Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Caseta directie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
diaconasu2213
Am probleme la caseta de directie si sa o schimbi e f scump dar am auzit ca se poate repara pe mine nu ma intereseaza caseta noua pt ca vreau sa vand masina...Daca stie cineva unde as putea sa o repar.
laguna_2_interceptor
- probabil ai un crantanit cand virezi... teoretic se poate repara... ai nevoie de un strungar bun care sa iti faca bucsele de teflon... daca ai scurgeri de lichid trebuie sa inlocuiesti semeringurile... la RENAULT nu gasesti nici bucse nici semeringuri deoarece ei schimba caseta si iti ia caseta defecta la schimb contra unei reduceri... apoi iau ei caseta si o reconditioneaza... semeringurile cauta-le la un magazin de specialitate care comercializeaza rulmenti si semeringuri exclusiv... trebuie sa te duci cu semeringurile din caseta, ei vad... masoara, citesc ce indicativ este pe smering, cauta in catalog si sigur gasesti... numai sa ai grija ca la laguna 2 caseta este asistata electronic... sa se umble cu grija la demontare si remontare.
diaconasu2213
ms mult pt informatii , am fost la un service si mi-a spus ca este bieleta de directie ,am schimbat bieleta si tot se auzea un cloncanit la denivelari dupa care am mers la alt service si mi sa spus acolo ca este vb de caseta de directie apoi am fost la mai multe service-uri si am aflat ca de fapt este vb de un amortizor care este blocat...o sa cumpar amortizoare si sper sa fie asta problema.
Lancer
simptomul de "crantanit" la virajele cu viteza mica pe drumuri mai proaste il am si eu.Care va sa zica de la caseta e...
Se poate strica ceva la caseta daca mai merg cu ea asa?
byl11
poate de la rulmentul din capul telescopului se aude ca de la telescop nu cred...
andu911
QUOTE(Lancer @ 17 Jul 2006, 11:15)
simptomul de "crantanit" la virajele cu viteza mica pe drumuri mai proaste il am si eu.Care va sa zica de la caseta e...
Se poate strica ceva la caseta daca mai merg cu ea asa?
*



Si la mine si la mai multi am intalnit chestia asta cu crantanitu la viteze mici pe drumuri proaste.
Mi-au mai zis mie mai demult niste priceputi intr-un service..."domne ai caseta de directie varza, ia uite cum face". De fapt jocul era din bieletele de directie.

Dar chestia despre care zici...tot se aude. Iar cand au dat aia bieletele jos, am controlat caseta, si nu avea niciun pic de joc. Le juca lor creieru.
TRANCA
Buna,

La Focsani a rezolvat un prieten, niste bucse pe fata cica...nu sunt nici amortizoarele fii sigur...

Liviu
bh07xyk
La pivoti s-a uitat careva? Mie mi-e cam dus cel de pe stanga si clantane la denivelari scurte si viteza mica in curbe.
cibernuts
Salutare,cred ca m-a atins si pe mine norocul asta cu clantanitul pe drumuri denivelate.Meseriasi de la service mi-au zis ca ar fi caseta de directie.C-am cat costa o caseta noua daca ar fi sa o schimb??
cristinic
o caseta noua e vreo 35.000.000

pt reconditionare nu stiu decat www.servodirectii.com
nu stiu pe nimeni care sa fi facut la ei, dar puteti cere detalii
laguna_2_interceptor
- crantanit poate sa faca multe piese din angrenajul masinii si al directiei mai ales... ideia este sa stii care... apoi mai este un aspect... @andu911, cum poate caseta de directie sa aibe joc??? cand crantane caseta de directie (si nu capetele de bara!!!) poti fi sigur ca nu are joc vizibil din exterior, ca sa verifici o caseta de directie trebuie desfacuta complet... mecanismul este foarte complicat si nu dai dor roata jos si tragi de capetele casetei sa vezi daca are joc si spui ca totul e OK daca nu gasesti asa ceva... singura diagnosticare a defectelor din caseta este prin ascultare...

- cu privire la linkul www.servodirectii.com am o cunostinta care a reconditionat si este foarte multumit... a ajuns cam la un sfert din pretul uneia noi
sorin
Si la mine si-a facut aparitia acest fenomen de harc,harc,harc cand pornesc de pe loc cu rotile bracate la stanga sau la dreapata.
Culmea este ca face doar cu rotile cu care a venit masina,195/60/15.Cand pun rotile pentru vara 205/50/17 nu se aude nimic.Oare ce o fi?
andu911
Pai eu ce-am zis rau ? In primu service mi-=au zis mecanicii :"Domne ai joc in caseta, e varza" EU n-am gasit niciun joc, decat in bielete, nu stiu cum au descoperit ei ca e caseta varza, fara sa dea macar rotile jos. Astia sunt niste genii.
cibernuts
Eu am fost la 3 mecanici si fiecare imi zicea cate ceva nou ,ba ca sunt bieletele ,ba ca este caseta.Nici nu stiu ce sa mai cred,faza e ca clantanitul se aude doar in viraje stranse si la viteze f mici,ah si bineteles sa fie denivelari sau eventual gropi ca altfel nu se aude nimic dar si atunci te chinui ca sa auzi ceva.Faza e ca pe mine ma enerveaza zgomotul altfel nu s-ar simti nimic.
bh07xyk
Fratilor, aceleasi simptome le aveam si eu la greu. Doua VRD-uri, doua diagnostice: pivot stanga si bieleta directie stanga. Am schimbat pivotul si au diparut 95 la suta din zgomote. Mentionez ca ala era asa de varza ca la frane bruste simteam "in pedala" ca se misca ceva la suspensie.

Acum mai aud un clantanit cand ating bordura cu roata stanga fata dar nu de fiecare data. Deci urmeaza bieleta sau capatul de bara. Oricum, ideea e ca primul suspect ar fi pivotul...
talkdiurpaneus
De acoerd cu bh07xyk. Si pe mine au vrut sa ma tepuiasca de o caruta de bani cu caseta de directie. A urcat-o pe elevator a pus mana pe-o roata si in 2 sec mi-a dat verdictul: "Caseta de directie praf si pulbere!". Am plecat de la ei (ei=Service Renault Oradea) si m-am dus la alti mecanici care mi-au schimbat bieletele si capetele de bara. Nu mai are nici un joc nimic.
talkdiurpaneus
scuze: m-am luat cu vorba si-am uitat esentialul morala: du-te si la alti mecanici sa-ti verifici suspensia. S-ar putea sa ai surprize placute
BASU
QUOTE(cibernuts @ 24 Oct 2006, 19:59)
Eu am fost la 3 mecanici si fiecare imi zicea cate ceva nou ,ba ca sunt bieletele ,ba ca este caseta.Nici nu stiu ce sa mai cred,faza e ca clantanitul se aude doar in viraje stranse si la viteze f mici,ah si bineteles sa fie denivelari sau eventual gropi ca altfel nu se aude nimic dar si atunci te chinui ca sa auzi ceva.Faza e ca pe mine ma enerveaza zgomotul altfel nu s-ar simti nimic.
*



in primul rand verifica pivotii
este foarte simplu
ridici masina pe cric si incepi sa tragi cu mana de ea si vezi unde ai joc
la fel se manifesta si la mine si aveam joc mare in pivotii... daca iei denivelari cu rotile virate se simte cel mai bine clantanitul
aici in topicul asta poze cu pivotul respectiv
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=49968

bafta wink.gif
ghetau dan
QUOTE(cibernuts @ 24 Oct 2006, 18:59)
clantanitul se aude doar in viraje stranse si la viteze f mici,ah si bineteles sa fie denivelari sau eventual gropi ca altfel nu se aude nimic dar si atunci te chinui ca sa auzi ceva.
*



Eu l-as numi cloncanit (in cazul meu),in rest e la fel ca mai sus,in plus simt si in volan usoare vibratii(concomitent cu zgomotul care apare la virarea cu viteza mica pe drum cu denivelari,simt in volan o lovitura).
Vreau sa ma duc simbata in service.Am garantie la trenul de rulare 20000km.Caseta de directie n-are cum sa intre in aceasta categorie,intra la 24 luni.Sau nu???
aviasol
dan, din cauza fragilitatii trenului fata+caseta directie am renuntat eu la laguna, devenisem paranoic cu zgomotele, verificarile ... etc ... iar masina ta e noua, e facelift ... nasol sa incepi de acum cu zgomotele
ghetau dan
Am fost simbata in trecere prin service...zic ei ca zgomotul e din articulatia telescopica a volanului...cind imping volanul sau il trag in ax nu se misca nimic,daca trag sus/jos(transversal) se simte un joc,ca si cum s-ar fi olarit bucsa volanului.
In rest zgomotul apare la viteze mici pe drum prost cu rotile bracate spre maxim.
ghetau dan
Azi am fost din nou in service si cu alte treburi.
Dupa test pe drum denivelat s-a ajuns la parerea ca ar putea fi bucsele de la bara stabilizatoare.Astea ar fi pe centrul masinii (sau mai spre centru).
Zgomotul se percepe si cind iau viraje mai rapide pe drum bun si pun frina brusc,exact ca la o parcare mai in forta (evident unde e spatiu).
Pina la revizia de 30000km mai am cca 2500km.Sa mai astept?
Ar putea fi altceva?E drept ca am mai mers si pe drumuri neamenajate...
La accelerari/frinari pe drum bun si in linie dreapta nu se simte/aude nimik.
laguna_2_interceptor
- daca e in garantie nu astepta, sunt obligati sa schimbe, in plus daca o lasi apare efectul pieselor de domino... mergi cu un defect care automat se transmite catre alte piese etc si tot tu ai de pierdut... apoi, daca ei se inseala, schimba bucsele si defectul ramane? daca astepti nu se poate intampla decat un singur lucru... sa se agraveze.
ghetau dan
Iti dau dreptate,trebuie evitata folosirea indelungata a unei piese defecte...
Din ce am zis eu in acest topic,voi ce ziceti?Ar putea fi acele bucse?
Nu prea stiu ce sa zic...daca nu sint alea?
Am 27500km si garantia la trenul de rulare e de 20000km...astea unde intra?
Partea nasoala este ca percep uneori,concomitent cu zgomotul o vibratie in volan,iar cind trag de volan in sens transversal (sus-jos) se simte un joc; acesta nu se simte la miscarea in sens axial...
andu911
pana la urma ce a fost ?
ghetau dan
Pai sint bucsile de la bara stabilizatoare,asa mi s-a spus.Nu le-am schimbat inca,o sa stabilesc o data la care le voi schimba.Va anunt cind/daca a mai fost altceva.
corvinarh
si mie mi-au spus ca sunt bucsile la bara stabilizatoare... si trebuie sa le schimb.. astept sa ma cheme...
ghetau dan
Ce mai "imbunatatire" la trenul de rulare...
cri123
Dan, daca te referi la imbunatatirea la trenul de rulare de la 2.1 la 2.2, sa stii ca este, si e destul de mare. Desi nici 2.2 nu e o masina cu suspensie sport, e mult mai rigida pe drum decat 2.1. La fel, sunt mult mai putine probleme si zgomote de pe la trenul de rulare.

Cu siguranta si la 2.2 apar probleme, dar e pepsi pe langa ce probleme sunt la 2.1 in zona suspensiei si a directiei. Plus, au si marit garantia al 50 de mii.
r&d
S-a schimbat ceva intre phase 2 si phase 1 la suspensie?
E drept ca nu am manual de repartaie cu phase 2... si nici prea familiarizat nu sunt cu suspensia de la Laguna II. Inca nu am ridicat-o pe elevator si nici zgomote suspecte nu am depistat. Astept revizia de 60k km.
Oricum, Privillege este mai barca decat Dynamique. Poate si datorita jantelor de 16.
Oricum, ca si sfat pentru toti. Nu va aruncati din prima sa schimbati piesele ca asa zice un nene mecanic. Mai intrebati...
ghetau dan
Dar sintem in garantie...
andu911
A schimbat cineva vreodata bucsa de teflon din caseta ? Stie cineva daca in Romania se poate face operatiunea asta ?
cri123
De la 2.1 la 2.2 s-au schimbat o serie componente pe la suspensii, in special dimeniunie bucsilor, reglarea amortizoarelor si a arcurilor. Cel putin asa sustine Renault. As fi chiar curios sa vad pe elevator un 2.1 si 2.2 pentru comparatie.
r&d
A mea e facuta chiar printre primele modele, in iunie 2001. Mai ramane sa gasim elevator wink.gif , cu toate ca a mea e Privilege si cel putin arcurile si amortizoarele sunt diferite.
andu911
Caseta de directie de la Laguna 2.1 nu are surub de reglaj ? Aveti habar daca simeringurile alea se gasesc de cumparat pe undeva ?
andu911
Am gasit niste chestii interesante pe net.

Subaru
Steering noise. Some 1995-2000 Legacys may produce an annoying knock or rattle from the steering system. The noise is most obvious when turning and going over a bump, such as when maneuvering from the street into a driveway. According to Subaru, the cause of the noise is the reactive force that takes place in the rack from the impact of the tires hitting a bump. This, in turn, causes the hydraulic pressure on the input side of the rack to force back against the lower residual pressure found on the output side. It's this higher pressure colliding with the lower pressure that causes all the problems.

http://findarticles.com/p/articles/mi_qa38...i_n9294725/pg_5


GM
Steering knock, rattle. Owners of 1999-2002 2.2L-equipped Chevy Cavaliers or Pontiac Sunfires may report hearing strange knocking or rattling sounds when they turn the steering wheel while going over bumps or other rough road surfaces. According to GM, the most likely cause for the noise is excessive hydraulic pulses setting up in the steering rack. Installing a revised power steering return line (Part No. 22717000) and fluid restrictor (Part No. 22592200) should help quell the noise in a hurry.

Note: Use a good threadlocking sealant when installing the new line, then torque the fittings to 20 ft-lb. Position the fluid restrictor in the return line nipple at the pump. (Some later-model vehicles may already have a restrictor in place.) Make sure it's properly positioned before installing the new line. To prevent noise and possible component damage, secure the return and high-pressure lines together with a plastic retaining clip just before you place them in the steering rack. Install a new clip if the old one is damaged or missing. Before returning the vehicle to the customer, turn the steering wheel lock-to-lock several times to remove trapped air from the power steering system
.
http://findarticles.com/p/articles/mi_qa38...i_n9331555/pg_9

Ca sa testez ce zic ei aici, o solutie ar fi sa sa opresc pompa de servo. Singura idee care imi vine in minte e sa scot cureaua de accesorii... nedumerire.gif

Edit: Daca ma duc la RRO sa le cer asa ceva....cred ca ma impusca. wacko.gif
Sau macar sa-i pun sa faca un test sa vada daca nu cumva valoarea presiunii din circuitul de inalta presiune e prea mare.
Pe circuit trebuie sa fie o supapa pentru controlul presiunii, dar nu stiu unde e, oricum n-am cum s-o verific fara computer.
Apropos, cei cu Laguna2 (2001-2003) vi se intareste volanul la viteze mari ? La mine si la 200 km/h se misca la fel de usor.
bh07xyk
Da, se intareste semnificativ.
ghetau dan
QUOTE(andu911 @ 16 Feb 2007, 03:14)
Apropos, cei cu Laguna2 (2001-2003) vi se intareste volanul la viteze mari ? La mine si la 200 km/h se misca la fel de usor.
*



Modelul de top (adica 3.0 v6) are directie asistata variabil (si parametrica),la toate celelalte modele fiind asistata variabil.
Asta e valabil pentru Laguna 2 faza 2,conform catalogului de prezentare.
Pentru modele mai vechi nu cunosc.
andu911
I-am sunat pe baietii de la Renault, le-am dat seria de sasiu si mi-au spus ca eu nu am dirctie asistata. Pe laguna 2 din 2002. Adica indiferent ca am 10 la ora, sau 200, volanu se misca la fel.
Mi se pare cam ciudat ce spun ei.
C a t a l i n
QUOTE(andu911 @ 16 Feb 2007, 12:04)
nu am dirctie asistata
*



Prin direcție asistată știu că se denumește servo-direcția.
Probabil nu ai direcție asistată variabil, dar asistată e sigur.
andu911
variabila, desi in manual nu scrie nimic de treaba asta.

O sa ma duc saptamana viitoare la Mach sa vedem ce-o fi.
flanjea
Nici la mine nu se modifica la viteze mari. Adevarul e ca nici nu am trecut de 190.
ghetau dan
Pai mai aveai cam 5-6km/h pina la maxim,iar sa faci experiente la viteze de peste 150 e riscant.E asistata variabil la modelele mai noi.Eu n-am stat sa studiez problema dar e cert ca volanul nu se roteste foarte usor la peste 200...asta prin mici corectii din volan. Atunci te gindesti cum sa tii volanul cit mai strins si ochii cit mai mari.
diaconasu2213
eu am avut doua renault laguna si am mers cu amandoua cu 190 dar se misca volanul normal...mi sa parut ca se misca destul de usor,erau din 2001
cri123
Cel putin la ce am eu e o diferenta destul de mare intre cum se misca volanul pe loc si la viteza mica si cum se misca la viteza mai mare. Si la 100 e evidenta diferenta. Forta cu care trebuie sa tragi ca sa obtii aceeasi reactie e clar mai mare. Pe la 180 deja e greu de miscat brusc, si iti mai permite sa faci mai usor numai corectii mici.

La 3.0V6 este directie asistata variabil parametrica, asta habar nu am ce este, insa presupun ca are de-a face cu modul in care intareste directia.
ghetau dan
Stie cineva daca cloncanitul bucsilor de la bara stabilizatoare se poate transmite in volan sau este dusa caseta ???
Sau jocul din caseta se transmite in volan si da o falsa defectare a bucsilor sau a altor elemente care compun trenul de rulare?
andu911
Am anulat eu bara stabilizatoare si am mers asa si tot a facut.
Cred ca e ceva pe la coloana.
corvinarh
am probleme cu caseta de directie... am o rugaminte: mai este cineva cu laguna II facelift care are probleme la caseta? il rog sa ma contacteze si pe mine... stiu sigur o masina la care a fost schimbata pe garantie caseta de directie...
vlad_laguna
stie cineva daca e obligatoriu ca un pivot care bate sa prezinte si joc in roata?
sau poate sa bata si sa nu aibe joc?
trami
QUOTE(corvinarh @ 5 Oct 2007, 19:19)
stiu sigur o masina la care a fost schimbata pe garantie caseta de directie...

Eu stiu mai multe (fara misto si fara sa te sperii)
QUOTE(corvinarh @ 5 Oct 2007, 19:19)
am probleme cu caseta de directie...

Fii mai explicit, ce fel de probleme?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.