Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clapeta recirculare aer
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
SorinN
Mi s-a blocat clapeta de recirculare a aerului din habitaclu. De cate ori incerc sa dau sa traga aer din exterior, mi se stinge becul de la butonas in schimb de undeva de sub bord din partea dreapta se aude in continuu un zgomot ca un mecanism care merge in gol sau ca si cum ar scapa... Are cineva idee cum pot sa ajung acolo? am acces pe unde este filtrul (deci prin exterior) sau trebuie sa desfac bordul?
Laurentziu83
Vezi daca te ajuta.
cbrana
@SorinN

Ai rezolvat pana la urma problema ?
Cum ? Unde ?
SorinN
Nu am rezolvat nimic, am primit o oferta de ajutor de la un coleg de forum dar inca nu mi-am facut timp.... si se pare ca saptamana asta e tare incarcata.
SorinN
Sa va povestesc... aseara m-am apucat sa-mi desfac masina pt ca ma stresa minunata clapeta. Ca sa ajung la ea, mi-am dat seama ca trebuie umblat din fericire pe exterior pe sub parbriz si nu pe sub bord, cam in locul unde este pozitionat si filtrul de particule. Am desfacut capacul de deasupra, am scos ventilatorul si am gasit minunata clapeta care este actionata de un dispozitiv format dintr-un motoras electric si 3 rotite dintate, tot angrenajul fiind ingramadit intr-o cutiuta de plastic lipita, capsulata, cum vreti sa-i spuneti, de parca in ea se ascundeau secretele reno. Din cutiuta asta se auzeau zgomotele care m-au stresat atatea zile iar axul care ar fi trebuit sa actioneze clapeta era blocat, asa ca am scos-o si cu chiu cu vai am reusit sa o desfac. Una dintre rotite e sparta in 3 bucati... motiv pentru care presupun ca in cel mai bun caz trebuie sa cumpar doar cutiuta cu surprize si nu cine stie ca bucata mare din tubulatura. Ma poate ajuta cineva cu un cod al motorasului? sau poate chiar si cu un pret? O sa pun maine si cateva poze.
SorinN
Pozele promise... Crede cineva ca se poate lipi rotita aia?
Laurentziu83
Raspunsul meu e NU. Adica poti sa o lipesti, dar cred ca sunt forte mai mari acolo decat poate sa duca picatura sau alta solutie.
Cred ca totusi ai putea sa gasesti respectiva rotita, teoretic ar putea fi "sculptata" dintr-un cub de plastic, dar e mult de munca.
Modelul ala de rotita l-am mai vazut in multe locuri, poate gasesti pe undeva. Incearca la un ceasornicar, poate stie mai multe. wink.gif
Rotita aia o poti gasi si la alte mecanisme la masini.
SorinN
Merci, am aruncat o intrebare si la www.dezmembrari.ro, sa vedem daca-mi raspunde cineva.
cata70
Nu s-ar putea confectiona rotita /rotitele din metal.?
Chrome
Nu ar trebui sa aiba codul renault inscris pe piesa? Banuiesc ca daca n-are e posibil sa vina intr-un subansamblu mai mare, desi nu e logic.
Laurentziu83
Cam greu de gasit piesa separata. La fel am patit si eu pe vremuri cand s-a rupt butonul de torpedou la berlina, nu gaseam decat cu tot cu torpedou.
mad_biker
Are cineva idee unde se afla exact motorasul care inchide clapeta pentru recircularea aerului? Nu am buton separat pentru recircularea aerului, acesta se face prin schimbarea comenzii ventilatorului in sensul opus, dar nu se intampla nimic si cred ca nu mai functioneaza acel motoras.
catuta
Stiu ca topicul este vechi,dar decat sa deschid altul...stie cineva cum se scoate minunea aceia de cutiuta??? de scos masca ce acopera aeroterma,filtrul de polen stiu si eu...acelasi zgomot il am si eu cand pun contactul si nu poate fi decat motorasul/cutiuta aceia.
catuta
Chiar nimeni nu stie cum se scoate cutiuta sau aeroterma?! pana la urma desfac eu dar daca tot stie cineva...sa nu mai stric pupezii ceva pe-acolo.
catuta
Scos azi aeroterma,bagat mana cam jumate prin canal si in partea dreapta se afla minunata cutiuta fermecata!Dupa ce m-am chinuit cu unul din suruburile in care era prinsa,constatat cu stupoare ca este blocata deci stricata.Problema este ca nu stiu cum mai vine clapeta aceia in pozitia recirculare/aer curat ohmy.gif mai exact este un acoperis care se deschide/inchide.Din cate am observat,daca e inchisa trage aer pe la stergatoare iar daca e deschisa practic aerul iese pe-acolo iar in habitaclu ..ciuciu sau cel putin asa am avut eu impresia... Prefer sa o las pe aer curat deci daca stie cineva cum vine clapeta/acoperisul acela...raman recunoscator!
mad_biker
Ai scos aeroterma adica ai desfacut bordul?! blink.gif Sau ai scos doar ventilatorul?! Prin care canal ai bagat mana? Ai vazut cumva pe acolo si vaporizatorul de la ac?
catuta
Am scos ventilatorul si imediat cum il scoti inainte de gaura care intra in habitaclu pe stanga.Vaporizatorul din cate am observat este sun filtrul de aer.
claudiu.manda
"Cutiuta" respectiva se numeste motoreductor si are codul de origine 7701050887. Ma duc si eu in vreo doua zile pentru schimbarea ei pe garantie. Eu abia acum vad acest topic si ce sa spun...e de apreciat ca cei de service si-au dat seama de problema imediat dupa sesizare si nu au luat-o pe bajbaite.
D-Ice
Salut.
Care ati desfacut minunea de actuator de la recirculare aer, a iesit usor sau ati tras tare de el sa iasa? Al meu nu a vrut cu nici un chip sa iasa dupa ce i-am scos cele 2 suruburi de fixare, mi-a fost frica sa trag mai tare sa nu rup ceva si sa ma umplu de bucurie dupa aia.
catuta
Am impresia ca sunt 3 suruburi si vezi ca tre sa tragi si firele de alimentare care sunt bagate pe dupa clapeta sau ceva de genul.
D-Ice
Firele le-am tras eu, dar la trei suruburi nu m-am gandit, am desfacut doar doua. Inseamna ca trebuie sa sap si dupa al treilea smile.gif .
Multumesc mult pentru sfat, sambata ma apuc iar de desfacut pe acolo.

A desfacut cineva toata masca aia de plastic in care se prinde electroventilatorul? Ca am cam scapat tubulara pe acolo cand am strans suruburile la loc, si naiba stie pe unde s-a dus, vreau sa o recuperez sa nu intre pe cine stie unde si sa faca minuni, sa-mi pun mainile in cap. Am desfacut eu toate suruburile pe acolo, dar nu iese, am tras eu un pic mai tare ca poate isi da drumul si a facut "poc!" si a sarit o bucatica de nervura, dar nimic.
Daca are cineva o vedere explodata a climatizarii pe zona aia sa vad cum se prinde masca, fac cinste smile.gif .
catuta
Sper sa ma insel,dar daca ai scapat chestii in tubulatura va trebui sa dai toata masca din interiorul masinii(cea cu reglajul ventilatiei,A/C etc.)
jas2
Eu am renuntat la acest motoras .Am mers o perioada cu clapeta inchisa ca sa traga aer numai din exterior pana la un moment dat cand am vazut mini actuator...
Cumparat,montat si totul ete super ok.Inchide instant,deschide instant numai ca se aude un pocnit cam tare dar am pus purfix pe clapeta si nu se mai aude nimic.Am pastrat aceeasi comanda din buton.

Cu putina indemanare se monteaza usor.

La dezmembrari este 30-50 lei acest motoras si se potriveste de la mai multe tipuri de masini...ex.Opel Astra G
D-Ice
@catuta. Pai nu a picat in tubulatura de aer, ca eram la ultimul surub de la electroventilator, a picat sub masca de plastic pe care se prinde acesta, de aia vreau sa o dau afara ca nu am acces sub ea. Sau o las acolo ca nu poate sa intre pe nicaieri, si asta e, o dau bonus cand o sa vand masina biggrin.gif .

@jas2. Actuatorul pe care l-ai pus tu are vreun cod sau denumire, ceva, ca sa stiu sa-l caut? Ma gandesc ca ar fi bun ca alternativa la cel original care am inteles ca e undeva la 600RON blink.gif .
catuta
Eu am luat de pe forum cu 20ron iar la dezmembrari e o nimica toata.Nu merita efortul de a face modificari...
D-Ice
Cred ca asa o sa fac, pe 1dec. ca e liber o sa-l desfac, si daca e varza inauntru ma duc la dezmembrari. Tata mai face si misto de mine, la logan e pe cablu si in afara de gresat nu-i face nimic, dar deh, "domnia Renault costa". smile.gif

Multumesc pentru sugestii catuta si jas2.
catuta
cutiuta se strica tot din vina noastra pentru ca ne doare ceva sa dam masca jos de 2-3 ori pe an si sa curatam mizeria...Nici nu va imaginati ce gunoaie si ce praf intra in zona cutiutei.
BannedHost
Eu zic ca acel plastic e de calitate proasta. Oricata mizerie ar intra nu ar trebui sa cedeze roata zimtata.
catuta
Foarte corect.Dar daca prinde un gunoi mai mare sau stiu eu ce minuni se mai aduna acolo,motorasul forteaza pana face poc.
BannedHost
Daca dau ventilatorul pe treapta cea mai mica si dau sa dea aer la picioare se aude cate un tacanit odata la vreo 3 secunde daca il las sa dea doar sus sau la mijloc nu se mai aude.. Oare e de la motoras sunetul?
catuta
De regula tacanitul vine de la cutiuta care nu mai reuseste sa inchida clapeta.
BannedHost
Oare a murit asa repede? Nici 2 saptamani nu are masina :rofl:
CIPTUNING
Nu are nicio treaba mizeria, problema are cu totul alta cauza. Pentru cei ce au rabdare, gasiti aici explicatia: http://www.daciaclub.ro/Reparare-clapeta-r...io-t181126.html
Gasiti si poza cu cele trei urechi de prindere.
D-Ice
Ciptuning mi-ai dat o idee. smile.gif O sa incerc sa incropesc un cuplaj cu frictiune ca sa permita rotirea libera a motorasului actuatorului la capat de cursa. Asta ca sa nu mai fie nevoie de limitatori de cursa. Daca merge, pun poze.
Dar deocamdata sa dau afara actuatorul ca ma calca pe nervi cum pocneste dimineata.
catuta
Dar oare nu merge modificat timpul cat primeste motorasul curent din ECU?
BannedHost
Oare asa e si la noul symbol ? Dimineata cand pornesc nu se aude decat vreo 2-3 secunde zgomotul de motoras si se opreste ..
catuta
De regula face in permanenta.
CIPTUNING
Era tot pe forum reno cineva (sunt destule topicuri si la sectiunea megane) care modificasera niste piese din cutiuta motorasului, astfel incat injumatatise timpul de actionare. Depinde totusi tipul motorasului, difera intre megane si clio.
BannedHost
E ok timpul, dar s-ar putea adapta un "senzor" sa taie alimentarea cand a ajuns in pozitia respectiva, exact ca la geamurile cu impuls.
Victor_Renault
Pana la urma cum se rezolva? Originala costa prea mult.Variante concrete?
fidjiowner
Salut,

Astazi am rezolvat si eu (pentru moment) problema cu clapeta de recirculare aer care se blocase pe inchis, si anume am blocat-o de deschis (pui contactul la motor si o ajuti cu mana, apoi ii scoti contactul pentru a nu o mai cupla accidental). De vina este cutiuta cu roti zimtate, insa pana nu fac rost de o alta ca sa o inlocuiesc am zis ca nu are rost sa ma chinui sa o dau jos; are 2 suruburi unul la vedere iar celalalt se desface pe pipaite.
Ordinea desfacerii: plasticul de sub stergatoare, apoi cel mai din stanga prins cu cleme in marginea parbrizului, apoi se desface mufa mare de la ventilator si cea mica ce duce la motorasul clapetei(2 fire), 2 suruburi de la acesta, se scoate in sus si aia e.

Atentie la mufa mare, aceasta are un mecanism de slide, se trage de plasticul rosu in stanga si iese singura, se apasa plasticul rosu si intra singura la montare.

Nu stiu cat costa una noua, care aveti idee va rog spuneti sa stim si noi. Daca e mult cred ca nu ma mai obosesc sa o repar si o las fix asa.

Bafta!
tavisigabi
Salut baietii
In primul rand Craciun Fericit va doresc
Am studiat toate conversatiile pe tema actuatorului de aer conditionat de la un Clio din 2004 cel care inchide si deschide clapeta de recirculare a aerului conditionat si care din pacate si la mine e compromis
Din discutii am aflat ca e problematic de reparat si de aceea va rog sa-mi spuna careva daca are de vanzare unul ( second hand ) si la ce pret
merci astept un raspuns
tavisigabi
am desfacut renumitul dispozitiv electric de recirculare al aerului si am constatat ca e functionabil 100% problema e la clapeta in sine.E ff greoi accesul,mare atentie la julituri,pt ca fara sacrificii nu va functiona.
Megane Brotac multumesc pt oferta facuta
Voi posta si cateva poze pt ajutor
Va salut pe toti si un sincer LA MULTI ANI!!!!!!
Yan78
M-ai facut curios ! Sper sa nu uiti de pozele promise !
victorx
am si eu probleme la clapeta de recirculare si am scos mufa alimentare motoras .Voi circula asa pina la remediere .Am procedat bine?
espacern
QUOTE(victorx @ 23 Jun 2012, 13:42)
am scos mufa alimentare motoras .
Am procedat bine?

Corect este sa repari defectul nu sa-l anihilezi.
Da e OK si asa.....ca nu e bani (banuiesc)!

@+
lucianm
e bine in cazul in care a ramas blocat pe aer de afara. daca a ramas pe recirculare nu prea e ok.
boni
salut am si eu o problema asemanatoare la clio symbol din 2007 vara se tot auzeea un zgomot ciudat cand apasam butonu de recirculare mai exact cand inchidea clapeta parca trantea usa cineva smile.gif am studiat pe forumuri si am o intrebare ca sa ajung la clapeta sa verific si motorasu pe unde umblu pe la motor la aeroterma sau desfac bordu ? si inca o idee daca tot costa asa scump de schimbat mai bine punem un cablu ca la dacie cu un comutator manual smile.gif cred ca asta ar rezolva problema
alexme24
si care este pozitia de recirculare? adica cum ne dam seama daca ne uitam la clapeta aceea de plastic? eu unul am dedus asa: daca formeaza un fel de acoperis sub stergator, cred ca este pe recirculare, si daca acopera gaura aceea dreptunghiulara care vine din masina, este pe aer de afara. Sa ma corecteze cineva daca gresesc.
espacern
@alexme24=Este corect!

@+
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.