Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Epurator (Separator) de ulei 1.6 16 v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
Nicotine
Cand mi-a decedat o bobina de inductie, responsabila fost gasit de vina nu calitatea execrabila a bobineleor OEM Sagem ci epuratorul de recirculare gaze nearse ( ce colecteaza suprapresiunea din carterul de ulei ) si care cica este un corp din patru laturi ce este etansat cu silicon iar din cauza temperaturilor inalte la care functioneaza 1.6 16v isi pierde etanseitatea si arunca urme de ulei in zona bujiilor si in special a bobinelor de inductie si cum ele sunt sensibiloase la umezeala, una dintre ele, cea din zona cilindrului II (unde erau si cele mai multe urme de ulei) a decedat subit.
Inlocuire in garantie plus reetansare epurator si SURPRIZA peste un an la revizia de 30 000 km, ce gasesc la bujii si bobine: pete de ulei.
A mai auzit cineva de problema asta sau e un caz singular?
La cielo dadea cu ulei pe la capacul de culbutori si orice garnitura puneai tot arunca; dar surprinzator la furtunul de cauciuc prin care recirculau vaporii de ulei din baie ( si pe care il aveam rupt de-a binelea) niciodata nu mi-a dat cu ulei pe acolo.
Asa ca explicatia de la Renault imi ca suna a trombon.
Poate sa imi explice cineva ce face epuratorul si ce consecinte poate avea functionarea lui defectuoasa?
cipman
Scaparile de ulei vizibile pe capacul culbutorilor se pot intalni mai frecvent la motoarele K4M 1.6, F4P 1.8 si F4R 2.0. Mai frecvent inseamna mai des prin comparatie cu alte motoare, ca sa n-avem vorbe.
Cauzele pot fi:
- deteriorarea garniturii dintre separator si colectorul de admisie (mai corect spus difuzorul admisiei)
- scapari de ulei printre separator si capacul culbutorilor (deteriorarea etansarii intre cele doua piese)
- scapari pe la suruburile de prindere ale separatorului pe capac
- scapari pe la suruburile de prindere ale capacului culbutorilor de chiulasa.
De fapt, ultima varianta e cea mai probabila.

Separatorul (epuratorul) de ulei nu e altceva decat un capac ce vine montat peste capacul culbutorilor si ocupa cam 1/4-1/3 din suprafata lui. Ca sa nu ma mai chinui sa-l descriu, pun o schita. In stanga se vede cum vine montat cu suruburile negre pe capac, cu gri am colorat gaurile unde vin bobinele ca sa te orientezi mai usor. In dreapta e numai capacul, cu fundul in sus. La montaj, pe contur se depune un cordon de Loctite 518, care e ca un silicon rosu si translucid. Asa se face etansarea separatorului de capacul culbut.

user posted image

Functionarea lui e cat se poate de simpla. Nici macar nu se poate numi "functionare". Practic, ce vezi pe dosul separatorului sunt niste pereti care formeaza niste sicane in calea gazelor ce trebuie reaspirate. Gazele scapate in carter contin si particule (vapori) de ulei pe care nu vrem sa le aspiram in cilindru si sa le ardem (poluare, consum de ulei). Peretii aceia sunt ca un labirint prin care trebuie sa treaca gazele din carter impreuna cu uleiul. Data fiind viteza cu care circula acest amestec, configuratia sicanelor e asftfel gandita incat particulele de ulei sa se loveasca de pereti (din cauza inertiei) de unde se vor scurge inapoi in motor. Dupa ce s-au "scuturat" de ulei gazele vor iesi pe orificiul 4 (pe orificiul asta vine garnitura de care ziceam mai sus) si o vor lua pe una dintre caile de aspiratie in motor, inainte sau dupa clapeta de acceleratie (depinde de regimul motorului). Asta-i toata "functionarea" separatorului.
Dupa cum vezi, nu functionarea sau ne-functionarea separatorului creaza problema ci simpla imbinare intre piese. E adevarat ca circula ulei (stropit, scurs) pe dinauntru.

Treaba cu stricarea bobinei de la ulei nu sta in picioare. Ai vazut ca uleiul se aduna departe de bobina, cantitatea e f.f. mica, nu cred ca strangi de jumatate de lingurita de pe tot capacul. Bobina e facuta din material rezistent la produse petroliere, ca orice componenta de pe motor. In plus, are si garnitura. In nici un caz uleiul nu sta langa corpul bobinei. Poti sa vezi si tu asta din configuratia capacului. Pe scurt: basme pentru copii mici.

Asta e. Am uitat ceva? Aa, cum se drege.
Ca treaba sa fie bine facuta, se scoate separatorul, se curata urmele solutiei vechi si se da un cordon nou de substanta, dar cu atentie sporita. Se etanseaza suruburile capacului culbutorilor cu aceaasi solutie sau cu silicon rezistent la temperatura si la produsi petrolieri. Si aici trebuie ceva atentie ca nu se face oricum. La ambele operatiuni sunt niste chichite. Nu recomand sa va bagati decat daca va pricepeti bine. In plus exista sansa sa scapati ceva in motor sau in admisie (fie si numai reziduuri) si e de jale.
P.S. Uitasem: se inlocuieste garnitura daca se observa scapari pe langa ea. Scaparile se pot constata odata cu demontarea admisiei. Cam greu de vazut altfel, in special daca sunt mici.
razu
Si nu vad cum ar afecta uleiul componentele electrice/electronice unsure.gif
Astea-s basme de la servis! (ex dacia)! laugh.gif
atoma
a..deci incet incet ne dam seama ca nu sunt piesele astea (bobinele) chiar asa proaste ....ele se strica si din alte cauze... hmmm meganu meu are 20000 mii un prieten care a avut grija de masina ...are 50000 km... nici o problema... Nicotine... cum te-ai comportat cu autoturismul tau? liniute ceva? intreb ....sa nu te superi dar este posibil ca de la solicitari intense care duc la transpiratie.. pot aparea uzuri premature la acele garnituri...si posibil al Fuliei Defazoare(piesa proasta in alt topic) ...offroad-ul cica duce la uzura trenului de rulare... si daca mai prinzi o groapa cu piciorul pe frana rezolvi toate problemele instantaneu... hmm sa nu uitam ca daca invarti volanul pe loc(la parcari) se mai duc niste piese... uite asa tragem linie si descoperim cate greseli de fabricatie avem noi biggrin.gif ...

ps: sunt total offtopic... biggrin.gif
razu
off: multe probleme din acest forum isi au radacina la scoala de soferi! laugh.gif
Nicotine
Eu am hotarat sa nu mai fac o reetansare deoarece masina nu mai e in garantie si deci manopera ar fi usturatoare deoarece se da jos corpul de injectoare pentru acces mai facil iar pierderile pot oricand sa reapara.
Asa ca la revizia de 30 000 (cand se schimba bujiile) sa asistati in sala si cum la schimbatul bujiilor e necesara demontarea bobinelor de inductie sa verificati micile urme de ulei.
Ma gandesc ca daca e o problema comuna ar trebui sa apara.
Va spun inca o data sa evitati zona podului Otopeni ca sunt si camere de supraveghere si la revizia de 15 000 mi-au montat filtrul AC fara demontarea torpedoului si ma miram de unde mirosul neplacut din masina. Nu au intins bine filtrul si erau o gramada de frunze care au putrezit si au intrat in aeraje.
cipman
Nu te speria ca nu e asa de mult de desfacut. Nu stiu ce manopera este prevazuta pt. lucrare dar practic n-ar trebui sa ia mai mult de 1 ora.
N-ai treaba cu injectoarele, raman la locul lor. Ai de slabit 2 coliere, de desfacut clapeta din 4 patru suruburi (sau extragi mufa si o lasi pe colector/distribuitor), de scos vreo 5-6 mufe, vreo 2 furtune, de scos bobinele, de scos colectorul/distribuitorul din 6 (sau 8) suruburi si ai ajuns la capac. Nu ia decat 5-10 minute sa ajungi la capac. De restul manoperei iti poti da seama din ce am descris. Poate sa ia 30-40 min cu tot cu spalat/curatat.
Mai mult de 2 ore manopera nu cred ca au cum sa ceara. Plus Loctite plus degresant plus lavete. Cu ultimele doua poti sa te duci tu tongue.gif. Si solutia poti s-o cumperi dar e mai bine s-o foloseasca pe a lor.
rombu
cred ca si eu am patit ceva similar..numai ca nu era la bujii... era ceva tot cu acest capacul de la culbutori sau ceva...ca era ceva ulei pe blocul motor ...am sesizat asta la mach1 si au tinut acolo masina o zi si au reetansat totul pe acolo cu o substanta rosiatica (da nu ca siliconul ala rosu inchis ci mai degraba ceva rozaliu) de atunci nu au mai fost probleme
razu
e vorba de un produs 2 + 2, se foloseste si la etansarea cutiei de viteze, e un tub rosu!
Sa caut prin garaj si pun si o poza! wink.gif
SorinSorin
Redeschid acest topic cu o intrebare ....vreau sa etansej capacul culbutor de la meganul din semnatura 16 16v. deoarece a inceput sa piarda ulei care coboara jos pana pe galerie si in fata langa 2 bobine de inductie am gasit ulei . Intrebarea mea ar fi cat de complicat este de refacut etansarea si la ce trebuie sa am grija cand desfac capacul .La partea de admisie ni am probleme la desfacerea ei deoarece am mai desfacuto o data cand am curatato +curatare clapeta acceleratie .Ma intereseaza doar la ce sa am grija cand desfac capacul colbutori
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.