Demontare1. Dai jos cureaua de accesorii & carterul de la distributie (capacele de plastic ce ascund cureaua si rolele)
2. Invarti motorul in sensul acelor de ceasornic pana cand reperul de pe arborele cu came (2) si reperul de pe volanta (6) se aliniaza
3. Introduci piesa de calaj al arborelui cotit (4) (o piesa lunga si cilindrica. Vei gasi in locul indicat in poza o gaura. Piesa trebuie sa aiba ~15cm lungime si sa fie destul de tare. Diametrul exact nu il cunosc.)
4. Desfaci intinzatorul (5)
5. Scoti cureaua de distributie
Montare1. Verifici ca reperele arborelui cu came si cel de pe volanta sunt in continuare aliniati cu reperele de pe motor. Verifici ca piesa de calaj este inca infipta in arborele cotit.
2. Pui cureaua noua pe role. Vei observa un sens de rotatie pe ea (o pui a.i. sa fie in sensul de rotire al motoruli. Totodata vei observa semne pe cureaua cea noua. Acestea trebuie aliniate in punctele (2) si (3)
3. Intinzi cureaua cu ajutorul intinzatorului (5) pe care il strangi ulterior la 4daN
4. Recontrolezi reperele (2) si (6).
5. Scoti piesa de calaj
6. Invarti motorul in sensul acelor de ceasornic de 3 ori si repui piesa de calaj a.i. toate semnele de pe curea sa se alinieze cu cele de pe motor.
7. Verifici tensionarea curelei. Daca s-a slabit cureaua, reiei punctul 3.
8. Scoti piesa de calaj si reiei operatiunea de demontare in sens invers.
Pare complex, stiu, dar nu este. Daca ai un pic de experienta si ceva scule te descurci excelen de unul singur. Daca nu, trebuie sa te duci la service.
P.S. NU te zgarci la piese! Orice banut salvat acum il poti da la o reparatie mult mai costisitoare in cazul in care o rola se blocheaza, sau isi face joc, sau in cazul in care se rupe cureaua.
Iti doresc succes si sper ca m-am facut inteles.
P.S. Schema e atasata mai jos