Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme aer conditionat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
jedeka
De doar o zi sunt si eu posesorul unui Renaul Symbol (achizitionat de la Auto Cobalcescu), insa se pare ca am o mica problema: nu functioneaza aerul conditionat. Urmaresc acest forum de ceva vreme (de fapt de vreo luna de cand am comandat masina) insa ceea ce am gasit au fost doar probleme serioase.

Tinand cont ca e practic noua si ca e prima masina pe care o am, ma gandesc ca poate "asa face toate" la inceput sau poate nu fac eu ceva cum trebuie (desi am citit in cartea tehnica si se pare ca fac cum trebuie). Se aprinde martorul de aer conditionat (portocaliu) insa nu se vede nici o diferenta daca cuplez aerul conditionat sau nu.
Mentionez ca aerul conditionat e manual.

Totusi, daca chiar e defect, ce ar trebui sa fac? Nu stiu, dar chiar mi se pare greu de crezut ca la o masina noua sa nu fi verificat nimeni daca merge aerul conditionat. Iar sa ajung cu ea in service asa repede...

Multumesc.
Uma
Ai incercat si pe temperaturi extreme?Eventual sa astepti cateva minute sa vezi daca se schimba ceva?
jedeka
Am incercat... si am stat si vreo 20 minute si nimic. Caldura merge instantaneu chiar cu motorul rece (asta daca are vreo legatura cu aerul conditionat).
Uma
Nu sunt experta, dar atunci eu cred ca are probleme mad.gif De ce nu mergi la dealer sa ii intrebi ce are? Sau, ca sa nu mai faci un drum, poate il suni pe consilierul de vanzari de la care ai luat masina si il intrebi ce-i de facut.Mi se pare normal sa fie inca amabili cu tine.Nici nu s-a uscat cerneala de pe factura!
diesel_power
Stiu ca e neplacut dar majoritatea problemelor care exista la o masina apar in primele saptamani/luni... si de-asta s-a inventat garantia...
Daca il ai manual inseamna ca e ca al meu. Ca un test ca sa vezi daca cupleaza AC porneste motorul, lasa-l la ralanti, apropie-te cu ochiu de turometru si apasa pe AC pt a-l porni. Uita-te atent sa vezi daca scade pt 1 sec turatia si apoi creste la loc. Aceasta scadere tre sa fie f mica, 1mm se misca acul.

Ziceam si eu... ca o met oda de verificare... Alte cauze ar putea fi nepornirea ventilatorului (verificabila cu ochiul liber daca deschizi capota)... sau poate ti s-a scurs tot freonul din instalatie din cauza unui colier nestrans in fabrica de nenea baiazid.

In locul tau as fi glont la dealerul de unde am luat masina. Oricum nu intra in panica, caci multe masini au diverse defecte de fabricatie, orice marca ar fi... si le rezolvi pe garantie wink.gif
hellcat
Imediat, dupa cuplarea a/c-ului din buton, trebuie sa auzi un "clank" metalic ce provine de la cuplarea compresorului insotit de o usoara crestere a turatiei motorului.
Daca a/c-ul e cuplat si te uiti sub capota, electroventilatorul ar trebui sa fie pornit.
Dupa cateva minute de functionare conductele de a/c din compartimentul motor ar trebui sa fie reci, f. reci. Fa o verificare!
geo.meg
Daca pornesti AC dimineata cand afara sunt 14- 15 grade C , nu cred ca vei simti vreun aer mai rece dacat este afara .

Incearca varianta cu capota ridicata ,pui pe cineva sa apese butonu de AC cu motorul pornit iar tu ar trebui sa auzi un mic zgomot cu capota ridicata atunci cand , cupleaza compresorul .
Si nu uitasa fi butonasul pe zona albastra de climatizare , adica pe rece .

Mai incearca .

Daca tot nu se intampla nimic , atunci repede la garantie sa-ti verifice instalatia de freon . sad.gif

mandelu
Hellcat nu stiu ce clanc auzi tu. Eu la al meu nu aud. Simt ca se cupleaza dar nu face clanc. In schimb la logan face clanc
cmandrei
Si la mine face clanc-ul ... se aude foarte bine (daca nu esti in mers sau ai muzica mai tare).
diesel_power
Nici la mine nu se aude clanc.
alx
La toata lumea face clanc. Numai unii il aud, din diverse motive.
crn
Nici eu nu stiu despre ce clanc vorbiti voi... insa banuiesc ca ai pornit ventilatorul pe o treapta de viteza (altfel nu ar trebui sa se aprinda becul portocaliu) dar da ventilatorul pe treapta 3 si vezi atunci. Ar trebui sa se simta aer rece in 3-4 secunde cel mult. Daca nu, mergi la service imediat.
richie
Clank-ul respectiv se aude si la megane cu AC manual.
Seamana cu un tacanit de releu cand cupleaza, doar ca e mai puternic.
mandelu
exact asa se aude, dar la mine nu se aude.
in schimb la logan-ul de serviciu il aud. acuma poate se aude si la mine dar nu e asa puternic sa il aud eu din masina in schimb la logan probabil e destul de puternic.
in fine, cred ca e irelevant. important e ca asa e normal sa faca.
dya
se aude clank f. clar... dupa cel putin 5000km parcursi biggrin.gif pana atunci e al dreaq de silentios... cel putin asa a fost la mine.
acu' am peste 15k si se aude clar
cat despre problema ta jedeka, cel mai probabil este lipsa freonului in instalatie... daca face clank si nici dupa 20 de min. nu simti rece... atunci e clar
jedeka
Intr-adevar e o problema cu aerul conditionat. La mine nu se aude nici un clant si nici nu cupleaza compresorul. Dupa ce am citit posturile de aici am pus mana pe telefon si am sunat din nou la dealer, care a fost foarte amabil si m-a trimis in aceeasi zi la service.

Dupa un control ochiometric (si cu un pix) tipul de acolo a zis ca problema ar fi intr-adevar lipsa freonului in instalatie. Si ca din acest motiv nu cupleaza compresorul pentru protectia acestuia. Maine sunt programat la service pentru reparatii. Sper sa iasa totul bine pana la urma.

In rest, s-ar parea ca nu sunt alte probleme. Am facut deja vreo 600 km si se comporta bine. Totusi s-a simtit lipsa aerului conditionat.

Multumesc mult pentru raspunsuri. Va mai tin la curent cu ce se intample la service.

cristinic
cum a decurs la service? s-a rezolvat?
jedeka
Intr-un final, s-a rezolvat astazi. Dar acum oricum tremuri in masina si fara aer wink.gif

Se pare totusi ca pixul a functionat si nu prea: intr-adevar nu avea freon deloc dar cauza a provenit de la o conducta sparta. Care, bineinteles, nu era pe stoc. Deja incepusem sa ma gandesc la cateva saptamani dar uite ca s-a rezolvat doar in vreo 3 zile ( daca nu punem la socoteala week-endul ca nu se lucreaza atunci si aia care transporta piesele trag pe dreapta pana luni smile.gif ).

Si inca ceva: constatarea (vineri) a durat vreo 2 ore, iar reparatia (astazi) tot atat. Si service-ul: AutoCobalcescu, cel Breaz (sau, ma rog, de pe langa Berzei)
Paul-Iasi
Buna seara!
Am achizitionat de 2 luni symbolul.. sunt multumit de masina, toate bune si frumoase in privinta AC-ului pana in momentul in care am instalat o alarma. Bineinteles, fiind in ganarntie, a fost instalata de cei de la renault.
Daca inainte de aceasta operatie nu trebuia sa stau foarte mult ca sa se incalzeasca in masina (cu motorul pornit, mai masina stand), acum se incalzeste foarte greu (AC dat la maxim si dureaza vreo 10 - 15 minute in mers pana incepe sa se incalzeasca, poate mai bine uneori).
Mi se pare foarte mult timpul, avand in vedere ca inainte in 2-3 minute deja AC-ul imi "sufla" aer cald.
Chiar zilele trecute, cat am dat zapada jos de pe masina si am curatat parbrizul, luneta, geamurile, am lasat motorul si AC-ul pornit. In vreo 20 minute abia daca se simtea o mica diferenta de temperatura. Nu cred ca este normal asa ceva. Oare ce sa se fi intamplat?
Multumesc!
semit
tu dai drumu` la AC ca sa-ti bage caldura? huh.gif blink.gif ohmy.gif
Paul-Iasi
Da, de ce?
Chiar si fara AC apasat, se incalzeste foarte greu blink.gif
Oricum, faza proasta e ca se incalzeste foarte greu.... Nu ma pricep la masini, dar e diferenta fata de ce era inainte.
La voi in cat timp se face cald in masina?
Paul-Iasi
Da, cu siguranta nu m-am exprimat corect...
Nu AC este problema, ci incalzirea spatiului interior al masinii... Dureaza f mult
cata70
Stiu ca dieselul se incalzeste ceva mai greu decat un benzinar insa la a mea ,de regula, cam in 10 min. se simte ca baga aer cald -in mers( evit sa stau la ralanti exceptand situatia cand parbrizul e inghetat) A.c. nu te ajuta in situatia descrisa (poate doar la dezaburirea geamurilor) Evident ,depinde si de temperatura externa wink.gif
Paul-Iasi
Multumesc!
Uite asa am mai invatat ceva.... De cele mai multe ori, si pentru incalzire sau doar dezaburire, actionam si butonul AC.
w333d
cica .... smecherii de la renault ( Oradea ) zik ca la -10 grade nu mai functioneaza delok A/C . evident ca nu foloseste nimeni AC-u sa se racoreasca da` totusi cand ii dai dezaburire rapida se cupleaza si ala automat . In fine is cruios care-i limita minima/maxima de functionare ... ma refer la grade ! evident oficial .

ATENTIE: limbajul irc ... k sh tz ... este interzis prin regulament
wolfin
din cate stiu eu toate AC nu mai functioneaza la temp mai joase de -10 sau -15
Ayden_CJ
in carte mi se pare ca scrie 16-30 grade C cel putin la Climatronic e 16 limita inferioara
ca sa bage caldura NU se porneste compresorul, nu are pentru ce...
cu stima
CJ65DXM
Codrin-Bacau
Sal

Eu am A/C AUTO si masina se incalzeste cam in 10 min de mers...+ 2-3 minute de stat in parcare pe vremea asta sa incalzesc masina oleaca..biggrin.gif
Ayden_CJ
Climatronic, nu am nevoie de 10 minute, cam in 3 -5 minute e cald si bine, fara preincalzire, ies din garaj, inchid garajul si plec, poate la diesel e mai mult. prefer sa merg mai blanduț in primii 2-3 km.
cu stima
Adrian
coco
Am si eu o problema cu aerul conditionat la un clio symbol din 2005. Degeaba apas pe butonul de la AC (AC manual, nu climatronic) caci nu se mai aprinde becul din buton si nici AC-ul nu porneste, indiferent pe ce viteza este dat ventilatorul. Am verificat sigurantele si am schimbat intre ele releele din compartimentul cu relee de la motor. In cazul in care nu ar mai avea freon ar trebui sa se aprinda becul din buton si sa nu porneasca, compresorul sau nici becul din buton nu se mai aprinde, ca sa stiu daca verific mai intai butonul sau ma duc direct sa verifice freonul.
hellcat
Mai intai cred ca ar trebui verificat butonul...pare o problema de contact.
coco
Am demontat partea aia cu butoanele de la aer rece- cald, viteza ventilator si butonul cu pricina, si este cablajul electric din ea intrerupt in 2-3 locuri, l-am tesut cu fire lipite ca sa faca contact si acum merge, dar nu l-as lasa asa. Are cineva idee cat costa un bloc din acela de comanda nou?
lexa1312
Hello!

Si eu cred ca am o problema dar momentan nu stiu sigur de la ce e.
AC-ul raceste f greu cu toate ca am schimbat freonul in aprilie.
Zilele viitoare o sa bag un Tracer pe ea sa vad daca pierde pe undeva. Daca nu pierde pe nicaieri inseamna ca nu mi-a incarcat cum trebuie cu freon.....sau cine stie ce naiba o avea....sad.gif
Prietenul meu are o skoda de la serviciu si asa raceste instant de iti face pielea gaina....in schimb a mea....zici ca e o "briza de primavara" smile.gif)
cmandrei
Filtrul de habicalu a fost schimbat, daca exista ?
Ce inseamna aceasta briza ? cate grade ?
tzontzo
as avea o problema nu demult am cumparat si eu un clio cu motor de 1,5dci 82cp,si ma cam deranjeaza treaba cu climatronicu daca dezactivez AC cand pun pe caldura se aburesc geamurile foarte repede iar daca il tin activat tot timpu se cam simte ca papa din puterea motorului si e cam enervant,asa ii la toate modelele astea cu clima automata ? sau poate fi ceva defect ?
paradisealex
am observat ca daca cuplez Ac ul nu mai merge de la ce poate sa fie?
hellcat
Cam ce s-a scris pana acum...lipsa freon in instalatie - compresorul nu porneste, are protectie. Sau o problema electrica, dar mai putin probabil.
cmandrei
Ce scrie in titlu s-a intamplat duminica ... si nici nu era fooooarte cald afara mad.gif sleep.gif sad.gif ... am transpirat sad.gif m-am enervat sad.gif m-am stresat ... si azi am rezolvat ... http://reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=149155 cu ajutorul lui Adrian si a 150 ron ... compresorul nu cupla/pleca, ledul butonasului se aprindea, ventilatorul din masina pleca pe treapta 1, ventilatorul de la radiator pleca dar no cold air ... Una peste alta nu am verificat timp de 7,5 ani A/C-ul = 0 freon ... acum e bine.

P.S. mai mult informativ smile.gif
Smoke87
"problema" mea, pentru ca nu stiu sigur daca este o problema. La buburuza mea, am climatronic. Cand opresc motorul se opreste si AC-ul (normal), dar cand ma dau jos din masina se mai aude ceva sub capota...ca un motoras pornit sau ceva de genu'... Am stat intr-o zi langa ea sa vad cat o sa se auda...si a tot facut asa vreun minut. E o problema, sau ma panichez eu aiurea...?
Sa mentionez ca zgomotul seamana cu sunetul scos de un ventilator, dar putin mai tare.

P.S. la cat timp trebuie schimbat freonul? unsure.gif am 89000km dar nu da semne de probleme.
cmandrei
Pai si ai deschis capota sa vezi daca nu cumva chiar ventilatorul inca functioneaza ... in mod normal asa se intampla (mai ales in aceasta perioada cand este foarte cald), desi se opreste motorul ventilatorul inca functioneaza.

In cartea masinutei mele scrie parca de verificare o data la 4 ani, acum no' vezi si tu ce scrie in la masina ta. Daca nu, se pare ca este o operatiune indicata smile.gif
crisolro
@smoke87: cauta pe acest forum la sectiunea megane (cred ca II) - am citit din intamplare ca si cei de acolo se "plangeau" ca mai "merge" ceva dupa oprirea motorului (doar cand au si ac-ul pornit) si au ajuns la concluzi ca asa face toate
imi pare rau dar nu gasesc momentan link-ul
capry
smoke 86 : Stai linistit , asa fac toate si nu este din cauza vreunei probleme ! Tin minte ca la cielo al meu care avea 190k facea asa iar aerul mergea fara probleme . Asa ca mai ai cativa Km de facut....
Ayden_CJ
@Smoke87, asa cum s-a mai spus, e ventilatorul din spatele radiatorului instalației de răcire a motorului, se oprește singur, de aceea ai un abțibild lipit pe un plastic sub capota care te avertizează ca ventilatorul poate porni in orice moment chiar cu contactul luat
Mircea08
La mine, urmatoarea problema, la AC automat: daca il pun pe auto, nu imi mai da aer la picioare (picioarele soferului), in rest, totul OK. In momentul in care il setez sa dea numai aer la picioare, debitul din partea soferului este mult mai mic decat cel din partea pasagerului.
Totodata, la pornirea AC sau la trecerea de pe auto pe alta optiune, se aude un zgomot ciudat in bord, ca un fosnet de hartie sau ca si cum ai atinge usor o foaie de hartie de un ventilator. Zgomotul dureaza numai cateva secunde.
Stiti ce ar putea fi? O sa duc masina si in service, pt ca e in garantie, dar cand ma gandesc ca baietii isi baga nasul in bord imi vine sa ma lipsesc.

Inca ceva, la voi scade tot asa "dramatic" puterea motorului cand dati drumul la AC (ma refer la demaraj)?

Mircea08
Cu ocazia reviziei mi s-a lamurit si problema cu aerul conditionat.
Cei de la service mi-au spus ca la pasager (la picioare) aerul este directionat direct, in timp ce la sofer (tot la picioare) este dispersat. Motivul ar fi ca pasagerul isi poate scoate picioarele din jetul de aer, soferul fiind nevoit sa si le mentina pe pedale...
Ro!
Am cautat tot ce e pe forum despre problema mea. N-am gasit nimic. va rog sa ma ajutati daca stiti ceva.

Dupa ce AC a mers azi fara nici o problema, la un momentdat s-a oprit.
Cand l-am pornit, afisajul functiona, toate ledurile de la butoane se aprind/sting corect la actionare, totul pare normal, dar NU MAI BAGA NICI UN FEL DE AER IN HABITACLU.
Am incercat si rece si cald, toate combinatiile de butoane, dar nimic. L-am oprit/pornit de mai multe ori, dar nimic.
Afisajul indica normal, aer nu intra deloc!
In plus, cand actionez butoanele care directioneaza aerul sus, jos sau fata, se aude cum se deschid/inchid normal, deci nu sunt blocate.
Sigurantele (2 buc care aveau semn de ventilator) par nearse.

Mentionez ca este AC automat (climatronic) si de 3,5 ani functioneaza zilnic.

Macar cand merg la service sa stiu la ce ma astept...
Multumesc.
martzipan2004
s-a dus freonul ....ori compresorul
hellcat
http://www.reno.ro/Probleme-clima-1-4-16v-t164196.html

N-ar trebui exclusa nici rezistenta de comanda GMV climatizare, pot fi si simptome diferite fata de cazul de mai sus.
Ro!
S-a rezolvat cu o noua rezistenta aeroterma la pretul de515 ron.
Schimbarea am facut-o in 10 min. singur.
M-a mai costat 47 ron la service autorizat diagnosticarea problemei.
bdiac
va salut
noua problema
nu raceste AC ul
trebuie sa dau la 16 grade ca sa simt o briza asa putin.....
la 20 grade, dupa ce masina de culoare neagra a stat sub soare, baga aer caldut, de afara parca (desi afara is tot 20, dar in masina mai mult, efect de sera).
lipsa freon!?ulei compresor!?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.