mare parte se distrug la demontare.
Dar este o firma specializata (daca nu ma insel pe langa Ploiesti) care cu asta se ocupa. Reconditioneaza casetele la schimb. Acum nu sunt la birou (concediu) dar am sa caut si am sa postez aici coordonatele de contact
radunre
31 Oct 2007, 10:45
ok, mersi mult de informatii
RADU__
31 Oct 2007, 10:57
Uite ca au si site. Am gresit cu Ploiesti, era vorba de Targoviste.Tot pe acolo
Au si un tutorial cu cele mai fregvente defecte si puteti vedea cam ce gasiti intr-o caseta
Si acum
Link-ulEu am lucrat mult cu firma asta si e OK atat la pret cat si la garantie.
Bafta la toti RENO cu probleme de caseta.
Va stau la dispozitie cu alte amanunte.
radunre
27 Nov 2007, 13:48
Revin cu noutati...
De 2 zile problema a disparut de la sine
ce-o fii/ce n-o fii nu stiu, sper sa nu fie ultima suflare inainte de
...
de cand am masina ~7000Km (si probabil cu ceva vreme inainte de a o cumpara) am probleme cu unghiul de fuga, volanul trebuie tinut f. putin inspre stanga pt. a merge drept, am tot amanat reglarea unghiului pt. ca aveam diverse bocanituri/sunete ciudate prin suspensii pe care le-am rezolvat la mecanic sau una chiar a disparut de la sine (vrajitorie in toata regula masina asta
) dar urmeaza si unghiul... poate necesitatea de a tine volanul putin rotit a dus la astfel de manifestari ale cutiei, poate un fel de uzura prematura...
revin cu noutati peste ceva timp.
cand iau maxim de volan,stanga sau dreapta (nu conteaza) si ajung la capatul cursei se aude un "tranc" mai puternic ... se simte in volan(foarte putin) iar afara sunetul se aude destul de puternic ... ce poate sa fie?!
IAIA .. foloseste functia SEARCH .. sa stii ca face minuni ... iti dau un hint: un anume surub al coloanei de directie trebuie strans .. mai departe cauta singur.
ADRYANO9
21 Dec 2018, 16:25
Salutare , scriu și eu aici pe topicul acesta ,chiar daca nu s-a mai discutat de foarte mult timp
...., Deoarece nu am găsit în altă parte sa se discute despre aceasta problemă , aceaste scrise mai sus au apărut și la mașina mea și tot la rece face , daca cineva care sa confruntat cu ea îmi poate da niste sfaturi as fii recunoscător .
Caseta de direcție schimbată sau recondiționată eu așa am scăpat. Merge că unsă de doi ani.
ADRYANO9
13 Feb 2019, 14:25
QUOTE(nlu @ 13 Feb 2019, 09:17)
Caseta de direcție schimbată sau recondiționată eu așa am scăpat. Merge că unsă de doi ani.
Nu știu ce să mai cred , cert este că face numai la rece , și am observat și un joc mic la roata stânga ,de când a apărut nu am constatat nici o problemă de funcționare , doar zgomotul care mă scoate din minți .
Așa a început și la mine și în doi ani o să tragi de volan că la aro, nu o sa mai meargă deloc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.