Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot/vibratii motor cu A/C pornit...
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
allex82
Aseara cand ma apropiam de casa am sesizat ca, in momentul in care pornesc aerul conditionat, masina incepe sa tremure si zgomotul motorului este mult mai puternic, suna aproape ca un diesel... Daca opresc aerul, in 2-3 secunde zgomotul si vibratiile dispar... A mai patit cineva asa ceva?
Oricum, o sa vad diseara daca mai face la fel si, daca da, ma voi duce cu ea in service. Apropo, pentru reparatiile efectuate in garantie, manopera se plateste?
vali79m
"Trepidatia" de la inceput este normala caci intra in functiune compresorul de AC si inseamna o sarcina in plus pentru motor si de aia ti se aude acel zgomot si vibratii.
cmandrei
Zgomot mai puternic zic eu ca e normal (si la masinuta mea este la fel) ... cat despre vibratii ?!?!?!? depinde cat de puternic vibreaza ... turatia de relanti ar trebui sa creasca daca se cupleaza A/C, astfel ca motorul sa "mearga rotund" deci fara vibratii prea mari. Cred ca cei din service iti vor spune ca e normal si cam atat. Din cate stiu eu nu se plateste nimic la reparatiile in garantie (ca doar deaia e garantie nu ?).
DragosP
QUOTE(allex82 @ 30 May 2006, 12:06)

Vibrațiile și zgomotul se aud la orice turație, sau numai la relanti?
Așa cum a spus Andrei, le relanti e normal să vibreze un pic, până intră în acțiune corecția de relanti din UCE injecție. Chiar și-n mers se poate simți când cuplează A/C-ul.
Zgomotul ca de diesel nu cumva vine de la compresorul A/C-ului? S-au mai văzut cazuri când instalația a fost livrată fără suficient ulei, rezultând un zgomot mare în funcționarea compresorului.
Pentru operațiile executate în garanția mașinii, pentru rezolvarea unor probleme de garanție, nu se plătește nimic.
erico
apropos de AC, am avut surpriza sa constat (de doua ori s-a intamplat) ca turatia motorului la relanti o ia razna, atunci cand e cuplat AC. pur si simplu stateam la un stop si turatia a urcat pana la 4000 si a ramas acolo. am oprit motorul urgent si l-am repornit fara AC. a intrat totul in normal. a doua oara eram in trafic si cand am debreiat, la fel. am dat drumul la ambreiaj ca sa scad turatia motorului. abia astept sa ma duc in service (are doar 6 luni mititica smile.gif ). iar cu trepidatia la AC parca vibreaza prea tare uneori. who knows? ce e mai ciudat, am avut o SupeR Nova cu motor Renault (fara AC) si am avut aceeasi problema cu turatia, dar la ea a dat cu un spray de curatat la nu stiu ce senzor pentru relanti. sa fie aceeasi problema? Acum sunt in Buc. ptr o perioada. La ce service sa ma duc?
cmandrei
Incearca Mach1 Sofitel ... (gasesti detalii pe site renault sau si pe forum daca cauti) ... bafta ... si sa ne spui si noua ce si cum s-a rezolvat
DragosP
QUOTE(erico @ 30 May 2006, 17:50)
...
ce e mai ciudat, am avut o SupeR Nova cu motor Renault (fara AC) si am avut aceeasi problema cu turatia, dar la ea a dat cu un spray de curatat la nu stiu ce senzor pentru relanti. sa fie aceeasi problema?...

Nu e un senzor, e un motoraș pas-cu-pas pentru comanda clapetei de aer la relanti. Aproape sigur ai aceeași problemă, deh, același motor (sau pe aproape). wink.gif
tzunoi
Nu cumva e electroventilatorul? Mi se pare ca in momentul in care pornesti AC-ul, pleaca pe viteza 1 si poate e putin descentrat...
allex82
Mda, mai ciudat e ca daca apas ambreiajul, zgomotul in cauza dispare...
Daleputley
si la mine face la fel, incepe sa uruie cand intra in functiune compresorul. dupa un timp se calmeaza, si dupa un timp incepe iar si tot asa. cred ca e in limite normale , pt clio, acest zgomot. cat despre turatie, ea creste de la ralanti pana pe la 1000, cand cuplez AC. din nou, normal.
Laurentziu83
Si la mine huruie din cand in cand pe la motor cand merg cu AC-ul cuplat (zilele astea am mers nonstop cu el cuplat), dar se mai opreste, iar mai porneste. In concluzie de vina ar fi compresorul... Eu credeam ca e de la ventilator, care la mine e cam plin cu pamant. Dar la mine e scuzabil, ca nu merg doar pe sosea cu masina.
Duyu
Si la mine face la fel! Cand pornesc aerul conditionat, se simte o trepidatie mai puternica! cool.gif Deci....cred k este normal!
Ge0rge
Nu stiu de ce e asa normal, credeam ca e din cauza ca motorul este mic si se simte dar astazi am mers cu un Fiat Punto 1.2 60 CP si nici vorba de trepidatii la pornirea aerului conditionat
cata70
La masina din semnatura ,uneori se simte o usoara trepidatie la pornirea A.C. si cateodata se aude ceva ,ca un huruit,pt. putin timp, in mers ,de la 3000 rot. in sus ,tr.IV-V,insa nu e ceva de speriat...
George ,poate ai nimerit un fiat care nu avea asemenea problema smile.gif
liviudragusin
salut.
Ma poate ajuta cineva si pe mine???
Cind pornesc motorul la relanti se aude un zgomot ciudat in partea dreapta a motorului ca un tacanit mai ales dupa ce pornesc si merg cu AC dat drumu si dupa ce il opresc se aude si mai rau plus ca atunci cind apas pe ambreaj parca se mai diminueaza putin zgomotul.
Ziceti-mi si mie daca e normal sau ce pot sa-i fac pina sa ajung in service sper sa nu fie nevoie.


Lucman
Asta am patit eu dupa ce am mers pe un drum forestier mocirlos.
Mi-a sarit noroi pe ventilator si l-a descentrat. cand porneam AC parca eram pe vapor.
Am curatat cat noroi am putut de pe ventilator si e aproape normal acum.
Teoretic cand dai drumul pe ultima treapta la ventilatie cu AC pornit sau cand stai la semafor pe caldura mare, ventilatorul porneste pe a 2-a treapta de putere. Atunci se simte acea trepidatie.
cipriann
Se poate sa fie fulia de la cureaua de accesorii sau chiar instalatia de AC !!! Daca e in garantie masina te indrum spre Service si se va rezolva tongue.gif
hellcat
Ce tare e asta...."fulia de la cureaua de accesorii" blink.gif ...

@liviudragusin: trebuie ascultat pe partea cu accesoriile intr-un service autorizat. In general aceste simptome, zgomote, sunt semnul unor componente uzate.
In cazul ambreiajului, zgomotul ce se mai atenueaza provine de la rulmentul de presiune...nu-i nimic ingrijorator.
Lucman
Later edit.

Am spalat elicea ventilatorului de noroi si praf. Drept urmare a revenit la normal. Nu se mai aude, nu se mai simte.
In plus nici temperatura apei nu mai urca peste ora 9.

Just water! smile.gif
Cliofan
la mine face fix la fel, cand apas AC, scade turatia un pic, si trage mai greu. Dar este foarte normal. Compresorul de AC solicita destul de mult motorul (mai ales la 1.4). Uneori cand sunt la un drum mai lung, si intru in depasire dau drumul la "NOS" adica opresc AC-ul pentru "putere" mai mare smile.gif
Duyu
Cliofan, cred ca exagerezi putin... mie nu mi se pare ca scade puterea motorului atat de mult incat nu mai pot efectua o depasire. (o scadea, nu zic nu, dar cel putin la mine nu este sesizabila). tongue.gif
Cliofan
Sincer iti zic ca la mine se simte, mai ales cand merg la munte.
Vad ca tu ai 1.5dci, iata diferentele:

eu am un :1.4 8v 75cp si un cuplu de 114 la 4250 rpm
tu ai un :1.5 dci 80 cp si un cuplu de 185 la 2000 rpm
sau :1.5 dci 70 cp si un cuplu de 160 la 2000 rpm

ideea este ca ai cuplu mare la orice din cele 2 variante (chiar mai mare decat la un megane 1.6 16v care are 151 la 4250 rpm)

Cuplu conteaza foarte mult..... wink.gif
soryn.syryn
A inceput si la mine sa o ia razna turatia la relanti cand am AC pornit . Pentru cateva secunde ajunge la 4000 si apoi isi revine. Am demontat senzorul de turatie si la 48.000 km arata surprinzator de bine ( curat ca si unul nou) , cred ca problema nu-i de la acest senzor. Sugestii ?
laur_dci
zgomotul care insoteste AC se datoreaza ventilatorului care functioneaza la o turatie marita

prima data m-am speriat ( masina noua, zgomot aoleu) dar dupa ce am ridicat capota m-am linistit; rulam la o temperatura de peste 30 celsius in trafic urban si vibratiile (usoare) insoteau efortul de racire al motorului

nu vi se pare ciudat ca aveti problema asta doar cand e foarte cald afara?


treisapte
Am avut si eu problema asta.

Cauza e elicea motoventilatorului incorect echilibrata.
Zgomotul se aude puternic cand intra pe treapta mare de viteza, cu AC-ul pe temperatura minima si turatia maxima la ventilator (se intampla functie de temperatura mare de afara, de cea a motorului si de reglajul AC-ului).
La mine facea rau de tot, semana ca si cum ceva ar intra in rezonanta.
Cei de la service au schimbat ansamblul elice-electromotor iar acum tot face, dar mult mai incet.
E, cat de cat, acceptabil, mai ales ca nu prea ai ce sa faci mai mult decat sa-l schimbi. Eu m-am resemnat, asta e si gata!
Aditzu1,4
Salut sunt Nou pe aici as avea si eu nevoie de ajutorul vostru daca ma puteti ajuta

Aceasta problema o am si eu!!! Ce sa fac??

Am spalat elicea si degeaba nu mai face zgomotul si trepidatia aceea asa rau insa tot face se simnte? credeti ca daca schimb electoventilatoru nu voi mai avea probleme? sau sa il las tot pe acesta si sa incerc sa il mai curat de noroi si praf SI cam la ce pretz ma duce un electoventilator noud. Multumesc
Steffan
Am întîmpinat o problemă cu mașina din semnătură, astăzi de dimineață. Problema se manifesta la pornirea AC (climă) și consta într-o vibrație foarte puternică, practic volanul „dansa” de-a dreptul și un zgomot pronunțat. La oprirea AC vibrațiile și zgomotele dispăreau pînă la nivelul normal al unui dci. Precizez că mașina nu fusese pornită de vreo trei zile și ca temperatura exterioară era de -9 grade Celsius.

Pe parcursul drumului am mai încercat să pornesc AC dar zgomotul și vibrațiile apăreau din nou. La întoarcere m-am oprit în unul din mall-urile bucureștene pentru niște cumpărături. În parcarea subterană temperatura era ceva mai ridicată (aprox. 0 grade) ceea ce a făcut ca ghiața ce rămăsese pe plafonul mașinii să se topescă și să poată fi îndepărtată cu ușurință.

La ieșirea din parcare, după ce parcursesem 1-2 km am zis să mai fac o încercare. Am repornit AC, zgomotul și vibrațiile s-au intesificat dar nici pe departe la nivelul întîlnit anterior iar mai tîrziu au dispărut complet. (AC-ul a rămas pornit)

Mașina o am de cîțiva ani și au mai fost temperaturi scăzute în București, uneori poate chiar mai scăzute. Totodată, au mai fost cazuri în care mașina n-a fost folosită zilnic și temperaturile de afară erau mici și n-am întimpinat problemele astea.

Pare a fi legat de temperaturile de afară... Aveți idee de la ce ar putea fi și ce se poate face pentru a nu se mai repeta? (în afara unui garaj închis pentru că nu-i posibil) Poate afecta cu ceva faptul că am încercat de mai multe ori să pornesc AC-ul pe parcursul drumului?

Mulțam!
S4b1n
Tampoanele de la motor la rece sunt mai rigide, si de-aia face asa. Si la mine se simt mai intens vibratiile de cand au scazut temperaturile. A mea face 4 ani in martie. Cati ani are a ta? Ai schimbat vreodata tampoanele?

* acum am vazut ca o ai tot din 2008. Nu e ceva iesit din comun presupun. Si mie mi se pare ca vibreaza mai tare ca iarna trecuta. Poate anul asta le voi schimba.

** in viteze cum iti intra la rece? Intreb pentru ca mie la rece imi cam agata cand bag intr-a doua, si in treapta I la 10-15km/h nu vrea sa intre deloc, doar sub 10km/h
Steffan
Vibrația și zgomotul erau foarte puternice, ziceai că mai am puțin și decolez. tongue.gif Cauciucul îmbătrînește în timp și din cauza frigului devine și mai rigid, o să mă uit totuși dacă nu e cumva unul din tampoane rupt.

Cînd e frig afară (sub -5 grade și mai ales dacă mașina n-a fost folosită zilnic) schimbarea vitezelor este și la mașina mea ceva mai greoaie, opune ceva mi multă rezistență, indiferent de treapta folosită. E un lucru care nu a apărut odată cu înaintarea în vîrstă a mașinii, se manifestă încă de la început. smile.gif
Cu treapta I e normal din cîte am înțeles. Viteza trebuie să fie 0 sau aproape de 0 pentru a putea schimba dintr-o treapta superioară în prima treaptă. Lucrul ăsta a fost valabil încă de la început (mașină nouă) și indiferent de temperatura de afară.
svclio
Am inceput sa am si eu aceeasi problema. Cum ati curatat voi palele ventilatorului?
Vladut.22
Salutare, când pornesc clima se aude un sunet ciudat, vuiet, ceva de genul dar când îl opresc nu se mai aude și tot asa, compresorul baga rece și cald, pornește dar când clima este pornita la cuplarea compresorului se aude acel sunet..ma poate ajuta cineva cu ceva păreri?
Mulțumesc frumos! Este vorba despre un renault megane 3 2011 1.9 dci.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.