Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna tuning motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2
mdaniel2x
Salutare,

A facut cineva tuning pt motoare benzina / motorina?
Daca da va rog sa detaliati: ex. tuning chip: cost 400 euro, castig putere de la 130cp la 150cp, cuplu etc..


Daca atzi cumparat filtre de aer /ulei gen K&N (sport) atzi simtit ceva de genul trage mai bine, consuma mai putzin etc?

Merci si va astept cu raspunsuri..

alexcondrea
da! la dieselul de 1,9dci chiptuningul merge bine (se face si pe mufa) si cu filtru de aer sport costa undeva la 2.000 ron. La benzina castigul de putere e cam mic si nu se justifica. Consumul nu am vazut sa creasca, in schimb creste putin zgomotul de la motor.
ghetau dan
http://www.obdtuning.ro/index.php?option=c...id=23&Itemid=37

Gasesti date si la sectiunea BURSA de pe forum...
mdaniel2x
QUOTE(ghetau dan @ 9 Aug 2006, 16:05)
http://www.obdtuning.ro/index.php?option=c...id=23&Itemid=37

Gasesti date si la sectiunea BURSA de pe forum...
*




Si pt motoare pe benzina?
Luka
Vezi ca sunt mai jos, pe pagina aia smile.gif
drati71
mdaniel2x - din pacate nu o sa gasesti pe aici multi care sa-si fi facut un tuning din acesta. Eu daca as avea suma necesara, nu as ezita sa apelez la asa ceva, mai ales ca am inteles ca as castiga ceva la vitezele 1 si 2, care dealtfel sunt foarte scurte, plus surplusul de putere...
Pe de alta parte eu sunt pentru acest topic, sa vedem ceva concret, de la cineva cu Renault Laguna care si-a facut asa ceva(nu Pejo-uri si alte feluri de ...)
mdaniel2x
QUOTE(drati71 @ 9 Aug 2006, 22:55)
mdaniel2x - din pacate nu o sa gasesti pe aici multi care sa-si fi facut un tuning din acesta. Eu daca as avea suma necesara, nu as ezita sa apelez la asa ceva, mai ales ca am inteles ca as castiga ceva la vitezele 1 si 2, care dealtfel sunt foarte scurte, plus surplusul de putere...
Pe de alta parte eu sunt pentru acest topic, sa vedem ceva concret, de la cineva cu Renault Laguna care si-a facut asa ceva(nu Pejo-uri si alte feluri de ...)
*



Da , corect. Eu nu ma omor sa fac tuning de motor doar ca sa castig cai putere. Avand in vedere ca eu am motorizare pe benzina (2.0 16v) nu as putea sa castig mare lucru, m-ar interesa mai mult o optimizare a motorului raport consum / putere, pt ca am inteles ca se poate.

Pt motoarele cu turbina este mai rentabila partea cu calutzii. (tdi, 2.0T, etc...)
Luka
QUOTE(mdaniel2x @ 10 Aug 2006, 09:34)
m-ar interesa mai mult o optimizare a motorului raport consum / putere, pt ca am inteles ca se poate.
*



La ce te referi cand spui asta?
mdaniel2x
QUOTE(Luka @ 10 Aug 2006, 08:52)
La ce te referi cand spui asta?
*




La motoarele pe benzina aspirate obtii mai greu 30cp in plus fata de cum ii obtii de la un motor cu turbina. Ma intereseaza un tuning ce cumuleaza filtru de aer (high flow) care itzi da 3-10 cp, un filtru de ulei gen K&N ce itzi asigura o ungere mult mai buna si un sistem de evacuare mai bun care itzi da si asta catziva cai. Daca mai adaugi un tuning de ECU (facut cu cap pe dyno) nu doar printr-un chip, obtii un raport de consum /putere muuult mai bun, poate chiar castigi peste 15 cai si consumul sa itzi scada poate cu 1 litru.


M-am uitat de ex. la site-ul K&N si pt filtre itzi dau frumos un grafic cu o comparatie privind curba de putere inainte si dupa schimbarea filtrului si nu arat rau deloc ( nu era specific pt laguna dar cred ca se gaseste). La fel si la BORLA de ex. unde daca itzi montezi un kit de evacuare care ii permite motorului sa scape de gazele de evacuare mai repede obtii o curba de putere frumoasa.


andrei1302
Parerea mea:
Sunt de acord cu tuningul prin inlocuirea unor componente cu altele mai de calitate dar nu o sa cred niciodata ca poti castiga atata putere cat ziceti voi si sa mai si scada consumul cu ... 1l/100km ???? Poate cu 1%.
Cat despre chip tuning eu unul nu pot sa inteleg cum pot unii sa faca un soft (la hartile in ECU ma refer) mai bun decat Renault (sau orice alt constructor) care investeste ani de zile si milioane de Euro in cercetare ca sa gaseasca valoarea optima pentru fiecare parametru din functionarea motorului (avans, faze de distributie...) in orice situatie. Si apoi vin fabricantii astia de software care zic ca ei au o varianta mai buna !?! Este clar ca daca impunatateste un aspect (puterea, sa zicem) se degradeaza celelalte (consum, poluare, uzura) sau, in cel mai bun caz doar unul. La motoarele supraalimentate, unde chiptuningul actioneaza in principal asupra presiunii de supraalimentare (prin tinerea inchisa a supapei Westgate), este clar ca va rezulta un regim de presiuni mai mare in ciliindru ceea ce duce la o uzura prematura a mecanismului motor.
Eu unul nu as schimba hartile din ECU decat cu unele mai bune facute tot de Renault.
alexcondrea
ce Dane! ai vreun gand sa-ti mai pui 38 de cai?
ghetau dan
DA,avind in vedere ca mai este o varianta de 204 cp de pe GT care are aceeasi cilindree si varianta de pe megane rs de 225cp-facute tot de reno.
Este adevarat ce spune si andrei 1302 dar eu zic,pina la 208 nu-i bai.
1,9 TDI de pe golf a ajuns de la 90 la 150cp.Firmele producatoare nu fac din prima pasul asta pentru a scoate ceva bani de la amatorii de "nou"-mai fac un chiptuning si gata...
alexcondrea
Am zis undeva mai sus in topic, ca la cea de 1,9dci i-am facut chiptuning deci am trecut pe la baieti. Oricum diferenta la 1,9 tunat si cu filtru sport se simtea bine de tot. Apropo de consumuri: scad sigur cu o conditie - sa conduci la fel ca inainte, problema e ca nu te lasa sufletul!!!!!!!!!!!!!
Pentru 2.0T am vorbit cu cei de la renault si mi-au zis ca motorul de 225cp are alta turbina si inca ceva modificari prin el. Doar asa poti sa te duci la 225. Dar cred ca 208 nu e imposibil.
ghetau dan
Alex,nu cei 204-208cp sau citi or fi ma tenteaza...ci cuplul de 335Nm.
Oricum,cuplul actual de 270 pare a fi de diesel...sa nu mai zic de putere si de sunetul motorului turat de la 4000 in sus...
Pina la urma o voi face...
Am vb cu dir de service de la BV(care are megane rs) si mi-a zis ca motoarele sint identice (F4Rt) dar ca i s-a parut mai mare intercoolerul de la laguna...este vreo greseala in ce am spus?
andrei1302
Eu unul nu cred ca diferenta intre motorul de 170 CP si cele de 208 respectiv 225 CP (fata de asta sunt aproape sigur) consta doar in soft ECU diferit. Vreau sa zic ca la motorul de 225 CP elementele mecanismului motor (piston, bolt, biela, arbore cotit) ar trebui sa fie supradimensionate. Si, daca desfaci ambele motoare si observi ca ele ar fi identice, seful de la service Renault BV ar trebui sa stie ca mai pot aparea diferente din punctul de vedere al materialelor utilizate. Adica biela dintr-un otel banal sau un otel aliat, pistoane din diferite aliaje de Al, camasi de cilindru din diferite fonte. Deci, in final, nu sunt IDENTICE desi le ti pe ambele in mana si par la fel.
O alta problema dupa chiptuning, cand creste cuplul atat de mult, ar fi suprasolicitarea ambreiajului care a fost calculat special pentru un motor cu un anumit cuplu mecanic.
De exemplu la R19 cu motor E6j (1,4 80 CP) am pus ambreiaj de Dacia 1400 la recomandarea unui vanzator de piese foarte "priceput" (doar discul si rulmentul a ramas original) si de atunci imi patineaza cand am mai multa nevoie sa demarez.
ghetau dan
Andrei,cred ca intr-adevar ai pus punctul pe I...
drati71
Cam cat costa un filtru de aer sport si un filtru de ulei din ala tare? Se poate monta si pe 1,9 dCi?(filtrul de aer) Pe unde se gaseste asa ceva?

semit
un filtru sport de calitate.. 100 euro.. filtru de ulei nu stiu... smile.gif
alexcondrea
De regula la masinile de serie toate aceste elemente sunt supradimensionate, oricum s-ar putea scurta viata unora dar numai cu conditia unei exploatari extreme, care nu cred ca ne este caracteristica (adicatelea s-o tii numai in talpa, conditie in care vei avea consumuri de peste 15l/100 in medie, revedeti topicul despre consumuri). Am dreptate?
andu911
filtru de ulei...nu vad ce legatura are cu performantele motorului.
La un chiptuning, in afara ca se mareste puterea motorului, va scoate si ceva mai mult fum si uzura va fi un pic mai mare.

Scoate filtrul de aer. Vezi daca simti ca fuge mai tare. Daca da...cumpara-ti un filtru sport. Daca nu, nu arunca banii aiurea.
stanciu_cosmin
QUOTE(semit @ 10 Aug 2006, 21:41)
un filtru sport de calitate.. 100 euro.. filtru de ulei nu stiu... smile.gif
*



Salut,
Unde se poate gasi un astfel de filtru sport pt un 1.9 dci ??
Si inca o intrebare - se potriveste in "locasul" standard - sau mai trebuie schimbat ceva ??

r&d
Pentru motoare turbo nu dati banii aiurea pe filtre sport!!! Sunt bani aruncati. Poti sa strici mai mult, fara sa ai nici un avantaj.
Daca vreti sa si castigati ceva putere mergeti pe incredere cu un chiptuning.
ghetau dan
Din pacate pentru 2.0t nu se poate face inca tuning.
Poate pentru ca deja in vest mai e o versiune de 204 cp...
Daca se face,2.0t ajunge la 208cp si 335Nm,performante f bune pentru o masina de doar 16500 e cip,aproape full.Evident,se adauga pretul tuningului.
E mai sigur sa tunezi un 2.0t/170cp la 200cp decit sa iei un ul de 204 si sa-l mai tunezi si pe el.Parca e cam mult 230-240cp obtinuti din 2 litri.Nu ca n-ar fi acum asemenea motoare,dar ele sint dezvoltate de diviziile sportive si implica si alte interventii.
Concluzia:motoare aspirate-nu tuning.
Catalix20
Sal!! Am o laguna din 95 2.2 D Rn!! Recent am cumparat un turbo de la o laguna 2.2 Dt (Dezmembrari) pe care vreau sa al pun pe a mea!!! Spuneti-mi si mie pls ce modificari trebuiesc facute pt a putea pune acest turbo pe masina mea???? Poate cineva sa imi estimeze cam in cati cp ma duc cu acest turbo si un chip???? Sau ce asi mai putea sa ai fac inafara de turbo si chip pt a mari cp???
Nicolas
Eu mi-am facut chip tuning la tcm si vreau sa spun ca merita.e cu totul alta masina adica motorul se comporta altfel e mai vioi.Consumul e acelasi chiar consuma mai putin.(Dar ce mai conteza ,important e senzatia).
cj98czh
QUOTE(Catalix20 @ 20 Mar 2007, 22:47)
Sal!! Am o laguna din 95 2.2 D Rn!! Recent am cumparat un turbo de la o laguna 2.2 Dt (Dezmembrari) pe care vreau sa al pun pe a mea!!! Spuneti-mi si mie pls ce modificari trebuiesc facute pt a putea pune acest turbo pe masina mea???? Poate cineva sa imi estimeze cam in cati cp ma duc cu acest turbo si un chip???? Sau ce asi mai putea sa ai fac inafara de turbo si chip pt a mari cp???
*



Problema la tine este in felul urmator...daca masina este diesel simplu, adica fara turbo trebuie sa schimbi admisia cu una pt. turbo...
Pistoanele la turbo sunt diferite de cele pt. diesel simple, la fel si segmentii asa ca motorul dupa ce pui turbo pe el nu o sa o duca mult...

Cel mai simplu ar fi iti cumperi din dezmembrari un motor cu turbo si sa-l vinzi pe al tau...
Catalix20
Ms pt raspuns!!! Am gasit pe cineva care se baga sa mil monteze dar nush cat ma va ajunge!!! Decat sa vand motorul si sa pun altul mai bine vand masina cu totul si iau alta cu turbo smile.gif !!! Oricum daca ma ajunge peste 1000E vand masina k nu se merita smile.gif !!! Am sa mai postez daca voi face modificarea iar daca nu inseamna ca nu mam riscat smile.gif !!! Bafta

nu mai scrie "mirc"...
cj98czh
Daca ai galeria de admisie pt. turbo montarea se face usor.
Cred ca iti trebuie o carcasa pt. filtrul de aer pt. turbo si s-ar putea sa trebuiasca ceva modificari la evacuare mai bine spus depinde cum pica turbina la imbinarea cu esapamentul.
b06fcn
Plus ca nu are cum sa ii faca si chiptuning, fiind motor cu injectie clasica de motorina...Mai are nevoie si de intercooler, cu toate furtunele de presiune aferente, plus alt filtru de aer. Cam greu si fara mari sanse de crestere reala puterii...Mai buna solutia cu un motor schimbat...e mai simplu
cj98czh
Alea s-ar putea lua de pe o masina care a avut asa ceva...dar si eu am zis de la inceput ca este complicat si nu prea merita...
mdaniel2x
la benzinare (fara turbo) nu a modificat nimeni nimic pe la motor?
nobody
salutare!

sper sa nu va plictisesc dupa cate s-au discutat mai inainte, dar se pare ca nu am nici un pic de inclinatii tehnice si v-as ruga sa ma sfatuiti in problema tunning-ului la motor.

am o laguna 1,9 dci din 2002 si are 79 kw ( 107 cp, cred). m-ar interesa sa ajunga pe la 120 cp sau cat s-ar putea astfel incat sa se simta diferenta, ca parca se poate si mai "nervoasa", dar nici sa nu afecteze motorul prin supra-exploatarea altor componente....adica vreau ceva de bun simt.........intrebarea mea: stiu ca exista pe laguna 2 si motor de 1,9 dci cu 120 cp...poate fi rescris softul meu cu cel de la 120 cp sau cu altul tot de la renault....si m-ar interesa, sincer, riscurile la care supun motorul in urma unei eventuale "tunari".....dar concret.
sper sa aiba cineva rabdarea sa imi explice in cuvinte putine si simple ca sa inteleaga si "inginerul" din mine....va multumesc mult!
C a t a l i n
Diferența între motorul cu 107 și cel cu 120 CP e dată de turbină: cu geometrie fixă / cu geometrie variabilă.
nobody
multumesc mult, "catalin marinarul"

si ce ma sfatuiesti? sa schimb turbina sau sa rescriu softul? ca sa am si putere putin mai mare ( nu prea o fortez, dar vreau sa stiu ca daca vreau, imi raspunde prompt), dar nici sa nu inventez cine stie ce kitch de motor?
laguna_2_interceptor
- poti incerca o turbina hibrid cu un soft custom care sa ia in calcul acea turbina... sa vezi atunci senzatii... wink.gif
cj98czh
Sincer cred ca o rescriere de soft iti este suficienta, asta daca zici ca vrei ca motorul sa mearga mult si bine in continuare.....depinde mult cati km are motorul tau, eu personal nu as mai face rescriere daca motorul este trecut de 160.000 de km, dar oricum ramane la latitudinea fiecaruia...
Cu rescriere de soft ajungi la aprox. 130 de cai, si cuplul va creste frumusel...

Gasesti destule persoane pe forum care sa iti faca aceasta operatiune...
antifizic2
cel mai bine dupa mine ar fi sa nu apelezi la diferite persoane care au firme de tunning mai de succes sau nu, cel mai bine ar fi sa te duci la reprezentanta reno si baietii de acolo iti pot modifica softul sau ce vrei tu,
e simplu te duci si zici ce vrei si ei iti explica exact ce se intampla si daca se forteaza sau nu excesiv motorul.
daca esti din capitala stiu eu un astfel de electrician reno f priceput baiatu, iti pot sa nr lui de tel daca vrei
nobody
multumesc mult pentru raspunsuri

probabil cea mai buna varianta ar fi sa vorbesc intai cu un mecanic de la renault. problema e ca sunt din constanta si din cate am auzit concesionarul renault din constanta are un stil deosebit de a face afaceri....nu prea imi inspira incredere.....dar trebuie sa gasesc pe cineva pe acolo care sa imi explice exact ce am de facut.....

inca o data multumiri....
laguna_2_interceptor
QUOTE(antifizic2 @ 27 Jul 2007, 20:43)
cel mai bine dupa mine ar fi sa nu  apelezi la diferite persoane care au  firme de tunning mai de succes sau nu, cel mai bine ar fi sa te duci la reprezentanta reno si baietii de acolo iti pot modifica softul sau ce vrei tu,
e simplu te duci si zici ce vrei si ei iti explica exact ce se intampla si daca se forteaza sau nu excesiv motorul.
daca esti din capitala stiu eu un astfel de electrician reno f priceput baiatu, iti pot sa nr lui de tel daca vrei
*




- ma indoiesc profund ca la repr. Renault de la noi sau din alte tari se fac resoftari ce au drept scop cresteri de putere/optimizari ale motorului... in reteaua Renault se face doar un update la soft pe care il face renault la masinile cu probleme la injectoare... daca in urma acelui update se imbunatateste comportamentul la injectoare ramane asa daca nu la schimbat cu ele... poate acel electrician pe care il sti tu face el pe cont propriu treaba asta la ''negru''' ca sa zic si in acest caz sunt curios cat de credibil e ca ala ar face mai bine decat firme de tuning care au ca obiect de activitatea prestarea unui astfel de serviciu si dau si garantie pe ceia ce fac...
liberys
salut!!!....am o Laguna 1.8 16V din 2002 si am cumparat de pe Ebay un kit-tuning care, spune producator-vanzatorul, are menirea sa imi reduca din consumul de combustibil...daca este asa sau nu o sa vad....problema mea este, si aici am nevoie de ajutorul vostru, nu gasesc ceea ce el numeste: "air intake temperature sensor" sau "IAT", senzor ce este montat pe sau la cutia filtrului de aer...acesta (IAT-ul) ar trebui sa aiba 2 fire care vin de la ECU si dicteaza cantitatea de aer pentru aprindere.
deci....unde sunt aceste doua fire?...am gasit eu ceva dar are...6 fire si atunci intreb iar: care sunt cele doua pe care eu le caut? blink.gif
C a t a l i n
Nu te mai obosi să le cauți... Mai bine păcălește și tu pe altcineva și vinde-l...
Faci o confuzie: debitmetrul transmite către ECU cantitatea de aer aspirat, termistorul transmite temperatura aerului... Astfel se determină densitatea aerului, și deci cantitatea de combustibil injectat.

De modificat ceea ce transmite acel senzor către ECU puteai să o faci și cu o rezistență care costă 0.1 RON... Efectul e același: ZERO.
liberys
si totusi am sa incerc....sunt un fel de Toma Necredinciosul... oricum nu am sa incerc sa pacalesc pe nimeni si sa il vand...asa cum nici eu nu ma simt pacalit...a fost alegerea mea sa il cumpar wink.gif
R19/16v
1.8 16v are debitmetru?
C a t a l i n
N-are. Nici nu am spus că are.
Motoarele turbo au de obicei.
laguna_2_interceptor
- ai cumparat un power box din intamplare? inainte sa imi modific softul masini am avut ceva similar facut de ELIA Tuning... si se lega intre diversi senzori ai masini si calculatorul de injectie... eventual poate pui un link cu ce ai cumparat si poate te pot ajuta... sper sa nu fi luat smecherie de aia magnetica care cica aranjeaza la nivel molecular... eh... shit pe romaneste... smile.gif
antifizic2
@laguna_2_interceptor-este un mecanic la un service reno langa gara de nord bucuresti. sunt sigur ca stii service-ul de care vorbesc,
daca nu te ajuta acolo nimeni desi ei au mai facut asta, te duc eu la mecanic reno care are garaj acasa si iti aranjeaza softul original fara probleme in 15 minute max\

intradevar nu ofera garantie.
dain cate am inteles eu mareste puterea modificand momentul de intrare in actiune al turbinei( aici e pos sa gresesc n-am vb prea mult cu tipu pe acest subiect)


-- ma am zis sa fiu helpfull
C a t a l i n
Pe cine să duci și de ce? radmasa.gif Vezi ce scrie în semnătura lui... biggrin.gif
laguna_2_interceptor
- ei, parca nu ai mai vazut lume sa vanda castraveti gradinarului... radmasa.gif

- acum serios vorbind... cum sa am incredere in cineva care lucra la Renault si care in cadrul jobului lui la Renault nu are ore de specializare in fisa postului lui de acolo cate am facut eu in Germania sa pot modifica un soft de unul singur (si spun asta in cunostinta de cauza pentru ca stiu cum isi trimit la specializare angajatii repr. de la noi)... cat despre chestia cu momentul... ori si-a batut joc de tine ori nu vrea sa spuna cu adevarat ce face (in cazul in care stie ce face wink.gif )

@antifizic2 - nu spun ca esti rau intentionat... doar ca esti naiv si te poate costa masina la faza asta...
antifizic2
laguna_2_interceptor- nu pot sa iti demonstrez nimic in scris, daca se intampla sa vii vreodata in bucuresti si sa ai nitel timp, te duc la om si vezi cu ochii tai.
e unul dintre putinii oameni de la reno care sa fi vazut franta la specializare. tipu este super tare.
esti mult prea pornit pe directia ta, incearca sa fi deschis si altor idei. tipu asta e chiar super bun.

alta treaba legata de masina mea, desi puteam sa ii maresc puterea in acest fel m-am decis sa nu ii fac nici o schimbare, mi-am luat diesel sa fie economc, nu sa alerg pe strazi. pt alergat exista alte masini
laguna_2_interceptor
- ma bucur sa aud ca cineva de la Renault (sau alte repr.) chiar face specializare... nu combat cu nimic cunostintele lui legate de treaba pe care o face la Renault... insa ceia ce ai spus tu mai sus legat de cum tuneaza el masinile sunt pe domeniul meu si pot spune ca habar nu are ce e cu el si vorbeste complet pe langa subiect... o fi super tare legat de alte lucruri dar la asta nu se pricepe si mai bine ar sta linistit in banca lui ca nu stie cat rau poate face lipsa lui de cunostinte in acest domeniu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.