cmandrei
14 Aug 2006, 12:30
Cam asa stau lucrurile:
Pas 1: Se desprinde chederul din imagine (de ce ? acces mai usor).
Pas 2: Se desface surubul de plastic (imaginea de mai sus - punct galben). Cu o sububelnita subtire se apasa (usor) mijlocul surubului de plastic.
Pas 3: Se scoate/ridica tot ansamblul de plastic. Prima daca se ridica si se trage spre motor (usor - mai mult partea din dreapta). Apoi se ridica coltul din extrema stanga (spre aripa - pana iese din suport). Se mai trage putin spre motor si gata.
Asa arata clemele de fixare.
Pas 4: Optional se curata canalele de scurgere a apei (imi pare rau pentru calitatea pozei ... dar se poate observa usor ce era acolo ... ce s-a putut am scos restul am "spart" cu surubelnita si apoi spalat cu apa).
Pas 5: Se identifica si se desurubeaza suruburile capacului filtrului de polen/habitaclu (la mine era unul singur dar cred ca ar fi trebuit sa fie 3) si se ridica capacul (nu are alte cleme).
Pas 6: Se scoate filtrul de polen existent.
Pas 7: Se introduce filtrul nou (cu sageata spre motor ... cum indica si sageata de pe suportul/carcasa de plastic)
Pas 8: Se insurubeaza capacul filtrului.
Pas 9: Se fixeaza la loc aparatoarea de plastic. Se impinge spre parbriz (pentru a fixa clemele - pas 3) si apoi se fixeaza in suportul din extrema stanga (pas 3). Se fixeaza surubelul de plastic (pas 2) - se scoate "cuiul" central, se fixeaza surubul si apoi se introduce "cuiul" central. Se monteaza chederul si gata.
P.S. bafta
Acest material este o nota informativa si nu indeamna pe nimeni sa umble la masina sa. Tot ceea ce faceti, e pe proprie raspundere si forumul reno.ro sau oricine altcineva nu poate fi tras la raspundere in nici un fel.
Salut,
Cum ai reusit sa scoti aparatoarea de plastic? La mine e prinsa intr-un surubel de plastic (gen clema) si in aripa. Surubelul iese daca tragi spre motor si elibereaza aparatoarea, dar coltul aparatorii cu surubelul ramane prins in spatiul dintre aripa si parbriz, surubelul neputand iesi complet din gaura. Daca trag mai tare de aparatoare, mi-e ca se rupe surubelul. Nu pot sa bag filtrul nici cu aparatoarea doar "cascata".
P.S. Dupa ce m-am uitat inca o data la poze, cred ca la tine nu era acel surubel.
cmandrei
17 Jan 2007, 15:30
Vorbesti de clema din poza 4 ? acolo nu se trage spre motor si in sus ...
Da, capatul aparatorii din poza 4. La tine par cleme simple, la mine e un surubel care intra intr-o gaura in aripa dar in loc de filet are doua "fire" de plastic care se retracteaza sub presiune si lasa surubelul sa iasa (scuze de termenii atehnici). Problema e ca lungime surubel + grosime aparatoare este mai mare cu 4-5mm (cam jumatate din surub) decat spatiul dintre aripa si coltul parbrizului. Rezultatul e ca surubul nu iese din tot din gaura fiindca se loveste cu tot cu aparatoare in parbriz. L-am sucit in toate unghiurile posibile, nu iese nicicum. Singura posibilitate e sa trag de aparatoare si ce-o fi o fi, dar e cam mult surub in gaura si cred c-o sa plezneasca.
cmandrei
17 Jan 2007, 17:04
Sincer nu prea pricep, poate o poza ar fi buna. Si la masinuta mea (din imagini) exista un "surubel" prins de aripa din dreapta, in care se prinde suportul de plastic ... cred tot ce trebuie sa faci este sa-l tragi in sus ca in poza si iese ... nu cred sa fie alte smecherii pe acolo ... ca altfel cum ? e o operatie care se face la fiecare 10.000 km deci nu trebuie sa fie prea complicata.
Bliss surubelul de care zici tu are 2 ghiare.Ridica toata masca de plactic inspre parbriz pentru ca e montata intr-o gaura alungita spre motor.
[attachmentid=42671]
[attachmentid=42672]
Spor la lucru
octav_
17 Jan 2007, 22:00
Cred ca stiu despre ce vorbesti. "Surubelul" buclucas, daca imi aduc eu bine aminte iese rotind surubelnita, iar in acelasi timp apasand cu putere.
Am reusit!
"Surubelul" e cel din
poza asta. Am tras mai tapan de el, s-a indoit un pic dar a iesit. Dupa ce l-am scos, am vazut ca de fapt aparatoarea ar putea sa iasa din el daca tragi direct in sus (aparatoarea are un cant deschis pana jos).
Pentru cine va mai incerca, se desface surubul bradut din stanga jos (se tine bine de partea exterioara si se trage doar de surub, principiul e acelasi cu al diblurilor), se trage aparatoarea de sub parbriz, iar coltul stanga sus se trage ferm direct in sus (va iesi de pe surub).
Multam de incurajari.
cmandrei
19 Jan 2007, 08:58
Pai Bliss ... nu asta ti-am spus si eu sa tragi in sus ????
Ba da
, dar m-au indus in eroare cele doua plastice ce aduc a cleme. Am crezit ca se prind cumva sub o buza a aripii si nu ai surubel. Eh, prima operatie pe masina si emotii de fata mare.
Data viitoare promit sa cred si de-abia pe urma sa cercetez.
cmandrei
19 Jan 2007, 13:13
Nu-i bai. Foarte bine ca ai reusit
. Bravos
Laurentziu83
19 Jan 2007, 18:50
Daca vi se intampla sa stricati surubul din plastic (in poza lui cmandrei e cu apasare, la Clio-urile mai noi e cu sant pentru surubelnita si e destul de prost), puteti sa cumparati un fel de braduti (naiba stie cum se cheama exact) de la magazinele de piese Dacia, cu 0.55 ron, care sunt si mult mai rezistenti.
In poza apare surubul stricat din plastic, alaturi sunt bradutii cumparati din magazinele dacia. Acestia sunt mult mai rezistenti si se lucreaza mult mai usor cu ei.
Intai se introduce "diblul" in gaura, pana la capat, apoi si "surubul", care va fixa diblul in locasul lui. Pentru scoatere, se va infige surubelnita intre diblu si surub, exact ca in poza.
[attachmentid=42849]
Laurentziu83
25 Mar 2007, 16:55
Poze de la schimbarea filtrului de polen.
Filtrul cel nou, Valeo, m-a costat 33.5 lei si l-am luat de la un magazin mai mare de piese dacia.
Filtrul vechi, tocmai implinise un an si avea cam 15 mii de km de la montaj, utilizat pe toate tipurile de drumuri, si cand zic toate, exclud urcatul copacilor si coboratul pe trepte de scari.
Ce am gasit acolo ma face sa recomand schimbarea acestuia la jumatatea intervalului normal de schimbare, respectiv la 7500-10000 de km, durata in timp nu conteaza.
Dupa cum se vede, am murdarit asfaltul dupa ce l-am scuturat, era ca un sac de aspirator, pur si simplu, ma rog, n-avea atatea gunoaie ca acesta, dar oricum.
Am facut un experiment: cu filtru vechi scos si capacul demontat, am pus mufa ventilatorului la loc si l-am pornit la maxim. Am constatat ca filtrul de polen este montat pe traseu, dupa ventilator, tot aerul pompat de ventilator iesea prin gaura de la filtru. Cu aceasta ocazie am curatat putin instalatia pe acolo, cu aer a iesit si o gramada de praf ce ramasese captiv acolo.
Succes.
P.S: cum imi iau salariul il schimb si pe cel de aer, poate de asta mi-a crescut consumul si nici masina nu mai merge cum trebuie. Bag si un reset de ECM si mai vedem dupa.
cipriann
4 May 2007, 20:04
Buna prezentare
cmandrei ...pentru operatia asta de schimbare a filtrului de polen.....la Renault Service iti ia 25 lei manopera din buzunar....
balanel
3 Jul 2007, 17:17
Stie cineva la ce modele este prezent acest filtru din fabrica?
dupa ce m-am chinuit vreo 20 minute sa scot grila de deasupra apoi am desfacut surubelul care tine capacul de la filtru am constatat ca filtrul de solentza care-l cumparasem (13 RON, codul de pe el 7700424098) nu poate intra in lacasul lui
e cu aproape 1 cm mai lat decat ar trebui ... nashpa ... acu sa ma duc sa dau pe putin 100 ron la servici pt un filtru ma mai gandesc
cmandrei
6 Dec 2007, 13:30
Teoretic sa treaca de marginile de sus cumva si pe urma se aseaza. Filtre de polen se gasesc la preturi "normale" 30-60 ron.
am fost la reprezentanta Bras si am facut comparatie intre un filtru de al lor si cu ce aveam eu ... ca dimensiuni nu era nici o diferenta ... al lor insa era dintr-un material putin mai moale ... concluzia este ca trebuie sa mai incerc sa il bag fortat si apoi daca intra sa-l reasez si sa-l indrept cum trebuie pe pozitie
cmandrei
6 Dec 2007, 15:17
Exact
gata l-am montat acum singura problema este ca filtrul care-l cumparasem nu avea inscriptionat pe el sensul de trecere a aerului prin el ... asa ca nu stiu daca e pus bine insa sper sa nu fie probleme din cauza asta
cristibz
23 Jan 2008, 14:48
Salut,
Am studiat si eu Clio sotiei (expresion 1.5 dci din 10.2002) si am constatat ca nu are filtru de polen. Din cate am observat se poate monta , numai ca nu are capacul (ala care se prinde cu 3 suruburi). Va rog daca stie cineva unde se gasesc si mai important : ce cod are?
Multumesc.
QUOTE(balanel @ 3 Jul 2007, 17:17)
Stie cineva la ce modele este prezent acest filtru din fabrica?
Doar la cele cu climatronic (aer conditionat automat).
24 Jan 2008, 22:11:QUOTE(aoprea @ 7 Dec 2007, 17:46)
gata l-am montat acum singura problema este ca filtrul care-l cumparasem nu avea inscriptionat pe el sensul de trecere a aerului prin el ... asa ca nu stiu daca e pus bine insa sper sa nu fie probleme din cauza asta
Nu e nici o problema, e "simetric"
Primul meu filtru l-am montat invers si a functionat perfect, la fel ca si cel montat normal.
aoprea
24 Jan 2008, 23:15
QUOTE(k0b3 @ 24 Jan 2008, 23:10)
Doar la cele cu climatronic (aer conditionat automat).
poate inainte era asa .... dar acum in nevoia de a face cat mai multa economie au scos din dotarea de fabrica si acest filtru polen
spun asta pt ca eu mi-am luat masina cu climatronic si nu a avut filtru polen
adica au repetat figura cu lampa torpedo ... s-au zgarcit la 10 euro
mare nesimtire
Tata si-a luat in februarie anul trecut Symbol 4 cu climatronic si avea filtru de polen (m-am uitat eu, personal). Imi pare rau de cazul tau, pana la urma e un filtru de maxim 10 EUR, mai ales cand le cumperi stock (la mia de bucati), fie ele si originale...
aoprea
25 Jan 2008, 09:02
Pai dupa cum am spus .... din februarie 2007 a trecut ceva vreme si s-au gandit sa mai faca ceva economii..
eu am cumparat-o la sfarsitul lui noiembrie 2007
ma duc sa le fac scandal
) ... oricum pe filtru am dat parca 15 RON (de solenta) si s-a potrivit
berechetvasile
27 Feb 2008, 18:55
eu am luat masina in decembrie 2007, si tindsa cred ca nici a mea nu are, cu toate ca am climatronic, de aceea va intreb daca pot sa-i pun, filtru de polen ,si daca trebuie sa mai cumpar altceva ,in afara de filtru.
adica daca am macar locasul in care se fixeaza, filtrul.
cred ca nu am pentru ca , odata la pornirea ventilatorului la o viteza mai mare [pornire mai brusca], am vazut cum s-a stirnit praf, si pina acum eu nu am mers cu geamul deschi aproape niciodata.
cmandrei
27 Feb 2008, 22:41
Pai e simplu sa-ti dai seama daca se poate sau nu pune. Desfaci pe acolo "aparatoarea" de plastic si ajungi la locasul filtrului; daca acesta este "protejat" de capacul din pozele de mai sus => cumperi filtru si il montezi cum scrie in primul post; altfel mergi la reprezentanta sa faca ei chestia asta prima data.
berechetvasile
28 Feb 2008, 21:25
o sa verific ,imediat ce voi avea putin timp liber , dar ar fi o timpenie de neinteles sa am locasul si sa lipseasca , doar filtrul.
chiar atit te sgircesti incit sa nu pui un filtru 3-4 sute de mii.
Mi se pare o mare magarie, pricum filtrul asta e un lucru bun tare, sper sa o rezolv.
iti garantez ca exista locul de montare a filtrului (decat doar daca s-au mai zgarcit intre timp si au renuntat si la gaura asta
) ) .. dar nu si filtru ... vezi ca se potrivesc cele de solentza sau logan dci
gabygiovanny
29 Mar 2008, 17:18
vreau sa va intreb si eu...la masina mea nu am filtru de habitaclu daca imi pun comenteaza ceva oare la prima revizie? si nu reusesc sa deschid la filtrul de aer, are decat o clema si daca trag de el nu se desface, mie frica sa nu il rup... 1.4 16v
cmandrei
29 Mar 2008, 20:09
Pai nu are nici o problema daca pui tu filtrul ... dar te rog explica mai bine (poate te ajuti de pasii/pozele de mai sus) despre ce "clema" este vorba ...
gabygiovanny
29 Mar 2008, 20:34
la filtrul de polen am reusit sa ma uit, dar la filtrul de aer nu reusesc sa ma uit. am 16v si e diferit de 8v, nu e sub capacul ala pe care scrie 1.4 ca are o cutiuta langa, care nu reusesc sa o deschid,are doar o clema si aia are ceva legatura cu un cablu. luni o sa pun si o poza ca acu seara plec la bucuresti si ma intorc maine seara
hitman1234
25 Apr 2008, 16:20
Am schimbat si eu filtrul acum, am dat 18 ron pe el,e no-name si n-am avut nicio problema gratie lui andrei
andrei...m-am ingrozit ce era in bietul filtru,praf cat in aspirator si o ditamai pana!!iar pe traseul de scurgere a apei ma mir ca nu mi-a rasarit vreo margareta la cat pamant era acolo
cmandrei
26 Apr 2008, 19:37
Bravos ... ma bucur sincer ca ai reusit
lyonn31
1 Jul 2008, 11:46
Am cumparat masina in mai 2007, are climatronic si mi-am dat seama ca nu are filtru de habitaclu abia dupa ce a inceput sa se umple cu praf in interior
. Am fost la service cu masina pt alta problema si i-am rugat sa se uite si de filtru; nu-l avea, facusem cu masina cam 7000, mi l-au pus, m-a costat 6o ron. Pentru Renault insa o maaaare bila neagra, putea macar sa-i puna pe dealer-i sa avertizeze cumparatorul (acelasi lucru vis-a vis de iluminarea torpedo-ului). Au auzit oare ca detaliile fac intregul?
lucianm
14 Jul 2008, 17:12
am schimbat si eu filtrul azi. Ce ma surprins, in spatiul in care intra filtrul, jos era plin cu apa ( condensul de la radiatorul de AC ), e normal sa ramana apa acolo? Eu ma asteptam condensul sa fie evacuat cumva, probabil de asta cand opresc AC-ul si ramane doar ventilatorul vine un aer umed si destul de puturos. Posibil sa aiba scurgere pe undeva si sa fie infundata?
multumesc.
Relu11
15 Jul 2008, 08:03
Normal ca are o scurgere si normal ca este infundata daca ai gasit apa acolo, urmatorul pas este sa ai apa in dreapta
cmandrei
15 Jul 2008, 08:08
@lucianm ... scurgerea e infundata ... ori mergi la un service ori te bagi sub masina (si vei gasi scurgerea - in dreptul cutiei unde ai pus filtrul - numai ca jos)
onici_alex
17 Jul 2008, 19:45
sall...pana la urma cum pot sa fac si eu rost de capac pentru filtru de polen fara sa ajung in service cu masina? dau o bere
Relu11
18 Jul 2008, 07:25
Rogi pe cineva care stie codul sa ti-l dea si mergi si cauti pe la magazine de piese auto
Alexandru..
27 Jul 2008, 22:59
O intrebare la masina din poza am desfacut si eu tot pana sa vad care sunt pasi dar nu vad nici un filtru si accesul este foarte greoi ca nu se desface capacu de la ventilator ff bine.Ce este de facut?Eu zic ca nu am filtru.Daca merg la o vulcanizare si suflu cu aer acolo mai este nevoie de filtru Ac-ul merge mai bine fara filtru ca nu se mai infunda.MUltam
cmandrei
28 Jul 2008, 08:14
Eu cred ca nu are capac de filtru de polen masinuta ta si de aceea nu poti sa ajungi la el ... carcasa ventilatorului nu trebuie desfacuta ... filtrul nu se monteaza ca sa mearga mai bine ci ca sa nu mai intre atata praf, polen, mizerie in habitaclu
Alexandru..
28 Jul 2008, 10:45
Aha deci ceea ce ma chinuiam eu sa desfac era carcasa ventilatorului si ceea ce vazusem era radiatorul de la aerul conditionat.Deci mult praf in habitaclu si filtru de polen lipsa ca nu se poate monta.Multumesc pentru ajutor.
cmandrei
28 Jul 2008, 12:05
Ba da se poate monta ... daca te uiti pe prima pagina la poze vei vedea capacul "sub care" se monteaza filtrul ... carcase se taie, se cumpara un capac si gata treaba
onici_alex
28 Jul 2008, 18:26
sall...nu stie nimeni codul pentru acest capac ca eu am pus filtru si am lipit temporar cu silicon plasticul taiat......
Cauta sa vezi la cineva (eventual la intalnirile reno saptamanale ca la Bucuresti se fac )cum arata acel capac.O bucata de plastic peste cel decupat de tine si 2 suruburi rapide (chiplinguri) rezolva problema cu investitie zero.Pretul Reno e nejustificat.
onici_alex
28 Jul 2008, 20:38
ok ms... am crezut are un sistem mai ciudat de prindere. oricum il mai desfac cand il schimb ca acum e bine lipit.
Filtru polen de la un magazin de piese Dacia in zona Faur - poarta 4 marca Filtron pret 23 lei. Am cerut pentru Solenta si cand am ajuns acasa am constatat ca in interiorul cutiei am instructiuni de montare pentru Clio II
http://www.filtron.com.pl/2005/_ang/katalo...8&Typ_Pojazdu=1
christig
22 Sep 2008, 16:49
azi am rezolvat si cu filtrul de aer habitaclu;
-filtru pret 30 roni din Autovit Vitan;
-capac am gasit original la 25 de roni la service Cobalcescu; (trapa filtru se chema pe factura)
atasez niste poze.
oricum la cat jeg era pe radiatorul aerului conditionat nu cred ca se va simti prea curand efectul filtrului; practic era intesat de frunze mizerie par si cred ca necesita o desfacere toata instalatia si spalare cu furtun cu apa cu presiune.
cmandrei
23 Sep 2008, 09:16
Bravos. Capacul vine si cu surubele (sau "te descurci") ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.