Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curea distributie - montaj/inlocuire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 21
dimi229
Asi putea eu oare schimba cureaua de distributie?! sau trebuie sa merg la cineva mai "specialist" (n-am prea gasit meseriasi care sa se priceapa la R21... si decat sa invete ei atunci cum... mai bine invat eu..... biggrin.gif

Ce complicatii.... griji... scule... imi trebuie?! Deci, care-i "procedura"

(R21 GTS, 1986, 1721cmc, F2N710C)
R19/16v
Demontare
1. Dai jos cureaua de accesorii & carterul de la distributie (capacele de plastic ce ascund cureaua si rolele)
2. Invarti motorul in sensul acelor de ceasornic pana cand reperul de pe arborele cu came (2) si reperul de pe volanta (6) se aliniaza
3. Introduci piesa de calaj al arborelui cotit (4) (o piesa lunga si cilindrica. Vei gasi in locul indicat in poza o gaura. Piesa trebuie sa aiba ~15cm lungime si sa fie destul de tare. Diametrul exact nu il cunosc.)
4. Desfaci intinzatorul (5)
5. Scoti cureaua de distributie

Montare
1. Verifici ca reperele arborelui cu came si cel de pe volanta sunt in continuare aliniati cu reperele de pe motor. Verifici ca piesa de calaj este inca infipta in arborele cotit.
2. Pui cureaua noua pe role. Vei observa un sens de rotatie pe ea (o pui a.i. sa fie in sensul de rotire al motoruli. Totodata vei observa semne pe cureaua cea noua. Acestea trebuie aliniate in punctele (2) si (3)
3. Intinzi cureaua cu ajutorul intinzatorului (5) pe care il strangi ulterior la 4daN
4. Recontrolezi reperele (2) si (6).
5. Scoti piesa de calaj
6. Invarti motorul in sensul acelor de ceasornic de 3 ori si repui piesa de calaj a.i. toate semnele de pe curea sa se alinieze cu cele de pe motor.
7. Verifici tensionarea curelei. Daca s-a slabit cureaua, reiei punctul 3.
8. Scoti piesa de calaj si reiei operatiunea de demontare in sens invers.

Pare complex, stiu, dar nu este. Daca ai un pic de experienta si ceva scule te descurci excelen de unul singur. Daca nu, trebuie sa te duci la service.
P.S. NU te zgarci la piese! Orice banut salvat acum il poti da la o reparatie mult mai costisitoare in cazul in care o rola se blocheaza, sau isi face joc, sau in cazul in care se rupe cureaua.

Iti doresc succes si sper ca m-am facut inteles.

up.gif up.gif up.gif

P.S. Schema e atasata mai jos smile.gif
dimi229
Multam mult... e clar....

Intrebari: - de unde iau piesa de calare?! (rolul ei?!)
- la ce piese te referi... banuiesc la curea distributie si la intinzator (banuiesc ca trebuie sa-l cumpar si pe el o data cu respectiva curea)?
- cum invart motorul?

(suplimentar... cam cat ar costa o cheie manometrica?)
R19/16v
Cheia dinamometrica e ~1 mil de la Draper
Piesa de calare blocheaza motorul intr-un anumit punct. De obicei este ceva in genul unui spiral mai lung si destul de tare. Ai grija sa nu ti se rupa desi n-ar trebui.
La piese ma refer la rola intinzatoare si la curea.

Conform www.elit.ro:

- rola de ghidaj face 170RON (de la SKF - firma foarte buna)
- rola de intindere face 270RON (idem)
- pentru cureaua de distributie nu are pret dar trebuie sa aiba 19mm latime si 125 de dinti si probabil ca va face undeva in jurul a 150RON.

- un set complet de distributie de la Conti (iarasi firma buna) face 470RON
(preturile nu includ TVA)

Si pe mine m-au speriat preturile cand am schimbat kitul la mine, dar de consolezi cu ideea ca nu mai apuci sa schimbi ceva acolo a 2a oara (probabil). Periodicitatea schimbarii este 120.000km sau 5 ani.

Eu ti-am dat preturile pe care le-am gasit pe net, dar sunt convins ca vei gasi preturi mai bune in magazin.
Din nou, succes!
dimi229
Deci cum invart motorul in pozitiile care-mi trebuie?!?! biggrin.gif
R19/16v
Ups, uitasi smile.gif

Pui o cheie serioasa pe fulia arborelui cotit si invarti.

(in prealabil scoate din viteza si scoate-i bujiile sa nu te apuci tu sa faci compresie cu cheia smile.gif In principiu fara bujii motorul ar trebui sa se invarta destul de usor, ai putea chiar sa invarti de el tragand de o curea, cred)
dimi229
Trebuie sa schimb si rola de intindere plus cea de ghidaj odata cu respectiva curea de distributie?! Sau merg cele vechi (daca n-au "damage").

Apropos de preturi... am fost aseara la un magazin in IS de am cumparat o curea de alternator (Bosh - 280.000ROL) si am intrebat si de curea distributie - e cca 700.000ROL (nu mai stiu fabricantul sad.gif ), avea si una de vreo 600.000ROL... da stiu ca era un fabricant mai putin cunoscut.

Sa vedem.... poate ma bag la schimbat saptamina viitoare... numa` sa-mi fac curaj .... radmasa.gif
R19/16v
smile.gif) Ideal e sa schimbi si rolele... Se gripeaza vreuna, isi face joc si da jos cureaua... cel mai bine e sa le schimbi.

Daca ai posibilitatea, fa un tutorial, cu poze, cu probleme intalnite etc. Asa ajuti pe unul la fel ca tine.

Daca nu, dupa ce termini da'ne si noua de stire cum a mers!
dimi229
ok... asa ma gandeam si eu.... sa fac "pictures" in timp ce schimb cureaua... numa` sa nu uit sa incarc acumulatorii la camera... (da` oricum e telefonu` ca-l am cu mine tot timpul... biggrin.gif)

Sa vad cat mai costa si rolele... ca finantele sunt cam "neclare" in perioada asta... ca am de luat si 2 caucioace si ar trebui si planetarele sa le schimb/rectific (nu stiu cat e rectificarea, da` stiu ca second e 2.200.000/bucata + 400.000 manopera/bucata + antigel +.... se aduna..... sad.gif( )

Multam de raspunsuri...
cmandrei
Poate reusesti sa faci un tutorial ... poze cu explicatii etc. Ar fi frumos smile.gif bafta multa
boriss007
Salutare,

Am gasit aici niste informatii foarte bune de la R19/16v si mi se pare ca stie ce vorbeste.
Ma pregatesc sa schimb diseara fulia de la arborele cotit (cea pe care vine cureaua de accesorii) la o Laguna 2, 1.6, 16v, din 2001.
Am incercat si inca incerc sa ma documentez.
M-as fi dus la mecanic dar din cauza ca acea fulie s-a dus nu mi s-a mai incarcat bateria si acum nu mai am curent nici macar s-o pornesc. Ca sa merg pana la mecanic doar pe baterie e cam riscant si sunt sigur c-o sa raman pe drum.

Multi mi-au zis ca operatiunea nu-i chiar grea ... dar trebuie sa fiu atent la micile detalii.

Intrebarea mea este: daca ma apuc sa schimb trebuie sa fixez ceva de genul distributie, ax cu came, etc?
Ma gandesc ca atunci cand voi incerca sa desurubez surubul de la fulie e posibil sa se miste niste treburi pe acolo ...
Se poate sa desincronizez ceva ? Sa-mi afecteze apoi functionalitatea motorului ?

Multumesc mult!
espacern
La motoarele cu 16V fulia mentine pinionul de la distributie prin stangere su surub.
Odata desfacut surubul de la fulie pinionul se invarte liber pentru ca nu are pana.
Trebuie sa calezi neaparat arborele motor cu ajutorul dispozitivului special...altfel e riscant.

@+
boriss007
m-am apucat si am desfacut cureau de accesorii.
am vazut in spatele fuliei si pinionul de la distributie ...
Espacern ... problema e ca acum nu am dispozitivul special ... cu ce sa blochez arborele cotit? oricum trebuie sa-l blochez cumva ca altfel nu pot slabi surubul de la fulie ...
si vine noaptea ... offf
espacern
Blocarea arborelui cotit pentru desfacerea surubului de la fulie se face in zona volantei.
Se introduce o surubelnita in fanta de la "clopotul" cutiei de viteza si se blocheaza in dinti volantei.
In nici un caz nu se foloseste tija de calaj pentru desfacere/strangere surub!!!
Daca nu ai tija respectiva(are o lungime fixa)e ca la LOTO.....parerea mea.

@+
liman64br
stie cineva ce lungime trebuie sa aiba tija de la vibrochen la un 1.8 16v laguna 2 .....am o trusa de calare dar nu cred ca e buna tija ca ating supapele cu ea biggrin.gif
espacern
Are 68 mm și 8 diametrul....dar blochează corect DOAR când motorul se afla la PMS adică spațiul de pana de pe arborele cotit este la ora 12.
liman64br
Nu reusesc sa gasesc pozitia de calare, nu intra decat jumatate, ceva imi scapa , invart in ordinea acelor de ceasornic de pe la 10 pana la 12 si nu simt ca intra deloc , abia la 2 intra si se blocheaza, dar arborele loveste in lateralul boltului nu perpendicular cu acesta
Am verificat in paralel si cu o tija sa vad pozitia pistonul 1 de la dreapta la stanga sa vad cand ajunge in punctul mort de compresie de urcare maxima al pistonul , si coincide cu ora 12 la vibrochen

Mai am o intrebare - la ce cuplu se strange surubul vibrochenul si cel de la fuliile defazoare ?

repet e o laguna 1.8 16v cutie automata 2003( difera blocul motor de manuala)
cj98czh
da oare de ca ai postat aici si nu pe sectiunea de L2 ... unde poate si gaseai topic unde se discuta problema ta ?
liman64br
biggrin.gif 90% din lagunisti au diesel
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.