Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
sgurlui
Salut! Deschid un nou topic cu scuzele de rigoare pentru ca celelalte nu m-au convins legat de acest subiect. Am avut citeva deplasari pe termene mari prin vest si am vazut ca lumea se orienteaza in mod destul de serios spre acest tip de carburant. Costurile instalatiei si a manoperei sunt mai mari insa sunt reduse mult taxele in acest caz. GPL costa 0,75 Euro/l , benzina 1,3 E/l (in Franta). In plus la megane 2 trapa de benzina (in interior) are prevazuta un locusor in stinga pentru priza GPL. Scenicul vine deja din fabrica cu astfel de instalatii. Dincolo de discutiile privind uzura/costuri/etc as vrea sa postati mesaje daca aveti deja instalate astfel de instalatii si care sunt observatiile. Merci. Silviu

......................
megane 2 1.6 16V
Iasi
marc
Am studiat si eu problema avind in vedere pretul benzinei si apetitul foarte sanatos al Megane-ului pe benzina. O instalatie GPL pentru Megane costa intre 700-800 euro (este aceeasi ca si pentru Dacia Logan ) si se amortizeaza in 12000km la diferenta de pret existenta actual intre benzina si GPL. In Franta se si livreaza Renault Megane care functioneaza doar pe GPL, in plus, interfata pentru GPL pentru computerul de bord este foarte usor de facut. Economic se merita fara nici o indoiala si din cate m-am informat instalatiile GPL pentru motoarele cu injectie multipunct asigura un randament la fel de bun al motorului ca si pe benzina.
Singura mare problema o reprezinta faptul ca Renault Romania spune ca instalatiile GPL anuleaza garantia, asta cu toate ca sunt si montate de catre service-urile Renault din Franta sau alte tari. Ca intotdeauna, in Romania lucrurile sunt ceva mai aparte la acest capitol.
brumbrum
Hai sa revigoram threadul asta.


La masina din semnatura vreau sa pun gpl. La capacul de alimentare este prevazut un loc circular unde prin decupare se poate monta priza de gpl. Acest lucru l-am palpat si pe sub aripa dreapta spate pe langa teava catre rezervor (am mai gasit si o groaza de pamant smile.gif )

Se pare ca daca vrei rezervor toroidal trebuie ramforsat locasul rotii de rezerva fie prin interior fie pe sub masina. Este vorba de plastic negru (la mine) care plastic se observa si pe sub masina. Mai mult, aceleasi interstitzii din locasul rotii de rezerva se observa si pe sub masina .... deci e clar ca e o singura foaie de plastic.


A mai pus cineva gpl ?
Cum merge?
Dar toroidal? ... shi direct pe plastic neramforsat?
Pe unde trece cablul de la calculatorul gpl in habitat? (Nu o sa intre apa pe acolo?)
dandutulescu
In aproximativ 2 saptamani i-mi voi monta GPL si pe Megane ,dupa Logan si va voi tine la curent. Maine ma duc la firma care i-mi va monta instalatia pentru a vedea ce instalatie voi pune si ce tip de butelie,pentru ca mi-au spus ca nu am voie cu butelie toroidala.
brumbrum
sunt firme turcesti care monteaza gpl ca in poza alaturata (de ce nu ai avea voie?! ) Eu musai vreau toroidal de aceea iau in considerare problema ramforsarii.
Sunt foarte interesat. si sa ne traiasca masinile!
htbrain22
pt diesel exista instalatii gpl? Si daca exista, merita? Si ce presupune in plus la masina o instalatie gpl?
daniel4ro
http://new.eurogasauto.egm.it/ro/infogpl

Se spune ceva pe aici... nu multe detalii
htbrain22
hm, deci nu prea renteaza gpl pe diesel sad.gif
dandutulescu
Am fost astazi sa ma programez si m-am hotarat sa montez butelie cilindrica de 28l care ocupa spatiu mic.O voi monta in portbagaj la pozitia 1/3 a canapelei cu gura de alimentare langa busonul de benzina.Cost instalatie+manopera aproximativ 2100 lei
19vik
htbrain22 si daniel4ro, de ce a-ti vrea sa va puneti voi GPL la diesel? La benzina economia e de maxim 30-40 %, fara amortizarea instalatiei si nu implica modificari majore la motorul masinii, (sincer sa fiu, nici nu am inteles cum se fac acele modificari la diesel, daca motorul e deja pe masina). Am vazut acum un an si ceva, mergand pe jos prin Bucuresti, un vapor negru cu emblema in forma de stea cu trei brate intr-un cerc la o statie de GPL, nu mai stiu ce model era, dar era cu un metru mai lung decat megane-ul si cu o juma de metru mai lat, din vaporul ala, coborase un tip in costum la patru ace si alimenta cu GPL. Pe cuvant, m-am oprit, m-am inchinat si am inceput sa vorbesc singur pe strada, dar macar ala era pe benzina!
daniel4ro
De unde ai tras concluzia ca eu vreau sa imi montez GPL pe diesel? Omul intrebase daca se poate si i-am trimis un link... la cat consuma Megane-ul meu, nebun as fi sa mai fac vreo alta investiti in ce priveste cheltuielile cu consumul...
brumbrum
Asteptam impresii dupa. Shi de ce nu ... MULTA BAFTA!
AlexC
daca si noi cu diesel pe megane ne-am gandi la GPL ar fi chiar prea de tot... Mai ieftin decat 4-5-6% diesel cu cat sa mergi???

dane, sa ne povestesti dup-aia diferentele, toata povestea.
19vik
daniel4ro, i-mi cer scuze, dar nu mi-am imaginat ca un diesel-ist se poate gandi sa-si puna gpl!
htbrain22
@19vik
sunt dieselist de f. putin timp dar nu neaprat asta m-a facut sa intreb. Am intrebat din 2 motive, unul fiind simpla curiozitate si al 2-lea, megane-ul meu haleste binisor in oras, aka bucuresti (beep videanu&co). Adica vroiam sa stiu daca renteaza, in primul rand. M-am convins ca nu asa ca am abandonat chiar si ipotetica idee de asa ceva smile.gif
brumbrum
pe langa BAFTA vrem si poze smile.gif.


Da' totusi... de ce nu te lasa sa pui rezervor toroidal?
Laurentziu83
QUOTE(dandutulescu @ 3 Nov 2007, 19:10)
Am fost astazi sa ma programez si m-am hotarat sa montez butelie cilindrica de 28l care ocupa spatiu mic.O voi monta in portbagaj la pozitia 1/3 a canapelei cu gura de alimentare langa busonul de benzina.Cost instalatie+manopera aproximativ 2100 lei
*


28 de litri e putin. Eu la Clio am rezervor toroidal de 44 de litri din care 35-36 de litri utili, iar ca autonomie am mers maxim 400 de km, dupa care a trecut pe benzina. Bine, am mers atat urban cat si extraurban, dar sa zicem ca as ajunge la un 450 de km extraurban, tinand cont ca nu voi vedea niciodata sub 7% extraurban de gaz, si asta la un mers economic (ce nu ma mai caracterizeaza de cand nu ma mai intereseaza consumul). Toate astea sunt pentru Symbol-ul meu 1.4, 75 CP, cu consumuri de benzina 5.7% extraurban si 9.7% urban (dupa producator).
La 28 de litri butelia de gaz vei avea un volum util de vreo 24 de litri maxim. Daca pe benzina deja ai consum de 10% in oras (poti avea si mai mult), sub 12% de gaz nu vei scadea, si asta datorita faptului ca nu e atat de eficient GPL-ul ca benzina. Nu vreau sa fiu rau, dar pregateste-te pentru perspectiva de a face drumuri la pompa odata la 150 de km, daca mergi prin oras.
Mai negociaza cu montatorul montajul unei butelii toroidale, cere-i sa-ti spuna exact de ce nu se poate monta asa ceva pe masina ta (din lenea lui sa nu suferi mai tarziu) si incearca sa-l convingi sa faca asta. Eu unul as fi montat pe a mea chiar butelie normala, de 55 de litri, cu 45-47 litri utili, daca n-ar fi fost nevoie sa ascund faptul ca am GPL.
Mai multe detalii despre instalatia mea aici
brumbrum
Shi mie mi se pare ca rezervorul propus de instalator e mic. SHI DE CE NU TOROIDAL?

Felicitari pentru instalatia ta. Poate spui si locul exact unde ai instalat-o. Salutare!
Laurentziu83
Eu am montat-o la Braila, dar pentru Bucuresteni, recomand o vizita aici inainte, eventual si un telefon pentru programare. Monteaza acelasi tip de instalatie pe care il am si eu.
brumbrum
tenkiu
dandutulescu
In primul rand megane-ul meu 1.4 16v nu mi-a luat niciodata mai mult de 8,7% urban deci GPL o sa consume maxim 10%,mentionez ca am si Logan 1.4 mpi pe GPL [masina scoala soferi] si mai mult de 10-10.5%urban nu a consumat[oras Targoviste nu Bucuresti unde se sta 20 min. la o intersectie] . In al doilea rand pentru refuzul de a monta butelie toroidala am primit explicatia ca RAR nu imi omologheaza instalatia datorita suportului de plastic al rezervei care chipurile nu poate sustine greutatea buteliei si datorita posibilitatii unui impact care poate afecta butelia.Instalatorul mi-a propus butelie cilindrica de 55l dar nu am vrut sa reduc spatiul portbagajului [necesar spatiul pentru bagaje 2 adulti si carucior copil]si de aceea am vrut butelie de 28l si plus ca punand butelie mica pot rabata canapeaua 2\3 pentru bagaje mai mari.
brumbrum
Na beleaua draku ... pe langa faptul ca vroiam sa ramforsez locasul rotii de rezerva (ca asa vrea muschii mei - sa ma simt in siguranta) acuma trebuie sa o si autorizez rar. Da' una peste alta e un mare pas inainte - trebuie sa vorbesc la rar.

tenkiu
RADU__
@ brum brum

Daca instalatia GPL este omologata si montata de un atelier de specialitate, la RAR nu o sa ai nici o problema. Se vor face doua teste de noxe unul pentru benzina si unul pentru gaz, si vei avea in CIV o notificare precum ca masina este echipata cu GPL seria si nr. Dureaza 40min aprox.
La urmatorarea inspectie tehnica (ex 2ani) vei face iarasi doua teste de noxe.
defrag
Eu am cumparat acum 2 luni un scenic 2.0 16v din 2005 si a doua zi am montat instalatie gpl. Instalatia e Tomasetto-Stag 200 si m-a costat 2050 ron.Am optat pt un rezervor de 60 l deoarece e spatiu suficient in portbagaj. Pentru rezervorul toroidal montat in locul rotii de rezerva cei de la RAR cer suport de metal iar eu aveam de plastic. Sunt multumit din toate puctele de vedere. Puterea a ramas aprox aceeasi (motorul are 136 cp) iar consumul se situeaza in jurul a 10 l mixt . Pentru cei care mai au dubii va pot asigura ca nu veti regreta daca alegeti solutia GPL. Acum merg oricat vreau fara a avea stresul consumului si pretului mare al benzinei.Mentionez ca motorul are un consum mediu de 9 l pe benzina nu 8 cum da cartea.
dandutulescu
Am montat si eu astazi GPL pe megane-ul meu ,instalatie Tomasetto cu ECU Stag200 butelie cilindrica28l dar in care intra 23l gpl, pret 2050+50 lei spaga la baietii care au montat instalatia.Butelia am montat-o in spatele lampei dr spate ocupand un loc foarte mic. Momentan sunt foarte multumit,consum mixt 8%,puterea a ramas la fel ca si pe benzina.
rino
noutati la capitolul GPL? A mai instalat cineva?
$$ilvviu
Pana la urma si-a montat careva GPL pe diesel? radmasa.gif

Vad ca nu a sesizat nimeni .... unii or sa inteleaga ca se poate.
red_dog
au pus astia de la cfr si pe locomotive GPL rofl1.gif GPL nu se poate pune decat la motoare pe benzina.cand o sa vedetzi un motor disel cu GPL eu il toc si il halesc biggrin.gif
rino
daca nu va suparati: gpl pe motoare diesel, e subiect de cafenea ....
VYS
QUOTE(rino @ 27 Jul 2008, 10:45)
daca nu va suparati: gpl pe motoare diesel, e subiect de cafenea ....
*




Nu sunt adeptul GPL-ului insa ceasca a pus instalatii de gaz pe autobuze. Autobuzele tot pe motorina mergeau.
Vio
Ceva update de costuri la instalatiile GPL? Intreb fiindca m-am cam mirat comparand preturile din Ro cu alea din Germania: cam 2000+ RON versus 2000-3000 euro (cu toate autorizarile necesare, evident). Sa fie cele montate in Ro comparativ atat de slabe calitativ cat o sugereaza diferenta asta de costuri?...
Cu preturile astea la benzina ma cam bate si pe mine gandul, mai ales ca aia 600 de euro probabil i-as amortiza scurt deja in cateva drumuri Ro-De, numai ca ma tem sa nu sufere performantele masinii... Probleme cu garantia oricum nu sunt, masina face in curand 5 ani.
Orice pareri pe tema asta sunt binevenite si multumesc in avans pentru efortul emitentilor...
rino
A instalat cineva rezervor toroidal?
adrian mgn
rezervor toroidal nu merge pe mgn 2 pt. ca are "baza" aceea a porbagajului din plastic si celor de la RAR nu le place ...
vially01
pai si exista alta posibilitate de a pune tot ceva de genul asta dar in alta parte sa fie cat de cat ascuns si sa nu-ti afecteze capacitatea portbagajului?
Daca a vazut cineva sau a gasit o alta locatie buna pt amplasare ar fi bine sa ne-o impartaseasca si noua. smile.gif in afara de cea de 28 l pt ca mi se pare prea mica ...
mihai_dorin
Pai in alta parte nu ai avea unde sa il pui. biggrin.gif Oricum l-ai pune tot iti afecteaza din portbagaj.
adrian mgn
conditia de baza e sa nu vina in contact direct cu caroseria masinii ... de aceea si butelia se pune pe doua bari transversale si nu direct pe podeaua portbagajului.
in aceste conditii nu prea vad un alt loc de amplasare ...
rino
da ... deci am studiat problema si se poate face o ramforsare metalica pe interior care de prinde de caroserie. Pe ramforsare se pune rezervorul toroidal. Duza de alimendare se trage pe langa cea de alimentare benzina (pentru ca e si loc ) cum am spus mai inainte biggrin.gif . In bord e si bec de gpl (gas).
adrian mgn
ok ... dar cu roata de rezerva ce faci ?
rino
o bag in garaj sau ii iau janta pentru iarna, iar pentru pana, sunt sprayuri.
prietenu999
12,5 % consum gaz in oras
10 % exterior
(cam mult )
instalatie Milano secventiala multipunct
vially01
nu e chiar asa, mie imi ia pe benzina la 130 km/h - 8%, iar in oras (Bucuresti) sub 11,5 nu scad, acum daca ai un stil de condus mai calm, poti scoate si un consum mai mic dar nu cu cine stie cat, max 0.5%, parerea mea.
cazan_dragos
PT. 19VIK.
citeste ce scrie pe www.ipa.ro/AMTRANS/ceex2007/.../20-Lucrare-X2C10.pdf, importanta e si reducerea poluarii iar la cat merg eu amortizez instalatia intr-un an.
in al doilea rand scap de curatat egr la fiecare 4 luni.
cristian.b
Salut ! Pana la la urma si-a pus cineva ? Ma bate gandul destul de tare sa-mi pun GPL pe M2-ul meu , pentru ca ma rupe ! Deja bag de 600 lei pe luna benzina sad.gif ...

Am fost la Renault si am intrebat daca e ok sa pun GPL pe ea , si au spus ca e foarte ok , si diferenta o sa se simta la buzunar doar !
prietenu999
eu de 2 luni...up
jupit3r
tu de 2 luni ce?....pana la urma si a pus careva ?..ma gandesc ca la un bicorp nu se poate decat in locul rotii de rezerva? deci la rezervor de 28 de litri..autonomie de maxim 280 de km. Din cate am citit pe alte forumuri ziceau ca se mentine mult mai curat motorul pe gaz si durata de viata a motorului se prelungeste ca nu are impuritati,atata timp cat se merge din cand in cand si pe benzina ca arderea gazului e mult mai uscata si cica nu se face nici un fel de lubrefiere pe gaz...si cred ca e destul de profitabil avand in vedere ca multi taximetristi il folosesc...si din cate am auzit se scumpeste benzina cu inca 20 % dupa 1 ian..
Catalinmodena
La faza cum ca GPL prelungeste durata de viata a motorului,sincer ma cam indoiesc.Dar nu-i exclus!
cristian.b
Mi-am pus eu instalatie gaz. Topicul aici : http://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=62&t...=0#entry2153166
dumitrescuandrei
am si eu gaz pe cea de 1,6.am facut deja 10.000 km.masina merge perfect.baietii care au montat`o chiar sunt profesionisti. consumul se invarte pe undeva intre 10 si 11 in oras, regim taxi.masina trage bine, nu prea se simt diferente.recomand gpl pt megane 2 biggrin.gif
UTU2005
Si pe mine ma bate gandul sa pun gpl, dar...multi mi-au zis ca fac prostie, ca degeaba mai am 1.6 16v dupa..... sleep.gif
Ma mai gandesc, daca nu, cred ca o sa trec din nou pe diesel tongue.gif
cristian.b
M-am gandit si eu sa trec la diesel , dar nu-mi place cum se comporta ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.